* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 07 mars 2016 - 12:38
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Undra om TV3 HD kommer vara med i paketet Stor ?
Nej.
Postad 07 mars 2016 - 12:40
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Det är väl snarare VILKA kanaler man har som är intressant, snarare än antalet. Jag har massor med kanaler som jag inte tittar på och kommer inte bli gladare av att inte titta på dem i HD.
Min fråga var hur många...
Postad 07 mars 2016 - 12:51
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Här är e-post adresser till Telias ledningsgrupp om någon vill ge dem sin syn på vad som verkar vara ett steg tillbaka mot medeltiden. https://www.telia.se...at/om/ledningen
Allt som går att få i HD ska naturligtvis sändas i HD. Det ska inte vara bildkvalitén som är produkten, utan kanalens innehåll. Det som nu händer är rena skandalen för att vara 2016. Ungefär som om en mäklarkedja skulle förklara att "nu gör vi mäklartjänsten bättre och större - alla villa- och lägenhetsannonser kommer nu åter att publiceras tillsammans i din dagstidning (tyvärr innebär det att vi inte längre finns på Hemnet eller digitalt ö h t, men så länge du prenumererar på tidningen till samma låga pris som tidigare så har du alla annonser där).
Postad 07 mars 2016 - 13:22
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Undra om TV3 HD kommer vara med i paketet Stor ?
Enda man som man kan utgå ifrån just nu är listan ovanför och då är svaret nej.
Postad 07 mars 2016 - 13:49
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Enligt tabellen så kommer 12 st HD-kanaler att ingå i stor. Hur många var det innan?
5,
svt1, svt2, Kanal 9, Eurosport 2 samt Fox.
Postad 07 mars 2016 - 14:01
kadett
-
kadett
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Här är e-post adresser till Telias ledningsgrupp om någon vill ge dem sin syn på vad som verkar vara ett steg tillbaka mot medeltiden. https://www.telia.se...at/om/ledningen
Allt som går att få i HD ska naturligtvis sändas i HD. Det ska inte vara bildkvalitén som är produkten, utan kanalens innehåll. Det som nu händer är rena skandalen för att vara 2016. Ungefär som om en mäklarkedja skulle förklara att "nu gör vi mäklartjänsten bättre och större - alla villa- och lägenhetsannonser kommer nu åter att publiceras tillsammans i din dagstidning (tyvärr innebär det att vi inte längre finns på Hemnet eller digitalt ö h t, men så länge du prenumererar på tidningen till samma låga pris som tidigare så har du alla annonser där).
Det trista är att man tar en befintlig HD-kanal och skruvar ned kvaliteten så kunderna skall få en sämre upplevelse.
Man fabriksförstör så att säga sin egen produkt.
Redigerat av kadett, 07 mars 2016 - 14:08.
Postad 07 mars 2016 - 14:07
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
5,
svt1, svt2, Kanal 9, Eurosport 2 samt Fox.
Och TV3 HD, TV4 HD, Kanal5 HD, Discovery Showcase HD, National Geographic HD, Eurosport 1 HD. Dom hade jag oxå med paket stor och HD paket som tillval. Kanske har glömt en eller 2 men dom som jag skrev hade jag iaf oxå.
Men du kanske menar HD kanalerna som ingick utan Tillval?
Redigerat av Turbo-Danne, 07 mars 2016 - 14:08.
Postad 07 mars 2016 - 14:16
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Och TV3 HD, TV4 HD, Kanal5 HD, Discovery Showcase HD, National Geographic HD, Eurosport 1 HD. Dom hade jag oxå med paket stor och HD paket som tillval. Kanske har glömt en eller 2 men dom som jag skrev hade jag iaf oxå.
Men du kanske menar HD kanalerna som ingick utan Tillval?
Precis, dom du nämner samt outdoor channel HD (kanske utgick på slutet) ingick i tillvalet HD, övriga 5 i stor.
Postad 07 mars 2016 - 14:19
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Precis, dom du nämner samt outdoor channel HD (kanske utgick på slutet) ingick i tillvalet HD, övriga 5 i stor.
Misstänkte det.  så det blir lite bättre än förut. Men går väl + - noll men tanke på att några kanaler försvinner nu och stor blev dyrare efter årsskiftet. :/
Postad 07 mars 2016 - 17:01
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Kanske är det så att det stora flertalet av Telias tv-kunder inte bryr sig om SD eller HD? Vore intressant att veta hur stor andel som har/hade HD-paketet som tillval. För oss som bryr oss synnerligen om HD är det möjligtvis en annan operatör som gäller framöver, t ex en med 22 HD-kanaler i det vanliga familjepaketet.
Postad 07 mars 2016 - 17:28
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Kanske är det så att det stora flertalet av Telias tv-kunder inte bryr sig om SD eller HD? Vore intressant att veta hur stor andel som har/hade HD-paketet som tillval. För oss som bryr oss synnerligen om HD är det möjligtvis en annan operatör som gäller framöver, t ex en med 22 HD-kanaler i det vanliga familjepaketet.
Du har nog helt rätt! Flertalet av användarna bryr sig nog inte. Själv har jag inte haft HD paketet mest pga dess kassa utbud. Har inte kännts värt pengarna.
Postad 07 mars 2016 - 18:17
Sacco71an
-
Sacco71an
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag har Stor + HD paketet nu..så om jag ska ha TV3 och Eurosport HD måste jag teckna många kanalpaket utöver Stor som jag har nu..HELT SJUKT JU !! Jag hoppas verkligen dom kanaler kommer vara i Stor annars dax att skruva upp en tallrik på väggen.
Postad 07 mars 2016 - 18:30
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Inget att tveka på, bildkvaliten överlag, HD som SD är så mycket bättre via CD parabol än iptv. Dessutom är deras familjepaket inte dyrt i jämförelse och installation av tallrik mm. brukar ingå.
Postad 07 mars 2016 - 18:40
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Inget att tveka på, bildkvaliten överlag, HD som SD är så mycket bättre via CD parabol än iptv. Dessutom är deras familjepaket inte dyrt i jämförelse och installation av tallrik mm. brukar ingå.
Håller med. Bildkvalite på både SD och HD går inte ens att jämföra. Förr va ju Telia mycke billigare än CD därav hade jag Telia i 5 år eller nåt sånt. Men nu blev CD billigare med många fler kanaler och då blev inte valet så svårt. Dessutom kan man spela in 2 program samtidigt. Hade TV via adsl och då gick inte det.
Redigerat av Turbo-Danne, 07 mars 2016 - 18:40.
Postad 07 mars 2016 - 18:59
HaloGuilty
-
HaloGuilty
-
Användare
-
-
121 inlägg
Blir inte kanal 1 till 6 i HD till lagompaketet är det adjöss för min del inkl bredband och telefoni.
Häng med i utvecklingen nu Telia och ta inte extra betalt för en självklar HD upplösning 2016.
Borde höja priset på dom som vill ha SD istället!!!
Postad 07 mars 2016 - 20:19
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Håller med. Bildkvalite på både SD och HD går inte ens att jämföra. Förr va ju Telia mycke billigare än CD därav hade jag Telia i 5 år eller nåt sånt. Men nu blev CD billigare med många fler kanaler och då blev inte valet så svårt. Dessutom kan man spela in 2 program samtidigt. Hade TV via adsl och då gick inte det. 
Vi flyttade in i ett hus med fiber bundet till Telia. Enkel installation av TV-boxen och vips hade man digital-tv. Nu har det går några år och vi är obundna. Är rätt sugen på att testa CD igen oavsett vad, så kanske var detta den lilla spark i baken jag behövde. Jag har en tilltagande känsla av kaos i Telia som letar sig ned till de olika produkterna. Man läser om stora förluster på vissa marknader, namnbyte etc. Kanske har idioter tagit över tv-verksamheten och nu ser vi konsekvenserna? Nä, jag får ta och bestämma mig snart. Är mest orolig att få en klumpig installatör som skruvar upp parabolen fel eller sabbar huset....
Postad 07 mars 2016 - 20:20
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Blir inte kanal 1 till 6 i HD till lagompaketet är det adjöss för min del inkl bredband och telefoni.
Häng med i utvecklingen nu Telia och ta inte extra betalt för en självklar HD upplösning 2016.
SD-upplösning är bara för entusiaster som krampaktigt hyllar CRT-tekniken. Låt HD vara standard. Standardupplöst tv hör hemma på Antikrundan, och då givetvis sänt i HD!
Postad 07 mars 2016 - 20:30
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Vi flyttade in i ett hus med fiber bundet till Telia. Enkel installation av TV-boxen och vips hade man digital-tv. Nu har det går några år och vi är obundna. Är rätt sugen på att testa CD igen oavsett vad, så kanske var detta den lilla spark i baken jag behövde. Jag har en tilltagande känsla av kaos i Telia som letar sig ned till de olika produkterna. Man läser om stora förluster på vissa marknader, namnbyte etc. Kanske har idioter tagit över tv-verksamheten och nu ser vi konsekvenserna? Nä, jag får ta och bestämma mig snart. Är mest orolig att få en klumpig installatör som skruvar upp parabolen fel eller sabbar huset....
Jag skruvade upp den platta parabolen själv och fick det funka klockrent. Installatören kom bara och finjustera lite. Men kablar och allt skruvade jag upp själv som jag ville.
Postad 07 mars 2016 - 21:34
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
En fråga som jag märkte idag, jag har HBO kanalen via Telia men ser att dom ligger efter i avsnitt om man kollar mot HBO Nordics appen. Varför är det så? tex Billions så finns det 6 avsnitt på Telia men på HBO nordic appen så finns 7 avsnitt.
Betalar samma pengar och då borde utbudet va samma
Postad 07 mars 2016 - 22:41
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Precis det HD-utbud som de flesta normal-tv-tittare torde efterfråga: från SVT1 HD till TV 6 HD, varken mer eller mindre. Ett rimligt bas HD-utbud som alltid borde ingå - under alla förhållanden i det största och dyraste kanalpaketet! Låt gärna dem som vill ha sport och natur och andra nischkanaler i HD betala extra istället.
ComHem inkluderar kanal 1-6 i HD i sitt största paket. Föredömligt, och precis vad jag i ett naivt ögonblick trodde att Telia skulle göra när de påstod att "alla" HD-kanaler skulle ingå i fortsättningen.
Postad 07 mars 2016 - 23:33
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hade det inte varit för att jag gillar play funktionerna så mycket med Telia hade jag bytt leverantör för längesedan. Den funktionen håller mig kvar som kund fortfarande. Samt att man fortfarande har ett bra avtals pris på lagom paketet.
Postad 08 mars 2016 - 11:47
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Vi ändrar din tv-tjänst
Vi på Telia är stolta över att kunna erbjuda dig tv-tjänsten som har Sveriges nöjdaste kunder. Under året har vi gjort förbättringar i den och vill fortsätta med det även i framtiden, därför har vi höjt månadsavgiften på våra tv-paket.
Du som redan är kund hos oss får behålla ditt nuvarande pris fram till 19 april 2016 när det nya priset för tv-paket Stor blir 339 kr/mån*. Har du bindningstid sker prishöjningen först när den löper ut.
Samtidigt kommer krypteringsavgiften att ingå i månadsavgiften och inte längre specificeras separat på din faktura.
Vi ser fram emot ett fortsatt spännande tv-år!
Hälsningar Alexander Hagring
Affärsansvarig tv
Vilka förbättringar? Högre pris och mindre kanaler.....
Postad 08 mars 2016 - 12:09
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Vi ändrar din tv-tjänst
Vi på Telia är stolta över att kunna erbjuda dig tv-tjänsten som har Sveriges nöjdaste kunder. Under året har vi gjort förbättringar i den och vill fortsätta med det även i framtiden, därför har vi höjt månadsavgiften på våra tv-paket. Du som redan är kund hos oss får behålla ditt nuvarande pris fram till 19 april 2016 när det nya priset för tv-paket Stor blir 339 kr/mån*. Har du bindningstid sker prishöjningen först när den löper ut. Samtidigt kommer krypteringsavgiften att ingå i månadsavgiften och inte längre specificeras separat på din faktura. Vi ser fram emot ett fortsatt spännande tv-år! Hälsningar Alexander Hagring Affärsansvarig tv
Läste precis samma sak! Vad är förändringarna? De ska höja paketet med 100:- för min del.. för exakt samma kanaler.. och någon 5HD ser jag inte ens att den ligger med på hemsidan längre. Fy fan vad dåligt telia!! Redogör istället vad det är för förbättringar ni gör!
Postad 08 mars 2016 - 12:14
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Färre kanaler har det väl inte blivit i paketet stor ? Däremot så är det fler HD-varianter än förut. Sen att ta mer betalt för HD år 2016 tycker jag är kasst.
Postad 08 mars 2016 - 12:27
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Prishöjningen vore helt OK för min del bara kanal 1-6 ingick i HD. Men precis som påpekats finns i nuläget knappast sådana förbättringar att det rättfärdigar ett så pass mycket högre pris. Stor i kombination med det gamla HD-paketet var betydligt mer prisvärt - och framförallt mer komplett avseende HD-kanaler.
Postad 08 mars 2016 - 12:28
kadett
-
kadett
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Vi ändrar din tv-tjänst
Vi på Telia är stolta över att kunna erbjuda dig tv-tjänsten som har Sveriges nöjdaste kunder. Under året har vi gjort förbättringar i den och vill fortsätta med det även i framtiden, därför har vi höjt månadsavgiften på våra tv-paket.
Du som redan är kund hos oss får behålla ditt nuvarande pris fram till 19 april 2016 när det nya priset för tv-paket Stor blir 339 kr/mån*. Har du bindningstid sker prishöjningen först när den löper ut.
Samtidigt kommer krypteringsavgiften att ingå i månadsavgiften och inte längre specificeras separat på din faktura.
Vi ser fram emot ett fortsatt spännande tv-år!
Hälsningar Alexander Hagring
Affärsansvarig tv
Riktigt riktigt lågt.
Postad 08 mars 2016 - 12:33
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Läste precis samma sak! Vad är förändringarna? De ska höja paketet med 100:- för min del.. för exakt samma kanaler.. och någon 5HD ser jag inte ens att den ligger med på hemsidan längre. Fy fan vad dåligt telia!! Redogör istället vad det är för förbättringar ni
Kollade lite snabbt och hittade inte många HD-kanaler på hemsidan (förutom SVT1 & 2), men de finns, jag har flera av dem. Men tydligen så släppte Telia på HD-kanaler till de med Viasat-paket först. Så 5HD får du nog denna veckan (eller nästa) om du har lagom eller stor.
Postad 08 mars 2016 - 13:05
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Färre kanaler har det väl inte blivit i paketet stor ? Däremot så är det fler HD-varianter än förut. Sen att ta mer betalt för HD år 2016 tycker jag är kasst.
Betalar mindre idag med Stor + HD paketet och har mer kanaler än vad jag kommer ha sen, så får mig blir det ett högre pris och mindre kanaler
Postad 08 mars 2016 - 13:12
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Betalar mindre idag med Stor + HD paketet och har mer kanaler än vad jag kommer ha sen, så får mig blir det ett högre pris och mindre kanaler
Hur mycket kostar det nu och vilka kanaler kommer du att bli av med ?
Postad 08 mars 2016 - 15:35
Sacco71an
-
Sacco71an
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Följande kanaler tillkommer i tv-paket Stor efter förändringen(dessa ska vara uppdaterade till alla kunder inom en vecka):
Kanal 5 HD
Discovery HD
Animalplanet HD
TLC HD
TV12
Fuel TV HD
History Channel HD
TV4 HD(Kommer i Maj på grund av att vi behöver lösa regionala sändningar först)
Redigerat av Sacco71an, 08 mars 2016 - 15:37.
Postad 08 mars 2016 - 16:01
ikan
-
ikan
-
Rookie
-
2 inlägg
Vi som är låsta till adsl och har tvillingabonnemang när får vi ta del av alla HD kanaler?
Prishöjningen drabbar även oss men ser inga förbättringar som vi kan ta del av.
Känns jävligt surt...
Postad 08 mars 2016 - 16:29
Sacco71an
-
Sacco71an
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Följande kanaler tillkommer i tv-paket Stor efter förändringen(dessa ska vara uppdaterade till alla kunder inom en vecka):
Kanal 5 HD
Discovery HD
Animalplanet HD
TLC HD
TV12
Fuel TV HD
History Channel HD
TV4 HD(Kommer i Maj på grund av att vi behöver lösa regionala sändningar först
Jag måste lägga till Viasat Guld eller Silver för att få TV 3 HD som jag nu har i mitt HD paket som kommer försvinna..Vilket j*vla skämt !!!
Sen nästa skämt för att få Eurosport 1 HD måste jag lägga till något annat kanalpaket orkar inte ens kolla vilket.. Dyrt blir det iaf !!
Postad 08 mars 2016 - 16:59
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Hur mycket kostar det nu och vilka kanaler kommer du att bli av med ?
jag betalar 89 för HD paketet och jag kommer nu bli av med tv3 HD och Eurosport 2 HD, sedan ser jag inte outdoor channel längre med i listorna så den verkar försvinna med.
Postad 08 mars 2016 - 18:08
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Det blir dyrt att se alla vanliga HD kanaler
339 kr Stor
259 kr Discovery
299 kr Viasat Silver Här framgår det inte om HD kanaler ingår för det priset
= 897 kr/ mån
Vissa kanaler får man betala för 3 gånger då de ingår i alla paketen
Telia hur tänkte ni här?
Postad 08 mars 2016 - 18:55
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Kanal 5 HD
Discovery HD
Animalplanet HD
TLC HD
TV12
Fuel TV HD
History Channel HD
TV4 HD(Kommer i Maj på grund av att vi behöver lösa regionala sändningar först)
Varifrån kommer denna info? Någon officiell Telia-källa?
Ska det stå TV12 HD? Vanliga TV12 har ju ingått i Stor sedan länge...
Postad 08 mars 2016 - 19:14
Sacco71an
-
Sacco71an
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Chattade med Telias Kundtjänst..ska nog vara TV12 HD
Postad 08 mars 2016 - 19:19
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Det blir dyrt att se alla vanliga HD kanaler
339 kr Stor
259 kr Discovery
299 kr Viasat Silver Här framgår det inte om HD kanaler ingår för det priset
= 897 kr/ mån
Vissa kanaler får man betala för 3 gånger då de ingår i alla paketen
Telia hur tänkte ni här?
Enligt Marcus tidigare inlägg ingår samma HD-kanaler i Viasat Silver & Guld, förutom film- och sport-kanalerna.
Postad 08 mars 2016 - 19:23
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Marcus tabell tror jag stämmer fortfarande:
https://www.minhembi...87235&p=4315825
Postad 08 mars 2016 - 19:43
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Kan fortfarande inte förlika mig med att Nat Geo HD uppenbarligen försvinner? ALLA andra operatörer har den och de flesta även Nat Geo Wild HD...
T.om. Boxer fixar ju detta...
Postad 09 mars 2016 - 20:39
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Har sedan igår fått tillgång till de nya kanalerna efter omstart av mina boxar. Till skillnad från SVT 1 och 2, Kanal 9 och Fox verkar de nya kanalerna inte automatiskt vara i HD när man har fiber och ansluter till tv med HDMI. Istället måste man byta ut SD-kanalerna mot HD-versionerna i sin kanallista för att få tillgång till dem (vilket alltså inte krävs för att få SVT 1 och 2, Kanal 9 och Fox i HD). Kanske Markus kan förklara varför.
Jag förstår inte riktigt varför man inte kan få tillgång till TV4 HD redan nu. Telia skulle väl kunna byta ut befintliga TV4 HD mot lokalversionerna när de släpps i maj istället för att helt avvakta tills dess.... Kan man få en vettig förklaring?
Postad 10 mars 2016 - 12:08
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Har sedan igår fått tillgång till de nya kanalerna efter omstart av mina boxar. Till skillnad från SVT 1 och 2, Kanal 9 och Fox verkar de nya kanalerna inte automatiskt vara i HD när man har fiber och ansluter till tv med HDMI. Istället måste man byta ut SD-kanalerna mot HD-versionerna i sin kanallista för att få tillgång till dem (vilket alltså inte krävs för att få SVT 1 och 2, Kanal 9 och Fox i HD). Kanske Markus kan förklara varför.
Jag förstår inte riktigt varför man inte kan få tillgång till TV4 HD redan nu. Telia skulle väl kunna byta ut befintliga TV4 HD mot lokalversionerna när de släpps i maj istället för att helt avvakta tills dess.... Kan man få en vettig förklaring?
Jag har Viasat Motor HD och Fotboll HD på sina "rätta platser" (men inte Ishockey HD och Sport HD), men det kan säkert vara nåt inkörningsproblem?
Redigerat av Bopper, 10 mars 2016 - 12:09.
Postad 10 mars 2016 - 17:16
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Fick svar från Telia idag angående tv kanalerna. Det blir inga ändringar på kanalpaketen.
Min fråga.
Hej. Jag har digital tv hos er med kanalpaketen Stor C More max, HD och Viasat Guld. Blir det några förändringar på kanalerna eller får jag behålla alla kanaler jag har. även alla HD kanaler.
Svar från Telia.
Hej! Du kommer att få behålla alla de kanaler du har idag, det kommer inte att plockas bort några kanaler ur dina paket. Skillnaden är att det kommer ingå fler HD-kanaler i dina tv-paket. Ditt nuvarande tv-paket HD kommer då också att tas bort, eftersom kanalerna istället ingår i paketen från början.
Postad 10 mars 2016 - 18:03
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Fick svar från Telia idag angående tv kanalerna. Det blir inga ändringar på kanalpaketen.
Min fråga.
Hej. Jag har digital tv hos er med kanalpaketen Stor C More max, HD och Viasat Guld. Blir det några förändringar på kanalerna eller får jag behålla alla kanaler jag har. även alla HD kanaler.
Svar från Telia.
Hej! Du kommer att få behålla alla de kanaler du har idag, det kommer inte att plockas bort några kanaler ur dina paket. Skillnaden är att det kommer ingå fler HD-kanaler i dina tv-paket. Ditt nuvarande tv-paket HD kommer då också att tas bort, eftersom kanalerna istället ingår i paketen från början.
Antagligen förlorar du Eurosport HD trots att du är Telias drömkund med såväl Stor, som C More max och ViaSat Guld. Fast om du går in på Telias tv-sida finns just nu inte ViaSat Guld att välja. Ska det paketet väck, och befintliga kunder får behålla tills abonnemanget löper ut, eller är det Telias sida som ska uppdateras?
Postad 10 mars 2016 - 18:11
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Nej.Jag förlorar inte Eurosport HD.Jag är inte fastlåst med något abonnemang på tv paketen.Och inga kanaler skulle försvinna det kommer istället att bli fler HD kanaler vilka var osäkert än.
Postad 10 mars 2016 - 18:17
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Antagligen förlorar du Eurosport HD trots att du är Telias drömkund med såväl Stor, som C More max och ViaSat Guld. Fast om du går in på Telias tv-sida finns just nu inte ViaSat Guld att välja. Ska det paketet väck, och befintliga kunder får behålla tills abonnemanget löper ut, eller är det Telias sida som ska uppdateras?
Om man loggar in på mitt Telia finns fler paket, fick som svar att som inte vill skylta med alla.
Jag har ViaSat guld, stor, barn samt c More Max. Jag har inte kvar national Geographic HD så jag frågade om det.
"Hej! Det verkar inte helt klart vart National Geographic HD ska ingå nu efter att HD-paketet togs bort. Jag har kanalen här, men jag har och andra sidan samtliga kanaler oavsett paket. Jag har bollat frågan vidare och kommer återkomma till dig så snart jag fått information om detta. "
Det verkar vara rätt förvirrat även hos dom.
Postad 10 mars 2016 - 18:17
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Kanalpaket lagom har följande HD kanaler dykt upp
Kanal 5 HD
TV 12 HD
TLC HD
Discovery HD
SVT1, SVT 2 och Kanal 9 HD har ingått innan
Märkligt att Eurosport inte ska ingå i något av paketen, förutom Discovery paketet
Postad 10 mars 2016 - 18:27
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Jag har då kvar national Geographic HD på kanalplats 426.Men tv12 HD har jag inte fått än.
Postad 10 mars 2016 - 18:52
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Min fråga.
Svar från Telia.
Enda anledningen till att du får behålla TV3 HD trots att HD-paketet försvinner är att du har Viasat Guld. Om en abonnent med Stor och HD-paketet ställt samma fråga hade svaret rimligen blivit att du kommer gå miste om TV3 HD genom förändringen.
Postad 10 mars 2016 - 19:00
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Det går att fråga Telia om TV3 HD kommer finnas kvar i Stor när HD-paketet försvinner. Är det nån som har fått det svaret att TV3 HD kommer inte finnas kvar i Stor sen.
Postad 10 mars 2016 - 19:03
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Det går att fråga Telia om TV3 HD kommer finnas kvar i Stor när HD-paketet försvinner. Är det nån som har fått det svaret att TV3 HD kommer inte finnas kvar i Stor sen.
Se kolumnen för Stor nedan.
Den info jag har fått tag i nu säger att det ska vara enligt nedan.

Rörande TV4 HD så kommer dessa att lanseras senare i vår när vi får regionala versioner av kanalen från TV 4.
Det är fortfarande som så att alla de kunder har viasat paketen ovan har redan fått kanalerna i dessa paket, de övriga kommer som det ser ut nu bli klara nästa vecka.
Markus Johansson
Telia Kundservice
6 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|