Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 november 2009 - 08:21

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Ta det i denna tråd

https://www.minhembi...howtopic=239537

Så kan denna tråd förbli en tråd om den produkt som från början

Postad 01 november 2009 - 19:59

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Vad kör ni för inställningar på WDTVn?

Sett att många kör autoläget, inga som stör sig på att den då kör 60Hz läge på 24P material, vilken resulterar i gräsliga panoreringar?

Postad 02 november 2009 - 09:00

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Någon som har bra tips på konverteringsprogram och vilken" filsort" som rekommenderas?
Vill gärna nyttja WD till att se familjens inspelade galenskap.

Det följer med ett konverteringsprogram från ArcSoft vilket resulterar i en .avi fil. Begränsningen i den programvaran är dock att du inte kan slå ihop flera filmer till en.

Kolla också vad det följde med för programvara till din kamera/videokamera. Jag fick med ett videoredigeringsprogram till min Panasonickamera (också det från ArcSoft).

Postad 02 november 2009 - 09:08

Unregistered7b138934
  • Unregistered7b138934
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Då har jag beställt en "WD TV HD Mediaplayer USB 1080p" via CdOn. De tar 999 för den lilla boxen, men jag hade ett presentkort så jag hamnar på 800kr inklusive frakt. Ska bli spännande att testa dennna lilla box. :wub:

Svängde in hos Media Markt i Nkpg i lördags för att se hur denna box funkar "live", men de hade fel på TV´n som boxen var kopplad till, så TV´n hittade inget som var inkopplat via HDMI just då. Hoppas verkligen att det VAR TV´n som det var fel på, jag vill ju inte ha en pryl som strular och funkar när den själv vill.

Bilder osv kommer så fort jag har fått den och kopplat in den.

Postad 02 november 2009 - 09:18

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Någon som har samma problem som jag?
jag har senaste "prefirmware" och när jag tittar på filmer med väldigt mycket detaljer som rör sig, typ transformers eller liknande i .mkv 1080p, så orkar inte spelaren spela upp det?
har en 1tb wd elements hdd inkopplad, kan det vara så att disken går i vila?
är det någon som vet vad jag ska göra? det förstör en hel film när det helt plötsligt går i slowmotion och ljudet fösvinner och man måste starta om filmen....

Postad 02 november 2009 - 15:04

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

jag har senaste "prefirmware" och när jag tittar på filmer med väldigt mycket detaljer som rör sig, typ transformers eller liknande i .mkv 1080p, så orkar inte spelaren spela upp det?
är det någon som vet vad jag ska göra? det förstör en hel film när det helt plötsligt går i slowmotion och ljudet fösvinner och man måste starta om filmen....

Det var det jag skrev om i inlägg 2378 och framåt.
Handlar troligtvis om processorn som är lite för klen och som i sin tur gör att bufferten fylls till max med frysning som följd. Händer bara i detaljrika bilder eller bilder med starkt brus som ju också är detaljrika i form av brus. Brusiga filmer kan därför vara omöjliga att se.
Backa lite med snabbspolningen och tryck på play så brukar det ge sig för stunden.
Kommer själv så småningom att köpa någon annan spelare som har det kommande Sigma 8655 chippet.

Postad 02 november 2009 - 15:12

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Handlar troligtvis om processorn som är lite för klen och som i sin tur gör att bufferten fylls till max med frysning som följd. Händer bara i detaljrika bilder eller bilder med starkt brus som ju också är detaljrika i form av brus. Brusiga filmer kan därför vara omöjliga att se.
Backa lite med snabbspolningen och tryck på play så brukar det ge sig för stunden.
Kommer själv så småningom att köpa någon annan spelare som har det kommande Sigma 8655 chippet.

det låter som att det får bli en ny i framtiden, tur att jag haft den sen den kom ut, så det gör inget om jag köper en ny nu:P

när kommer nya chippet då, och på vilken maskin?

Postad 02 november 2009 - 15:28

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Jag har också drabbats av det ibland, men helt utan logik.

Är skeptisk till att processorn är för klen. testade för skojs skull att bara lägga över .mt2s filen från femte elementet blue ray filmen. filen är på 35gb och spelas upp utan minsta problem.

Men åter till min fråga, kör alla sin wdtv på autoläget utan att störa sig på ryckiga panoreringar?

Postad 02 november 2009 - 15:36

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Är skeptisk till att processorn är för klen. testade för skojs skull att bara lägga över .mt2s filen från femte elementet blue ray filmen. filen är på 35gb och spelas upp utan minsta problem.

Men åter till min fråga, kör alla sin wdtv på autoläget utan att störa sig på ryckiga panoreringar?

jag kör 1080p 50hz å då är det nästan ryckfritt tycker jag..

Postad 02 november 2009 - 15:52

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

det låter som att det får bli en ny i framtiden, tur att jag haft den sen den kom ut, så det gör inget om jag köper en ny nu:P

när kommer nya chippet då, och på vilken maskin?

Ingen info på det. Men den som väntar på något gött osv... :wub:

Postad 02 november 2009 - 15:56

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Sett att många kör autoläget, inga som stör sig på att den då kör 60Hz läge på 24P material, vilken resulterar i gräsliga panoreringar?

Jag har länge kört på Autoläget men å andra sidan har jag tittat mest på DVD-iso filmer. Brukar skifta manuellt till 24fps när det vankas HD-filmvisning hemma. I helgen glömde jag ställa om den innan jag slog på en 720p film och höll på att bli galen av allt hackande tills jag kom på att ja ju hade glömt ställa om bildfrekvensen till 24fps.

På toppen av min önskelista för nya features i wdtv ligger automatiskt hantering av upplösning och frekvens map filmen (källan). Tycker ärligt talat att det borde vara en självklarhet på en mediaspelare.

Postad 02 november 2009 - 16:06

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Att en serie bilder är stora betyder inte automatiskt att spelaren inte skall klara av det utan det är förändringen från bild till bild som ställer till. Brus är en faktor som hela tiden förändrar sig eller som nu senast i Up där vår hjälte släppte ut de hundratals renderade ballongerna vilket skapade omedelbar krasch. Men om man snabbspolar bakåt ett par sekunder och då tömmer bufferten kan man ta sig igenom den sekvensen utan störningar.

Redigerat av perri, 02 november 2009 - 16:11.

Postad 02 november 2009 - 16:13

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Ingen info på det. Men den som väntar på något gött osv... :wub:

men western digital live tv hd har ju en EM8655 enligt den som skrev in det här på prisjakt, är det fel chipp?

Att en serie bilder är stora betyder inte automatiskt att spelaren inte skall klara av det utan det är förändringen från bild till bild som ställer till. Brus är en faktor som hela tiden förändrar sig eller som nu senast i Up där vår hjälte släppte ut de hundratals renderade ballongerna vilket skapade omedelbar krasch. Men om man snabbspolar bakåt ett par sekunder och då tömmer bufferten kan man ta sig igenom den sekvensen utan störningar.

du tog exemplet som fick mig att ställa frågan, Just i Up, när han släpper ut balongerna, (jäkligt snyggt gjort) men tyvärr orkade inte spelaren då...
käns skit trist att spola i filmen, förstör ju allt...

Postad 02 november 2009 - 16:17

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

men western digital live tv hd har ju en EM8655 enligt den som skrev in det här på prisjakt, är det fel chipp?

Nej det är 865X. Kolla länken:

http://www.iboum.com...ll/chipsets.php

Postad 02 november 2009 - 16:28

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Nej det är 865X. Kolla länken:

http://www.iboum.com...ll/chipsets.php

du skrev "Kommer själv så småningom att köpa någon annan spelare som har det kommande Sigma 8655 chippet."
och på din länk står det: "wdtv live Uses the new and powerful Sigma 8655 chipset with Ethernet network capability"

så du menar kanske att du ville ha det nya intel Intel CE3100 CPU: 800mhz chippet?:wub:

Postad 02 november 2009 - 16:53

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

du skrev "Kommer själv så småningom att köpa någon annan spelare som har det kommande Sigma 8655 chippet."
och på din länk står det: "wdtv live Uses the new and powerful Sigma 8655 chipset with Ethernet network capability"

så du menar kanske att du ville ha det nya intel Intel CE3100 CPU: 800mhz chippet?:wub:

Hm! Ja det står det ja. Men på bilden under till höger påstår dom att det är 865X...
Någon som vet om Live-burken innehåller 8655 för i så fall köper jag den på stört.

Postad 03 november 2009 - 00:35

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
För att svara på mig själv så ja, den innehåller Sigmas 8655 chippet. ;)

Hittade en sprillans ny sida (2/11) där WDTV Live spelarens innehåll visades upp. Mums alltså:

http://www.legitrevi...article/1118/1/

Jo förresten, har någon kört "Up" med den här spelaren utan problem?

Redigerat av perri, 03 november 2009 - 01:04.

Postad 04 november 2009 - 09:41

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Jag har länge kört på Autoläget men å andra sidan har jag tittat mest på DVD-iso filmer. Brukar skifta manuellt till 24fps när det vankas HD-filmvisning hemma. I helgen glömde jag ställa om den innan jag slog på en 720p film och höll på att bli galen av allt hackande tills jag kom på att ja ju hade glömt ställa om bildfrekvensen till 24fps.

På toppen av min önskelista för nya features i wdtv ligger automatiskt hantering av upplösning och frekvens map filmen (källan). Tycker ärligt talat att det borde vara en självklarhet på en mediaspelare.

Du stör dig inte på skillnaden mellan 23.976fps som filmerna är inspelade i när du har spelaren inställd på 24fps? Jag får grova hack var 6-7s då.
och 23.976 läget funkar inte att köra för mig. Någon som lyckas köra det?

Postad 04 november 2009 - 10:49

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Du stör dig inte på skillnaden mellan 23.976fps som filmerna är inspelade i när du har spelaren inställd på 24fps? Jag får grova hack var 6-7s då.

läget funkar inte för mig heller, men jag tror inte att min panasonic pz70 klarar 24p rätt, läste nått om det förut.

Postad 04 november 2009 - 13:18

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Ja kan inte heller köra 23.976 fps men jag stör mig inte på något hack eller rättare sagt upplever jag inga hack annat än att snabba panoreringar kan hacka något. Det å andra sidan, beror ju på att 24fps är en för låg frekvens för att kunna återge snabba rörelser.

Postad 04 november 2009 - 17:01

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem, Transformers, Terminator mm. Gäller bara 1080p, 720p funkar klockrent.
Kör med firmware: PRE-Release BETA 1.03.01

Ändrade från "Auto" till 1080p 24p då fungerade Terminator utan problem i 1080p !!

Redigerat av Ebanhawk, 04 november 2009 - 20:08.

Postad 05 november 2009 - 10:23

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem, Transformers, Terminator mm. Gäller bara 1080p, 720p funkar klockrent.

Ändrade från "Auto" till 1080p 24p då fungerade Terminator utan problem i 1080p !!

laggar det inte på 24p? eller laggar det bara om filmen inte är i 24p orginal?

min auto gör formatet till 1080i, brukar köra allt på 1080p 50 eller 60 hz

Postad 05 november 2009 - 12:26

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

laggar det inte på 24p? eller laggar det bara om filmen inte är i 24p orginal?

min auto gör formatet till 1080i, brukar köra allt på 1080p 50 eller 60 hz

I princip allt HD material är inspelat i 23.976 hz, då blir det helt fel att köra 50 eller 60 hz.
Närmast ligger väl 24 hz, men det blir inte helt perfekt heller.

Postad 05 november 2009 - 12:57

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
det finns ju ett 23.976 läge, men min vill inte använda det.. den ställer om sig när jag väljer det.. nån som fått det att funka eller är det min tv?

Postad 05 november 2009 - 13:18

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

det finns ju ett 23.976 läge, men min vill inte använda det.. den ställer om sig när jag väljer det.. nån som fått det att funka eller är det min tv?

Det här är en fråga som hela tiden kommer upp så det verkar som om ingen orkar läsa tidigare inlägg. Det må så vara att tråden är mycket stor men varför inte använda sig av sökfunktionen "Sök inom tråden" längst ner till vänster på sidan och exempelvis skriva in 23.976 eller andra relevanta ord. Gör så och ni kommer att finna att allt redan är sagt om detta ämne.

Postad 06 november 2009 - 12:55

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Det här är en fråga som hela tiden kommer upp så det verkar som om ingen orkar läsa tidigare inlägg. Det må så vara att tråden är mycket stor men varför inte använda sig av sökfunktionen "Sök inom tråden" längst ner till vänster på sidan och exempelvis skriva in 23.976 eller andra relevanta ord. Gör så och ni kommer att finna att allt redan är sagt om detta ämne.

Tack för hjälpen, men anledningen till att jag frågar är för att alla frågar och ingen får det att fungera.

Postad 06 november 2009 - 18:20

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen, men anledningen till att jag frågar är för att alla frågar och ingen får det att fungera.

Min tanke också, är det överhuvudtaget någon som fått det att fungera? så man vet om det är tvn eller wdtvn man ska kasta ut genom fönstret.
Hade ju helt klart varit enklast med wdtvn..

Suttit i flera dagar nu och testat igenom 24, 50 och 60 hz läget med 23.976 filmer och blir inte klok, allt ser ut som skit enligt mig. 60 och 50hz ger konstanta småryck och 24hz ger ett grovt hack emellanåt.

Átt 24p standarden inte skulle räcka till för att göra bilden ryckfri tror jag inte alls på. Varför skulle världens ledande teknikföretag enas om en standard som är värdelös?
Det handlar mer inkompatibla enheter som inte kan ta emot signalen på rätt sätt.

Postad 07 november 2009 - 00:23

Blacklabel
  • Blacklabel
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Min spelare har plötsligt fått för sig att vissa ISO filer inte går att spela. Har fungerat tidigare med samma firmware (1.02.10). Även någon MKV har slutat fungera. Hur är det möjligt?

Postad 07 november 2009 - 03:03

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Min tanke också, är det överhuvudtaget någon som fått det att fungera? så man vet om det är tvn eller wdtvn man ska kasta ut genom fönstret.
Hade ju helt klart varit enklast med wdtvn..

Suttit i flera dagar nu och testat igenom 24, 50 och 60 hz läget med 23.976 filmer och blir inte klok, allt ser ut som skit enligt mig. 60 och 50hz ger konstanta småryck och 24hz ger ett grovt hack emellanåt.

Átt 24p standarden inte skulle räcka till för att göra bilden ryckfri tror jag inte alls på. Varför skulle världens ledande teknikföretag enas om en standard som är värdelös?
Det handlar mer inkompatibla enheter som inte kan ta emot signalen på rätt sätt.

Definitivt TV:n som får göra sig en luftfärd. Har själv en LG PG7000 50" plasma som inte har några ryck alls i 24, 50 och 60 hz läget. Kör jämt med 24 hz då det ser bäst ut. Att 23.976 hz inte funkar skall visst bero på en bug i firmwaren som ännu inte är åtgärdad. Åtminstone var det någon här på tråden som tidigare i år påstod det .

Postad 07 november 2009 - 19:30

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
ursäkta en amatör..
när ni ändrar hertz till 24 mm för o slippa ryck..hur gör ni det?
via wdtv eller fjärren till tvn?

Postad 08 november 2009 - 11:17

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

ursäkta en amatör..
när ni ändrar hertz till 24 mm för o slippa ryck..hur gör ni det?
via wdtv eller fjärren till tvn?

Den inställningen görs i WDTV.

Postad 08 november 2009 - 13:26

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
nic2

tusen tack!!

Postad 08 november 2009 - 17:37

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Har varit och köpt en WD TV Live och ja mina antaganden stämde. Med en processor som är mer än dubbelt så snabb klarar den av alla "svåra" filmer med mycket rörelser eller brus utan att frysa. Ballongscenen i "Up" flöt bara på och en annan rulle med mycket brus som tidigare närmast var ospelbar klarade den med glans.
23.976 hz läget fungerar nu också för första gången. Åtminstone på min plasma. Dessutom är den rent allmänt snabbare och har något bättre bild.
Att den kan kopplas till det trådlösa nätverket är för mig mest en bonus som jag ännu inte har testat. Frågan är om bandbredden räcker till för 1080p eller om man skall dra en kabel direkt till routern. Kabel är trots allt något man mer kan lita på.
Hur som helst så är detta den mediaspelare som WD skulle ha gjort från början och inte släppt ut den tidigare ofärdiga modellen.

Postad 08 november 2009 - 22:00

Unregistered6cb63b95
  • Unregistered6cb63b95
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Nåra Frågor angående Wd tv live Kan den streama Hd filmer via nätverk och om den spelar upp karaoke CDG filen. Kan nån testa den. Tack

Postad 09 november 2009 - 00:02

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

När jag testa igen denna film så fick jag massa hack igen på vissa ställen och att ljudet försvann.
Men jag kom på varför.

Jag tankade hem svensk text som jag använde med filmen, då hackade filmen.
Kör jag med den inbyggda texten i .mkvn som var engelsk eller utan text så funka filmen utmärkt utan hack.
Verkar som om media spelaren inte orkar dra filmen tillsammans med extern textning.
Finns det nåt enkelt program som göra att man kan baka in text i en mkv film utan att få ner kvaliten??

Postad 09 november 2009 - 01:30

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

När jag testa igen denna film så fick jag massa hack igen på vissa ställen och att ljudet försvann.
Men jag kom på varför.

Kör jag med den inbyggda texten i .mkvn som var engelsk eller utan text så funka filmen utmärkt utan hack.
Verkar som om media spelaren inte orkar dra filmen tillsammans med extern textning.
Finns det nåt enkelt program som göra att man kan baka in text i en mkv film utan att få ner kvaliten??

Hade samma problem på några tidigare filmer, dock inte med min nya Live-spelare.
Men annars kan du använda mkvtoolnix som funkar bra:

http://www.softpedia...KVToolnix.shtml

Redigerat av perri, 09 november 2009 - 01:32.

Postad 09 november 2009 - 01:58

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Känner igen felet ovan. Externa undertexter får filmen att hacka till ibland, några minuters mellanrum mellan hackandet. En otextad mkv fil flyter på felfritt. synd att de inte fixat buggarna trots flera (pre)firmwares.
Får nog börja titta åt annat håll för bättre prestanda. Vill ha en spelare som gör det möjligt att titta på HDfilmer utan att behöva vara orolig för hack i ljud/bild o dyl. :)

Postad 09 november 2009 - 02:43

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Att WDTV får problem med vissa 1080p-scener och strular med textningen är antagligen relaterat till dålig programmering snarare än att processorn skulle vara för trött. Min Tvix har en ännu äldre och långsammare variant av SigmaDesign's processor och klarar dessa precis som det är tänkt.

Postad 09 november 2009 - 04:22

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Att WDTV får problem med vissa 1080p-scener och strular med textningen är antagligen relaterat till dålig programmering snarare än att processorn skulle vara för trött. Min Tvix har en ännu äldre och långsammare variant av SigmaDesign's processor och klarar dessa precis som det är tänkt.

Eller så har den helt enkelt ett större och dyrare buffertminne än vad vad WD TV:n har. Om det skulle vara programvaran är det ju lite märkligt att den inte har blivit uppdaterad till motsvarande som sitter i Live varianten då den flyter helt friktionsfritt.

Redigerat av perri, 09 november 2009 - 04:35.

Postad 09 november 2009 - 11:36

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
när man ska ändra till 24 hz via fjärren ..hur gör man då?
O vad innebär det ..altså vad betyder det att man ändrar till 24?

Postad 09 november 2009 - 14:51

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

när man ska ändra till 24 hz via fjärren ..hur gör man då?
O vad innebär det ..altså vad betyder det att man ändrar till 24?

Sök.. dina frågor är rätt orelevanta och alla svar finner du här. vill du veta mer om 24hz så kan du alltis kolla wikipedia också:)

lyckatill!

Postad 09 november 2009 - 16:14

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Men jag kom på varför.

