Den "säljaren" skulle jag också vilja prata med.....
Ibland räcker det att ringa och prata med dem, jag har också fått halverade priser i ett år.
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34745 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 03 februari 2016 - 12:39
Ibland räcker det att ringa och prata med dem, jag har också fått halverade priser i ett år. Postad 03 februari 2016 - 12:43
Blev lite nyfiken, så jag kollade Telias hemsida och jag kan inte se nåt där (ännu). Men jag ser att Viasat Fotboll/Motor HD ska ingå i sportpaketet. Kan inte se att jag har dem eller måste man ha HD-paketet då också? (det står inget om detta under HD-paketet) Läggs HD-versionen på plats 74, som SVT gör eller är det 474 den ska finnas på (motor alltså)? Redigerat av Bopper, 03 februari 2016 - 12:44. Postad 03 februari 2016 - 13:23
Det har funnits två paket; Viasat Sport samt Viasat Sport HD, i och med Viasats prishöjningar och kommande förändringar (TV3 Sport) så verkar det smalnas av till bara ett paket (med HD).
Jag som har det gamla med HD (och fiber) har precis som du skriver HD-kanalerna på SD-platserna, precis som med SVT. Postad 03 februari 2016 - 16:25 Postad 03 februari 2016 - 18:08
Jag har inte fått Viasat Motor HD, ännu. Men på Telias hemsida står "tidigaste leveransdatum är 1 mars", så det kanske händer nåt då? Postad 03 februari 2016 - 18:18
Prova vetja.. Kan aldrig skada... Postad 03 februari 2016 - 18:48
Finns ett discovery paket och det kostar 308 kr i månaden. Postad 06 februari 2016 - 19:20
Fast sitter man på TV-paket för över 1000:-/mån så har man kanske lite mer förhandlingsutrymme än snål-Svensson som gnäller på att lagompaketet för 239.- är dyrt (tänker på mig själv) Postad 08 februari 2016 - 11:47
Betalar över 1000 i månaden redan och när jag ringde och försökte få samma deal så hade dom aldrig hört talas om detta pris och kunde absolut inte erbjuda mig nått liknande..... Postad 08 februari 2016 - 13:08
Du får "hota" med att säga upp eller byta till ett billigare paket Postad 08 februari 2016 - 15:47 Gjorde det....kanske va fel säljare som svarade. Skall göra ett nytt försök Postad 09 februari 2016 - 08:25 Är det bara jag som har 'problem' med play-tjänsterna? Ibland får jag upp att istället för t.ex. avsnitt ett och två så finns avsnitt två två gånger. Eller som ibland om jag klickar mig in och förväntar mig mer information om ett program så får jag inte upp något utan enbart en bild som ser ut att vara en 16:9 bild som klämts ihop till 4:3. Postad 09 februari 2016 - 12:09
För serier läggs ofta alla visningar upp, även repriser, därför kan många avsnitt listas flera gånger och den där hoptryckta bilden har jag också sett. Men det skulle nog underlätta om du redovisar konkreta exempel, som du anser är fel. Postad 09 februari 2016 - 20:18 har digital boxen VIP1113 stöd för HDMI-CEC (eller liknande)? Har idag VIP1003 och den har inte det.
Har försökt prata med supporten på telia, men dom förstår inte vad det är och bekräftar enbart att den har HDMI.. Googlade på VIP1113 och HDMI CEC och det finns viss info om att CEC stödet kom med en firmware update sent 2014 Redigerat av akikkal, 09 februari 2016 - 20:20. Postad 10 februari 2016 - 06:51
OK. Går jag nu till exempel in på SVTr och vill titta på Shetland så kan jag välja Avsnitt 4 eller Avsnitt 4. Båda har samma beskrivning och är tillgängliga i 2 dagar till. Går jag t.ex. in på Sjuan och väljer Broadchurch så har jag den hoptryckta bilden. Det står Broadchurch under bilden och ett litet tag står det Broadchurch 1/1 längst ner. Men det försvinner efter ett tag. Ingen annan information utan man får klicka sig vidare en gång till för att komma till den. Postad 11 februari 2016 - 18:25
Fick ingen såvitt jag minns. Däremot fick jag behålla HBO 2 veckor extra. Fast den kanalen betalade jag redan för. Postad 11 februari 2016 - 21:15
Shetland ligger tydligen bara kvar en vecka i SVTr, därför ser du bara det senaste avsnittet (samt en repris av detta avsnitt). Samma sak med Broadchurch, kan bara ses under en vecka från sändning, fast SVTr har en snyggare lösning. Vet inte vem som är ansvarig för denna presentation, Sjuan/TV4 eller Telia.
SVTr (och kanske även andra kanaler) är ofta mer begränsad än vad resp. tjänst på webben är, men just Shetland kan du bara se i 7 dagar efter sändning även på webben: http://www.svtplay.se/shetland Postad 12 februari 2016 - 13:01
Tack för informationen. Låt vara att det ena är första avsnittet och det andra är en repris av det. Det kändes bara lite onödigt att ha båda då det egentligen är samma sak. Men det kanske bara är jag.
Beträffande Broadchurch så var poängen mer att det först dök upp en extra sida med en hoptryckt bild som inte sa något mer om vilket avsnitt eller så. Utan det fick man först sedan man klickat sig vidare ytterligare. Varför inte en "riktig" bild eller en rad text om vilket avsnitt det rörde sig om? Postad 12 februari 2016 - 13:59
Jag brukar kolla på Veckans brott i efterhand och då brukar det finnas 4-5 rader av samma avsnitt Postad 16 februari 2016 - 11:02 Inspelningar som gör med utrustning hos Telia spelas in enligt EPG och det är som så att har reprisen av ett program ett annat unikt ID i EPG så kommer det spelas in flera gånger. i EPG datat vi får skickar leverantören med vad som ska spelas in. Det är ju som så att när reprisen går en annan dag så blir det ju 7 dagar efter reprisen man kan se detta program om det nu är 7 dagar innan materialet plockas bort från play tjänsten.
Det pågår för tillfälle ett arbete under året med att få till bättre EPG data och då kommer detta lösa sig med.
Det är ju även pga att kanalerna inte följer EPG som det kan bli fel program inspelat och saknas delar i början och/eller slutet.
Markus Johansson Telia Kundservice Postad 16 februari 2016 - 14:11 Nån mer än jag som tycker att navigeringen i 'mini-guiden' (Info-knappen) är ologisk? Kontrollerna är ju precis tvärtom mot den vanliga guiden - höger/vänster byter kanal i stället för tid. Postad 16 februari 2016 - 15:10
Nej, jag tycker att kontrollen för uppåt/nedåt är det mest logiska för att scrolla uppåt/nedåt i tid för program som gått eller kommer att gå. Vänster/höger för kanalbyte är däremot kanske lite mindre logiskt men är ju vad som återstår av kontrollen. Postad 16 februari 2016 - 16:32 Kanske det hade varit logiskt om det hade varit enda alternativet. Men när det finns två guider (tre inklusive kanallistan) kan man tycka att de borde fungera likadant. Postad 16 februari 2016 - 22:47 Eftersom att ni tycker om HD här. Vilken HD kanaler står högst på era önskelistor?
Markus Johansson Telia Kundservice Postad 16 februari 2016 - 23:14 TV6 och Sjuan. Det är nog de kanaler som flest har nytta av att få i HD.
...och att alla de "vanliga" HD-kanalerna ska ingå i grundpaketet utan en massa larv med separat HD-paket.
Dvs SVT1HD, SVT2HD, TV3HD, TV4HD, Kanal5HD, TV6HD, SjuanHD plus de där andra vanliga kanalerna ska ingå utan något mankemang. Postad 16 februari 2016 - 23:37 För min del Eurosport och Discovery. Tittar inte mycket på övriga reklamkanaler förutom när det är sport. Postad 17 februari 2016 - 06:21
Titta på Canal Digitals HD utbud och ta efter dom. 22 HD kanaler utan extra tillägg. Ingår i Familjepaketet. ![]() Postad 17 februari 2016 - 07:57
Alla tycker om HD, inte bara vi här. Jag skulle vilja ha mer HD på djur, natur och vetenskap/teknikkanalerna. Postad 17 februari 2016 - 08:04
Skippa HD-paketet och in med 3,4 och 5HD i de vanliga paketen, typ lagom. Kan Boxer ha det i sitt standardpaket (Mix) så borde Telia också kunna det. Med vänlig hälsning Bernt Postad 17 februari 2016 - 10:02 Hej
Om man har en kanal i SD borde även HD versionen ingå utan extra kostnad, dvs inga HD-paket. Om nu det är för mycket begärt så önskar jag dessa kanaler: 1-10,12, sportkanaler, djur/naturkanaler och dokumentärkanaler. Postad 17 februari 2016 - 10:10
Av dom som finns i Sverige: TV6 HD, TV12 HD, TV4 Sport HD, Nat Geo Wild HD, Discovery HD, Animal Planet HD, BBC Brit HD, BBC Earth HD, Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, Viasat 16 HD samt Disney Channel HD.
Förväntar mig kanske inte alla Postad 17 februari 2016 - 10:23 Postad 17 februari 2016 - 14:07 Telia har för tillfället 28 st HD kanaler om jag räknat rätt. ( även om de då inte är paketerade på ett annat sätt än vissa av er skulle önska. )
Så frågan vad mer om det är någon utöver de som ni helst vill ha.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 17 februari 2016 - 14:17
Hela Discoverypaketet i HD. Postad 17 februari 2016 - 14:49 Postad 17 februari 2016 - 15:29
Du glömde den kanal jag tittar mest på, Viasat Fotboll HD. Har haft Viasat Sport paketet länge nu men Just Viasat Sport är inte i HD av någon anledning. Den skulle jag vilja se i HD. Postad 17 februari 2016 - 15:46 Varav 11 är Cmore och 8 viasat premium, då är det ca 10 kvar. Det är i nivå med boxer. Om man kikar här: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/HDTV (under Europa/Sverige) finns en någorlunda uppdaterad lista för jämförelse med olika operatörer. Kika gärna där, då ser man direkt hur långt efter Telia är övriga. Edit: men cred till dig Markus (och Telia). Som faktiskt tar upp frågan och vill ha synpunkter ifrån era kunder! Redigerat av Unregistered63c886aa, 17 februari 2016 - 16:47. Postad 17 februari 2016 - 15:55 Postad 17 februari 2016 - 17:22 Markus det finns 30 HD kanaler hos Telia · SVT1 HD · SVT2 HD · TV3 HD · TV4 HD · Kanal 5 HD · Kanal9 HD · C More Sport HD · C More Live HD · C More Live 2 HD · C More Live 3 HD · C More Live 4 HD · C More Fotboll HD · C More Hockey HD · C More Golf HD · C More First HD · C More Hits HD · C More Series HD · Fox HD · Viasat Motor HD · Viasat Fotboll HD · Viasat Golf HD · Viasat Film HD · Viasat Film Comedy HD · Viasat Serie HD · Viasat Action HD · Discovery HD Showcase · National Geographics Channel HD · Outdoor Channel HD · Eurosport 1 HD · Eurosport 2 HD Postad 17 februari 2016 - 17:57 Jag längtar till den 1:e mars, för det var väl då vi skulle få Viasat Motor HD i vanliga sport-paketet? Postad 17 februari 2016 - 18:14
Kanalpaket stor eller mixa. Postad 17 februari 2016 - 19:39
Den mest uppenbara kanalen som saknas i listan, men som borde finnas i Telias utbud, är enligt min mening TV6 HD.
Om frågan vore vilka HD-kanaler man helst vill ha tillgång till "gratis" skulle mitt svar vara TV3 HD, TV4 HD och Kanal5 HD. Postad 18 februari 2016 - 08:21 För min del prioriterar jag följande kanaler i HD.
1. Viasat Sport HD 2. Viasat Hockey HD 3. BBC Brit HD 4. TV12 HD 5. TV6 HD
När vi ändå pratar kanaler är jag mycket angelägen om att det kommer gå att få tag på nya TV3 Sport hos Telia och att jag inte ska behöva skaffa ett Viasat Guld eller Silver abonnemang för att få det. Ett Viasat Sport paket eller Stor borde räcka. Redigerat av michaellindqvist, 18 februari 2016 - 08:22. Postad 18 februari 2016 - 08:27
Markus Johansson Telia Kundservice Postad 18 februari 2016 - 08:45
Tack!
Sorry hade inte alla i huvudet helt enkelt.
Sen kan man nog säga att Telia även har Penthouse HD eftersom att den delar plats med viasat film kanaler på nätterna. Denna står inte med på wikipedia sidan som det länkades till tidigare.
Markus Johansson Telia Kundservice Redigerat av TeliaKundservice, 18 februari 2016 - 10:56. Postad 18 februari 2016 - 09:17
Intressant. Då undrar man ju om det finns fler kanaler som kodas ner för att, antar jag, ADSL-kunder ska kunna se kanalen. Nu kan inte jag det tekniska men går det inte att skicka ut dels en nedkodad variant och den urspungliga? Postad 18 februari 2016 - 11:19
När TV4 Sport Xtra fortfarande levde så antar jag att det var samma sak? Dock så sändes då även en ren HD-variant. Finns det någon direkt orsak att inte samma sak görs nu? Det är väl även samma sak med Viasat 16 (Kanske även BBC Brit/Earth? Nu kan jag inte det där med upphandlingar med företagen som sänder ut kanalerna. t.ex TV4. I min (konstiga) värld borde det inte innebära några jättekostnader att sända ut två strömmar då?
Att rent generellt se på sport i "sd" på en modern tv (ca 55") är inte ok år 2016 5 användare läser detta ämne0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |