* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 15 November 2010 - 13:35
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
bilhåller till denna mobil, vad ska man ha?
...och vad f4n händer med nokias egen cr-122 som tidigare fanns på deras hemsida och nu hittar jag den inte alls? den finns som "kommande" bla på cdon:s hemsida men vad har nokias egen hemsida gjort av den? faaaaaaaak
Finns att köpa för 199:- nu hos ElgigantenUnboxingvideo på ryska: http://www.youtube.c...h?v=GD5hb0f8-3I
Redigerat av Unregistered31511, 15 November 2010 - 13:41.
Postad 15 November 2010 - 14:07
marcus73
-
marcus73
-
Rookie
-
7 inlägg
Någon som har lyckats strema från dreambox till n8 ?
Läste något om ett prg som hette coreplayer till symbian , vart hittar jag det och hur installerar man det på n8 ?
Tips på andra prg går också bra.
Postad 15 November 2010 - 15:05
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Mer riktad mot nybörjare, men 67 tips för Nokia N8. http://highdiver.wor...ips-and-tricks/
Postad 15 November 2010 - 16:10
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Ikväll blir det att modda kameran ! ;D
http://hx-custom-roms.com/?cat=65
97% bildkvalite (bara ~5 mb/bild) och 30 fps film.. Spännande !
Detta vore inte fel. Vet du mer om detta? Öppnar det upp mer funktioner i inställningarna för kameran så att man kan ta "original-kvalite" fortfarande? Krockar det med kommande Firmware-uppdateringar eller flyter allt på?
Postad 15 November 2010 - 17:45
covejoli
-
covejoli
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
jag ber om ursäkt för mina tidigare gnälliga inlägg. Jag har nu bestämt mig för att behålla mobilen eller utbytesmobilen jag får snart. jag kan starta min N8 i offline läge men så fort jag stoppar i sim-kortet går den inte att starta.
Nu till min fråga, är det någon som vet om jag kan göra en backup av mobilen med program och spel jag betalat för så att jag kan föra över det till min nya som ska komma. vill ju inte betala dubbelt
tack på förhand
Postad 15 November 2010 - 17:48
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
jag ber om ursäkt för mina tidigare gnälliga inlägg. Jag har nu bestämt mig för att behålla mobilen eller utbytesmobilen jag får snart. jag kan starta min N8 i offline läge men så fort jag stoppar i sim-kortet går den inte att starta. Nu till min fråga, är det någon som vet om jag kan göra en backup av mobilen med program och spel jag betalat för så att jag kan föra över det till min nya som ska komma. vill ju inte betala dubbelt
tack på förhand
Om jag inte är helt efter så finns alla dina köpta (och nerladdade) program på Ovi-store (ditt konto där). Jag var tvungen att installera om allt på mobiltelefonen då jag fick ett MMS som hängde sig i utkorgen. Vissa program fungerade med backup, och vissa inte, så var ändå tvungen att ladda hem vissa igen. EDIT: Har du testat starta med ett annat simkort?
Redigerat av Jonrad89, 15 November 2010 - 17:49.
Postad 15 November 2010 - 17:49
Amor
-
Amor
-
Användare
-
-
116 inlägg
Hej allihopa!
Jag har läst igenom hela tråden, men hittar fortfarande inte svaret på mina frågor.
Hur stor roll spelar det om N8:an är Telia brandan eller inte? Jag har velat haft N8:an  hur länge som helst men dum som jag är så sitter jag och väntar på att Tele2 ska börja sälja eftersom mitt nuvarande abb är Tele2 Kompis.
Sen kommer nästa fråga: vilket abb ska man ha inom Tele2? Vill fortfarande ha kompis, men vad ska man ha när det surfningen? Vad jag säger nu så tror jag inte att jag kommer att gå ut på nätet så mycket, MEN, det är vad jag säger nu
Hoppas att nån kan svara fort då jag tänkte att om det inte spelar så stor roll så beställer jag den gröna från Katshing ikväll
Tackar på förhand för alla svar!
Postad 15 November 2010 - 17:53
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Hej allihopa!
Jag har läst igenom hela tråden, men hittar fortfarande inte svaret på mina frågor.
Hur stor roll spelar det om N8:an är Telia brandan eller inte? Jag har velat haft N8:an hur länge som helst men dum som jag är så sitter jag och väntar på att Tele2 ska börja sälja eftersom mitt nuvarande abb är Tele2 Kompis.
Sen kommer nästa fråga: vilket abb ska man ha inom Tele2? Vill fortfarande ha kompis, men vad ska man ha när det surfningen? Vad jag säger nu så tror jag inte att jag kommer att gå ut på nätet så mycket, MEN, det är vad jag säger nu
Hoppas att nån kan svara fort då jag tänkte att om det inte spelar så stor roll så beställer jag den gröna från Katshing ikväll
Iom att jag inte är ett Fan av tele2/comviq så säger jag inget om det, då jag inte kan något om dom. Jag kör Tre på min telia-brandade N8 som jag köpte i telia-butik på release-dagen 5/10e? om jag inte minns fel. Enda som jag kan se finns i mobilen är Telia Navigator och Spotify. Sedan säger vissa att det ligger någon telia-inställning för sms/mms? i mobilen. Inget som spelar någon större roll, och tror inte att telia ska vara så sega på att godkänna någon firmware, som tre.. Där kan det ta 2-3 månader extra för en firmware att komma ut, om dom ens släpper den. Kör själv på Telia-grön N8
Postad 15 November 2010 - 17:58
covejoli
-
covejoli
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Om jag inte är helt efter så finns alla dina köpta (och nerladdade) program på Ovi-store (ditt konto där). Jag var tvungen att installera om allt på mobiltelefonen då jag fick ett MMS som hängde sig i utkorgen. Vissa program fungerade med backup, och vissa inte, så var ändå tvungen att ladda hem vissa igen.
EDIT: Har du testat starta med ett annat simkort?
tack för tipset , jag ska undersöka möjligheterna på ovi jo jag har provat med ett annat simkort
Postad 15 November 2010 - 17:59
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Hej allihopa!
Hur stor roll spelar det om N8:an är Telia brandan eller inte? Jag har velat haft N8:an hur länge som helst men dum som jag är så sitter jag och väntar på att Tele2 ska börja sälja eftersom mitt nuvarande abb är Tele2 Kompis.
Kompis + ett surfpaket ( http://www.tele2.se/...gstjanster.html).
Postad 15 November 2010 - 18:02
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
tack för tipset , jag ska undersöka möjligheterna på ovi jo jag har provat med ett annat simkort
Har du testat att starta mobilen utan sim, och sedan satt i sim-kortet när mobilen är igång?
Postad 15 November 2010 - 18:05
covejoli
-
covejoli
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Har du testat att starta mobilen utan sim, och sedan satt i sim-kortet när mobilen är igång?
japp då ber den mig sätta i simkortet och starta om mobilen
Postad 15 November 2010 - 18:09
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
japp då ber den mig sätta i simkortet och starta om mobilen
Låter väldigt skumt. Hoppas det går snabbt för reparation/utbyte. Startar jag min med telia kontant utan pin, och när mobilen är igång sätter i mitt Tre med pin så startar mobilen automatiskt om och ber mig trycka in pin.
Postad 15 November 2010 - 18:29
Amor
-
Amor
-
Användare
-
-
116 inlägg
Iom att jag inte är ett Fan av tele2/comviq så säger jag inget om det, då jag inte kan något om dom. Jag kör Tre på min telia-brandade N8 som jag köpte i telia-butik på release-dagen 5/10e? om jag inte minns fel. Enda som jag kan se finns i mobilen är Telia Navigator och Spotify. Sedan säger vissa att det ligger någon telia-inställning för sms/mms? i mobilen.
Inget som spelar någon större roll, och tror inte att telia ska vara så sega på att godkänna någon firmware, som tre.. Där kan det ta 2-3 månader extra för en firmware att komma ut, om dom ens släpper den.
