Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PT-AX200 *

511 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 13 december 2007 - 19:59

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Jag har ungefär 3.90m vägg till vägg (blir runt 3.60 med utstickande projektor med hylla från väggen då) och tänkte projecera på en 90" 16:9 "räcker det"?

Hur kan man räkna ut om det går och vilket avstånd projektorn måste vara i höjdled etc.?

Andra synpunkter ang. detta uppskattas då jag isf. kommer köpa projektor och duk och sen bara montera duken och sätta upp projektorn och köra, om det måste tas något annat i beaktande?

#202

Postad 14 december 2007 - 00:06

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Jag har ungefär 3.90m vägg till vägg (blir runt 3.60 med utstickande projektor med hylla från väggen då) och tänkte projecera på en 90" 16:9 "räcker det"?

Hur kan man räkna ut om det går och vilket avstånd projektorn måste vara i höjdled etc.?

Andra synpunkter ang. detta uppskattas då jag isf. kommer köpa projektor och duk och sen bara montera duken och sätta upp projektorn och köra, om det måste tas något annat i beaktande?


Detta diskuteras på sid 3 i detta forum. Jag fick själv hjälp med detta ;)
Jag har också 3,9 mellan duk och bakvägg, jag har ca 2,5 upp till tak o då fungerade inte ett takstativ. Man vill ju ha duken hyffsat långt ner, mellan 70-80 cm från golvet passade mig bra. Fick bli en hylla på bakväggen. Se gärna mitt galleri, samt sid 3 i detta forum såklart.

//Daniel

#203

Postad 14 december 2007 - 00:34

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

Jag har ungefär 3.90m vägg till vägg (blir runt 3.60 med utstickande projektor med hylla från väggen då) och tänkte projecera på en 90" 16:9 "räcker det"?

Hur kan man räkna ut om det går och vilket avstånd projektorn måste vara i höjdled etc.?

Andra synpunkter ang. detta uppskattas då jag isf. kommer köpa projektor och duk och sen bara montera duken och sätta upp projektorn och köra, om det måste tas något annat i beaktande?


Detta diskuteras på sid 3 i detta forum. Jag fick själv hjälp med detta ;)
Jag har också 3,9 mellan duk och bakvägg, jag har ca 2,5 upp till tak o då fungerade inte ett takstativ. Man vill ju ha duken hyffsat långt ner, mellan 70-80 cm från golvet passade mig bra. Fick bli en hylla på bakväggen. Se gärna mitt galleri, samt sid 3 i detta forum såklart.

//Daniel


Oerhört tack för hjälpen. Mätte lite och har också ungefär 2.5m till tak MEN det blir snuskigt tight med soffa om projektorn ska sitta 80-90cm för det är likadan höjd som soffan. Det betyder att sitter man fullpackade i soffan kommer man blockera projektorn och stöta i hyllan och den i ryggen (om man inte drar fram soffan såklart).

Såg på dina bilder att det är tight också i höjd för soffa och projektor.

På väggen som det ska projeceras på (som duken ska installeras på så går det ett element som är 65cm från golvet så bredden Dukstorlek (BxH) 210 x 178 cm ger Bildyta i 200 x 112,5 cm varför ges det så mycket "luft" ca. 60cm som inte används av bilden? Du verkar ha en duk som är exakt så stor som bilden är?

Edit: Du har snuskigt snyggt rum. Älskar dina bilder speciellt de som visar från TMNT, jävligt snygga.

Redigerat av TheSwede86, 14 december 2007 - 00:41.


#204

Postad 14 december 2007 - 01:50

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Jag har ungefär 3.90m vägg till vägg (blir runt 3.60 med utstickande projektor med hylla från väggen då) och tänkte projecera på en 90" 16:9 "räcker det"?

Hur kan man räkna ut om det går och vilket avstånd projektorn måste vara i höjdled etc.?

Andra synpunkter ang. detta uppskattas då jag isf. kommer köpa projektor och duk och sen bara montera duken och sätta upp projektorn och köra, om det måste tas något annat i beaktande?


Detta diskuteras på sid 3 i detta forum. Jag fick själv hjälp med detta ;)
Jag har också 3,9 mellan duk och bakvägg, jag har ca 2,5 upp till tak o då fungerade inte ett takstativ. Man vill ju ha duken hyffsat långt ner, mellan 70-80 cm från golvet passade mig bra. Fick bli en hylla på bakväggen. Se gärna mitt galleri, samt sid 3 i detta forum såklart.

//Daniel


Oerhört tack för hjälpen. Mätte lite och har också ungefär 2.5m till tak MEN det blir snuskigt tight med soffa om projektorn ska sitta 80-90cm för det är likadan höjd som soffan. Det betyder att sitter man fullpackade i soffan kommer man blockera projektorn och stöta i hyllan och den i ryggen (om man inte drar fram soffan såklart).

Såg på dina bilder att det är tight också i höjd för soffa och projektor.

På väggen som det ska projeceras på (som duken ska installeras på så går det ett element som är 65cm från golvet så bredden Dukstorlek (BxH) 210 x 178 cm ger Bildyta i 200 x 112,5 cm varför ges det så mycket "luft" ca. 60cm som inte används av bilden? Du verkar ha en duk som är exakt så stor som bilden är?

Edit: Du har snuskigt snyggt rum. Älskar dina bilder speciellt de som visar från TMNT, jävligt snygga.


Du behöver inte placera hyllan så lågt som jag har, min placering beror mest på en fix idé att jag ville använda så lite lensshift som möjligt. Du kan lätt placera projektorn ca 0,5 m högre upp skulle jag tro! Jag testade mig fram genom att placera projektorn på staplade banankartonger.
Men min höjd är inga problem, jag är nästan 2 meter lång och kan utan bekymmer sitta direkt under hyllan.

