Jag har införskaffat mig en MB200. Jag är nöjd med den då film och musik fungerar bra efter senaste firmware. Ljud och bild är kanon. Använder endast lokal HD i den. DTS och DD fungerar också bra (endast testat HDMI) och möjligheten att köra ISO är också ett stort plus. Använder HDMI enbart och det fungerar också bra (både ljud och bild). Produkten är gedigen och av väldigt god kvalitet. Har inte testat nätverk, eftersom jag inte ser någon mening med det när jag har en fet HD i den. Finns ju alltid möjlighet att koppla fler USB HDs till den.
Lite nackdelar jag kan komma på
* GUI, man kan inte bläddra i låtlistan när man lyssnar på något. En bra skärmsläckare eller något som visar covers hade också varit önskvärt.
* SRT Subtitles, någon jeppe klagade på subtitles och nu har de ändrat och placerat dem nästan mitt på skärmen. Tur man begriper lite utrikiska.
* Pris, mycket tveksamt om den är värt priset de begär i Sverige. Produkten är ju långt ifrån klockren, och varför vill jag betala extra för den skruvmejseln som följer med produkten.
* Support, Generellt funkar supporten och produkten bra, men för det priset borde det vara betydligt bättre. Dock verkar det änsålänge hända saker på firmware-sidan.
* Stillbilds-visningen är alldeles för långsam och i princip oanvändbar om man vill visa mer än en bild.
* MB100/MB200, ja om det är värt det där extra lär man väl aldrig få reda på.
* H.264 stöd saknas, men i dagsläget finns inget sådant alternativ. Får hoppas man kan omkoda H.264 till något begripligt för spelaren utan för stor kvalitetsförsämring.
Hoppas detta hjälper någon som funderar på en sådan pryl.