Kör själv på Telia-grön N8 
Ok! Men om jag har förstått rätt så måste jag ha tillgång till ett Telia sim kort för att ställa in mina mailkonto och sånt, eller?
Postad 15 November 2010 - 18:33
premonitioner
-
premonitioner
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej allihopa!
Jag beställde min N8 från katshing för en vecka sedan. Så kallad "telia-brand" men med Tele2 Kompis Surf. Fick telefonen på onsdagen och det var bara att beställa MMS & Surf-inställningar från Tele2's hemsida via sms sen var det bara att köra! Du måste nog ha någon form av surf för att telefonen ska fungera ordentligt (överallt) så kör på Tele2 Kompis Surf... funkar toppen! Ok! Men om jag har förstått rätt så måste jag ha tillgång till ett Telia sim kort för att ställa in mina mailkonto och sånt, eller?
Nope... funkar finfint ändå, gör som jag nämnde i tidigare inlägget bara  ...tror jag iaf... jag synkade med min hotmail och det funkade direkt. Inte provat något annat.
Redigerat av premonitioner, 15 November 2010 - 18:37.
Postad 15 November 2010 - 18:37
Sanion
-
Sanion
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Några har säkert nämnt det men letar efter en lösning (som fungerar) på "Tre Knapps Hard-Reset´n"
Gjorde en hard reset på det sättet då min skärmsläckare la av bara någon dag efter inköp av telefonen.
Efter det försvann (som för många andra) Ovi Maps & Ovi Store .
Ovi maps gick att fixa till genom att ladda hem Beta labs senaste version men ovi store går inte att installera.
Testat att installera QT som vissa säger ska lösa problemet men icke för mig .
Så.. Någon annan som löst detta ?
Postad 15 November 2010 - 18:41
premonitioner
-
premonitioner
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Ikväll blir det att modda kameran ! ;D
http://hx-custom-roms.com/?cat=65
97% bildkvalite (bara ~5 mb/bild) och 30 fps film.. Spännande !
Jag har läst igenom hela denna tråden men blir lite osäker på den här delen. Mera exakt, hur går man till väga med detta? Mvh / Kenta
Postad 15 November 2010 - 18:59
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Några har säkert nämnt det men letar efter en lösning (som fungerar) på "Tre Knapps Hard-Reset´n" Gjorde en hard reset på det sättet då min skärmsläckare la av bara någon dag efter inköp av telefonen. Efter det försvann (som för många andra) Ovi Maps & Ovi Store . Ovi maps gick att fixa till genom att ladda hem Beta labs senaste version men ovi store går inte att installera. Testat att installera QT som vissa säger ska lösa problemet men icke för mig .
Gå till ett service center och få den omflashad eller om du känner dig manad, installera Phoenix, ladda hem rätt firmware och gör det själv.
Postad 15 November 2010 - 19:21
BigR
-
BigR
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej allihopa!
Som jag sa tidigare i tråden har jag kört Tele2 på min N8 från Halebop utan problem. Det satt en telia-klisterlapp på katongen , så jag förmodar att dom inte gör någon skillnad på telia / halebop för närvarande. Brandingen är ju knappt märkbar heller, så jag är grymt nöjd!
Postad 15 November 2010 - 19:23
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Ok! Men om jag har förstått rätt så måste jag ha tillgång till ett Telia sim kort för att ställa in mina mailkonto och sånt, eller?
Kan tyvärr inte svara på detta då jag inte använder mail i mobilen (knappt jag använder det på datorn). Kan iaf tipsa om att det finns gratis telia-sim att beställa, och skulle man nu behöva surfa från just telia-simmet för att få igång mail, så går det tanka med 50:-.
Postad 15 November 2010 - 19:42
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Du behöver inte Telia-sim för att få mailen att fungera.
Postad 15 November 2010 - 19:46
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
... Vet du mer om detta? ...
... Mera exakt, hur går man till väga med detta? ...
Väntar fortfarande på godkännande av mitt certifikat på http://cer.opda.cn/en/ så jag vet inte mer än vad som står på sidan jag länkade till :/ ...Ovi maps gick att fixa till genom att ladda hem Beta labs senaste version men ovi store går inte att installera. Testat att installera QT som vissa säger ska lösa problemet men icke för mig .
Gjorde en fabriksinställning "Radera och återställ", fick ha kvar länken till ovi store och ovi maps var helt kvar ! bytte dock till 3.06 ? före så kanske var därför ? bakgrundsbilder osv försvann dock. Adressen till installationen av ovi store är http://store.ovi.mob...ex/clientsplash , gå in på den med mobilen så ska installationen hoppa igång
Postad 15 November 2010 - 19:49
Hurtche
-
Hurtche
-
Rookie
-
2 inlägg
[quote name='Serenity' date='Nov 13 2010, 21:56 ' post='3084835'] Japp. Du behöver komprimera om videon. Detta är väldigt enkelt. Antingen använder du ett allt-i-ett verktyg aka MeGUI / Handbrake, eller så använder du x264 direkt och mkvmerge / yamb som ett extra steg för att flytta över ljudet från din gamla video. Att använda x264 är super enkelt. Ladda ner x264 från x264.nl. Öppna cmd och skriv: x264_64 --level 3.1 --crf 17 --preset veryslow input_file -o output_file --crf justerar kvalitén på din fil. Ju mindre, desto bättre kvalité. preset justerar hastighet per kvalité-enhet. Du bör kunna skriva x264 --help för att få en lista på alternativ. Eller så utelämnar du detta alternativ så väljer den medium. Veryslow går ganska trögt, men den komprimerar bättre än andra alternativ för samma crf-värde (dvs, storleken på filen blir mindre för samma crf-värde). Har du en anime-källa bör du lägga till --tune animation Vad är CMD?
Postad 15 November 2010 - 19:53
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Kan bekräfta det. Har Tele2 och mail funkar som det ska. Det var tydligen något strul med andra operatörer än Telia i början men det verkar vara fixat. Har för mig att jag läste att vissa hade problem med att egna mappar inte syntes med gmail. De ligger under "Mappar" i samma flik som inkorg, sänt etc. Har iaf inga problem att se dem.
Postad 15 November 2010 - 20:00
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Det beror på vad för mail du ska installera... Om du ska hämta ner dina mail från Nokia messaging där du konfigurerat alla dina mailkonton redan så funkar det INTE med Tele2-simkort. Blåste min N86 igår senast och samma problem med den modellen, fick göra som innan och låna kompisens teliakort för att mobilen ska hämta ner allt från NM. Men om man ska skriva in alla inställningar manuellt i mobilen så funkar givetvis vilket kort som hels INKLUSIVE Tele2.. Nokias tekniska support vet om problemet och jobbar säkert på detta idiotiska problem, eller hur NOKIA??
Redigerat av big_swede70, 15 November 2010 - 20:02.
Postad 15 November 2010 - 20:08
Mitch33
-
Mitch33
-
Rookie
-
8 inlägg
Postad 15 November 2010 - 20:19
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Den blåa N8an är på väg: http://www.dustinhom...5010519254.aspx
DustinHome hade Dark Grey inne såg jag när jag var på jobbet. Nu ikväll är de slut igen.
Postad 15 November 2010 - 20:23
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Det beror på vad för mail du ska installera... Om du ska hämta ner dina mail från Nokia messaging där du konfigurerat alla dina mailkonton redan så funkar det INTE med Tele2-simkort. Blåste min N86 igår senast och samma problem med den modellen, fick göra som innan och låna kompisens teliakort för att mobilen ska hämta ner allt från NM. Men om man ska skriva in alla inställningar manuellt i mobilen så funkar givetvis vilket kort som hels INKLUSIVE Tele2.. Nokias tekniska support vet om problemet och jobbar säkert på detta idiotiska problem, eller hur NOKIA??
Var hittade du Nokia Messaging? Sökt överallt i luren men det enda som finns är e-mail setupen och där måste man ange alla inställningar manuellt och går jag till email.nokia.com för att hämta klienten så står det att jag har senaste mjukvaran inbyggd när jag väljer N8 som telefon. Skulle gärna vilja ha tillbaka messaging igen. Hade det på 5800 och det var grymt smidigt att bara behöva ange ett lösen för att komma åt alla sina konton + push såklart.
Postad 15 November 2010 - 20:36
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Vad är CMD?
Start -> kör -> cmd. Alternativt, Windows Vista eller senare: Start -> sök -> cmd -> enter. Glöm inte att lära dig CLI basics!
Postad 15 November 2010 - 20:55
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
om det är någon mer som är nördig och gillar gammal commondoremusik mm så kan jag rekommendera detta programmet: http://downloads.zid...netone.zip.htmldu kan lyssna på ett gäng filformat och även skapa wav-filer och därmed använda dom som ringsignaler. riktigt fett med sid-låtar som ringsignal.
Redigerat av bag, 15 November 2010 - 20:56.
Postad 15 November 2010 - 21:28
dragi
-
dragi
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej allihopa!
Jag har följt denna tråd från start men minnet sviker lite ochjag hoppas ändå nån kan hjälpa mig lite utan att jag ska behöva gå igenom alla 80+ sidor hehe. Jag är typ 100% säker på att jag ska ha en N8 men jag har aldrig haft ett abonnemang (dags o växa upp kanske). Jag har ett vanligt kontantkort hos comviq (tele2) och min fråga är nu,har ja nån nytta av telefonen om jag skulle bar stanna kvar o behålla kontantkotet? Just vad gäller surfningen menar jag. Just nu har jag en Sony Ericsson Z770i och då e det ju vanlig wap som gäller,de sidor jag går in på är ju facebook och aftonbladet. Jag vill helst stanna kvar hos Tele2 och då har jag kikat på Kompis Surf för ca 298krmån Nån som har det? Vad tycker ni? Och detta med surfningen,det ingår ju 1GB...hur långt räcker det? Jag vet ej om jag e jätterörig men jag uppskattar all hjälp och tips för att klara upp detta lite för mig. I övrigt ser jag riktigt framemot att köpa min N8a och hoppas verkligen jag får ett ex som är problemfritt hehe.
Postad 15 November 2010 - 22:02
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
En annan sak jag saknar från 5800 är skärmlås vid inkommande samtal. Typ en slider eller något så att man inte råkar avvisa ett samtal när man plockar upp luren ur fickan. Kanske finns någon app som fixar det eller så får man hoppas att det kommer i en senare mjukvaruuppdatering.
Postad 15 November 2010 - 22:24
vicster
-
vicster
-
Användare
-
-
108 inlägg
Jag har följt denna tråd från start men minnet sviker lite ochjag hoppas ändå nån kan hjälpa mig lite utan att jag ska behöva gå igenom alla 80+ sidor hehe. Jag är typ 100% säker på att jag ska ha en N8 men jag har aldrig haft ett abonnemang (dags o växa upp kanske). Jag har ett vanligt kontantkort hos comviq (tele2) och min fråga är nu,har ja nån nytta av telefonen om jag skulle bar stanna kvar o behålla kontantkotet? Just vad gäller surfningen menar jag. Just nu har jag en Sony Ericsson Z770i och då e det ju vanlig wap som gäller,de sidor jag går in på är ju facebook och aftonbladet. Jag vill helst stanna kvar hos Tele2 och då har jag kikat på Kompis Surf för ca 298krmån Nån som har det? Vad tycker ni? Och detta med surfningen,det ingår ju 1GB...hur långt räcker det? Jag vet ej om jag e jätterörig men jag uppskattar all hjälp och tips för att klara upp detta lite för mig.
I övrigt ser jag riktigt framemot att köpa min N8a och hoppas verkligen jag får ett ex som är problemfritt hehe.
Jag har också Kompis abonnemang med ett medium surfpaket till (kostar 69kr/mån) och får då liksom du en 1gb data och det har räckt för mig. Jag kollar klipp på Youtube dagligen, checkar facebook och surfar på annat (inkl. laddar hem apps från Ovi store) och har inte märkt av att mer än 1gb skulle vara nödvändigt. Skulle du gå över gränsen så kostar det iaf inte mer utan de bara begränsar dig till mer eller mindre WAP-hastighet. Så för 118kr/mån kommer jag ganska långt, skulle tro du gör detsamma
Redigerat av vicster, 15 November 2010 - 22:26.
Postad 15 November 2010 - 22:29
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Den blåa N8an är på väg: http://www.dustinhom...5010519254.aspx
Välkommen till forumet! Stort tack för tipset! Jag har precis beställt! Kollade länge den här länken som jag hade listat ut själv med hjälp av nokia.de, men nu var dustin snabbare. Eller ja, jag får vänta en månad..
Postad 15 November 2010 - 22:45
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Jag har också beställt en blå från dustin. Men får dom inte leverans förrens december? Vill ju ha min lagom till lönen kommer
Postad 15 November 2010 - 22:51
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Jag har också beställt en blå från dustin. Men får dom inte leverans förrens december? Vill ju ha min lagom till lönen kommer 
Det står "Beräknad leverans 2010-12-16"
Postad 15 November 2010 - 22:55
Sanion
-
Sanion
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Väntar fortfarande på godkännande av mitt certifikat på http://cer.opda.cn/en/ så jag vet inte mer än vad som står på sidan jag länkade till :/
Gjorde en fabriksinställning "Radera och återställ", fick ha kvar länken till ovi store och ovi maps var helt kvar ! bytte dock till 3.06 ? före så kanske var därför ? bakgrundsbilder osv försvann dock. Adressen till installationen av ovi store är http://store.ovi.mob...ex/clientsplash , gå in på den med mobilen så ska installationen hoppa igång 
Hade du förlorat ovi store och ovi maps innan du gjorde en sådan återställning ? Jag är alltså intresserad utav hur jag skall lösa problemet med de förlorade applikationerna och främst ovi store efter en hard reset med tre knapps kombinationen . Fel meddelandet "Kunde inte installera" dyker upp om hur jag än försöker installera ovi store på telefonen ! Finns det någon bra guide på hur jag flashar om telefonen och lyckas få rätt firmware i den ? EDIT: Nu fungerar telefonen som vanligt igen (hur länge vet man inte) tack vare 395 kr hos Mobilakuten i Norrköping ! Efter ett par försök med att flasha om telefonen blev den stendöd . Nokia borde skämmas över att släppa en sån otillförlitlig programvara i en sådan övrigt bra telefon ! Hoppas på vettiga uppdateringar snarast !
Redigerat av Sanion, 16 November 2010 - 12:17.
Postad 15 November 2010 - 22:59
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Jag har följt denna tråd från start men minnet sviker lite ochjag hoppas ändå nån kan hjälpa mig lite utan att jag ska behöva gå igenom alla 80+ sidor hehe. Jag är typ 100% säker på att jag ska ha en N8 men jag har aldrig haft ett abonnemang (dags o växa upp kanske). Jag har ett vanligt kontantkort hos comviq (tele2) och min fråga är nu,har ja nån nytta av telefonen om jag skulle bar stanna kvar o behålla kontantkotet? Just vad gäller surfningen menar jag. Just nu har jag en Sony Ericsson Z770i och då e det ju vanlig wap som gäller,de sidor jag går in på är ju facebook och aftonbladet. Jag vill helst stanna kvar hos Tele2 och då har jag kikat på Kompis Surf för ca 298krmån Nån som har det? Vad tycker ni? Och detta med surfningen,det ingår ju 1GB...hur långt räcker det? Jag vet ej om jag e jätterörig men jag uppskattar all hjälp och tips för att klara upp detta lite för mig.
I övrigt ser jag riktigt framemot att köpa min N8a och hoppas verkligen jag får ett ex som är problemfritt hehe.
tycker du ska kika på halebops abonnemang. du får telias nät, som har edge. tror inte de andra har det? dessutom till ett bra pris och bra subventionering på telefonen. har iochförsig inte koll på hur mycket de andra subventionerar men jämför gärna. jag köpte min N8 med halebop hallå surf plus 24 månader, ingen förhöjd månadsavgift, så det blev 2699:- för telefonen och 149:- i månaden. då ringer man för 19 öre till alla, har 3000 gratis sms/månad, och 3 gb surf innan de stryper hastigheten. jag la till spotify premium via halebop så jag får det på samma faktura också. med det landar jag på 248:-/månad + det jag ringer för då såklart.
Postad 15 November 2010 - 23:01
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Det står "Beräknad leverans 2010-12-16"
Jo jag såg det men hoppades på att det var en felskrivning
Postad 15 November 2010 - 23:16
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Jo jag såg det men hoppades på att det var en felskrivning 
Nä felskrivningen är färgen  Nä men vad gäller blå så lär den bli sen det tror jag definitivt.
Postad 15 November 2010 - 23:40
Mitch33
-
Mitch33
-
Rookie
-
8 inlägg
Nä felskrivningen är färgen Nä men vad gäller blå så lär den bli sen det tror jag definitivt.
Trodde den bara skulle säljas i nokia shop, som orange, varit så i de andra länderna jag har sett.
Postad 15 November 2010 - 23:44
Gustav E
-
Gustav E
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Förstår inte riktigt alla som väntar och väntar när den finns i lager och har så gjort sedan början av Oktober i självaste fabriksaffären på nokia.se. Rykande färsk direkt från bandet i Finland kanske med någon liten väntan i början för dom som inte hade förbeställt.

(dock har inte ens dom blå)
Postad 15 November 2010 - 23:50
JTL
-
JTL
-
Användare
-
-
105 inlägg
Det skiljer 500kr, drygt 10% dyrare.. Men kanske är värt det, jag börjar bli väldigt sugen..
Postad 15 November 2010 - 23:51
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
tycker du ska kika på halebops abonnemang. du får telias nät, som har edge. tror inte de andra har det? dessutom till ett bra pris och bra subventionering på telefonen. har iochförsig inte koll på hur mycket de andra subventionerar men jämför gärna. jag köpte min N8 med halebop hallå surf plus 24 månader, ingen förhöjd månadsavgift, så det blev 2699:- för telefonen och 149:- i månaden. då ringer man för 19 öre till alla, har 3000 gratis sms/månad, och 3 gb surf innan de stryper hastigheten. jag la till spotify premium via halebop så jag får det på samma faktura också. med det landar jag på 248:-/månad + det jag ringer för då såklart.
Beställde precis samma. Billiga MMS har dom också.
Postad 16 November 2010 - 00:42
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Trodde den bara skulle säljas i nokia shop, som orange, varit så i de andra länderna jag har sett.
Det verkar inte stämma i Tyskland iaf. Däremot kan man se att leveransen av den blå har kommit igång senare än de tre vanligare färgerna. http://geizhals.at/d...nd/a527801.html
Postad 16 November 2010 - 09:00
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Var hittade du Nokia Messaging? Sökt överallt i luren men det enda som finns är e-mail setupen och där måste man ange alla inställningar manuellt och går jag till email.nokia.com för att hämta klienten så står det att jag har senaste mjukvaran inbyggd när jag väljer N8 som telefon. Skulle gärna vilja ha tillbaka messaging igen. Hade det på 5800 och det var grymt smidigt att bara behöva ange ett lösen för att komma åt alla sina konton + push såklart.
