Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - MediaPortal *

831 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 07 december 2005 - 12:19

MGK
  • MGK
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0

Detta är ett känt fel som skall vara rättat i CVS version mediaportal-cvs-11-30-2005--19-18.rar eller senare. Se mer i tråden "No free TV card (solved!)"

Jag kör med den senaste CVS versionen, den som var från i går 4/12. Men jag får kanske göra en ominstallation och se om det hjälper.

<{POST_SNAPBACK}>


Ominstallera ditt os från början. Alltså ingen reparering! Då kommer du nog igång. Vissa drivrutiner sitter ofta fast ordentligt i registret.

#202

Postad 07 december 2005 - 15:13

IronStove
  • IronStove
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

har surfat runt på mediaportals hemsida men hittar ingen lista på vilka kort som stöds.

Funderade på att köpa den här http://www.webhallen...od.php?id=47275

<{POST_SNAPBACK}>




Jag har det kortet, det fungerar sig fint med MediaPortal, även kodade kanaler. Man får lov att köpa en CA-modul att stoppa boxerkortet i.
Man kan dock inte använda Twinhans vanliga drivrutin, utan det är BDA-varianten som gäller. kolla mer om detta i tråden https://www.minhembi...showtopic=77089 ...det handlar i huvudsak om det kortet.

<{POST_SNAPBACK}>


Detta gäller alltså Twinhan DTV Terr CI TV-Kort. Jag har tittat på det kortet också men hittar det inte bland de supportade korten på Media Portal. Dessutom finns det en massa trådar i forumet angående att det inte går att se kodade kanaler i Media Portal med detta kort. Är det problemet löst?

#203

Postad 10 december 2005 - 00:00

hellmelt
  • hellmelt
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Detta gäller alltså Twinhan DTV Terr CI TV-Kort. Jag har tittat på det kortet också men hittar det inte bland de supportade korten på Media Portal. Dessutom finns det en massa trådar i forumet angående att det inte går att se kodade kanaler i Media Portal med detta kort. Är det problemet löst?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag, och många andra, har Twinhan DVB-T CI med CAM och Boxerabonnemang. Använder MediaPortal 0.1.3.0. Funkar bra att se även de kodade kanalerna.

/hellmelt

#204

Postad 10 december 2005 - 00:03

hellmelt
  • hellmelt
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Team MediaPortal önskar oss en riktigt god jul!

Postad bild

För att ladda hem detta julgodis:
http://www.mediaportal-skins.net/
Jag är rädd att det inte funkar till 0.1.3.0, bara till 0.2 RC1.

/hellmelt

#205

Postad 19 december 2005 - 14:29

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Ny hemsida och 0.2 RC2 på http://www.team-mediaportal.com/ :angry:

#206

Postad 19 december 2005 - 18:44

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 957 inlägg
  • 0
Någon som vet om man måste avinstalera 0.1.3.0 före installation av 0.2 RC2 ?

#207

Postad 19 december 2005 - 19:27

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0
Jag känner mig hyffsat säker på att jag körde 0.2.0.0 RC1 rakt över 0.1.3.0.

Har inte läst på så mycket....antar att 0.2 RC2 är fortsättningen till 0.2.0.0 RC1...eller ?

Tänkte dra hem den där Rc2, då det är stabilitet jag saknat mest, det andra fungerar ju bra

#208

Postad 19 december 2005 - 19:31

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
22mc, jag var tvungen att avinstallera min RC1a innan.

Lika bra att köra rent från början ändå.

Tycker det är lite si och så med stabiliteten. Tycker inte TV-delen funkar så bra just nu, visst bättre än på länge, men den var som snabbast när det var transportstream-recording. Det ska ju komma tillbaka senare. Hoppas det är snart.

#209

Postad 19 december 2005 - 20:21

infan
  • infan
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag hade 0.1.3 innan och fick avinstallera.... men den behöll alla inställningar + databaser (jag installera i samma mapp som innan).

#210

Postad 20 december 2005 - 16:50

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0
Jag har ett par skumma fenomen med min installation av MP...

* DVD-menyer går inte att klicka i om man låter mediaportals egna "spelare" köra uppspelningen, oavsett vilken menyhanterare man väljer (via mus), det skall testas med en MCE-fjärr senare idag..

* Windvd7 tar ett *liv* att starta ifrån Mediaportal, den används pga ovanstående problem, och att jag hittills fått överlägset bäst bild via den.

...annars verkar det lira gött, ett Technotrend Premium DVB-S är på väg till mig...det känns som man har lite jobb framför sig att få allt att lira... :(

/J

#211

Postad 20 december 2005 - 18:52

infan
  • infan
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag tycker det existerar en himla massa skumma fenomen. Generellt sett tycker jag nog denna version är buggigare än 0.1.3 av det lilla jag hunnit testat.

Dåligt som jag hittat:

* I vissa lägen blir "back" två steg bakåt istället för ett, tex när man försöker komma ur info skärmen för en film (himla irreterande)

* De verkar ha tagit bort vyn "Unwatched" under filmer.

* Det skapas inte längre en "folder.jpg" i mapparna. Det tycker jag är lite synd

* Den hänger sig minst lika ofta som 0.1.3

* Ibland blir det en svart ruta som ligger överst och inte försvinner, tex ibland efter man lyssnat på mp3's

* TV delen verkar allmänt skakig när man försöker spela in (särskilt med dubbla tuners aktiverade).
Iofs var 0.1.3 skakig också.

Bra:

* Trailers var ju trevligt, även om det de hackade fram med stillastående bild när jag testade (bbb 100mit download, så borde inte bero på mig).

* Lite mindre gui när man spolar och lite sånt smått.


Än så länge mer negativt än positivt tyvärr.

#212

Postad 20 december 2005 - 22:22

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 957 inlägg
  • 0
FAN!
Avinstalerade 0.1.3.0 före installation av 0.2 RC2
Installerade sen .NET 2,0 och sen WMP 10 och nu vägrar Media Portal starta ordentligt...

Får upp en windows ruta som säger att MP har stött på problem och måste avslutas.

Någon som vet vad som kan va fel?

#213

Postad 21 december 2005 - 15:36

hakuna
  • hakuna
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Avinstalerade 0.1.3.0 före installation av 0.2 RC2


Tog du bort mp-katalogen för hand också vid av-installationen?

/Niclas

#214

Postad 21 december 2005 - 17:49

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 957 inlägg
  • 0

Avinstalerade 0.1.3.0 före installation av 0.2 RC2


Tog du bort mp-katalogen för hand också vid av-installationen?

/Niclas

<{POST_SNAPBACK}>




Nej , skall jag göra det? Försvinner inte alla settings då?

#215

Postad 21 december 2005 - 17:53

hakuna
  • hakuna
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Jo.

Ta backup på katalogen innan du tar bort den.
Då kan du kopiera in en fil i taget med inställningar och gör en ny backup när det funkar.

Eller gå igenom setupprogrammet igen, jag har skrivit en lista på de ändringar jag behöver göra så går det rätt fort att fixa till mp som man vill ha det igen.

#216

Postad 22 december 2005 - 01:42

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0
Vilken ljud codec kör ni som kör DVB-kort ?

Jag får ut DD2.0 och 5.1 klockrent ut via S/PDIF med den MPEG/AC3/ vad den nu heter, dock får jag inget ljud alls när jag kollar på discovery. Flera andra fungerar bra men tar bara 'analoga ljudet' (PCM) från alla kanaler.

#217

Postad 22 december 2005 - 15:51

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 957 inlägg
  • 0

Jo.

Ta backup på katalogen innan du tar bort den.
Då kan du kopiera in en fil i taget med inställningar och gör en ny backup när det funkar.

Eller gå igenom setupprogrammet igen, jag har skrivit en lista på de ändringar jag behöver göra så går det rätt fort att fixa till mp som man vill ha det igen.

<{POST_SNAPBACK}>


Har nu testat att ta bort mappen före installation av 0.2 RC2 , samma problem igen :
en windows ruta som säger att MP har stött på problem och måste avslutas . MP stängs ned.

Någon ide ?

Har följande hårdvara:
Tvkort : Win-pvr 350
Grafikkort: Gefforce 6200

Redigerat av 22mc, 22 december 2005 - 15:53.


#218

Postad 22 december 2005 - 22:09

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt lyckats få mitt Twinhan DBV-C kort att funka med MediaPortal.
Det finns nya BDA drivisar på twinhans hemsida som fungerar :wub:

#219

Postad 23 december 2005 - 22:37

trombon
  • trombon
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Jo.

Ta backup på katalogen innan du tar bort den.
Då kan du kopiera in en fil i taget med inställningar och gör en ny backup när det funkar.

Eller gå igenom setupprogrammet igen, jag har skrivit en lista på de ändringar jag behöver göra så går det rätt fort att fixa till mp som man vill ha det igen.

<{POST_SNAPBACK}>


Har nu testat att ta bort mappen före installation av 0.2 RC2 , samma problem igen :
en windows ruta som säger att MP har stött på problem och måste avslutas . MP stängs ned.

Någon ide ?

Har följande hårdvara:
Tvkort : Win-pvr 350
Grafikkort: Gefforce 6200

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har samma problem, men disablar jag hauppauge fjärren (har ett HVR-1300) så funkar det. Vet inte om man måste gära något speciellt för att få fjärren att funka, det funkade med RC1 och ett antal CVS:er framåt men slutade fungera vid någon av December-releaserna.

#220

Postad 29 december 2005 - 09:52

Unregistered32762
  • Unregistered32762
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Jag får ut DD2.0 och 5.1 klockrent ut via S/PDIF med den MPEG/AC3/ vad den nu heter, dock får jag inget ljud alls när jag kollar på discovery. Flera andra fungerar bra men tar bara 'analoga ljudet' (PCM) från alla kanaler.


Jag har också likanande problem. Jag har inget ljud på SVT1, SVT2, Discovery och Travel Channel. (Det är dom jag kommer ihåg nu i alla fall). Jag har avinstallerat 0.2 RC1 och lagt in 0.2 RC2 och installerat om allt igen, men samma sak. Någon som har en idé om vad det kan vara?

#221

Postad 03 januari 2006 - 13:44

maqe
  • maqe
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0
Någon som har ett iconpack eller så för tv guiden så man kan få ikonerna till varje tv kanal?

#222

Postad 03 januari 2006 - 16:19

Unregistered32762
  • Unregistered32762
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Någon som har ett iconpack eller så för tv guiden så man kan få ikonerna till varje tv kanal?

<{POST_SNAPBACK}>


Här finns ett gäng ikoner, och
här finns också ganska många. Ladda hem filen Channel Logotypes. Tycker dom från den sista länken är snyggast.

#223

Postad 05 januari 2006 - 22:28

Tobbeswim
  • Tobbeswim
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Hej,

Jag är nästan helt överlycklig över min HTPC med Floppy DTV, signal och allt funkar på topp jämfört med allt annat jag provat. Jag kör med Mediaportal och XMLTV EPG. Jag har nu 3 problem som jag inte lyckats lösa som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.(kör givetvis med en helt ny win XP installation)



1. När jag läser in XML filen så får jag dubbla ikoner och kanaler i EPGn. Jag har provat att ändra namnen så dom heter lika men kan inte ändra kanalen. Hur gör jag? Otroligt störande att se i ett annars bra upplägg. Detta svar från Magnus Thomé har jag provat men fungerar inteKänner igen det lite. Det kan vara detta: Den ena kanalen är från tunern och den andra från EPG. Döp om den som är från tunern till det kanalnamn som den från EPGn har. Avaktivera sedan den från EPGn. De som är från EPGn och är dubletter har inget kanaldata (tunerinformation). Hittar du en bättre guide än mitt svammel här, tex på Mediaportals forum

2. Digitalt ljud på TV. Har kopplat med en digital kabel. Funkar perfekt med DVDn(både DTS och Digital) men jag får inte ut digitalt ljud på SVT, och alla andra kanaler som ska ha digitalt. Jag kör med FFD Show Codec

