Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2351

Postad 07 April 2013 - 12:06

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Under de senaste 3 dygnen så snittar kanalen på 3 Mbit/s
Övriga kanaler på samma TP
Cmore Sport HD 8,9 Mbit/s
Cmore First HD 7,1 Mbit/s
Canal 9 HD 8,4 Mbit/s
TV4 HD 7,5 Mbit/s
Cmore Hits HD 6.8 Mbit/s


Vad är canal 9 HD för nåt. Har då inte jag.

#2352

Postad 07 April 2013 - 12:11

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0

Vad är canal 9 HD för nåt. Har då inte jag.


Är väl någon kanal i Danmark eller något. Den finns med i kanallistan om man bläddrar lite, plats 455

/Fredrik

#2353

Postad 07 April 2013 - 12:18

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Vad är canal 9 HD för nåt. Har då inte jag.


Kan väl vara "Slutspelskanalen" som har en Kanal 9 HD logga när de sänder slutspelet live i den kanalen
samtidigt som de sänder i den vanliga kanal 9 SD

#2354

Postad 07 April 2013 - 15:36

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Bitrate

Skulle va kul att veta bitrate på Tv4 sport. Den kanalen har ju så låg upplösning.

#2355

Postad 07 April 2013 - 15:52

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Vad är canal 9 HD för nåt. Har då inte jag.


TV4 Gruppens danska sportkanal

Bitrate

Skulle va kul att veta bitrate på Tv4 sport. Den kanalen har ju så låg upplösning.


TV4 Sport har en bithastighet på 4 Mbit/s

#2356

Postad 07 April 2013 - 18:10

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Har CD medvetet skruvat ned bitrate? Kostnadsskäl isf?
Någon som har en uppdaterad jämförelse CD mot Viasat?
Upplevde bättre bildkvalitet hos CD under åren 2008-2011, dvs nu en tydlig försämring i bildkvalitet, egna satelliter till trots....

Redigerat av PDDNOS, 07 April 2013 - 20:17.


#2357

Postad 07 April 2013 - 20:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
En till mätning på C More Series HD tack.
jag är nyfiken.

#2358

Postad 07 April 2013 - 21:13

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

En till mätning på C More Series HD tack.
jag är nyfiken.


Jag gjorde en tidigare idag och en nu och det är samma 2.8 mbit som innan

#2359

Postad 07 April 2013 - 21:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
Mmh, får nästan ta och masa mig till TVn och kolla hur det är ställt med kanalen.

#2360

Postad 07 April 2013 - 22:03

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0
Jag har jämfört bilden med annan källa av samma serie och episod som sänds och det är katastrofbild på C More Series HD

#2361

Postad 08 April 2013 - 10:33

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0
Jämförde även med Sky UK's motsvarighet och den hade 12,5 mbit

#2362

Postad 08 April 2013 - 11:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Jämförde även med Sky UK's motsvarighet och den hade 12,5 mbit

Du kan inte ta en skärmdump med din box på de båda strömmarna?
Några 3 Mbit/s tror jag dock inte på, så dålig är inte bilden. 3 Mbit/s i HD-upplösning skulle se riktigt illa ut, det gör det inte.
Vad hamnar mätning på, om du gör den, på Hits HD exempelvis?

#2363

Postad 08 April 2013 - 13:13

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
Jag kollade nyss på C More series HD och 2368 kbit/s är väl inte så bra för att vara en HD kanal.
I och för sig pendlar det lite och nyss var det uppe på
2888 kbit/s.

Postad bild

Redigerat av AC3, 08 April 2013 - 13:14.


#2364

Postad 08 April 2013 - 13:21

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0
Men inte visar dom Emil i Lönneberga på Series HD? Är väl SF kanalen sådant sänds på?

/Fredrik

#2365

Postad 08 April 2013 - 14:03

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
Nä. det där är SF-kanalen. Inte Series HD.

#2366

Postad 08 April 2013 - 14:11

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
Det är C More series HD. Det var Emil i reklamen, men nu är det Banshee med 2888 kbit/s.

#2367

Postad 08 April 2013 - 14:42

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
Fast ärligt, HDTV i 3 Mbit/s skulle väl se mycket värre ut?

Testar att koda om en bit film HD-upplösning (720p) till 2800 kpbs, h.264 tvåpass kodning.
Nä, så dålig är inte bilden på Series HD som den jag får fram av detta.
Fast varför skulle inte era siffror stämma?
Som jag frågat ovan, vad säger en mätning på First HD?

Och jag vill minnas att jag sett en satellit-sida som visat kanalers bandbreddsanvändning över tid, någon med en länk, någon som minns vilken jag menar?

#2368

Postad 08 April 2013 - 14:46

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
Om det nu är någon som tror att jag inte har koll på vad jag mäter eller kollar på. :rolleyes:

Postad bild

Redigerat av AC3, 08 April 2013 - 14:46.


#2369

Postad 08 April 2013 - 16:24

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0

Tycker det varierar oerhört mycket på Series HD. Men såg Heroes för ett tag sen och då såg det ut som vilken annan HD kanal som helst hos CD.


Ser på Heroes nu och det ser riktigt illa ut för att vara en HD kanal. Så antingen har det blivit sämre sedan jag såg Heroes sist eller så var det ine så bra som jag trodde helt enkelt.

/Fredrik

#2370

Postad 08 April 2013 - 17:10

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Du kan inte ta en skärmdump med din box på de båda strömmarna?
Några 3 Mbit/s tror jag dock inte på, så dålig är inte bilden. 3 Mbit/s i HD-upplösning skulle se riktigt illa ut, det gör det inte.
Vad hamnar mätning på, om du gör den, på Hits HD exempelvis?


Tror du att vi sitter och skojar med dig ?

Vi har nog bra koll på vad vi håller på med och hur man mäter och med vad och varför och vad det innebär och vad det betyder och så vidare .. ;)

#2371

Postad 08 April 2013 - 21:15

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
ja, jo jag tror nog inte ni fuskar/ljuger/far med osanning men samtidigt känns inte siffrorna rimliga, så dålig är inte bilden.
Dessutom ger en koll att kanalen finns på en transponder med en total datatakt om 55 Mbit/s delat på de sex (sju, två som ej sänder samtidigt) vilket ger att varje kanal har närmare 9 Mbit/s att tillgå. En del försvinner i overhead i signalen men knappast så mycket att enbart 3 Mbit/s blir kvar.
Det är mina argument mot det hela.
Det låter inte rimligt men tjoho - Canal Digital, vad har ni att säga om saken? Flera är uppenbarligen inte nöjda med bildkvalitén på kanalen (oavsett aktuell datatakt)

Jag ska ta en titt på det den spelat in idag, får se om jag då ser något.

#2372

Postad 08 April 2013 - 22:28

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0
Skulle ju vara mycket märkligt om mätresultaten skulle stämma på alla andra kanaler men inte just denna

Eller hur ?

Här har du några screenshots

Bifogad fil  Series.png   299.47K   10 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Action.png   304.36K   10 Antal nerladdningar

Bifogad fil  SVT.png   396.35K   6 Antal nerladdningar

#2373

Postad 08 April 2013 - 22:33

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

så dålig är inte bilden.


Tror nog att du skall se över din tv och inställningar, då inte du ser det vi ser ;)

Något fel måste det i alla fall vara hos dig, då du inte kan se skillnad på bra eller dålig bild

#2374

Postad 09 April 2013 - 07:32

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1255 inlägg
  • 0
Hur gör ni när ni mäter bitrate på en given kanal?
Har ni den möjligheten i era satellitboxar (och vilken box är det)?

Jag reagerade på att bildkvaliteten var sämre än jag förväntade mig när jag såg Game of Thrones. Jag upplever bilden som något bättre än SD men mycket sämre än BD.
Men nu anser jag att BD-utgåvorna av de tidigare säsongerna är referensklass så att det inte är samma klass på CMore var väl väntat, men inte så mycket sämre som det är...

Om jag har förstått det hela rätt så är det 6 HD-kanaler som samsas om 55.7 Mbit/s. Om de andra 5 kanalerna får ca 10 Mbit/s var plus att ljudet (för alla kanaler) tar ca 2 Mbit/s så blir det inte så mycket över till CMore series...
Nu vet jag inte om det är så det fördelas men det verkar inte vara en orimlig gissning...

#2375

Postad 09 April 2013 - 07:44

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Tror nog att du skall se över din tv och inställningar, då inte du ser det vi ser ;)

Något fel måste det i alla fall vara hos dig, då du inte kan se skillnad på bra eller dålig bild

jag har för liten TV/sitter för långt ifrån eller så får jag skaffa glasögon...

ed: kollade lite på boxen.
Okej, jag säger som så.
För att vara 3 Mbit/s är det en bra bild.
Jämfört med Discovery HD, BBC HD står bilden sig mycket slätt.

Redigerat av Monshi, 09 April 2013 - 08:07.


#2376

Postad 09 April 2013 - 09:28

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Hur gör ni när ni mäter bitrate på en given kanal?
Har ni den möjligheten i era satellitboxar (och vilken box är det)?


Själv har jag både Vu+ och Dreamboxar att mäta med och det finns speciella plugin som mäter bitrate
och som du ser på bilderna mäter den min - max - medel och nuvarande och det är mycket exakt

Hade man kört signalen via en dator, så går attt mäta där också

< 3 mbit på serier i HD gör kanalen helt ointressant och gör andra tjänster mer intressanta
Samtliga serier finns att ladda ner både helt lagligt och mindre lagligt i 1080p med betydligt högre kvalite
och med tanke på vad C More kostar, så tror jag att C More är den stora förloraren och så också CD

Redigerat av MalcomX, 09 April 2013 - 09:29.


#2377

Postad 09 April 2013 - 09:29

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Hur gör ni när ni mäter bitrate på en given kanal?
Har ni den möjligheten i era satellitboxar (och vilken box är det)? ....


Jag installerade nån plugin i min VU+ Duo.
Men MalcomX verkar ha en bättre variant med min, max och genomsnitt. Fast han kanske inte kör med mjukvara från PLi ?

#2378

Postad 09 April 2013 - 22:20

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Jag installerade nån plugin i min VU+ Duo.
Men MalcomX verkar ha en bättre variant med min, max och genomsnitt. Fast han kanske inte kör med mjukvara från PLi ?


Jodå jag kör med open pli och det finns en bitrateviewer att ladda ner och som du sedan kommer åt med blå knapp

Redigerat av MalcomX, 09 April 2013 - 22:22.


#2379

Postad 10 April 2013 - 06:59

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Jodå jag kör med open pli och det finns en bitrateviewer att ladda ner och som du sedan kommer åt med blå knapp

Det där med blå knapp vet jag redan. :rolleyes:
Men det visade sig att jag hade en annan bitrateviewer installerad. Jag hade git3818 .....
Men nu har jag bytt och har samma som dig, dvs. den markerade på bilden.
Postad bild

#2380

Postad 10 April 2013 - 11:45

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Det där med blå knapp vet jag redan. :rolleyes:
Men det visade sig att jag hade en annan bitrateviewer installerad. Jag hade git3818 .....
Men nu har jag bytt och har samma som dig, dvs. den markerade på bilden.


Lyckliga du ;)

#2381

Postad 15 April 2013 - 11:54

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
En till HD-kanal lanseras den 30/4, Travel Channel HD

#2382

Postad 15 April 2013 - 12:12

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 1
http://www.mynewsdes...-kanaler-855622

#2383

Postad 15 April 2013 - 16:41

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Äntligen! 1-0 till CD ��

#2384

Postad 16 April 2013 - 15:06

Boddington
  • Boddington
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
På tal om bit-hastighet. Tittade på Barnkanalen med min dotter häromdagen. Men herregud vilken dålig bild på Bolibompa det var. Har inte tänkt på det förut eller om det nu blivit sämre.

Någon som kan se om det är bit-hastigheten som är kass eller om det är SVT:s fel.

#2385

Postad 16 April 2013 - 19:30

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

http://www.mynewsdes...-kanaler-855622


Det där lät inte alls dumt!

#2386

Postad 18 April 2013 - 17:47

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0
Jag ha rnumera inget bundet abonnemang till någon box (min HDTV-PVR har väll minst 4-5 år på nacken). Har dock för mig att man automatiskt blir låst 1 år i taget automatiskt om man har Satellit Familjepaketet med C More Max, i mitt fall från 4 april varje år. Vi ska få Fiber i år och undrar om man kan flytta över, innom bindningstid, till eran IP TV?

Föresten dåligt att det inte står någon om bindningstid och sådant på mina sidor.

EDIT - Glöm min fråga -

Att inte kunna spela in med en IP-box gör att tekniken går fett-bort.

Redigerat av ruva, 18 April 2013 - 17:57.


#2387

Postad 18 April 2013 - 19:56

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
nej, du har tre månader uppsägningstid. Någon negativ avtalsbindning i ett helt år förekommer inte längre som tur är.
Det behöver du inte oroa dig för.

#2388

Postad 19 April 2013 - 12:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Jag ha rnumera inget bundet abonnemang till någon box (min HDTV-PVR har väll minst 4-5 år på nacken). Har dock för mig att man automatiskt blir låst 1 år i taget automatiskt om man har Satellit Familjepaketet med C More Max, i mitt fall från 4 april varje år. Vi ska få Fiber i år och undrar om man kan flytta över, innom bindningstid, till eran IP TV?

Föresten dåligt att det inte står någon om bindningstid och sådant på mina sidor.

EDIT - Glöm min fråga -

Att inte kunna spela in med en IP-box gör att tekniken går fett-bort.


Hej ruva

Det är precis som Monshi skriver att någon automatisk förlängning av avtalet sker inte :)

Med ett löpande avtal gäller innevarande + 3 månader uppsägningstid.

Med vänliga hälsningar
Pauline

#2389

Postad 19 April 2013 - 16:22

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 1

På tal om bit-hastighet. Tittade på Barnkanalen med min dotter häromdagen. Men herregud vilken dålig bild på Bolibompa det var. Har inte tänkt på det förut eller om det nu blivit sämre.

Någon som kan se om det är bit-hastigheten som är kass eller om det är SVT:s fel.


Barnkanalen ligger på 3,5 Mbit/s


Cmore Series HD är nu upp i 7,4 Mbit/s

#2390

Postad 29 April 2013 - 16:29

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Eurosport 2 HD! Tackar!

#2391

Postad 29 April 2013 - 17:35

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Eurosport 2 HD! Tackar!

Vadå Eurosport 2 HD? Boxen hittar den inte. Är det nån som vet frekvens mm?

#2392

Postad 29 April 2013 - 17:40

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
Det verkar som att vi får vänta till i morgon.
"Den 30 april lanseras nya HD-kanalerna Eurosport 2 HD och Travel Channel HD"
http://www.canaldigi...-pa-HD-kanaler/

#2393

Postad 30 April 2013 - 10:23

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2396 inlägg
  • 0
Bildkvalitén på Cmore HD-kanaler är verkligen under all kritik. Har sett säsong 1+2 av Game of Thrones på Blu-ray och visst är det en orättvis jämförelse men Säsong 3 på Cmore är knappt värt att kallas HD. Är det Cmore som styr detta eller är det Canal Digital som stryper kvalitén för att få plats med alla skitkanaler ingen tittar på?

