Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 March 2010 - 15:37

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Nope, inte om du tar surfabbonemanget, de 199:- det abonnemanget kostar kan du bara använda till surfning. Men tar du ett Telenor 199 så får du 199:- att ringa,smsa och mmsa för + att du kan lägga till fri surf i HSDPA hastighet för 119:- i månaden.
Eller om du bara ringer för 99:- och lägger till 119:- för fri surf, då landar du på 218:- i månaden där du får ringa,smsa och mmsa för 99:- samtidigt som du får fri surf i turbo-3g:) Ja du/ni fattar matematiken:)
Edit_
Dom har lagt till lite info sen jag var på Telenors sida sist, Surf abonnemanget är tydligen ett abonnemang riktat till Iphone, men någon får ändå förklara för mig hur man kan tjäna på att ta ett Surfabbonemang?

Ah, jag missförstod dig :)

Postad 04 March 2010 - 15:57

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Ah, jag missförstod dig :)

Lätt hänt, Telenor har trasslat ihopa det lite där med abonnemangen:P

Postad 04 March 2010 - 16:33

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Först ursäkta sent svar.

- Inget stöd för kommande Flash 10.1

Den mest förståeliga punkten på din lista. Dock är det ju osäkert om det kommer spela någon roll. SE kommer uppgradera någon gång i framtiden. Flash 10.1 kommer någon gång i framtiden. Vad kommer först?

- Inga Live wallpapers

Ingen aningen om vad det är. Men gissningsvis en bonus sak.

- Ingen multitouch

Beskriv gärna när du använder multitouch? Jag kan tänka att det möjligtvis är användbart vid spel eller snabb inmatning av text. Kom inte med zoom vid surfning. Dessutom opereras mobilen till största del med en hand.

- Stödjer inte mer än 3 homescreens

Hepp.

- 65k färg-limit

Vill också ha mer färger, men eftersom jag vet att det kommer så kan jag leva med 65k färger så länge..

- Avsaknad av en del Bluetoothprofiler

Nja. Tveksamt. Tror X10 har minst lika bra bluetooth support som 2.0/2.1. SE har en egen bluetooth stack...

- Ingen Voice search/text/navigation

Måste ju vara den mest överskattade funktionen. Kanske i bilen men voice control har ju funnits sen slutet av 90 talet och har ju i princip aldrig slagit. Skall man stå och skrika kommandon som en annan psykopat?

Och sen vad det gäller utveckling av programvara så kommer mycket vara bakåtkompatibelt åtminstone mellan 2.1->1.6 eftersom det inte är mycket ändringar eller tillägg i APIet. Det kan bli värre vid 2.5 men vad som kommer där är ju ännu okänt.

Postad 04 March 2010 - 16:34

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Inte för o va neggativ nu men e det inte lite mycket abbonemang snack nu i tråden.

Postad 04 March 2010 - 16:49

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Inte för o va neggativ nu men e det inte lite mycket abbonemang snack nu i tråden.

vet inte om jag tycker att det är helt OT, en smartphone är ju inte speciellt mycket att ha utan ett lämpligt abonnemang?
iaf jag uppskattar då den infon :)

Postad 04 March 2010 - 18:06

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Lät som Expert skulle få in X10an till sitt lager den 8e mars, dock inget om säljstart.

Postad 04 March 2010 - 19:14

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Eftersom jag bor längs norra kusten så har jag riktat in mig på Telia eller Halebop (går i samma nät) och deras surf abonnemang för 59 resp 69 kr. (0.5 Gb tak, vilket känns lite snålt, de kunde åtminstone ge 1-2 GB fri per månad för den summan kan man tycka), eller låta iptv ingå i denna (så man fick se hur mycket som helst utan att det räknar bytes)

Halebop lanserade ju ett nytt surfpaket för inte så länge sedan där du har 3GB utan begränsning per månad för 99kr/månad. Det lär ju räcka för i stort sett alla om man inte håller på att streama väldigt mycket media och aldrig har tillgång till wlan. Att man med 30 dagars uppsägningstid kan byta mellan 9kr/dag, 0,5Gb för 59kr/mån eller 3GB för 99kr/mån genom att bara skicka ett sms tycker jag är klockrent!
http://www.halebop.s...ster/surf-plus/

Jag kommer testa med 0,5 och se hur långt det räcker och sedan ändra till 3Gb om det inte gör det.
Jag tror att 0,5 kommer räcka i normala fall för min del eftersom jag har ganska bra tillgång ill wlan och jag kommer inte inte att använda allt för mycket streamad media. Men när man ska ut och resa och vill ha telefonen som modem så kommer jag bara skicka ett sms och uppgradera. Sjukt smidigt tycker jag!

Redigerat av Unregistered38c95f32, 04 March 2010 - 19:16.

Postad 04 March 2010 - 19:23

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Hmm, förvisso som jag har sagt innan: Man skall inte lita på inWarehouses datum. Nu har dom dock ändrat på luster white till 23:e mars medan sensous black är kvar på 7 april ?

Postad 04 March 2010 - 19:34

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Först ursäkta sent svar.

Den mest förståeliga punkten på din lista. Dock är det ju osäkert om det kommer spela någon roll. SE kommer uppgradera någon gång i framtiden. Flash 10.1 kommer någon gång i framtiden. Vad kommer först?

Ingen aningen om vad det är. Men gissningsvis en bonus sak.

Beskriv gärna när du använder multitouch? Jag kan tänka att det möjligtvis är användbart vid spel eller snabb inmatning av text. Kom inte med zoom vid surfning. Dessutom opereras mobilen till största del med en hand.

Hepp.

Vill också ha mer färger, men eftersom jag vet att det kommer så kan jag leva med 65k färger så länge..

Nja. Tveksamt. Tror X10 har minst lika bra bluetooth support som 2.0/2.1. SE har en egen bluetooth stack...

Måste ju vara den mest överskattade funktionen. Kanske i bilen men voice control har ju funnits sen slutet av 90 talet och har ju i princip aldrig slagit. Skall man stå och skrika kommandon som en annan psykopat?

Och sen vad det gäller utveckling av programvara så kommer mycket vara bakåtkompatibelt åtminstone mellan 2.1->1.6 eftersom det inte är mycket ändringar eller tillägg i APIet. Det kan bli värre vid 2.5 men vad som kommer där är ju ännu okänt.

Ok, för det första har jag aldrig uppskattat när folk tar på sig den imaginära doktorshatten och försöker tala om för mig hur jag skall använda mina prylar. Det vet jag nog bäst själv, men tack för omtanken.

Multitouch är för mig en ovärderlig funktion i många sammanhang - vid webbrowsning, i GoogleMaps, i bildgalleriet, i spel, i onscreen keyboard, ja kort sagt i alla applikationer som stödjer det.

Vad gäller bakåtkompatibilitet så kommer mycket riktigt det mesta utvecklat i 2.0/2.1 fungera bakåt också men alla de apps som bygger på den nya funktionaliteten de senare versionerna använder kommer förstås inte funka på X10.

Ang. de andra punkterna tillför det knappast något att jag upprepa mig själv så det tänkte jag låta bli.

Så, om "vi" kan tänka oss att droppa den offensiva attityden så kommer nog alla uppskatta det. Sånt har vi fått nog av i denna tråden.

Postad 04 March 2010 - 19:37

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
hur är det med tele 2's surfpaket, small, medium och large till mobilen? kommer nog inte byta abonemang för 99% av de jag ringer till har tele 2 så det blir grymt billigt att ringa och sms:a.

Postad 04 March 2010 - 19:57

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
3 har ju intressanta abbonemang när detgäller t.ex surf:

Om du väljer t.ex 199:-/mån och sen lägger på surf för 89:-/mån (5GB) så kostar det inte 199+89 utan de 89 dras av de 199:-. Det du har över kan du ringa/sms/mms för. Samnma sak för de andra dyrare abbonemangen.

Postad 04 March 2010 - 20:17

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

3 har ju intressanta abbonemang när detgäller t.ex surf:

Om du väljer t.ex 199:-/mån och sen lägger på surf för 89:-/mån (5GB) så kostar det inte 199+89 utan de 89 dras av de 199:-. Det du har över kan du ringa/sms/mms för. Samnma sak för de andra dyrare abbonemangen.

Det där gillade jag verkligen, inte förstått att det fungerar så tidigare. Chansar på att X10 kommer kosta 0kr i inköp om man väljer ett 499kr abonnemang. Oerhört intressant och tål att tittas närmare på.

Postad 04 March 2010 - 20:34

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Det där gillade jag verkligen, inte förstått att det fungerar så tidigare. Chansar på att X10 kommer kosta 0kr i inköp om man väljer ett 499kr abonnemang. Oerhört intressant och tål att tittas närmare på.

Låter som en rimlig gissning...

Av de 499:- så kan du använda tex 89:- av dem till surf upp till 5GB(fri surf men stryps vid 5GB, nedladdning upp till 6Mbit/s) eller 149:- för surf upp till 10GB(fri surf men stryps vid 10GB/ nedladdning upp till10Mbit/s).

Tar du det sista alternativet betalar du alltså 499:- i månaden men de drar 149:- för surfpaketet. Återstår alltså 350:- att ringa för. Sen kanske du sms:ar mkt och väljer ett sms paket, tex 3000 fria sms för 99:- i månaden.
Du betalar fortfarande 499:- i månaden men de drar av 149:- för surfpaketet och 99:- för 3000 fria sms. Återstår då 251:- att ringa för.

Finns några fler tjänster man kan lägga till om jag inte missminner mig, som de alltså drar från dina redan betalda pengar och luren får du utan ytterligare avgift.

För mig är det en klockren deal. Haft 3 i över 5år och inget att gnälla på.

Postad 04 March 2010 - 20:53

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

hur är det med tele 2's surfpaket, small, medium och large till mobilen? kommer nog inte byta abonemang för 99% av de jag ringer till har tele 2 så det blir grymt billigt att ringa och sms:a.

Jag har deras 1Gb surf, får se hur det räcker till med X10an, men hittils har det inte varit några problem men då har de väl mest varit lite forumtittande och mail.

Postad 04 March 2010 - 21:32

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

För mig är det en klockren deal. Haft 3 i över 5år och inget att gnälla på.

Det blir ungefär som med Telenor 199kr+100kr förhöjd avgift+119 surf max det blir 418:-/månad då får man slanta 1300:- för telefonen surfa helt obegränsat men ringa aningen mindre än med 3s 499:-

Ursäkta att jag drog igång den här diskussionen inne i den här tråden men jag anade inte att det skulle bli såhär då hade jag självklart startat en egen tråd. Visst är det intressant, men det är inte direkt kopplat till just X10 utan blir mer allmänt abonnemangssnack och det är ju det som är intressant också.

OT:Finns det någon som kan bekräfta att telefonerna är på väg ut i butik kanske redan till mitten av månaden?

Postad 04 March 2010 - 21:50

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Det blir ungefär som med Telenor 199kr+100kr förhöjd avgift+119 surf max det blir 418:-/månad då får man slanta 1300:- för telefonen surfa helt obegränsat men ringa aningen mindre än med 3s 499:-

Ursäkta att jag drog igång den här diskussionen inne i den här tråden men jag anade inte att det skulle bli såhär då hade jag självklart startat en egen tråd. Visst är det intressant, men det är inte direkt kopplat till just X10 utan blir mer allmänt abonnemangssnack och det är ju det som är intressant också.

OT:Finns det någon som kan bekräfta att telefonerna är på väg ut i butik kanske redan till mitten av månaden?

Snackade med Katshing innan idag, och dom hade fortfarande inga bekräftade uppgifter. Men dom hoppades på att få det nästa vecka när Vivaz släpps!:D

Postad 04 March 2010 - 22:51

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Har ni koll på ifall man kan ändra tema osv på den här? blå är min favorit färg.. men typ kalender osv.. med genomskinliga rutor, sms, mail det ser inte så snyggt ut....

Annars är nog den här det snyggaste android luren jag sett, man kan säga vad man vill om sony ericsson men när det gäller kvalite och lyx känsla så levererar dom alltid.. även bland deras billigare modeller.

Redigerat av Unregistered1232, 04 March 2010 - 22:51.

Postad 04 March 2010 - 23:49

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

vad innebär avsaknad av bluetoothprofiler... Förstår inte riktigt det?

Tja, ett generellt svar: olika bluetoothprofiler medger BT-överföring av olika typer av protokoll/funktionalitet. Ex.vis heter en känd sådan A2DP, vilket medger stereoljudöverföring via BT.

Ang. vad man sitter på för mobil: Själv kör jag en runt 1,5 år gammal W902:a. Gör vad den ska och rätt bra, men jag är sugen på en pekmobil nu och X10:an verkar grym! :-) Gillar också OS:et, till vilket man kan ladda hem en massa sköna appar nu och i framtiden.

Klämde förresten på (två) X10:or (dock fakes) idag, en svart och en vit. En sak, som kanske nämnt tidigare här i forumet men som jag inte kommer ihåg/visste innan. Den vitas baksida är blank medan den svarta har en gummiliknande baksida som kändes som den som den baksida exvis. K800 har. Den gör det säkert svårare att tappa.... såvida man inte kör med silikonskal vill säga för då spelar det naturligtvis ingen roll.

X10:an kändes byggkvalitetsmässigt kanon, trots fake-mobil. Tunn, fin och lagom stor för att vara pekmobil.

Den Telia-kille som demonstrerade dessa mobiler nämnde att X10:an kommer i slutet på månaden, vilket stämmer med det som alla här redan sagt.

/M

Redigerat av eztoril, 04 March 2010 - 23:52.

Postad 05 March 2010 - 00:18

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Har ni koll på ifall man kan ändra tema osv på den här?

Bakgrundsbild kan man byta, dock inte tema av vad jag har förstått. Ser dock ut som man ev. tittar på den möjligheten inför en framtida SW upgradering.

Postad 05 March 2010 - 01:56

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
har en nokia e55. gillar tangentbordet skarpt men undrar fortfarande när det kommer en mobil med compact querty där man har slopat alla menyknappar och ersätter dessa med ikoner på pekskärmen som då kan vara lite större. se på X10 mini (och pro), där sitter ju snabbval i hörnen av skärmen. utmärkt!

har annars förbokat både X10 och X10 pro mini. :D får se om det blir köp av båda, det beror lite på när de släpps. :D

apropå bluetooth, har fått för mig att ljudet försämras via bluetooth, dvs att man aldrig kan få lika bra musikljud via bluetooth som via en kabel. stämmer detta och hur mycket sämre blir det i så fall? (på ett ungefär)
om det inte försämras hörbart skulle det mycket väl kunna bli aktuellt med mw600 ihop med mina favoritsnäckor som jag inte kommer att släppa i första taget (ett par shure se-530 som jag är supernöjd med! ;) ).

ledsen att sista frågan blev lite OT men tror att det finns fler mw600-spekulanter här som kan vara intresserade, speciellt om mw600 skulle komma att ingå i något X10-paket.

Postad 05 March 2010 - 05:12

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Lätt hänt, Telenor har trasslat ihopa det lite där med abonnemangen:P

Jag kör den där surftjänsten till min X1a, så det är ingen fara. Om jag inte missförstod dig helt nu? :D

Postad 05 March 2010 - 05:39

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

har en nokia e55. gillar tangentbordet skarpt men undrar fortfarande när det kommer en mobil med compact querty där man har slopat alla menyknappar och ersätter dessa med ikoner på pekskärmen som då kan vara lite större. se på X10 mini (och pro), där sitter ju snabbval i hörnen av skärmen. utmärkt!

har annars förbokat både X10 och X10 pro mini. :D får se om det blir köp av båda, det beror lite på när de släpps. :D

apropå bluetooth, har fått för mig att ljudet försämras via bluetooth, dvs att man aldrig kan få lika bra musikljud via bluetooth som via en kabel. stämmer detta och hur mycket sämre blir det i så fall? (på ett ungefär)
om det inte försämras hörbart skulle det mycket väl kunna bli aktuellt med mw600 ihop med mina favoritsnäckor som jag inte kommer att släppa i första taget (ett par shure se-530 som jag är supernöjd med! ;) ).

ledsen att sista frågan blev lite OT men tror att det finns fler mw600-spekulanter här som kan vara intresserade, speciellt om mw600 skulle komma att ingå i något X10-paket.

Om du kikar på någon av dom närmaste sidorna här i tråden borde du hitta ett inlägg med tre länkar till recensioner på just mw 600.
Alla tre gav det mvg :)

Postad 05 March 2010 - 05:41

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jag kör den där surftjänsten till min X1a, så det är ingen fara. Om jag inte missförstod dig helt nu? :D

Nu förstod jag nog inte dig:)

Postad 05 March 2010 - 08:51

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Ok, för det första har jag aldrig uppskattat när folk tar på sig den imaginära doktorshatten och försöker tala om för mig hur jag skall använda mina prylar. Det vet jag nog bäst själv, men tack för omtanken.

Personliga åsikter är alltid ok. Dock ser jag detta forum som någon slags konsumentvägledning och det som sägs här kan påverka andra att antingen köpa eller avstå från att köpa. Jag vill bara balansera negativ kritik så andra personer kan avgöra om det verkligen är ett minus eller ej.

Multitouch är för mig en ovärderlig funktion i många sammanhang - vid webbrowsning, i GoogleMaps, i bildgalleriet, i spel, i onscreen keyboard, ja kort sagt i alla applikationer som stödjer det.

Google Maps och andra applikationer där zoom är en naturlig del av användandet kan jag förstå användbarheten (dock vet jag inte personligen hur mycket det tillför från "dubbel-tap"). Personligen tycker jag att om jag behöver zooma för att surfa så kommer jag inte köpa X10 och således ingen smartphone alls utan välj en liten telefon som vanligt med Opera Mini.
Och bara för att multitouch stöds betyder det inte att det är en bra feature och användbart.

Så, om "vi" kan tänka oss att droppa den offensiva attityden så kommer nog alla uppskatta det. Sånt har vi fått nog av i denna tråden.

Jag försöker balansera negativ kritik med argumentation. Det är många personliga åsikter som dryftas så mina svar kanske kan uppfattas som påhopp. Men tänk inte så. Jag försöker inte vara personlig utan vill få till en diskussion så åsikterna kan bli något användbart för resten.

Postad 05 March 2010 - 08:57

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Om du kikar på någon av dom närmaste sidorna här i tråden borde du hitta ett inlägg med tre länkar till recensioner på just mw 600.
Alla tre gav det mvg :D

Förstår hand undran, har själv Shure SE-530 och är klart intresserad av MW600. Troligtvis kommer (iaf jag) behöva ha den extra volymkontrollen som kommer med lurarna. (När jag har lägst volym på min X1:a så blir volymen i lurarna fortfarande för hög för min smak, använder jag andra lurar är det inget problem dock^^).

Hoppas man kan testa manicken någonstans (om den nu inte följer med X10an) och se hur det låter med dessa lurar. Använt dem i stort sett varje dag sen jag köpte dem för två år sen och har aldrig haft ett par som är i närheten av ljudet man får ut ur dem. Att byta lurar är således absolut inte aktuellt =)

@lurane: Om du provar så får du gärna hojta till med hur det låter.

Postad 05 March 2010 - 11:02

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
alltså. Fått en x10 och prova ett tag nu.. bara startat den. Kan säga att det första som slår en är hur välbyggd den är, och hur vacker den är. Bilder på den väger inte upp hur snygg den är när man ser den. Ska prova o leka lite med den nu.. Men vilken telefon det verkar vara..helt otroligt snygg... Den jag kör med är svart.

Postad 05 March 2010 - 11:15

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

alltså. Fått en x10 och prova ett tag nu.. bara startat den. Kan säga att det första som slår en är hur välbyggd den är, och hur vacker den är. Bilder på den väger inte upp hur snygg den är när man ser den. Ska prova o leka lite med den nu.. Men vilken telefon det verkar vara..helt otroligt snygg... Den jag kör med är svart.

Kom igen nu ! vi vill veta mera :-)

Siba har satt Releasedatum: 2010-03-31 så nu e de bara 3,5 vecka kvar om de stämmer

Postad 05 March 2010 - 11:23

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej
Jag har sett visa ställen som anger den 23/3 för den svarta och den vita senare, men jag har också sett tvärt om
mvh Crister

Postad 05 March 2010 - 11:30

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
hur ser det ut med multitouch hårdvaran i x10 nu igen. har vi någon information vilken typ av hårdvarutillverkare som de använt (är det samma dåliga som i nexus 1 eller någon bättre som i droid eller iphone?)

(kan varar intressant information, som jag tror är svårt att skaka fram)

Postad 05 March 2010 - 11:48

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

hur ser det ut med multitouch hårdvaran i x10 nu igen. har vi någon information vilken typ av hårdvarutillverkare som de använt (är det samma dåliga som i nexus 1 eller någon bättre som i droid eller iphone?)

Tror tyvärr vi kommer se sådan info först när den finns i butik och den blivit utsatt för en teardown =/

Postad 05 March 2010 - 12:12

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Förstår hand undran, har själv Shure SE-530 och är klart intresserad av MW600. Troligtvis kommer (iaf jag) behöva ha den extra volymkontrollen som kommer med lurarna. (När jag har lägst volym på min X1:a så blir volymen i lurarna fortfarande för hög för min smak, använder jag andra lurar är det inget problem dock^^).

Hoppas man kan testa manicken någonstans (om den nu inte följer med X10an) och se hur det låter med dessa lurar. Använt dem i stort sett varje dag sen jag köpte dem för två år sen och har aldrig haft ett par som är i närheten av ljudet man får ut ur dem. Att byta lurar är således absolut inte aktuellt =)

@lurane: Om du provar så får du gärna hojta till med hur det låter.

Jo det verkar riktigt lovande och det känns bra att det verkar som att det kommer följa med telefonen :D
Jag vet inte om jag kommer gilla det dock.
Av den enkla anledningen att jag nog föredrar sättet DS980 är gjort på.
Att du har det hängande om halsen.
Och att du dessutom har både mic och svarsknapp nära ena snäckan.
Tycker att det är väldigt smidigt :D

Så jag hoppas att en ny variant av det kan vara på gång.
Men tills dess kommer jag nog köra med MW600 ;)

Postad 05 March 2010 - 12:12

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Kör din nalle den senaste versionen som släpptes i dagarna?:D

Postad 05 March 2010 - 12:26

ananda
  • ananda
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Apple har ju stämt HTC för bla multitouch så vi får se vad det blir av den funktionen i framtiden.

Postad 05 March 2010 - 13:12

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Kan du ladda upp nån bild på den?
Jag vill gärna se/veta om det står som på någon tidigare bild:

Meddelande-n (med n´t på ny rad) - såg inte så vackert ut då. :D
(alltså ikonen för Meddfunktionen)

Detta var på homescreenen vill jag minnas.

Annars är alltid all övrig info kul att läsa! :D

PS. va då, var har du fått de ifrån att vi skulle vara avundsjuka!?! DS ;)

Postad 05 March 2010 - 15:22

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Personliga åsikter är alltid ok. Dock ser jag detta forum som någon slags konsumentvägledning och det som sägs här kan påverka andra att antingen köpa eller avstå från att köpa. Jag vill bara balansera negativ kritik så andra personer kan avgöra om det verkligen är ett minus eller ej.

Google Maps och andra applikationer där zoom är en naturlig del av användandet kan jag förstå användbarheten (dock vet jag inte personligen hur mycket det tillför från "dubbel-tap"). Personligen tycker jag att om jag behöver zooma för att surfa så kommer jag inte köpa X10 och således ingen smartphone alls utan välj en liten telefon som vanligt med Opera Mini.
Och bara för att multitouch stöds betyder det inte att det är en bra feature och användbart.

Jag försöker balansera negativ kritik med argumentation. Det är många personliga åsikter som dryftas så mina svar kanske kan uppfattas som påhopp. Men tänk inte så. Jag försöker inte vara personlig utan vill få till en diskussion så åsikterna kan bli något användbart för resten.

Balans är bra, men de flesta sakerna jag håller som nackdelar för X10 är inte personliga åsikter, de är fakta.
Jag kan inte tänka mig att någon här inte skulle vilja ha multitouch, Flash, AMOLED-display, Android 2.1 etc. etc.

Redigerat av Golgo_13, 05 March 2010 - 15:31.

Postad 05 March 2010 - 15:37

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Balans är bra, men de flesta sakerna jag håller som nackdelar för X10 är inte personliga åsikter, de är fakta.
Jag kan inte tänka mig att någon här inte skulle vilja ha multitouch, Flash, AMOLED-display, Android 2.1 etc. etc.

En del negativ kritik är just det

jag vill definitivt INTE ha amoled-skärm. de är helt värdelösa i solljus. multitouch - kanske, flash - ja, men det finns ju ännu inte till vare sig iPhone eller android, 2.1 - jorå, men det är ju på gång. jag vill ha en fyratumsskärm och jag brukar vara nöjd vmed SEs mjukvara när det gäller mail- och meddelandehantering. hoppas de gjort lite extra vad gäller sånt.

Postad 05 March 2010 - 15:54

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Det är fortfarande dina personliga åsikter, inte fakta! Det enda som är fakta är att X10 kommer UTAN flash, amoled och 2.1. :)

Postad 05 March 2010 - 16:15

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har för mig att det kommit upp i tråden tidigare om man kan göra inställningar om den vill gå från wifi till 3g data ... och det kan man göra, i övrigt säger jag bara så här. Grymt skön telefon, bra ljud när man talar (inte testat blåtandsheadset än) Väldigt responsiv, skön skärm med riktigt bra upplösning....

Sen att det är en telefon som får väldigt mycket uppmärksamhet gör inte mig nåt :)

Postad 05 March 2010 - 16:22

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Det vart lite skratt när jag satt med telefonen i knät bakom skrivbordet och en snygg kvinnlig kollega kom runt och tittade ner... och spontant utbrister (tittandes neråt )...

"Oj vad stor den är ...(alla skrattar).. "

Hon högröd i ansiktet..."skärmen alltså" :)

Postad 05 March 2010 - 16:25

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
@NiclasLundis den senaste recencenten här https://www.prisjakt...kt.php?o=468231 skriver att den känns seg, är det något du upplever?

Postad 05 March 2010 - 16:28

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

@NiclasLundis den senaste recencenten här https://www.prisjakt...kt.php?o=468231 skriver att den känns seg, är det något du upplever?

Du kan glömma den recensionen! :)

(Förlåt om jag svarade men jag testar X10an titt som tätt)

Postad 05 March 2010 - 16:52

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Inte det minsta seg.. förstår inte vad han talar om där. Väldigt snabb...Om jag jämför med iphone så tycker jag inte det är någon hastighetsskillnad. Och jag har inte senaste firmware..

Postad 05 March 2010 - 17:31

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Inte det minsta seg.. förstår inte vad han talar om där. Väldigt snabb...Om jag jämför med iphone så tycker jag inte det är någon hastighetsskillnad. Och jag har inte senaste firmware..

Har du möjlighet att kolla hur mycket RAM den har?

SEs japanska sajt säger 384MB, tidigare har jag hört att den ska ha 256MB (och kanske även 128mb dedikerat grafikminne).

Postad 05 March 2010 - 17:59

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Har för mig att det kommit upp i tråden tidigare om man kan göra inställningar om den vill gå från wifi till 3g data ... och det kan man göra

Man kan alltså ställa in så att den bara använder wifi och aldrig använder abonemanget till internet??

Viktigt för mig för jag tror inte min arbetsgivare skulle bli så jätte glad om det kom en liknande räkning som det gjorde till killen som det pratades om lite tidigare i tråden.

Postad 05 March 2010 - 18:20

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Du kan glömma den recensionen! :)

(Förlåt om jag svarade men jag testar X10an titt som tätt)

Vad anser ni om foto-kvaliteten (då menar jag främst i dåligt ljus)?
Gör lampan sitt jobb?

Redigerat av Seriouz, 05 March 2010 - 18:21.

Postad 05 March 2010 - 18:23

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
DEN ER SÅ VACKER

http://picasaweb.goo...530183885777362

Postad 05 March 2010 - 18:32

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Jag har också en fråga till er som har eller har testat X10, är själva skärmen/glaset lite lägre ned än ramen runt den? Skulle vara perfekt om det är så, då ett ev. skärmskydd då skulle sitta betydligt bättre...

Ja, den är verkligen fin... edit: hoppas det inte gör något att jag snor första bilden från ditt inlägg o lägger ut den Anders :) Fanns ju några andra trevliga där också.
Postad bild

Redigerat av zippiz, 05 March 2010 - 18:47.

Postad 05 March 2010 - 18:45

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Ja, den är verkligen fin...
Postad bild

Det här är helt sjukt men gaaahd, ge mig nu.

Postad 05 March 2010 - 18:53

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Jag har också en fråga till er som har eller har testat X10, är själva skärmen/glaset lite lägre ned än ramen runt den? Skulle vara perfekt om det är så, då ett ev. skärmskydd då skulle sitta betydligt bättre...

Ja, den är verkligen fin... edit: hoppas det inte gör något att jag snor första bilden från ditt inlägg o lägger ut den Anders :) Fanns ju några andra trevliga där också.
Postad bild

******** va snygg den va där :P

Postad 05 March 2010 - 18:54

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
lucky guy ;-)

http://www.flickr.co...in/photostream/

finns masse fine bilder hor Virgile

http://www.flickr.co...in/photostream/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.