NHL 08
2489 svar till detta ämne
Postad 06 August 2008 - 16:31
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
Whillis, Tänkte mer hypotesen: Jag vinner en säsong. Får välja lag sist. Lägger mig, får nästa säsong välja först. Blir alltså varannan säsongs teorin.
Jo jag förstår hur du tänker. Men tror inte du eller jag eller ngn annan skulle lägga sig en hel säsong för att få ett bättre lag säsongen efter. Tror alla spelar för att det är kul och för att vinna. Och sen om du skulle vinna en säsong och sen lägga sig säsongen efter. Kul för oss alla andra
Postad 06 August 2008 - 16:52
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Detta hör nog mer hemma i 09 tråden men jag insåg att vi får styra upp hemsidan så att den matchar matchställ och logo i OTP laget.
Postad 06 August 2008 - 17:38
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
Måste inflika å berätta att min konvertering till Ps3 inte blir en konvertering. Blir dubbla konsoler ändå. Så behåller min krysslåda helomvändning
Postad 06 August 2008 - 18:58
marcusthebabe
-
marcusthebabe
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
NHL 09 har redan blivit nominerat till årets sportspel innan det ens har kommit ut, vad säger man!? Hypen kanske är befogad http://www.gametrail...ayer/37601.htmlmarcuspresident
Postad 06 August 2008 - 19:35
Beliavski
-
Beliavski
-
Användare
-
-
130 inlägg
Best of E3 var det väl och inte årets sportspel. Men likväl ganska roligt att han avslutar med "maybe the game will reach the greatness that was NHL94"
haha..HYPE..
Postad 06 August 2008 - 20:10
marcusthebabe
-
marcusthebabe
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Tänk er en film som blir nominerad för en oscar innan den gått upp på biograferna och ingen har sett den...
Postad 06 August 2008 - 22:21
marcusthebabe
-
marcusthebabe
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Jag bestämmer mig för Grums i nästa liga så har iallafall jag valt
Postad 06 August 2008 - 22:53
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
Följer väl de övriga semifinal lagena.
Ottawa - Washington 4-0 i matcher
De första 2 matcherna gjorde Washington 2-0 snabbt. Men men, vad gör det när vi vinner med 5-2 och 3-2.
De andra matcherna vanns med 6-2 och 5-2. Helt otroligt att det blev 4 raka. Riktigt dåligt spel utav Ottawa. Men med riktig bra kyla i avsluten och en grym målvakt.
Nu blir det Boston i semifinal
EDIT: Wade, gjorde fel när jag la in en av matcherna. Blev Anaheim istället för Washington
Redigerat av Whillis, 06 August 2008 - 23:01.
Postad 06 August 2008 - 23:08
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Så grymt underligt detta spel kan vara ibland. Har aldrig spelat bättre hockey än jag gjorde i flera utav våra matcher whillis, men avsluten sviker och jag lyckas inte förvandla mitt övertag till mål. Hatar att jag blir så grymt envis och fortsätter spela när jag förlorar och vet att jag borde tacka för dagen och ta nya tag.
DU gör fler mål och vinner därmed rättvist.
Jag blev så arg så jag saboterade hemsidan...
Man kan tro det, men det är inte meningen, det byttes lösenord till mysql databasen och det är det som ställer till problem nu... Hoppas jag....
eller är det bara för mig det inte fungerar...
Grymt besviken nu. Vill inte se dig innan du gifter dig Whillis...
Redigerat av Unregistered24038, 06 August 2008 - 23:27.
Postad 07 August 2008 - 09:53
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
Grymt besviken nu. Vill inte se dig innan du gifter dig Whillis...
He he. Dröjer inte länge till det är dax, då är du tvungen se din överman igen
Postad 07 August 2008 - 10:00
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
Grattis Whillis , blir d du och Bratt i final? Lr blir PES för mäktig?
Postad 07 August 2008 - 10:02
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
Grattis Whillis , blir d du och Bratt i final? Lr blir PES för mäktig? 
PES är storfavorit. Men ska göra allt för att skaka honom. Vill inte vara för kaxig nu men final är målet
Postad 07 August 2008 - 10:04
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
PES är storfavorit. Men ska göra allt för att skaka honom. Vill inte vara för kaxig nu men final är målet 
Hehe klart du ska ha det som mål , ska bli intressant se hur långt Affe å grabbarna tar dej
Postad 07 August 2008 - 10:14
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
4-0 i alla Kvartar. Det var som f**. Grattis då Whillis till slaget om Värmland.
Topper, Vad tror du om Söndag? Två matcher i Honda Center...
Postad 07 August 2008 - 10:33
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Kanske söndag funkar... beror väl lite på herr Wademan också, ligasidan är inte redo för semi ännu..
Hur går det med svaret?
Postad 07 August 2008 - 10:44
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
Önskar dej all lycka i semin Topper , men jag tror vår kära mästare kommer plocka ännu en 4-0 seger
Postad 07 August 2008 - 10:45
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Topper, OK men vi hoppas på Söndag. Har skickat svaret, glömde lägga till mästaren av Värmland ser jag.
Morge, Käre Mästare? Haha din hycklare...
Postad 07 August 2008 - 11:13
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
Önskar dej all lycka i semin Topper , men jag tror vår kära mästare kommer plocka ännu en 4-0 seger 
Bratten kommer att ta sig till final, finns nog inte nåt som kan stoppa han i semifinalen. Kanske kramp i tummarna  Men tror och hoppas att Topper kan ta en match eller två. Topper har spelat upp sig flera snäpp i slutet av säsongen.
Redigerat av Whillis, 07 August 2008 - 11:15.
Postad 07 August 2008 - 12:25
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Min målsättning är att spela så bra som möjligt, inte tappa humöret och förhoppningsvis ta en match. Nu saknar jag bara svar av Berra
Postad 07 August 2008 - 13:31
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Fixar sidan för semifinalerna ikväll.
Postad 07 August 2008 - 14:21
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
Min målsättning är att spela så bra som möjligt, inte tappa humöret och förhoppningsvis ta en match.
Ja glöm inte våran överenskommelse =) hehe
Postad 07 August 2008 - 14:52
marcusthebabe
-
marcusthebabe
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Mitt tips ligger kvar Topper harley överraskar alla och går till final...
Postad 07 August 2008 - 16:03
PES86
-
PES86
-
Amatör
-
-
52 inlägg
När ska vi börja lira Whilis då ?
Imorogn innan man börjat kröka eller sent på söndag ?
Postad 07 August 2008 - 16:11
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Hej grabbar! Kör ni rankade eller orankade matcher i er säsong? Hur många matcher i veckan brukar det bli? Funderar nämligen på om man skulle kunna joina framöver=) Men samtidigt har man ju ett liv vid sidan av TV-spelet (nästan i alla fall haha) så man kommer inte att orka spela varje dag men...vilka lag är lediga?
Postad 07 August 2008 - 16:13
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
När ska vi börja lira Whilis då ? Imorogn innan man börjat kröka eller sent på söndag ?
Kan tyvärr inte imorgon kväll. Jobbar natt. Samma sak på söndag  Annars hade det vart bra om vi kunnat kört imorgon när du krökat ett bra tag
Redigerat av Whillis, 07 August 2008 - 16:17.
Postad 07 August 2008 - 17:45
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Topper nämde det i ett mail till mig och jag har funderat vidare på det om vi skall implementera ett forum på hemsidan och inte spama trådarna här på minhembio. Vad tror ni om det, kommer folk att använda dem eller fortsätta här. Stor fördel är att då kan man skapa trådar där om massa olika ämnen. Taktik, speldatum, göra polls m.m
Postad 07 August 2008 - 18:30
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
Topper nämde det i ett mail till mig och jag har funderat vidare på det om vi skall implementera ett forum på hemsidan och inte spama trådarna här på minhembio. Vad tror ni om det, kommer folk att använda dem eller fortsätta här. Stor fördel är att då kan man skapa trådar där om massa olika ämnen. Taktik, speldatum, göra polls m.m
Tycker det låter som en utmärkt idé
Postad 07 August 2008 - 18:41
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
Jo en riktigt bra ide.
Postad 07 August 2008 - 19:21
PES86
-
PES86
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Kan tyvärr inte imorgon kväll. Jobbar natt. Samma sak på söndag Annars hade det vart bra om vi kunnat kört imorgon när du krökat ett bra tag 
hehe har väldigt många förluster på fyllan redan  vågar dock inte lira i ligan efter några öl. Men vi får väl lira under vardagarna i nästa vecka nångång
Postad 07 August 2008 - 21:47
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Forum på hemsidan låter kanon.
Prova lira med Konjak i kroppen PES, fick en jäkla kick av det senast mot Whillis;)
Redigerat av RealDaBratt, 07 August 2008 - 21:47.
Postad 08 August 2008 - 10:41
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
Prova lira med Konjak i kroppen PES, fick en jäkla kick av det senast mot Whillis;)
Fy f*n den matchen har jag glömt/förtränkt. Inte min bästa match som GM för Ottawa. Tur att det bara var en träningsmatch.
Postad 08 August 2008 - 11:34
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Whillis, Haha ja den var rätt sjuk faktiskt ska erkännas. Möts vi i Final har jag rätta medicinen på flaska iaf!
Redigerat av RealDaBratt, 08 August 2008 - 11:34.
Postad 08 August 2008 - 11:44
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
Whillis, Haha ja den var rätt sjuk faktiskt ska erkännas. Möts vi i Final har jag rätta medicinen på flaska iaf!
Den var ju det.  Men lärde mig en läxa i matchen. Hade vunnit många matcher de senaste dagarna då. De mesta utav dom relativt enkelt. Gick in med inställningen i våran match att ju j*vlar ska han få  Tyvärr så kan jag inte spela mitt eget spel mot dig. Utan anpassa spelet efter ditt. Försökte spela mitt spel, men det gick käpprätt åt he*vete.
Redigerat av Whillis, 08 August 2008 - 11:45.
Postad 08 August 2008 - 11:56
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Bra ifall vi i Anaheim kan få Ottawas analytiska ledning att jobba lite extra såhär i slutspelstider. För egen del blev matchen en symbol för Anaheims stigande slutspelsform, detta då vi hade haft ett par tighta matcher tidigare.
Ska försöka koppla av i helgen nu iaf, detta för att ha gott om krafter för Söndagens drabbningar.
Postad 08 August 2008 - 13:25
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Aengus och Berra har fortfarande inte svarat...
Postad 08 August 2008 - 14:30
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Ingen skräll....
Postad 08 August 2008 - 15:14
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
Messa dom på boxen istället , tror inte nån av dom läser här så frenetiskt.
Postad 09 August 2008 - 10:19
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Wade, Tror det skulle underlätta om du lade ut synligt på hemsidan att vi har för tillfället stängt för nya medlemmar i ligan. Så hård ser verkligheten ut för tillfället tills vi utvecklat ett system för hur vi ska göra med värvningar. Mitt hjärta brister var gång en hockeysugen grabb måste nobbas.
Postad 09 August 2008 - 10:30
marcusthebabe
-
marcusthebabe
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Wade, Tror det skulle underlätta om du lade ut synligt på hemsidan att vi har för tillfället stängt för nya medlemmar i ligan. Så hård ser verkligheten ut för tillfället tills vi utvecklat ett system för hur vi ska göra med värvningar. Mitt hjärta brister var gång en hockeysugen grabb måste nobbas.
Röstade du för ÖPPEN LIGA DaBratt?!?! Då blir jag verkligen förvånad över din envishet över att vinnaren ska få välja först och det bästa (läs bäst overall) laget... Idag är det exakt 1 månad kvar tills släppet av NHL 09. Man kanske skulle ha en liten countdown... Var tror ni man får spelet snabbast om man bokar i typ fysisk butik eller förhandsbokar i nån internetbutik?! marcuspresident
Redigerat av marcusthebabe, 09 August 2008 - 10:57.
Postad 09 August 2008 - 10:51
marcusthebabe
-
marcusthebabe
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Idag är det exakt 1 månad kvar tills släppet av NHL 09. Man kanske skulle ha en liten countdown...
Var tror ni man får spelet snabbast om man bokar i typ fysisk butik eller förhandsbokar i nån internetbutik?!
marcuspresident
Postad 09 August 2008 - 10:53
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Marcus, Röstade för stängd men menade inte att det skulle stänga dörren för andra medlemmar för gott utan snarare att vi med större omsorg ska välja ut nya deltagare för att slippa de problem med lågt deltagande vi haft.
Min envishet över att vinnaren ska få välja först? Aldrig någonsin sagt att vinnaren ska välja först, sagt att vinnaren inte ska få välja sist däremot. Om jag är envis vet jag inte, argumenterar för något jag tror på eller snarare inte tror på.
Sedan vet jag inte vilken koppling du gör att man inte skulle kunna ha öppen liga men samtidigt inte vara supporter av det horribla system att först väljer sist.
Redigerat av RealDaBratt, 09 August 2008 - 10:56.
Postad 09 August 2008 - 11:10
marcusthebabe
-
marcusthebabe
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Till DaBratt:
Jag börjar med att säga att jag inte förringar att du är riktigt bra på detta hockeyspel. Samtidigt som jag gillar att gnabbas med dig på forumet för jag tycker att du skriver roligt och med tyngd bakom dina påståenden. Samt att det inte är lätt att tampas med alla som "ogillar" dig. MIn hangup ligger snarare i att lagen som du väljer bara råkar ha 88 i overall. När en annan får kämpa sig blodig för att göra mål med ett typ lag med 84 overall så måste ju det betyda att laget har en j...a betydelse. Jag konstaterar bara att bättre lag har lättare att göra mål på alla sätt än ett sämre lag och det märks när vi har har mötts i träningsmatcher då jag har haft ottawa som är snäppet bättre än New Jersey då jag plötsligt får liv i matcherna och iallafall närmar mig en poäng mot dig. Än en gång menar jag inte att jag vinner över dig per automatik om jag har ett 88lag och du ett 84 lag men...
marcuspresident
Postad 09 August 2008 - 11:21
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Marcus, Men vad är detta? Är det en klagosång att jag har för bra lag nu igen? Hur fa* kom vi in på det. Pinsamt marcus...
Vet inte vad du fått för slint hemma under sommaren men har man någon insikt i hur matchbilderna sett ut så bör man förstå att det inte hänger på hurvida laget overall är 88 eller 84. Men om din övertygelse är sådan så är den det, förstår om du behöver den inställningen det gör jag verkligen. Sedan att du bruka spela med Calgary eller Ottawa hör inte hit eller?
Att du får mer liv med Ottawa i matcherna, vem får inte det? Förmodligen spelets bästa lag.
Ändrade från offensivt duktiga Pens till det mer defensiva Anaheim (som ingen gjorde något anspråk på) för att det var gnäll från vissa att jag gjorde mål med bra forwards osv. Vad hjälper det, får väl spela med Elitserielag nästa säsong. Sedan har jag aldrig gått in med inställning att jag ska vinna matcher lätt, utan arbetar lika hårt vem jag än möter så att jag skulle välja sämsta laget pga det finns inte. Det skulle vara att inte respekera motståndet. Jag vill lika gärna som alla andra ha ett lag jag trivs med som har potential.
Visst spelar lag roll, men att efter förlorat tvåsiffrigt gång på gång oavsett vilket lag man haft och sedan gnälla över att motståndaren ändå har ett för bra lag. Det stinker dålig förlorare verkligen...
Sedan kan jag med respekt tillägga att har man så tunga förluster gång på gång emot sig kanske man inte besitter den förmågan som krävs för att sunt kunna analysera matchbilden och vad den beror på. Kan inte konstant hävda mig mot amatöranalyser från folk som förlorar med mer än de kan räkna till. Inte menat direkt mot dig Marcus utan mer allmänt för jag börjar bli trött på det.
EDIT: Så himla lätt att ta en liga där vi får välja samma lag så jag kan krossa argument som ovanstående en gång för alla.
Redigerat av RealDaBratt, 09 August 2008 - 12:00.
Postad 09 August 2008 - 11:41
marcusthebabe
-
marcusthebabe
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
EDIT: Så himla lätt att ta en liga där vi får välja samma lag så jag kan krossa argument som ovanstående en gång för alla.
Du har valt två 88 lag och all-starlagen är 90 och de sämre lagen i ligan är 82-83. Så nog har overall betydelse allt. Nästa liga kanske du har äran att välja Detroit marcuspresident "den bra förloraren, men dåliga vinnaren" PS. Jag väljer Grums 47 i overall i nästa liga...
Postad 09 August 2008 - 11:48
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Marcus, Om du är så övertygad om overall poängens betydelse i din ignoranta kunnighet så ser jag med spänning fram emot vilket lag du väljer. Eller det är klart, du kanske inte vinner kvalmatchen om laget. Vad ska du skylla på då?
Välj du Grums så slipper du hamna i den otäcka situationen att du måste prestera på för dig lika vilkor.
Redigerat av RealDaBratt, 09 August 2008 - 11:52.
Postad 09 August 2008 - 11:55
marcusthebabe
-
marcusthebabe
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Vissa är materiallirare DaBratt det är bara att inse att du är en av dem. Pressen ligger på dig DaBratt att visa vad du går för och välja ett lag med sämre overall och visa att du ändå kan dominera ligan. För mig är det väl dags att få ett lag som kan vara med och slåss om poängen så.
marcuspresident
Postad 09 August 2008 - 11:59
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Marcus, Hade haft lite förståelse för dig om vi någonsin varit så jämnspelande att små marginaler avgjort och samtidigt haft väldigt ojämna lag. Men när man inte är 3:a på pucken och ändå hävdar att det beror på någon overall poäng när overall poängen dessutom är samma, tjena... Tycker du ska prestera lite ute på rinken då Marcus, så man får någon känsla av att du vet vad du pratar om. Förstår knappt vaför jag dividerar med dig... EDIT: Kan tänka mig att ta ett lägre rankat lag nästa säsong, men måste få en känsla för vilket bara hehe. NHL09 får spelas lite först. All press på Marcus next year med Red Wings! Det vore drömmen...
Redigerat av RealDaBratt, 09 August 2008 - 12:09.
Postad 09 August 2008 - 12:31
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Oj, här var det gnabb! Roligt...
*Tar fram popcorn*
Postad 09 August 2008 - 12:47
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1088 inlägg
Går inte skylla DaBratts överlägsenhet på laget, så är d bara.
Postad 09 August 2008 - 14:00
PES86
-
PES86
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Går inte skylla DaBratts överlägsenhet på laget, så är d bara.
mm bratten hade nog vunnit många matcher med ett sämre lag också. men det har rätt stor betydelse å vara ett bra lag än ett mittenlag som inte har bredden och spetsen som storlagen. Kommer ihåg för ett tag sen när jag å Whilis lirade några träningsmatcher och alla matcher slutade typ med segrar med 1-2 mål. (spelade med Boston å han var Ottawa). Sen testade jag Pittsburgh en match å då slutade 7-0 å vi spelade typ likadant som dom andra matcherna, men pittsburgh har så pass mycket bättre spelare som sätter pucken nästan varje gång dom får en målchans. Typ samma sak med ottawas första femma som bara behöver vara innanför offensiva blå för att det ska bli mål (inte varje gång men ofta). Jag håller med marcusthebabe mycket i denna disskusionen. Ju bättre lag man är ju mer gratis får man i matcherna.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|