Min duk är 82" stor och jag projicerar bilden exakt så stort. Det är ju det vita på din rullduk som är 200 x 112,5, resten är blackdrop. Alltså svart yta som inte ska reflektera ljus... det är mycket blackdrop i ovankant på din duk så att du ska kunna rulla ner den långt (så att du kan montera rullen i taket). Min duk är ramspänd och då är det endast 5-10 cm svart ram runt om. Du har lika mycket på sidor och under, det är endast i ovankant som det är extra tilltaget med blackdrop.

#205

Postad 14 december 2007 - 02:28

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

Jag har ungefär 3.90m vägg till vägg (blir runt 3.60 med utstickande projektor med hylla från väggen då) och tänkte projecera på en 90" 16:9 "räcker det"?

Hur kan man räkna ut om det går och vilket avstånd projektorn måste vara i höjdled etc.?

Andra synpunkter ang. detta uppskattas då jag isf. kommer köpa projektor och duk och sen bara montera duken och sätta upp projektorn och köra, om det måste tas något annat i beaktande?


Detta diskuteras på sid 3 i detta forum. Jag fick själv hjälp med detta ;)
Jag har också 3,9 mellan duk och bakvägg, jag har ca 2,5 upp till tak o då fungerade inte ett takstativ. Man vill ju ha duken hyffsat långt ner, mellan 70-80 cm från golvet passade mig bra. Fick bli en hylla på bakväggen. Se gärna mitt galleri, samt sid 3 i detta forum såklart.

//Daniel


Oerhört tack för hjälpen. Mätte lite och har också ungefär 2.5m till tak MEN det blir snuskigt tight med soffa om projektorn ska sitta 80-90cm för det är likadan höjd som soffan. Det betyder att sitter man fullpackade i soffan kommer man blockera projektorn och stöta i hyllan och den i ryggen (om man inte drar fram soffan såklart).

Såg på dina bilder att det är tight också i höjd för soffa och projektor.

På väggen som det ska projeceras på (som duken ska installeras på så går det ett element som är 65cm från golvet så bredden Dukstorlek (BxH) 210 x 178 cm ger Bildyta i 200 x 112,5 cm varför ges det så mycket "luft" ca. 60cm som inte används av bilden? Du verkar ha en duk som är exakt så stor som bilden är?

Edit: Du har snuskigt snyggt rum. Älskar dina bilder speciellt de som visar från TMNT, jävligt snygga.


Du behöver inte placera hyllan så lågt som jag har, min placering beror mest på en fix idé att jag ville använda så lite lensshift som möjligt. Du kan lätt placera projektorn ca 0,5 m högre upp skulle jag tro! Jag testade mig fram genom att placera projektorn på staplade banankartonger.
Men min höjd är inga problem, jag är nästan 2 meter lång och kan utan bekymmer sitta direkt under hyllan.

Min duk är 82" stor och jag projicerar bilden exakt så stort. Det är ju det vita på din rullduk som är 200 x 112,5, resten är blackdrop. Alltså svart yta som inte ska reflektera ljus... det är mycket blackdrop i ovankant på din duk så att du ska kunna rulla ner den långt (så att du kan montera rullen i taket). Min duk är ramspänd och då är det endast 5-10 cm svart ram runt om. Du har lika mycket på sidor och under, det är endast i ovankant som det är extra tilltaget med blackdrop.


Jäkligt schyst att du hjälper mig.

1) Varför vill du använda så lite lensshift som möjligt vad ger det för fördel (nackdel att anv. mycket lensshift)?
2) Vad ska man ha för tum på duk, hur räknar man ut/anpassar det?
Du har ju 82" varför kör du inte 90" och varför jag har funderat på 90" är bara att jag såg att de bundlade den med projektorn från en annan site och 90" "lät som en bra tum" haha så det är knappast något genomtänkt anpassat val jag gjort.
3) Har jag tänkt fel, du som är nästan 2m klarar att sitta under din projektor som sitter ca. 90cm ovanför golvet men hur hög är din soffa? Jag som är 1.70 hamnar ungefär 1.05m över golvet när jag sitter rakt i min soffa så en placering på 80-90cm på vägghyllan blir nog omöjligt tur då att den kan gå längre upp? Kanske tänkt fel är trött.

Kingpin 90" går ut 7cm från väggen vid väggmontering men har dessvärre ett element som går ut ca. 9cm från väggen så då måste jag montera duken i taket om jag ska ha en motordriven, och en motordriven måste det nästan bli för den måste bli takmonterad då elementet går ut från väggen och fönstret tar vid så för att bilden ska projeceras rakt framför min soffa som inte går att flytta måste skärmen gå ut framför fönstret en bit.

Redigerat av TheSwede86, 14 december 2007 - 02:41.


#206

Postad 14 december 2007 - 10:27

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Har en 50" plasma för tv-tittande. Efter att ha läst om paneler som ger upp av att de förmodligen får för dålig kylning, vågar jag inte köra min ax200 för tv.



Och allt man läser är sant.

Det man bör tänka på generellt är att inte använda projen 24/7. Garantierna på lampa osv. gäller oftast bara om den inte används mer än 8 timmar per dag.

Sen finns det vissa proj märken som LCD panelerna är bättre eller sämre vad gäller konstruktion och kylning osv.
Det som brukar bli "brännt" först är Polariseringsfiltrena som sitter innan LCD panelerna.

#207

Postad 14 december 2007 - 11:45

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Hmm, nej allt man läser är inte sant... ;)

Tv står alltid på när någon är hemma hos oss, vilket kan innebära både 4-12 h(även om vi inte alltid tittar på den). Många projektor har problem med att de går varma på panelerna och det är fakta...

Tycker inte det är försvarbart att ersätta tvn med projektor hos oss.

#208

Postad 14 december 2007 - 12:49

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Jäkligt schyst att du hjälper mig.

1) Varför vill du använda så lite lensshift som möjligt vad ger det för fördel (nackdel att anv. mycket lensshift)?
2) Vad ska man ha för tum på duk, hur räknar man ut/anpassar det?
Du har ju 82" varför kör du inte 90" och varför jag har funderat på 90" är bara att jag såg att de bundlade den med projektorn från en annan site och 90" "lät som en bra tum" haha så det är knappast något genomtänkt anpassat val jag gjort.
3) Har jag tänkt fel, du som är nästan 2m klarar att sitta under din projektor som sitter ca. 90cm ovanför golvet men hur hög är din soffa? Jag som är 1.70 hamnar ungefär 1.05m över golvet när jag sitter rakt i min soffa så en placering på 80-90cm på vägghyllan blir nog omöjligt tur då att den kan gå längre upp? Kanske tänkt fel är trött.

Kingpin 90" går ut 7cm från väggen vid väggmontering men har dessvärre ett element som går ut ca. 9cm från väggen så då måste jag montera duken i taket om jag ska ha en motordriven, och en motordriven måste det nästan bli för den måste bli takmonterad då elementet går ut från väggen och fönstret tar vid så för att bilden ska projeceras rakt framför min soffa som inte går att flytta måste skärmen gå ut framför fönstret en bit.


1. Använder man full lensshift (eller åtminstone väldigt mycket) så kan bilden på vissa projektorer bli något oskarp på delar av bilden. Vet dock inte om AX200 har dessa problem överhuvudtaget, men för att vara på den säkra sidan så försökte jag få projektorn så nära dukcentrum som möjligt. Använder nu endast lite lensshift i sidled. Jag är en sådan som letar fel i bilden, så vet jag om att det kan bli något oskarpt då letar jag till jag hittar ett sådant fel :P Nu slipper jag göra det!
2. Vilken tum på duken man har är högst personligt. Man brukar rekommendera dukbreddden x 2 (eller 1,8) som tittavstånd. Så har du en dukbredd på 2 m så ska du sitta ungefär mellan 3,6-4,0 m från duken. Men uingen regel utan undantag. Jag prövade mig fram på ett vitt lakan innan jag köpte duk, 90" hade fungerat fint för mig också men då jag bestämde mig för att köpa ramspänd duk så fick jag inte plats med mer än 82" eftersom jag har ett fönster på väggen. På sidan nedan kan du testa dig fram med avstånd och dukstorlek:
http://www.projector...culator-pro.htm
3. Mätte lite i mitt rum. Min hylla sitter ca 1,20 m över golvet (inte 0,9 m), linsscentrum blir då ca 1,25 m. Soffryggen är ca 1,05 m hög, och jag vill minnas att jag kom fram till att mina ögon är ca 1,0 m över golvet de också. Duken är ca 80 cm från golvet i nederkant.

#209

Postad 14 december 2007 - 14:40

cofra
  • cofra
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Jag är ny på det här med projektorer men har precis beställt en sådan här AX200. Det dök upp en liten fråga som jag skulle vilja ha svar på. Jag tänkte sätta projektor i taket längst bak i rummet, avståndet ifrån lins till duk blir ca 5,5 m. Duken jag tänkte använda är av möbleringsskäl 90 tum (ca 2 m bred). Är det några bekymmer att koncentrera bilden så pass eller borde jag ha en större duk/flytta projektorn närmre duken...? Avståndet man sitter på är inte 5,5 m utan längst bak i rummet är en matplats... därefter soffgrupp.

#210

Postad 14 december 2007 - 15:04

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Om du följer länken ovan ser du att det är på håret med 90'' på 5,5meters avstånd.....
Ytterläge på zoomen, vilket av en del avrådes!

#211

Postad 14 december 2007 - 16:24

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Jag är ny på det här med projektorer men har precis beställt en sådan här AX200. Det dök upp en liten fråga som jag skulle vilja ha svar på. Jag tänkte sätta projektor i taket längst bak i rummet, avståndet ifrån lins till duk blir ca 5,5 m. Duken jag tänkte använda är av möbleringsskäl 90 tum (ca 2 m bred). Är det några bekymmer att koncentrera bilden så pass eller borde jag ha en större duk/flytta projektorn närmre duken...? Avståndet man sitter på är inte 5,5 m utan längst bak i rummet är en matplats... därefter soffgrupp.


Jag håller med förra talare. Jag hade valt att försöka sätta projektorn närmare, på ca 4 meters avstånd borde bli bra. Ska du ändå ha den i taket så borde det gå att lösa (utan att jag har en aning om hur det ser ut hemma hos dig..!).

#212

Postad 14 december 2007 - 16:59

Jeck
  • Jeck
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej!

Hur mycket lens-shift vågar man använda på AX-200 utan att göra avkall på bildkvalitén?

#213

Postad 14 december 2007 - 21:08

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

/.../Massor av informativ text/.../


Tack för alla svar, det betyder att jag kan ha den och då har vi våra projektorer på ungefär samma höjd, ca. 1.20m från marken. Missuppfattade att du hade duken 70-80cm från golvet och trodde du hade projektorn på samma avstånd men nu förstår jag.

DOCK sista "frågan" som jag kommer på nu det är följande, antingen bibehåller jag en CRT-tv (tjocktv) att titta på nyheter och vanligt slötittande och tittar på film via Blu-Ray samt spelar spel via PS3 på projektorn
ELLER
ska jag skaffa en bra 42" plasma tv så jag har en bra tv i alla lägen också för vanligt tittande då det kommer att komma mer och mer "vanliga" utsändningar i HD samt för filmvisning via Blu-Ray och spel?

#214

Postad 14 december 2007 - 22:06

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

DOCK sista "frågan" som jag kommer på nu det är följande, antingen bibehåller jag en CRT-tv (tjocktv) att titta på nyheter och vanligt slötittande och tittar på film via Blu-Ray samt spelar spel via PS3 på projektorn
ELLER
ska jag skaffa en bra 42" plasma tv så jag har en bra tv i alla lägen också för vanligt tittande då det kommer att komma mer och mer "vanliga" utsändningar i HD samt för filmvisning via Blu-Ray och spel?


Efter att jag skaffat projektor tittar jag på all film på denna, film på TV känns ganska fjuttigt numera (har en 32" LCD). Projektorn har ökat behållningen i filmer mycket mer än vad jag trodde det skulle göra. Dels på grund av kvaliteten av bluray, men också på grund av storleken. Man ser detaljer i filmer som man tidigare aldrig lagt märke till. Är du en cineast så är det en projektor du ska ha, så otroligt mkt bild för pengarna (särskilt med AX200 :P ).

Jag har funderat precis som du, och jag är helnöjd med mitt val att skaffa projektor. Det går inte att jämföra att se film på 90" och att se det på 42". Bio är bio, och TV är TV!

Jag ser däremot aldrig på TV på min projektor... lite slöseri med lamptid i mina ögon. Köper du en projektor tror jag att du klarar dig utan en 42" ett tag till... men det finns ju många hyfsat billiga alternativ på LCD och Plasma nu...

Projektor till film och TV-spel, sedan valfri TV till annat!

#215

Postad 15 december 2007 - 11:38

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Hej!

Hur mycket lens-shift vågar man använda på AX-200 utan att göra avkall på bildkvalitén?


Jag har inte testat att ha full lensshift, men nästan. Och jag har då inte märkt någon försämring i bild alls. Enklast är det väl om ngn med rullduk testar att ha full vertikal lensshift. Själv har jag ramspänt och kan inte göra detta test...

#216

Postad 20 december 2007 - 21:18

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Är det nån som stött på hdcp problem på denna projje..?!?! läste på en amerikansk sida att det var lite problem med detta.

#217

Postad 27 december 2007 - 01:53

Zarper
  • Zarper
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte min AX200 för några veckor sedan men fick inte upp den i taket fören för drygt en vecka sedan. Och har nu märkt att bilden är rätt grovt röd i nederkant och blå i överkant. Speciellt tydligt vid ljusa färger. Skumat genom denna och andra trådar men inte sett något om det och har inte lyckats få bort det med några inställningar. Felet märks från alla källor och ingångar jag testat (Dator med DVI->HDMI och Xbox 360 med både HDMI och komponent).

Någon som har en aning om vad det skulle kunna vara eller är det bara skicka tillbaka den?

#218

Postad 27 december 2007 - 11:10

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte min AX200 för några veckor sedan men fick inte upp den i taket fören för drygt en vecka sedan. Och har nu märkt att bilden är rätt grovt röd i nederkant och blå i överkant. Speciellt tydligt vid ljusa färger. Skumat genom denna och andra trådar men inte sett något om det och har inte lyckats få bort det med några inställningar. Felet märks från alla källor och ingångar jag testat (Dator med DVI->HDMI och Xbox 360 med både HDMI och komponent).

Någon som har en aning om vad det skulle kunna vara eller är det bara skicka tillbaka den?


Ett fenomen som jag vet förekommer mer eller mindre på de flesta LCD-projektorer. Temperaturskillnader i bilden brukar man prata om, går säkert läsa mer om om du söker på detta.

Dessa temperaturskillnader brukar variera under lampans livstid. Efter 20-50 h (eller 500 h...) kan det i bästa fall bli bättre. Du skulle kunna testa att köra några timmar med full ljusstyrka och se om det förändrar bilden...

Är färgskillnaderna väldigt stora kan du testa att ringa panasonic och reklamera den. Är de så stora att det stör upplevelsen mkt så skulle jag rekommendera att du ringer dem.

Mina AX200 har inga sådana temperaturskillnader, möjligtvis liiite blått i höger nederkant, men inget rött vad jag sett.

#219

Postad 27 december 2007 - 18:28

Bulldoozer
  • Bulldoozer
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hur står det till med "green flash" fenomenet och lösning till det? Samt någon som har siffra på hur stort problemet är? Eller det kanske t.o.m är så på allihop?

Problemet diskuteras här http://www.avforums....ad.php?t=654043 och finns också till pt-ax100..

Har en playstation 3 som spelar blue ray och jag beställde denna projektor för att den kan köra 1080p24.. m.m.. Men jag vill inte ha någon green flash så... Om någon har något bra svar..

/mvh

Redigerat av Bulldoozer, 27 december 2007 - 18:29.


#220

Postad 27 december 2007 - 23:12

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Hur står det till med "green flash" fenomenet och lösning till det? Samt någon som har siffra på hur stort problemet är? Eller det kanske t.o.m är så på allihop?

Problemet diskuteras här http://www.avforums....ad.php?t=654043 och finns också till pt-ax100..

Har en playstation 3 som spelar blue ray och jag beställde denna projektor för att den kan köra 1080p24.. m.m.. Men jag vill inte ha någon green flash så... Om någon har något bra svar..

/mvh


Jag kör bluray 1080p24 via Sony S300 och spelar med Xbox360 1080p på min AX200.
Jag har sett green-flash vid ett endaste tillfälle under mina första 65 h med projektorn. Vill minnas att det var i en Bluray-film... Verkar med andra ord inte vara något stort problem med denna projektor.
Jag har inte läst på något vidare om vad problemet grundar sig i, vore tacksam om ngn förklarade kort.

#221

Postad 28 december 2007 - 07:44

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Ska beställa en projektor de närmaste dagarna där denna är högst upp på listan. Dock funderar jag lite på Epson TW700 pga deras fördelaktiga lampgaranti.
Är det någon som jämfört dessa två? Jag gissar att frågan varit uppe tidigare, hänvisa mig isf till svaren :)

#222

Postad 28 december 2007 - 09:53

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Ska beställa en projektor de närmaste dagarna där denna är högst upp på listan. Dock funderar jag lite på Epson TW700 pga deras fördelaktiga lampgaranti.
Är det någon som jämfört dessa två? Jag gissar att frågan varit uppe tidigare, hänvisa mig isf till svaren :)


Smaken är naturligtvis olika, men då jag jämförde ax200 och tw700 var ax200 bra mycket bättre. Framförallt mer behaglig bild att titta på, och ska du ha HD-material skulle jag nästan rekommendera ax200... men försök att få möjlighet att få en jämförelse mellan de båda.

Vad gäller lampgaranti osv så tycker jag det är sekundärt jämfört med den bild man får. Jag skulle aldrig acceptera att sitta och titta på en sämre bild i 7000 h än att titta på en bättre i 4000 h, om man lägger fram det på det sättet.

#223

Postad 28 december 2007 - 18:32

lourma
  • lourma
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har nyligen införskaffat en ax200.

Har dock ett problem... I snabba sekvenser blir det en horisontell linje som rullar över bilden.
Jag kör dvi-hdmi från dator (Ati 9800 pro (128Mb) Catalyst version 06.11)
(Gäller oavsätt om jag kör DVD, avi eller mkv. (PowerDVD, ZoomPlayer, Media Player Classic))

/edit
Uppdaterade catalyst till nyaste.
Nu funkar det!

Redigerat av lourma, 29 december 2007 - 00:23.


#224

Postad 30 december 2007 - 20:26

Unregisterede456c62f
  • Unregisterede456c62f
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0
Så där ja!! :) Nu har man beställt en ny PT-AX200:a från webbhallen...skadar ju ej att få Xbox 360 på köpet :)
PS3 till film 360 till spel..Suveränt! Nu kan min Sony VPL-HS10:a gå i pension!!

#225

Postad 31 december 2007 - 01:53

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Hur är ljusstyrkan på Ax-200 jämfört med TW-700? Då menar jag inte enligt spec, utan i verkligheten. Kommer inte kunna sitta i mörkt rum därför är ljusstyrkan viktig. Ax200 tycks ju vara bättre än tw700 på det mesta, men tw700 som är erkänt ljusstark kanske har bättre ljusstyrka och då väger det väldigt tungt för mig.

#226

Postad 01 januari 2008 - 13:33

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Hur är ljusstyrkan på Ax-200 jämfört med TW-700? Då menar jag inte enligt spec, utan i verkligheten. Kommer inte kunna sitta i mörkt rum därför är ljusstyrkan viktig. Ax200 tycks ju vara bättre än tw700 på det mesta, men tw700 som är erkänt ljusstark kanske har bättre ljusstyrka och då väger det väldigt tungt för mig.

Jag har inte sett Tw-700.. men jag köpte panan just för att den är så ljusstark!!

#227

Postad 02 januari 2008 - 11:57

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Hur är ljusstyrkan på Ax-200 jämfört med TW-700? Då menar jag inte enligt spec, utan i verkligheten. Kommer inte kunna sitta i mörkt rum därför är ljusstyrkan viktig. Ax200 tycks ju vara bättre än tw700 på det mesta, men tw700 som är erkänt ljusstark kanske har bättre ljusstyrka och då väger det väldigt tungt för mig.

Jag har inte sett Tw-700.. men jag köpte panan just för att den är så ljusstark!!

Tack för svaret!

Har ytterligare frågor till de som känner sig manade...

1. Jag kommer ha 2,5m mellan proj och duk, vill ha ca 80 tum. Detta innebär att jag får ha nästan max zoom, påverkar detta bilden eller upplevelsen negativt på något sätt?

2. Jag kommer behöva skjuta bilden långt åt vänster med lensshift. Hur långt åt vänster kan man rikta bilden med lensshift? Jag vill i princip kunna ha projektorn längst ut i högerkanten av duken. Skulle någon kunna testa detta?

3. Påverkas bilden negativt om man maxar lenshiften så som jag kommer få göra enligt fråga 2?

4. Något problem med att ha projektorn ca 1 m från golvet och sen ha bilden endast 60cm ovanför golvet?

Tacksam för alla svar och synpunkter.

#228

Postad 02 januari 2008 - 12:04

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

1. Jag kommer ha 2,5m mellan proj och duk, vill ha ca 80 tum. Detta innebär att jag får ha nästan max zoom, påverkar detta bilden eller upplevelsen negativt på något sätt?

Det är aldrig bra att maxa zoomen i något läge, men om det påverkar bilden så mycket att du ser det/störs av det kan bara du själv säga efter du har testat.

3. Påverkas bilden negativt om man maxar lenshiften så som jag kommer få göra enligt fråga 2?

Se svar på fråga 1 men byt ut zoom mot lensshift. Dock är problemet med lensshift och bildstörningar större som jag ser det jämfört med om man zoomar.

MVH
/Chuck

#229

Postad 02 januari 2008 - 23:55

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Tack Chunk. Får väl se om jag för möjlighet att kolla in den live, borde gå.

Om någon annan har koll på svaren på fråga 2 och 4 så svara gärna :)

#230

Postad 03 januari 2008 - 02:29

mysen_
  • mysen_
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Varför har panasonic en sån bedrövlig lampgaranti? 500 timmar / 6 mån känns väldigt lite om man tex jämför med epson tw700 som har 1700 timmar / 3 år.

#231

Postad 03 januari 2008 - 07:15

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Tack Chunk. Får väl se om jag för möjlighet att kolla in den live, borde gå.

Om någon annan har koll på svaren på fråga 2 och 4 så svara gärna :)



2. Till en 80" duk kan du ha projjen c:a 44cm åt sidan räknat från centrum av duken så länge du inte använder
vertikal lensshift samtidigt, måste du skifta vertikalt också krymper mängden horisontell lensshift du får
till förfogande, alltså till ytterkant av duken funkar inte

4. Nej, men mängden horisontell lensshift du får till förfogande minskar ngt, vill du kunna utnyttja max
horisontell lensshift till en 80" duk, placera projjen 110 cm ovanför golvet om du vill ha bildens underkant
60cm ovanför golvet

Om det är så att prio 1 för dig är att kunna placera projjen i ytterkant av duken (höger, vänster) funkar
Epson TW-700 eller Sanyo Z 5 bättre för dig...

elis

#232

Postad 03 januari 2008 - 08:11

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Snabb fråga innan jag beställer denna: Kan jag ha denna takmonterad o projicera en bild som endast är ca 20-30cm under tak (ovankant duk)?

Tacksam för snabbt svar!

#233

Postad 03 januari 2008 - 08:14

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Tack Chunk. Får väl se om jag för möjlighet att kolla in den live, borde gå.

Om någon annan har koll på svaren på fråga 2 och 4 så svara gärna :)



2. Till en 80" duk kan du ha projjen c:a 44cm åt sidan räknat från centrum av duken så länge du inte använder
vertikal lensshift samtidigt, måste du skifta vertikalt också krymper mängden horisontell lensshift du får
till förfogande, alltså till ytterkant av duken funkar inte

4. Nej, men mängden horisontell lensshift du får till förfogande minskar ngt, vill du kunna utnyttja max
horisontell lensshift till en 80" duk, placera projjen 110 cm ovanför golvet om du vill ha bildens underkant
60cm ovanför golvet

Om det är så att prio 1 för dig är att kunna placera projjen i ytterkant av duken (höger, vänster) funkar
Epson TW-700 eller Sanyo Z 5 bättre för dig...

elis


Stort tack Elis. Trist bara att lensshiften är så "dålig"...får se hur jag ska lösa detta.

Edit: Hur tar man reda på hur bra lensshift en projektor har, hittar ingen manual till AX-200 på Panasonics hemsida. Finns det någon site som listar lensshift för olika projektorer?

Redigerat av davidandersson, 03 januari 2008 - 08:18.


#234

Postad 03 januari 2008 - 08:29

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Snabb fråga innan jag beställer denna: Kan jag ha denna takmonterad o projicera en bild som endast är ca 20-30cm under tak (ovankant duk)?

Tacksam för snabbt svar!


Går bra, säg att du har en 100" duk, bildhöjden är då c:a 124cm, du kan skifta ner bilden c:a 16cm nedanför
linsmitt på projjen, 5cm får du "gratis" (halva projjens höjd), då är du uppe i 21cm om du monterar projjen
kloss mot tak, vilket du knappast gör, så du får 21cm + den höjd du monterar projjens linsmitt nedanför taket tillgodo

Detta gäller bara om du centrerar projjen så att du inte behöver använda ngn horisontell lensshift
Har du mindre duk, säg 80" kan du skifta ner 13cm + de övriga måtten...

elis

#235

Postad 03 januari 2008 - 08:34

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

Snabb fråga innan jag beställer denna: Kan jag ha denna takmonterad o projicera en bild som endast är ca 20-30cm under tak (ovankant duk)?

Tacksam för snabbt svar!


Går bra, säg att du har en 100" duk, bildhöjden är då c:a 124cm, du kan skifta ner bilden c:a 16cm nedanför
linsmitt på projjen, 5cm får du "gratis" (halva projjens höjd), då är du uppe i 21cm om du monterar projjen
kloss mot tak, vilket du knappast gör, så du får 21cm + den höjd du monterar projjens linsmitt nedanför taket tillgodo

Detta gäller bara om du centrerar projjen så att du inte behöver använda ngn horisontell lensshift
Har du mindre duk, säg 80" kan du skifta ner 13cm + de övriga måtten...

elis


Tack för det snabba svaret..... då blir det en AX200 idag :)
Nu ska man bara få info om Euroscreen Oxygon-duken...... någon här kanske? :)

#236

Postad 03 januari 2008 - 08:42

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Tack Chunk. Får väl se om jag för möjlighet att kolla in den live, borde gå.

Om någon annan har koll på svaren på fråga 2 och 4 så svara gärna :)



2. Till en 80" duk kan du ha projjen c:a 44cm åt sidan räknat från centrum av duken så länge du inte använder
vertikal lensshift samtidigt, måste du skifta vertikalt också krymper mängden horisontell lensshift du får
till förfogande, alltså till ytterkant av duken funkar inte

4. Nej, men mängden horisontell lensshift du får till förfogande minskar ngt, vill du kunna utnyttja max
horisontell lensshift till en 80" duk, placera projjen 110 cm ovanför golvet om du vill ha bildens underkant
60cm ovanför golvet

Om det är så att prio 1 för dig är att kunna placera projjen i ytterkant av duken (höger, vänster) funkar
Epson TW-700 eller Sanyo Z 5 bättre för dig...

elis


Stort tack Elis. Trist bara att lensshiften är så "dålig"...får se hur jag ska lösa detta.

Edit: Hur tar man reda på hur bra lensshift en projektor har, hittar ingen manual till AX-200 på Panasonics hemsida. Finns det någon site som listar lensshift för olika projektorer?


Här får du manualen
Bifogad fil  PT_AX200E_En.pdf   3,1MB   56 Antal nerladdningar

elis

#237

Postad 03 januari 2008 - 14:59

mysen_
  • mysen_
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Hur är ljudet på AX200? Är det på något sätt störande i dom låga patierna i en film om den är upphängd i taket, låt oss säga en meter ovanför huvudet?

Redigerat av mysen_, 03 januari 2008 - 15:00.


#238

Postad 03 januari 2008 - 15:41

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Hur är ljudet på AX200? Är det på något sätt störande i dom låga patierna i en film om den är upphängd i taket, låt oss säga en meter ovanför huvudet?


Den är tyst, men absolut inte knäpptyst. Jag kan störa mig lite lite på ljudet ibland, och det är som sagt i de lugnare filmpartierna som den stör. Fläkten kan öka lite ibland, och då den gör det så störs man. Då den är som lägst stör den inte. Jag ahr en teori om att jag kanske behöver rengöra filtret och att det kan vara anledningen till att fläkten ibland behöver gå upp i varv.

#239

Postad 03 januari 2008 - 19:30

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Då blev detta till slut min första projje, glad som en liten skolflicka är man ju nu :unsure:
beställde även kablage å annan bråte som behövs ändå är det något som gnager mig.......hmmmm funkar det bra att skjuta på en brun fondvägg :P
´nuff said
Duk behövs!!! det är väl bara till att ge sig in bland pergamentrullarna och leta upp all info kring dukar.....

#240

Postad 03 januari 2008 - 20:04

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Skulle någon som har en AX-200 testa att köra maximal horisontell lensshift och se om ni tycker att det påverkar bildkvaliteten. Fick ett svar från en butik där det antyddes att bildkvaliteten kunde bli sämre....

#241

Postad 04 januari 2008 - 01:11

Schonas
  • Schonas
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Så där ja!! :rolleyes: Nu har man beställt en ny PT-AX200:a från webbhallen...skadar ju ej att få Xbox 360 på köpet :lol:
PS3 till film 360 till spel..Suveränt! Nu kan min Sony VPL-HS10:a gå i pension!!

Har länge varit sugen på en PT-AX200 och satt och läste webhallens erbjudande på jobbet, bestämde mig då att beställa paketet när jag kom hem från jobbet.

Satte mig glad ihågen för att beställa kl.00.20, men då visar det sig att erbjudandet inte fanns kvar... :unsure: :P snacka om dålig timing hade jag bara lagt beställningen 25 minuter tidigare hade erbjudandet funnit kvar..

Jag slängde iväg ett desperat mail till Webhallen, får se om det hjälper! Annars får jag söka vidare efter paketerbjudande på proj och X-box...

#242

Postad 04 januari 2008 - 01:30

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Så där ja!! :lol: Nu har man beställt en ny PT-AX200:a från webbhallen...skadar ju ej att få Xbox 360 på köpet :lol:
PS3 till film 360 till spel..Suveränt! Nu kan min Sony VPL-HS10:a gå i pension!!

Har länge varit sugen på en PT-AX200 och satt och läste webhallens erbjudande på jobbet, bestämde mig då att beställa paketet när jag kom hem från jobbet.

Satte mig glad ihågen för att beställa kl.00.20, men då visar det sig att erbjudandet inte fanns kvar... :P :rolleyes: snacka om dålig timing hade jag bara lagt beställningen 25 minuter tidigare hade erbjudandet funnit kvar..

Jag slängde iväg ett desperat mail till Webhallen, får se om det hjälper! Annars får jag söka vidare efter paketerbjudande på proj och X-box...


http://www.inwarehou...d...615&node=25
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=123280

Kör hårt :unsure:

#243

Postad 04 januari 2008 - 04:18

new-B
  • new-B
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
en ny fråga/or
hmm... tror ni att 90" blir för stort om man tänker sig att det är exakt 3 meter från öga till duk?
jag skulle kunna tänka mig att det inte blir för stort vid film då det lär bli en remsa på över och underkant som det blir med de flesta format med plats för text? gentemot om man lirar x-box då det blir helbild? maffigt/för stort, för stort/för stort, maffigt/maffigt vad tror ni?

rätta mig gärna om jag har fel.

detta är väl en smaksak men vore kul om fler skulle kunna svara på detta. kan man ändra så att det blir mindre format vid spel som en "remsa" utan att behöva zooma ut? det blir väl klart sämre upplevelse att inte få några ordentliga kanter...eller?

min tv som de flesta har ju en "p.modeknapp" så att bilden på en film fyller ut hela tv-bilden. detta resulterar ju dock i att texten försvinner samt att skådespelarna får så kallade "ägghuvuden" beroende på hur mycket man fyller ut. det går också att förminska den till ett ihoptryckt 16:9, finns det nån sån funktion på projjen eller är det zoom som gäller? hur hanterar ni dessa i-lands probs?

#244

Postad 04 januari 2008 - 13:30

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

en ny fråga/or
hmm... tror ni att 90" blir för stort om man tänker sig att det är exakt 3 meter från öga till duk?
jag skulle kunna tänka mig att det inte blir för stort vid film då det lär bli en remsa på över och underkant som det blir med de flesta format med plats för text? gentemot om man lirar x-box då det blir helbild? maffigt/för stort, för stort/för stort, maffigt/maffigt vad tror ni?

rätta mig gärna om jag har fel.

detta är väl en smaksak men vore kul om fler skulle kunna svara på detta. kan man ändra så att det blir mindre format vid spel som en "remsa" utan att behöva zooma ut? det blir väl klart sämre upplevelse att inte få några ordentliga kanter...eller?

min tv som de flesta har ju en "p.modeknapp" så att bilden på en film fyller ut hela tv-bilden. detta resulterar ju dock i att texten försvinner samt att skådespelarna får så kallade "ägghuvuden" beroende på hur mycket man fyller ut. det går också att förminska den till ett ihoptryckt 16:9, finns det nån sån funktion på projjen eller är det zoom som gäller? hur hanterar ni dessa i-lands probs?

90" från tre meter är stort, men inte för stort så länge du kör med bra material. Panasonic är ju mästare på att inte visa något pixelnät heller.

Är det någon annan som har en AX200 som kan berätta om bildkvaliteten försämras om man kör en maximal horisontell lensshift? Kommer behöva köra min maximalt åt vänster...

#245

Postad 04 januari 2008 - 13:39

mysen_
  • mysen_
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Så där ja!! :lol: Nu har man beställt en ny PT-AX200:a från webbhallen...skadar ju ej att få Xbox 360 på köpet :P
PS3 till film 360 till spel..Suveränt! Nu kan min Sony VPL-HS10:a gå i pension!!

Har länge varit sugen på en PT-AX200 och satt och läste webhallens erbjudande på jobbet, bestämde mig då att beställa paketet när jag kom hem från jobbet.

Satte mig glad ihågen för att beställa kl.00.20, men då visar det sig att erbjudandet inte fanns kvar... :lol: :lol: snacka om dålig timing hade jag bara lagt beställningen 25 minuter tidigare hade erbjudandet funnit kvar..

Jag slängde iväg ett desperat mail till Webhallen, får se om det hjälper! Annars får jag söka vidare efter paketerbjudande på proj och X-box...


Jag skulle nog ha tittat på detta erbjudandet som dustinhome har. Att det är dustinhome är ju massa plus i kanten
eftersom det tveklöst är bästa elektronikbutiken på nätet. ;)

http://www.dustinhom...5010124387.aspx

Sen finns ju alltid hembiobutiken som just nu också har ett erbjudande på proj och Xbox 360.

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=123280

Redigerat av mysen_, 04 januari 2008 - 13:44.


#246

Postad 04 januari 2008 - 15:54

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Så där ja!! :lol: Nu har man beställt en ny PT-AX200:a från webbhallen...skadar ju ej att få Xbox 360 på köpet :lol:
PS3 till film 360 till spel..Suveränt! Nu kan min Sony VPL-HS10:a gå i pension!!

Har länge varit sugen på en PT-AX200 och satt och läste webhallens erbjudande på jobbet, bestämde mig då att beställa paketet när jag kom hem från jobbet.

Satte mig glad ihågen för att beställa kl.00.20, men då visar det sig att erbjudandet inte fanns kvar... ;) :lol: snacka om dålig timing hade jag bara lagt beställningen 25 minuter tidigare hade erbjudandet funnit kvar..

Jag slängde iväg ett desperat mail till Webhallen, får se om det hjälper! Annars får jag söka vidare efter paketerbjudande på proj och X-box...

Jag köpte paketet från webhallen före jul. Kollade häromdan å då fanns det bara 1 kvar så förmodligen är det slut på erbjudandet för att det är slut på maskiner.

finns ju iofs 2 kvar!

Redigerat av Majorglenn, 04 januari 2008 - 15:55.


#247

Postad 04 januari 2008 - 17:54

Schonas
  • Schonas
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Så där ja!! :D Nu har man beställt en ny PT-AX200:a från webbhallen...skadar ju ej att få Xbox 360 på köpet :P
PS3 till film 360 till spel..Suveränt! Nu kan min Sony VPL-HS10:a gå i pension!!

Har länge varit sugen på en PT-AX200 och satt och läste webhallens erbjudande på jobbet, bestämde mig då att beställa paketet när jag kom hem från jobbet.

Satte mig glad ihågen för att beställa kl.00.20, men då visar det sig att erbjudandet inte fanns kvar... :unsure: ;) snacka om dålig timing hade jag bara lagt beställningen 25 minuter tidigare hade erbjudandet funnit kvar..

Jag slängde iväg ett desperat mail till Webhallen, får se om det hjälper! Annars får jag söka vidare efter paketerbjudande på proj och X-box...

Min otur förtsätter...
Efter min besvikelse i natt så ville jag ändå ha grejerna så jag betällde en från inwarehouse på förmiddagen, men var för skoj skull inne på webhallen för en stund sen och då hade erbjudandet kommit tillbaka, ringde inwarehouse men dom hade redan skickad min beställning. Så nu får jag bara gilla läget att jag lagt ut 500 kr mer än vad jag skulle behövt om jag bara lugnat mig lite... :blush:
Men positivt ar ju i alla fall att jag troligtvis spelar med projjen i början på nästa vecka! ;)

#248

Postad 04 januari 2008 - 18:49

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Så där ja!! :D Nu har man beställt en ny PT-AX200:a från webbhallen...skadar ju ej att få Xbox 360 på köpet :P
PS3 till film 360 till spel..Suveränt! Nu kan min Sony VPL-HS10:a gå i pension!!

Har länge varit sugen på en PT-AX200 och satt och läste webhallens erbjudande på jobbet, bestämde mig då att beställa paketet när jag kom hem från jobbet.

Satte mig glad ihågen för att beställa kl.00.20, men då visar det sig att erbjudandet inte fanns kvar... :unsure: ;) snacka om dålig timing hade jag bara lagt beställningen 25 minuter tidigare hade erbjudandet funnit kvar..

Jag slängde iväg ett desperat mail till Webhallen, får se om det hjälper! Annars får jag söka vidare efter paketerbjudande på proj och X-box...

Min otur förtsätter...
Efter min besvikelse i natt så ville jag ändå ha grejerna så jag betällde en från inwarehouse på förmiddagen, men var för skoj skull inne på webhallen för en stund sen och då hade erbjudandet kommit tillbaka, ringde inwarehouse men dom hade redan skickad min beställning. Så nu får jag bara gilla läget att jag lagt ut 500 kr mer än vad jag skulle behövt om jag bara lugnat mig lite... :blush:
Men positivt ar ju i alla fall att jag troligtvis spelar med projjen i början på nästa vecka! ;)

Du har ju ångerrätt...

#249

Postad 04 januari 2008 - 19:47

Schonas
  • Schonas
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Jo jag har ju ångerrätt, men då måste jag betala frakten tillbaka och då går det nästan jämt ut...
Hoppas nu bara X-boxen har en bra DVD-läsare (Benq) och det är en falcon version, men om oturer fortsätter så bommar jag väl på båda!

Redigerat av Schonas, 04 januari 2008 - 20:14.


#250

Postad 05 januari 2008 - 00:35

mysen_
  • mysen_
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Du har ju redan en projektor Schonas. :unsure:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.