* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 07 november 2015 - 12:25
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Det mesta är ganska självklart, men här finns lite info:
https://www.telia.se...83_3_100409.pdf
Den röda kan man markera kanalbyten i TV-guiden/mini-epg'n med. Den gröna vet jag inte vad den gör. Nån annan?
Vad menar du med "Den röda kan man markera kanalbyten i TV-guiden/mini-epg'n med"?
Grön knapp tar upp programtablån. Personligen gillar jag TV-guiden (gul knapp) bättre.
Postad 07 november 2015 - 12:29
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Den röda kan man markera kanalbyten i TV-guiden/mini-epg'n med. Den gröna vet jag inte vad den gör. Nån annan?
Trycker man flera gånger på den gröna växlar man mellan sina olika kanallistor.
Tack, men den där listan innehöll ju inga "hemligheter" såsom detta med uppåt/neråt för mini-epg.
Redigerat av pallepaf, 07 november 2015 - 12:30.
Postad 07 november 2015 - 13:00
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Vad menar du med "Den röda kan man markera kanalbyten i TV-guiden/mini-epg'n med"?
Grön knapp tar upp programtablån. Personligen gillar jag TV-guiden (gul knapp) bättre.
Jag har nog aldrig provat den gröna, nu när jag tänker efter 
Om man bläddrar fram kommande program i mini-epg'n (på andra kanaler), så kan man trycka röda knappen och en lite klocka markerar det programmet. Då byter boxen till denna kanal automatiskt vid rätt tidpunkt, så att man inte glömmer det. Smidigt om man har en extern inspelning.
Röda knappen funkar i TV-guiden också tror jag.
Redigerat av Bopper, 07 november 2015 - 13:01.
Postad 07 november 2015 - 15:28
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Det är typ en hyrbox. Hur hade du tänkt att Telia skulle gå med på att du mekar med en box som de äger?
Är du säker på det?
Jag är tämligen säker på att min 1963 är något som jag själv betalat för och äger.
Postad 07 november 2015 - 17:09
chrizz
-
chrizz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nån som har en Arris VIP2853 med hårddisk och kan kika hur partitioneringen ser ut på denna? Vilka filsystem som används osv.
Jag försöker installera en SSD i vår enhet, men har inte lyckats. Känner ni till ifall det är möjligt att installera en egen disk i VIP2853? (nu är vår från Serverado och inte Telia, men jag ser att det diskuterats liknande i denna tråd tidigare).
Mvh
Postad 07 november 2015 - 18:09
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Nån som har en Arris VIP2853 med hårddisk och kan kika hur partitioneringen ser ut på denna? Vilka filsystem som används osv.
Jag försöker installera en SSD i vår enhet, men har inte lyckats. Känner ni till ifall det är möjligt att installera en egen disk i VIP2853? (nu är vår från Serverado och inte Telia, men jag ser att det diskuterats liknande i denna tråd tidigare).
Mvh
Det fungerar inte att installera en egen hårddisk i VIP2853. Det går dock alldeles utmärkt i VIP1963. Dessvärre är VIP2853 i betydligt större behov av möjlighet till hårddiskbyte då den disk som sitter i den boxen knattrar och väsnas värre än någon annan hårddisk på marknaden.
Postad 07 november 2015 - 18:19
chrizz
-
chrizz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Det fungerar inte att installera en egen hårddisk i VIP2853. Det går dock alldeles utmärkt i VIP1963. Dessvärre är VIP2853 i betydligt större behov av möjlighet till hårddiskbyte då den disk som sitter i den boxen knattrar och väsnas värre än någon annan hårddisk på marknaden.
Det borde ju inte vara några problem att ta en befintlig disk och göra en identisk kopia av den på en ny så att man får med upplägget exakt osv. Eller så är den låst på annat vis till just de diskar de säljer. Surt i varje fall, och det var som jag misstänkte egentligen men inte riktigt ville tro på det 
Edit: Förresten, vilken eller vilka av diskstorlekarna är det som väsnas? Om Arris gör likt många andra tillverkare så plockar de in diskar från olika tillverkare till olika batcher. Kan tänka mig att de större storlekarna borde vara bättre, och att det är 320gb-disken som är problemet då det är en ganska udda storlek idag på nya diskar. Åtminstone gamla hederliga mekaniska diskar.
Mvh
Redigerat av chrizz, 07 november 2015 - 18:27.
Postad 07 november 2015 - 19:06
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Det borde ju inte vara några problem att ta en befintlig disk och göra en identisk kopia av den på en ny så att man får med upplägget exakt osv. Eller så är den låst på annat vis till just de diskar de säljer. Surt i varje fall, och det var som jag misstänkte egentligen men inte riktigt ville tro på det 
Edit: Förresten, vilken eller vilka av diskstorlekarna är det som väsnas? Om Arris gör likt många andra tillverkare så plockar de in diskar från olika tillverkare till olika batcher. Kan tänka mig att de större storlekarna borde vara bättre, och att det är 320gb-disken som är problemet då det är en ganska udda storlek idag på nya diskar. Åtminstone gamla hederliga mekaniska diskar.
Mvh
Det verkar vara en hårdvarumässig spärr - att klona den ursprungliga hårddisken hjälper inte.
Både 320 och 500 GB hårddiskarna låter men 500 GB väsnas helt klart värst.
Redigerat av pallepaf, 07 november 2015 - 19:06.
Postad 08 november 2015 - 08:57
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
För att testa kopplade jag två tv-boxar direkt till TG799vac, den ena i LAN-port 1 och den andra i LAN-port 2. Zappa fungerade bara på tv-boxen kopplad till LAN-port 1. Men när jag kopplade bort kabeln från tv-boxen ansluten till LAN 1 började Zappa fungera på tv-boxen ansluten till LAN 2. När jag återanslöt LAN 1 fungerade inte Zappa på den tv-boxen igen förrän jag kopplade bort tv-boxen ansluten till LAN 2. När jag anslöt båda tv-boxarna till samma LAN-port på TG799vac via en switch fungerade dock Zappa på båda boxarna.
Det hela har alltså utmynnat i att jag kan välja på vilken LAN-port Zappa ska fungera (oavsett om det är via switch eller inte) genom att ansluta en viss tv-box först och koppla upp den mot Zappa-appen innan jag ansluter någon annan tv-box till en annan LAN-port.
När jag prövade med TG799v2 som gateway fungerade Zappa på flera olika LAN-portar samtidigt, så jag har svårt att dra någon annan slutsats än att detta är en mjukvarubugg i TG799vac...
EDIT: Jag använder inte gatewayens egen WiFi för att ansluta Zappa-appen till nätverket. Min trådlösa anslutning till gatewayen - såväl nu med TG799vac som tidigare med TG799v2 - går via en extern accesspunkt som är ansluten till LAN-port 4.
För dem som inte märkt det kan jag berätta att TG799vac nu fått en ny mjukvaruversion som heter 15.2. Den nya mjukvaruversionen verkar ha rått bot på mitt problem med Zappa-appen (se inlägg från augusti ovan).
Jag vet inte om det bara är "tur" att buggen nu är borta i den nya mjukvaruversionen eller om Telia medvetet angripit problematiken men vill under alla förhållanden säga TACK!!!
Postad 08 november 2015 - 22:38
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Det mesta är ganska självklart, men här finns lite info: https://www.telia.se...83_3_100409.pdf
Den gröna visar kanal listan.
Postad 09 november 2015 - 13:45
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Den gröna visar kanal listan.
Jo, det har både elofu17 och pallepaf påpekat (det borde jag vetat...)
Postad 10 november 2015 - 11:31
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Ni som skickat serienummer på eran RGW till mig tidigare i höst kan nu starta om era boxar och säga vad ni tycker om förändringarna...
Till er andra så kommer nytt gui nästa vecka nu om allt går som planerat.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 11 november 2015 - 08:53
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Ni som skickat serienummer på eran RGW till mig tidigare i höst kan nu starta om era boxar och säga vad ni tycker om förändringarna...
Markus Johansson
Telia Kundservice
Har ni fixat felet med progress baren?
När man pausar play innehåll så går markeringen till början av progress bar oavsett var man är i programet. När det gäller timeshift så flyttare markeringen inte på sig som den skall göra allt eftersom tiden går.
Redigerat av Joakim_A, 11 november 2015 - 08:54.
Postad 11 november 2015 - 11:02
Stänly
-
Stänly
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
En klar förbättring tycker jag speciellt att man kan nå sina favoriter lätt på första sidan i menyn.
Lättare för mina grabbar att hitta sina barnprogram i play den vägen.
//Micke
Postad 12 november 2015 - 12:04
Danne1980
-
Danne1980
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
En klar förbättring tycker jag speciellt att man kan nå sina favoriter lätt på första sidan i menyn.
Lättare för mina grabbar att hitta sina barnprogram i play den vägen.
//Micke
Håller med, mycket smidigt och uppskattat!
Postad 12 november 2015 - 20:48
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Den nya layouten är snygg och funktionell. Blev lite förvånad när jag öppnade första gången. Mycket modernare än tidigare. Har inte stött på några problem
Postad 13 november 2015 - 12:07
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Snyggt! Mer sånt! 
Postad 15 november 2015 - 19:07
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Nu blir jag nyfiken. Nåt screenshot på nya layouten?
Kommer min Harmonymacron sluta funka (meny, 2 ggr vänster/höger, enter för att komma till inspelningar respektive play)?
Postad 15 november 2015 - 22:31
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Kommer min Harmonymacron sluta funka (meny, 2 ggr vänster/höger, enter för att komma till inspelningar respektive play)?
Troligen...
Play: Meny-Enter
Postad 17 november 2015 - 11:32
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Hur anmäler man egentligen problem med playtjänsten? Försöker se 151115 Grantchester som ligger på TV8 men får bara ett felmeddelande: notSubscriber Viasat Felkod: 613.
Det tidigare avsnittet går att se utan problem. Ligger felet hos Telia eller Viasat?
Postad 17 november 2015 - 11:36
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Hur anmäler man egentligen problem med playtjänsten? Försöker se 151115 Grantchester som ligger på TV8 men får bara ett felmeddelande: notSubscriber Viasat Felkod: 613.
Det tidigare avsnittet går att se utan problem. Ligger felet hos Telia eller Viasat?
https://www.telia.se...oder-digital-tv
Postad 17 november 2015 - 12:47
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
https://www.telia.se...oder-digital-tv
Ja, jag har redan sett förteckningen över felkoder men jag kan inte se hur det kan hjälpa mig.
Har inga problem med min box för övrigt utom just detta avsnitt och har därför dragit slutsatsen
att felet måste ligga i inspelningen. Kan ni andra se avsnittet och skulle det verkligen hjälpa
att felsöka och starta om min box?
Postad 17 november 2015 - 14:02
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Någon annan här inne som har problem med Telia Play+?
Kollar man direkt via tablån fungerar det oftast utmärkt. Men så fort man försöker se via play tjänsten så loopar avsnitten om sig hela tiden både med bild och ljud.
Någon mer?
Redigerat av Mushunt, 17 november 2015 - 14:03.
Postad 17 november 2015 - 15:44
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Har inte Telia Play+... Är det samma innehåll i Play som det är via vanliga digitalboxen?
Postad 17 november 2015 - 15:55
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Ja, jag har redan sett förteckningen över felkoder men jag kan inte se hur det kan hjälpa mig.
Har inga problem med min box för övrigt utom just detta avsnitt och har därför dragit slutsatsen
att felet måste ligga i inspelningen. Kan ni andra se avsnittet och skulle det verkligen hjälpa
att felsöka och starta om min box?
Du förlorar väl inget på att göra felsökningen och starta om? Är inspelningen kass är det ju ändå kört att se den.
Postad 17 november 2015 - 16:14
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Någon annan här inne som har problem med Telia Play+?
Kollar man direkt via tablån fungerar det oftast utmärkt. Men så fort man försöker se via play tjänsten så loopar avsnitten om sig hela tiden både med bild och ljud.
Någon mer?
Har inte sett det problemet du beskriver men däremot har jag stora problem att se via tablå. I stort sett alltid fryser bilden efter en stund medan ljuďet fortsätter. Går inte att göra annat än att starta om play+ och börja om från början men då inträffar i alla fall samma sak igen. Värdelöst.
Bopper, Play+ ger ungefär samma sak som boxen men flera kanaler, som 3:an, 6:an och 8:an saknas.
Postad 17 november 2015 - 16:21
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Du förlorar väl inget på att göra felsökningen och starta om? Är inspelningen kass är det ju ändå kört att se den.
Nejdå, har ju inget att förlora på att prova även om det verkar långsökt. Men vad jag var ute efter var hur
man kan meddela ansvariga om en viss inspelning är kass så de kan fixa den. Att gå via Telias vanliga
kanaler är onekligen lite omständigt.
Postad 17 november 2015 - 16:59
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Nejdå, har ju inget att förlora på att prova även om det verkar långsökt. Men vad jag var ute efter var hur
man kan meddela ansvariga om en viss inspelning är kass så de kan fixa den. Att gå via Telias vanliga
kanaler är onekligen lite omständigt.
Om inspelningen som ligger på din lokala disk är paj lär inte Telia kunna göra något åt det. Enda lösningen lär vara att spela in någon repris och försöka igen.
Postad 17 november 2015 - 17:22
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Om inspelningen som ligger på din lokala disk är paj lär inte Telia kunna göra något åt det. Enda lösningen lär vara att spela in någon repris och försöka igen.
Tyvärr har du nog missuppfattat det hela! Jag har ingen egen inspelning, inte ens en inspelningsbar box. Som jag sa från början ligger inspelningen på play, dvs Programbibioteket, under TV8.
Redigerat av Krutrök, 17 november 2015 - 17:31.
Postad 17 november 2015 - 17:24
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Tyvärr har du nog missuppfattat det hela! Jag har ingen egen inspelning, inte ens en inspelningsbar box. Som jag sa från början ligger inspelningen på play, under TV8:s bibliotek.
My mistake! Tråden blev för lång så jag hann glömma att det var Play. 
Postad 17 november 2015 - 18:10
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
FYI:
Uppdaterade min vip1963 idag då det kom upp ett meddelande om det.
Omstart, startar tjänsten, osv. Sen blev det bara svart bild, och min receiver stod och switchade som en tok mellan DD-läge och vanligt analogt stereo-läge.
Startade om. Samma sak.
Stängde av boxen med strömknappen. Samma sak.
Stängde av boxen med strömknappen igen, fast en lite längre stund denna gång (några minuter). Då hoppade allt igång igen.
Redigerat av elofu17, 17 november 2015 - 18:10.
Postad 17 november 2015 - 18:54
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Fick också uppdatering idag.
Gillade "fortsätt titta" applikationen i menyn skarpt. Äntligen börjar Telia gå åt rätt håll. Även bläddring mellan menyerna verkade gå snabbare.
Bara positivt än sålänge.
Postad 17 november 2015 - 23:32
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
FYI:
Uppdaterade min vip1963 idag då det kom upp ett meddelande om det.
Omstart, startar tjänsten, osv. Sen blev det bara svart bild, och min receiver stod och switchade som en tok mellan DD-läge och vanligt analogt stereo-läge.
Startade om. Samma sak.
Stängde av boxen med strömknappen. Samma sak.
Stängde av boxen med strömknappen igen, fast en lite längre stund denna gång (några minuter). Då hoppade allt igång igen.
Så har min gjort senaste 3 uppgraderingarna. Minst en vända med att dra ut sladden innan bilden kommer tillbaka - dåligt.
Postad 18 november 2015 - 00:54
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Ok, använder nästan aldrig gula knappen, enbart mini-epg'n.
Vad är det ni kallar mini-epg? Jag har alltid kört med gula knappen och kan inte backa förbi 24:00 som någon skrev tidigare.
Postad 18 november 2015 - 10:19
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Vad är det ni kallar mini-epg? Jag har alltid kört med gula knappen och kan inte backa förbi 24:00 som någon skrev tidigare.
Mini-epg'n är det som dyker upp i nederkant, när man trycker på pil upp/ner. Byt kanal med pil vänster/höger.
Postad 18 november 2015 - 21:54
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
Användare
-
-
164 inlägg
Så har min gjort senaste 3 uppgraderingarna. Minst en vända med att dra ut sladden innan bilden kommer tillbaka - dåligt.
Min har gjort så med ett par uppdateringar innan denna. Men med den här funkade det som det skulle!
Inspelningar=meny-höger-select
Redigerat av johnbull_1975, 18 november 2015 - 21:51.
Postad 18 november 2015 - 22:21
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Första intrycket av nya GUI:t är positivt.
Förbättringsförslag #1:
Under fliken "Fortsätt titta" listades en rad urgamla avsnitt av ditt och datt som min sambo uppenbarligen tittat några sekunder av, för att direkt se att "nej, det avsnittet har jag redan sett" och stänger av det.
Alla dessa stoppade avsnitt tänker hon aldrig titta på, så att de ligger i "Fortsätt titta"-listan är bara störande.
* När man markerar ett sådant avsnitt, visa då en undermeny där blå = Ta bort, precis som i menyn "Inspelningar".
Postad 18 november 2015 - 22:41
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1 322 inlägg
Boxen uppdaterades igår, mindre kul att hårddisken tydligen gav upp i samband med det och ger felkod 702.
Nu får vi se vad det blir för box på garantibytet.
Postad 19 november 2015 - 06:26
ltblad
-
ltblad
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Förbättringsförslag #1:
Under fliken "Fortsätt titta" listades en rad urgamla avsnitt av ditt och datt som min sambo uppenbarligen tittat några sekunder av, för att direkt se att "nej, det avsnittet har jag redan sett" och stänger av det.
Alla dessa stoppade avsnitt tänker hon aldrig titta på, så att de ligger i "Fortsätt titta"-listan är bara störande.
* När man markerar ett sådant avsnitt, visa då en undermeny där blå = Ta bort, precis som i menyn "Inspelningar".
Jag håller med.
Man måste kunna ta bort avsnitt från denna meny.
På vissa av dessa har man bara eftertexterna kvar som man inte har sett, men de ligger kvar i listan.
Postad 19 november 2015 - 10:34
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Förbättringsförslag #1:
Håller med! Jag upptäckte att om man startar avsnittet, spolar framåt och håller framåtknappen intryckt ett tag, så hoppar man till slutet. Kör ända till slutet av avsnittet, så försvinner det.
Men visst vore det enklare med Ta bort-funktion.
Postad 19 november 2015 - 18:00
jvg
-
jvg
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Förbättringsförslag #1:
Instämmer, dock har det alltid varit så, fast nu blev det mycket mer framträdande då det är det första man ser i menyn.
En annan bugg/miss, eller vad man ska kalla det, är att om man lagt till favoritserier från en kanal man inte längre har tillgång till (t.ex. tidigare prenumeration på HBO) så finns det ingen möjlighet att få bort dom från favoritlistan.
/j
Postad 20 november 2015 - 00:25
Intellectual
-
Intellectual
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej.
Jag beställde Telias stora digital-tv paket idag. Är det bra kvalité på kanalerna jämfört med de analoga man har utan digitalbox? Jag fick mitt teliaplay+, direkt efter beställningen, och jag kopplade min laptop till TVn via HDMI-kabel men jag tyckte inte att kvalitén var så bra på alla kanaler. Det kanske är bättre bild när man har installerat digitalboxen?
Redigerat av Intellectual, 20 november 2015 - 00:26.
Postad 20 november 2015 - 00:31
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hej.
Jag beställde Telias stora digital-tv paket idag. Är det bra kvalité på kanalerna jämfört med de analoga man har utan digitalbox? Jag fick mitt teliaplay+, direkt efter beställningen, och jag kopplade min laptop till TVn via HDMI-kabel men jag tyckte inte att kvalitén var så bra på alla kanaler. Det kanske är bättre bild när man har installerat digitalboxen?
Njaee.. lite bättre kanske men skillnaden är inte stor. Så tycker jag iaf
Postad 20 november 2015 - 22:22
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Hej.
Det är gigantisk skillnad på kvaliteten på analoga kanaler (från t.ex. en hyresvärd) och den digitala varianten.
Den analoga signalen som hyresvärden typ "tvingas" skicka ut i nätet brukar vara full av färgskuggor och ganska oskarp/suddig bild. Det är ju inte direkt så att de lägger ner pengar på detta, utan är nöjda om de ger en signal till hyresgästerna och därmed uppfyller nåt krav de har på sig.
På de digitala kanalerna från Telia kan du se skillnad på de stora vanliga kanalerna jämfört med de lite mer udda, där de udda får mindre bandbredd och därmed blir aningen sämre. Bilden från den sämsta digitalkanalen är dock ändå många gånger bättre än den analoga bilden.
...och ja, att koppla in en TV-box till TVn lär ge dig bättre bild än via din laptop (eftersom de udda kanalerna via internet får ännu midre bandbredd (plus eventuella ytterligare kvalitetssänkningar av att videodatat konverteras flera gånger och hur beroende på laptoppens pixlar hanteras och visas på din TV))
Så för att svara på din fråga så är frågan mest vad du har för analoga kanaler idag och hur du tar in dem.
Redigerat av elofu17, 20 november 2015 - 22:26.
Postad 21 november 2015 - 20:25
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Telia Kundservice!
När ska ni fixa problemet med ljud och bild som loopar om sig hela tiden på eran Play + tjänst!
Får ingen glädje alls i detta!!
