Under de senaste 3 dygnen så snittar kanalen på 3 Mbit/s
Övriga kanaler på samma TP
Cmore Sport HD 8,9 Mbit/s
Cmore First HD 7,1 Mbit/s
Canal 9 HD 8,4 Mbit/s
TV4 HD 7,5 Mbit/s
Cmore Hits HD 6.8 Mbit/s
Vad är canal 9 HD för nåt. Har då inte jag.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 07 April 2013 - 12:06
Vad är canal 9 HD för nåt. Har då inte jag. Postad 07 April 2013 - 12:11
Är väl någon kanal i Danmark eller något. Den finns med i kanallistan om man bläddrar lite, plats 455 /Fredrik Postad 07 April 2013 - 12:18
Kan väl vara "Slutspelskanalen" som har en Kanal 9 HD logga när de sänder slutspelet live i den kanalen samtidigt som de sänder i den vanliga kanal 9 SD Postad 07 April 2013 - 15:36
Bitrate
Skulle va kul att veta bitrate på Tv4 sport. Den kanalen har ju så låg upplösning. Postad 07 April 2013 - 15:52
TV4 Gruppens danska sportkanal
TV4 Sport har en bithastighet på 4 Mbit/s Postad 07 April 2013 - 18:10
Har CD medvetet skruvat ned bitrate? Kostnadsskäl isf?
Någon som har en uppdaterad jämförelse CD mot Viasat? Upplevde bättre bildkvalitet hos CD under åren 2008-2011, dvs nu en tydlig försämring i bildkvalitet, egna satelliter till trots.... Redigerat av PDDNOS, 07 April 2013 - 20:17. Postad 07 April 2013 - 21:13
Jag gjorde en tidigare idag och en nu och det är samma 2.8 mbit som innan Postad 07 April 2013 - 21:24
Mmh, får nästan ta och masa mig till TVn och kolla hur det är ställt med kanalen.
Postad 07 April 2013 - 22:03
Jag har jämfört bilden med annan källa av samma serie och episod som sänds och det är katastrofbild på C More Series HD
Postad 08 April 2013 - 11:18 Du kan inte ta en skärmdump med din box på de båda strömmarna? Några 3 Mbit/s tror jag dock inte på, så dålig är inte bilden. 3 Mbit/s i HD-upplösning skulle se riktigt illa ut, det gör det inte. Vad hamnar mätning på, om du gör den, på Hits HD exempelvis? Postad 08 April 2013 - 13:13
Jag kollade nyss på C More series HD och 2368 kbit/s är väl inte så bra för att vara en HD kanal.
I och för sig pendlar det lite och nyss var det uppe på 2888 kbit/s.
Redigerat av AC3, 08 April 2013 - 13:14. Postad 08 April 2013 - 13:21
Men inte visar dom Emil i Lönneberga på Series HD? Är väl SF kanalen sådant sänds på?
/Fredrik Postad 08 April 2013 - 14:11
Det är C More series HD. Det var Emil i reklamen, men nu är det Banshee med 2888 kbit/s.
Postad 08 April 2013 - 14:42
Fast ärligt, HDTV i 3 Mbit/s skulle väl se mycket värre ut?
Testar att koda om en bit film HD-upplösning (720p) till 2800 kpbs, h.264 tvåpass kodning. Nä, så dålig är inte bilden på Series HD som den jag får fram av detta. Fast varför skulle inte era siffror stämma? Som jag frågat ovan, vad säger en mätning på First HD? Och jag vill minnas att jag sett en satellit-sida som visat kanalers bandbreddsanvändning över tid, någon med en länk, någon som minns vilken jag menar? Postad 08 April 2013 - 14:46
Om det nu är någon som tror att jag inte har koll på vad jag mäter eller kollar på.
Redigerat av AC3, 08 April 2013 - 14:46. Postad 08 April 2013 - 16:24
Ser på Heroes nu och det ser riktigt illa ut för att vara en HD kanal. Så antingen har det blivit sämre sedan jag såg Heroes sist eller så var det ine så bra som jag trodde helt enkelt. /Fredrik Postad 08 April 2013 - 17:10
Tror du att vi sitter och skojar med dig ? Vi har nog bra koll på vad vi håller på med och hur man mäter och med vad och varför och vad det innebär och vad det betyder och så vidare .. Postad 08 April 2013 - 21:15
ja, jo jag tror nog inte ni fuskar/ljuger/far med osanning men samtidigt känns inte siffrorna rimliga, så dålig är inte bilden.
Dessutom ger en koll att kanalen finns på en transponder med en total datatakt om 55 Mbit/s delat på de sex (sju, två som ej sänder samtidigt) vilket ger att varje kanal har närmare 9 Mbit/s att tillgå. En del försvinner i overhead i signalen men knappast så mycket att enbart 3 Mbit/s blir kvar. Det är mina argument mot det hela. Det låter inte rimligt men tjoho - Canal Digital, vad har ni att säga om saken? Flera är uppenbarligen inte nöjda med bildkvalitén på kanalen (oavsett aktuell datatakt) Jag ska ta en titt på det den spelat in idag, får se om jag då ser något. Postad 08 April 2013 - 22:28
Skulle ju vara mycket märkligt om mätresultaten skulle stämma på alla andra kanaler men inte just denna
Eller hur ? Här har du några screenshots
Series.png 299.47K
10 Antal nerladdningar
Action.png 304.36K
10 Antal nerladdningar
SVT.png 396.35K
6 Antal nerladdningar
Postad 08 April 2013 - 22:33
Tror nog att du skall se över din tv och inställningar, då inte du ser det vi ser Något fel måste det i alla fall vara hos dig, då du inte kan se skillnad på bra eller dålig bild Postad 09 April 2013 - 07:32
Hur gör ni när ni mäter bitrate på en given kanal?
Har ni den möjligheten i era satellitboxar (och vilken box är det)? Jag reagerade på att bildkvaliteten var sämre än jag förväntade mig när jag såg Game of Thrones. Jag upplever bilden som något bättre än SD men mycket sämre än BD. Men nu anser jag att BD-utgåvorna av de tidigare säsongerna är referensklass så att det inte är samma klass på CMore var väl väntat, men inte så mycket sämre som det är... Om jag har förstått det hela rätt så är det 6 HD-kanaler som samsas om 55.7 Mbit/s. Om de andra 5 kanalerna får ca 10 Mbit/s var plus att ljudet (för alla kanaler) tar ca 2 Mbit/s så blir det inte så mycket över till CMore series... Nu vet jag inte om det är så det fördelas men det verkar inte vara en orimlig gissning... Postad 09 April 2013 - 07:44 jag har för liten TV/sitter för långt ifrån eller så får jag skaffa glasögon... ed: kollade lite på boxen. Okej, jag säger som så. För att vara 3 Mbit/s är det en bra bild. Jämfört med Discovery HD, BBC HD står bilden sig mycket slätt. Redigerat av Monshi, 09 April 2013 - 08:07. Postad 09 April 2013 - 09:28
Själv har jag både Vu+ och Dreamboxar att mäta med och det finns speciella plugin som mäter bitrate och som du ser på bilderna mäter den min - max - medel och nuvarande och det är mycket exakt Hade man kört signalen via en dator, så går attt mäta där också < 3 mbit på serier i HD gör kanalen helt ointressant och gör andra tjänster mer intressanta Samtliga serier finns att ladda ner både helt lagligt och mindre lagligt i 1080p med betydligt högre kvalite och med tanke på vad C More kostar, så tror jag att C More är den stora förloraren och så också CD Redigerat av MalcomX, 09 April 2013 - 09:29. Postad 09 April 2013 - 09:29
Jag installerade nån plugin i min VU+ Duo. Men MalcomX verkar ha en bättre variant med min, max och genomsnitt. Fast han kanske inte kör med mjukvara från PLi ? Postad 09 April 2013 - 22:20
Jodå jag kör med open pli och det finns en bitrateviewer att ladda ner och som du sedan kommer åt med blå knapp Redigerat av MalcomX, 09 April 2013 - 22:22. Postad 10 April 2013 - 06:59 Det där med blå knapp vet jag redan. Men det visade sig att jag hade en annan bitrateviewer installerad. Jag hade git3818 ..... Men nu har jag bytt och har samma som dig, dvs. den markerade på bilden.
Postad 10 April 2013 - 11:45
Lyckliga du Postad 16 April 2013 - 15:06
På tal om bit-hastighet. Tittade på Barnkanalen med min dotter häromdagen. Men herregud vilken dålig bild på Bolibompa det var. Har inte tänkt på det förut eller om det nu blivit sämre.
Någon som kan se om det är bit-hastigheten som är kass eller om det är SVT:s fel. Postad 18 April 2013 - 17:47
Jag ha rnumera inget bundet abonnemang till någon box (min HDTV-PVR har väll minst 4-5 år på nacken). Har dock för mig att man automatiskt blir låst 1 år i taget automatiskt om man har Satellit Familjepaketet med C More Max, i mitt fall från 4 april varje år. Vi ska få Fiber i år och undrar om man kan flytta över, innom bindningstid, till eran IP TV?
Föresten dåligt att det inte står någon om bindningstid och sådant på mina sidor. EDIT - Glöm min fråga - Att inte kunna spela in med en IP-box gör att tekniken går fett-bort. Redigerat av ruva, 18 April 2013 - 17:57. Postad 18 April 2013 - 19:56
nej, du har tre månader uppsägningstid. Någon negativ avtalsbindning i ett helt år förekommer inte längre som tur är.
Det behöver du inte oroa dig för. Postad 19 April 2013 - 12:42
Hej ruva Det är precis som Monshi skriver att någon automatisk förlängning av avtalet sker inte Med ett löpande avtal gäller innevarande + 3 månader uppsägningstid. Med vänliga hälsningar Pauline Postad 19 April 2013 - 16:22
Barnkanalen ligger på 3,5 Mbit/s Cmore Series HD är nu upp i 7,4 Mbit/s Postad 29 April 2013 - 17:35 Vadå Eurosport 2 HD? Boxen hittar den inte. Är det nån som vet frekvens mm? Postad 29 April 2013 - 17:40
Det verkar som att vi får vänta till i morgon.
"Den 30 april lanseras nya HD-kanalerna Eurosport 2 HD och Travel Channel HD" http://www.canaldigi...-pa-HD-kanaler/ Postad 30 April 2013 - 10:23
Bildkvalitén på Cmore HD-kanaler är verkligen under all kritik. Har sett säsong 1+2 av Game of Thrones på Blu-ray och visst är det en orättvis jämförelse men Säsong 3 på Cmore är knappt värt att kallas HD. Är det Cmore som styr detta eller är det Canal Digital som stryper kvalitén för att få plats med alla skitkanaler ingen tittar på?
Redigerat av Tomanista, 30 April 2013 - 10:25. Postad 30 April 2013 - 11:05 Igår kväll skapade jag för skojs skull en favoritlista med bara HD-kanalerna för att på ett snabbt och enkelt sätt kunna jämföra bildkvaliteten mellan dessa. Jag tycker att bilden är ok (inte bra) för det mesta på de svenska HD-kanalerna men med C More Series HD som ett bottennapp tyvärr. Vet inte vad de gjort med den kanalen men den verkar bara vara marginellt bättre än en SD-sändning. Det har ju tidigare varit en del diskussion om bitrate på de olika kanalerna tidigare, men jag har inte möjlighet att mäta den för respektive kanal. Det som var påfallande när jag bläddrade mellan de olika kanalerna var bildkvaliteten hos ESPN HD. Nu visades förvisso baseball vid tillfället och det är ju på gränsen till en statisk bild, men ändå... Kollade även lite AHL-hockey senare på kvällen och även där skiljer det mot de hockeysändningar jag sett från svenska kanaler (CMore, Kanal5/Kanal9). Så som bildkvaliteten var på den kanalen vill jag att de svenska HD-kanalerna också ska vara. Jag upplever det som det inte är så, inte ens när de uttryckligen säger att det är en HD-sändning... Brasklapp: Nu var ju detta bara "stickprovskontroller" av ESPN HD så jag kanske bara hade tur och såg rätt sändning. Sedan kan jag även tillägga att PPV-kanalerna CMore Live tillsammans med CMore hockey har en patetiskt låg kvalitet på sina sändningar, t o m för SDTV... Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 30 April 2013 - 11:06. Postad 01 May 2013 - 08:39
Jag så mycket på ESPN HD förförra helgen när de sände X-Games från Brasilien, det var mycket bra bild då också.
Postad 22 May 2013 - 12:09
Kommer ESPN Americaatt försvinna nu från Canal Digital via parabol ?
Då säger jag upp mitt abb. direkt. Ingen baseboll :-( Postad 22 May 2013 - 13:05 Försvinner från hela europa i sommar,förutom UK. Postad 22 May 2013 - 13:18
Hej eplrwm, Det stämmer att ESPNs sändningar upphör den 31 juli och det är på ägarnas initiativ. Orsaken är att de kommer att stänga ner kanalen i Europa (undantaget är Storbritannien och England). Detta innebär tyvärr att kanalen inte längre kommer att vara tillgänglig via någon distributör i hela Skandinavien. Vänligen Micke Postad 22 May 2013 - 18:39
Vad kommer i stället, för prissänkning är väl inte något alternativ? TV10 vore ett alternativ.
Redigerat av Huddingebo, 22 May 2013 - 18:40. 4 användare läser detta ämne0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |