Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2008

480 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 14 juli 2008 - 23:49

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 111 inlägg
  • 0

Åtminstone så borde inte konceptet vara urvattnat.

Heh..



Hehehe.



Gaaaaahhahahahahahaha :D



haha! den var bra den :)

Håller på att F5:a gametrailers en gång i minuten minst nu, i väntan på nya Mirror's Edge trailern i HD:P

[edit] Inte HD men bättre än det som visades på G4TV:
http://www.gametrail.../game/6364.html
[/edit]

shit... ska ju jobba imorrn... hmm, funkar nog ändå...

Nu är ju som sagt streamen från G4tv inte den bästa men... ser inte NBA 09 riktigt bra ut? eller är mina ögon jävligt trötta och bilden dålig nog att bli bra?

/P

Redigerat av Paganmoon, 14 juli 2008 - 23:54.


#202

Postad 15 juli 2008 - 00:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Har MS haft hela sin stora presentation nu? = ingen motion mojäng? :)



Känner samma besvikelse, hade varit en bra grand finale, fast FF XIII var ingen dålig bomb det heller.

#203

Postad 15 juli 2008 - 00:16

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Vad tycker ni i den här delen av forumet om xbox's nya look?
http://www.gametrail...aylist=featured

#204

Postad 15 juli 2008 - 00:18

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 111 inlägg
  • 0
ser fram emot den, eftersom jag aldrig tyckt om 360:s dashbord.

Dom visare lite Left4Dead nu, ännu ett spel man längtar att spela co-op med polarna, kommer bli grymt det med :)

#205

Postad 15 juli 2008 - 05:26

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Det var ju rätt pinsamt när hon tjejen skulle dansa och försökte få med sig publiken...

-Woooooooohh!! Come on!!!

*Crickets*

Fast hon fick ju mest applåder efteråt iaf. De andra var inte lika entusiastiska, speciellt inte tvåan.


Verkade som de gjorde det ja.


Vad är detta ifrån? Gick till sängs efter MS-konferensen var över, vad är detta för spel och konsol ni pratar om?

#206

Postad 15 juli 2008 - 07:51

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Vad är detta ifrån? Gick till sängs efter MS-konferensen var över, vad är detta för spel och konsol ni pratar om?


tror zoiler menar det filmspelet till 360.

#207

Postad 15 juli 2008 - 08:46

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 967 inlägg
  • 0
Godmorgon alla, blev inget Bf3 presentation från EA/Dice eller?

#208

Postad 15 juli 2008 - 10:39

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Godmorgon alla, blev inget Bf3 presentation från EA/Dice eller?


E3 är inte slut, knappt börjat ännu.

#209

Postad 15 juli 2008 - 11:49

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Det var nästan pinsamt att se utannonseringen av "You´re in the Movies" ibland undrar jag vad Microsoft tänker med för det där känns som en stor flopp. Skulle bli väldigt förvånad om det "spelet" kommer sälja bra.

Kan man välja att inte installera den nya dashboarden för jag gillar den gamla bättre, den dom visade nu hade vissa saker som tilltalade men avatarerna var helt klart något som jag tyckte sämre om. Tyckte att dom ägnade för mycket tid åt att berätta om hur bra deras konsol var och hur bra live sålt istället för att visa det som iaf jag är mer intresserad av, spelen.

Resident Evil 5 verkar kunna bli riktigt bra men jag blev lite besviken på Fallout 3 (iaf från det dom visade) då det inte alls ser ut som tidigare spel i serien. Hoppas verkligen inte att man måste se närbilder varje gång man använder VATS utan att detta är valfritt. Har för mig att jag läst att man ska kunna spela spelet på samma sätt som i de tidigare Fallout spelen (alltså topdown vy) men detta var inget som de isf visade, är det någon som vet mer om detta?

Av de spel Microsoft visade var det nog mindre än hälften som jag fann intressanta så jag hoppas att detta bara är en liten del av deras kommande titlar för detta och nästkommande år. Hmm kanske ska ta och kolla in sidan "Kommande spel- Xbox 360, Nyheter" lite mer grundligt=).

Redigerat av Jack of all trades, 15 juli 2008 - 11:54.


#210

Postad 15 juli 2008 - 11:51

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 111 inlägg
  • 0
Enligt vad jag läst på kotaku bland annat kommer den nya dashborden helt ersätta den gamla.

Redigerat av Paganmoon, 15 juli 2008 - 11:52.


#211

Postad 15 juli 2008 - 11:58

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Enligt vad jag läst på kotaku bland annat kommer den nya dashborden helt ersätta den gamla.

Så de kommer alltså inte låta en välja, förstår iofs varför men sådant borde få vara valfritt.

#212

Postad 15 juli 2008 - 12:00

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Det var nästan pinsamt att se utannonseringen av "You´re in the Movies" ibland undrar jag vad Microsoft tänker med för det där känns som en stor flopp. Skulle bli väldigt förvånad om det "spelet" kommer sälja bra.


Jag tyckte det var pinsamt när dom avslöjade nya dashborden.

"Welcome to the new Xbox 360 Dashbord"

... publiken förblir tyst i ca 3 sekunder innan dom bestämmer sig för att applådera.

Redigerat av Namil, 15 juli 2008 - 12:01.


#213

Postad 15 juli 2008 - 12:07

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Jag tyckte det var pinsamt när dom avslöjade nya dashborden.

"Welcome to the new Xbox 360 Dashbord"

... publiken förblir tyst i ca 3 sekunder innan dom bestämmer sig för att applådera.

Jag kan förstå varför, även om jag älskar de spel jag spelat från Rare så gillade jag inte alls avaterna (som ju Rare ligger bakom) och för mig känns dessa mer passande på en konsol som Wii, som har en helt annan målgrupp, än till Xbox 360. Att inte ge oss användare möjlighet att välja är bara så fel. Tydligen så krävs det ju att man uppdaterar Xboxen för att kunna spela vissa spel och då installeras ju även den nya dashboarden och även om jag gillar vissa delar av den så är helheten bara så fel tycker jag. Hoppas att Microsoft inser att detta är något som inte alla vill ha och att dom ändå ger en valmöjligheten att inte installera detta.

Redigerat av Jack of all trades, 15 juli 2008 - 12:09.


#214

Postad 15 juli 2008 - 14:28

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Jag tyckte det var pinsamt när dom avslöjade nya dashborden.

"Welcome to the new Xbox 360 Dashbord"

... publiken förblir tyst i ca 3 sekunder innan dom bestämmer sig för att applådera.


hehe tyckte hela alltet var pinsamt, vid alla "stora" saker dom sa så var det i stort sett knäpptyst, kändes inte som att någon brydde sig. var väl egentligen bara final fantasy som skapade någon form av spontan reaktion.

#215

Postad 15 juli 2008 - 14:31

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Mycket klagomål nu Jack, är det inte bättre att faktiskt ta reda på hur det ligger till istället för att klaga på något du inte gillar och tydligen inte har en aning om?

Dashboard built into the new Xbox Guide. For everyone who loves the blades interface, it’s not going away; they are now built directly in to the new Xbox guide. Every feature and option is available right from the guide. You can even access your full games library at all times. No matter where you are (in dash or in game), immediately call up your games played list and directly launch a game

#216

Postad 15 juli 2008 - 14:38

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Mycket klagomål nu Jack, är det inte bättre att faktiskt ta reda på hur det ligger till istället för att klaga på något du inte gillar och tydligen inte har en aning om?

Dashboard built into the new Xbox Guide. For everyone who loves the blades interface, it’s not going away; they are now built directly in to the new Xbox guide. Every feature and option is available right from the guide. You can even access your full games library at all times. No matter where you are (in dash or in game), immediately call up your games played list and directly launch a game

Har kollat lite på olika siter men hittade inget som det som du ovan citerar. Så det går alltså att välja om man vill använda sig av det nya eller det gamla då? Hade varit colt om man kunde använda vissa delar från det nya med det gamla (för jag gillar ju som sagt var vissa delar av det nya).

On topic:

Finns det någon site (inte betal) som erbjuder någorlunda kvalité från E3 presskonferenserna för trejde parts utgivarna?

Redigerat av Jack of all trades, 15 juli 2008 - 14:44.


#217

Postad 15 juli 2008 - 14:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Läs här jack.

Dashen byts ut och du kan inte välja om du vill behålla den gamla bladevarianten. Den nya Guiden kommer dock vara av "blade"-typ

Postad bild

That's the new look of the Xbox 360's Guide, accessible from the big old Guide button on the standard controller. You'll have familiar access to your games, media and settings, via the pop up Guide, which loads faster and more smoothly than the current iteration. You'll also be able to hop directly into anything from your Games library — Live Arcade games, movies, installed Xbox 360 retail games — regardless of what you're currently using your 360 for.


Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 juli 2008 - 14:50.


#218

Postad 15 juli 2008 - 15:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Vad är detta ifrån? Gick till sängs efter MS-konferensen var över, vad är detta för spel och konsol ni pratar om?

Det var filmspelet som pågick under själva MS-konferensen. Ganska lång tid de höll på med det också, hämtade du chips då lr ;) ?

Av de spel Microsoft visade var det nog mindre än hälften som jag fann intressanta så jag hoppas att detta bara är en liten del av deras kommande titlar för detta och nästkommande år.

Skämtaru? Självklart är det inte allt.

#219

Postad 15 juli 2008 - 15:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det var nästan pinsamt att se utannonseringen av "You´re in the Movies" ibland undrar jag vad Microsoft tänker med för det där känns som en stor flopp. Skulle bli väldigt förvånad om det "spelet" kommer sälja bra.

Av de spel Microsoft visade var det nog mindre än hälften som jag fann intressanta så jag hoppas att detta bara är en liten del av deras kommande titlar för detta och nästkommande år. Hmm kanske ska ta och kolla in sidan "Kommande spel- Xbox 360, Nyheter" lite mer grundligt=).


Otippat gnäll? Finns det något som MS presenterar som du gillar?

Hur skulle du själv gjort presentationen av You're in the movies? 100% av de som sitter i E3 publiken är rediga hardcoregamers och ett sådant spel är inte gjort för dem så inte konstigt att det var urtyst.

Så kommer det se ut om du kommer spela det också, så visst pinsamt på scene men så är spelet. Take it or leave it.

#220

Postad 15 juli 2008 - 15:41

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
MS till skillnad från Sony visar det som ligger nära i tiden och inte sånt som kommer om 3 år osv. Jag förstår att Sony gör så för att försöka locka till sig lite mera kunder. Men det är klart då har ju MS 3 år på sig att få en bit av kakan också.

Nä jag föredrar faktisk att se sånt som ska komma under året/början av nästa istället för att se massa filmer på spel som kommer 2010 bla bla bla. KZ2 visades 2005, och kommer inte förens tidigast 2009, då har det gått så lång tid att det längre inte kommer vara en titel att tappa hakan för om det någonsin varit det alls(grafiksmässigt).
Eller så visar dom helt enkelt sådana filmer och sedan väntar.... väntar... väntar på att tiden ska gå och dom får det lika snyggt som filmen 4 år tidigare visade, men återigen inget märkvärdigt efter 4 år och massa poleringar.

Och när ma ntänker tillbaka och ser att KZ1 var lika hypat och ändå "floppade" som det gjorde så är förväntningarna inte så höga utan det är bättre att ta det som det kommer. Men helt klart är att Sony måste visa lite nya spel som ska komma ut NU.

Visst saknade också många spel från MS själva och presentationen var väl inte som man hade önskat sig. men vi lär se och höra mera under E3.

Redigerat av Fiddey, 15 juli 2008 - 15:45.


#221

Postad 15 juli 2008 - 15:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Sett MS en gång till, är inte helt impad över presentationen.

Ger den en svag 4. Steget från 3 till 4 blir det endast pga exklusivt Portal ;)

Var när att bli en svag trea i avsaknad av något helt nytt men FF XIII räddade det.

Mesta var ju rykten sen innan. Men de visar att Live Vision inte är helt dött, att där finns live i Scene It och att man kopierar singstar bra. Tillsammans med Guitar Hero och Rock Band 2 kryddan så täcker de iaf bra när det gäller partyliren.

Dashboardet, avatarn m.m var ju ryktat men aldrig som helt koncept. De visar att även de kan göra stora framsteg så som Sony har gjort och även visa lite innovativa saker så som sällskapspelen Online med primetime.

Sett till spelen är jag ändå lite besviken, hade hoppats på något nytt lir från deras egna märken, alla spel som visades trailer på visste vi ju om. Ville se Forza 3 men ack inte.

#222

Postad 15 juli 2008 - 15:46

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0

MS till skillnad från Sony visar det som ligger nära i tiden och inte sånt som kommer om 3 år osv. Jag förstår att Sony gör så för att försöka locka till sig lite mera kunder. Men det är klart då har ju MS 3 år på sig att få en bit av kakan också.

Nä jag föredrar faktisk att se sånt som ska komma under året/början av nästa istället för att se massa filmer på spel som kommer 2010 bla bla bla. KZ2 visades 2005, och kommer inte förens tidigast 2009, då har det gått så lång tid att det längre inte kommer vara en titel att tappa hakan för om det någonsin varit det alls(grafiksmässigt).
Eller så visar dom helt enkelt sådana filmer och sedan väntar.... väntar... väntar på att tiden ska gå och dom får det lika snyggt som filmen 4 år tidigare visade, men återigen inget märkvärdigt efter 4 år och massa poleringar.

Och när ma ntänker tillbaka och ser att KZ1 var lika hypat och ändå "floppade" som det gjorde så är förväntningarna inte så höga utan det är bättre att ta det som det kommer. Men helt klart är att Sony måste visa lite nya spel som ska komma ut NU.


SÅ länge 360 säljer som bacon i Iran behöver SONY presentera så mycket nytt. Folk har nog börjat tröttna på RROD och dålig byggkvalle. Kanske prissänkning kan få fart på 360n men jag är tveksam.

#223

Postad 15 juli 2008 - 15:49

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

SÅ länge 360 säljer som bacon i Iran behöver SONY presentera så mycket nytt. Folk har nog börjat tröttna på RROD och dålig byggkvalle. Kanske prissänkning kan få fart på 360n men jag är tveksam.



RROD problemet är ju borta så....

#224

Postad 15 juli 2008 - 15:49

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Otippat gnäll? Finns det något som MS presenterar som du gillar?

Hur skulle du själv gjort presentationen av You're in the movies? 100% av de som sitter i E3 publiken är rediga hardcoregamers och ett sådant spel är inte gjort för dem så inte konstigt att det var urtyst.

Så kommer det se ut om du kommer spela det också, så visst pinsamt på scene men så är spelet. Take it or leave it.

Visst finns det det annars hade jag aldrig övervägt tanken på att skaffa en 360 ;). Tror du på allvar att Youré in the movies kommer tilltala merparten av 360 ägarna? Jag gör det inte iaf. Kollar just nu på EA´s konferens och till och med de drev lite med Ms för att de körde en massa siffror som egentligen är rätt så ointressanta då det ju är spelen man förknippar med E3.

Jag skulle aldrig släppt ett spel som Youré at the movies så det hade inte varit några problem. Notera att jag inte skrev att jag tyckte presentationen som sådan var pinsam utan mer att dom överhuvudtaget kunde komma på att göra ett sådant spel :).

Redigerat av Jack of all trades, 15 juli 2008 - 15:59.


#225

Postad 15 juli 2008 - 15:54

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Skämtaru? Självklart är det inte allt.

Just det glömde ju deras egna mässa=), my bad ;).

On topic:
Mirrors Edge verkar kunna bli hur bra som helst. Helt klart ett spel jag vill se mer av=).

Redigerat av Jack of all trades, 15 juli 2008 - 16:01.


#226

Postad 15 juli 2008 - 16:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Visst finns det det annars hade jag aldrig övervägt tanken på att skaffa en 360 ;). Tror du på allvar att Youré in the movies kommer tilltala merparten av 360 ägarna? Jag gör det inte iaf. Kollar just nu på EA´s konferens och till och med de drev lite med Ms för att de körde en massa siffror som egentligen är rätt så ointressanta då det ju är spelen man förknippar med E3.

Jag skulle aldrig släppt ett spel som Youré at the movies så det hade inte varit några problem. Observera jag skrev inte att jag tyckte presentationen som sådan var pinsam utan mer att dom överhuvudtaget kunde komma på att göra ett sådant spel :).



Vad det inte du själv som gick all in på att Sony enligt dig gjorde "innovativa spel", här har du ett från MS och du bashar direkt. Men visst när Sony gör något så är det väl aldrig pinsamt. Allt skapades heller inte för en man men 15-30 som lirar själv framför soffan, detta är ett socialspel - du vet för folk som kan umgås IRL och spela.

Skiter rätt kraftigt om det tilltalar dig eller ej. Sa inte att merparten kommer gilla det, sa bara att E3 är inte en mässa med folk som gillar små sällskapsspel. Men med tanke på att EyeToy sålde en del och det säljs rätt tramsiga spel till PS2 på EyeyToy och Buzz kontrollen som är mindre än hälften så seriösa så tror jag ändå det kan gå.

Alla kör siffror, har alltid gjort. Otroligt, men du kanske missade E3 förra året - tips! Sony gjorde det,men det är väl ok då. Att EA som spelproducent inte gör det bryr jag mig inte om, men konsol tillverkarna brukar ta upp på mässorna hur bra de säljer ur deras egen synvinkel, så har de alltid gjort.

Redigerat av PalmiNio, 15 juli 2008 - 16:03.


#227

Postad 15 juli 2008 - 16:16

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Vad det inte du själv som gick all in på att Sony enligt dig gjorde "innovativa spel", här har du ett från MS och du bashar direkt. Men visst när Sony gör något så är det väl aldrig pinsamt. Allt skapades heller inte för en man men 15-30 som lirar själv framför soffan, detta är ett socialspel - du vet för folk som kan umgås IRL och spela.

Skiter rätt kraftigt om det tilltalar dig eller ej. Sa inte att merparten kommer gilla det, sa bara att E3 är inte en mässa med folk som gillar små sällskapsspel. Men med tanke på att EyeToy sålde en del och det säljs rätt tramsiga spel till PS2 på EyeyToy och Buzz kontrollen som är mindre än hälften så seriösa så tror jag ändå det kan gå.

Alla kör siffror, har alltid gjort. Otroligt, men du kanske missade E3 förra året - tips! Sony gjorde det,men det är väl ok då. Att EA som spelproducent inte gör det bryr jag mig inte om, men konsol tillverkarna brukar ta upp på mässorna hur bra de säljer ur deras egen synvinkel, så har de alltid gjort.

Visst det är visserligen inovativt det håller jag med om men bara för det innebär inte det att man måste gilla det. Jag "bashar" eftersom jag har svårt att tro att det där kommer sälja men givetvis kan jag ha fel.

Alltså jag skiter högaktligt i om det står Nintendo, Microsoft eller Sony som utgivare för ett visst spel eftersom jag inte bryr mig nämnvärt om konsolen som sådan. Jag är ingen fan-boy (även om du verkar tro det) det jag skrivit innan är att Sony har flest spel till sin konsol (alltså procentuellt) som tilltalar mig inte att Sony inte kan göra fel och aldrig släpper dåliga produkter. Jag tilltalas inte för fem öre av Singstar, deras Eye of judgement, Dance dance revolution (och liknande spel) för att bara nämna några spel som jag aldrig skulle skaffa (oavsett om jag har kompisar som gillar dessa eller inte). Så tro inte att jag alltid gillar Sony och höjer dom till skyarna pågrund av att jag skulle gilla en viss konsoltillverkare bättre än andra, det enda jag egentligen bryr mig om är spelen och konsolerna som krävs för att spela dessa kunde jag gott ha klarat mig utan ;).

Redigerat av Jack of all trades, 15 juli 2008 - 16:20.


#228

Postad 15 juli 2008 - 16:35

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Visst finns det det annars hade jag aldrig övervägt tanken på att skaffa en 360 ;). Tror du på allvar att Youré in the movies kommer tilltala merparten av 360 ägarna?


Missade du halva presentationen igår? Microsoft försöker bredda sin kundkrets och locka fler s.k. casual gamers med lättillgängliga spel, avatarer och media. Tanken med "You're in the movies" är nog snarare att locka nya kunder än att sälja in det till befintliga hardcore gamers. 360:n vill bli mer som Wii, familjeorienterad.

Tycker det är skönt att Microsoft satsar på ett bredare sortiment. Att action säljer bra på Xbox 360 vet alla redan så det kan lämnas till tredjepartsutvecklare.

Redigerat av iohan, 15 juli 2008 - 16:38.


#229

Postad 15 juli 2008 - 16:41

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Missade du halva presentationen igår? Microsoft försöker bredda sin kundkrets och locka fler s.k. casual gamers med lättillgängliga spel, avatarer och media. Tanken med "You're in the movies" är nog snarare att locka nya kunder än att sälja in det till befintliga hardcore gamers.

Tycker det är skönt att Microsoft satsar på ett bredare sortiment. Att action säljer bra på Xbox 360 vet alla redan så det kan lämnas till tredjepartsutvecklare.

Nejdå jag såg hela men jag tvivlar på om denna "taktik" kommer sälja fler Xboxar. Men visst det är för tidigt än så vi får väl helt enkelt vänta tills Microsoft släpper denna produkt och se om det ökar försäljningen eller inte ;).

Redigerat av Jack of all trades, 15 juli 2008 - 16:42.


#230

Postad 15 juli 2008 - 16:41

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

inovativt det håller jag med om men bara för det innebär inte det att man måste gilla det. Jag "bashar" eftersom jag har svårt att tro att det där kommer sälja men givetvis kan jag ha fel.


Precis men måste alla andra ogilla det bara för att du gör det då? Sitter man hemma med några vänner(filmgalningar som vi är) så kan detta plus lite ÖL nog bli en ganska kul grej.

Spoiler


Tog mig friheten att redigera din text lite så den passa bättre in, säg nu bara inte att det inte stämmer för det vet dom flesta som hänger här ändå.

PS. jag är ****** jag också, inget att skämmas för med det. Så länge man kan vara ett bra fan.
Sedan finns ju dom som redan nu säger att FF:XII inte är så speciellt längre och att huvudsaken är att FF:XIIIVersus fortfarande är exklusivt :) dom flesta vet ens inte vad Versus är för ett spel.
Enligt vissa är det t.o.m bra för sony att MS får lite FF13 eftersom sony äger 8% av SE.

Här ovanför har du exempel på riktigt usla ******s som inte skyr några medel och inte har någon egen åsikt för fem öre, utan så fort det kommer till 360 också så är det helt plötsligt skit. Bortsett sista exemplet där det faktiskt är bra för sony att dra in pengar från MS på en titel som betyder ruskigt mycket för Sony ;)

#231

Postad 15 juli 2008 - 16:48

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

SÅ länge 360 säljer som bacon i Iran behöver SONY presentera så mycket nytt. Folk har nog börjat tröttna på RROD och dålig byggkvalle. Kanske prissänkning kan få fart på 360n men jag är tveksam.

näe, dem behöver bara visa upp Killzone 2 igen för 4e gången på en E3 mässa, sen visa HOME som aldrig släpps men det kommer säkert en BETA i slutet på 2009. Näe, SONY var de stora när de slog ner SEGA och Nintendo på den tiden men nu är det Nintendo och Microsoft som läxar upp den döende Playstation.

#232

Postad 15 juli 2008 - 16:50

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Precis men måste alla andra ogilla det bara för att du gör det då? Sitter man hemma med några vänner(filmgalningar som vi är) så kan detta plus lite ÖL nog bli en ganska kul grej.



Tog mig friheten att redigera din text lite så den passa bättre in, säg nu bara inte att det inte stämmer för det vet dom flesta som hänger här ändå.

PS. jag är ****** jag också, inget att skämmas för med det. Så länge man kan vara ett bra fan.
Sedan finns ju dom som redan nu säger att FF:XII inte är så speciellt längre och att huvudsaken är att FF:XIIIVersus fortfarande är exklusivt ;) dom flesta vet ens inte vad Versus är för ett spel.
Enligt vissa är det t.o.m bra för sony att MS får lite FF13 eftersom sony äger 8% av SE.

Haha men det är isf fel för det är jag inte. Att Sony råkar göra spel som tilltalar mig beror på att jag helt enkelt gillar spelen och hade inte brytt mig om det var Microsoft eller Nintendo som var utvecklare/utgivare. Det finns inte en enda utvecklare/utgivare som jag tveköst skulle köpa ett spel från om deras spel inte tilltalade mig och så enkelt är det. Bioware och Blizzard må göra grymma spel men inte ens dessa bolag hade fått mina pengar om de släppt ett spel som jag anser vara under all kritik (skulle dock bli ytterst förvånad om de någonsin släpper ett spel jag inte skulle gilla eller anse vara av Blizzard kvalité eller Bioware kvalité). Hade jag kunnat spela de spel jag gillar till konsol på min pc hade jag nog aldrig skaffat mig ens min Ps2 eftersom en pc är så mycket mer mångsidig än dagens konsoler och att jag för en billig penning kan uppgradera den så att den till och med är bättre än en Ps3 eller Xbox 360...

Redigerat av Jack of all trades, 15 juli 2008 - 16:55.


#233

Postad 15 juli 2008 - 16:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Nejdå jag såg hela men jag tvivlar på om denna "taktik" kommer sälja fler Xboxar. Men visst det är för tidigt än så vi får väl helt enkelt vänta tills Microsoft släpper denna produkt och se om det ökar försäljningen eller inte ;).



Iof alltid omöjligt att se om dessa säljer konsoler i det långa loppet. Tror det mest handlar om att tidigt attackera Sonys styrkor, om en konkurrent har något att skryta om som man inte själv har så ser man till att ta bort det argumentet direkt.

Hur många har inte redan dragit upp Singstar som ett argument för PS3? Well efter Lips släpp är inte det ett argument längre, osv. Tivivlar att spelen i sig kommer ge ökad försäljning när de släpps.

#234

Postad 15 juli 2008 - 16:56

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Varför blev även denna tråd förvandlad till en konsolkrigstråd? Det finns ju redan en massa trådar där man kan spy galla över varandra för att de har fel spelkonsol.

Jag tyckte att MS konferens var oväntat svag... tills FFXIII-bomben smällde.

Nu får vi rikta in oss på att recensera Nintendos och Sonys konferenser. Jag förväntar mig stordåd från Nintendos sida. De är trots allt bäst på att hålla på sina nyheter.

Sony konferens är dock den mest intressanta. Vad i hela världen skall de hitta på när MS släppte en bomb av sällan skådat slag under gårdagen?

#235

Postad 15 juli 2008 - 17:00

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Varför blev även denna tråd förvandlad till en konsolkrigstråd? Det finns ju redan en massa trådar där man kan spy galla över varandra för att de har fel spelkonsol.

Jag tyckte att MS konferens var oväntat svag... tills FFXIII-bomben smällde.

Nu får vi rikta in oss på att recensera Nintendos och Sonys konferenser. Jag förväntar mig stordåd från Nintendos sida. De är trots allt bäst på att hålla på sina nyheter.

Sony konferens är dock den mest intressanta. Vad i hela världen skall de hitta på när MS släppte en bomb av sällan skådat slag under gårdagen?

Tyvär är det nog oundvikligt då tråden ju är en allmän E3 tråd.Tycker också att det är tråkigt och ska göra mitt bästa för att försöka undvika att tråden övergår till en konsolflamingtråd ;).

#236

Postad 15 juli 2008 - 17:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Notera att jag inte skrev att jag tyckte presentationen som sådan var pinsam utan mer att dom överhuvudtaget kunde komma på att göra ett sådant spel ;).

Jag har en konstig känsla av att de sneglade lite mot ett sonybegrepp som har med ögon och leksaker att göra. De har en lista de bockar av vettu :)

Nåja, nu leker vi snällt utan att kalla varandra dittan och dattan plz. Det verkar onekligen som att någon misstagit sig med tiden som står i huvudinlägget (18.00). 19.00 måste Nintendos konferens börja.

#237

Postad 15 juli 2008 - 17:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jag har en konstig känsla av att de sneglade lite mot ett sonybegrepp som har med ögon och leksaker att göra. De har en lista de bockar av vettu :)

Nåja, nu leker vi snällt utan att kalla varandra dittan och dattan plz. Det verkar onekligen som att någon misstagit sig med tiden som står i huvudinlägget (18.00). 19.00 måste Nintendos konferens börja.


Hahah den har redan börjat!

http://e3.g4tv.com/e...onference_key=3

Inget nytt än ;)

#238

Postad 15 juli 2008 - 17:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0
Öh, jaha det var ju typiskt. Tur att du sa till mig. Trodde inte man behövde uppdatera livestreamen på IGN.

#239

Postad 15 juli 2008 - 17:41

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
De sparar väl krutet till slutet men just nu känns presentationen lite småtrist. Nintendo alltså. Mycket stats.

Redigerat av iohan, 15 juli 2008 - 17:42.


#240

Postad 15 juli 2008 - 17:42

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Ja inga speciella titlar direkt dom visat än

#241

Postad 15 juli 2008 - 17:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

De sparar väl krutet till slutet men just nu känns presentationen lite grå. (Nintendo alltså)



Ja var är bomberna? Aja de säljer så bra så de struntar väl i vilket ;)

FF XIII on Wii?

Woho GTA till NDS :)

#242

Postad 15 juli 2008 - 17:44

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
riktigt segt faktiskt. Call of duty wii.....naaah Rayman raving rabbids 3.........nah Guitar hero ZzZzZz näe nu håller jag på somna..... hoppas på något riktigt maffigt snart.

#243

Postad 15 juli 2008 - 17:45

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
GTA till DS var iofs en överraskning. Skall bli intressant att se hur Rockstar löser den portningen.

#244

Postad 15 juli 2008 - 17:46

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0

Öh, jaha det var ju typiskt. Tur att du sa till mig. Trodde inte man behövde uppdatera livestreamen på IGN.


Du har missat absolut ingenting i alla fall...

Redigerat av Unregistered69f7f285, 15 juli 2008 - 17:48.


#245

Postad 15 juli 2008 - 17:47

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Lagom jobbig tant...

#246

Postad 15 juli 2008 - 17:49

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
ja DS verkar verkligen bli ett universal verktyg ;)

#247

Postad 15 juli 2008 - 17:53

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Vad de visar nu är typ:

"Ja Wiimoten var bra, men kom för tidigt. Såhär ska den vara så fram med pengarna."

Grym respons, synd att de inte hade det med från början.

#248

Postad 15 juli 2008 - 17:56

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Mm den nya verkar ha den respons den borde haft från början ;)

#249

Postad 15 juli 2008 - 17:56

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
wii sports resort verkar ju skojj, svärdfäktningen såg skojj ut =)

#250

Postad 15 juli 2008 - 17:59

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Hahahahahha, ******** vad jag garva när jag såg han sitta där o trumma i luften. Ser fööööör löjlig ut ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.