Postad 23 november 2015 - 08:29
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Varför kan man inte längre starta om segmentet 07.15-07.30 på Gomorron Sverige i SVT 1 genom att trycka OK på fjärrkontrollen, alternativt välja segmentet i tv-guiden?
Det har alltid fungerat tidigare och alla andra segment med "prat i tv-soffan" kan fortfarande startas om. Det har varit så här i några veckor nu och jag har väntat på att det ska rättas till men Telia verkar inte reagera...
Fr.o.m. idag går det åter att starta om ifrågavarande segment.
Det krävdes åtskilliga påstötningar från min sida och skrämmande nog möttes jag först av orimliga och uppenbart felaktiga förklaringar men efter ytterligare försök vidgick Telia problemet (se nedan). Det är illa nog att Telia inte upptäcker och fixar sådant här på egen hand - att mötas av felaktiga svar när man påtalar problem är än värre. Det är lätt att tänka att Telia mot bättre vetande svarar att "allt är som det ska" för att slippa besväret att åtgärda de problem som de underrättas om.
Min e-postkorrespondens med Telia:
Hej!
Varför kan man sedan september inte längre starta om segmentet 07.15-07.30 på Gomorron Sverige i SVT 1 genom att trycka OK på fjärrkontrollen, alternativt välja segmentet i tv-guiden? Det har alltid fungerat tidigare och alla andra segment med "prat i tv-soffan" kan fortfarande startas om.
Jag har vid en tidigare chatt-kontakt fått den korthuggna förklaringen att Telia "inte längre har rättigheter" att ha med just det segmentet i Play-funktionen men jag kan inte förstå varför det segmentet rättighetsmässigt skulle skilja sig från övriga segment i Gomorron Sverige. Om så verkligen är fallet skulle jag uppskatta en förståelig förklaring från någon på Telia som ansvarar för den ifrågavarande rättighetsupphandlingen och en kontaktväg för uppföljande frågor.
Tack på förhand!
Hej!
Tack för ditt meddelande.
Jag vill börja med att be om ursäkt för det sena svaret. Vi har haft ett högt inflöde under de senaste dagarna, detta har lett till att svaren dröjer.
Jag har kontrollerat det här ärendet vidare med ansvariga och de har kontaktat utvecklarna på SVT. Det ligger ett fel hos SVT som gör att det inte visas om vi har rättigheter eller inte. SVT tillåter denna inspelning, men det är något fel i den tekniska kommunikationen gör att det inte fungerar. SVT jobbar på att rätta till detta.
Det här är det svar jag kan ge dig i dagsläget. Vi får alltså avvakta och hoppas på att problemet ska åtgärdas så snart som möjligt.
Jag önskar dig en trevlig dag och har du ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen åter.
Med vänlig hälsning
Telia Kundservice
Postad 27 november 2015 - 12:07
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Har timeshift tagits bort? Funkar inte för mig längre isåna fall varför?
Postad 27 november 2015 - 14:56
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Har timeshift tagits bort? Funkar inte för mig längre isåna fall varför?
Prova starta om boxen och se om det fungerar. Händer detta ofta så kan det tyda på platsbrist på HDD'n eller att den börjat bli dålig.
Postad 01 december 2015 - 20:26
Adrian_O
-
Adrian_O
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej
Jag har skaffat en tv till hemma och undrar ifall man kan få telias kanaler även på den utan att dra någon sladd mellan routern och digitalboxen ?
Hittar ingen digitalbox på telias hemsida som är trådlös?
Vill helst inte dra någon tpkabel mellan rummen eftersom den kommer vara i vägen
Postad 02 december 2015 - 11:23
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
Hej
Jag har skaffat en tv till hemma och undrar ifall man kan få telias kanaler även på den utan att dra någon sladd mellan routern och digitalboxen ?
Trådlös Videosändare, men köp en för 5GHz, inte för 2.4GHz för där är det störningar från diverse saker, bl.a. Mikrovågsugnar, Trådlösa nätverk, Trådlösa Billarm, osv osv osv.
Även din Julgransbelysning kan störa ...
http://www.idg.se/2....lbelysning-wifi
Redigerat av Kung Nu, 02 december 2015 - 11:51.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Screen Research FSD ram
Globe
2025-05-22 08:19:07
-
Montering av ram
Globe
2025-05-22 08:14:32
-
JBL 708i Surround + Surround Back
Anton
2025-05-21 19:42:26
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|