+ Ny vecka, nya möjligheter. Startat utbildning för ljudteknik och sändning. Ska blir kul att testa på att vara lärare.
- Tid, tid, tid...
Dagens plus och minus, ingen politik eller religion
Startad av
frollic
, jun 24 2018 08:42
3691 svar till detta ämne
Postad 25 oktober 2021 - 05:11 + Ny vecka, nya möjligheter. Startat utbildning för ljudteknik och sändning. Ska blir kul att testa på att vara lärare. - Tid, tid, tid... Postad 26 oktober 2021 - 12:29 + Vi har med nedan länkade intervju nått den absoluta gränsen för idioti och kan därmed inte bli dummare. Den absoluta botten av intellektuell förmåga är nu nådd; en milstolpe för mänskligheten. Även vår undergång kommer nu att vara ett steg framåt. Postad 26 oktober 2021 - 12:57 Postad 26 oktober 2021 - 14:13
Allt handlar väl om hur man prioriterar?
Är det på riktigt? Vilket stolpskott i så fall... Postad 26 oktober 2021 - 21:11
Postad 27 oktober 2021 - 18:12 - Köpte en till Nikabe aktiv optisk HDMI-kabel på Kjell & Co för att byta ut brandslangen som sitter mellan receivern och tv:n, men den här gången fick jag en defekt kabel. Apparaterna vill inte skaka hand, vilket tyder på defekt strömförsörjning av E-EDID, problem med DDC eller problem med Hot Plug Detect. De andra två kablarna fungerar utmärkt (än så länge), men den här vill inte. Blir att lämna tillbaks den imorgon.
+ Clas Ohlson bytte ut en värmeskadad Toblerone utan tjafs. De erbjöd mig till och med att få behålla den som inte var bra, men då den inte var ätbar fick de slänga den.
- Att HBO Max bara stödjer 720p på i princip allt som inte stödjer UHD. Vart tog 1080p vägen?
+ Bättre dag imorgon med utflykt och bildanalytiskt filmtittande. Postad 28 oktober 2021 - 17:46 + en veckas semester (höstlov) med besök på berg-och-dalbaneland och vattenland
- bara en veckas semester Redigerat av frollic, 28 oktober 2021 - 17:50. Postad 31 oktober 2021 - 22:20 + Räddade några stackars barn som fått frukt i sina hinkar hos grannarna från att gå hem utan godis. Vet inte om jag bröt mot någon regel jag inte varit med om att stifta och numera är paria på gatan, men barnen såg lättade ut
- Detta forum känns tråkigare och tråkigare. Vågar man skriva något annat än att man sett en TV-serie och tyckte den var ok? Coronatråden som stängdes idag kändes verkligen inte speciellt aggressiv eller urspårad (missade jag något de få timmar jag inte kollade på den?) men stängdes trots det. Någon bör nog snart ta beslutet att lägga ner forumet eller skaffa moderatorer som inte reflexmässigt stänger trådar med motiveringen "vi är obetalda". Jag hoppas ju på nr. 2 men accepterar 1. istället för denna halvmesyr. Postad 31 oktober 2021 - 22:38 Tja, jag läste ju vad som skrevs precis innan tråden blev låst. Vill i all välmening säga att den personen onekligen bör uppdatera sin sexualkunskap och läsa på lite hur anatomi fungerar innan man börjar trakassera andra genom att göra anspråk på deras privatliv. Förstår ärligt talat inte varför fler blir utslängda med huvudet före och i synnerhet när dessa går så långt under bältet.
+ Aktiva mods och admins. - Minskat allmänintresse för bild och ljud på forumet ger utrymme för menlösa diskussioner som kan tas på annat håll. + Har spelat en jäkla massa Dreamcast under helgen. Helt fantastisk liten maskin. Postad 31 oktober 2021 - 22:48
Ok, missade det helt. Jag tror att jag vet vem du menar, och då kanske jag slängde bränsle på den brasan. Att stänga hela tråden p.g.a. det känns trots allt som en överreaktion, för själva corona-diskussionen tycker jag var väldigt sansad. Postad 01 november 2021 - 06:08 + Det är tur att detta forum har moderatorer som är aktiva. - Den ängslighet som verkar råda bland moderatorer. När det är enklare att låsa seriösa trådar än att kasta ut folk som sladdar runt i leran.
++ Ny vecka, nya tag. -- Gick upp en panna, pga rejält fusk i helgen. Kändes bra dock. Nu åter på tåget. Postad 01 november 2021 - 15:32 + Moderatorer som gör forumet sansat och vettigt. Redigerat av Pip, 01 november 2021 - 15:33. Postad 01 november 2021 - 16:42
- Ifrågasätt, eller skicka PM till mods = avstängning från forumet.
Det var ju dessvärrre informationen vi fick i en annan tråd, så jag skriver inte mer om det. Trist utveckling iaf. Redigerat av Ageve, 01 november 2021 - 21:10. Postad 01 november 2021 - 17:10 Jag tror att forumet behöver fler aktiva moderatorer så att det kan hållas ordning utan att trådar behöver stängas i förebyggande syfte. Trådar med seriösa inlägg ska inte behöva offras för att ett par medlemmar spårar ur dem.
- Omställningen till normaltid gör mig trött.
+ Sov hyfsat bra inatt. Postad 02 november 2021 - 06:02 - Svenska Intelligensreservens uttalanden här på forumet med deras leriga kängor. + Putsade skor, klinisk forskning och livserfarenhet.
+++ Orädda moderatorer. Redigerat av PML73, 02 november 2021 - 06:20. Postad 02 november 2021 - 08:04 + knappt* några restriktioner kvar
- * = min arbetsgivare är skitnödig och har kvar mängder av restriktioner som slår hårt mot verksamheten. Postad 02 november 2021 - 11:22
Omställning? Menar du den timmen som vreds tillbaka ? Testa jobba 3 skift ett tag, då ska man ställa om 12h vart 3e vecka när man ska gå natt... där snackar vi jetlag!
+ Bytt bort så jag slipper jobba natt på ett bra tag!! Så jäääkla gött! Postad 02 november 2021 - 11:26
Du tappade mig där vid ölen... nooo way Inget jag hoppar på... men tänkte minska lite på kolhydraterna lite... Men fredagsölen består! Cyklar 1 mil varje dag, går mellan 10000-20000 steg varje dag på jobbet... och styrketränar 2-3ggr i veckan.... tänkte köra lite mer cardio ett tag, roddmaskin, crosstrainer... tyvärr kan jag inte springa, för har en bestående skada i fotleden som gör att det gör fruktansvärt ont, och kan inte böja den mer än 90 grader... Redigerat av Garrett, 02 november 2021 - 12:31. Postad 02 november 2021 - 23:42 + ny tjänst på jobbet + byte av arbetsort + Flytt till annan ort framöver + nystart i livet + löneförhöjning på 10000-12000kr/mån + Ny chef som värderar ens kvalifikationer på korrekt sätt.
- måste ombesikta bilen Postad 03 november 2021 - 09:21
Kul för dig Andreas,
det är alltid bra att utvecklas i den riktning känslan ligger.
Nu är du troligen på en nivå där resultat kommer att krävas på ett annat sätt än tidigare, i nivå på lön. Anfall är bästa försvar. Postad 03 november 2021 - 13:39
jo så är det ju. mer ansvar ställer också mer krav på en. Ser fram emot allt nytt framöver. Tack Postad 03 november 2021 - 20:36
Det verkar som jag också missade något i avslutningen av den tråden. Jag blev förvånad över stängningen med det kanske var motiverat trots allt.
- Hemma sedan en dryg vecka med en irriterande förkylning. Det komiska är att eftersom jag inte är jättesjuk och samtidigt inte vill gå och snörvla på jobbet så jobbar jag "deltid" hemifrån. Det var rutin att jobba hemifrån när rekommendationerna från FHM sa det. Och därmed verkar tillfrisknandet från förkylningen ta onödigt lång tid. Men den ger väl sig till slut som förkylningar brukar göra
Lycka till med det nya Andreas Postad 04 november 2021 - 13:14 - Den lilla domeswitchen i datorchassit har börjat glappa så att jag måste trycka flera gånger för att starta datorn. Har lyckats isolera det till switchen i sig. Nu måste jag försöka få tag på ett nytt frontpanelkort (har mejlat Fractal Design), eller en ny switch att löda dit.
- Att inte kunna använda en dyr dator på grund av att en liten j-a billig domeswitch håller dålig kvalitet och slutar fungera efter ett drygt år (≈500 tryckningar).
Dagens plus skulle väl vara att Forza Horizon 5 släpps imorgon som early access för den som har förbokat Ultimate Edition, men fan får se om jag kommer kunna spela om datorn inte ens går att slå på. Postad 04 november 2021 - 17:07
Har lådan en reset-knapp, flytta bara sladdarna. Postad 04 november 2021 - 17:58
Tack. Jag har redan läst om det knepet och får använda det som nödlösning om det behövs. Förhoppningsvis har Fractal Design frontpanelkortet som reservdel. Annars funderar jag på att rentav flytta över allt till ett nytt chassi (Meshify C som jag har är bestyckat med ett toppgaller för AIO som släpper in ganska mycket damm om man som jag inte har en AIO).
Tillägg:
+++ Fick svar från Fractal Design att de skickar ut en ny startmodul. Mycket bra service och jag får säga att trots knappfadäsen kommer jag nog fortsätta med deras chassin om jag ska byta chassi eller bygga ny dator om några år. Redigerat av Zacabeb, 04 november 2021 - 18:03. Postad 06 november 2021 - 08:40 När vi sitter på båten och spanar börjar musik spela ur högtalare. A Swingin' Safari av Bert Kämpfert, men i ett helt annat arrangemang. Pukor istället för bas, panflöjt istället för tvärflöjt, samt strupsång istället för trumpet. Strupsångarna sjöng på något språk jag inte kunde identifiera. "Vilken häftig cover" sa jag, men blev snabbt korrigerad av David Batra som påpekade att A Swingin' Safari egentligen är en gammal Atlantisk folksång och ska arrangeras så. Bert Kämpfert hade bara "lånat" den. Nåja. Tack vare mina udda drömmar vet vi nu att A Swingin' Safari minsann är en uråldrig folksång från Atlantis. 😄 Hade också en dröm en gång där jag flög uppochned över ett australiskt nudistläger för att jaga bort fiskmåsar, men den får jag berätta en annan gång. Akira Kurosawa ansåg att vi alla är genier när vi drömmer. Vilken tur att han aldrig fick höra om mina drömmar... Avslutningsvis kan jag dela med mig av texten till en liten visa ur en annan dröm jag hade: (Avlägsen barnkör) Far away, far away Everything's so far away A far off land, a far off place Close your eyes It's not too late To wake up! Postad 06 november 2021 - 10:44 Postad 06 november 2021 - 12:50
Vilken förbannad otur. ![]() Postad 06 november 2021 - 16:13 + Beställde nya högtalare för någon vecka sedan. Velat haft dem i 10+ år, så det känns bra.
+ Går på 11-dagars ledigt på måndag.
+ Snickaren kommer på tisdag och fixar köket. Postad 15 november 2021 - 01:49 - Sverige 2021. - Världen sedan dess begynnelse. - Ingen asteroid att utplåna livet och avsluta lidandet sedan 66 miljoner år tillbaka. - Kan inte sova, är för upprörd. Redigerat av Zacabeb, 15 november 2021 - 01:49. Postad 15 november 2021 - 07:10 - Mitt jobb, har velat byta arbetsgivare i över 4 år. Dock har jag bytt befattningar inom företaget och konstant ökat i lön, men efter 14 år vill jag inte vara kvar. Ingen lojalitet kvar efter jag har sett hur människor blivit behandlade och hur man greenwashat alla sina produkter. Hur svårt kan det vara att hitta något annat?! - Saknar min katt som vi var tvungna att avliva förra veckan
+ Antar att julledighet börjar närma sig det finns hopp att få andas ut en stund där Postad 15 november 2021 - 13:26 Hoppas att den som slängde ut sina barn från balkongen kommer att bli mycket plågsamt torterad i fängelset, om nu aset ens får fängelse. Rådbråkning vore på sin plats. ± Det ena barnet har fått somna in av sina skador. Skönt att hen slipper lida mer, även om det är in i h-e sorgligt och jävligt. + Lyckades få tag på min läkare och har fått extra ångestdämpande under en vecka. Det ska påpekas att morden skedde bara några kvarter bort, så jag är fruktansvärt skakad. Redigerat av Zacabeb, 15 november 2021 - 15:48. Postad 15 november 2021 - 16:12
Låter som att sjukvården inte klarar av att hantera psykisk ohälsa, vad skulle ångestdämpande göra för nytta en vecka med dina uppenbara rop på hjälp? Låter som isoleringen från internet vore ett steg att börja med. Postad 15 november 2021 - 16:41
Att isolera sig från internet hjälper nog inte. Den här tragedin skulle man ju fått reda på oavsett. Jag sitter inte och gräver efter hemskheter, utan de kommer in i flödet vart man än är. Tyvärr är det ju när man håller sig isolerad i stor utsträckning på grund av pandemin genom internet man kan prata med andra människor, så att undvika det för att kunna hålla för öronen är inte en lösning.
Det viktiga är att få prata ut om saker för att få ventilera, vilket är svårt under en pandemi. Jag har börjat umgås i begränsad mån med andra men har lagt det lite på is nu i väntan på en tredje dos vaccin, så det blir inte att jag kommer hemifrån mer än för nödvändigheter. Jag är knappast ensam om att må dåligt av isoleringen, men jag är dessutom betydligt känsligare för obehag än folk i gemen (autism plus generaliserat ångestsyndrom är en dålig kombo i det läget).
Ett moment-22 med andra ord. Postad 15 november 2021 - 16:55 Och du känner att det blir bättre av att på ett öppet forum kräkas ut din ångest? Bra för dig i sådana fall, men det ser ytterst tråkigt ut på ett forum som detta. Borde finnas bättre ställen för det, kanske skaffa en twitter-kanal istället? Postad 15 november 2021 - 17:08
Jag ber om ursäkt för att jag avlastar mycket av min ångest här. Det är det enda forumet jag hänger på numer (andra forum har försvunnit med åren) och det är lätt att söka uppbackning där man är van att prata med folk, även om det inte kanske är den bästa platsen.
+ Känner lite lättnad nu, även om det fortfarande är olustigt. Postad 15 november 2021 - 17:33 Postad 16 november 2021 - 08:59
Om du känner att du blir hjälpt av att ventilera i denna tråd så stöttar jag det 100%! Personligen tycker jag det spelar mindre roll att det ser tråkigt ut om det hjälper dig eller någon annan för den delen.
+ halva november har passerat redan!
- fortfarande november... Postad 16 november 2021 - 12:32
- Icke värdeskapande inlägg. + Möjlighet att dela tankar och synpunkter, oavsett innehåll och inom forumets regler. Postad 16 november 2021 - 14:11 - Minhembio, Forumet för lättkränkta, psykosocialt svaga samt klubben för inbördes beundran - Minhembio, Ett forum där man diskuterar F1, parfymer, kläder och psykisk ohälsa. + Finns riktiga forum och facebook-grupper för intressen som Hi-Fi och hemmabio. Postad 16 november 2021 - 15:11
Ja, MHB har en Off Topic avdelning där man får diskutera lite av varje och med tanke på att majoriteten av dina egna inlägg handlat om annat än hemmabio och Hi-Fi så har du ju inte direkt bidragit i någon större omfattning till annat än Off Topic. Postad 16 november 2021 - 15:51 Ok, så för för att jag skrivit i off-topic så läser jag inte det övriga? Och för att jag inte skriver lika mycket som ni övriga på forumet så får jag inte nämna vad jag tycker ser dåligt ut? Bra scensurering! Postad 16 november 2021 - 16:23
Sedär, jag fixade det åt dig. Postad 16 november 2021 - 17:58 + Känns lite bättre idag. Fick sova hyfsat, vilket har stor betydelse. + Ska försöka börja fotografera igen, nu när jag har nya batteripack till kameran. Hoppas på bra fotoväder. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |