Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem ITD 6280 80GB

338 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 september 2006 - 15:04

Brallan_lkpg
  • Brallan_lkpg
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Funderar starkt på denna box men det som jag undrar lite över är;

Text TV!!! Jag är ett stort fan av text-tv. Kanske glor jag mer på text-tv än vanlig tv, mest pga att det enbart är dynga på burken men ändå. Funkar text-tv bra eller är det slöare än slöast? Har sett en Thomson samt Samsung box som jag inte ens skulle vilja ta i med tång pga att det tar en evighet att bläddra...

Tack på förhand!

<{POST_SNAPBACK}>

Nån Text-TV-mästare är nog inte Sagem:en. Det går inte att navigera bland dom sidnummer som synd på den sida man är på för tillfället (som det tex går på Nokia-boxar) och nått sidminne över huvud taget verkar den inte ha. Möjligtvis att det går snabbt att gå ett steg frammåt, men är inte helt säker på det.

Den sänder i alla fall ut text-tv via scart, så du har alltid möjligheten att använda TVns Text-TV.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis! Sagem boxen har 5 sidors minne vilket betyder att en fram/en bak plus nån indexsida håls i minnet. När jag kör S-video genom recievern till TVn fungerar inte TV-fjärr-texttvn, då fungerar bara sagem-fjärr-texttvn (med 5 sidors minne), Men kör jag däremot SCART(RGB) direkt från boxen till TVn då fungerar texttv-TV-fjärren (800 sidors minne) perfekt (alltså när jaghar en digitalkanal igång)!

Så har du en bra TV med bra textTV är det inga problem, bara du vet hur du ska koppla den.

Postad 05 september 2006 - 15:41

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Funderar starkt på denna box men det som jag undrar lite över är;

Text TV!!! Jag är ett stort fan av text-tv. Kanske glor jag mer på text-tv än vanlig tv, mest pga att det enbart är dynga på burken men ändå. Funkar text-tv bra eller är det slöare än slöast? Har sett en Thomson samt Samsung box som jag inte ens skulle vilja ta i med tång pga att det tar en evighet att bläddra...

Tack på förhand!

<{POST_SNAPBACK}>

Nån Text-TV-mästare är nog inte Sagem:en. Det går inte att navigera bland dom sidnummer som synd på den sida man är på för tillfället (som det tex går på Nokia-boxar) och nått sidminne över huvud taget verkar den inte ha. Möjligtvis att det går snabbt att gå ett steg frammåt, men är inte helt säker på det.

Den sänder i alla fall ut text-tv via scart, så du har alltid möjligheten att använda TVns Text-TV.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis! Sagem boxen har 5 sidors minne vilket betyder att en fram/en bak plus nån indexsida håls i minnet. När jag kör S-video genom recievern till TVn fungerar inte TV-fjärr-texttvn, då fungerar bara sagem-fjärr-texttvn (med 5 sidors minne), Men kör jag däremot SCART(RGB) direkt från boxen till TVn då fungerar texttv-TV-fjärren (800 sidors minne) perfekt (alltså när jaghar en digitalkanal igång)!

Så har du en bra TV med bra textTV är det inga problem, bara du vet hur du ska koppla den.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu måste jag erkänna att jag kör genom min receiver också och då trodde jag faktiskst att jag hade Text-TV även på TVn, men så är inte fallet. För att få det också så hade jag kopplat en vanlig antennsladd från boxen direkt till TVn, enbart för det ändamålet.

Postad 05 september 2006 - 19:16

andersalbinsson
  • andersalbinsson
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej

Är det någon som har koll på vilken version som de skulle lägga ut?
I England verkar de få 0.4.4H, är det inte talande att versionen är 0. någonting för de flesta levrantörer är det ju en Beta programvara ! :)

Idag går både 3 & 5 nästan helt utan avbrott, igår kunde man inte titta på dom alls (Göteborgs sändaren) någon som gjort liknande iaktagelse?

Redigerat av andersalbinsson, 05 september 2006 - 20:16.

Postad 06 september 2006 - 05:43

Pentax K
  • Pentax K
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Det är troligen lite olika text-TV funktioner på olika sagemmodeller. Jag har en 6240 och den har INGET minne - inte ens en sida fram eller tillbaks. Dessutom så fungerar den på följande sätt, om jag går in i text-TVn och slår in ett sidnr och sedan går ur textTVn medan jag väntar på att den skall öppna den sida jag sökt. Gissa vad som då händer? Jo, den hamnar alltid på sidan 100. Jag måste alltså ha text-TVn på hela tiden medan jag söker. Med andra ord är text-TV funktionen på Sagem den sämsta tänkbara i övrigt är Sagemboxen bra.

Postad 06 september 2006 - 10:46

Brallan_lkpg
  • Brallan_lkpg
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hej

Är det någon som har koll på vilken version som de skulle lägga ut?
I England verkar de få 0.4.4H, är det inte talande att versionen är 0. någonting för de flesta levrantörer är det ju en Beta programvara !  :)

Idag går både 3 & 5 nästan helt utan avbrott, igår kunde man inte titta på dom alls (Göteborgs sändaren) någon som gjort liknande iaktagelse?

<{POST_SNAPBACK}>

Hade också problem med 3an, efter en ny kanalsökning. Av nån anledning så byttes kanalen (kan ha varit jag, kan ha varit boxen) från 21 eller 27 som det var från början till 28 och där hade jag bara 60 % singalstyrka och kvalite. Bytte manuelt till en bättre kanal och har sen inte upplevt några egentliga problem. Kanske har detta hänt för fler.

Postad 12 september 2006 - 20:56

[Esc]
  • [Esc]
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Hej
Skaffade mig en 6280 idag

Är det någon som vet om man kan zooma/beskära en 4:3 sändning som man visar på 16:9 tv? Jag vill ju att boxen ska klara av att visa bilden med rätt aspect-ratio. Min gamla Force-box (320t) klarade ju av det, men jag kan inte hitta någon inställning på boxen.

Jag vill ju inte behöva ändra aspect-ration på tv:n för då måste jag ju knappa på tv:ns fjärr varje gång jag byter kanal på mottagaren.

Postad 12 september 2006 - 23:09

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Hej

Är det någon som vet om man kan zooma/beskära en 4:3 sändning som man visar på 16:9 tv? Jag vill ju att boxen ska klara av att visa bilden med rätt aspect-ratio. Min gamla Force-box (320t) klarade ju av det, men jag kan inte hitta någon inställning på boxen.

Jag vill ju inte behöva ändra aspect-ration på tv:n för då måste jag ju knappa på tv:ns fjärr varje gång jag byter kanal på mottagaren.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte det är möjligt.

Postad 12 september 2006 - 23:10

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Nån som har testat att byta hårddisk? 80GB känns lite lite och boxar med större hårddisk känns snuskigt dyra med tanke på vad hårddiskar egentligen kostar...

Postad 13 september 2006 - 07:39

Brallan_lkpg
  • Brallan_lkpg
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ställa in på boxen vilket TV och ljud format du har på TVn och stärkaren. Men envisas kanalen att sända 4:3 med täckrader/letterbox (läs TV3, TV6, kanal5 och ibland TV4) så är det TV-fjärren som gäller....

Postad 13 september 2006 - 07:50

Brallan_lkpg
  • Brallan_lkpg
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Nu får jag skit för att jag hyllat att denna box är fri från allvarliga buggar. :(

Spelade in första avsnittet av nya HBO-serien Big Love förra veckan. Men inspelningen fungerar inte. Istället ligger den i spellistan och när man bläddrar förbi den med upp och ned knapparna så hänger den boxen. Ingen rörlig liten "preview" kommmer upp till höger (för Big Love-inspelningen), istället är det bara vitt i previewrutan. Om jag trycker på OK så händer inget. När jag sedan flyttar mig till andra inspelningar så händer samma sak.

Jag kan komma runt det genom att stänga av och sätta på boxen (som tar längre tid än vanligt för både av och på) och gå in i spel listan och snabbt gå förbi BigLove-inspelningen. Då kan jag spela andra inspelningar, men inte BigLoveinspelningen (för då hänger den sig på nytt på samma sätt).

Ok fint tänker jag. Då är det bara att radera den och spela in reprisen eller helt enkelt skita i serien, men inspelningen går inte att radera. Inget händer, precis som när man trycker på OK.

Nån som haft liknande problem eller har ideer hur man kan få bukt med det?

Postad 13 september 2006 - 11:20

[Esc]
  • [Esc]
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Du kan ställa in på boxen vilket TV och ljud format du har på TVn och stärkaren. Men envisas kanalen att sända 4:3 med täckrader/letterbox (läs TV3, TV6, kanal5 och ibland TV4) så är det TV-fjärren som gäller....

<{POST_SNAPBACK}>

:(
Hmmm.... ja det är kanske något jag får leva med... Undrar varför de inte gjort någon sådan funktion. Det hade jag ju på min gamla Forcebox (320T) ;)
Men i instruktionsboken står det så här:

Videomottagare
MPEG-2 (ISO/IEC 13818-2)
Profil och nivå som stöds: MP@ ML
Indataområde: 1,5 till 15 Mbit/s
Bildförhållande: 4:3 och 16:9
Grafikupplösning:
720x576, 704x576, 544x576,
480x576, 352x576, 352x288
Konvertering: Pan & Scan, Letterbox
Ändra storlek och zoom: upp/ned (1/4, 1/16)

Är det bara jag som tycker att bilden är för ljusstark på vissa kanaler? Färgerna blöder lite grand.
Är det något som går att ändra?
Edit:
Svarar mig själv: Om man ändrar TVns RGB-Utgång från MEDEL till LÅG under bild och ljudintällningar på boxen minskar man detta "blödande" på ljusa partier.

Varför saknas info om vissa inställningar i manualen :lol: ?

Som det är idag har jag kopplat så här
RF signal -> [Sagem box](scart rgb) -> (aux2) [Philips DVD-Rec](scart rgb) -> [TV (samsung 32" lcd)]
Är det bättre att koppla på något annat sätt?
Edit:
Eftersom min dvd-brännare (philipr dvdr610 har rgb på scart in, så blir detta en bra lösning i och med att scart2 på tv:n endast är komposit. Med denna koppling får jag scart-rgb både från digitlaboxen och dvd-brännaren :D

Redigerat av [Esc], 14 september 2006 - 07:15.

Postad 14 september 2006 - 07:55

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
De senaste dagarna har jag haft problem med att guiden bara visat nu och nästa program. Någon mer som har dessa problem. Jag tror inte det beror på boxers utsändningar efterom min TV med inbyggd DVB-tuner visar minst ett dygn framåt.

Postad 14 september 2006 - 09:28

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

De senaste dagarna har jag haft problem med att guiden bara visat nu och nästa program. Någon mer som har dessa problem. Jag tror inte det beror på boxers utsändningar efterom min TV med inbyggd DVB-tuner visar minst ett dygn framåt.

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, jag hade samma problem. Gjorde en återställning av boxen och sökte in kanalerna på nytt, efter det funkade guiden igen.

Postad 14 september 2006 - 19:41

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, jag hade samma problem. Gjorde en återställning av boxen och sökte in kanalerna på nytt, efter det funkade guiden igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma problem. Ska prova återställning. Tack för tipset. :o

Postad 14 september 2006 - 21:28

Brallan_lkpg
  • Brallan_lkpg
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

Hade också problem med 3an, efter en ny kanalsökning. Av nån anledning så byttes kanalen (kan ha varit jag, kan ha varit boxen) från 21 eller 27 som det var från början till 28 och där hade jag bara 60 % singalstyrka och kvalite. Bytte manuelt till en bättre kanal och har sen inte upplevt några egentliga problem. Kanske har detta hänt för fler.

<{POST_SNAPBACK}>

Det har strulat med inspelningar på TV3 flera gånger efter att jag gjorde inlägget ovan. Det började när jag var tvungen att göra en ny kanalsökning pga TV3 gick över till regional sänding. Vilken kanal ska jag göra kanalsökning på? Finns det anledning att tro att det kan vara bra signal på en kanal och mkt tekniskt strul och tvärtom på en annan.

Kanske t o m att jag inte förstått varför det finns olika kanaler att söka på.. !? Förklaring nån?

Postad 15 september 2006 - 08:27

Unregistered09d54d60
  • Unregistered09d54d60
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Att guiden bara visar två program tycker jag händer var och varannan dag. Är det meningen att man ska börja sitt tv-tittande med en ny sökning varje gång?
Boxen är bra när den fungerar och tanken är god men jag vågar varken använda paus eller inspelning på vissa kanaler längre då den är minst sagt opålitlig. Kan man reklamera en box som inte alls fungerar efter de specar som är angivna?
Är det någon som får texten med på Canal+ när man spelar in än? Har haft min i 8 månader. Det har aldrig fungerat.

Postad 15 september 2006 - 09:12

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Att guiden bara visar två program tycker jag händer var och varannan dag. Är det meningen att man ska börja sitt tv-tittande med en ny sökning varje gång?
Boxen är bra när den fungerar och tanken är god men jag vågar varken använda paus eller inspelning på vissa kanaler längre då den är minst sagt opålitlig. Kan man reklamera en box som inte alls fungerar efter de specar som är angivna?
Är det någon som får texten med på Canal+ när man spelar in än? Har haft min i 8 månader. Det har aldrig fungerat.

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, det stämmer. Jag kollade igår kväll efter jag skrev inlägget och nu visar den bara två program i guiden igen... Tidigare har dessa problem berott på att Boxer håller på att exprimentera med hur de skickar ut guide-informationen (hur de nu kan göra det "live", och när det finns en standard, varför inte följa den?).

Ang. inspelningarna, jag har inte haft några problem annat än med 3:an. Några gånger har boxen avbrutit inspelningen pga dålig signalmottagning.
Men så länge problemen med TV3 pågår håller jag med om att jag inte litar på inspelningar på den kanalen, men de andra funkar som det ska.

Postad 15 september 2006 - 10:13

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ja, kanalsökning fungerade inte för mig heller. Har fortfarande bara två program i kanalguiden. Antar att det är boxer som strular och inte boxen. Jag har inte provat att spela in på TV3 på ett par veckor men alla andra kanaler verkar fungera bra för mig.

Postad 15 september 2006 - 11:21

[Esc]
  • [Esc]
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

SNIP...
:o
Hmmm.... ja det är kanske något jag får leva med... Undrar varför de inte gjort någon sådan funktion. Det hade jag ju på min gamla Forcebox (320T)  :)
SNIP...

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt Sagems support så finns inte denna funktion. Kille jag pratade med lade dock upp det i "önskemålsloggen"

På forceboxen kunde jag välja. 1. Svarta blakar på sidan, 2. Klippt, 3. Sträckt ("tjocka gubbar") eller kombinerat.
Jag hade "kombinerat" vilket resulterat i smalare svarta balkar på sidan. Lite klippt i överkant och något sträckt bild i sidled Vilket gav en bild i ca. 14:9-format

Postad 15 september 2006 - 12:04

Unregistered09d54d60
  • Unregistered09d54d60
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Inspelningen har börjat brytas på Tv4 för mig. Jag bor rätt nära Lillhärads-masten i V-ås och har alltid 100% (för stark signal ?!?). Förmodligen är det någon glitch i signalen som ändå får inpelningen att bryta. Det var ju lagom kul när jag och frugan skulle titta på vår våra inspelade miss Marple. Den första var totalt sönderhackad och gick inte att se på (ungefär hälften var med) den sista dog när det var tio minuter kvar och de skulle precis avslöja mörderen :o .

Postad 15 september 2006 - 20:31

Pentax K
  • Pentax K
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Jag bor rätt nära Lillhärads-masten i V-ås och har alltid 100% (för stark signal ?!?). :D .

<{POST_SNAPBACK}>

Jag bor på Jakobsberg i Västerås och här fungerar 4:n bra. Min signal är ca 65-70%. Kanal 3 krånglar dock och även att endast två program visas i guiden vilket jag dock är övertygad om att det beror på Boxer/Teracom.

Postad 19 september 2006 - 12:08

[Esc]
  • [Esc]
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, det stämmer. Jag kollade igår kväll efter jag skrev inlägget och nu visar den bara två program i guiden igen... Tidigare har dessa problem berott på att Boxer håller på att exprimentera med hur de skickar ut guide-informationen (hur de nu kan göra det "live", och när det finns en standard, varför inte följa den?).

Ang. inspelningarna, jag har inte haft några problem annat än med 3:an. Några gånger har boxen avbrutit inspelningen pga dålig signalmottagning.
Men så länge problemen med TV3 pågår håller jag med om att jag inte litar på inspelningar på den kanalen, men de andra funkar som det ska.

<{POST_SNAPBACK}>

Återigen måste jag jämföra Sagemen med min gamla forcebox (utan hårddisk). Men där fanns ju möjligheten att läsa epg för mer än nuvarande och nästa program manuellt. Samt att du kunde schemalägga läsningar av epg. Men det är något som helt saknas på boxen.

Detta, och möjligheten att beskära/zooma en 4:3-bild på en 16:9-tv tycker jag är boxens riktiga akilleshäl. Fast det bästa vore ju i och för sig om alla kanaler sände en 16:9 bild. "5-15-minutersproblemet" stör mig faktiskt inte alls

Redigerat av [Esc], 19 september 2006 - 12:09.

Postad 20 september 2006 - 12:00

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Senaste nytt ang TV3-problemet från Boxer:

Den nya mjukvaran kommer redan idag eller inom en vecka så det är bara att avvakta ett litet tag till.

Iofs konstigt att säga... Spannet är lite stort: "idag eller om en vecka"...

Postad 23 september 2006 - 07:03

Pentax K
  • Pentax K
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

,Sep 19 2006, 13:08 ]schemalägga läsningar av epg är något som helt saknas på boxen.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst kan man schemalägga inspelningar via EPG på sagemboxarna. Går alldeles utmärkt för mig.

Att guiden endast visar två program måste bero på Boxer/Teracom och inte på Sagem. Ena dagen visar min guide endast två program, nästa dag alla sedan återgår den till att visa två program och så där håller det på fram och tillbaka.

Jag har upptäckt något märkligt med 3:ans inspelningar. Jag har tidigare anmärkt på att jag haft problem med att se på inspelningar på 3:an. Nu har jag testat med att göra inspelningar vid olika tidpunkter. Vad jag kom fram till är att det endast är inspelning måndagar kl 21.00 på trean (Prison Break) som det inte går att se på. Alla andra inspelningar på trean fungerar! Förklara det den som kan...

Redigerat av Pentax K, 23 september 2006 - 07:05.

Postad 23 september 2006 - 10:04

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

,Sep 19 2006, 13:08 ]schemalägga läsningar av epg är något som helt saknas på boxen.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst kan man schemalägga inspelningar via EPG på sagemboxarna. Går alldeles utmärkt för mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Notera att Esc sa att man inte kan schemalägga "läsning av EPG". På tex Dilog så kan man välja att uppdatera EPG:n och på så sätt få fram fler program i den och det är det som inte går att schemalägga på Sagem:en.

Postad 24 september 2006 - 14:13

Pentax K
  • Pentax K
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Aha, då förstår jag. Det vore ju inte helt fel med en sådan funktion :P

Postad 27 september 2006 - 17:35

Polygon
  • Polygon
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hipp-Hurra!!
Ny version av programvaran - nu fungerar EPG på TV3 och 5. Man kan även byta namn på inspelat material.
BRA!! Hoppas bara inspelningarna funkar på TV3.

Postad 27 september 2006 - 18:46

Anton073
  • Anton073
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
hmm jag har inte fått nån uppdatering. :) :)

Postad 27 september 2006 - 18:49

Unregistered1e1c5adc
  • Unregistered1e1c5adc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Hipp-Hurra!!
Ny version av programvaran - nu fungerar EPG på TV3 och 5. Man kan även byta namn på inspelat material.

<{POST_SNAPBACK}>

Var bor du? Jag har inte heller fått nån ny programvara...

/G

Postad 27 september 2006 - 18:49

snowman62
  • snowman62
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

hmm jag har inte fått nån uppdatering. :D  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Då är vi 2 :)

Postad 27 september 2006 - 19:48

snowman62
  • snowman62
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Hipp-Hurra!!

<{POST_SNAPBACK}>

Undra om du med oss skämta aprillo

Postad 27 september 2006 - 20:23

bananmannen
  • bananmannen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hipp-Hurra!!

<{POST_SNAPBACK}>

Undra om du med oss skämta aprillo

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick också uppdateringen, så det är på fullaste allvar. Min signal kommer från Nackamasten (Stockholm alltså). Nu är min programvaruversion 0.4.5a Boxer TV.

några saker som ändrats:
- helt nytt utseende med bakgrundsbilder i menyerna.
- ny meny med tv-bild i bakgrunden när man trycker på meny-knappen.
- inga 5 + 15-minuterstillägg.
- det går att schemalägga två program efter varandra i samma kanal utan att ha uppehåll emellan.

Tyvärr är min programguide fortfarande bara nuvarande program + nästa trots ny programsökning. Jag startade precis en total återställning, får se om det hjälper.

Postad 27 september 2006 - 20:29

Unregistered1e1c5adc
  • Unregistered1e1c5adc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Nu finns den här också (Halmstad).

/G

Postad 27 september 2006 - 21:21

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Spännande. Som att sitta och vänta på jultomten :)

Postad 28 september 2006 - 00:43

Anton073
  • Anton073
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Spännande. Som att sitta och vänta på jultomten :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hahaha :)

Måste jag göra något speciellt eller?
för jag kan inte se att det kommit något här hos mig.
det är bara helt grått på programvaruhämtning? här i gislaved.

Redigerat av Anton073, 28 september 2006 - 00:49.

Postad 28 september 2006 - 08:23

[Esc]
  • [Esc]
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
För er som bor i Stockholm med omnejd. Media Markt (Heron City/Kungens kurva) säljer 6240 boxen för 1 kr med 24-månaders boxerabbonnemang. :)

Redigerat av [Esc], 28 september 2006 - 08:24.

Postad 28 september 2006 - 08:27

miniGranis
  • miniGranis
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Kanalsökning gav ingen ny SW i Dalarna / Borlänge heller...

Postad 28 september 2006 - 08:40

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1 294 inlägg
  • 0
Kan ansluta mig till de som uppdaterat boxen. Nytt interface men annars inte mycket nytt. Hade varit bra att kunna stänga av hårddisken efter en stund tex. Har inte hunnit prova inspelning på TV3 men texten hänger med på inspelning av Danmark i alla fall. Det gjorde den inte innan. Programguiden är för tillfället kass på boxer men fungerar fint på Danmark.

För att få uppdateringen fick jag göra en ny kanalsökning och sedan stänga av och på maskinen.

Postad 28 september 2006 - 08:50

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Kan ansluta mig till de som uppdaterat boxen. Nytt interface men annars inte mycket nytt. Hade varit bra att kunna stänga av hårddisken efter en stund tex. Har inte hunnit prova inspelning på TV3 men texten hänger med på inspelning av Danmark i alla fall. Det gjorde den inte innan. Programguiden är för tillfället kass på boxer men fungerar fint på Danmark.

För att få uppdateringen fick jag göra en ny kanalsökning och sedan stänga av och på maskinen.

<{POST_SNAPBACK}>

Spännande med den nya mjukvaran. Jag har själv dragit mig för att skaffa en Sagem PVR på grund av problemen med TV3 etc. Jag misstänker att det kommer komma rapporter om hur de delarna fungerar de närmsta dagarna.

Om någon har lust att ta lite bilder på det nya gränssnittet så skulle det vara schysst. Kul att se hur det ser ut och så.

Mvh
Martin

Postad 28 september 2006 - 10:14

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
:) Jippie
Nu har jag också fått den nya FW.
Jag behövde bara sätta på boxen på morgonen så frågade han själv om jag ville uppdatera.

Är det någon som har sett en lista från Sagem där det står att problemet vi har med att spela in på TV3 ska vara fixat?
Eller är det någon med den nya FW som fortfarande har problem med TV3?

Är lite besviken på att de inte ändrade i guiden så man kan bläddra i guiden som man vill utan att den byter kanal.

Men nyare är alltid bättre.........................eller

Postad 28 september 2006 - 10:52

mattiasw
  • mattiasw
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Testade lite snabbt igår och det verkade fungera att spela in TV3.

Men det bästa är att inspelningstiden före och efter programtid går att sätta på 0 minuter! (Default inställt så). Nu kan man enkelt programmera två program direkt efter varandra. Tack för det.

Postad 28 september 2006 - 11:41

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Är lite besviken på att de inte ändrade i guiden så man kan bläddra i guiden som man vill utan att den byter kanal.

<{POST_SNAPBACK}>

Om du går in i "info" (i-knappen) kan du bläddra bland kanalerna och läsa vad som visas utan att boxen byter kanal. Men visst hade det varit trevligt med en översikt som på Samsungs box:
Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Testade lite snabbt igår och det verkade fungera att spela in TV3.

Men det bästa är att inspelningstiden före och efter programtid går att sätta på 0 minuter! (Default inställt så). Nu kan man enkelt programmera två program direkt efter varandra. Tack för det.

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, jag kan också bekräfta att TV3 funkar som det ska igen!! :(

Postad 28 september 2006 - 12:00

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Om någon har lust att ta lite bilder på det nya gränssnittet så skulle det vara schysst. Kul att se hur det ser ut och så.

<{POST_SNAPBACK}>

Ni frågar, jag svarar! :)

Info:
Postad bild
Menyn:
Postad bild
Inställningar (observera att det går att välja 5/15):
Postad bild
Guiden:
Postad bild

Postad 28 september 2006 - 12:43

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Tack för det "Story". Grym service och fina bilder måste jag säga :)

Ser ju stiligt ut det där faktiskt. Jag antar att EPG:n inte finns i "liggande-stapel-form" på det vis som Windows XP Media Center Edition har det (och även Samsung som någon också nämnde) eller?

/Martin

Postad 28 september 2006 - 16:42

Pentax K
  • Pentax K
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Precis som mrspl skrev behövde inte heller jag göra någon kanalsökning (Lillhäradsmasten). Jag slog på boxen och fick då direkt meddelandet om att uppdateringen fanns att hämta. Bara att klicka OK och så vänta några minuter. KLART!

Redigerat av Pentax K, 28 september 2006 - 16:42.

Postad 28 september 2006 - 20:06

miniGranis
  • miniGranis
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Sagem har dragit tillbaka 0.3.4 så det finns "ingen" uppdatering ute för tillfället enligt vad jag har förstått. Ring gärna supporten och verifera detta men det är svaret jag fick.

I mitt fall så funkar inte någon EPG alls på de fria kanalerna men funkar utmärkt på betalkanalerna.
Det skumma är att allt har funkat tidigare men EPG la av på de fria kanalerna efter en kanalsökning. Någon som har liknande problem ?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan meddela att detta löstes med nya SW som nu även har hittat upp till Dalarna och Borlänge sändaren.

Postad 29 september 2006 - 13:41

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Sarkasm: Vad bra att det bara tog Sagem / Boxer tre månader att rätta till problemet med inspelning från TV3, det har varit duktigt irriterande.

För mig fungerar nu guiden på de flesta kanaler.

Postad 29 september 2006 - 13:45

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Dock så har jag kvar problemet med att EPG bara visar aktuellt och nästa program.
Detta avhjälptes inte med denna FW om jag har förstått det rätt ?

Postad 29 september 2006 - 13:47

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Just inspelningsproblem från TV3 är en av de saker som gjort att jag hitills avvaktat med inskaffande av PVR-box.

Är det någon som fortfarande upplever problemen eller verkar de ha löst sig med den nya mjukvaran för de som så här långt hunnit testa?

Tacksam för svar.

/Martin

Postad 29 september 2006 - 14:52

Anton073
  • Anton073
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Inspelningen på tv3 funkar kanon nu :P
men EPG har funkar forfarande inte :P

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.