Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pixel Magic HD Media Box

210 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pixel Magic Systems HD Mediabox MB-100 (Mediaspelare) 1 8 (4) Inga priser

Postad 01 september 2006 - 19:48

Unregistered40087
  • Unregistered40087
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Är iofs inte så missnöjd med boxen den ger mycker bra bild och ljud.

MEN det finns fortfarande flera buggar av olika allvarlighet, har vid flera tillfällen rapporterat fel till tillverkaren på deras kundforum utan att få något som helst svar om de tänker rätta felen eller inte.

Så min rekommendation är just nu KÖP DEN INTE om du vill ha en box som fungerar direkt ur lådan.

Postad 17 september 2006 - 17:41

Unregistered42518
  • Unregistered42518
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min MB-200

Jag har vissa filer på min dator som jag vill spela upp som här ändelserna .IMG och.ISO

Hur gör jag för att kunna visa dessa till min skärm?

Postad 17 september 2006 - 19:22

Unregistered40087
  • Unregistered40087
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
ISO ska synas direkt medan IMG inte gör det, tror att det räcker med att byta namn så de slutar på ISO.

Postad 26 september 2006 - 15:54

Unregisteredc8438f56
  • Unregisteredc8438f56
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Hej alla!

Har några frågor ang. Pixel Magics mediabox.... Har sneglat på olika lösningar till HTPC och har därför olika funderingar kring detta....

1. Är det möjligt att spela upp TV-program med den?

Jag menar alltså, spela in ett TV-program med någon billig tv-kort tex en Hauppauge PVR-150 och sedan visa programmet via Pixel Magics Mediabox i 1080p via projektorn?

2. Hur står scalern i den? Om man jämför tex med min DVD-spelare Denon 1920?

3. Kan man göra så här att man lägger i en DVD-film i DVD-brännaren och sedan visar den på projektorn via Mediabox? Eller så måste man rippa den?

Mvh

Niklas.

PS. Ursäkta mina dumma frågor :blink: . DS

Postad 27 september 2006 - 16:35

Unregisteredc8438f56
  • Unregisteredc8438f56
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Hej alla!

Vad är en H.264-fil? och dessutom en .ts fil?

Mvh

Niklas.

Postad 27 september 2006 - 18:11

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
NickeSthlm:

H.264 är den standard som kommer att användas i HDTV sändningar, det är variant av Mpeg4. Det finns inte mycket apparater som stödjer det än, men det är sakta men säkert på väg...

ts är väl en del av filtyperna som ligger på en DVD har jag för mig. Är dock ingen fil-grottar typ, så jag är inte skitsäker!

:)

Postad 28 september 2006 - 07:43

Unregistered32408
  • Unregistered32408
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
ts = transportstream och är mpeg2
usa använder detta i sina HD sändningar om ja inte har fått allt om bakfoten.

Postad 28 september 2006 - 11:59

Pattehagg
  • Pattehagg
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jahopp, då var man en lycklig ägare till en MB-200...=) köpte den begagnad av en polare, som bara demat den med en film...Jag köpte den för 4500 kr. Bra affär...:)

Jag kommer köra pixel median på en Sanyo z4 och förstärkaren är en Vincent SV388.
Kabel: Monster Cable M1000DAV HDMI som är 2 meter (Nypris: 4500kr). En av dem bästa HDMI kablarna.

Den kommer hamna rätt så nära projektorn, så det kan bli rätt så dyrt med en lång coaxial kabel till förstärkaren. Så i detta fallet så tog jag bilden före ljudet...:(

Har nån förslag till ljudkabel med bra längd, kom gärna med förslag..=)
Jag ska under helgen testa den, först så blir det den nyare firmwiren och köra en kalibrering på projektorn.

Har någon annan inhandlat denna media box, så kan vi diskutera lite om den, så som buggar mm.

Detta kommer säkerligen bli en populär produkt, när den kommer ut på marknaden!

MVH. Patrik Hägg

Postad 04 oktober 2006 - 19:54

Philip_gbg
  • Philip_gbg
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag vill oxå ha denna apparat .. men..

..jag var i juni och kollade på den i en affär
i Kungsbacka utanför Gbg - och det laggade på .ts-filerna som vi kollade på.
Iofs var det inga hela filmer - utan bara trailers och en animerad.
Allt hackade förutom den animerade filmen ... och mp3 :wub:

Sen var jag givet på mässan på Arken i Gbg och kollade den på
en Sim2 ... Inte heller där hade de några vettiga filmer att kolla på.
Bara trailers - och alla hackade .. Både .ts och .mpeg

Jag trooor att både butiken och killarna på mässan
hade alla filer på hdd..

Hoppas verkligen att det var puckade filer - för jag vill som
sagt oxå ha en ball pryl till .. :)

//Philip

Postad 17 oktober 2006 - 19:04

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

• 756 inlägg
  • 0
Hej,

Läste igenom tråden. Kanske missat det men:

Matar den ut även ljud över hdmi? DD/DTS och så..

Postad 02 november 2006 - 11:12

Unregisteredbbaa3706
  • Unregisteredbbaa3706
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har införskaffat mig en MB200. Jag är nöjd med den då film och musik fungerar bra efter senaste firmware. Ljud och bild är kanon. Använder endast lokal HD i den. DTS och DD fungerar också bra (endast testat HDMI) och möjligheten att köra ISO är också ett stort plus. Använder HDMI enbart och det fungerar också bra (både ljud och bild). Produkten är gedigen och av väldigt god kvalitet. Har inte testat nätverk, eftersom jag inte ser någon mening med det när jag har en fet HD i den. Finns ju alltid möjlighet att koppla fler USB HDs till den.

Lite nackdelar jag kan komma på
* GUI, man kan inte bläddra i låtlistan när man lyssnar på något. En bra skärmsläckare eller något som visar covers hade också varit önskvärt.
* SRT Subtitles, någon jeppe klagade på subtitles och nu har de ändrat och placerat dem nästan mitt på skärmen. Tur man begriper lite utrikiska.
* Pris, mycket tveksamt om den är värt priset de begär i Sverige. Produkten är ju långt ifrån klockren, och varför vill jag betala extra för den skruvmejseln som följer med produkten.
* Support, Generellt funkar supporten och produkten bra, men för det priset borde det vara betydligt bättre. Dock verkar det änsålänge hända saker på firmware-sidan.
* Stillbilds-visningen är alldeles för långsam och i princip oanvändbar om man vill visa mer än en bild.
* MB100/MB200, ja om det är värt det där extra lär man väl aldrig få reda på.
* H.264 stöd saknas, men i dagsläget finns inget sådant alternativ. Får hoppas man kan omkoda H.264 till något begripligt för spelaren utan för stor kvalitetsförsämring.

Hoppas detta hjälper någon som funderar på en sådan pryl.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.