Redigerat av Tomanista, 30 April 2013 - 10:25.


#2394

Postad 30 April 2013 - 11:05

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1255 inlägg
  • 0

Bildkvalitén på Cmore HD-kanaler är verkligen under all kritik. Har sett säsong 1+2 av Game of Thrones på Blu-ray och visst är det en orättvis jämförelse men Säsong 3 på Cmore är knappt värt att kallas HD. Är det Cmore som styr detta eller är det Canal Digital som stryper kvalitén för att få plats med alla skitkanaler ingen tittar på?

Igår kväll skapade jag för skojs skull en favoritlista med bara HD-kanalerna för att på ett snabbt och enkelt sätt kunna jämföra bildkvaliteten mellan dessa.

Jag tycker att bilden är ok (inte bra) för det mesta på de svenska HD-kanalerna men med C More Series HD som ett bottennapp tyvärr. Vet inte vad de gjort med den kanalen men den verkar bara vara marginellt bättre än en SD-sändning.
Det har ju tidigare varit en del diskussion om bitrate på de olika kanalerna tidigare, men jag har inte möjlighet att mäta den för respektive kanal.

Det som var påfallande när jag bläddrade mellan de olika kanalerna var bildkvaliteten hos ESPN HD. Nu visades förvisso baseball vid tillfället och det är ju på gränsen till en statisk bild, men ändå...

Kollade även lite AHL-hockey senare på kvällen och även där skiljer det mot de hockeysändningar jag sett från svenska kanaler (CMore, Kanal5/Kanal9).

Så som bildkvaliteten var på den kanalen vill jag att de svenska HD-kanalerna också ska vara. Jag upplever det som det inte är så, inte ens när de uttryckligen säger att det är en HD-sändning...

Brasklapp: Nu var ju detta bara "stickprovskontroller" av ESPN HD så jag kanske bara hade tur och såg rätt sändning.

Sedan kan jag även tillägga att PPV-kanalerna CMore Live tillsammans med CMore hockey har en patetiskt låg kvalitet på sina sändningar, t o m för SDTV...

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 30 April 2013 - 11:06.


#2395

Postad 01 May 2013 - 08:39

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Jag så mycket på ESPN HD förförra helgen när de sände X-Games från Brasilien, det var mycket bra bild då också.

#2396

Postad 22 May 2013 - 12:09

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Kommer ESPN Americaatt försvinna nu från Canal Digital via parabol ?
Då säger jag upp mitt abb. direkt. Ingen baseboll :-(

#2397

Postad 22 May 2013 - 13:05

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Kommer ESPN Americaatt försvinna nu från Canal Digital via parabol ?
Då säger jag upp mitt abb. direkt. Ingen baseboll :-(

Försvinner från hela europa i sommar,förutom UK.

#2398

Postad 22 May 2013 - 13:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Kommer ESPN Americaatt försvinna nu från Canal Digital via parabol ?
Då säger jag upp mitt abb. direkt. Ingen baseboll :-(


Hej eplrwm,
Det stämmer att ESPNs sändningar upphör den 31 juli och det är på ägarnas initiativ.
Orsaken är att de kommer att stänga ner kanalen i Europa (undantaget är Storbritannien och England). Detta innebär tyvärr att kanalen inte längre kommer att vara tillgänglig via någon distributör i hela Skandinavien.

Vänligen Micke

#2399

Postad 22 May 2013 - 13:32

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Och då var det uppsagt , tack och hej CD, kund sedan ni hette Filmnet !

#2400

Postad 22 May 2013 - 18:39

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 1
Vad kommer i stället, för prissänkning är väl inte något alternativ? TV10 vore ett alternativ.

Redigerat av Huddingebo, 22 May 2013 - 18:40.




4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.