Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 30 June 2010 - 20:39

m02annja
  • m02annja
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

du behöver installera den uppdateringen först (om du inte redan har den). Därefter kommer du att kunna få de nya uppdateringarna. En förberedande och slutligen 2.1

Jodå, den installerade jag när jag köpte telefonen i höstas. Så då ska den nya uppdateringen komma så småningom? Även om jag inte kommer åt att söka efter uppdateringar?

Postad 30 June 2010 - 22:29

wroopy
  • wroopy
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Jodå, den installerade jag när jag köpte telefonen i höstas. Så då ska den nya uppdateringen komma så småningom? Även om jag inte kommer åt att söka efter uppdateringar?

prova att ställa fram datum i telefonen

Postad 01 July 2010 - 17:54

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
För kännedom kan jag berätta att den förberedande uppdateringen kräver att alla förinstallerade program finns kvar på telefonen så om du har tagit bort något (till exempel footprints) misslyckas uppdateringen ungefär mitt i och du måste ta ut batteriet för att stänga av telefonen.

Sedan försvann möjligheten att köra fastboot från osignerade rom-filer för mig vilket försvårar rootning lite grann. Jag lyckades undvika vid förra uppdateringen i höstas på bekostnaden att jag fick installera om allt. För att se om det är tillåtet så startar du telefonen i fastboot-läge genom att hålla ner back och trycka power. Står det sedan S-ON krävs signering, med S-OFF gör det inte det.

Det gör också att jag avvaktar lite med uppgraderingen till 2.1 eftersom jag vill kunna ta nandroidbackup innan vilket jag inte längre kan.

Postad 01 July 2010 - 19:09

m02annja
  • m02annja
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

prova att ställa fram datum i telefonen

Gjorde detta igår och fick mycket riktigt hem båda uppdateringarna!

Dagens problem är istället spotify. När jag lyssnar på musik via spotify och skriver sms samtidigt hackar det i musiken. Detta oavsett om det är offlinelåtar eller streamad musik. En kollega sa att han också hade haft problem med just spotify efter uppgraderingen men att en ominstallation hade hjälpt. Detta räckte tyvärr inte i mitt fall. Någon som känner igen sig?

Postad 06 July 2010 - 11:33

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Gjorde detta igår och fick mycket riktigt hem båda uppdateringarna!

Dagens problem är istället spotify. När jag lyssnar på musik via spotify och skriver sms samtidigt hackar det i musiken. Detta oavsett om det är offlinelåtar eller streamad musik. En kollega sa att han också hade haft problem med just spotify efter uppgraderingen men att en ominstallation hade hjälpt. Detta räckte tyvärr inte i mitt fall. Någon som känner igen sig?

Tyvärr så verkar vi få leva med detta med 2.1 & hero, även hopplöst att surfa & köra spotify samtidigt. Jag har ännu inte läst om någon som inte har problemet & en teori är att 2.1 hanterar minnet annorlunda & lägger lägre prioritet på spotify i bakgrunden för att snabba upp programmet i förgrunden & då verkar inte heros hårdvara räcka till. Surt som fan!

Postad 07 July 2010 - 08:57

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

När jag lyssnar på musik via spotify och skriver sms samtidigt hackar det i musiken.

Jag har aldrig kört spotify men haft problem med hackande ljud och bild. Har du provat med att döda alla andra program innan du startar spotify? Det har hjälpt för mig i vissa lägen och jag tror det berodde på att de tog processortid.

Postad 08 July 2010 - 11:17

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Jag har aldrig kört spotify men haft problem med hackande ljud och bild. Har du provat med att döda alla andra program innan du startar spotify? Det har hjälpt för mig i vissa lägen och jag tror det berodde på att de tog processortid.

Att döda processer hjälper tyvärr inte, jag har testat allt & stackars hero grejar tyvärr inte spotify & surfning på samma gång med 2.1 & de vetefan om vi får se nån lösning på det :lol:

Postad 13 July 2010 - 15:58

TobbeBecks
  • TobbeBecks
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu har nedersta delen,c:a 1cm upp, av min touchskärm på Hero´n totalt "dött" och det går inte att trycka på nånting inom denna zonen.

Detta måste väl gå på garantin? Jag köpte den i okt-nov förra året och har fungerat klockrent fram tills nu, det ironiska är ju att den gått sönder nu när man har semester och använt telefonen som absolut minst.

Jag beställde den via tele2:s hemsida och det är väl bara att ringa upp dem egentligen eller?

Postad 17 July 2010 - 19:42

DoctorPepper
  • DoctorPepper
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Det enda problem jag stött på med 2.1 är att väder-appen inte känner av min aktuella position längre. Den bara säger "Sverige" om jag väljer att den ska visa aktuell position.

I övrigt har jag märkt att det finns betydligt mindre arbetsminne tillgängligt efter 2.1.

Postad 19 July 2010 - 08:59

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Det enda problem jag stött på med 2.1 är att väder-appen inte känner av min aktuella position längre. Den bara säger "Sverige" om jag väljer att den ska visa aktuell position.

I övrigt har jag märkt att det finns betydligt mindre arbetsminne tillgängligt efter 2.1.

när jag kopplar är uppkopplad till 3g så säger den var jag är. sen byter den till sverige så fort jag stänger av, via wifi säger den sverige hela tiden...

Postad 23 July 2010 - 12:35

ErOx
  • ErOx
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Ingen som har en HTC Hero till salu?
Gärna vit.

PM:a mig isf

//ErOx

Postad 03 August 2010 - 21:17

knasen78
  • knasen78
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Någon här som vet om Android 2.2 (Froyo) ska komma till Heron? Har försökt söka runt en del på nätet men inte hittat särskilt mycket om det... Den verkar finnas till Desire, men det är kanske för att det är en nyare modell?

Postad 04 August 2010 - 10:07

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Någon här som vet om Android 2.2 (Froyo) ska komma till Heron? Har försökt söka runt en del på nätet men inte hittat särskilt mycket om det... Den verkar finnas till Desire, men det är kanske för att det är en nyare modell?

Telefonen har funnits i ett år, samt att 2.1 kom precis. så jag tror inte den kommer, samt att jag har för mig jag läst det någonstans. ! sorry.

Postad 04 August 2010 - 16:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Killarna på XDA verkar försöka fixa det. Mer info här

Postad 04 August 2010 - 20:51

knasen78
  • knasen78
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
paranoxx - misstänkte att det kunde vara så, men hoppades givetvis på ytterligare uppdateringar... får se vad som händer under hösten!

Goldstar - intressant, får följa detta! Behöver man göra något särskilt för att få något sådant att funka? (ex. Jailbreaka den eller vad det nu heter?

Är lite i valet och kvalet om jag ska behålla min HTC Hero tills mitt ab. går ut nästa maj, eller om jag ska förlänga mitt ab. under hösten och ta en ny telefon... får se vad det blir!

Postad 05 August 2010 - 07:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

paranoxx - misstänkte att det kunde vara så, men hoppades givetvis på ytterligare uppdateringar... får se vad som händer under hösten!

Goldstar - intressant, får följa detta! Behöver man göra något särskilt för att få något sådant att funka? (ex. Jailbreaka den eller vad det nu heter?

Är lite i valet och kvalet om jag ska behålla min HTC Hero tills mitt ab. går ut nästa maj, eller om jag ska förlänga mitt ab. under hösten och ta en ny telefon... får se vad det blir!

Jag skulle anta att du behöver roota den för att kunna lägga in andra builds än de officiella.

Postad 05 August 2010 - 14:15

knasen78
  • knasen78
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Jag skulle anta att du behöver roota den för att kunna lägga in andra builds än de officiella.

Ok, tackar! Får ta och läsa på en del om detta! :) Sen återstår att se om 2.2 kommit ut innan jag byter telefon...

Postad 10 August 2010 - 10:43

DoctorPepper
  • DoctorPepper
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Vad var det för ny uppdatering jag installerade nyss? Haft 2.1 ett tag nu men i morse när jag gick upp såg jag att det fanns en ny uppdatering att ladda ner. I tron om att det var 2.2 så installerade jag den och det funkade bra fast nu saknar jag nästan alla HTC's egna widgets, såsom klockan, musikspelaren, favoritkontakter osv.

EDIT: Startade om den så var de tillbaka. Undrar fortfarande vad det var för uppdatering dock.

Redigerat av DoctorPepper, 10 August 2010 - 12:00.

Postad 18 August 2010 - 20:18

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Vad var det för ny uppdatering jag installerade nyss?

Den återställer möjligheten att kalibrera g-sensorn enligt uppdateringsmeddelandet.

Postad 23 August 2010 - 21:32

wroopy
  • wroopy
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har haft min Hero i snart ett år och inte haft några problem.

Nu fungerar det dock inte längre att trycka på den nedersta 0,5-1 cm av skärmen (på startskärmen går det inte att trycka på knappen för att se program, Ringa eller +). Har kalibrerat om skärmen, men det hjälper inte.

Någon idé om vad som kan vara fel?

Om jag ska lämna in telefonen på service, så bör jag väl lägga på orginal rom (kör VillianRom), hur gör man det lättast?

Postad 26 August 2010 - 22:53

marto_
  • marto_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har haft min Hero i snart ett år och inte haft några problem.

Nu fungerar det dock inte längre att trycka på den nedersta 0,5-1 cm av skärmen (på startskärmen går det inte att trycka på knappen för att se program, Ringa eller +). Har kalibrerat om skärmen, men det hjälper inte.

Någon idé om vad som kan vara fel?

Du får lämna in den så att de byter ut glaset. That's it. Hade samma fel på min.

Postad 29 August 2010 - 13:59

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Hej jag får inte mitt Android Market att funka, kommer bara till web page not available hela tiden, och jag har en fungerande gmail. finns de nå inställningar man ska göra???

Postad 30 August 2010 - 17:13

m02annja
  • m02annja
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Den nya uppdateringen av 2.1 kom idag till min telefon, 3.32.405.2. Visste inte att det var nåt på gång, men kikade i alla fall runt lite på nätet om vad det handlar om. Ser då att många har fått problem med sin telefon efter uppdatering. Hur ser det ut bland alla som hänger här? Mest nyfiken är jag såklart på er som inte heller har rootat era lurar :-)
Vågar man installera?

Postad 31 August 2010 - 12:16

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Den nya uppdateringen av 2.1 kom idag till min telefon, 3.32.405.2. Visste inte att det var nåt på gång, men kikade i alla fall runt lite på nätet om vad det handlar om. Ser då att många har fått problem med sin telefon efter uppdatering. Hur ser det ut bland alla som hänger här? Mest nyfiken är jag såklart på er som inte heller har rootat era lurar :-)
Vågar man installera?

Jo... den funkar fint.
Nu har jag installerat 2.2 funkar faktiskt ännu bättre, snabbare som snyggare.

//Micke

Postad 31 August 2010 - 13:06

m02annja
  • m02annja
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jo... den funkar fint.
Nu har jag installerat 2.2 funkar faktiskt ännu bättre, snabbare som snyggare.

//Micke

2.2? På Hero? Är det så bra på riktigt att 2.2 har släppts till Hero eller har du rootat den?

Postad 31 August 2010 - 14:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

2.2? På Hero? Är det så bra på riktigt att 2.2 har släppts till Hero eller har du rootat den?

Heron är ju lätt att roota, sen har du alltid möjlighet att välja olika custom roms

Postad 31 August 2010 - 20:11

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Jag rootade, funkar fint.

//Micke

Postad 05 January 2011 - 07:58

m02annja
  • m02annja
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag har ett iphone-problem på min hero. I torsdags hade jag ställt alarmet men det ringde inte alls. I måndags och igår funkade det som det skulle. Idag ringde den inte förrän jag själv låste upp telefonen (har en vanligt väckarklocka också...). Det som komplicerade det hela idag var att kulan blinkade och alarmet lät men stänga-av-bilden dök aldrig upp och telefonen svarade inte på någon knapp alls. Fick tyst på den genom att stänga av den med högraste knappen länge intryckt.

Någon som upplevt något liknande?

Postad 14 February 2011 - 09:50

Unregistered72210f23
  • Unregistered72210f23
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Min chef har följande problem gällande företagets mail kontra mailen på htc som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.
Jobb mailen och mailen på htc verkar vara speglingar av varandra, dvs de mailen han tar bort på htc:n försvinner också på jobbmailens inkorg och nu har mailboxen blivit full på htc:n.
Lösningen skulle vara att htc:n tar emot mailen både på jobbmailen och htc:n (precis som idag) men när han tar bort mailen på htc:n skall mailen ligga kvar på jobbmailen. Frågan är går det och hur ställer man isåfall in htc:n. Tacksam för hjälp...

Postad 30 April 2011 - 16:34

jonte
  • jonte
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Någon som har koll på vad Heron heter utomlands, är det HTC G3?
Har kollat på diverse sajter i asien efter billiga tillbehör men hittar inte just till HTC Hero

Postad 30 April 2011 - 16:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Någon som har koll på vad Heron heter utomlands, är det HTC G3?
Har kollat på diverse sajter i asien efter billiga tillbehör men hittar inte just till HTC Hero

Enligt xda verkar den heta G2 touch

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.