Nokia M är ju integrerat i mailprg och när du skrivit in din mailadress så går ju mobilen ut på nätet å kollar om den mailen är reggad på NM som inloggningsnamn. Har man ett Tele2kort i mobilen när man gör detta så kollar den inte utan den påbörjar en vanlig mailkonfig i mobilens mailprg. Då får man ju skriva in alla inst manuellt vilket man helt slipper när man använder NM... Gick detta förstå lätt?
Postad 16 November 2010 - 09:08
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Ska bli intressant se pris när den dyker upp i Tele2 webbutik. Men de kan nog inte lägga ut den förrän de tillsammans med Nokia löst mjukvaran med mailproblemen som är när man ska konfigurera Nokia M och då inte deras simkort inte funkar just nu där.. De brukar ligga i täten när de gäller bästa pris på mobiler...
Redigerat av big_swede70, 16 November 2010 - 09:13.
Postad 16 November 2010 - 09:35
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Någon annan som har installerat Nokia Battery Monitor? Jag tycker att min N8 drar mycket batteri, utan att jag använder den speciellt mycket. Den klarar typ två dagar vid mycket begränsad användning. Nu har den laddat hela natten och programmet uppskattar "Active use" till 1 day 12 h, "Music playback" till 8 h, Web browsing" till drygt 4 h och "Talk" till 2 h 30 min. Under "Statistics" för helgen visar statistiken 10-15 % web browsing, 5 % "Home screen" och resten (80-85%) "Other". Vad är egentligen Other, och ska det behöva dra så mycket batteri? Inte så informativt. Jag har WLAN-scanning av.
Postad 16 November 2010 - 10:55
Mitch33
-
Mitch33
-
Rookie
-
8 inlägg
Det verkar inte stämma i Tyskland iaf. Däremot kan man se att leveransen av den blå har kommit igång senare än de tre vanligare färgerna. http://geizhals.at/d...nd/a527801.html
Där ser man. Tack för välkommandet till forumet, har hängt här från när tråden startades men inte orkat registrera mig för än när jag såg att dustin hade "fått" den blåa som jag har väntat på i x månader, men har inte vågat slå till än. Vore jobbigt om den kom in till Nokia shop tidigare än den 16/12  . Men sitter just nu med min sjukt slitna n95a som jag köpte när den släpptes, som har tappat färgen på dom flesta ställena och som jag måste ladda batteriet varje dag. Så man är ganska sugen om man säger så, äntligen något som är en "uppgradering" från Nokia.
Redigerat av Mitch33, 16 November 2010 - 10:58.
Postad 16 November 2010 - 11:06
SvenSven
-
SvenSven
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Någon annan som har installerat Nokia Battery Monitor?
Jag tycker att min N8 drar mycket batteri, utan att jag använder den speciellt mycket. Den klarar typ två dagar vid mycket begränsad användning. Nu har den laddat hela natten och programmet uppskattar "Active use" till 1 day 12 h, "Music playback" till 8 h, Web browsing" till drygt 4 h och "Talk" till 2 h 30 min.
Under "Statistics" för helgen visar statistiken 10-15 % web browsing, 5 % "Home screen" och resten (80-85%) "Other". Vad är egentligen Other, och ska det behöva dra så mycket batteri? Inte så informativt. Jag har WLAN-scanning av.
Jag har också testat "Nokia Battery Monitor". Däremot har det blivit nåt problem med det nu, det står bara "Analyzing" hela tiden.. Ska testa installera om appen, får se om det löser problemet. Edit: Har ominstallerat och nu funkar det bra. Såg förresten att nån tidigare skrev att dom kunde se precis hur länge det skulle ta att ladda telefonen. Nåt sådant kunde inte jag se, utan det stod bara "Charging" medan jag laddade. Har jag missförstått saken eller buggar den för mig? Håller med dig angående batteritiden, tycker den är lite kort. Det är väl ett av dom minus jag hittar med den här luren. Jag hade i och försig E71 tidigare, och där kunde batteriet hålla i 4-6 dagar, så jag har nog blivit lite bortskämd på den fronten..
Redigerat av SvenSven, 16 November 2010 - 11:23.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|