Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 december 2010 - 09:16

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej
Har xtreamer Pro + Samsung TV UE46C8705, problem med läppsync. Provat med olika HDMI kablar bla en ny 1.4 kabel.
Någon som vet någon lösning.
Har också mycket dålig överföring på trådlöst nätverk.

Har själv inte stött på det problemet men har du kontrollerat XtPro och TVs HDMI-inställningar?
Kan bero på en fördröjning av bilden, vad som orskar det kan jag tyvärr inte svar på.
Vilken firmware använder du? Kör du genom A/V receiver? Har problemet alltid funnits?
Händer det bara på högupplöst video?

Postad 23 december 2010 - 10:01

Kalimera
  • Kalimera
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Skall prova på en annan TV (pioneer) och se om det funkar

Postad 23 december 2010 - 12:06

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Hej
Har xtreamer Pro + Samsung TV UE46C8705, problem med läppsync. Provat med olika HDMI kablar bla en ny 1.4 kabel.
Någon som vet någon lösning.
Har också mycket dålig överföring på trådlöst nätverk.

Vilken mjukvara i xtreamern ?
Är den kopplad direkt till tv eller via reciever ?

Lite mer info om hur du har kopplat ditt trådlösa nätverk och vad du använder för märke,modell ( router ) tack.
Troligtvis fel inställning på din router om du har dålig överföringshastighet.

När ni ber om hjälp lämna mer exakt info så blir det lättare att hjälpa.

Postad 23 december 2010 - 12:06

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Du ber om ursäkt för en dumhet, men sen gör du en ny dumhet i samma inlägg?

Sluta att påpeka på allt och alla, dagisfasoner!

Postad 23 december 2010 - 12:41

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Sluta att påpeka på allt och alla, dagisfasoner!

Varför påpekar du saker och ting då, på dålig svenska dessutom, och fem dagar efter, när det redan är utagerat? ;)

"påpeka på allt och alla" ... har du alls gått i plugget?

Den här Tråden handlar om Xtreamer, och det inlägg du yrar om nu handlade faktisk om just Xtreamer - även om det var i utkanten - men detta ditt inlägg handlar däremot inte om Xtreamer, utan är bara avsett att vara elakt, och imorgon är det Julafton, fy fan vilka typer det finns!

Postad 23 december 2010 - 21:59

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Tagga ner på spydigheterna annars så blir det semester i ett par dagar för de inblandade.
Om man nu retar sig på någons inlägg så använd anmälknappen så kikar vi på det.
Att bemöta det som man anser är otrevligt forumbeteende med eget otrevligt beteende är ALDRIG ok här på minhembio.

Tack för visad hänsyn.

Intressant att det fortfarande inte gått in!
Men då får jag väl ge ett par någon dags semester så kanske det går in istället?

God jul på er!

Postad 23 december 2010 - 23:49

nivea
  • nivea
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

PÅ en USB-hdd är det iaf inga som helst problem.

Tack för detta eminenta forum och för ditt snabba svar. Låter som ett bra köp B)

GOD JUL på er på detta forum ;)

En fråga till: Vilken ska man satsa på sidewinder eller pro? Vad är det för skillnad mellan dessa?

Redigerat av nivea, 24 december 2010 - 00:07.

Postad 24 december 2010 - 07:38

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

En fråga till: Vilken ska man satsa på sidewinder eller pro? Vad är det för skillnad mellan dessa?

De är nog i stort sett samma, men Pro har ju intern plats för två 3,5" hdd's, Sidewinder bara för en 2,5" hdd, och Pro har tydligen inbyggd WiFi också.

Ingen av dem kräver dock inbyggd hdd, utan det går lika bra med Selleri (för er som inte var 'med' på 80-talet då Nöjesmassakern gick på Tv, och som alla pratade om, se http://sv.wikipedia....rner_och_Werner samt http://www.google.co...l...q=&gs_rfai= )

Men jag anser klart att det är bättre med lösa hdd's, för då kan man ju lätt koppla om dem/koppla in dem på datorn direkt för t ex filkopiering.

Iofs har tydligen Pro även en eSata port på framsidan, men men ...

http://www.xtreamer....treamerPRO.html

Redigerat av anderswillhelmsson, 24 december 2010 - 07:39.

Postad 24 december 2010 - 10:22

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

De är nog i stort sett samma, men Pro har ju intern plats för två 3,5" hdd's, Sidewinder bara för en 2,5" hdd, och Pro har tydligen inbyggd WiFi också.

Ingen av dem kräver dock inbyggd hdd, utan det går lika bra med Selleri (för er som inte var 'med' på 80-talet då Nöjesmassakern gick på Tv, och som alla pratade om, se http://sv.wikipedia....rner_och_Werner samt http://www.google.co...l...q=&gs_rfai= )

Men jag anser klart att det är bättre med lösa hdd's, för då kan man ju lätt koppla om dem/koppla in dem på datorn direkt för t ex filkopiering.

Iofs har tydligen Pro även en eSata port på framsidan, men men ...

http://www.xtreamer....treamerPRO.html

Pro har inte inbyggt Wifi! God jul.

Postad 24 december 2010 - 12:03

Unregistered69b5a378
  • Unregistered69b5a378
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag köpte en X-PRO i går och den har i alla fall möjlighet att kommunicera trådlöst (WIFI) om man ansluter en
Xtreamer WIFI Dongle till USB på X-PRO. Inbyggt är det ju inte men det går att få funktionen (199:- på teknikmagasinet).

Postad 24 december 2010 - 19:25

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Jag köpte en X-PRO i går och den har i alla fall möjlighet att kommunicera trådlöst (WIFI) om man ansluter en
Xtreamer WIFI Dongle till USB på X-PRO. Inbyggt är det ju inte men det går att få funktionen (199:- på teknikmagasinet).

Skitjobbigt gjord sida, men men ... http://www.xtreamer....treamerPRO.html

Klicka: "Enter normal screen"
Klicka: "Specs" upptill.
Läs:

Bifogad fil  Clipboard01.jpg   274,19K   0 Antal nerladdningar

Där står bl.a. WiFi, därav att jag då antog att den hade det ...
Klickar men dessutom på ROTATE där till höger, så visas plötsligt en USB-antenn, vilket då ännu mer får mig att tro att den har WiFi, men men..., den kanske säljs i olika utgåvor?
(Man kan skrolla sig vidare nedåt för mer Data genom att klicka på röda nedåtpilen sen...)

Här däremot http://www.xtreamer....rpro/specs.aspx står det:
Bifogad fil  Clipboard02.jpg   22,16K   0 Antal nerladdningar

"WiFi Optional".

Redigerat av anderswillhelmsson, 24 december 2010 - 19:34.

Postad 24 december 2010 - 20:17

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Har fått en XT sidewinder idag men varför får jag inte det att funka :P

Edit: Nu efter 10 timmar verkar jag ha fått till det, har dock inget svar på vad som var fel, men det kvittar.

/ J

Redigerat av järker, 24 december 2010 - 23:42.

Postad 25 december 2010 - 20:16

jansson74
  • jansson74
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
jag försöker få iväg ett mail till xtreamer men det står bara Unable To Send Email . Va gör jag för fel har fyllt i allt med röd stjärna.

Postad 26 december 2010 - 08:55

Unregistered1211
  • Unregistered1211
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

.

Redigerat av Unregistered1211, 15 april 2017 - 00:20.

Postad 26 december 2010 - 10:13

NFS
  • NFS
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Hej.

Jag vet att allt jag frågar står säkert i tråden, men med 80+ sidor så tänkte jag om nån kan göra en summering med lite info.
Jag undrar:

Jag är också lite lat, så det vore fint om du kunde göra en liten summering för mig.

:)

Postad 26 december 2010 - 11:21

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

jag försöker få iväg ett mail till xtreamer men det står bara Unable To Send Email . Va gör jag för fel har fyllt i allt med röd stjärna.

Har ingen aning om VAR du försöker maila - från ditt mailprg eller från en webbsida - men är det från en sida kan det ju vara att du t ex inte tillåter Cookies.

Eller att du inte är inloggad...

Postad 26 december 2010 - 15:32

jansson74
  • jansson74
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
http://www.xtreamer.net/support.aspx den sidan försöker ja maila ifrån.

Postad 26 december 2010 - 16:26

Unregistered69b5a378
  • Unregistered69b5a378
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej.

Jag vet att allt jag frågar står säkert i tråden, men med 80+ sidor så tänkte jag om nån kan göra en summering med lite info.
Jag undrar:

- Hur snabbt överför ni med wifi mellan datorn och xtreamer? Filer, inte att streama.
- Hur funkar streaming funktionerna, dvs svtplay, youtube mm. Samma fråga för internetradio.
- Spelar den upp allt felfritt, även xvid, som kan vara problematisk på min nuvarande Tvix-6500.
- Har nån av er haft/har en Tvix 6600N? Är xtreamer bättre?
- Är den högljudd?
- Har dom ofta FW updateringar?

Några svar - köpte min den 23/12 eftersom min tomte inte ville komma på besök:
600MB tar ungefär 2 minuter att överföra via wifi

SVTPLAY funkar jättebra. Det jag tittat på vias i 1280*720

Den är tystare än en plasmatv-fläkt (panasonic). I princip är det hårddisken som hörs, men min xtreamer har kanske inte hunnit bli särskilt varm ännu. det går att ställa fläkthastighet manuellt om man vill.

Postad 27 december 2010 - 11:51

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag lyckas inte komma underfund med om Xtreamer Sidewinder har DLNA-stöd eller inte. Är det någon som kan räta ut detta frågetecken åt mig? Vilken betydelse har DLNA egentligen? Kommer jag i framtiden att ångra om jag köper en Xtreamer som inte har DLNA (om den nu inte har det)?

Postad 27 december 2010 - 15:10

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Vilken betydelse har DLNA egentligen? Kommer jag i framtiden att ångra om jag köper en Xtreamer som inte har DLNA (om den nu inte har det)?

DLNA är det TVn som ska ha, så kan den via t ex Windows Media Player spela upp filmer från datorn.

Har din TV inte DLNA så har du istället en Xtreamer, som ju dessutom klarar av mångdubbelt mer än
vad vilken - i dagens läge - DLNA-utrustad Tv som helst gör.

http://en.wikipedia....etwork_Alliance

Postad 27 december 2010 - 20:11

yanO
  • yanO
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej! -Äntligen SVTplay i den "lille burken" :) -dock utan framgång, provat med både svtplay-010.zip och svtplay-009.zip -får endast fram svt logan och 0/0 -menu.rss är rätt -någon som har någon ide?

Mvh
yanO

Postad 27 december 2010 - 20:34

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
Då har man beställt en xtreamer sidewinder. 995:- på Dustin Home, kampanj. Har en annan hemlånad för tillfället. Är mycket missnöjd med GUI och jukebox, men sen sväljer den ju allt man ger den, med bra resultat.

Postad 27 december 2010 - 22:47

ollon
  • ollon
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Då har man beställt en xtreamer sidewinder. 995:- på Dustin Home, kampanj. Har en annan hemlånad för tillfället. Är mycket missnöjd med GUI och jukebox, men sen sväljer den ju allt man ger den, med bra resultat.

det du får för 995:- är inte illa.

GUI: funkar
jukebox: använder det aldrig - jag vet ju vad jag har.

Postad 27 december 2010 - 23:46

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Hej! -Äntligen SVTplay i den "lille burken" :) -dock utan framgång, provat med både svtplay-010.zip och svtplay-009.zip -får endast fram svt logan och 0/0 -menu.rss är rätt -någon som har någon ide?

Har du lagt in de rader som måste ligga i MENU.RSS för att det ska funka, enl. de instruktioner som finns nån sida tillbaks här?

Är mycket missnöjd med GUI och jukebox, men sen sväljer den ju allt man ger den, med bra resultat.

Vad är det för fel på Det Grafiska AnvändarGränssnittet?

Jukeboxen är ju skitslö, så den är ju oanvändbar, men så var det heller aldrig tänk att man skulle ha nåt grafiskt tjafs för att spela sina filmer, processorn i den är ju helt enkelt inte avsedd att klara av så avancerade saker.

Men vad spelar det för roll - man vet väl själv vad man har för filmer på hårddisken ändå, och det går ju alldeles utmärkt att bara bläddra bland filerna/filmerna på vanligt sätt, och OJ så mycket snabbare än med Jukeboxen dessutom!

Redigerat av anderswillhelmsson, 27 december 2010 - 23:50.

Postad 28 december 2010 - 06:52

yanO
  • yanO
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ja, så här ser den ut (längst ner i filen)

<channel>
<title>Xtreamer Live! v9.2</title>
<item>
<title>SVT Play - Sveriges Television</title>
<link>http://127.0.0.1/med..._rss.php</link>
<media:thumbnail url="/tmp/usbmounts/sda1/scripts/svtplay/svtplay_logo.jpg" />
</item>
</channel>
</rss>

man skall väl inte ändra 127.0.0.1 ?

kör med intern HD

Postad 28 december 2010 - 10:21

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0
Försöker att hjälpa min bror med bakgrundsbilder i hans Xtreamer Pro

Men vad jag kan se i bruksanvisningen kan man bara förändra bilderna i huvudmenyn? Men hur skapar man bakgrundsbilder i mapparna för resp. filmkategori. Alltså han vill behålla huvudmenyns bakgrundsbilder men skapa nya bilder i mappar som: serie, drama, action osv.

Postad 28 december 2010 - 11:28

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0

Vad är det för fel på Det Grafiska AnvändarGränssnittet?

Det har tråkig design. Sen alla skins jag sett för nedladdning är inga direkt höjdare heller.

Postad 29 december 2010 - 11:43

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Ja, så här ser den ut (längst ner i filen)

<channel>
<title>Xtreamer Live! v9.2</title>
<item>
<title>SVT Play - Sveriges Television</title>
<link>http://127.0.0.1/med..._rss.php</link>
<media:thumbnail url="/tmp/usbmounts/sda1/scripts/svtplay/svtplay_logo.jpg" />
</item>
</channel>
</rss>

man skall väl inte ändra 127.0.0.1 ?

kör med intern HD

Har du skapat en mapp med namnet svtplay i scripts mappen ?

Postad 29 december 2010 - 13:20

yanO
  • yanO
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Såja! -trodde jag hade ver10 inlagd...la över ver10 och vips så funkade det :) -det här scriptet är det bästa som har hänt på länge!!! -helt suveränt!!

Postad 29 december 2010 - 14:43

kanino1
  • kanino1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

Med risk attjag upprepar eller att jag missat detta men jag fattar inte HUR man editerar i RSS:en? Jag har lyckats kopiera zipen (uppackad) i scripts men när jag försöker öppna rss filen så går inte det!?? Hur gör man?

Hoppas på svar.
/Kaj

Redigerat av kanino1, 29 december 2010 - 14:44.

Postad 29 december 2010 - 15:26

pellepulare
  • pellepulare
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Hej,

Med risk attjag upprepar eller att jag missat detta men jag fattar inte HUR man editerar i RSS:en? Jag har lyckats kopiera zipen (uppackad) i scripts men när jag försöker öppna rss filen så går inte det!?? Hur gör man?

Hoppas på svar.
/Kaj

Öppna med notepad.

Redigerat av pellepulare, 29 december 2010 - 19:10.

Postad 29 december 2010 - 15:40

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Om man varit smart och i sin Windows lagt in Notepad/Anteckningar i SendTo/SkickaTIll-menyn man får upp när man högerklickar på en fil, så hade du då kunnat valt att öppna den med Notepad, för det är bara en vanlig textfil.

Men eftersom du inte varit så smart :) att du lagt in det i SendTo/SkickaTIll-menyn, så får du välan istället FÖRST öppna Notepad/Anteckningar,och sen öppna RSS-filen inifrån Notepads Arkiv-meny!

Notepad.exe ligger i C:\Windows, högerklicka på den och välj Skapa Genväg, Genvägen som skapas hamnar sist/längst ned i Windows mappen när den är skapad, annars i Bokstavsordning om du Uppdaterar mappen.

Flytta/Dra/Kopiera den Genvägen till C:\Documents and Settings\DittAnvändarNamn\SendTo, så hittar du sen Anteckningar i Högerklicksmeny under SkickaTill>>.

Redigerat av anderswillhelmsson, 29 december 2010 - 21:18.

Postad 29 december 2010 - 17:18

Nephisto
  • Nephisto
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som kan förklara för mig hur man får fulla rättigheter via ftpn på xtreamer pro? Problemet jag har är alltså att jag kan föra över filer till xtreamern via ftp men jag kan inte flytta eller ta bort filer via ftp. När man startar webbgränssnittet och försöker flytta filer via file manager så står den bara på "loading" i all ivinnerlighet. Några ideer?

Tycker den interna file manager är alldeles för krånglig när man vill flytta stor mängd filer åt gången.

Postad 29 december 2010 - 17:51

Unregisteredb6513809
  • Unregisteredb6513809
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tänkte höra med er Xtreamer ägare vad det kan tänkas vara för fel på min Xtreamer.

Jag fick igår hem min Xtreamer Pro, men har inte lyckats starta den ännu.
Vad som händer är att jag inte får bild (Varken via HDMI eller analogt)
När jag startar Xtreamern så blinkar enbart powerlampan (rött).
Har provat att trycka på tv-out upprepade gånger för att se om fel utgång var vald.
Har än så länge provat med 3st olika HDMI kablar (och ingångar på TVn) men får ingen signal.
Efter det försökte jag uppdatera med emergency firmware på en USB sticka efter instruktionerna (fat32 enbart analog kabel osv)

Provade att montera in en HDD vilket inte resulterade i något. HDDn går dock upp i varv.

Försökte koppla in Host USB till datorn men Linux ville inte hitta någonting.
Ska försöka med en windows baserad dator senare ev.

Tack på förhand

Postad 29 december 2010 - 19:58

strand69
  • strand69
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej

Någon som har tips om detta.
Xtreamer med 3 st USB diskar, 2st 320 Gb och en 1,5Tb. Kör med en USB hubb.
Funkar fint i XP, ser alla diskarna sda1,sdb1 och sdc1.
Har nu köpt en nätverksradio, Pinell med UPnP och kan inte få fram min 1,5Tb disk på den. sdb1 och sdc1 är ok.
Har provat med andra diskar vilka fungerar.
Vad jag kunnat läsa så skall Xtreamern klara upp till 1,5Tb på USB:n. Disken är en WD, helt ny :).
Har läst på olika forum att UPnP funktionen skulle vara sådär på Xtreamern.

Mvh Jonas

Postad 29 december 2010 - 21:26

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Har nu köpt en nätverksradio, Pinell med UPnP och kan inte få fram min 1,5Tb disk på den. sdb1 och sdc1 är ok.
Har provat med andra diskar vilka fungerar.
Vad jag kunnat läsa så skall Xtreamern klara upp till 1,5Tb på USB:n. Disken är en WD, helt ny :).

Jag förstår nu inget, så förklara gärna.

Vad har en Nätverksradio med Xtreamer att göra?

Vad har Nätverksradion för inkoppling?

Och till vad kopplar du in den?

Xtreamer med 3 st USB diskar, 2st 320 Gb och en 1,5Tb. Kör med en USB hubb.
Funkar fint i XP, ser alla diskarna sda1,sdb1 och sdc1.

Kör du alltså Xtreamer VIA din XP-dator?
Dvs \\myxtreamer\Xtreamer\ , eller via din IP-adress, 192.186.1.100 t ex, och får upp alla tre?

Men sen om du tittar i Xtreamern direkt framför TVn i soffan, så ser du inte alla tre, eller vad menar du?

Redigerat av anderswillhelmsson, 29 december 2010 - 21:27.

Postad 29 december 2010 - 22:51

strand69
  • strand69
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag kör Xtreamern som NAS med 3 st USB diskar.
Jag kan spela upp låtar från diskarna på min nätverksradio med UPnP ,trådlöst WiFi.
Men jag kommer inte åt alla 3 diskarna bara de små 320Gb:arna. Min 1,5 Tb är osynlig på radion.
Mvh Jonas

Postad 29 december 2010 - 23:30

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Funderar på att ersätta min wdtv live med denna, men nu är alla mina diskar i hfs format, mac format alltså. Betyder det att spelaren inte är kompatibel med dem?

Postad 30 december 2010 - 00:03

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Jag kör Xtreamern som NAS med 3 st USB diskar.

När du spelar upp filmer från Xtreamern, kan du då spela upp filmerna från vilken hdd som helst av de tre?

Jag kan spela upp låtar från diskarna på min nätverksradio med UPnP ,trådlöst WiFi.
Men jag kommer inte åt alla 3 diskarna bara de små 320Gb:arna. Min 1,5 Tb är osynlig på radion.

Men radion har ju inget med Xtreamer att göra. Och två olika enheter kan väl inte ha tillgång till samma filer samtidigt?
Spelar du upp låtarna från Xtreamer så lär det ju isåfall funka.

Men du kan ju prova med bara en 320Gb och en 1.5Gb, och se om din Radio då ser de två.

Funderar på att ersätta min wdtv live med denna, men nu är alla mina diskar i hfs format, mac format alltså. Betyder det att spelaren inte är kompatibel med dem?

Det är ju isf bara att konvertera dem, finns ju mängder av prg som gör sånt.

Redigerat av anderswillhelmsson, 30 december 2010 - 00:04.

Postad 30 december 2010 - 08:56

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej!

Har nu fått hem min Sidewinder från Dustin (995 kr, mycket bra deal :) ) Hur i hela friden får jag dit fotstödet? Det är ju inte ens nära att den lilla klacken på stödet ska snäppa i hållet på enheten. Några tips?

En annan nybörjarfråga: Måste jag installera alla firmwares för att få med alla nya funktioner eller räcker det med den sista (just nu 2.5.2)? JAg antar att det räcker med den sista men jag vill vara helt säker innan jag sätter igång.

Jag kör en extern hårddisk kopplad via USB till Xtreamern, hur får jag den att dyka upp som en hårddisk i min dator? Har inte haft någon NAS tidigare men jag antar att det är så det ska fungera. Eller går det inte att ha NAS funktion med extern hårddisk? Just nu når jag endast Xtreamern via UPnP (och gränssnittet via internet explorer).

Mvh
Erik

Postad 30 december 2010 - 09:14

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

En annan nybörjarfråga: Måste jag installera alla firmwares för att få med alla nya funktioner eller räcker det med den sista (just nu 2.5.2)? JAg antar att det räcker med den sista men jag vill vara helt säker innan jag sätter igång.

Yes, det räcker med den senaste firmwaren.

Postad 30 december 2010 - 10:03

kanino1
  • kanino1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
OK! Så enkelt! Då ska jag testa på min iXtreamer så snart jag får tid:)

Tack!

/Kaj

Postad 30 december 2010 - 10:41

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Har nu fått hem min Sidewinder från Dustin (995 kr, mycket bra deal :) ) Hur i hela friden får jag dit fotstödet? Det är ju inte ens nära att den lilla klacken på stödet ska snäppa i hållet på enheten. Några tips?

Goooooogle är - som alltid - din eviga vän!

The stand or what's that thing for?

The package contains a stand which is used to keep the Xtreamer in a vertical position. At the beginning the concept wasn't very clear to me how to attach it to the Xtreamer. The idea is to put the Xtreamer on it and push it horizontally, forwards until you hear it's fixing (clicking) itself. After this the Xtreamer should even survive little earthquakes.

Första träffen - hur svårt var det? :lol:

http://www.google.co...=xtreamer stand

Dessutom finns ung. samma svar här i Tråden sen tidigare - man kan ju använda SÖK nere till vänster, även om det ibland är svårt att veta VAD man ska söka efter.

Redigerat av anderswillhelmsson, 30 december 2010 - 10:45.

Postad 30 december 2010 - 13:00

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
SVT Play:
har den första Xtreamern med senaste fw.
Kör med en USB-pinne som är sda1.
Xtreamering och xLive installerat och de livekanaler jag testat fungerar.

Installerat för SVT Play enligt instruktioner här och hos Xtreamers forum.

Problemet är att jag bara kan se korta klipp och inte hela avsnitt. T.ex. så kan jag se "Svenneåret: Julfirande" men inte något helt Grotescoavsnitt. Det händer helt enkelt inte något när jag väljer helaavsnitt.

Har provat att installera om några gånger samt provat med andra USB-pinnar.

Någon med råd?

Postad 30 december 2010 - 15:12

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Det är ju isf bara att konvertera dem, finns ju mängder av prg som gör sånt.

Är inte så mkt för konvertering, gillar att ha endast hfs här hemma.

Postad 30 december 2010 - 16:58

Mike G
  • Mike G
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Funderar på att slå till på en Xtreamer Pro med hårddiskar och wifi-antenn. Min tanke är att använda den både som mediaspelare, framför allt för att se på SVT Play, och som NAS för att lagra musik och köra Squeezebox center. Har någon här erfarenhet av hur det funkar att strömma trådlöst till Xtreamer om man vill se exempelvis på svt play och slippa koppla in kabel mellan datorn och spelaren? Det kräver ju att man köper till antennen men duger överföringen för att kolla strömmande film i hyfsad kvalitet (jag har ett vanligt trådlöst g-nätverk med en gammal Netgear router).

Min andra fråga gäller om någon har koll på hur Xtreamer Pro funkar som NAS för att köra Squeezebox center och bläddra i musikbiblioteket. Eftersom jag inte har intresse av några andra NAS-funktioner utöver det här så vore det ju sjukt smidigt om det funkar att använda samma burk för detta. NAS-funktionen är väl mest en extra bonus så jag antar att det finns en viss risk att prestandan inte riktigt räcker till och att det bli seg bläddring i menyer och hackig uppspelning.
Om någon har testat får ni gärna dela med er av era erfarenheter.

Postad 30 december 2010 - 19:33

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag kör en extern hårddisk kopplad via USB till Xtreamern, hur får jag den att dyka upp som en hårddisk i min dator? Har inte haft någon NAS tidigare men jag antar att det är så det ska fungera. Eller går det inte att ha NAS funktion med extern hårddisk? Just nu når jag endast Xtreamern via UPnP (och gränssnittet via internet explorer).

Den dyker upp som sdb1 i filhanteraren hos mig, Xtreamerns inbyggda är sda1.
Fast först får man ju leta upp Xtreamern i nätverket.

Redigerat av bsba, 30 december 2010 - 19:34.

Postad 30 december 2010 - 19:39

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Funderar på att slå till på en Xtreamer Pro med hårddiskar och wifi-antenn. Min tanke är att använda den både som mediaspelare, framför allt för att se på SVT Play, och som NAS för att lagra musik och köra Squeezebox center. Har någon här erfarenhet av hur det funkar att strömma trådlöst till Xtreamer om man vill se exempelvis på svt play och slippa koppla in kabel mellan datorn och spelaren? Det kräver ju att man köper till antennen men duger överföringen för att kolla strömmande film i hyfsad kvalitet (jag har ett vanligt trådlöst g-nätverk med en gammal Netgear router).

Har strömmat en del både film och musik trådlöst mellan våningsplanen över G (Linksys) utan problem, men det bror ju på hur stark signal du har, högupplöst film funkar inte så bra (jag ligger på ca 70 % signalstyrka).
Det tar också irriterande lång tid att tanka över filmer till Xtreamern via trådlöst.

Postad 30 december 2010 - 20:52

könig7070
  • könig7070
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har ett problem med min nyinköpta Xtreamer Sidewinder, jag får väldigt dåliga hastigheter mellan den och min dator.
Använder en Macbook Pro och som router har jag en trådlös Apple Airport Extreme. Mellan datorerna i nätverket kan jag få upp bra hastigheter, men inte till min Xtreamer.

Postad 30 december 2010 - 20:58

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Då har jag också fått ett litet konstigt felmeddelande som inte finns på google men kanske någon här vet vad det beror på (fast finns det inte på google så är det kanske nåt nytt), jag skulle spela upp en DVD-rip och den laggar till rätt ofta och uppe till höger så står det "osupporterad GMC"

Hel mysko, har jag aldrig sett förut, någon som har en ide om vad det kan vara ?

/ J

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.