Hmm intressant, jag har också fått de här hacken vilka bäst beskrivs som "slow motion utan ljud". Däremot har jag fått dem på både 720p- och 1080p material. De senaste filmerna där detta har inträffat har jag mycket väl haft externa undertexter men jag vill minnas att jag har fått det även på en 1080p rulle utan undertexter. Men jag låter det vara osagt och betraktar det som ett undanatag. Jag håller också med ett annat inlägg, detta borde kunna fixas och jag hoppas på det annars får det bli en ny spelare :)

Postad 09 november 2009 - 16:21

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Jag testade att stänga av extern undertext på en film som hade periodvis slowmotion och ljudtapp och då försvann alla problem. Kan det vara nå't med filformatet på undertexten? Annars får jag prova att mkvtoolnixa

Postad 09 november 2009 - 16:27

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hade samma problem på några tidigare filmer, dock inte med min nya Live-spelare.
Men annars kan du använda mkvtoolnix som funkar bra:

http://www.softpedia...KVToolnix.shtml

Tack så mycket!! Funkar skit bra!! :)
Enkel och snabbt program, 1LAX Tack !!

Postad 09 november 2009 - 16:27

Joat
  • Joat
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har WDTV Live och har inga problem med undertexter, hade det inte heller när jag hade WDTV. Beror kanske på skit bakom spakarna? :)

Tips: WDTV Cover Finder är ett mycket bra program för oss som kör OS X och letar filmomslag.

Postad 09 november 2009 - 17:48

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Sök.. dina frågor är rätt orelevanta och alla svar finner du här. vill du veta mer om 24hz så kan du alltis kolla wikipedia också:)

lyckatill!

Du Wiberg...du kan ha rätt i det där om att söka absolut!!
Men att mina frågor är orelevanta är kanske sanning i dina ögon men jag undrade för min egen del.
Så fortsätt med ditt du o må bra.

Postad 09 november 2009 - 21:20

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Jag har WDTV Live och har inga problem med undertexter, hade det inte heller när jag hade WDTV. Beror kanske på skit bakom spakarna? ;)

Åj vad trevliga vi är :) . Nog för att jag inte nånsin kommer att få nobelpriset i fysik men jag är inte tappad bakom en vagn heller. Jag har inte heller haft problem med uppspelning av HD-material tidigare och har det fortfarande inte på många filmer. De filmer där jag upplever problemet fungerar också väldigt bra förutom på något enstaka ställe. Visst skulle det kunna vara skit bakom spakarna men inte skapar jag mina egna undertexter, tror inte de andra som upplever problem heller gör det.

Jag har däremot uppgraderat firmware nyligen och skulle vilja påstå att jag upplever fler störningar på fler filmer efter uppgraderingen. Skall försöka bekräfta ikväll om det löser sig utan separata undertexter, för de som är intresserade.

Postad 09 november 2009 - 22:04

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
En fråga..kör vi både LIVE HD och gamla modellen-diskussioner här inne? Verkar inte vara nån vidare fart i den nya tråden.

Postad 09 november 2009 - 22:40

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

En fråga..kör vi både LIVE HD och gamla modellen-diskussioner här inne? Verkar inte vara nån vidare fart i den nya tråden.

En väldigt bra fråga!
Har själv äntligen beställt en WD Tv Live, och tänkte då läsa på lite om nya leksaken innan leverans.
Märkte snabbt att den nya tråden om just "Live" var heldöd och detta tog mig hit där livstecknen var desto fler...
Så jag förmodar att detta är hemmet för ALLA WD Tv användare? Både gammla svarta, som gråa o nya!?

Postad 10 november 2009 - 02:48

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Eller så har den helt enkelt ett större och dyrare buffertminne än vad vad WD TV:n har. Om det skulle vara programvaran är det ju lite märkligt att den inte har blivit uppdaterad till motsvarande som sitter i Live varianten då den flyter helt friktionsfritt.

Eller så är hårdvaran i den nya så pass mycket snabbare att den klarar av dålig kod.
Finns kanske andra hinder till varför de inte kör samma kod i båda?
Har för mig att Tvixen knappt buffrar alls, men visst kan det vara annat i Tvixen som avgör. Den känns mer påskostad i alla fall. Hade dock gärna sett att man får snurr på WDTV'n så den "tar allt"... jag tröttnade efter betan med .10 på slutet. Har det kommit någon nyare?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.