Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - The New iPad*

798 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 19 mars 2012 - 14:38

Freppa_
  • Freppa_
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Media Markt i Valbo ( Gävle ) tog inte i mot några förhandsbokningar.
Enligt dom hade de inte hört något alls om de ens får några iPads på fredag. Han var orolig för att Sverige skulle bli bortprioriterade då bristen var så stor i bl.a USA och de andra länderna som låg i första releasen.
Riktlinjerna de fått från Apple var att de inte fick lägga förhandsbokningar.
Dock kunde den informationen ändras innan fredag sa han.

Redigerat av Freppa_, 19 mars 2012 - 14:39.


#202

Postad 19 mars 2012 - 15:00

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Mailade Mediamarkt i Valbo och fick detta som svar på mail i dag.


"Har inget svar ännu men förhoppningarna är stora på att vi säljer dem på fredag.
Priset är inte satt ännu men vi räknar med marknadspriset.
Vi tar tyvärr inga förbokningar."



#203

Postad 19 mars 2012 - 15:18

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Kan någon snälla hjälpa mig välja ett billigt och funktionellt tangentbord till den nya ipad ?

https://www.prisjakt...kt.php?p=410532 (299kr, USB ansluts den via)
https://www.prisjakt...kt.php?p=515340 (680 kr, trådlös anslutning)

Kan man ansluta ett usb tangentbord till ipad? Är det isåfall denna kabeln jag ska köpa för 120 kr med studentrabatt --> http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Jättetacksam för hjälp!

Edit: till er som är ute efter förhandsbokning har även Netonnet denna funktion! Priserna är redan uppe på hemsidan för dem nya ipads: 16gig för 4390 och 32gig för 5290 kr!

Redigerat av Unregistered1734, 19 mars 2012 - 15:24.


#204

Postad 19 mars 2012 - 15:36

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Kan någon snälla hjälpa mig välja ett billigt och funktionellt tangentbord till den nya ipad ?

https://www.prisjakt...kt.php?p=410532 (299kr, USB ansluts den via)
https://www.prisjakt...kt.php?p=515340 (680 kr, trådlös anslutning)

Kan man ansluta ett usb tangentbord till ipad? Är det isåfall denna kabeln jag ska köpa för 120 kr med studentrabatt --> http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Jättetacksam för hjälp!

Edit: till er som är ute efter förhandsbokning har även Netonnet denna funktion! Priserna är redan uppe på hemsidan för dem nya ipads: 16gig för 4390 och 32gig för 5290 kr!

Är osäker nu, men jag tror inte du kan ansluta ett usb tangentbord till ipad.

Kolla in detta skydd, och tangentbord i ett Riktigt bra pris för tillfället på det..

#205

Postad 19 mars 2012 - 15:47

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Självklart så ska du ha det trådlösa Apple-Tangentbordet... Är skönt att använda samt skönt att titta på! :)


Finns ju detta oxå:


http://www.netonnet....ck/150970.6201/

http://www.netonnet....d2/160652.5623/

Redigerat av Dr. Death, 19 mars 2012 - 15:53.


#206

Postad 19 mars 2012 - 17:58

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Många av de trådlösa verkar ha problem med bluetooth kopplingen och jag orkar inte i sådana fall skicka tillbaka till USA. Verkar som att det får bli ett svenskt tangentbord ändå! Ex det för 680 kr - trådlösa ....

Blir najs ändå ;D

#207

Postad 19 mars 2012 - 18:44

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Jag kör med detta idag till min ipad 2.
http://www.logitech....t-keyboard-ipad
Har aldrig haft några problem med den. 499 betalade jag på dustin med studentrabatt. Var ett tag sedan jag köpte det dock så jag vet inte hur priset ligger idag.
Tycker det funkar bra då det är inbyggt ställ, sen tycker inte om dom där som ska få ipaden att se ut som en laptop, tangenterna hamnar för nära varandra och man kommer för nära skärmen. Denna är perfekt då man kan välja avstånd själv och storleken är lagom.
My 2 cents anyway.

Redigerat av Termos, 19 mars 2012 - 18:46.


#208

Postad 19 mars 2012 - 23:57

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Om någon nu är intressead av ett Dodocase. Supersnygga. finns många fler designer att välja på på hemsidan
Så kan man få 10% rabatt med denna kod:
http://curebit.com/x/wqmUC

Postad bild

Redigerat av Bulldog76, 19 mars 2012 - 23:57.


#209

Postad 20 mars 2012 - 09:32

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Fast med frakt & rabatt blev det 119 dollar vilket är whay 2 much för mig att betala för ett fodral :D
Och varje vara från ett land utanför EU (USA) måste genom tullen och betala moms och tullsats på!
Tullverket bekräftade nyss i telefon detta! Usch, får nog köpa det dyra trådlösa tangentbordet i Sverige för 680 kr ändå!
IPAD KEYBOARD DOCK som ni länkade till stödjer bara ipad 1 =/

Edit: Logitech SE tablet med ställ och keyboard som Termos länkade till ligger på 480kr med studentrabatt på dustin! Jag behöver ju ändå köpa ett skydd till ipad (väska) när den är i min skolväska med böckers vassa kanter och kanske nycklar etc., så jag köper nog följande tror jag:

http://www.logitech....t-keyboard-ipad
(480 kr)

http://www.solutions...60cea0515bd.jpg (499 kr)

och har stödet från Sandstone fodralet och använder keyboarden från logitech! Om jag inte slår på stort och köper apple wireless keyboard ändå så min vita ipad 3 matchas!
Gah för beslutsångest!

Redigerat av Unregistered1734, 20 mars 2012 - 09:38.


#210

Postad 20 mars 2012 - 09:41

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Hehe, smakar det så kostar det... det är mer än ett fodral. :)
Kolla på engelska Amazon efter skal o skydd finns massvis.
Ingen Tull därifrån heller.
Denna jag länkade till innan fungerar väl till iPad 2? skydd, och tangentbord i ett
16 pund är ingenting. Handlar du för 25 pund blir det fraktfritt till Sverige.

#211

Postad 20 mars 2012 - 10:14

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Internethandel från ett land utanför EU

En vara som du beställer eller köper från en privatperson eller ett företag, ropat in på nätauktion, köpt via postorder eller vunnit på internet räknas som import. Det innebär att tull, moms och andra eventuella skatter ska betalas.

- Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms
. 25 pund var ingenting ja, grymt bra pris men den ser ut att väga mycket och då kommer säkert tullen att säga "den överskrider med paket 1,5kg o nu ska den tullas blablab.) =/

http://www.amazon.co..._pr_product_top

Är det värt att beställa den och betala typ totalt 160 kr med frakt osv?
Tror ni att man blir allmänt nöjd med den för pengen eller är bluetooth i kopior jättekassa?

Ska samtidigt fråga en vän som jobbar på Siba om man kan få en hundring rabatt på Apple wireless keyboard så att den blir lite mer prisvärd :P Men skriv gärna vad ni tycker om den från amazon! Riktigt bra pris ju!

Redigerat av Unregistered1734, 20 mars 2012 - 10:34.


#212

Postad 20 mars 2012 - 10:34

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Nu är ju faktiskt Storbrittanien ett EU land och då blir det ingen tullavgift! Amazon.co.uk!!!!!! Det är dit länken pekar ej.com som sänds från USA
Jag har handlat massvis därifrån.
Det enda Amazon gör är att de läger på svensk moms på sina priser istället för engelsk, då de säljer över en viss summa pengar till Sverige och då måste man ta ut det landets moms.

Inte för att uppmuntra till att kringå tull, men jag har handlat en del från USA och Ebay mm, råkat på tullavgift en gång.
Men återigen , köp innanför EU blir det ingen moms på. Så att handla från England är hur lugnt som helst. :).

Såg att du hann ändra i din text medan jag skrev mitt inlägg. :)

Vill du ha en bra baksida? Sök på Smart incipio feather ipad 2, är också rätt ok, annars finns där drösvis med fodral osv för kanppt 10 pund.

Redigerat av Bulldog76, 20 mars 2012 - 10:42.


#213

Postad 20 mars 2012 - 11:01

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Ah vad DUM JAG ÄR ! .CO.UK haha!

THX! Skall snart i veckan då beställa de fodral jag egentligen tänkte beställa här i Sverige!! Halva priset ser jag dessutom! Och det billiga kopia keyboardet för 100 SEK med bluetooth i VITT haha :)
Är det någon köp gräns för att produkterna inte få fler avgifter (ex tull etc.) från amazon UK ?
Alltså om man handlar för typ 600 kr eller mer så blir det svenska skatter?

#214

Postad 20 mars 2012 - 11:13

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Inte vad jag vet. Det enda som hände rär att nu väl väljer Checkout så räknas beloppet om från svensk engelsk moms till svensk, och givetvis ökar då vad dus ka betala med några pund. Men det är bara någon enstaka pund på rätt höga belopp.
25 £ lika med fraktfritt!! bara till o handla på. :)

#215

Postad 20 mars 2012 - 11:29

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Coolt! Mina produkter (apple wireless keyboard kopia i vitt) inkl den riktiga Cygnett lavish folio earth/sandstone fodralet som säljs i Sverige även, går sammanlagt på 46 euro = 429 SEK!

1/3 av priset om jag skulle handla det riktiga tangentbordet och samma fodral i Sverige! Grymt :)

#216

Postad 20 mars 2012 - 13:21

Meedas
  • Meedas
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Ingen antydan från MM ännu om att de kommer öppna tidigare eller inte?

#217

Postad 20 mars 2012 - 13:25

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Det börjar rapporteras friskt om värmeproblem i den nya iPad:en.

http://www.idg.se/2....re-an-den-gamla

Läste även lite trådar i ämnet på Apples supportforum och det verkar vara ganska många som upplever det som störande. Hoppas inte det är så farligt.

För övrigt verkar det som om tillgången på Ipads varit bra i USA, kanske är kapaciteten god även inför stundande försäljningsstart på fredag. Man kan ju iallafall hoppas. Blir troligtvis en vit 32GB WiFi version för min del.

#218

Postad 20 mars 2012 - 21:47

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 992 inlägg
  • 0
Ok, har bestämt mig för att köpa the new iPad :) Tänkte nog beställa min på nätet men frågan är vilken butik man skall välja för att få den snabbast? Såg att Netonnet hade bra priser men tror ni chansen är större att få hem den snabbare om man beställer från Applestore?

Hur gör ni andra som tänker köpa den online?

#219

Postad 20 mars 2012 - 21:54

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Snabbast blir direkt i butik. Från Applestore får du vänta 1-2 veckor från det du beställt.

Tänkte själv åka runt till media markt, Elgiganten och netonnet och se om någon har den på fredag morgon.

#220

Postad 21 mars 2012 - 08:59

Freppa_
  • Freppa_
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Finns det någon butik i dagsläget som bekräftat att de säljer dom på fredag?
Man kan ju tycka de borde fått in dom på lager nu.
Kollat runt lite på sidorna på Prisjakt och det finns ju ingen som säger något med säkerhet.
Ellos datum var ju lite komiskt. Leverans: 10 MAJ ( Om man nu kan ta den sidan seriöst.... )

Redigerat av Freppa_, 21 mars 2012 - 09:03.


#221

Postad 21 mars 2012 - 09:16

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Finns det någon butik i dagsläget som bekräftat att de säljer dom på fredag?
Man kan ju tycka de borde fått in dom på lager nu.
Kollat runt lite på sidorna på Prisjakt och det finns ju ingen som säger något med säkerhet.
Ellos datum var ju lite komiskt. Leverans: 10 MAJ ( Om man nu kan ta den sidan seriöst.... )


Nu har jag inga superkontakter, men de större kedjor jag kollat med verkar anta att de ska få in innan fredag, men har inte fått ännu, och verkar i ärlighetens namn mer och mer oroliga över att inte få några...

#222

Postad 21 mars 2012 - 09:45

Black Ice
  • Black Ice
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Mitt svar från Mediamarkt:

Vi kommer att sälja den om inget händer med leveransen=) Tyvärr tar vi inga förbokningar.


Med vänlig hälsning


och från elgiganten:


Hej !

Tack för ditt mail!
Dessvärre så har vi inte fått så mycket information angående den kommande ipaden så vi vet inte vilka butiker som kommer att få in dem, däremot så är det inga förhandsbokningar som är aktuella utan det är först till kvarn som gäller.

Ha en bra dag!



#223

Postad 21 mars 2012 - 09:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Det börjar rapporteras friskt om värmeproblem i den nya iPad:en.

http://www.idg.se/2....re-an-den-gamla

Läste även lite trådar i ämnet på Apples supportforum och det verkar vara ganska många som upplever det som störande. Hoppas inte det är så farligt.

För övrigt verkar det som om tillgången på Ipads varit bra i USA, kanske är kapaciteten god även inför stundande försäljningsstart på fredag. Man kan ju iallafall hoppas. Blir troligtvis en vit 32GB WiFi version för min del.


Folk jämför med den gamla och tror då att det är ngt som är fel. Det är det inte. Den nya blir varmare för att den drar mer energi. Helt normalt.

#224

Postad 21 mars 2012 - 11:08

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0

Finns det någon butik i dagsläget som bekräftat att de säljer dom på fredag?
Man kan ju tycka de borde fått in dom på lager nu.
Kollat runt lite på sidorna på Prisjakt och det finns ju ingen som säger något med säkerhet.
Ellos datum var ju lite komiskt. Leverans: 10 MAJ ( Om man nu kan ta den sidan seriöst.... )

Nu har jag inga superkontakter, men de större kedjor jag kollat med verkar anta att de ska få in innan fredag, men har inte fått ännu, och verkar i ärlighetens namn mer och mer oroliga över att inte få några...


MACFORUM tillåter förhandsbokningar sedan förra veckan och öppnar kl 07.00 på fredag för försäljning av IPAD 3! I Göteborg vet jag att butikerna finns massor utav, men kolla deras hemsida? Kanske finns runt om i Sverige!

Jag har bokat ett fodral + IPAD 32GIG + 16GIG så att när priserna ges ut på fredag så vet jag vilken version som känns mest prisvärd! Dock tror jag att jag till 99% kör på 16gig eftersom jag bara ska ha massa utbildningsappar + typ 100 mp3 låtar från itunes!

Bulldog76 tipsade mig i rätta minut om att ÅÄÖ inte finns på UK/US tangentbord och jag vet att man kan trycka ned "ALTGR eller CTRL+ALT" knapparna och trycka på ÅÄÖ för att dem ska skrivas på skärmen. Ifrån US/UK tangentbord funkar detta tydligen på windows men frågan är om man orkar hålla på så?

Ingen med något bättre tips på hur man kan lösa sådant problem eller länka till "svenska/internationella" keyboards från amazon? Vill göra beställningen idag =/

#225

Postad 21 mars 2012 - 11:27

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Tänkte bara tipsa om ett fodral med tangentbord som jag såg i LIDLs reklamblad som damp ner i lådan igår.

http://www.lidl.se/c...index_21031.htm

399 kr, gäller från torsdag.

Ingen aning om kvalitet, formfaktor eller svenska tecken (ÅÄÖ). Kan ju vara värt att kolla in.

#226

Postad 21 mars 2012 - 11:34

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Låter gryymt bra! Den ser riktigt frän ut i vitt! Imorgon börjar den säljas så ska lätt dit och titta på den i vitt! Kanske tom. köper den imorgon om den ser ut att vara i lagom storlek i butiken! Supershysst att du länkade! Ska dit imorgon o titta på den som sagt!

Försökt zooma in på bilderna och det ser ut att vara ÅÄÖ på den! Men ska ju ändå titta på förpackningen i butik så får väl se då :)

#227

Postad 21 mars 2012 - 11:52

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Dom kör nattöppet på macoteket i stockholm. Andående skydd till baksidan så finns ju dom här oxå, har ett själv till ipad2, har funkat hur bra som helst.

http://www.gelaskins...on/Most_Popular

Själv blir det ingen ny ipad, tycker inte det känns riktigt rätt att den har blivit både tjockare och tyngre. Helt klart ett steg bakåt, trotts fin skärm. Plus att det tar 7 timmar att ladda fullt, för mycket.

/Niklas

#228

Postad 21 mars 2012 - 12:13

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Nu dök en viktig fråga upp i mitt huvud till er IPAD användare:

Drar "IPADEN" i sig själv, mycket ström/batteri när bluetooth måste vara på 24-7 för att ett trådlöst tangentbord skall syncas? Är rädd nu att köpa ett trådlöst tangentbord för att batteriet fort ska ta slut av att ha på bluetooth 24-7?
Om så är fallet - kanske man ska skriva saker på laptop istället?

Gah, dagens i-lands problem! Vill ju ersätta ipad med laptop =/

Redigerat av Unregistered1734, 21 mars 2012 - 12:16.


#229

Postad 21 mars 2012 - 12:33

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Drar "IPADEN" i sig själv, mycket ström/batteri när bluetooth måste vara på 24-7 för att ett trådlöst tangentbord skall syncas? Är rädd nu att köpa ett trådlöst tangentbord för att batteriet fort ska ta slut av att ha på bluetooth 24-7?
Om så är fallet - kanske man ska skriva saker på laptop istället?



Jag tror den går ner i någon form av viloläge när inte den använts på ett tag. Åtminstone så drar BT på min Iphone inte nämnvärt mer med ström trots att det är påslaget hela tiden.

#230

Postad 21 mars 2012 - 12:41

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Ah okay, skönt att höra! Vad säger ni om fodralet Apple Smart Cover i skinn/läder? Det dyraste alltså! Väger mellan http://www.macoteket...57_version2.jpg
(i TAN - ljusbrun)

och denna --> http://www.macoteket...92829_31483.jpg
(i Sandstone - Beige)

Vilket hade ni valt av just dessa 2 - FOLIO ELLER SKINN/LÄDER? Hört lite om att smart cover repar ipaden med magneterna på nåt konstigt sätt?

Fotnot: Skall inte beställa ifrån Macoteket då det är 2-3veckors leveranstid, utan istället köpa i butik på macforum vid ipad 3 köpet!

Redigerat av Unregistered1734, 21 mars 2012 - 13:12.


#231

Postad 21 mars 2012 - 15:19

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Man behöver inte alltid köra med tangentbord, är ju rätt smidigt att skriva direkt på skärmen, ska man skriva längre grejor kan jag tänka mig det är skönt med tangentbord.

En fördel med att beställa iPad från Apple är ju att man kan gravera den med något personligt, Jag körde själv med det, var värt att vänta på tycker jag. :)

Gelaskins har redan någon nämnt här, vill tipsa om ett ställe till, med motiv som är mer som "fotografier". http://www.skinit.com/

#232

Postad 21 mars 2012 - 15:28

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Svårare att sälja en graverad Ipad när nästa modell kommer.

Går att se priser på nya Ipad nu på t.ex Siba.se 5999kr för en Wifi 64GB.

Redigerat av Haziza, 21 mars 2012 - 15:29.


#233

Postad 21 mars 2012 - 15:54

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Jag velar mellan att beställa en ipad 3 från apple pga gravyren eller att hämta min förhandsbokning (hålls i 3 dagar) i butiken 5 minuter ifrån mig - Macforum - i Göteborg. När man har ett fodral som man ställer upp ipaden på 24-7 så ser man knappt baksidan! Sätter man på "skins" så syns inte gravyren heller! Så den känns onödigt "personlig" bara :D

BULLDOG76! Tack för länken till skinit! GRYYYMT bra sida med bara 7 dollar frakt, där jag gjorde ett eget skinn med egna bilder från datorn + en as najs "sand" bild på framsidans kanter runt om. Denna sandprofil/skinn kommer matcha mitt fodral "Cygnett lavish Sandstone" grymt! Sjukt bra tips har du gett mig så jag tror tom. jag ska beställa mitt skinn ikväll! Letar efter roliga bilder nu etc!

En jätteviktig fråga bara:
Mitt köp blir exakt 302 kr inkl frakt och man måste betala 300 kr tull om varan överstiger 300 kr!
Hahaha hur får jag ned kostnaden 2 kr så att jag kan trycka på "beställ" ikväll?

#234

Postad 21 mars 2012 - 15:57

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Vad tror ni om chanserna att det släpps en ny version, men stöd för våra 4g-frekvenser? Spontant säger jag "inte en chans", men det har ju faktiskt kommit specialversioner mer än en gång. Iphone finns ju i versioner för Verizon och för China Mobile, för att ta ett exempel.

Har mer än lite beslutsångest... Vill egentligen ha 3g-modellen, men tycker egentligen att redan priset för normal modellen är oskäligt. Sen tillkommer massa pengar för abbonemang, eftersom telenor så passligt har slutat med tvillingkort.
Dock har jag lärt mig att snåla på fel ställen är dumt.

Redigerat av jaQoB, 21 mars 2012 - 15:59.


#235

Postad 21 mars 2012 - 15:59

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Svårare att sälja en graverad Ipad när nästa modell kommer.

Går att se priser på nya Ipad nu på t.ex Siba.se 5999kr för en Wifi 64GB.

Varför sälja överhuvudtaget? ;)
Ungarna kan få den.
Jag hade citat på min.

Redigerat av Bulldog76, 21 mars 2012 - 16:05.


#236

Postad 21 mars 2012 - 16:02

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Ignore min översta fråga! Skinit ger 20% rabatt på ens köp om man gillar dem på facebook! Nu Understiger siffran 300 kr vid mitt köp och slipper tull på 300 kr därmed :D

Grymt skarp bakgrundsbild på skinnet (ex profilbild eller vad man nu vill sätta för bild där från sin egna dator) och framsida kanter på hela ipaden med Sand bild exempelvis! As najs, sååå glad! Ska beställa nu om 30 min typ Bulldog76! Letar efter bra bilder bara på min dator som jag vill göra ett skinn utav!

#237

Postad 21 mars 2012 - 16:57

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0

Varför sälja överhuvudtaget? ;)
Ungarna kan få den.
Jag hade citat på min.


Citat är ju lättare. Sant men jag har inga kids :P

#238

Postad 21 mars 2012 - 17:20

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 557 inlägg
  • 0

Vilket hade ni valt av just dessa 2 - FOLIO ELLER SKINN/LÄDER? Hört lite om att smart cover repar ipaden med magneterna på nåt konstigt sätt?


Nja, "konstigt" vet jag inte, får man skräp mellan magnetfäste/ipad så nöter det till slut bort färgen, denna process accelereras om färgflagor fastnar i gummit på den lång smala delen som ligger mot paddan och det kan bli rätt fula märken, jag kan lägga ut en bild vid ett senare tillfälle...köp hellre en variant av smart-cover där framsidan sitter fast i ett skydd för baksidan, det är MYCKET smartare.

#239

Postad 21 mars 2012 - 17:24

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Citat är ju lättare. Sant men jag har inga kids :P

What We Do In Life
Echoes in Eternity

#240

Postad 21 mars 2012 - 17:38

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Den bästa måste ju vara den som är minst klischéartad! Min personligen är denna sedan x antal år tillbaka:

"I am a great believer in luck and i find the harder i work, the more i have of it"

- Thomas Jefferson

Fast det kanske är för långt för Gravyren.

#241

Postad 21 mars 2012 - 17:51

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Haha, förbannade apple. Är taggad på nya ipaden som attans. Roligt att se fram emot något, var ett tag sen nu!

#242

Postad 21 mars 2012 - 20:48

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0
Om det ska vara problem att ladda iPad så vet jag inte om jag kanske ska vänta med köp. Kan man inte ladda med en 45W Apple adapter från MacBook PRO på sin iPad?
Verkar trots allt vara att adaptern man får till på 10W är för klent gentemot batteriet och därför kan den inte ladda under hög belastning.

""""Nu kommer uppgifter om dålig mottagning för trådlösa nätverk. En tråd på Apple supportforum växer stadigt med nya rapporter från användare vars paddor inte får i närheten lika stark signal som andra prylar som Macbook och iPhone.

En användare bytte ut sin iPad som hade svåra problem att koppla upp på wifinät och ersättaren klarade sig bättre. En annan gav upp efter flera byten utan bättre mottagning, och ytterligare en användare jämförde med en Macbook Pro och en iPhone 4S och där de två senare fick full mottagning fick den nya iPaden bara en ”pinne” och kopplade ofta ner sig."""

http://macworld.idg....em-med-nya-ipad

Redigerat av Midnight, 21 mars 2012 - 20:52.


#243

Postad 21 mars 2012 - 21:19

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Det finns alltid skräckhistorier och måndagsexemplar! Men jag väljer att tro på att det är mätbart och inte en märkbar effekt ang. internet hastigheten! Jag kommer nog inte fatta eller ens märka skillnaden mot om jag fått ett bra exemplar och ett dåligt! Jag blir nog toknöjd hursom då man har 100mb fiber :)

#244

Postad 21 mars 2012 - 21:19

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Köp du en platta, lovar dig att de fixar de med en uppdatering inom en snar framtid.

Det är likadant varje gång Apple släpper en produkt, de får så mycket uppmärksamhet. Lovar dig att alla andra har samma problem, bara de att ingen bryr sig då :P

#245

Postad 21 mars 2012 - 21:56

Emmma
  • Emmma
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Ja, i USA är de en absolut skyddad ras. Nästan allt som tillverkas, tillverkar kineserna. Vad menar ni om detta?

Jag säger att amerikanerna skulle väldigt bli tacksamma för Kina. That's all.

#246

Postad 22 mars 2012 - 08:50

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Nja, "konstigt" vet jag inte, får man skräp mellan magnetfäste/ipad så nöter det till slut bort färgen, denna process accelereras om färgflagor fastnar i gummit på den lång smala delen som ligger mot paddan och det kan bli rätt fula märken, jag kan lägga ut en bild vid ett senare tillfälle...köp hellre en variant av smart-cover där framsidan sitter fast i ett skydd för baksidan, det är MYCKET smartare.


Eller så köper man ett SKIN som oxå skyddar baksidan och inte gör att ipaden blir MYCKET större.

#247

Postad 22 mars 2012 - 09:03

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Eller så följer man Jobs råd och njuter av att slitaget på baksidan ger produkten patina.

#248

Postad 22 mars 2012 - 09:33

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Eller så följer man Jobs råd och njuter av att slitaget på baksidan ger produkten patina.


Eller hur! Det är faktiskt inte en mingvas man har köpt. Det är en pryl som man använder dagligen, och man får nog räkna med lite slit. Man har den kanske bara max ca. 2 år dessutom.

#249

Postad 22 mars 2012 - 09:41

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Nja, jag har tänkt att ha den 3-4 år under min utbildning om den lyckligtvis håller såpass lång tid. Logiskt borde den det om en laptop klarar detta, eftersom ipad inte har "rörliga" värmesugna komponenter som en dator har?
Dessutom är det väl mycket mer antal komponenter i en dator då ipad har ett sorts "moderkort bara" med saker på?

Är det värt att skippa 32gig och köra 16 + 1 års extra garanti till komponenterna för ipaden? Eller hur är statistiken på en ipad - går den sönder efter 1 år?

Fotnot: Hittar en mångfald av medkänslosamma och fina citat av Dalai Lama i mina böcker av honom som jag nu börjar bli sugen att sätta som gravyr. Gah för beslutsångest om att köpa fysiskt eller hemsidan! Ska kolla apple's hemsida och leveranstid imorgon kl 07.00! Ifall man kan köpa för 130 kr expressleverans 3-5 dagar så blir det beställning. Annars hämtar jag ut min bokning fysiskt imorgon <3!

Redigerat av Unregistered1734, 22 mars 2012 - 09:53.


#250

Postad 22 mars 2012 - 10:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Eller hur! Det är faktiskt inte en mingvas man har köpt. Det är en pryl som man använder dagligen, och man får nog räkna med lite slit. Man har den kanske bara max ca. 2 år dessutom.


Har bara smartcover på min ipad2.
Blir nog ett sånt här till 3an sen http://www.zagg.com/...d3.php#baseball frågan är om det funkar ihop med smartcover. Får nog maila dem och fråga.

Redigerat av Unregistereddc471864, 22 mars 2012 - 10:11.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Hemmabiotidningen nr.10 2024
    Elias
    2024-09-25 19:37:23
  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.