3. När jag slår av timeshifting (för att titta på Canal+ HD som annars blir ryckig) så blir det helt plötsligt ett väldigt ihåligt ljud. Precis som att jag slår av någon Codec. Jag får inte rätt på det? Någon annan som vet? Jag skulle cokså vilja veta vad jg kan göra för att få HDTV att fungera lite bättre. Den släpar ibland. Jag har ett geforce 6600 med hardware decoder för mpeg 1/2 och Pentium 4 på 3,2+ 1024 ram. Borde det inte räcka? Jag vet inte om jag har gjort inställningarna rätt. Någon annan som vet?

Redigerat av Tobbeswim, 06 januari 2006 - 14:22.


#224

Postad 06 januari 2006 - 18:23

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0
Tobbeswim--> svar på 2.

Jag kör med den ljudcodecen som heter "MPEG/AC3/ och nåt mer. "
Med den fungerar det helt perfekt med digitalt ljud...både svt samt canal+ när de sänder.
Detta utan några som helst problem...dock så blir jag av med ljudet på discovery och animal planet...har för mig att det fungerade innan.

#225

Postad 06 januari 2006 - 19:22

Tobbeswim
  • Tobbeswim
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Märkligt, jag har provat med det också, men det kommer inte upp som digitalt på min förstärkare. Borde det inte stå "Dolby Digital" på förstärkaren när dom sänder digitalt? Det står bara "pro logic" alltid.Gjorde du några inställningar i den codecen?

Jag provar lite till...

T

#226

Postad 10 januari 2006 - 08:08

carbinate
  • carbinate
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Skulle bara tipsa er som inte redan har det:
MediaPortal Webinterface
Verkar vara en grym plugin! har dock inget tv-kort ännu så har inte testast ordentligt, känns relativt stabilt också.
//Martin

#227

Postad 10 januari 2006 - 08:38

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Märkligt, jag har provat med det också, men det kommer inte upp som digitalt på min förstärkare. Borde det inte stå "Dolby Digital" på förstärkaren när dom sänder digitalt? Det står bara "pro logic" alltid.Gjorde du några inställningar i den codecen?

Jag provar lite till...

T

<{POST_SNAPBACK}>


Jag satt och funderate på om de verkligen sände i Dolby Digital och upptäckte på denna sida att SVT1 och SVT2 tydligen gör det (se Fråga: Går det att få dolby digital ljud i digital tv?).
Kan det inte vara så enkelt att programmen du inte tittat på program som sänder i DD?

#228

Postad 10 januari 2006 - 13:34

hellmelt
  • hellmelt
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Det har inträffat något "mysko" med AC3 ljudet i MP 0.2RC2. Tidigare hade jag 0.1.3, och tyckte digitalljudet från SVT funkade. Nu gör det inte det längre.

Det verkar vara någonting slumpmässigt som gör att det funkar för vissa och inte för andra, kan ha att göra med om "audio rendering device" är Default Direct Sound Device eller Default WaveOut Device. Se denna tråd på MediaPortals forum.

/hellmelt

#229

Postad 10 januari 2006 - 20:54

J0naz
  • J0naz
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Hur gör jag för att ändra inspelnings kvaliten i mediaportal? filerna tar drygt 2 gb per timme vilket är lite väl saftigt tycker jag...hårddisken blir ju full direkt :/

Jag har försökt ändra genom att gå in på wizard/television/capture card settings/quality

Men det spelar ingen roll vilket jag än markerar så får inspelningen högsta upplösningen...det står ju att man ska ändra inspelnings kavliten där, plus att de ska funka med mitt tv-kort..Jag har hauppauge pvr-150

Några tips på vad som kan vara fel....måste jag göra något annat också för att de ska funka?

Dom program med codes och grejer jag har installerat är:
VLC
powerDVD 5
FFDshow
nero 7

Jag har inte gjort några som helst ändringar i varken dessa program eller mediaportal när det gäller inställningar eller val av codec....då man inte vet nånting så känns de ungefär lika troligt att testa sig fram till bra resultat som att vinna en miljon på lotto =)

Jag kör mediaportal 0.1.3
Hade rätt mycket problem med installationen framför allt med o2grabber...Har inte någon som helst lust att uppgradera till 0.2 då jag äntligen fått "de mesta" att funka...så den som kommer med de tipset stryper jag =) hehe

Men vore tacksam för andra förslag...
Kanske någon med samma tv-kort kan bekräfta om det ska funka i version 0.1.3..
/Jonas

#230

Postad 12 januari 2006 - 10:52

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

1. När jag läser in XML filen så får jag dubbla ikoner och kanaler i EPGn. Jag har provat att ändra namnen så dom heter lika men kan inte ändra kanalen. Hur gör jag? Otroligt störande att se i ett annars bra upplägg. Detta svar från Magnus Thomé har jag provat men fungerar inteKänner igen det lite. Det kan vara detta: Den ena kanalen är från tunern och den andra från EPG. Döp om den som är från tunern till det kanalnamn som den från EPGn har. Avaktivera sedan den från EPGn. De som är från EPGn och är dubletter har inget kanaldata (tunerinformation). Hittar du en bättre guide än mitt svammel här, tex på Mediaportals forum

<{POST_SNAPBACK}>


Tips 1:
Ta bort TV-databasen.
Importera alla kanaler från EPG-xml-filen.
Skanna om kanalerna och mappa dem.
Tips 2:
Ta bort kryssen bredvid de kanaler som inte är från EPG:n, då syns de inte i Media Portal.

#231

Postad 12 januari 2006 - 10:57

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Skulle bara tipsa er som inte redan har det:
MediaPortal Webinterface
Verkar vara en grym plugin! har dock inget tv-kort ännu så har inte testast ordentligt, känns relativt stabilt också.
//Martin

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, det funkar. Spelar inte in så jättemycket men det är många som blir imponerade när man tar upp telefonen, WAP:a in på sin HTPC och markerar ett program för inspelning. Bra när man inte hinner hem till ett program.

#232

Postad 12 januari 2006 - 11:15

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Det finns en bugg som gör att Media Portal alltid väljer "High quality" som default på vissa kort. Testa att i television/capture card settings/quality sänka bitraten som gäller för "High quality". Eller kan man inte sätta om bitraten i 0.1.3? Jag minns inte.

#233

Postad 12 januari 2006 - 12:46

J0naz
  • J0naz
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Japp det går att ändra bitraten i 0.1.3...ska prova de när jag kommer hem ikväll..
tack för tipset! återkommer med hur det gick..

#234

Postad 12 januari 2006 - 12:49

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Kan man ha fler än en version av MediaPortal samtidigt? Eller hur menar ni att man ska kunna ändra och greja?
Installerar man en gamal och sedan avinstallation och sedan installation av en ny. SKa man hålla på så hela tiden man vill göra någon ändring?
Verkar jobbigt. Stötte på patrul direkt med min VFD-display. Ville inte funka i RC2. Installerade RC1, gjorde inställningarna och in med RC2 igen.

#235

Postad 12 januari 2006 - 14:19

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Visst kan man ha flera versioner av Media Portal. Ta bara en kopia av MediaPortal-katalogen så kan du härja fritt med cvs-versioner och annat på kopian.

#236

Postad 12 januari 2006 - 16:38

J0naz
  • J0naz
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Näe det funkade inte att ändra bitraten på high quality...inspelningen tar ändå lika mycket plats :/
Kan inte ändra hur lång tid före och efter schemalagd inspelning den ska börja spela in heller, blir alltid 5 min...Det verkar som att den vägrar spara dom där inställningarna över huvud taget...
När jag startar om mediaportal och går in och kollar så har den ändrat tillbaks siffrorna (Ja, jag har provat spela in utan att starta om efter att ha ändrat bitraten..men funkar inte då heller..)

Något annat förslag...kan de hjälpa att byta till en annan codec? HAr nu valt dscaler, men har en hel lista att välja mellan...

/Jonas

#237

Postad 13 januari 2006 - 07:56

Unregisteredc663e695
  • Unregisteredc663e695
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Mediaportal sparar TV program som man spelat in i formatet .ts (transport stream)
Hur ska man göra för att göra om filen till tex. mpeg2 så man kan lägga den på en DVD skiva?
Jag har provat i meny där det står "komprimera" under TV inspelningar, men det händer ingenting. :rolleyes:

Jag använder:
MP 0.2RC2

#238

Postad 13 januari 2006 - 08:14

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Har du provat att gå in och ändra direkt i XML-filen?
Om du öppnar MediaPortal.xml och söker efter "prerecord" eller "postrecord" så borde du kunna ändra så att det inte är 5 minuter. Du borde också kunna sätta om kvaliteten men jag har inget TV-kort på den här datorn så jag kan inte se vad de inställningarna heter.

#239

Postad 13 januari 2006 - 10:03

carbinate
  • carbinate
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Mediaportal sparar TV program som man spelat in i formatet .ts (transport stream)
Hur ska man göra för att göra om filen till tex. mpeg2 så man kan lägga den på en DVD skiva?
Jag har provat i meny där det står "komprimera" under TV inspelningar, men det händer ingenting. :rolleyes:

Jag använder:
MP 0.2RC2

<{POST_SNAPBACK}>



Du kan bränna ut ts-filen, det är ju så dvd-filmers filer ser ut...+ .vob o lite annat.
Tips på program är nero, väldigt enkelt. (vet inte hur det går att bränna i just MP men borde väl inte vara några problem där heller?
//Martin

#240

Postad 13 januari 2006 - 16:19

Unregisteredc663e695
  • Unregisteredc663e695
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Du kan bränna ut ts-filen, det är ju så dvd-filmers filer ser ut...+ .vob o lite annat.
Tips på program är nero, väldigt enkelt. (vet inte hur det går att bränna i just MP men borde väl inte vara några problem där heller?
//Martin


Nero stöder inte ".ts" filer den stöder ".vob" filer.

//Christian

#241

Postad 13 januari 2006 - 18:37

J0naz
  • J0naz
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
MrMad
det funkade när jag gick in i mediaportal.xml och ändrade prerecord och postrecord :P
Nu gäller det bara att leta reda på vart jag ändrar kvaliten....sitter å testar att ändra lite inställningar men har inte hittat rätt än...skulle tro att de borde vara nånstanns här...

<section name="compression">
<entry name="bitrate">1</entry>
<entry name="fps">1</entry>
<entry name="priority">1</entry>
<entry name="quality">1</entry>
<entry name="screensize">1</entry>
<entry name="type">2</entry>
<entry name="deleteoriginal">yes</entry>
</section>
<section name="autocompression">
<entry name="hour">4</entry>
<entry name="deleteoriginal">yes</entry>
<entry name="enabled">yes</entry>
</section>

/Jonas

#242

Postad 14 januari 2006 - 19:29

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Jag blir galen snart.... Har precis installerat mitt Floppy-Dtv-c kort, jag har hittat alla kanaler jag ska ha och kan titta på dom i "MyTheatre", men nu skulle jag ju vilja använda MediaPortal istället.... Men hur FAN hittar jag kanalerna där.... det verkar inte hitta mitt kort.
Och jag fattar inte riktigt hur man gör med o2grabber... är lite ny på det här.. :P

Finns det ingen bra guide eller nåt, eller nån som kanske kan guida mig, innan jag bränner upp min dator

/ Andreas

#243

Postad 14 januari 2006 - 19:48

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 957 inlägg
  • 0

Och jag fattar inte riktigt hur man gör med o2grabber... är lite ny på det här.. :P

Finns det ingen bra guide eller nåt, eller nån som kanske kan guida mig, innan jag bränner upp min dator

/ Andreas

<{POST_SNAPBACK}>


Kolla sida 2 i denna tråd ang O2grabber

#244

Postad 15 januari 2006 - 10:28

J0naz
  • J0naz
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
22mc och neoboll vad gäller o2grabber så börja med att följ dom här instruktionerna:
http://68.89.255.196...b3dbfbd364a91bf

Ni ska bara använda er av mediaportal och o2grabber....inga andra progg eller filer..
Kan ni fråga igen sen om ni fassnar..

/Jonas

#245

Postad 15 januari 2006 - 14:34

carbinate
  • carbinate
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Tja, min htpc är nästan klar nu, behöver bara ett tv-kort o sen är det prima! Men jag har en fråga om vilket film-program som är att rekomendera? som det är nu kör jag MP's egna uppspelning men kan tänka mig att det finns bättre? t.ex. powerDVD, winDVD osv...
Testade att ställa in i configure annat uppspelningsprogram för film, nämligen windows mediaplayer men när jag testade att spela upp film i MP kom windows mediaplayer upp. Måste det vara så? Kan man inte använda ett annat uppspelningsprogram fast med MP's interface?

Hur gör/har alla ni andra det med MP, vad tycker ni om den inbyggda uppspelaren (av film och musik)? är det likadant för ljud/musik?
//Martin

#246

Postad 15 januari 2006 - 15:37

J0naz
  • J0naz
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
För mig går den inbygda film uppspelaren grymt segt...går inte att använda..
Har inte provat att ändra till någon annan, så jag tar gärna emot tips om ni får någon att funka tillfredställande...
För tillfället stänger jag ner mediaportal när jag ska kolla på film....spelar dvd filmer i power dvd och divx i windows mediaspelare eller vlc...

/Jonas

#247

Postad 15 januari 2006 - 23:48

Unregisteredc663e695
  • Unregisteredc663e695
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

QUOTE(csahle @ Jan 13 2006, 07:56 )
Mediaportal sparar TV program som man spelat in i formatet .ts (transport stream)
Hur ska man göra för att göra om filen till tex. mpeg2 så man kan lägga den på en DVD skiva?
Jag har provat i meny där det står "komprimera" under TV inspelningar, men det händer ingenting.

Jag använder:
MP 0.2RC2
*




Du kan bränna ut ts-filen, det är ju så dvd-filmers filer ser ut...+ .vob o lite annat.
Tips på program är nero, väldigt enkelt. (vet inte hur det går att bränna i just MP men borde väl inte vara några problem där heller?
//Martin


Nu har jag hittat ett program som omvandlar till standard MPEG2

HDTVtoMPEG converts HDTV MPEG2 transport stream files to standard MPEG2 video files playable (mostly) by media player, many software DVD player programs, and readable by video converter programs like FlaskMPEG and Vidomi.


Det är gratis och du hittar det här: HDTV to MPEG2

Har inte hunnit prova så mycket än.

//Christian

#248

Postad 16 januari 2006 - 16:53

Unregistered32762
  • Unregistered32762
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Mediaportal sparar TV program som man spelat in i formatet .ts (transport stream)
Hur ska man göra för att göra om filen till tex. mpeg2 så man kan lägga den på en DVD skiva?


För tillfället så använder väl MP sig av dvr-ms i stället för ts för inspelat material?

#249

Postad 16 januari 2006 - 20:50

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

  • 1 754 inlägg
  • 0
Det blir .ts för mig iallafall....jag kör 0200Rc1. (jag kör DVB-T)

#250

Postad 04 februari 2006 - 22:47

Calleman
  • Calleman
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej!

Har, egentligen utan bekymmer, fått igång MP 0.2.0 RC2 med Twinhan DVB-C CI och ComHem. Hittar alla kanaler och jag kan se nästan alla kanaler jag ska. (Av ngn anledning kommer jag inte åt ViaSat Sport som ska ingå i mitt abb.)

Dock kvarstår ett stort problem; Jag får inte ut ngt ljud från SVT1 o 2. Har provat med att använda olika codecs, gjort nurton olika inställningar, men ... tyst. :) Alla andra kanaler låter bra, skickar ut ljud i SP/DIF till receivern.

Finns det någon med motsvarande uppsättning som fått till det?

Calleman



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.