Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)

3140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 maj 2006 - 17:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
du får ju tv6 bla då som sänds gratis i marknätet...

Redigerat av Leatherface, 10 maj 2006 - 17:15.

Postad 10 maj 2006 - 18:05

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Norlund: Som jag sa har jag ingen parabol och ingen möjlighet att sätta upp en heller. Jag måste vara blåst men.......... Kan man använda denna med en vanlig tvantenn/bordsantenn och få HDTV gratis på de digitala markbundna kanalerna som Boxer??????????????

Postad 10 maj 2006 - 18:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
...

Redigerat av Leatherface, 10 maj 2006 - 18:21.

Postad 10 maj 2006 - 18:26

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Som jag förstår det skall det vara möjligt att se de markbundna fria kanalerna i denna box och om dom sänder i HD så blir det så.

Teracoms hemsida så kan man läsa allt om marknätet. Vill du se fler kanaler utöver SVTs utbud och TV4 så skall man ha ett abonnemang från Boxer. Sen är det tydligen lite olika på vart någonstans i landet man bor vilka kanaler som finns tillgängliga.

Postad 10 maj 2006 - 22:37

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
men man får väl inte köpa boxen från CD utan att teckan sig för 12 eller 24 månader så gratis blir det ju inte även om inte har parabol utan endast glor på marksänt.

/staffan

Postad 10 maj 2006 - 23:48

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Som jag förstår det skall det vara möjligt att se de markbundna fria kanalerna i denna box och om dom sänder i HD så blir det så.

Teracoms hemsida så kan man läsa allt om marknätet. Vill du se fler kanaler utöver SVTs utbud och TV4 så skall man ha ett abonnemang från Boxer. Sen är det tydligen lite olika på vart någonstans i landet man bor vilka kanaler som finns tillgängliga.

<{POST_SNAPBACK}>

man kan se tv6,the voice,aftonbladet tv,axess 25 och på vissa ställen nån lokal kanal med utöver svt och tv4 utan abb...

Postad 11 maj 2006 - 00:13

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Lite offtopic kanske, men ville inte skapa en ny tråd för denna fråga.
Några fler som inte kommer in på www.canalplus.se ??
Har inte gjort det på några dagar nu. Skulle kolla om det inte var någon hockey kl 01:00 som http://vip.tv.nu/ påstår.
Är iofs inte första gången dom har haft fel om NHL matcherna på canal+ sport.
Faaan, t.o.m. EPGn säger att det ska vara NHL hockey just nu.. FATTAR INTE!?!?! Arrgh :D

Redigerat av Electrified, 11 maj 2006 - 00:17.

Postad 11 maj 2006 - 01:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
epgn säger 04.00 hos mig.... edmonton-san josé annars står det på deras kanal med och på texttvn... sidan funkar fint hos mig med...

Redigerat av Leatherface, 11 maj 2006 - 01:48.

Postad 11 maj 2006 - 05:02

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Men fick man köpa boxen utan att teckna abbonnemang,har redan Canal + genom Comhem. Med min vanliga otur lär den ju inte funka där jag bor.

Postad 11 maj 2006 - 06:30

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Beställde HDTV boxen idag 09:50 innan handlaren öppnat, hägnde på telefonen sen 09:30. Tog familjepaketet och sen tog jag HD kanlen på prov i 3 månder för 100kr. Känns skönt att prova HD kanlens utbud innan man tar Canal Plus i 24 månder... Visst kostar det pengar men vill man vara i Teknikens framkant så kostar det... Jag har ju haft Boxer sen 2002 så nu var det dax för nåt nytt.

Hoppas på snabb leverans!!

// Möckhult City!

<{POST_SNAPBACK}>

Eh... du lyckades alltså få HD-kanalen utan att abbonera på Canal+? :D Enligt Canal Digitals hemsida, är det inte möjligt och jag har även blivit nekad till det när jag pratat med kundtjänst.

Har själv beställt HD-boxen och även Canal+ för att kunna få beställa HD-kanalen. Fick dock Canal+ för bara 110 kr per månad i ett år vilket jag tyckte var ett rätt så bra erbjudande.

Postad 11 maj 2006 - 06:35

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Beställde HDTV boxen idag 09:50 innan handlaren öppnat, hägnde på telefonen sen 09:30. Tog familjepaketet och sen tog jag HD kanlen på prov i 3 månder för 100kr. Känns skönt att prova HD kanlens utbud innan man tar Canal Plus i 24 månder... Visst kostar det pengar men vill man vara i Teknikens framkant så kostar det... Jag har ju haft Boxer sen 2002 så nu var det dax för nåt nytt.

// Möckhult City!

<{POST_SNAPBACK}>

Eh... du lyckades alltså få HD-kanalen utan att abbonera på Canal+? :D Enligt Canal Digitals hemsida, är det inte möjligt och jag har även blivit nekad till det när jag pratat med kundtjänst.

Har själv beställt HD-boxen och även Canal+ för att kunna få beställa HD-kanalen. Fick dock Canal+ för bara 110 kr per månad i ett år vilket jag tyckte var ett rätt så bra erbjudande.

<{POST_SNAPBACK}>

enligt beställningssidan på Canaldigital.se så är det möjligt att få 3 månaders prov av Cmore HD för 100:-, men eftersom hemsidans beställningsformulär inte fungerade så fick jag ringa in min beställning och då fick jag beskedet att Cmore HD förutsätter C+ abb. När kontraktet kommer ska jag se till att få dessa 3 månaders prov abb. Sen får man väl se vad CD kommer med för HD utbud i höst.

/staffan

Postad 11 maj 2006 - 07:59

warthog
  • warthog
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

// Möckhult City!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

110 kr/mån låter som en väldigt bra deal. Ordinarie pris är väl 229kr/mån om jag inte minns fel. Fick du det priset när du bokade på telefon eller var det hos nån lokal parabolhandlare?

Fred

Postad 11 maj 2006 - 09:52

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

// Möckhult City!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

110 kr/mån låter som en väldigt bra deal. Ordinarie pris är väl 229kr/mån om jag inte minns fel. Fick du det priset när du bokade på telefon eller var det hos nån lokal parabolhandlare?

Fred

<{POST_SNAPBACK}>

Det bundrar jag också! ;) Hur i h-e gick den dealen till?

Postad 11 maj 2006 - 10:51

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Jag blev uppringd av en säljare som undrade om jag inte ville nappa på ett tillfälligt erbjudande om 110 kr/månad i ett år. Det är tydligen ett erbjudande som de går ut med direkt till en del av oss gamla kunder som inte haft Canal+ sedan tidigare. Först ville jag fundera lite (dumt va! :D), men jag var i princip tvungen att svara på stående fot. Sedan började vi prata lite om HD-TV också, och det slutade med att jag tackade ja till erbjudandet och sedan fick jag ringa till kundtjänst och beställa en HD-box.

Edit:
I dealen ingick också att jag godkände negativ avtalsbindning... typ. Man måste alltså på eget bevåg göra uppsägning efter 11 månader, annars övergick avtalet till normalavtal efter 12 månader. Förmodar att det är ett sätt för dem att binda upp kunder på. Erbjudandet finns tydligen inte via de vanliga säljkanalerna (web, kundtjänst eller ÅF), utan är nog bara via uppringd försäljning och riktat till oss gamla trotjänare som de tidigare inte lyckats slussa in i Canal+-fällan. ;)

Redigerat av bkd, 11 maj 2006 - 11:04.

Postad 11 maj 2006 - 13:07

harsing
  • harsing
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Enligt min radio-handlare får man HD-kanalen gratis i sex månader...!?!

Postad 11 maj 2006 - 13:09

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Enligt min radio-handlare får man HD-kanalen gratis i sex månader...!?!

<{POST_SNAPBACK}>

I marknätet kommer det ju vara gratis för alla sen om vi hinner se några boxar i tid är ju en annan femma..

Postad 11 maj 2006 - 13:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
han pratar om cmore hd...

Postad 11 maj 2006 - 14:11

Unregistered8424f05b
  • Unregistered8424f05b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på hur man kopplar digitalt ljud ut från Canal Digitals HDTV box?
Har en Kiss DP 470 och jag är lite konfunderad faktsikt.

Här är den fakta jag lyckats få fram om de båda boxarna:

Postad 11 maj 2006 - 14:12

Unregistered8424f05b
  • Unregistered8424f05b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på hur man kopplar digitalt ljud ut från Canal Digitals HDTV box?

Bifogad fil  Kiss_DP_470.jpg   55,2K   276 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Canal_Digital_HDTV_box.pdf   87K   320 Antal nerladdningar

Postad 11 maj 2006 - 14:12

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

han pratar om cmore hd...

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry trodde jag hamnat i fotbollsvm tråden...

Postad 11 maj 2006 - 14:19

hjallle
  • hjallle
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
hej

anslutning 14 om du skall koppla den till en reciver

Redigerat av hjallle, 11 maj 2006 - 14:23.

Postad 11 maj 2006 - 14:19

Unregisteredb6a04833
  • Unregisteredb6a04833
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

S/PDIF optisk digitalt.

/D

Postad 11 maj 2006 - 15:14

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

S/PDIF optisk digitalt.

/D

<{POST_SNAPBACK}>

Eh... hur kan det funka om det står specat Electrical S/PDIF? :) Är inte det coax?

Postad 11 maj 2006 - 15:21

Unregistered8424f05b
  • Unregistered8424f05b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

S/PDIF optisk digitalt.

/D

Eh... hur kan det funka om det står specat Electrical S/PDIF? :) Är inte det coax?

Jag vet inte grabbar, jag frågar ju experterna här nu... B)
Någon som kan avgöra detta?

Postad 11 maj 2006 - 15:22

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
dåliga nyheter till alla som har beställt(inc mig själv)

nu har jag fått bekräftat från canal digital pratade med en otrevlig kille som sa att boxen kommer inte förran i början av juni och att den har blivit försenad pga av hög efterfrågan efter dessa mpeg4 boxar i europa han lovade dock att vi skulle få boxarna innan fotbolls vm?

skandal detta med CD dom har ingen koll alls det sista man vill är att det slutar med att ingen får boxen innan fotbolls vm eller helt enkelt 2 dagar innan fotbolls vm och då hinner man inte ens installera grejerna...

då blev jag sur och undrade om jag kunde få prata med deras chef eller ansvarig men då sa han att dom skulle återkomma och la bara på luren....

hmmmmmmmmmm

Postad 11 maj 2006 - 15:38

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

sorry, wait...

Redigerat av thetias, 11 maj 2006 - 15:39.

Postad 11 maj 2006 - 16:41

Unregistered8424f05b
  • Unregistered8424f05b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

hej

anslutning 14 om du skall koppla den till en reciver

Hjalle, läs igen...det är från HDTV box till Kiss DP 470 :)

Postad 11 maj 2006 - 17:32

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
Koppla en coax-kabel mellan SPDIF-out på CD HDTV boxen till ingång 13 på Kissen. Detta ger dig 5.1 ljud AC3 (Dolby Digital).

/staffan

Postad 11 maj 2006 - 18:19

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0
Vilken billig äcklig svart box detta var då :)

Postad 11 maj 2006 - 18:34

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0

nu har jag fått bekräftat från canal digital pratade med en otrevlig kille som sa att boxen kommer inte förran i början av juni och att den har blivit försenad pga av hög efterfrågan efter dessa mpeg4 boxar i europa                han lovade dock att vi skulle få boxarna innan fotbolls vm?   

skandal detta med CD    dom har ingen koll alls    det sista man vill är att det slutar med att ingen får boxen innan fotbolls vm    eller helt enkelt 2 dagar innan fotbolls vm och då hinner man inte ens installera grejerna...

då blev jag sur och undrade om jag kunde få prata med deras chef eller ansvarig men då sa han att dom skulle återkomma och la bara på luren....

hmmmmmmmmmm

<{POST_SNAPBACK}>

Fy ******** i gatan alltså :)

Invigningen är den 9 juni, alltså en fredag. Han man inte boxen då missar man lör & söndagens matcher... sicken soppa & sicket fiasko OM det inte kommer ut till det enormt marknadsförda komigång HDTV VM´t... ;)

Själv är jag sned för att jag inte kan köpa: LOKAL , C+ & CMORE HD "bara". Så sned att jag skiter i det i protest & se vad som kommer efter VM istället. CD suger rätt duktigt i mina ögon nu & alla stackare som sitter med HTPC B)

//Johnny

Postad 11 maj 2006 - 19:15

Unregistered8424f05b
  • Unregistered8424f05b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Koppla en coax-kabel mellan SPDIF-out på CD HDTV boxen till ingång 13 på Kissen. Detta ger dig 5.1 ljud AC3 (Dolby Digital).

/staffan

Tack för ditt svar Staffan, det är alltså en så här jag skall ha?

Postad 11 maj 2006 - 21:55

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
javisst, eller en sådan här från Kjelle: http://www.kjell.com...1360000,1410000 :)

/staffan

Postad 11 maj 2006 - 23:13

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Tjena har följt denna tråd ock nu blev jag riktigt sugen att beställa
det är att jag har den gamla comboboxen ock vill ha en ny box denna är 3 år gammal
men det är så att jag bara har komponent in på tv: panasonic 37PA50 kommer jag att kunna se vanlig tv med denna ser att det är scart på den boxen , ska senare skaffa en äkta HD TV
men inte läge än , samt har slagit in mitt kundnr på CD hemsida men står att man ska beställa här men måste ju stå något om att förlänga mitt ab törs inte tryck

MVH Micke

Postad 12 maj 2006 - 00:03

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

nu har jag fått bekräftat från canal digital pratade med en otrevlig kille som sa att boxen kommer inte förran i början av juni och att den har blivit försenad pga av hög efterfrågan efter dessa mpeg4 boxar i europa han lovade dock att vi skulle få boxarna innan fotbolls vm?   

skandal detta med CD dom har ingen koll alls det sista man vill är att det slutar med att ingen får boxen innan fotbolls vm eller helt enkelt 2 dagar innan fotbolls vm och då hinner man inte ens installera grejerna...

hmmmmmmmmmm

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp, CD=skit faktiskt! ;)

Jag har oxå varit i kontakt med dem, flera ggr både telf/mail, (deras support suger åsneröv!), och velat prata med någon ansvarig på området, angånde tidigare boxar och abonemang. Eftersom min gamla box inte funkar korrekt så vill jag ha en ny (har en gammal box som jag betalt multum för!). Men nejdå inget svar...denna gång har jag visserligen mailat till de, men ändå! Jag fick svar både första och andra gången men sen dess tvärSTOPP! :)

Ska testa att ringa till de imorn och se vad de har för ursäkt! ;)

Tycker det är konstigt att, för de stora pengar vi betalar månadskostnaden/kortkostnad m.m, skulle de åtminstonne ha en trevlig och allmänbildad personal (på området)!! B)

Det finns massor med sådana historier som jag kan berätta om CD, men jag måste ta och sova nu...tar de någon annan dag .

Visst är det bra med HDTV, men inte till vilket pris som helst!!

/abonent på CD sen 2000

Postad 12 maj 2006 - 07:29

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0

det är  att jag har den gamla comboboxen ock vill ha en ny box denna är 3 år gammal
men det är så att jag bara har komponent in på tv: panasonic 37PA50 kommer jag att kunna se vanlig tv med denna ser att det är scart på den boxen ,  ska senare skaffa en äkta HD TV
men inte läge än , samt har slagit in mitt kundnr på CD hemsida men står att man ska beställa här men måste ju stå något om att förlänga mitt ab törs inte tryck 

MVH Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Är inte riktigt med på vad du menar men du vet väl om att PA-37/50 tar emot 720i signal via komponentingången :)
Har sett den dema med 720i bredvid en äkta HDTV (PA-500) & bilden blir duktigt bra, inte samma som 500.an men bra mycket bättre än från DVD.

//JB

Postad 12 maj 2006 - 07:59

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Ett litet tips när man kommunicerar med andra människor, även s k "support": är man själv en åsneröv på telefon så blir man ofta bemött som en åsneröv och får naturligtvis inte samma hjälp. Försök istället vara trevliga, åtminstone mänskliga, så kan jag garantera att ni får mycket bättre hjälp. Jag har ringt CD:s kundtjänst flera gånger och har alltid fått hjälp, har den jag pratade med inte haft alla svar så har dom tagit min mail/telefon och mailat/ringt upp. Vissa tror att telefon-support är en klagomur där man kan ringa och avreagera sig och säga saker dom aldrig skulle komma på att yttra öga mot öga.

[Ja, jag har jobbat med support på telefon, dock inte CD.]

Postad 12 maj 2006 - 08:08

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
När jag gjorde min beställning av HD boxen (förra veckan) så fick jag beskedet att leverans skulle ske tidigast 20/5 men innan fotbolls-VM. Håller inte CD detta så blir det till att kompensera på något vis. Inte lönt att jaga upp sig innan man vet hur det blir, eller hur :)

Edit: Jag jobbar med support, en person som har ett otrevligt sätt blir vänligt bemött en stund, fortsätter det sura betendet så får dom tillbaka. Jag har inte ett jobb för att ta skit av andra då kan dom gå till någon annan hur mycket kund dom än är.

Redigerat av Unregistered828ccd15, 12 maj 2006 - 08:10.

Postad 12 maj 2006 - 08:33

kexxet
  • kexxet
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har någon fått en bekräftelse på sin beställda box?

Redigerat av kexxet, 12 maj 2006 - 08:35.

Postad 12 maj 2006 - 08:43

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Ett litet tips när man kommunicerar med andra människor, även s k "support": är man själv en åsneröv på telefon så blir man ofta bemött som en åsneröv och får naturligtvis inte samma hjälp. Försök istället vara trevliga, åtminstone mänskliga, så kan jag garantera att ni får mycket bättre hjälp. Jag har ringt CD:s kundtjänst flera gånger och har alltid fått hjälp, har den jag pratade med inte haft alla svar så har dom tagit min mail/telefon och mailat/ringt upp. Vissa tror att telefon-support är en klagomur där man kan ringa och avreagera sig och säga saker dom aldrig skulle komma på att yttra öga mot öga.

[Ja, jag har jobbat med support på telefon, dock inte CD.]

<{POST_SNAPBACK}>

När jag gjorde min beställning av HD boxen (förra veckan) så fick jag beskedet att leverans skulle ske tidigast 20/5 men innan fotbolls-VM. Håller inte CD detta så blir det till att kompensera på något vis. Inte lönt att jaga upp sig innan man vet hur det blir, eller hur :)

Edit: Jag jobbar med support, en person som har ett otrevligt sätt blir vänligt bemött en stund, fortsätter det sura betendet så får dom tillbaka. Jag har inte ett jobb för att ta skit av andra då kan dom gå till någon annan hur mycket kund dom än är.

<{POST_SNAPBACK}>

Men det är inte så kul när man ringer och ställer befogade frågor om hur det kommer funka med HDTV boxen och man bara får "stön, pust, det är inte vår box, det är sagems" som svar...
B)

Men nog om detta, att sitta i telesupport måste vara riiiktigt jobbigt mentalt. Så mycket nötter som ringer...

Postad 12 maj 2006 - 08:56

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Men det är inte så kul när man ringer och ställer befogade frågor om hur det kommer funka med HDTV boxen och man bara får "stön, pust, det är inte vår box, det är sagems" som svar...
:)

<{POST_SNAPBACK}>

men det är väl absolut Canal Digitals box det står ju t.o.m. på den, däremot står inte Sagem någonstans vad jag kan se.

/staffan

Postad 12 maj 2006 - 09:10

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

men det är väl absolut Canal Digitals box det står ju t.o.m. på den, däremot står inte Sagem någonstans vad jag kan se.

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt! B)

Postad 12 maj 2006 - 09:17

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja säga att det är huvudsakligen nötter som ringer och är otrevliga, vilket inte är så konstigt då det är större sannolikhet att just nötterna har problem :) Jag skulle kunna dra ett gäng OSANNOLIKA exempel, men då hamnar tråden OT, men vissa människor har inget telefonhyfs och har svårt att sätta ihop mer än tre ord så att det blir en begriplig mening. B)

Hela HDTV-snurren har gått snabbt för att få fram boxar som fungerar till vm och det är inte alltid som "rätt" information har gått fram till supporten, men då kan man be dom ta reda på vad som gäller och höra av sig. Så var det när jag skaffade boxen, ingen kunde svara på om den skulle bytas ut gratis, supporten sade t o m att den inte skulle göra det trots att OnOff påstod att dom hade avtal att så skulle ske och prylportalen skrev artiklar om det. Och det är Sagem som har tillverkat boxen, inte Canal Digital.

Redigerat av Veritas, 12 maj 2006 - 09:27.

Postad 12 maj 2006 - 09:27

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja säga att det är huvudsakligen nötter som ringer och är otrevliga, vilket inte är så konstigt då det är större sannolikhet att just nötterna har problem :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ha, det var ta mej f-n det bästa jag hört sen jag konfirmerades B) ;) ;)

Postad 12 maj 2006 - 09:38

Unregistereda82a1bde
  • Unregistereda82a1bde
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

det är  att jag har den gamla comboboxen ock vill ha en ny box denna är 3 år gammal
men det är så att jag bara har komponent in på tv: panasonic 37PA50 kommer jag att kunna se vanlig tv med denna ser att det är scart på den boxen ,  ska senare skaffa en äkta HD TV

MVH Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Har någon kollat så att det funkar med komponentkontakterna och HDTV sändningen, en liten mus på C+ sa till mig att det inte skulle funka på den nya boxen, att köra HDTV signalerna via komponent...
Nu är jag ingen expert, och dessutom har jag HDMI på min TV, men detta bör nog kollas upp...

Jessis

Postad 12 maj 2006 - 09:43

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
ärligt talat är jag alltid lugn och trevlig när jag pratar i telefon dock verkar 80% av deras personal okuniga........ timanställa kanske? när jag beställde från CD var den en ganska trevlig dude som verkade ha lite bättre koll.... men igår var det helt tvärt om det var riktig otrevlig support personal som inte hade någon koll och verkade heller föredra att sitta hemma och sucka.... som sagt personalen på andra telefon support är mycket bättre tex DHL,posten etc

canal digital har riktig usel personal verkar det som... nästan lika dålig som microsofts personal som också lider av samma problem...

Postad 12 maj 2006 - 09:55

Unregistered281f7318
  • Unregistered281f7318
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Nu har jag också beställt hdtv box + familjepaket, ska bli underbart att se Henke, Ibra & co krossa allt i HDTV!
Hoppas boxen kommer i tid och hinner installeras före invigningen bara... ´
Enl killen jag pratade med på CD så kommer SVT1 och 2 i HD format innan hösten + ett gäng andra kanaler. :)

Postad 12 maj 2006 - 10:32

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

MVH Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Har någon kollat så att det funkar med komponentkontakterna och HDTV sändningen, en liten mus på C+ sa till mig att det inte skulle funka på den nya boxen, att köra HDTV signalerna via komponent...
Nu är jag ingen expert, och dessutom har jag HDMI på min TV, men detta bör nog kollas upp...

Jessis

<{POST_SNAPBACK}>

enligt den pdf på boxen som Frippera referar till i detta forum så står det explicit:

"HD Output
=======
RCA
Y, Pb, Pr, audio R/L
HDMI with HDCP. Rely on the (E)EDID HDMI
information returned by the display device"

vilket jag tolkar som att HD output ska ske både på komponent och på HDMI.

/staffan

Postad 12 maj 2006 - 13:35

Unregistered8424f05b
  • Unregistered8424f05b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

javisst, eller en sådan här från Kjelle: http://www.kjell.com...1360000,1410000    B)

/staffan

Ok, ursäkta dumma motfrågan här nu, men på kabeln du länkar till står det "Komposit" samt "Video".....säker på att jag kan använda en bildkabel? eller är det strunt samma i detta fall? :)

Postad 12 maj 2006 - 14:13

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0
IQ nivån på såna som jobbar på support är väl inte den högsta precis, annars skulle dom ju så att säga ha ett annat jobb om dom var kvalificerade för det.

Om man inte kan ta otrevliga kunder har man inte på support att göra och sådan personal som inte kan lyda kunden bör kickas, finns ju en hel del arbetslösa som skulle ta ett sådant jobb utan vidare samt vara TREVLIG mot kund.

Tänk på det nästa gång ni är otrevlig mot kund, A-kassan nästa kanske?

Postad 12 maj 2006 - 14:16

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Så du tror att alla som sitter i support är outbildade? Tänk igen!

5 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.