* Officiell tråd - HTC Desire *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 09 augusti 2010 - 19:58

Postad 09 augusti 2010 - 21:29
Postad 09 augusti 2010 - 21:30
Bra att de fixar till och lyssnar på de som redan hunnit ladda hem denna 2.2..
Postad 09 augusti 2010 - 21:51
Jag tror inte du kan spara alla dina gamla appar på kortet, bara de som är gjorda för det.Jag uppdaterade just min Desire till 2.2. Jag funderar dock på att formatera om den, mest för att jag då kan spara alla mina appar på minneskortet istället för i telefonen. Hur går man detta på enklaste sätt, dvs finns det något sätt för mig att spara mina inställningar och bara behöva ladda om apparna?
Postad 10 augusti 2010 - 10:25
Skippa task killers, finns nog hundra poster om detta i tråden och massorr av läsning på internet. Android sköter minneshanteringen själv.
Jag behöver bli övertygad om att man ska skippa task killers. För visst kan jag gå med på att den sköter minnet själv. Även fast när jag stänger program med task killer så frigör den. Men okej, telefonen blir inte långsammare. Men batteritiden däremot, blir avsevärd längre.
För några nätter sen så glömde jag stänga ner program och wifi, och jag hade mer än halva batteriet kvar. Kl 6 på morgonen pep telefonen och varnade för svagt batteri. Och ändå så kopplas ju wifi bort automatiskt när skärmen vart avstängd ett tag. Så övertyga mig snälla

Edit
Är det någon som hittat någon bra Custom Rom till Desire? Hade vart gött att tweaka den lite och ta bort en massa förinstallerad skit som man inte använder. Nån som kan hjälpa ?
Redigerat av gogii, 10 augusti 2010 - 10:25.
Postad 10 augusti 2010 - 10:36
Jag behöver bli övertygad om att man ska skippa task killers. För visst kan jag gå med på att den sköter minnet själv. Även fast när jag stänger program med task killer så frigör den. Men okej, telefonen blir inte långsammare. Men batteritiden däremot, blir avsevärd längre.
För några nätter sen så glömde jag stänga ner program och wifi, och jag hade mer än halva batteriet kvar. Kl 6 på morgonen pep telefonen och varnade för svagt batteri. Och ändå så kopplas ju wifi bort automatiskt när skärmen vart avstängd ett tag. Så övertyga mig snälla
Edit
Är det någon som hittat någon bra Custom Rom till Desire? Hade vart gött att tweaka den lite och ta bort en massa förinstallerad skit som man inte använder. Nån som kan hjälpa ?
Finns det root så kan du ju roota den och plocka bort det du vill ha. Om inte root finns så lär du inte kunna installera custom rom heller.
Ett test när du fortfarande har taskkiller installerat är inte särskilt övertygande, för att kunna avgöra om batteriet skiljer så behöver du avinstallera taskkiller och testa, installera den igen och testa. Värdelös taskkiller om den inte stängde ner appen du glömt automatiskt. ska du stänga ner programmen manuellt så går det lika enkelt utan taskkiller. Själv bryr jag mig bara om 2 program, stänger ner spotify som har inbyggd avstängning och navigon som också har egen avstängning, resten bryr jag mig inte om alls längre.
Jag har provat flara taskkillers på 2 olika telefoner och aldrig tjänat nått batteri på dem. Men gillar du taskkiller så använd det gärna. Själv så klarar jag mig ganska bra i strax under 2 dagar per laddning med min legend använder min telefon ca 2-3 timmar om dagen, lite blandat surfning, telsamtal och musiklyssning. Men för det mesta laddar jag min telefon varje natt oavsett om den är slut eller ej iom att jag pluggar in den i datorn varje kväll för sync.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 10 augusti 2010 - 10:38.
Postad 10 augusti 2010 - 11:07
Finns det root så kan du ju roota den och plocka bort det du vill ha. Om inte root finns så lär du inte kunna installera custom rom heller.
Ett test när du fortfarande har taskkiller installerat är inte särskilt övertygande, för att kunna avgöra om batteriet skiljer så behöver du avinstallera taskkiller och testa, installera den igen och testa. Värdelös taskkiller om den inte stängde ner appen du glömt automatiskt. ska du stänga ner programmen manuellt så går det lika enkelt utan taskkiller. Själv bryr jag mig bara om 2 program, stänger ner spotify som har inbyggd avstängning och navigon som också har egen avstängning, resten bryr jag mig inte om alls längre.
Jag har provat flara taskkillers på 2 olika telefoner och aldrig tjänat nått batteri på dem. Men gillar du taskkiller så använd det gärna. Själv så klarar jag mig ganska bra i strax under 2 dagar per laddning med min legend använder min telefon ca 2-3 timmar om dagen, lite blandat surfning, telsamtal och musiklyssning. Men för det mesta laddar jag min telefon varje natt oavsett om den är slut eller ej iom att jag pluggar in den i datorn varje kväll för sync.
Nu påstår inte jag att du har fel... men jag vill bara säga en sak om inbyggd avstängning. Mitt Navigationsprogram har också en knapp för att avsluta och man får även bekräfta att man avslutat. Men trots det så ligger det kvar när man kollar i appkillern... Jag vet inte, jag hoppas att jag har fel. Men dom gångerna jag inte haft autoavstängning på så märker man verkligen skillnad på batteriet. Speciellt nu sen 2.2 kom också. Nu drar den ca 30% mer batteri med samma användning som förut.
Postad 10 augusti 2010 - 11:18
Nu påstår inte jag att du har fel... men jag vill bara säga en sak om inbyggd avstängning. Mitt Navigationsprogram har också en knapp för att avsluta och man får även bekräfta att man avslutat. Men trots det så ligger det kvar när man kollar i appkillern... Jag vet inte, jag hoppas att jag har fel. Men dom gångerna jag inte haft autoavstängning på så märker man verkligen skillnad på batteriet. Speciellt nu sen 2.2 kom också. Nu drar den ca 30% mer batteri med samma användning som förut.
Att den ligger kvar i appkillern beror på att appkillers läser av vad som ligger i minnet och android låter de senast använda apparna ligga kvar i minnet för snabbare start, petar ut avstängda app när minnet behövs för annat.
Att du får högre batterianvändning med 2.2 låter konstigt med tanke på att 2.2 är optimerad för ännu bättre batterihantering än 2.1. Så länge du har taskkiller installerad så kommer den att ligga i bakgrunden för att hålla koll på appzen som den anser att du kör och ju fler program desto mer systemtid behöver den för avläsning och desto högre blir batteriförbrukningen som den själv använder.
Postad 10 augusti 2010 - 11:22
Att den ligger kvar i appkillern beror på att appkillers läser av vad som ligger i minnet och android låter de senast använda apparna ligga kvar i minnet för snabbare start, petar ut avstängda app när minnet behövs för annat.
Att du får högre batterianvändning med 2.2 låter konstigt med tanke på att 2.2 är optimerad för ännu bättre batterihantering än 2.1. Så länge du har taskkiller installerad så kommer den att ligga i bakgrunden för att hålla koll på appzen som den anser att du kör och ju fler program desto mer systemtid behöver den för avläsning och desto högre blir batteriförbrukningen som den själv använder.
Som sagt så använder jag telefonen på exakt samma sätt som tidigare, dvs med appkiller osv. Och då drar den mycket mer batteri än tidigare. Och enligt vad jag har läst här i forumet när de släppte det precis så var jag inte ensam om att märka en kortare batteritid. Och nyligen så läste jag också att dom dragit tillbaka uppdateringen p.g.a för många buggar också tillfälligt... Funktionerna är kanon i nya uppdateringen. Men batteritiden som sagt är inte imponerande..
Postad 10 augusti 2010 - 11:36
Postad 10 augusti 2010 - 11:59
Har tyvärr inte tid med att läsa igenom de senaste inläggen sen 2.2 släpptes, men är det något speciellt jag måste tänka på när jag kommer hem och uppdaterar luren, avinstallation av apps eller liknande?
Minst 25 MB ledigt minne på telefon.
Postad 10 augusti 2010 - 11:59
Postad 10 augusti 2010 - 12:02
Har du uppdaterat till exempel facebookappen? har du senaste versionen så gör den att telefonen inte går ner i viloläge och dränerar batteriet. jag avinstallerade i väntan på att det fixas. Har läst också att det nu ska vara fixat, men läser fortfarande kommentarer om att att även den allra senaste fixen drar batteri.Som sagt så använder jag telefonen på exakt samma sätt som tidigare, dvs med appkiller osv. Och då drar den mycket mer batteri än tidigare. Och enligt vad jag har läst här i forumet när de släppte det precis så var jag inte ensam om att märka en kortare batteritid. Och nyligen så läste jag också att dom dragit tillbaka uppdateringen p.g.a för många buggar också tillfälligt... Funktionerna är kanon i nya uppdateringen. Men batteritiden som sagt är inte imponerande..
kan ju vara nåt sånt ocskå som försämrar din batteritid.
Jag har bara bättre batteritid på min, använde bara taskkillers i början när jag hade telefonen, men tyckte jag fick bättre batteritid utan
Postad 10 augusti 2010 - 12:50
Pausa baraHar precis börjat använda musikspelaren. Hittar inget sätt att stänga av den. Ingen avstängningsknapp, bakåtknappen tar bara bort programmet från skärmen men fortsätter spela. Hemknappen gör samma sak. Hur stänger man av den?
Postad 10 augusti 2010 - 13:52
När jag är på Market och kollar på hämtningar så är det nu tomt där. I vanliga fall brukade jag kolla här för att se vilka appar som behövde uppdateras - hur kan jag nu kolla detta?
Postad 10 augusti 2010 - 14:16
Jag har just uppdaterat till 2.2.
När jag är på Market och kollar på hämtningar så är det nu tomt där. I vanliga fall brukade jag kolla här för att se vilka appar som behövde uppdateras - hur kan jag nu kolla detta?
De dyker upp senare. Jag hade samma "problem". Vet ej varför är det så.
Postad 10 augusti 2010 - 15:48
fick en app via utvecklaren eftersom den inte går att köpa i sverige (palla fiffla med uk simkort), men den finns ju inte med i listan då. hur lösa?
Postad 10 augusti 2010 - 23:59
Postad 11 augusti 2010 - 14:29
Har haft min desire ett tag nu, har ett par frågor som någon kanske kan svara på.
1. När jag tittar i Uninstall!
Så har jag 2 st filer efter jag uppdaterade min 2.1 med 2.1 update 1 för någon månad sedan.
De filer som ligger där är COM.HTC 2.1 update 1 = "18770KB" samt Android -system 2.1-update1 = "5181KB"
Är det någon av dom som jag kan ta bort.
2. Något som jag tycker är ganska så irriterande är att det inte går att ha mer en 100MB till programinstallation.
Är det något som går att ändra på. Ex, installera på minneskortet eller liknande?
Annars är jag supernöjd men telefonen, fattar inte hur jag klarat mig utan en sådan telefon innan, Gick från En SE P1i, och jag har bara superlativ att säga om den annars!
Mvh Jfriman
Postad 11 augusti 2010 - 14:37
2. Något som jag tycker är ganska så irriterande är att det inte går att ha mer en 100MB till programinstallation.
Är det något som går att ändra på. Ex, installera på minneskortet eller liknande?
om du uppdaterar till 2.2 så kan du installera på minneskortet
Postad 11 augusti 2010 - 14:45
om du uppdaterar till 2.2 så kan du installera på minneskortet
tänk bara på att allt inte går att installera på mk, och att allt inte bör installeras på mk. men ja, det som inte bör installeras på mk går antagligen ändå inte att göra det med så det är nog inget att oroa sig över.
Postad 11 augusti 2010 - 14:46
Annars är jag supernöjd men telefonen, fattar inte hur jag klarat mig utan en sådan telefon innan, Gick från En SE P1i, och jag har bara superlativ att säga om den annars!
Haha, tycker man något annat då bör man flytta till en annan planet

Postad 11 augusti 2010 - 15:59
tänk bara på att allt inte går att installera på mk, och att allt inte bör installeras på mk. men ja, det som inte bör installeras på mk går antagligen ändå inte att göra det med så det är nog inget att oroa sig över.
Det enda jag skulle kunna tänka mig inte är så bra att installera på minneskort är väl appz som ändrar startsidan.
När jag körde winmo 6.1 så var det bara spb mobilshell och spb keyboard som inte gick att installera på minneskort. Ser inte att det skulle behöva vara nån skillnad på android.
Vad jag däremot inte förstår i android är varför minneskortet måste avmonteras om man använder telefonen som lagringsenhet, det gjordes aldrig i winmo, man behövde aldrig välja om telefonen skulle vara i syncläge eller lagringsläge utan den var alltid i båda samtidigt.
Postad 11 augusti 2010 - 17:18
Fråga: Innan jag uppdaterade till 2.2 så störde jag mig på att det inte ens var ett litet pip medan man pratade i telefon. Efter uppdateringen till 2.2 så stör jag mig på att min sms-signal verkligen förstör mina öron om jag får sms medan jag pratar i telefon. Någon som kan guida mig till där man kan stänga av detta? för jag hittar det fan inte :/
Påstående: Sen jag uppdaterade till 2.2 så räcker mitt batteri minst 50% längre än tidigare.
Postad 11 augusti 2010 - 17:27

Postad 11 augusti 2010 - 21:19
Hej.
Har haft min desire ett tag nu, har ett par frågor som någon kanske kan svara på.
1. När jag tittar i Uninstall!
Så har jag 2 st filer efter jag uppdaterade min 2.1 med 2.1 update 1 för någon månad sedan.
De filer som ligger där är COM.HTC 2.1 update 1 = "18770KB" samt Android -system 2.1-update1 = "5181KB"
Är det någon av dom som jag kan ta bort.
Mvh Jfriman
Om du vill installera den nyaste uppdateringen Froyo 2.2 så måste du installera uppdateringen 2.1 för att det skall fungera bäst då hittar din telefon sedan 2.2 men som sagt lägg in först 2.1.
När dom nya android appar kommer som stödjer 2.2 så kan dessa läggas i ditt minneskort men dom gamla som inte stödjer 2.2 så får du ha kvar i telefonminnet.
Postad 12 augusti 2010 - 00:07
hittar ingen inställning för det i meddelanden, men det finns i handcent annars
Men jag gillar originalmeddelandefunktionen :/
Postad 12 augusti 2010 - 00:09
Det pratas även mycket om dålig batteritid vilket jag inte förstår. Efter 2,2 har jag nu 50% kvar efter 2 dygn och 17 tim. med allt påslaget, menar synkningar, 3G, internet osv. och en del aktivitet med samtal osv. men så klart inte mycket.
Hade en period nu, när jag såg om huset med underhåll, målning osv. och hade då ingen tid att leka med telefonen
Använde den då endast som telefon, med batteritid på 7 - 8 dygn mellan laddningarna, alltså minst lika bra som gamla sortens mobil, om man använder den som så. Skall då påpeka att jag bruka slå ifrån mobilt internet när jag inte använde det, men med 3G på hela tiden.
Men visst tar det batteri när man använder resurserna, men förvånas ändå över hur lite.
Redigerat av ffodil, 12 augusti 2010 - 00:24.
Postad 12 augusti 2010 - 20:42
Lösning?
Postad 12 augusti 2010 - 22:21

Postad 13 augusti 2010 - 06:10

Appletalibaner kommer att hylla iPhone

Postad 13 augusti 2010 - 06:44
Hjälp är på jakt efter ny telefon men vilken ska man välja, HTC Desire, Samsung GT-i9000 Galaxy S 8GB eller Iphone 4.
Testa dom i butik och se vilket flow du gillar bäst, de tre är väl hyffsat lika när det gällar allt annat.
Postad 13 augusti 2010 - 10:17
Hjälp är på jakt efter ny telefon men vilken ska man välja, HTC Desire, Samsung GT-i9000 Galaxy S 8GB eller Iphone 4.
Polaren som har en iP4 är avundsjuk på sättet jag kan använda widgets och göra telefonen lite mer personlig än app-genvägar på "skrivbordet".
iP4an har ju bättre skärm än Desiren. Desiren är roligare än iP4an

iP4an är snyggare än Desiren. Personligen tycker jag att Desiren är mer lättanvänd än iP4an.
Listan kan göras lång, men som ovanstående talare sa. Gå till butik och testa själv. Det är din personliga åsikt som räknas.
Jag rekommenderar såklart Desiren

Postad 13 augusti 2010 - 10:21
Det pratas även mycket om dålig batteritid vilket jag inte förstår.
Grattis till din batteritid. Innan uppdateringen kunde jag klara en dag utan problem fast jag använde telefonen riktigt mycket. Om jag inte lekte så mycket så kunde jag klara 2-3 dagar..
Nu efter uppdateringen har något gått snett, jag klarar ca 4 timmar på en laddning. Utan att jag pillar på telefonen.
Jag hoppas att någon kommer på hur man löser det snart för jag är verkligen inte sugen på en factory reset

ps. wifi-hotspot var väldigt välkommet också

Redigerat av Mahti, 13 augusti 2010 - 10:22.
Postad 13 augusti 2010 - 10:48
vad kan detta bero på?
Postad 13 augusti 2010 - 11:22
har upptäckt att när jag laddar mobilen via datorn så går det ganska rejält mycket långsammare än om jag laddar via vanlig kontakt.
vad kan detta bero på?
Det är skillnad på USB-laddning och vanlig eluttag. Det går alltid långsammare via USB oavsett enhet.
Postad 13 augusti 2010 - 12:02
Likadant i Kontakter / [menyknapp] / Mer.. / Ange röstuppringning ... hamnar man återigen bara under de numeriska snabbtangenterna 2-9 (1:an är hårdkodad att gå till röstbrevlådan)
Mitt bluetooth-headset är ett SonyEricsson HBH-DS980 om det nu spelar någon roll. Blev mycket bättre ljud i det i samband med 2.2-uppgraderingen, av någon anledning, vilket vi tackar för.
andreas
Postad 13 augusti 2010 - 12:12
Kan jag fortfarande roota?
BRAVO PVT1 SHIP S-ON
HBOOT-0.92.0001
MICROP-031d
TOUCH Panel-SYNT0101
RADIO-5.09.00.20
Jul 23 2010, 16:46:44
Väljer jag Fastboot i menyn händer ingenting, kommer bara tillbaka till bootloader efter ett par rader i ljusgrönt om att den inte hittar ditten o datten.
Väljer jag recovery så kommer det upp en svart skärm med en bild av en mobil med en röd varningstriangel på.
Men ovanstående är kanske som det skall vara.
Startar jag den utan att hålla in back-knappen så går den igång som vanligt såklart.
Postad 13 augusti 2010 - 12:45
Jag installerade Handcent idag och gillar det redan.
Men när jag stängde av telefonen och sedan slog på den igen, hade alla sms som var sparade på simkortet, lagt sig huller om buller i konversationen. Tre år gamla sparade sms hade lagt sig i bland dagens in och utgående.. Hur kan jag rätta till det?

Postad 14 augusti 2010 - 12:18
Postad 14 augusti 2010 - 15:00
Redigerat av amanito, 14 augusti 2010 - 15:01.
Postad 14 augusti 2010 - 15:11
ja, den går att använda som gps i bilen. finns diverse appar för detta, t.ex copilot live, andnav2 (tror jag det hette va?), mfl. google navigator kommer väl förhoppningsvis till sverige nån gång med.
Postad 14 augusti 2010 - 15:15
kameran är helt ok. tar för min del tillräckligt bra bilder. (är dock inte så krävande så =P)
ja, den går att använda som gps i bilen. finns diverse appar för detta, t.ex copilot live, andnav2 (tror jag det hette va?), mfl. google navigator kommer väl förhoppningsvis till sverige nån gång med.
http://www.swedroid....ps-i-11-lander/
men testa http://www.swedroid....n-android-tips/
Postad 14 augusti 2010 - 15:23

Postad 14 augusti 2010 - 15:24

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar