Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Apple iPad *

929 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur reagerar du på iPad? (362 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
Apple iPad 3G 16GB (Surfplattor) 8 7,9 (19) Inga priser
Apple iPad 3G 32GB (Surfplattor) 1 8,74 (18) Inga priser
Apple iPad 3G 64GB (Surfplattor) 8 8,47 (18) Inga priser
Apple iPad 16GB (Surfplattor) 9 8,52 (60) Inga priser
Apple iPad 32GB (Surfplattor) 9 9,04 (22) Inga priser
Apple iPad 64GB (Surfplattor) 1 8,53 (14) Inga priser
5 relaterade trådar

#201

Postad 20 maj 2010 - 03:37

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Håller med om Pressreader tipset, köpte en pad idag och är mycket nöjd. Sitter I NY och slösurfar lite på ipaden just nu :)

#202

Postad 23 maj 2010 - 15:06

Unregisteredc110b254
  • Unregisteredc110b254
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Fy fan vad trött jag blir på alla falska annonser om ipads på blocket! Har mejlat ett tiotal som säljer ipads under 5000 och samtliga har varit bedragare... Gemensamt för idioterna är att de säljer sjukt billigt, inte skriver ut adressen, bor långt upp i Norrland och att de bara skickar mot förskottsbetalning.

Jag har det som sport att mejla till dessa och vara jobbig, t.ex. en kompis kan komma och hämta den förresten. Då helt plötsligt blir det tyst eller så är den plötsligt såld, trots att den funnits på blocket en vecka till halva priset utan att någon har köpt den. SKUMT :)

Har satt dit vissa då jag har mejlat från en annan adress och de verkar ju ha obegränsat med ipads hela tiden, trots att de har sagt att den blev såld innan jag kunde hämta den eller om man föreslår internetgirot eller något annat jobbigt...

Blir bara så förbannad och måste skriva av mig...

Nån som vet vad man kan göra? Polisanmäla?

Finns flera annonser uppe nu på blocket som är bedrägerier, t.ex. en Sofia som säljer en 32gb med 3g för 4000. http://www.blocket.s...3...m?ca=21&w=3

Nu kom det visst upp en ny 32gb för 3700kr...

#203

Postad 23 maj 2010 - 22:13

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Ingen som saknar flash på denna surfbräda?

#204

Postad 23 maj 2010 - 23:23

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Fy fan vad trött jag blir på alla falska annonser om ipads på blocket! Har mejlat ett tiotal som säljer ipads under 5000 och samtliga har varit bedragare... Gemensamt för idioterna är att de säljer sjukt billigt, inte skriver ut adressen, bor långt upp i Norrland och att de bara skickar mot förskottsbetalning.

Jag har det som sport att mejla till dessa och vara jobbig, t.ex. en kompis kan komma och hämta den förresten. Då helt plötsligt blir det tyst eller så är den plötsligt såld, trots att den funnits på blocket en vecka till halva priset utan att någon har köpt den. SKUMT :D

Har satt dit vissa då jag har mejlat från en annan adress och de verkar ju ha obegränsat med ipads hela tiden, trots att de har sagt att den blev såld innan jag kunde hämta den eller om man föreslår internetgirot eller något annat jobbigt...

Blir bara så förbannad och måste skriva av mig...

Nån som vet vad man kan göra? Polisanmäla?

Finns flera annonser uppe nu på blocket som är bedrägerier, t.ex. en Sofia som säljer en 32gb med 3g för 4000. http://www.blocket.s...3...m?ca=21&w=3

Nu kom det visst upp en ny 32gb för 3700kr...


haha, har mailat med denna "Sofia" hela dagen :) Skitkul att driva med dem ju, synd att han/hon inte kan stava (inte ens sitt eget namn). Ingen som jobbar på bank? Skulle vara kul att veta vem "Sofias" kontonummer egentligen står på: 8201-6 913 474 444-1 (swedbank).

När jag bad om hennes personnummer och address fick jag svaret:

"ger ej ut person nr nå mera för ha fått massa skuma saker pga detta.
synd för kan inte skicka i morgob eftes på tisdag.
hade kunnat göra dte i dag om jag had epengarna"


Jag har anmält denna person till blocket och meddelat polisen om misstanke av bedrägeribrott.

Så verkligen en stor varning till alla så att ni går på någon av dessa idioters bedrägeriförsök.

Redigerat av shapic, 23 maj 2010 - 23:26.


#205

Postad 24 maj 2010 - 01:05

Unregisteredc110b254
  • Unregisteredc110b254
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
HAHAHAHA, vad skönt att höra att det inte bara är jag då...

"Sofia" är verkligen något speciellt. Hon förstår inte mycket, försökte förklara för henne vad internetgirot var. Gick sådär kan jag säga.... Goddag yxskaft får man som svar varje gång. Hon bara skrev att man skulle sätta in pengar utan utan någon annan info. När jag frågade om det inte fanns andra intresserade skrev hon efter ett antal mejl att den som först satte in pengarna skulle få ipaden. Det kändes ju väldigt säkert, nog många som hade bråttom att göra det... Sen hade hon som sagt ett språk som inte var av denna värld. Kan väl ändå inte vara någon skickar iväg pengar till en sån tomte? Har också anmält till blocket och jag har även mejlat henne o avslöjat henne o sagt att jag har anmält henne.

Hon har en ny annons under annat namn, en ipad 32gb för 3700kr. Bara att bombardera henne med mejl ,ni kommer att få ett gott skratt....

http://www.blocket.s...i...m?ca=21&w=3

Redigerat av Unregisteredc110b254, 24 maj 2010 - 01:12.


#206

Postad 24 maj 2010 - 11:20

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

HAHAHAHA, vad skönt att höra att det inte bara är jag då...

Hon har en ny annons under annat namn, en ipad 32gb för 3700kr. Bara att bombardera henne med mejl ,ni kommer att få ett gott skratt....


Grabbar, ni har för mycket tid, och för lite att göra! :(

Men visst, när itne Blocket själv kan sanera bland sina annonser, måste vi jo göra det åt dom.
Tycker att det är skammligt att inte Blocket kan fixa detta. Borde jo inte vara så svårt att sätta någon att bevaka ett stekhett ämne som iPad, och städa ut manuellt med en gång, om det nu verkligen är så att systemstödet saknas.

#207

Postad 25 maj 2010 - 19:59

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Usch, börjar funderar mer och mer på att köpa en ipad.....hade tänkt mig en gräns på 6k, men det kommer man knappast få en ipad för här i Sverige :/

#208

Postad 25 maj 2010 - 20:18

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0
Är det bara 3G-modellen som har GPS?

#209

Postad 25 maj 2010 - 20:40

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Är det bara 3G-modellen som har GPS?

Japp, bara 3G som har GPS.

Wifimodellen kan hitta din lokation via Wifi.
Det kan inte användas för navigation, men den kan i alla fall visa dig vart du befinner dig :o

Tekniken förklaras här: Apple & Skyhook

#210

Postad 25 maj 2010 - 20:57

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0

Japp, bara 3G som har GPS.

Wifimodellen kan hitta din lokation via Wifi.
Det kan inte användas för navigation, men den kan i alla fall visa dig vart du befinner dig :o

Tekniken förklaras här: Apple & Skyhook


Tack för svaret. Vore nice att ha den som navigator i bilen. Sätta upp den på karborrband som visas här...

http://www.youtube.c...h?v=vTSDPKktbUk

#211

Postad 25 maj 2010 - 23:16

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0
haha, men vafan, SÅ dålig syn har man väl inte.. Då borde man inte få köra bil...

#212

Postad 26 maj 2010 - 06:49

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0

haha, men vafan, SÅ dålig syn har man väl inte.. Då borde man inte få köra bil...


Varför skulle det ha att göra med dålig syn?

#213

Postad 26 maj 2010 - 08:08

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0
Skulle inte fungera fö rmig att ha den som navigator.
Min son (2 år) blir helt galen när han ser Paddan. Han vill ha den hela tiden, för att "spela" FirstWords, titta på bilder (av sig själv :() eller titta på TeleTubbies.

Så det blir nog till att montera den i baksätet hela sommaren... Skall bara hitta en bra monteringsanordning för nackstödet. Någon som har sett en lösning?

#214

Postad 26 maj 2010 - 14:47

kott
  • kott
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Ingen som saknar flash på denna surfbräda?


Första dagen, ja. Efter ett tag, nej. Det är givetvis synd att Flash inte stöds, men definitivt inte en anledning att skippa en iPad om intresset finns där.

Mitt i-landsproblem var den ohyggligt hala baksidan som gjorde en smått nervös varje gång man höll i den. Räddningen blev ett Gelaskin, något jag verkligen kan rekommendera.

#215

Postad 26 maj 2010 - 14:56

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0

Skulle inte fungera fö rmig att ha den som navigator.
Min son (2 år) blir helt galen när han ser Paddan. Han vill ha den hela tiden, för att "spela" FirstWords, titta på bilder (av sig själv :() eller titta på TeleTubbies.

Så det blir nog till att montera den i baksätet hela sommaren... Skall bara hitta en bra monteringsanordning för nackstödet. Någon som har sett en lösning?

'

Kanske RAM-mount hade funkat?

Postad bild

#216

Postad 26 maj 2010 - 15:01

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
Finns det något onödigare att slösa pengarna på

Den är för stor för att använda som fjärr
Det är ingen telefon
Den är förliten att se på tv
och den ersätter inte min bärbara

Mitt svar i omröstningen hade varit Nej om det gått att rösta bara nej
Då jag varken är besviken eller glad och inte väljer första alternativet går det ej att rösta

#217

Postad 26 maj 2010 - 15:01

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

'Kanske RAM-mount hade funkat?


Kanske... Jag kan dock inte riktigt genomskåda hur denna monteras. Hemsidan ger mig inte mycket info???
Snyggt är det dock :(

#218

Postad 26 maj 2010 - 15:04

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Står att det är en tvådelad monteringslösning som kan klampa fast i hårda ytor max 1 tum tjocka som man sedan fäster andra delen av fästet i. Tänkte på om den gick att sätta i typ benen på nackstödet?

#219

Postad 26 maj 2010 - 15:07

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Proclip har en också

Postad bild

#220

Postad 26 maj 2010 - 15:09

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Man kan alltid bygga en egen i valfritt material :(
torde inte vara så svårt om man har viljan, de rätta verktygen och lite teknik.

#221

Postad 26 maj 2010 - 15:09

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Universalhållaren igrip: http://cgi.ebay.com/...=item1c1282b441

#222

Postad 26 maj 2010 - 15:25

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0

Finns det något onödigare att slösa pengarna på

Den är för stor för att använda som fjärr
Det är ingen telefon
Den är förliten att se på tv
och den ersätter inte min bärbara

Mitt svar i omröstningen hade varit Nej om det gått att rösta bara nej
Då jag varken är besviken eller glad och inte väljer första alternativet går det ej att rösta



Jag var av samma uppfattning, men jag börjar gilla tanken på att ha en iPad som musik-/radiofjärr där man ser vad som spelas och var. Dessutom gillar jag tanken på att sätta den i köket och läsa recept. Jag tycker faktiskt inte att den är för liten för att kolla på tv med om man har den i knäet innan man går och lägger sig tex.

Men att den inte har flash bara för att två stofiler har lite för mycket prestige och integritet är ju grymt löjligt.

Men som sagt... Jag ser potential i funktionerna, iaf i mitt hem.

#223

Postad 26 maj 2010 - 16:01

kott
  • kott
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Finns det något onödigare att slösa pengarna på

Den är för stor för att använda som fjärr
Det är ingen telefon
Den är förliten att se på tv
och den ersätter inte min bärbara

Mitt svar i omröstningen hade varit Nej om det gått att rösta bara nej
Då jag varken är besviken eller glad och inte väljer första alternativet går det ej att rösta


Och vad är inte onödigt om man inte ser ett syfte? Jag förstår varför DU inte vill ha en iPad men det känns onödigt att du framhåller den som generellt värdelös.

Det känns som den största anledningen till varför folk ogillar iPaden är för att de inte ser dess syfte vilket är helt ok, då behöver man helt enkelt inte skaffa en.

Och nej, jag är ingen Apple-fantast. Långt ifrån.

#224

Postad 26 maj 2010 - 18:39

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Angående montering av Ipad så finns ju detta alternativet me. :(

http://macworld.idg....pad-dar-du-vill

#225

Postad 27 maj 2010 - 07:19

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Universalhållaren igrip: http://cgi.ebay.com/...=item1c1282b441


Dreadlock... Jag tror att du missade den lilla detaljen, att detta är iPad tråden, inte iPod ;)

Annars ver det jo en del bra förslag här. Tyvärr går nog velcro grejen bort, då den man måste ha velcro på Paddan, och på alla andra ställen ;) Proclip lösningen ser dock riktigt trevlig ut!

#226

Postad 28 maj 2010 - 14:07

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Men vafan jag sökte ju på ipad

#227

Postad 29 maj 2010 - 17:55

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Har en fråga igen :)

Finns det någon sorts "skärmsläckare" som är en klocka/tidvisare?
Det skulle va nice att ha på väggen och använda den som klocka

#228

Postad 29 maj 2010 - 20:53

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0

Har en fråga igen :)

Finns det någon sorts "skärmsläckare" som är en klocka/tidvisare?
Det skulle va nice att ha på väggen och använda den som klocka


Finns en app som heter Night Stand HD och är en samling av några klockor.
http://www.youtube.c...h?v=22-oyGAq9l0

Sen finns det en app som heter PocketLight, och den har massor av olika ljus, lampor och lavalampor.
Lava lampan är min favorit :)
http://itunes.apple....d328644886?mt=8

Redigerat av Electrified, 30 maj 2010 - 01:10.


#229

Postad 30 maj 2010 - 08:19

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

PHOTOS: The scene at Apple's Regent Street store on iPad launch day

World records, free coffee and, oh, the UK launch of the iPad


pocket-lint

#230

Postad 30 maj 2010 - 09:19

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
GameTapp for iPad

#231

Postad 30 maj 2010 - 12:58

Unregistereddd7116a7
  • Unregistereddd7116a7
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Har haft en 16gb wifi version nu i två veckor o är extremt nōjd.

Den har bytt ut min bärbara dator helt o jag surfar mer eller mindre bara på paddan.
Applikationer som kräver lite mer kraft, t ex photoshop har jag min stationära dator till.

Ångrar lite att jag inte köpte en 32a o jag tänkte inte på att wifi versionen saknar ett riktigt gps chip vilket är lite synd. Vill jag surfa ute så har jag mywi på iphone så till surf behöver jag inte 3g versionen utan det är bara till gps.

VNC funkar också bra så behöver jag något från den stationära så är det bara att dra igång det.

Finns redan gott om apps men vill ha fler :) har mest spel just nu.

/sent from my iPad

#232

Postad 30 maj 2010 - 14:58

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0
För mig faller det tyvärr på att det inte finns support för flash. Synd att gubbarna ska bråka om en sån grej.

#233

Postad 30 maj 2010 - 15:50

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0
Har aldrig saknat Flash, varken i iPhonen eller i iPaddan (har haft den drygt en månad nu).
För min del betyder Flash att jag får en jäv.. massa rörig reklam på nätet, inte så mycket mer.
Stora fördelen med Flash, är att den är lätt att blockera;) Det kommer inte att bli lika lätt, när alla går över till html5.

#234

Postad 30 maj 2010 - 17:19

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0

Har aldrig saknat Flash, varken i iPhonen eller i iPaddan (har haft den drygt en månad nu).
För min del betyder Flash att jag får en jäv.. massa rörig reklam på nätet, inte så mycket mer.
Stora fördelen med Flash, är att den är lätt att blockera;) Det kommer inte att bli lika lätt, när alla går över till html5.


Har hellre flash och adblock. Många sidor har ju tom sina menyer i flash, men dom kanske har textversioner också.

#235

Postad 31 maj 2010 - 08:08

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Har beställt min nu, 679€ inkl frakt från deutschland, 1-2 v levtid, men kan ju förlängas om inte Apple får upp produktionstakten...

Redigerat av simulacra, 31 maj 2010 - 08:08.


#236

Postad 31 maj 2010 - 12:49

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

Har beställt min nu, 679€ inkl frakt från deutschland, 1-2 v levtid, men kan ju förlängas om inte Apple får upp produktionstakten...


ifrån notebook eller ? vilken modell fick du för 679?

#237

Postad 31 maj 2010 - 13:37

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

  • 759 inlägg
  • 0
Har kört med både wifi modellen (jobbets) och min egen 3G ett tag nu.
Jag är såld och använder den till i princip allt.
Många som har åsikter om att den är onödig, jag kan köpa det, men vad är nödvändigt undrar jag då?
Har man en stationär dator är det väl onödigt med en bärbar? Typ.
Batteritiden är minst sagt imponerande, flög hem från San Diego och klarade mig galant på en laddning, hade 20% kvar efter sett ett par filmer och spelat Angry Birds ett gäng timmar.
Tycker 3G modellen verkar ha bättre wifi än wifi only modellen.
Har inte saknat flash nån gång än. Men det kanske kommer.

#238

Postad 31 maj 2010 - 18:17

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Har en fråga till er som kanske har lite större koll på Ipad än mig.

Jag har funderat lite på om man ska köpa denna och isåfall vilken modell, Wifi eller 3G. Men med 3G varianten måste jag väl då alltså ha ytterligare ett abbonemang till den som kostar?

Och om man köper Wifimodellen, går det inte att koppla ihop Iphonen via bluetooth och använda Iphonen som 3G modem? :)

#239

Postad 31 maj 2010 - 18:22

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Jag har "bara" wifi och tycker det räcker för mina behov. Är jag iväg och vill surfa på den använder jag min nexus one som wifi hotspot.

#240

Postad 31 maj 2010 - 18:26

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0
Om man äger en iPhone 8gb och liksom inte fyller den helt ut och funderar på vilken storlek man behöver på iPaden så bör väl 16gb räcka för mig liksom, jag är ingen som fyller maskinen med 10 hela filmer liksom, kanske 1-2 hela filmer + massa små klipp, och apps naturligtvis :) vad tror ni, då räcker ju 16gb för mig ? 3g versionen ska jag ha :)

#241

Postad 31 maj 2010 - 18:34

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Om man äger en iPhone 8gb och liksom inte fyller den helt ut och funderar på vilken storlek man behöver på iPaden så bör väl 16gb räcka för mig liksom, jag är ingen som fyller maskinen med 10 hela filmer liksom, kanske 1-2 hela filmer + massa små klipp, och apps naturligtvis :) vad tror ni, då räcker ju 16gb för mig ? 3g versionen ska jag ha :)


Om jag var du skulle jag titta på hur mycket musik, filmer och bilder som du har lagrat på datorn, och sen titta på hur mycket av det materialet du skulle kunna tänka dig att skicka över till ipaden?
Själv skulle jag överstiga 16gb om jag skulle lägga in några filmer och min musik, sen kanske man vill lägga in ett Gb med bilder ifrån semestrar så man lätt kan visa för andra?
Musiken ja den kan du få via Spotify så då slipper du ha massor av musik liggandes på ipaden, jag kan nog tro att du kan klara dig med 16gb, men varför inte vara lite framtidssäker och spara någon månad till för att köpa en 32gb, då kan du helt plötsligt lätt lägga in en mindre serie på ipaden som du kan ha med dig när du åker på semester.

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 31 maj 2010 - 18:37.


#242

Postad 31 maj 2010 - 19:03

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

Om jag var du skulle jag titta på hur mycket musik, filmer och bilder som du har lagrat på datorn, och sen titta på hur mycket av det materialet du skulle kunna tänka dig att skicka över till ipaden?
Själv skulle jag överstiga 16gb om jag skulle lägga in några filmer och min musik, sen kanske man vill lägga in ett Gb med bilder ifrån semestrar så man lätt kan visa för andra?
Musiken ja den kan du få via Spotify så då slipper du ha massor av musik liggandes på ipaden, jag kan nog tro att du kan klara dig med 16gb, men varför inte vara lite framtidssäker och spara någon månad till för att köpa en 32gb, då kan du helt plötsligt lätt lägga in en mindre serie på ipaden som du kan ha med dig när du åker på semester.


Alltid bättre att ha större de vet jag med, men ja vet hur de blir, jag är väldigt duktig på att anpassa mig efter de jag har, 3G är de viktigaste för mig, så 16gb tror jag att ja lätt kan klara mig på. Har inge musik i ipoden så ja kör bara spotify rakt av, och videos o sånt o bilder är väl de enda som jag troligen kommer att föra in själv liksom, 16gb låter bra för mig då ja iinte är mycket för serier o sånt heller så :)

#243

Postad 31 maj 2010 - 19:34

Unregistereddd7116a7
  • Unregistereddd7116a7
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Om man äger en iPhone 8gb och liksom inte fyller den helt ut och funderar på vilken storlek man behöver på iPaden så bör väl 16gb räcka för mig liksom, jag är ingen som fyller maskinen med 10 hela filmer liksom, kanske 1-2 hela filmer + massa små klipp, och apps naturligtvis :) vad tror ni, då räcker ju 16gb för mig ? 3g versionen ska jag ha :)

Jag har en 16gb och jag kan ju säga hur min ser ut

Har 7 avsnitt av en serie som tar 7.13gb, det är 7 timmar av video
2-3000 bilder som tar 940mb
25 spel och runt 20-30 program som tar 3.66 GB
och övrigt för 700mb... vad detta nu är :P
Har ingen musik
Har 1.7gb ledigt

det räcker med 16gb men det är knappt, ångrar lite att jag inte köpte en 32a så man inte behövde fundera på plats

#244

Postad 31 maj 2010 - 19:44

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

Jag har en 16gb och jag kan ju säga hur min ser ut

Har 7 avsnitt av en serie som tar 7.13gb, det är 7 timmar av video
2-3000 bilder som tar 940mb
25 spel och runt 20-30 program som tar 3.66 GB
och övrigt för 700mb... vad detta nu är :P
Har ingen musik
Har 1.7gb ledigt

det räcker med 16gb men det är knappt, ångrar lite att jag inte köpte en 32a så man inte behövde fundera på plats


Oj tycker de lät mycket, har knappt fyllt min 8gb iphone då 90% av programen bara finns där liksom :) tror de skulle bli onödigt mycket i min framtida ipad :) kör på en 16gb 3G :P kommer aldrig ha sådär mycket film o bilder i min ändå så :P

#245

Postad 31 maj 2010 - 21:57

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Oj tycker de lät mycket, har knappt fyllt min 8gb iphone då 90% av programen bara finns där liksom :) tror de skulle bli onödigt mycket i min framtida ipad :) kör på en 16gb 3G :P kommer aldrig ha sådär mycket film o bilder i min ändå så :P


Undrar varför du ens frågar, om du inte lyssnar, och redan har bestämt dig för att köra på en 16GB'are?

Oavsett om du väljer 16 eller 32GB, så kommer du att bli väldigt nöjd med iPaddan! Men då får tänka på att du kommer att hitta helt nya användningsområden för Paddan. Det är inte bara en stor iPhone :P

#246

Postad 01 juni 2010 - 02:04

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

ifrån notebook eller ? vilken modell fick du för 679?


16 gig 3g från notebook ja, men min kortbetalning rejectades "eftersom de inte kunde se min adress, trots att enligt banken så ska det gå och transaktionen var godkänd, så jag var tvungen att göra en utlandsbetalning som tar 3 dar att komma fram, och mitt i den här soppan så hade levtiden gått från "1-2 v levtid" till "finns i lager" till "1 v levtid" så jäkla surt. :P

#247

Postad 01 juni 2010 - 07:17

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

16 gig 3g från notebook ja, men min kortbetalning rejectades "eftersom de inte kunde se min adress, trots att enligt banken så ska det gå och transaktionen var godkänd, så jag var tvungen att göra en utlandsbetalning som tar 3 dar att komma fram, och mitt i den här soppan så hade levtiden gått från "1-2 v levtid" till "finns i lager" till "1 v levtid" så jäkla surt. :(


Aj då :( men den kommer :P de är huvudsaken ;)

#248

Postad 01 juni 2010 - 08:22

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Vad finns det för europeiska siter man kan beställa 3g varianten ifrån?

#249

Postad 01 juni 2010 - 09:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Aj då :( men den kommer :P de är huvudsaken ;)


Man får ju hoppas iaf :(

#250

Postad 01 juni 2010 - 15:36

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0

Angående montering av Ipad så finns ju detta alternativet me. :P

http://macworld.idg....pad-dar-du-vill


Så grymt smart lösning. Man blir ju gråtfärdig när man tänker på alla platser som ska kläs i kardborrband. Undra om det finns nån bra tapetlösning?

Går den att köpa nu?

Redigerat av `rzr, 01 juni 2010 - 15:37.




2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.