Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 30 juli 2010 - 12:47

Crosster
  • Crosster
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag hade nog lite tur när jag köpte min....har varit bortrest några dagar och kom hem för en stund sedan...åkte ner till Göteborg vid ett tiden och fick näst sista exemplaret utan att köa något.

Postad 30 juli 2010 - 12:58

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Någon mer som bokat från Telia via hemsidan? Man skulle tydligen få ordernummer via sms, någon som fått det? :)

Postad 30 juli 2010 - 13:07

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Köade i 15 min innan butiken hade öppnat, gick in som första kund och köpte min iphone 4. Det finns vissa fördelar med att bo i små städer 

Postad 30 juli 2010 - 13:11

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Jag var förbi lokala Telenor butiken och bokade en iphone 4 i måndags, enligt tjejen (som målade sina naglar bakom disken) skulle dom ringa mig idag (fredag) för att jag skulle hämta telefonen.
Har inte fått några samtal än och när jag ringer ingen svarar. Telenor måste vara sämst i Sverige på att ta hand om sina kunder :)

Postad 30 juli 2010 - 13:20

joppeville
  • joppeville
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Någon mer som bokat från Telia via hemsidan? Man skulle tydligen få ordernummer via sms, någon som fått det? :)

Har bokat men inte fått något ordernummer. Måste dock få hem ett avtal som jag ska skriva under för att sedan skicka tillbaks det innan dom skickar min telefon.

Postad 30 juli 2010 - 13:22

Malmopag
  • Malmopag
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag var förbi lokala Telenor butiken och bokade en iphone 4 i måndags, enligt tjejen (som målade sina naglar bakom disken) skulle dom ringa mig idag (fredag) för att jag skulle hämta telefonen.
Har inte fått några samtal än och när jag ringer ingen svarar. Telenor måste vara sämst i Sverige på att ta hand om sina kunder :)

Jag tycker telenor är rätt bra, min kom med posten idag 10:00 men jag köpte en av tre istället så den gick med vändande post =) Tyckte det var rätt kasst av telenor att man inte kunde uppgradera sin beställning till en 32 när tre bara tog 500 för det. Hann inte stoppa beställningen innan de skeppade den.

Postad 30 juli 2010 - 13:45

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Var inne och snackade med i Tres butik på Väla utanför Helsingborg i går. Har hela tiden trott att man skulle få vänta till typ september innan man skulle kunna få tag på en.
Spontankörde ut till Väla och stod utanför entren 10 min innan de öppnade. Där var väl typ 15 pers som stod och väntade, men jag misstänkte att några skulle till Telenor... När dörrarna öppnades blev det en 15 meter lång språngmarsch in till Tre-butiken. Kom som 2:a i en av kassorna och jag insåg snabbt att jag nog skulle lämna butiken med en ny Iphone. Hörde hur en i en annan kassa blev nekad att köpa utan abb, men han påstod att han hade talat med en säljare som sade att det gick. Och då gick det bra.
När det var min tur beställde jag en Iphone4 32gb. Insåg då att jag glömt det där med microsim och att jag nog ine skulle kunna använda luren i helgen utan att klippa mitt kort. Då frågade säljaren om ja gvar 3-kund och att jag då behövde ett micro-sim. Vips, så slängde han ner ett sådant i min påse (knutet till mitt abb).
Så nu har jag en uppdaterad Iphone 4 med mitt befintliga abbonemang. Iofs 7195:- fattigare, men med tanke på hur mycket jag använder denna telefon (är det en telefon?) så gör det mig inget.
Min sambo kommer att skaffa sig ett Tre-abbonemang och stoppa i sim-kortet i min gamla 3gd och så är vi båda Iphoneägare.

Gott mos.

Har fått intrycket av att tillgången är god på Iphone 4, till skillnad från förra releasen (3gs).

Postad 30 juli 2010 - 13:48

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Skulle upp en sväng på stan idag så jag svängde förbi Tre-butik här i Örebro.
Gick rakt in och nu sitter jag här med min nya 4.

Onödigt att köa hela natten kan jag tycka! :)

Postad 30 juli 2010 - 13:52

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Jag tror inte att efterfrågan är så stor på IP4 som det var på 3GS.

Postad 30 juli 2010 - 13:58

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

The deathgrip!

nja, behöver inte röra telefonen, 2bars då den ligger på skrivbordet.

vilken version mjukvara ar du på din 3G ?

4.0.1

Postad 30 juli 2010 - 14:04

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
I USA, 10 gånger större hos AT&T, vad var det 600k bokade innan deras system kraschade när förbokningen öppnade, galet.

Postad 30 juli 2010 - 14:10

gangstaante
  • gangstaante
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Någon som vet hur lagerstatus ser ut någonstans i Västerås?? :)
Sen undrar jag(som snart är ny användare av iphone) hur mycket data man kan göra av med ungefär i månaden, kommer surfa mail, runt i tidningar kolla atg m,m. INget mycket youtubande men kanske lite tv ibland. Vad tros?

Postad 30 juli 2010 - 14:11

Unregisteredea6526e9
  • Unregisteredea6526e9
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Är det bara jag som upplever dålig mottagning? Jag bor ca 300 meter ifrån masten, med min iphone 3G har jag alltid hatt full mottagning. Med min nya iphone 4 har jag 2bars....

Det är fler än du som noterat att även utan att man håller i luren så har iPhone4 en sämre mottagning än tidigare modeller. Men det är mest tydligt i områden med dålig täckning. Även om du har en mast inom synhåll behöver det inte vara din operatörs mast.

http://ptech.allthin...out-new-iphone/

Postad 30 juli 2010 - 14:26

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Det är fler än du som noterat att även utan att man håller i luren så har iPhone4 en sämre mottagning än tidigare modeller. Men det är mest tydligt i områden med dålig täckning. Även om du har en mast inom synhåll behöver det inte vara din operatörs mast.

Kan inte det vara så att den nu med iOS 4 visar "rätt" antal staplar än tidigare? dvs innan var det missvisande.

En norsk tidning har just gjort ett stort test där man egentligen inte kunda hitta några fel (eller staplarna fall på samtliga modeller man testade, varav en var Iphone 4, trots staplarnas fall gick det att ringa) och Iphone 4 var den enda som klarade av att surfa på en avlägsen plats.

Norska telenätet lär väl vara ganska likt vårt?

Postad 30 juli 2010 - 14:29

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

hmm ok. jo men jag är 99% säker på att det är Telias Mast

Postad 30 juli 2010 - 14:32

Makkattakk
  • Makkattakk
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte fått min förbokade ip4 från telesnor?

Ni som fått den, har ni fått avi i brevlådan eller via e-post?

Postad 30 juli 2010 - 14:36

radaradam
  • radaradam
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

nja, behöver inte röra telefonen, 2bars då den ligger på skrivbordet.

4.0.1

Det intressanta är väl inte antalet bars. Utan hur två bars på din iPhone 4 motsvarar sig mot fullt på din 3G. Prova att köra något slags benchmark-program och jämför. Jag skulle inte bli förvånad om iPhone 4 får bättre resultat trots färre bars.

Postad 30 juli 2010 - 14:39

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Jag var precis in i telias butik och beställde en svart iPhone 4 32gb. 3 - 4 veckors leveranstid sade damen i kassan.
Det funkade för mig att köpa en 12 mån Telialåst telefon och använda mig av mitt befintliga Halebop vänner 24 mån abonnemang :)

Bara att vänta då...

Postad 30 juli 2010 - 14:44

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0
Är det någon som köpt telefonen med Telenor?
Vad har ni då använt för abonnemang?

Är själv bunden "for life" hos Telenor och vill givetvis betala så lite som möjligt. Läste att surfen ingår i alla abonnemang. Och det är ju bra...

Postad 30 juli 2010 - 14:45

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Ringde Telia och beställde min. Har företagsabb så jag valde att köpa loss telefonen för 5200 tror jag det var. 3-4 veckor levtid.

Postad 30 juli 2010 - 14:47

Malmopag
  • Malmopag
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Är det bara jag som inte fått min förbokade ip4 från telesnor?

Ni som fått den, har ni fått avi i brevlådan eller via e-post?

Man får det per mail.

Postad 30 juli 2010 - 14:49

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Något som vet när/om appen för att beställa sin gratis bumber kommer till svenska appstore?

Postad 30 juli 2010 - 14:56

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Något som vet när/om appen för att beställa sin gratis bumber kommer till svenska appstore?

Hitta denna info på idg.
"Huruvida Apple tänker erbjuda gratisfodral även i de nordiska länderna är ännu inte bestämt. Beslut i frågan lär fattas inom kort."

http://www.idg.se/2....ngen-i-iphone-4

Postad 30 juli 2010 - 14:57

KennetA
  • KennetA
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Appen finns ute nu på appstore: Iphone 4 case program. Bara ladda ner och bestämma valfritt case. Fick dock besked nu från apple store att beräknad leverans är i början av september.

Postad 30 juli 2010 - 15:04

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Appen finns ute nu på appstore: Iphone 4 case program. Bara ladda ner och bestämma valfritt case. Fick dock besked nu från apple store att beräknad leverans är i början av september.

Tack, jag sökte på "bumber" och "iphone4" utan träffar, men sökte sen på "iphome 4 case" och då kom den fram.

Postad 30 juli 2010 - 15:09

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Det intressanta är väl inte antalet bars. Utan hur två bars på din iPhone 4 motsvarar sig mot fullt på din 3G. Prova att köra något slags benchmark-program och jämför. Jag skulle inte bli förvånad om iPhone 4 får bättre resultat trots färre bars.

Körde Bredbandskollen då jag hade 2-3 bar hastigheten blev: 5,793Mb/s Ned och 1,271Mb/s Upp

min 3g Hade ca 2 - 3,5 Ner och 09 - 1,2 upp ifall jag inte minns helt fel

så hastigheten är då inte dålig för två bar hehe.
det konstiga är att jag tappar täckningen helt ibland med iphone 4an, "ingen Service" å då ligger luren bara på bordet.

Redigerat av Unregistered38bbb728, 30 juli 2010 - 15:10.

Postad 30 juli 2010 - 15:25

Stigjohan76
  • Stigjohan76
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Såja.

Det vart en iPhone 4 16GB med:
Halebop Vänner med Surf Plus, 12 mån

Betalade 4 895 kr för luren i butik och kommer ha en
månadskostnad på149:-/mån exlusive samtal.

Bästa deal jag någonsin gjort på ett abbonemang.

Postad 30 juli 2010 - 15:27

mooolan
  • mooolan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Beställde från Telenor den 23 juli - och den blev levererad nu idag. Fick avi via e-mail (som svar på tidigare post). Är extremt förvånad över att jag fick den idag faktiskt, men bara tacka och ta emot! Trodde den skulle tidigast på måndag :)

Postad 30 juli 2010 - 15:34

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Är det någon som köpt telefonen med Telenor?
Vad har ni då använt för abonnemang?

Är själv bunden "for life" hos Telenor och vill givetvis betala så lite som möjligt. Läste att surfen ingår i alla abonnemang. Och det är ju bra...

Jag har två månader kvar på bindningstiden och jag fick erbjudande via chat på Telenors hemsida att förlänga mitt abonnemang med 24 mån igen men jag tackade nej. Jag frågade om man kunde förlänga på 12mån och betala istället kontant för telefonen men det gick tydligen inte. Det är alltid 24mån bindningstid på iPhone enligt killen jag pratade med.

Jag vill faktiskt gambla och beställa från UK (via Borderlinx) under 6 lax. Tänk om en bättre iphone kommer nästa sommar, ska man då teckna ett nytt abonnemang? :)

Postad 30 juli 2010 - 15:40

Unregisteredea6526e9
  • Unregisteredea6526e9
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Kan inte det vara så att den nu med iOS 4 visar "rätt" antal staplar än tidigare? dvs innan var det missvisande.

En norsk tidning har just gjort ett stort test där man egentligen inte kunda hitta några fel (eller staplarna fall på samtliga modeller man testade, varav en var Iphone 4, trots staplarnas fall gick det att ringa) och Iphone 4 var den enda som klarade av att surfa på en avlägsen plats.

Norska telenätet lär väl vara ganska likt vårt?

Sen när visste dagstidningar något om teknik? Att de åkte ut i ödemarken för att testa istället för att gå ner i källaren, in i ett parkeringshus eller vilken metallklädd köplada som helst - säger en hel del om artikelförfattarnas kunskaper i ämnet.

När var det senast en artikel i en dagstidning fick dig att köpa en teknikpryl? Tänkte väl det.

Postad 30 juli 2010 - 15:41

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Såja.

Det vart en iPhone 4 16GB med:
Halebop Vänner med Surf Plus, 12 mån

Betalade 4 895 kr för luren i butik och kommer ha en
månadskostnad på149:-/mån exlusive samtal.

Bästa deal jag någonsin gjort på ett abbonemang.

Tror också jag gör så. nice pris!
Fixade du det i en Telia butik? Eller finns det halebop butiker?

Postad 30 juli 2010 - 15:45

Unregisteredea6526e9
  • Unregisteredea6526e9
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
8000 - 10 000 för en ny lur?

Tillgången på idioter med seriöst dålig koll på sakers rätta värde och en het önskan att skuldsätta sig för att få den senaste hippa prylen tycks vara extremt god. Jobs skrattar väl hela vägen till banken och tillbaka igen.

Postad 30 juli 2010 - 15:49

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Sen när visste dagstidningar något om teknik? Att de åkte ut i ödemarken för att testa istället för att gå ner i källaren, in i ett parkeringshus eller vilken metallklädd köplada som helst - säger en hel del om artikelförfattarnas kunskaper i ämnet.

När var det senast en artikel i en dagstidning fick dig att köpa en teknikpryl? Tänkte väl det.

Jag tror dock att artiklarna i kvällspressen bidragit till samtliga köp av iphone på ett eller annat sätt. Så opåverkad av media kan inte ens du vara...

Postad 30 juli 2010 - 15:52

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Gick förbi telia strax innan lunch.
2 pensionärer och en snickare befann sig i butiken.

Var där i helt andra ärenden än IP4 men visst fanns den att köpa där om man så önska.

Har trixat mig fri från Tre's death grip och ska nu övergå till halebop. *Må Tre brinna i h-vete*
Står i valet mellan IP4 och en android.

Behöver man verkligen 32gb? Känns väldigt tilltaget.

Hur mkt kan man utnyttja av de totala 32gb?
Någon som ens är i närheten av att fylla 32gb?

Postad 30 juli 2010 - 15:59

Unregistereddfc1f84e
  • Unregistereddfc1f84e
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Sjukt konstigt, jag gjorde en beställning på telia kl 00:02. Då fick jag ett bekräfelsebrev där det står:

Detta är en bekräftelse av din intresseanmälan för iPhone 4 som är automatgenererad och kan inte besvaras. Intresseanmälan är inte bindande.

Vid säljstart av iPhone 4 kommer du bli kontaktad med en förfrågan om du då vill köpa iPhone 4.

Datum och ärendenummer
Datum: 2010-07-30
Ärendenummer: **********

Du har beställt
iPhone 4 16 GB

Paketinnehåll Bindningstid Engångsavgift Månadsavgift Kampanj
Telia Mobil Prata på med Mobilsurf Extra - 99 kr/mån året ut därefter 199 kr/mån 24 månader 0 kr 199 kr 99 kr

Och så vidare....vad är detta?!

Har också fått den bekräftelsen av telia. Det låter ju inte riktigt som en orderbekräftelse?

Postad 30 juli 2010 - 16:10

Unregisteredea6526e9
  • Unregisteredea6526e9
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Jag tror dock att artiklarna i kvällspressen bidragit till samtliga köp av iphone på ett eller annat sätt. Så opåverkad av media kan inte ens du vara...

Kvällspressen? Den närmast hysteriska IT-pressen kissar på sig över möjligheten att ge bort enorma summor i gratisreklam till Jobs & Co.

Själv läser jag av princip aldrig en kvällstidning, inte ens om den är gratis eftersom det är bottenskrapet av journalistkåren som skrivit skräpet i den. Däremot konsumerar jag stora mängder vetenskapliga och IT nyheter. IT-journalisternas totala frånvaro av all kritisk hållning gentemot Apple är en skam för kåren. Och det är inte bara i Sverige. Faktum är att den är värst i USA.

Postad 30 juli 2010 - 16:11

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Beställde från Telia.se kl 02:00 och fick mail där det stod:

Denna bekräftelse är automatgenererad och kan inte besvaras.
Datum och ärendenummer
Datum: 2010-07-30
Ärendenummer: *******

Du har beställt
iPhone 4 32 GB med *****************

Såg på Iphone-bloggen att man ska vänta på sms för ordernummer, de arbetar FEBRILT med detta....

Postad 30 juli 2010 - 16:31

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Tillgången på idioter med seriöst dålig koll på sakers rätta värde och en het önskan att skuldsätta sig för att få den senaste hippa prylen tycks vara extremt god. Jobs skrattar väl hela vägen till banken och tillbaka igen.

Bra försök där. Men den fällan går jag inte i, ditt lilla troll...

Ang mina första intryck, så är skärmen bättre än jag trodde. Undrar hur man ska kunna toppa detta (upplösningsmässigt), eller om det ens behövs...
Dödsgreppet finns såklart, men jag kommer att använda skydd då telefonen får utstå en del i arbetet.

Postad 30 juli 2010 - 16:45

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Haha, troll, wohoo!

Men vad är en liten dator med telefonfunktion värd för dig då? Visst är den dyr, men jag tycker att den är värd pengarna. :)

Postad 30 juli 2010 - 17:01

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Haha, troll, wohoo!

Men vad är en liten dator med telefonfunktion värd för dig då? Visst är den dyr, men jag tycker att den är värd pengarna. :)

Psst... Mata inte trollet. Ta det via PM i så fall. Eller starta en pajkastningstråd i "off topic".
Jag vet att det är svårt, men försök att stå emot!

Postad 30 juli 2010 - 17:18

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Haha, troll, wohoo!

Problemet är ju att de flesta i den här tråden inte har råd med den utan köper den på kredit, eller "abonnemang med förhöjd månadsavgift" som det så fint kallas.

Att ta en mobiltelefon på 24 månaders avbetalning är för mig helt främmande.

I övriga delar av MHB brukar man förorda att spara till saker man vill ha, detta gäller tydligen inte Apple-produkter.

Postad 30 juli 2010 - 17:27

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0

Problemet är ju att de flesta i den här tråden inte har råd med den utan köper den på kredit, eller "abonnemang med förhöjd månadsavgift" som det så fint kallas.

I övriga delar av MHB brukar man förorda att spara till saker man vill ha, detta gäller tydligen inte Apple-produkter.

Det handlar väl knappast enbart om appleprodukter?
Många mobiler är ju så pass dyra att de flesta människor måste använda sig av ett förhöjt abonnemang för att klara kostnaden. Lättare att betala en del i månaden än att slanta 7000 kronor på ett bräde.

Postad 30 juli 2010 - 17:29

Unregisteredea6526e9
  • Unregisteredea6526e9
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Haha, troll, wohoo!

De här två klippen är en smula sarkastiska. Kanske en del sett dem till och med. Men jag tror nog att meddelandet kan gå fram om man tittar på dem. Den första är gjord av en snubbe som jobbade i en elektronikhandel och som var ganska lack på alla idioter som absolut ville ha en iPhone av orsaker som de själva inte riktigt kunde redogöra för. Inte för att det behövs en orsak. Men om man inte kan motivera varför man vill ha en är det nog inte ett verktyg man köper utan en leksak som blinkar och ser rolig ut.

http://www.youtube.c...h?v=FL7yD-0pqZg

http://www.youtube.c...h?v=d-KN1nssYFI

Mycket nöje.

Postad 30 juli 2010 - 17:31

Stigjohan76
  • Stigjohan76
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Tror också jag gör så. nice pris!
Fixade du det i en Telia butik? Eller finns det halebop butiker?

Hade tänkt fixa det i en Telia butik då det går.
Men valde att göra det i en The Phone House butik då jag fick chansen att lägga undan en telefon där igår.

Jag har svårt att tro nåt abbonemang som knäcker det om man som mig ringer måttligt, sms´ar detso mer och surfar mycket men har svårt att nå upp i 1GB/månad.

Postad 30 juli 2010 - 17:35

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Förstår inte riktigt vad som är problemet att man handlar en produkt för dyra pengar. Jag menar alla har olika intressen.. finns vissa kvinnor som köper handväskor för 15.000kr, det finns också personer som pröjsade 300kr istället för 100kr för att se den nya predator filmen 1 månad före alla andra här i Sverige. Alla har olika intressen och hobby... om någon är som dum att skuldsätta sig för att köpa en telefon när man kanske inte har råd att äta eller betala hyra så är det deras miss. Men att säga att man är dum i huvudet för att köpa en produkt för 8000kr tycker jag bara är löjligt.. kanske är man bara avunsjuk :)

Vill du inte köpa.. köp inte! Vem är du för att döma någon annan :(

Kanske hade jag en aggressive ton här men.. vill bara framföra min poäng

Redigerat av Unregistered1232, 30 juli 2010 - 17:37.

Postad 30 juli 2010 - 17:40

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Detta är väl dock ett problem som gäller väldigt många typer av produkter?
Jag arbetar i en affär som säljer elektronik och kan säga att krediter är otroligt vanligt både som delbetalning och via kreditkort.
Och det är alla möjliga produkter, alltifrån billiga tv spel för 3-400 kronor upp till 40-50tkr.
Det är inget som är unikt för denna telefon eller Apple-produkter utan detta gäller alla typer av produkter i alla prisklasser.

Postad 30 juli 2010 - 17:40

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
vill bara ta med den ut ,ha sex å göra den gravid... :)
skillnaden från gamla 3g;n är enorm.
Ni som tycker HTC ,Nokia eller SE är grymmast i världen ,ni får tycka det huuuur mycket ni vill å de e okej ,jag e glad att ni är lika glada som jag är över en telebobbo..

Postad 30 juli 2010 - 17:43

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Vet inte om det nämnt tidigare.. men det går nu att beställa gratis fodralen i Sverige. Lite synd att man inte kunde välja färg på bumpers :) .. svart på svart känns inte så snyggt :( Men har iaf gjort en beställning

Postad 30 juli 2010 - 17:47

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Jag beställde en telefon inatt, comviq via kontant 5995:-. Jag är nämligen sen tidigare bunden till tele2, och tanken var att jag ska stoppa in mitt abonnemangs- sim & existerande telefonnummer i den "nya" iphonen. Har jag tänkt rätt? Är detta möjligt? Vidare, hur får jag tag på ett micro sim som är en "kopia" av mitt nuvarande tele2 abonnemang?

All vägledning och hjälp är tacksam! :)

Postad 30 juli 2010 - 17:54

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Jag beställde en telefon inatt, comviq via kontant 5995:-. Jag är nämligen sen tidigare bunden till tele2, och tanken var att jag ska stoppa in mitt abonnemangs- sim & existerande telefonnummer i den "nya" iphonen. Har jag tänkt rätt? Är detta möjligt? Vidare, hur får jag tag på ett micro sim som är en "kopia" av mitt nuvarande tele2 abonnemang?

All vägledning och hjälp är tacksam! :)

Hej, det ska fungera utan problem tele2 och comviq är samma operatör. Du kan bestäla micro-sim från tele2, vänta dock med att göra det tills du får din telefon. När du får din nya micro-sim så kommer din nuvarande kort att inaktiveras.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.