Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 May 2013 - 18:53

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Vad kommer i stället, för prissänkning är väl inte något alternativ? TV10 vore ett alternativ.

Hellre någon ny HD kanal än TV10.

/Fredrik

Postad 22 May 2013 - 19:48

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Ingen förlust med att ESPN försvinner, tycker jag.
Ge oss istället tillgång till C More Sport!? Skulle funka som en teaserkanal till övriga C More kanaler, likt Viasats TV10.

Nåt nytt om NDS Snowflake förresten?

Postad 23 May 2013 - 13:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej porch123, KimKom med flera.

På sikt kommer det bli fler HD kanaler då utvecklingen går framåt på det hållet.
Gällande NDS Snowflake har vi ej någon nyare information än från vår pressrelease som även publicerades via vår hemsida i augusti 2012, läs mera här:

http://www.canaldigi...TV-upplevelse-/

Vänligen
Micke

Redigerat av Allente Sverige, 23 May 2013 - 13:35.

Postad 23 May 2013 - 21:24

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej porch123, KimKom med flera.

På sikt kommer det bli fler HD kanaler då utvecklingen går framåt på det hållet.
Vänligen
Micke

Men vart tog MTV Live HD vägen...tro ? Borta för all framtid ?

Är det ingen annan än jag som önskar kanalen åter....?

Har för mig att det uppgavs som anledning att det berodde på frekvensträngsel eller nått..men nu
fanns det plats för andra kanaler...plötsligt.

Postad 24 May 2013 - 07:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Men vart tog MTV Live HD vägen...tro ? Borta för all framtid ?

Är det ingen annan än jag som önskar kanalen åter....?

Har för mig att det uppgavs som anledning att det berodde på frekvensträngsel eller nått..men nu

Hej Latmann, MTV-HD var en av de kanaler som utgick 2 april 2012, vi informerade om det bl a via vår hemsida samt på fakturor.

"Den 2 april upphör VH1, MTV-HD, Silver och Silver-HD. Kanalerna kommer därmed att helt försvinna ur Canal Digitals utbud.
Detta är kanaler som har få tittare och som värderas lågt vid tittarundersökningar. CD har därför valt att avsluta dem för att i framtiden kunna lansera nya mer attraktiva och populära kanaler. På DTH har vi t ex nyligen lanserat TV3 HD och kanal5 HD"

Vänligen
Micke

Postad 24 May 2013 - 08:40

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Jag tror att många tittare saknar en renodlad musik-kanal (gärna i HD) och att tittarna, dvs CD:s kunder, gladeligen skulle byta ut de flertalet norska religiösa programalternativen samt t.ex Kanal Global, Poker Channel, TLC, TCM m.fl.
Detta är iofs en kostnads- & avtalsfråga snarare än vad kunden värderar högt/lågt i en tittarundersökning.
Vore intressant att ta del av CD:s tittarundersökningar - är dessa publika?

Postad 24 May 2013 - 14:01

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Det där med utrymmesbrist var en vals som en representant för kundtjänst drog, av okunskap eller för att vederbörande trodde att det skulle få slut på kritiken kan man ju fundera på. I vilket fall som helst fick man backa från det påståendet sedan det motbevisats. Klassiskt exempel på självmål i kundrelationer.

Postad 24 May 2013 - 16:00

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Och då var det uppsagt , tack och hej CD, kund sedan ni hette Filmnet !

Rock-a-bye-bye...

Nu är det MLB.com som gäller

Postad 27 May 2013 - 18:25

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
När jag tittar på C more play ligger det en remsa längt ner i bilden som tar upp ungefär en fjärdedel av bilden. Den visar vilket program man tittar på och hur långt man tittat och hur långt det är kvar. Och ovanför den ligger textremsan. Mkt irriterande. Kan man få bort denna. Har hdtv inspelningsbara boxen.

Postad 27 May 2013 - 20:06

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
För fan C.D.!!! Skicka nu in en ordentlig musik-kanal! Ni kan inte påstå att vanliga MTV har fler tittare än vad MTV-HD hade? MTV är en dokusåpa kanal! TLC, tittar någon på den kanalen?

Men det blir väl som vanligt, man lägger in ännu en nyhetskanal som ingen bryr sig om!

MUSIK KANAL NU!

Postad 27 May 2013 - 21:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

När jag tittar på C more play ligger det en remsa längt ner i bilden som tar upp ungefär en fjärdedel av bilden. Den visar vilket program man tittar på och hur långt man tittat och hur långt det är kvar. Och ovanför den ligger textremsan. Mkt irriterande. Kan man få bort denna. Har hdtv inspelningsbara boxen.

Klicka på bakåtknappen, dvs samma knapp som du använder för att hoppa till föregående kanal. Tror den tar bort den.

Postad 28 May 2013 - 12:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

För fan C.D.!!! Skicka nu in en ordentlig musik-kanal! Ni kan inte påstå att vanliga MTV har fler tittare än vad MTV-HD hade? MTV är en dokusåpa kanal! TLC, tittar någon på den kanalen?

Men det blir väl som vanligt, man lägger in ännu en nyhetskanal som ingen bryr sig om!

MUSIK KANAL NU!

Hej Melmac

Vi är medvetna om att ni är många som vill ha en musik-kanal och vi skickar alla era önskemål till vår marknadsavdelning så de får ta del av dem.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 29 May 2013 - 10:44

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Nu börjar den aktiva utfasningen av stöd för Sagemboxen PVR 101

Se länk nedan från danska Digitalt.TV - intressant att notera att i många fall är både Danmarks och Norges CD (CD är ju en del av norska Telenor) hemsidor tidigare och bättre uppdaterade med info.

http://digitalt.tv/c...em-hd-pvr-boks/

Info på danska CD

https://www.canaldig...-paa-Sagem-101/

Redigerat av kenta2, 29 May 2013 - 18:32.

Postad 30 May 2013 - 11:00

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Skulle det inte komma en ny FW uppdatering till den boxen? Eller har man lagt ner även det?

Postad 31 May 2013 - 08:47

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Nu börjar den aktiva utfasningen av stöd för Sagemboxen PVR 101

Se länk nedan från danska Digitalt.TV - intressant att notera att i många fall är både Danmarks och Norges CD (CD är ju en del av norska Telenor) hemsidor tidigare och bättre uppdaterade med info.

http://digitalt.tv/c...em-hd-pvr-boks/

Info på danska CD

https://www.canaldig...-paa-Sagem-101/

Då kan de ju gå tillbaka till den gamla (pre-on-demand) mjukvaran. Den som funkade.

Postad 01 June 2013 - 07:06

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Jag saknar redan Espn America. Kommer att bli tomt efter den sista Juli. Baseball 4-ever.

Postad 01 June 2013 - 10:21

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Jag saknar redan Espn America. Kommer att bli tomt efter den sista Juli. Baseball 4-ever.

+1000

Postad 01 June 2013 - 16:07

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 2

Som jag förstått det ovan är det dock inte CDs fel att den försvinner utan ESPN som drar tillbaka kanalen.

Postad 01 June 2013 - 22:26

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0
@Canal Digital: Varför kommer TiVo till ComHem och inte till Er på Canal Digital?
När skall Ni åter bli marknadsledaren?

Postad 02 June 2013 - 07:38

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
CD har valt att hoppa av sammarbetet med TiVo, kommer att satsa på Snowflake istället
Om de håller tidsplanen är frågan. Har nu nästan gått ett år sedan arbetet började med Snowflake, men tystnaden är total från CD´s sida…

Postad 02 June 2013 - 09:01

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0

CD har valt att hoppa av sammarbetet med TiVo, kommer att satsa på Snowflake istället
Om de håller tidsplanen är frågan. Har nu nästan gått ett år sedan arbetet började med Snowflake, men tystnaden är total från CD´s sida…

NYHETER
Nästa generations TV-upplevelse
2012-08-09

Texten kommer från:
http://www.elektroni...-tv-upplevelse/

Etiketter
Canal Digital, NDS

Kommentarer
Artikeln har:
Inga kommentarer

Pressmeddelande från Canal Digital:

Canal Digital och NDS inleder ett samarbete för att skapa nästa generations TV-plattform. Det nya användargränssnitt NDS Snowflake™ är en sömlös och innovativ mjukvara till HD-boxar, helt olikt det som finns i dag.

- Avtalet med NDS gör att Canal Digitals parabolkunder i hela Norden kommer att kunna ta del av en innovativ och sömlös TV-upplevelse, oavsett om det är via satellit-tv, PC, mobil eller surfplattor. Kunderna kommer att kunna se på TV var som helst, när som helst, säger Canal Digitals vd Patrik Hofbauer.

Tack vare den nya tekniken och gränssnittet kommer TV-upplevelsen att kunna skräddarsys av kunderna, genom exempelvis användarprofiler. Även tittarupplevelsen kommer att förhöjas genom nya funktioner såsom personliga TV-tips till kunden och större lagringskapacitet.

- Vår nya TV-plattform kan helt enkelt beskrivas som nästa generations TV-underhållning. Med NDS investerar vi i vår framtid för att kunna ge den ultimata användarupplevelsen för våra kunder och ha bästa, möjliga infrastrukturen i Canal Digitals verksamhet i hela Norden, säger Canal Digitals vd Patrik Hofbauer.

NDS Snowflake kommer ligga till grund för ett användargränssnitt som skall införas på alla enheter – oavsett om det är linjär-TV, PC, mobil eller webb. Den nya navigeringen ger användarna möjlighet att se på program och TV-innehåll från tidigare, nuvarande eller framtida tv-tablån, oavsett TV, hårddisk, catch-up eller on-demand.

Driften av Snowflake™ sköts av NDS Unified Headend™. Canal Digitals hushåll blir anslutna till nya tekniken via en mediagateway som distribuerar TV-innehåll och metadatabaserade tjänster över IP. Programmering sker via satellit.

- Genom att tillhandahålla en komplett lösning till Canal Digital, utvecklar vi vår roll som leverantör av mjukvarulösningar mer än någonsin tidigare. Canal Digitals progressivitet och innovationsanda inför ”host and cloud”-baserad teknologi är av stor betydelse för framtidens TV-plattform, säger Dr. Abe Peled, Styrelseordförande och VD i NDS Group.

Gatewayen och boxarna fjärrstyrs av NDS MediaHighways® mellanvara och Jungo ® Panorama™. Med N

Postad 03 June 2013 - 10:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

@Canal Digital: Varför kommer TiVo till ComHem och inte till Er på Canal Digital?
När skall Ni åter bli marknadsledaren?

Hej Tony97.

Det stämmer att vi har ett samarbete med NDS och när vi har mer information än den du redan hittat så meddelar vi er via sociala medier.

Hälsningar Therese

Postad 03 June 2013 - 12:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej Tony97.

Det stämmer att vi har ett samarbete med NDS och när vi har mer information än den du redan hittat så meddelar vi er via sociala medier.

Hälsningar Therese

Kommer det att dröja till nästa sekel,eller. Det har snart gått ett år och inte ett smack har hänt!

Postad 04 June 2013 - 12:50

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Betyder detta att vi kan titta på olika kanaler i olika rum utan att betala en massa extra för extra-kort?

Postad 04 June 2013 - 12:52

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Artikel där IT-chefen sjunger ut...
http://www.idg.se/2....tt-bli-snabbare

Postad 05 June 2013 - 10:53

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Artikel där IT-chefen sjunger ut...
http://www.idg.se/2....tt-bli-snabbare

Intressant att ha haft nio affärssystem på två juridiska bolag (svenska och finska) i en förhållandevis begränsad verksamhet. Från tidigare artiklar och intervjuer så finns ju bilden av att det finns en del att göra i att effektivisera denna delen av Telenor. Patrik Hofbauer har ju flyttat från CD i Stockholm till Telenor i Oslo för att få till en optimering.

Avseende IT-lösningar generellt så är man ju inte direkt i framkant jämfört med konkurrenter. CD boxarna saknar HDMI-CEC (dvs att man kan styra box, förstärkare, TV mm via en fjärr autmatiskt, vilket tex Viasat har), CD go finns som silverlightbaserad datorplattform så stöd för plattor och mobiler saknas. Viaplay, Netflix och HBO Nordic har appar till olika Smart TV plattformar, men ingen CD (tydligen funnits en som inte längre finns med i Samsungs app-store).

Postad 05 June 2013 - 12:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Kommer det att dröja till nästa sekel,eller. Det har snart gått ett år och inte ett smack har hänt!

Hej Askungen!

Som jag skrev när vi vet mera så kommer vi att meddela er det.

Vänligen Therese

Postad 05 June 2013 - 15:47

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Uppdaterade iOS appen idag och den fungerar inte vare sig på min IPad eller IPhone. När jag får upp tablån och klickar på ett program så stänger appen ner sig. Någon mer som har det problemet?

Uppdatering: Canal Digital meddelade mig att en ny app är skickad till Apple och kommer att finnas för nedladdning inom kort.

Redigerat av BenganJ, 05 June 2013 - 16:02.

Postad 08 June 2013 - 16:04

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Kopplade upp boxen (HD PVR 5720-SX) till nätet nu för första gången. Vår uppkoppling är 15 Mbit/s. Varför är GO så förbannat långsamt? Det tar mer än en minut att komma i menysystemet överhuvudtaget, sedan tar det evigheter att bläddra bland filmerna.

Jag vet att uppkopplingen är OK eftersom jag testade att koppla in datorn på samma kabel. Gick hur snabbt som helst.

Jag gjorde ett test och tittade på en gratisfilm (Django Unchained bakom kulisserna). Verkade fungera fint. Så varför går det att streama en film utan problem medan menyerna är helt värdelösa? För det är väl inte så att ni använt samma programmerare till denna boxen som till Sagem-boxen? Den fungerade ju bäst som bokstöd i IKEA-hyllan...

Redigerat av Unregistered0d5a35d1, 08 June 2013 - 16:05.

Postad 10 June 2013 - 07:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Kopplade upp boxen (HD PVR 5720-SX) till nätet nu för första gången. Vår uppkoppling är 15 Mbit/s. Varför är GO så förbannat långsamt? Det tar mer än en minut att komma i menysystemet överhuvudtaget, sedan tar det evigheter att bläddra bland filmerna.

Jag vet att uppkopplingen är OK eftersom jag testade att koppla in datorn på samma kabel. Gick hur snabbt som helst.

Jag gjorde ett test och tittade på en gratisfilm (Django Unchained bakom kulisserna). Verkade fungera fint. Så varför går det att streama en film utan problem medan menyerna är helt värdelösa? För det är väl inte så att ni använt samma programmerare till denna boxen som till Sagem-boxen? Den fungerade ju bäst som bokstöd i IKEA-hyllan...

Hej Bonkeman.

Vi hade lite problem med GO plattformen i helgen och vi jobbar på att lösa detta.

Vänliga hälsningar
Therese

Postad 11 June 2013 - 09:43

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

+1000

Jag såg just att man kunde få MLB.TV premiun för $50 resten av året/säsongen. Det kan ju vara en liten tröst när ESPN America försvinner.

Redigerat av Unregistered220d6a49, 11 June 2013 - 09:44.

Postad 15 June 2013 - 23:20

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Hej Bonkeman.

Vi hade lite problem med GO plattformen i helgen och vi jobbar på att lösa detta.

Vänliga hälsningar
Therese

Hej! Det verkar vara denna helgen också. Menyerna går knappt att använda men när man efter tio minuter lyckats få igång en film så flyter den bra. Fixa menyerna!

Postad 18 June 2013 - 14:08

Unregisterede4cc5b37
  • Unregisterede4cc5b37
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
För er med gamla Hdboxen (250 gb). Erbjudande ny Hdbox för 999:- kr.
Kampanjvillkor: Erbjudandet gäller dig som är befintlig parabolkund och abonnerar på Lokalpaketet, Familjepaketet eller Familjepaketet med C More Max/C more-paketet/Sport/Film. Kostnaden för din beställning debiteras på nästa faktura.. Kampanjen gäller till och med den 30 juni 2013.
http://www.canaldigital.se/ny-hdbox

Postad 18 June 2013 - 15:20

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

För er med gamla Hdboxen (250 gb). Erbjudande ny Hdbox för 999:- kr.
Kampanjvillkor: Erbjudandet gäller dig som är befintlig parabolkund och abonnerar på Lokalpaketet, Familjepaketet eller Familjepaketet med C More Max/C more-paketet/Sport/Film. Kostnaden för din beställning debiteras på nästa faktura.. Kampanjen gäller till och med den 30 juni 2013.
http://www.canaldigital.se/ny-hdbox

Gäller väl inte endast de med gamla 250 GB boxen?

Låter nästan för bra för att vara sant detta. 999 kr för 500 GB boxen eller 299 kr för den vita utan att bindningstiden ändras ett dugg.

/Fredrik

Postad 18 June 2013 - 15:29

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Eller är det endast för de som har den gamla 250GB boxen?. Går ju inte att klicka sig till sidan, hade jag inte sett länken ovan hade jag aldrig sett det.

/Fredrik

(Det var för bra för att vara sant :) )

Redigerat av porch123, 18 June 2013 - 15:51.

Postad 18 June 2013 - 15:54

Unregisterede4cc5b37
  • Unregisterede4cc5b37
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Enligt kampanjvillkoren gäller det alla med minst Lokalpaketet. Kampanjvillkor: Erbjudandet gäller dig som är befintlig parabolkund och abonnerar på Lokalpaketet, Familjepaketet eller Familjepaketet med C More Max/C more-paketet/Sport/Film. Kostnaden för din beställning debiteras på nästa faktura.. Kampanjen gäller till och med den 30 juni 2013.

Postad 18 June 2013 - 21:08

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Det var ju 2 olika boxar. Är den dyrare så mycket bättre? Har en extern hd liggandes. Hade varit skönt att bli av med det franska skräpet.

Redigerat av vilse, 19 June 2013 - 19:44.

Postad 19 June 2013 - 07:05

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Vita boxen har bara en ingång, d.v.s bara kunna spela in eller titta på en kanal åt gången (frånsett om båda kanalerna är på samma mux).
Svarta boxen har två ingångar, d.v.s att man kan spela in ett program samt att se ett annat samtidigt, eller kunna spela in två program samtidigt.

Postad 19 June 2013 - 19:43

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Blev 999kr boxen. Ska bli gott att sätta yxan i franska ingenjörskonstens mästerverk. Kommer aldrig köpa nån fransk teknikpryl igen, man borde ju insett detta innan sagemköpet.

Postad 19 June 2013 - 21:06

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag har en fråga till Canal Digital: Eftersom jag inte har fått något brev så kan jag inte beställa 500GB boxen för 999:-? Loggar jag in på mitt "CD konto" så är priset 2995:- samt att jag binder mig för 24 månader...

Postad 20 June 2013 - 08:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag har en fråga till Canal Digital: Eftersom jag inte har fått något brev så kan jag inte beställa 500GB boxen för 999:-? Loggar jag in på mitt "CD konto" så är priset 2995:- samt att jag binder mig för 24 månader...

Hej Grön49.

Detta är ett specialerbjudande som gått ut till de kunder som aktivt använt vår On Demand tjänst Go via boxen. Att erbjudandet gått ut till just dessa kunder beror på att möjligheten att använda GO i den inspelningsbara HD-boxen 250 GB upphörde den 17 juni.

Med vänliga hälsningar
Therese

Postad 20 June 2013 - 09:04

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Och vi andra som har tålmodigt har väntat i åratal på att ni ska få ordning på en box som ni själva förstörde med era uppdateringar? Jag slutade ringa till er efter att ha blivit utskrattad av en störd person i er support som var ytterst hånfull. Han idiotförklarade i princip mig för att jag hade fräckheten att klaga på denna fantastiska box. I stället följde jag tråden om skitboxen här på minhembio.com. Här fick man tips från kunniga som listade ut mer om boxen än vad CD själva visste. Efter att ha läst vilka idiotiska råd/bortförklarningar som dom som kontaktade supporten fick, så insåg jag att det gav mer att följa tråden .
När min box krävde avstängning med knapp på sladden alternativt dra ut strömkabeln, blev jag tvungen att kontakta supporten. Jag fick då återigen prata med en ytterst otrevlig människa började att mästra mig och påtalade minsann att jag inte skulle få den gratis! Jag var naturligtvis beredd att betala men inte att bli förolämpad så la jag på luren. Jag ringde igen och fick prata med en person som direkt sa att han skickar en strömkabel med knapp, gratis..

Trots avstängningsknappen har man fått stå ut med "hängningar" och att boxen stänger av sig själv.
Varför har jag stått ut med detta i alla år? Tyvärr har CD en del kanaler som konkurrenterna saknar så det är orsaken.

Efter att ha varit på semester en vecka så visade sig att inga programmerade inspelningar hade spelats in!!!
Jag inser nu att här är gränsen nådd. Att jag som trogen kund i många år ska få betala mer än en ny kund för att få 500 GB boxen är ju skamligt.
En ny kund får ju rabatter men jag får ingenting. Jag inser att jag förlorar en del kanaler när jag väljer en konkurrent till er men jag slipper förhoppningsvis att bli förbannad.

Postad 20 June 2013 - 13:23

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

Hej Grön49.

Detta är ett specialerbjudande som gått ut till de kunder som aktivt använt vår On Demand tjänst Go via boxen. Att erbjudandet gått ut till just dessa kunder beror på att möjligheten att använda GO i den inspelningsbara HD-boxen 250 GB upphörde den 17 juni.

Med vänliga hälsningar
Therese

Och de som inte har använt GO eftersom det verkar lönlöst med den gamla boxen? Det här erbjudandet måste gå ut till alla som lidit med 250GB-boxen, annars kommer ni att skjuta er rejält i foten! Någon måtta får det ju vara!

Postad 20 June 2013 - 16:51

Patrik.A
  • Patrik.A
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Och de som inte har använt GO eftersom det verkar lönlöst med den gamla boxen? Det här erbjudandet måste gå ut till alla som lidit med 250GB-boxen, annars kommer ni att skjuta er rejält i foten! Någon måtta får det ju vara!

Håller fullständigt med dig och Grön49. Min historia är exakt likadan som hans. Dvs jag gav upp på supporten för länge, länge sen och sökte tips här. Att man nu ska missa detta erbjudande för att man inte använt sig av en dåligt fungerande GO-tjänst är ju helt befängt!!

Postad 21 June 2013 - 07:47

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Skicka caset till Dagens Media och Resume.

De följer digital-tv branschen. När de skrev om CDs vilseledande info om C more play erbjudandet blev det fart på CD och den riktiga C more Play blev tillgängligt. Med tanke på att CD själva inte dragit sig för att hävda att tex Netflix har vilseledande marknadsföring så kan det vara av intresse när CD behandlar sina kunder illa - igen.

Med tanke på att Sagemboxen har varit ett konstant supportärende för väldigt många under en lång tid så erbjuds nu en del av kundbasen i hemlighet två nya ersättningsprodukter för ett kraftigt reducerat pris utan ny bindningstid när funktionalitet dras in, pga instabilitet?

Gissar att även konsumentverket som har en egen file på denna boxen kan vara intresserad att ta del av hur CD väljer att hantera detta.

Redigerat av kenta2, 21 June 2013 - 07:58.

Postad 22 June 2013 - 23:42

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

• 914 inlägg
  • 0

Hej Askungen!

Som jag skrev när vi vet mera så kommer vi att meddela er det.

Vänligen Therese

Detta låter lite som när en annan var Telia digital kund och dom lovade mig att HD kanaler kommer snart
i utbudet så bara att beställa.

Tog dom 4 års tid innan detta kom i utbudet från dom sa detta till mig första gången så en grov uppskattning är
mycket bättre att säga en att säga " att det kommer någon gång i framtiden ".

Är själv Canal Digital kund via parabol och kommer också att sakna ESPN America HD brukar kolla på mkt X games event
som jag älskar.

Annars är det 3-5 , TLC är en favorit, Discovery kanalerna är ett måste, Animal Planet HD,History Channel HD,
Travel Channel HD lite granna ibland.

Matlagningsprogram blir det en hel del och därför TLC & Travel channel kommer in för min del.

Det jag saknar är Kanal 6 gärna i HD om ni plockar bort ESPN America och gärna Cmore Sports mot
hockey.

För även jag misstänker att en prissänkning ej kommer och då måste ni ersätta med vettiga kanaler
när ni plockar bort den bästa amrekanska sportkanalen och förstår faktiskt inte varför ni väljer att
göra detta, borde vara bra kanaler att "stå ut från mängden" av andra tv leverantörer.

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 22 June 2013 - 23:59.

Postad 24 June 2013 - 09:24

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

För även jag misstänker att en prissänkning ej kommer och då måste ni ersätta med vettiga kanaler
när ni plockar bort den bästa amrekanska sportkanalen och förstår faktiskt inte varför ni väljer att
göra detta, borde vara bra kanaler att "stå ut från mängden" av andra tv leverantörer.

Nu är det ju som sagt inte CD som valt att plocka bort kanalerna utan ESPN som valt att sluta sända.

Postad 24 June 2013 - 10:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Detta låter lite som när en annan var Telia digital kund och dom lovade mig att HD kanaler kommer snart
i utbudet så bara att beställa.

Tog dom 4 års tid innan detta kom i utbudet från dom sa detta till mig första gången så en grov uppskattning är
mycket bättre att säga en att säga " att det kommer någon gång i framtiden ".

Är själv Canal Digital kund via parabol och kommer också att sakna ESPN America HD brukar kolla på mkt X games event
som jag älskar.

Annars är det 3-5 , TLC är en favorit, Discovery kanalerna är ett måste, Animal Planet HD,History Channel HD,
Travel Channel HD lite granna ibland.

Matlagningsprogram blir det en hel del och därför TLC & Travel channel kommer in för min del.

Det jag saknar är Kanal 6 gärna i HD om ni plockar bort ESPN America och gärna Cmore Sports mot
hockey.

Hej Jonas1979

På ESPN´s ägares initiativ kommer sändningarna på ESPN Classic, ESPN America och
ESPN America HD upphöra den sista juli. Man kommer då att stänga ner kanalerna i hela Europa, undantaget är Irland och England. Tyvärr innebär det att kanalerna inte längre kommer att vara tillgänglig via någon distributör i hela Skandinavien.

Vänligen
Pauline

Postad 24 June 2013 - 11:56

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Kan någon från Canal Digital svara på frågan jag ställde 20 juni? " Och vi andra som har tålmodigt väntat i åratal på att ni ska få ordning på en box som ni själva har förstört med era uppdateringar"
Vilket "specialerbjudande" kommer vi att få?

Postad 24 June 2013 - 12:57

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Kan någon från Canal Digital svara på frågan jag ställde 20 juni? " Och vi andra som har tålmodigt väntat i åratal på att ni ska få ordning på en box som ni själva har förstört med era uppdateringar"
Vilket "specialerbjudande" kommer vi att få?

Du kommer inte att få ett skit förrän du ringer och säger upp ditt abonnemang och de frågar varför. Halvfigurerna i supporten är så blåsta så de går inte att resonera med, förutom när det kommer till kritan och de är på väg att förlora dig som kund.

Jag hade bestämt mig för att lämna pga Sagem-boxen men fick i sista sekund ett ganska hyggligt erbjudande om den nya inspelningsbara boxen. Fan vad det satt långt inne!

Det är bara utbudet som håller mig kvar, men det blir ju sämre och sämre. Jag hatar Canal Digital som företag och jag hatar samtliga i deras support ännu mer. Blir förbannad bara jag tänker på dem och hur de bemöter folk. Man märker deras spydiga ton även i denna tråden ibland. De är så uppenbart irriterade på oss kunder på detta forumet som de bara tycker gnäller och gnäller, men vi vill bara ha en fungerande tjänst. Deras on-demand tjänst fungerar inte vidare bra på den nya boxen heller. Hur svårt ska det vara?

Fan vad ni är värdelösa CD...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.