Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 15 augusti 2010 - 18:45

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag laddar nu ned 7.0 och kommer att flasha den snart. Har fått uppfattningen att Sense 2.5.2018 från HTC Oboe är intressant.

Det har dock varit ovanligt full rulle på Omegan de senaste dagarna. Men det verkar som att 6.0 släpptes eftersom 2018 inte dykt upp än, hade den versionen funnits någon dag tidigare hade det blivit 6.0 istället för 7.0 s.a.s. 6.0 är således en korttids "mellanversion" mellan 5 och 7.

Postad 15 augusti 2010 - 19:12

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Hoppade direkt från 5.0 till 7.0 eftersom den redan låg uppe när jag skulle tanka, helt klart lika snabb som 5.0 är den också, annars inte mycket som skiljer.

Postad 15 augusti 2010 - 22:05

Pace4ever
  • Pace4ever
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jättesvårt att säga utan att veta hur din telefon är uppsatt.
Vlken Win ROM? Vilken Radio? Vilken Android Build? Var på SD kortet har du lagt releasen?
Jag skulle rekommendera dig att följa den officiella "howto" tråden, följer du den punkt till pricka så bör du få igång Android på din lur.

Tack för ditt svar..

Behövde uppdatera radio´n...nu rullar det på...
Har installerat spotify och det funkar utan problem.

Nu har man världens bästa telefon...;)

Postad 16 augusti 2010 - 05:42

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar..

Nu har man världens bästa telefon...;)

Kul :)

Postad 16 augusti 2010 - 15:46

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar..

Nu har man världens bästa telefon...:rolleyes:

Hur fungerar internet i telefonen för din del med android?
För mig vill det inte riktigt så därför hoppar jag över android för tillfället tills det fungerar bra..

/ Anders

Postad 16 augusti 2010 - 19:21

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Hur fungerar internet i telefonen för din del med android?
För mig vill det inte riktigt så därför hoppar jag över android för tillfället tills det fungerar bra..

/ Anders

Jag har inga som helst problem med internet, funkar både över 3g, hdspa och wlan.
Edit. Dela med dig av vad du installerat så kanske vi kan hitta vad problemet är.
Vilken Win ROM, Radio, release av Android. Jag har läst att vissa har problem med segt internet på vissa releaser.

Redigerat av Givemeabreak, 16 augusti 2010 - 19:24.

Postad 17 augusti 2010 - 19:39

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Okej, det här är vad jag installerat -

EnergyRom 1Aug,
Radio 2.12.50.02_2
mattc Leo + Froyo w/Sense 1.5

Såg att det kommit ut Froyo 1.5b nu kanske skulle ha testat den.
Vilken ROM kör ni andra med tro, tillsammans med Android alltså..

/ Anders

Redigerat av Unregistered4f471b27, 17 augusti 2010 - 19:41.

Postad 18 augusti 2010 - 20:34

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Börjar bli väldigt sugen att testa lite android nu. Beställt ett Class 6 kort för att köra ifrån. Så även jag vill höra vilka kombinationer folk kör med, samt erfarenheter hur det funkar.

Postad 19 augusti 2010 - 16:01

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Aja, jag har nu lagt in senaste Omega GTX 7.0 - senaste radion, 2.12.50.02_2 och formaterat mitt nya class 6 minneskort och lagt in mattc Leo + Froyo w/Sense 1.5b. Inga problem att starta upp Android, men - jag får den beryktade robotrösten och telefonen frös när jag försökte installera Marketplace.

Men som jag brukar säga, det ska inte vara för enkelt. Man känner sig mer tillfredställd om man får jobba lite för att få det att fungera.

Postad 19 augusti 2010 - 19:34

stock
  • stock
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Aja, jag har nu lagt in senaste Omega GTX 7.0 - senaste radion, 2.12.50.02_2 och formaterat mitt nya class 6 minneskort och lagt in mattc Leo + Froyo w/Sense 1.5b. Inga problem att starta upp Android, men - jag får den beryktade robotrösten och telefonen frös när jag försökte installera Marketplace.

Men som jag brukar säga, det ska inte vara för enkelt. Man känner sig mer tillfredställd om man får jobba lite för att få det att fungera.

Precis lagt in exakt samma saker som du, också på ett nyformatterat class 6 kort, förutom att jag lade in Energy -Aug 18- 23678 Cookie Energy istället för Omega. Energy verkade funka bra förutom internetuppkopplingen som den strulade lite med, men däremot verkar Android funka utan ett enda problem, inga robotröster och har redan laddat hem lite från marketplace.

Postad 19 augusti 2010 - 20:49

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Glöm Omega, funkar inte med Android.
Testa nån utav releaserna som lirar istället.
Jag kör med Duttys Cream_de_la_creme

Postad 20 augusti 2010 - 10:53

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Sisådärdå, då har jag bytt spl till 2.08 - o lagt in senaste energy-rom´en. Håller kvar vid Mattc Leo + Froyo w/Sense 1.5b och nu rullar det på som det ska, än så länge : )

På tok för tidigt att ropa hej än, men det är ju så kul att hålla på. Ringa ser jag som en bonus : )
Det lilla jag höll på med Energy-rom´en så kan jag säga att jag inte riktigt gillar den, men förhoppningsvis så ska jag inte behöva använda den så mycket.

Postad 21 augusti 2010 - 16:16

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det finns ingen anledning att rata Omega XT idag.;)

Nya Omega 8.0 ar Android Friendly sa det ar bara att kora med den. (Har inte svenskt tbord for tillfallet).

Jag funderar pa att flasha om nallen med Omega XT 8.0 men forst lar det bli inkop av minneskort. SanDisk erbjuder enbart Class 2 enligt mina efterforskningar sa ett Kingston Class 10 ar det troliga valet - jag bryter darmed min fem ar langa trohet mot SanDisk. Men jag tanker inte testa med Class 2 igen nar jag ager tva st 16 GB Class 2 som bada totalstrejkar med HD2.

Postad 22 augusti 2010 - 07:33

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Mkt prat om Omega här. Själv gillar jag Dutty Creme de la Creme. Den är så nära Stock ROM man komma fast uppdaterad med senaste versionerna av alla komponenter... dessutom finns den på svenska.

Mvh... /AudioSmurf

Postad 22 augusti 2010 - 07:40

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Mkt prat om Omega här. Själv gillar jag Dutty Creme de la Creme. Den är så nära Stock ROM man komma fast uppdaterad med senaste versionerna av alla komponenter... dessutom finns den på svenska.

Mvh... /AudioSmurf

Allt är ju en smaksak, vissa är bättre på engelska än vad andra är, Vissa gillar Omega för vad den innehåller samt dess snabbhet(mig inräknat)

Postad 22 augusti 2010 - 08:01

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Jag talar flytande engelska så det handlar inte om det. Det är bara så att jag tycker det är trevligt om telefonen är på svenska. Dutty Creme de la Creme (somgivetvis också är snabb) är också trevlig om man vill ha det senaste (på svenska) utan att på köpet få hemmagjorda bootscreens, startknappar eller dyligt.

Mvh... /AudioSmurf

Postad 22 augusti 2010 - 14:54

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Jag talar flytande engelska så det handlar inte om det. Det är bara så att jag tycker det är trevligt om telefonen är på svenska. Dutty Creme de la Creme (somgivetvis också är snabb) är också trevlig om man vill ha det senaste (på svenska) utan att på köpet få hemmagjorda bootscreens, startknappar eller dyligt.

Mvh... /AudioSmurf

som sagt alla är vi olika

Postad 23 augusti 2010 - 14:41

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag haller nu pa att forbereda nallen for flash av senaste Omega XT.

Anledningen till att jag fastnat for den ROMen ar beskriven i ett tidigare inlagg da jag borjade flasha: Omega fungerar pa alla kritiska punkter. Tyvarr ar det inte alla ROMar som gor det vilket leder till frustrationer.

Nar det galler svenska ROMar ser jag ingen storre anledning att anvanda det annat an i yttersta nodfall. Det finns flera problem som gor att jag ratar svensk ROM:

1. Det internationella IT-spraket ar engelska och 99,9% av informationen ar pa engelska. Engelsk ROM gor det enkelt att kora rakt av fran instruktionerna utan behov att ens fundera pa oversattning.

2. I svenska versioner ar diverse mappar omdopta, bl.a Start menu som heter start-meny. Resultatet av det ar att diverse program inte hanterar detta utan skapar dubbla uppsattningar mappar kombinerat med att program t.ex inte dyker upp i startmenyn efter installation. Da har lilla programmet lagt genvagen i Start Menu istallet for start-meny. Vissa program gar mer eller mindre inte att anvanda, t.ex QuickMenu som ger kvadrater istallet for lasbar text.

Dessa tva punkter ar for mig fullt tillrackliga for att kora engelsk ROM i nallen. Det ar ocksa fordelaktigt att gora det nar man ar omgiven av engelska vilket jag ar for tillfallet.

Jag har konfigurerat min numera salda TP2 med svensk stock ROM for ungefar tva veckor sedan och det var frustrerande men gav samtidigt en forstarkt bild av problemen som uppstar. Det strular helt enkelt for mycket med min uppsattning program och verktyg.

Edit: Det blir ingen Omega for tillfallet utan jag laddar nu ned Dutty's Creme de la Creme V8 WWE for att se hur den fungerar. Tydligen har Omega 9.0 en liten bugg med e-posten och darfor blir det Dutty.

Edit 2: Dutty aker ut omgaende. Den ROMen ar alldeles for ren for min smak - den saknar helt enkelt alldeles for mycket funktionalitet. Sa det blir Omega 9.0 trots den lilla epostbuggen. Det kanns ganska meningslost att behova installera alla verktyg som Omegan har som standard. Dessutom fallerar tangentbordet med min cab. Sa nu blir det Omega - den saken ar klar.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 23 augusti 2010 - 18:34.

Postad 23 augusti 2010 - 21:16

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Om ni inte redan testat Artemis ROM så gör det http://forum.xda-dev...ad.php?t=612580
Vad jag hört så funkar den klockrent med Android vilket av språken du än väljer, den Svenska vet jag funkar eftersom jag själv prövat.

Postad 25 augusti 2010 - 15:31

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Jag kör Artemis v28 och har precis kört igång Android HD2Froyo_2.1 på prov.
Jag kan inte ladda ner något från Market, kommer in och kan hitta appar men nedladdningen startar aldrig.
Kör över wifi och övrig surfning funkar.
Någon som har någon ide?
Blir ju lite rumphugget utan appar :-)
Sitter absolut inte i sjön, det kanske bara är en ofulständig Froyo, men om någon har nåt att tillägga så kan det vara värt att fråga.

Postad 25 augusti 2010 - 22:42

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Jag kör Artemis v28 och har precis kört igång Android HD2Froyo_2.1 på prov.
Jag kan inte ladda ner något från Market, kommer in och kan hitta appar men nedladdningen startar aldrig.
Kör över wifi och övrig surfning funkar.
Någon som har någon ide?
Blir ju lite rumphugget utan appar :-)
Sitter absolut inte i sjön, det kanske bara är en ofulständig Froyo, men om någon har nåt att tillägga så kan det vara värt att fråga.

Vet inte om Artemis V.28 hade hunnit blivit "android-friendly" - V.30 är uttalat friendly. Sen, Froyo är 2.2 och inget annat, så vad Froyo 2.1 är för något har jag ingen anning om.
Rent allmänt kan jag väl säga att det här med Android på HD2´an är fortfarande väldigt mycket i "beta-stadie" enligt mig - fortfarande mycket som funkar sådär.

Postad 26 augusti 2010 - 18:52

Patric83
  • Patric83
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Vet inte om Artemis V.28 hade hunnit blivit "android-friendly" - V.30 är uttalat friendly. Sen, Froyo är 2.2 och inget annat, så vad Froyo 2.1 är för något har jag ingen anning om.
Rent allmänt kan jag väl säga att det här med Android på HD2´an är fortfarande väldigt mycket i "beta-stadie" enligt mig - fortfarande mycket som funkar sådär.

Jag kör Android Froyo 2.2 med Duttys crème de la crème (v8) SVE, Radio 2.10.50.28 och HSPL 1.66
och det funkar rätt så bra, förutom att skärmen fryser ibland. Men alla funktioner verkar fungera dock är det tydligen något problem med laddningen.

Froyo 2.1 är build versionen om jag inte har helt fel.

Postad 29 augusti 2010 - 10:43

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Hur är Omega jämfört med det jag kör nu, Artemis? Är det någon som testat bägge och kan ge en någorlunda objektiv bedömning?

Postad 30 augusti 2010 - 09:14

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Hur är Omega jämfört med det jag kör nu, Artemis? Är det någon som testat bägge och kan ge en någorlunda objektiv bedömning?

Har provat både artemis och Omega och valet var enkelt omega är den klara favoriten. artemis är i princip en stockrom som bara blivit modifierad lite lätt. Om du kör omega kommer du även märka vilken skillnad i hastighet det är

Postad 31 augusti 2010 - 11:33

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
detta kör jag och är helt nöjd med!:
Windows Rom:ARTEMIS V31.5 SVE
Android Rom:mattc Leo + Froyo w/Sense 1.5b
RADIO:2.12.50.02_2
MEMORY CARD:microSD Sandisk 32Gb class 2 :)

Redigerat av Unregisteredfc9b156f, 31 augusti 2010 - 11:34.

Postad 02 september 2010 - 21:35

3mL
  • 3mL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Någon som gått ifrån iPhone 3GS till HD2? Isf saknade ni alla apps? Funderar på att lägga ut min svarta 32gigare och se om jag kan få något bra byte eller bud på denna och införskaffa mig en HD2.
Dock så känns det som jag kanske kommer sakna det stora utbudet av applikationer. :wub:

Postad 03 september 2010 - 16:42

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Någon som gått ifrån iPhone 3GS till HD2? Isf saknade ni alla apps? Funderar på att lägga ut min svarta 32gigare och se om jag kan få något bra byte eller bud på denna och införskaffa mig en HD2.
Dock så känns det som jag kanske kommer sakna det stora utbudet av applikationer. :wub:

Det ar ingen brist pa program till WM. Men det ar andra procedurer som galler nar de skall inforskaffas.

De riktigt bra sidorna for program ar XDA-Developers och PocketPCFreeware.net. Bada dessa har programbutiker som gar att ladda ned till nallen.

Vill man kopa program ar t.ex Handango ett bra alternativ. Det finns flera programbutiker som saljer WM-program av kommersiella typen. Handango har sedan manga ar tillbaka en mobil klient kallad InHand om man vill ha deras butik i nallen.

WM-program finns alltsa pa olika stallen, det ar inte serverat pa ett fat som hos Apples AppStore.

Nar det galler programutbudet saknar jag for min del ingenting. Daremot ar spelutbudet battre hos Apple men det loser man enligt mig genom att kopa en iPod Touch for spelandet - till WM finns dock mycket emulatorer etc sa spelutbudet ar trots allt bra. Det ar snarare sa att nya specialutvecklade mobilspel ar mer av en bristvara - men det beror mycket pa att plattformen traditionellt fokuserats mot business.

Jag har inte bytt fran en 3GS till HD2 men jag har provat 3GS. Mitt val ar HD2 utan tvekan.

Dock flaggar jag for att program av typen "lokala livsmedelsbutikens widget" inte finns men for min del ar dessa helt ointressanta.

Postad 03 september 2010 - 17:25

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Hey AVR4000... har du haft möjlighet att testa Android på din HD2 än? Jag har faktiskt blivit ganska positivt överraskad. Vete sjutton om inte min nästa lur kommer att bli en Android faktiskt.

Postad 03 september 2010 - 18:07

3mL
  • 3mL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Det ar ingen brist pa program till WM. Men det ar andra procedurer som galler nar de skall inforskaffas.

De riktigt bra sidorna for program ar XDA-Developers och PocketPCFreeware.net. Bada dessa har programbutiker som gar att ladda ned till nallen.

Vill man kopa program ar t.ex Handango ett bra alternativ. Det finns flera programbutiker som saljer WM-program av kommersiella typen. Handango har sedan manga ar tillbaka en mobil klient kallad InHand om man vill ha deras butik i nallen.

WM-program finns alltsa pa olika stallen, det ar inte serverat pa ett fat som hos Apples AppStore.

Nar det galler programutbudet saknar jag for min del ingenting. Daremot ar spelutbudet battre hos Apple men det loser man enligt mig genom att kopa en iPod Touch for spelandet - till WM finns dock mycket emulatorer etc sa spelutbudet ar trots allt bra. Det ar snarare sa att nya specialutvecklade mobilspel ar mer av en bristvara - men det beror mycket pa att plattformen traditionellt fokuserats mot business.

Jag har inte bytt fran en 3GS till HD2 men jag har provat 3GS. Mitt val ar HD2 utan tvekan.

Dock flaggar jag for att program av typen "lokala livsmedelsbutikens widget" inte finns men for min del ar dessa helt ointressanta.

Låter jätte bra! Är medveten om XDA-Developers och har länge kollat in deras forum. Visste dock inte om Handango och PocketPCFreeware så det får man tacka för!

La faktiskt precis ut min 3GS på blocket för att säljas(så jag kan införskaffa mig en HD2) eller för byte gentemot en. :wub:

Är det möjligt att dualboota Android och Windows? Hur är det med Flash till Opera mobile eller bara om XDA har fixat något på WM? Har kollat runt efter det, men utan ett riktigt "Ja, Flash finns och fungerar bra".

Mvh

Postad 03 september 2010 - 20:53

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Hey AVR4000... har du haft möjlighet att testa Android på din HD2 än? Jag har faktiskt blivit ganska positivt överraskad. Vete sjutton om inte min nästa lur kommer att bli en Android faktiskt.

Jag har inte testat an eftersom jag inte kopt det nya minneskortet an. Men jag overvager att kopa det snart, har funderat fram och tillbaka i fragan och det lutar at Transcend microSDHC 16 GB class 6.

Nasta lur for min del lar bli en Nokia N9 - har blivit mycket imponerad av det jag sett hittills. Lanseras i december och kor MeeGo och skall enligt uppgift klara 97 GB lagring (1 GB interndisk, 64 GB massminne, 32 GB minneskort - fast jag gissar pa SDXC 64 GB) och 1280 x 720 pixlars 4-tumsskarn. Tangentbord naturligtvis och robust aluminiumskal.

Inget emot Android men jag kanner inte att det ar riktigt ratt vag for min del. Det ar fortfarande alldeles for mycket "oppen iPhone" och for lite PDA kanner jag. MeeGo ar mer min stil forutom WM. N9 ar betydligt mer intressant for min del da det ar en PDA/fickdator jag foredrar och de enda plattformar som ger mig det ar WM 6.x, Maemo eller MeeGo. Ovriga plattformar ar alldeles for mediatelefonsinriktade som jag ser det aven om Android ar en bra plattform overlag.
Jag kan mycket val tanka mig att kora Android vid sidan om men inte som enda OS for allting.

Postad 06 september 2010 - 19:38

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Har fått tag på ett extra minneskort som jag kan testa lite android med, men jag lyckas fan inte formatera så mobilen hittar kortet.
Nu gör jag så att jag sätter i kortet i telefonen och sen formaterar jag via datorn.

Men när jag gjort detta så vill inte telefonen hitta minneskortet, hur löser jag detta?

/ Anders

EDIT - Fick det att funka med Panasonic SDFormatter..

Redigerat av Unregistered4f471b27, 06 september 2010 - 19:46.

Postad 10 september 2010 - 13:53

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Har fått tag på ett extra minneskort som jag kan testa lite android med, men jag lyckas fan inte formatera så mobilen hittar kortet.
Nu gör jag så att jag sätter i kortet i telefonen och sen formaterar jag via datorn.

Men när jag gjort detta så vill inte telefonen hitta minneskortet, hur löser jag detta?

/ Anders

EDIT - Fick det att funka med Panasonic SDFormatter..

Enklaste sättet är annars att använda telefonens eget formateringsprogram :)

Postad 10 september 2010 - 15:22

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Enklaste sättet är annars att använda telefonens eget formateringsprogram :)

Var lite svårt då telefonen inte hittade kortet över huvudtaget.. (:

Har en annan fundering, är det någon här som har något bra program som man kan använda när man är ute och cyklar.
Som visar nuvarande hastighet/snitt/max samt vart man har cyklat? Finns några till Android men kanske finns till wm också..

Tack!

Postad 10 september 2010 - 15:37

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Du kan prova Sportypal samt Endomondo, där jag tycker att Endomondo är klart bättre.

Sportypal har en tendens att tappa kontakten med gps.en, så iblan blir det ingen ting...
I båda kan du se var du varit på Googlemaps, både i telefonen och på weben.

Postad 10 september 2010 - 16:49

Berns
  • Berns
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Kan man kolla om den är låst till nån operatör på nåt sätt?

Postad 10 september 2010 - 18:13

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Du kan prova Sportypal samt Endomondo, där jag tycker att Endomondo är klart bättre.

Sportypal har en tendens att tappa kontakten med gps.en, så iblan blir det ingen ting...
I båda kan du se var du varit på Googlemaps, både i telefonen och på weben.

Tack! Ska testa Endomondo nästa gång jag är ute och cyklar.. Förs informationen till datorn via telefonens internet eller måste man föra över en fil till datorn?

Postad 11 september 2010 - 18:55

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Har ett STORT problem, och det har med GPS:en att göra, det funkar inte alls och den vill inte söka efter satelliter över huvud taget. Har detta med Radion att göra?

Har flashat en ny ROM då jag tänkte att det var den det berodde på, men icke sa nicke.

Tack!

Edit: Fick till det..

Redigerat av Unregistered4f471b27, 12 september 2010 - 09:47.

Postad 16 september 2010 - 22:30

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Har kört Android på luren nu i ca en månads tid och det funkar helt suveränt. Nu är hd2:an en av de bättre Android-lurarna på marknaden också. Det är väldigt sällan jag bootar WM längre, det är om man vill åt nåt som bara finns där.

Postad 17 september 2010 - 00:30

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Har kört Android på luren nu i ca en månads tid och det funkar helt suveränt. Nu är hd2:an en av de bättre Android-lurarna på marknaden också. Det är väldigt sällan jag bootar WM längre, det är om man vill åt nåt som bara finns där.

Går det att synka HD2:an mot outlook (kalender och kontakter) i Android läge?
Vilken Android relese kör du?

Postad 17 september 2010 - 06:48

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Går det att synka HD2:an mot outlook (kalender och kontakter) i Android läge?
Vilken Android relese kör du?

Ja det funkar. Jag kör med mattc Leo + Froyo w/Sense 1.6. 1.7 har också kommit men jag har inte hunnit uppgradera.

Postad 17 september 2010 - 11:33

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Ja det funkar. Jag kör med mattc Leo + Froyo w/Sense 1.6. 1.7 har också kommit men jag har inte hunnit uppgradera.

Hur synkar du?
Jag testade som hastigast samma Android relese som du men har inte fått synkning att fungera.

Postad 17 september 2010 - 14:30

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Hur synkar du?
Jag testade som hastigast samma Android relese som du men har inte fått synkning att fungera.

Genom ett program, kommer inte ihåg vad det hette har tagit bort det. Men sök på google på typ "android sync outlook". Det finns flera alternativ att välja på.

Postad 18 september 2010 - 17:16

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Check this out!!!!
http://www.htc.com/s...d/overview.html

Redigerat av Unregisteredfc9b156f, 18 september 2010 - 17:16.

Postad 18 september 2010 - 19:34

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Check this out!!!!
http://www.htc.com/s...d/overview.html

Finns redan en egen tråd om desire hd här på forum. Länk
Och en om Desire Z

Postad 21 september 2010 - 00:37

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Eftersom vi ändå pratar HD2 här, eller var det Desire HD - så kolla in denna

http://www.youtube.c...h?v=mtpzpZFTmDo

ser lovande ut

Postad 23 september 2010 - 18:50

AndreasA88
  • AndreasA88
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hur gör man för att uppdatera sin radio version? Går det genom att köra genom denna? http://www.htc.com/e.......2&dl_id=856

Postad 25 september 2010 - 17:01

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Hur gör man för att uppdatera sin radio version? Går det genom att köra genom denna? http://www.htc.com/e.......2&dl_id=856

Länken du anger är den senaste officiella ROMen till HD2, beroende på vilken ROM du har nu så kanske den även uppgraderar din radio.

Men om du vill uppgradera enbart radion och kanske även en custom ROM så skall du installera HSPL, därefter kan du köra in den radio du vill och/eller custom ROM.
Beroende på vilken custom ROM du väljer så får du installera radio ROM separat eftersom inte all custom innehåller radio, dock raderas inte den radio du har ifall du installerar en ROM utan radio.

Tyvärr kan jag inte länka nu då XDA verkar vara nere, men på XDA's HD2 del kan du hitta alla saker du behöver.

Postad 30 september 2010 - 01:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har nu lagt in Android i form av HyperDroid. Det fungerar bra men jag kanner mig tvungen att vara kritisk mot programmen eller rattare sagt deras kvalitet. Har suttit i lite drygt en timme pa Market och forsokt hitta motsvarigheter till min uppsattning program jag anvander i WM. Tyvarr ser det inte riktigt bra ut - det jag far upp och som jag hunnit testa ligger langt efter i funktionalitet.

Bl.a letar jag en bra filhanterare - nagot som kan matcha SwissManager Pro (UIQ3) samt Total Commander och Resco Explorer i WM. Det jag hittat och som fatt bra omdomen ar ES File Explorer men den upplever jag som mycket rudimentar.

Office-programvaror ar inte heller speciellt bra enligt vad jag sett. DocumentsToGo ar en klassiker - sedan finns Office Suite som enligt anvandarna ar bra. Jag har anvant den pa S60 och uppfattar inte det som ett speciellt funktionellt program jamfort med Office 2010 eller SoftMaker Office.

Iovrigt uppfattar jag Android med Sense som trevligt men jag delar inte alls hypen och kan inte se att det direkt slar mitt tweakade WM.:)

Widgetsystemet ar mycket bra och systemet rullar pa fint men jag far lite mycket S60-vibbar i vissa lagen. Idealet ar att kunna lagga pa nagot alternativt gransnitt for programhantering sasom SPB Mobile Shell.

Vad jag soker i programvag ar bl.a foljande:

1. Filhanterare av motsvarande kvalitet som t.ex Total Commander.
2. Bildhanterare i stil med Resco Photo Manager och PhotoGenics.
3. Vettig Officeprogramvara som i.a.f ar battre an de S60-portade programmen jag hittat hittills.
4. Intressanta program for GPS-bruk - hastighetsmatning etc etc. Nagon motsvarighet till GPS-taben i WM-Sense vore bra (funktioner).
5. Nagon bra app launcher som medger sortering av program i mappar etc.

Detta ar de forsta sakerna som ploppar upp.

WM skoter allt detta ypperligt.

Postad 30 september 2010 - 14:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag gor en liten uppdatering. Har sokt mer efter diverse program och det verkar som att jag faktiskt borjar hitta ratt. Har nu bestamt mig for att skaffa 16 GB-kortet och borja satta mig in i Android pa allvar.

Postad 01 oktober 2010 - 04:29

kangas1000
  • kangas1000
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Det kommer ju att komma lite mera möjligheter på programvara innom dom 2 närmaste veckorna! Eftersom vi inte har några betal appar än i Sverige så kan man inte vänta sig att allt ska vara gratis så att säga!

Nu när det släpps fritt för utvecklare att kunna tjäna en slant på sina program och spel så kommer det säkert att bli en annan femma!

Så vänta och se...

Annars så är Mattc´s Froyo den bättre av dom "sense" som jag ahr testat. Även Desire HD Sense kommer att bli kanon av det lilla jag har testat. Dom kommer inte att släppa några uppdateringar att lägga in från Desire HD Sense förrens efter den 11 okt om jag har fattat det rätt... så än en gång vänta och se vad som kommer att komma upp!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.