* Officiell tråd - Panasonic DMR-EH56/65 *
528 svar till detta ämne
Postad 06 juni 2006 - 11:13
Unregisterede7866599
-
Unregisterede7866599
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Köpte med panasonic eh-65 i lördags på power. Hade en 5% medmera kupong. Betalade runt 6100. Vilket jag tycker är prisvärt.
Hittils är jag grymt imponerad av ljud och bildkvaliten; även när jag kör linjedubbleraren (720p) i realtid via min comhem box. Fotbollsvm kommer defintivt att ses i 720p.
Det enda negativa som jag inte har klurat ut än är att inspelat material på hårddisken samt xvid, divx på skiva inte kan spelas upp i 720p i 16:9. Utan måste då byta till 576p på HDMI inställningarna för att bilden inte skall vara ihoptryckt.
<{POST_SNAPBACK}>
Har httat en annan riktigt negativ sak: vid uppspelning från DVD går fläkten igång på maxfart trots att det inte går att känna det minsta värme på chassit. Låter som sjutton, och jag som har spelaren intill soffan....... Jag har nu ingenting för att jag köpte en tyst projektor.
Postad 06 juni 2006 - 12:12
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2 791 inlägg
Så här står det: "When recording 16:9 aspect (Widescreen) programs - HDD, RAM --> 16:9 aspect - +R, +RW, -R, -RW --> Recorded in 4:3 aspect"
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror det är så att den spelar in i "hoptryckt" 4:3 för att sedan dras ut till 16:9 av tv:n så att bilden får rätt proportioner, annars är det ju väldigt illa...
elis
<{POST_SNAPBACK}>
Kan någon förklara lite kring det här? Om jag spelar in en film t ex i 16:9 vill jag ju kunna bränna den på en DVD-R och spela den med riktig anamorf 16:9 på en annan DVD-spelare. Funkar inte det?
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan fortfarande spela upp den i rätt format på en 16:9-tv, men du måste manuellt sätta teven i widescreen, för det finns ingen signal på skivan som talar om för teven att det är en 16:9-film. Det är alltså bara "16:9-flaggan" som inte kommer med på skivan, men bilden är rätt.
Postad 06 juni 2006 - 18:40
sword2006
-
sword2006
-
Rookie
-
5 inlägg
Novis fråga:
Kan man med 55:an eller 65:an spela in på HD och sedan överföra till DVD? "Bra ljud&bild" har just nu bra pris men bokstäverna efter modellbetäckningen 55 skiljer sig från exempelvis Elgigantens. Är det samma apparat tro?
Sword
Postad 07 juni 2006 - 04:44
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2 791 inlägg
Novis fråga:
Kan man med 55:an eller 65:an spela in på HD och sedan överföra till DVD? "Bra ljud&bild" har just nu bra pris men bokstäverna efter modellbetäckningen 55 skiljer sig från exempelvis Elgigantens. Är det samma apparat tro?
Sword
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, inga problem att föra över till DVD i efterhand. Det brukar vara en bokstav efteråt för att ex beteckan färg, vad Elgiganten har hittat på vet jag inte, nån annan som vet vad ECS kan stå för? Men det ska vara samma maskin.
Postad 07 juni 2006 - 11:13
pikemaster
-
pikemaster
-
Rookie
-
9 inlägg
Den som väntar på något gott (?) väntar alltid för länge.
Beställde en EH-65 från Dustin den 8:e maj. Då var prel leverans den 11/5, sedan den 31/5 och nu är det satt till den 7/6, och jag har en känsla av att det kan ta längre än så.
Så med andra ord, dagens I-landsproblem är det faktum att VM kommer inledas på 32" TV istället för 88" projektorduk.
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket riktigt. Nytt prel leveransdatum är 12/6. :-(
Postad 07 juni 2006 - 13:09
G0pher
-
G0pher
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Ja, inga problem att föra över till DVD i efterhand. Det brukar vara en bokstav efteråt för att ex beteckan färg, vad Elgiganten har hittat på vet jag inte, nån annan som vet vad ECS kan stå för? Men det ska vara samma maskin.
<{POST_SNAPBACK}>
Elgiganten brukar väl göra så för att komma runt prisgarantin. Inte samma modell då ju
Postad 07 juni 2006 - 21:55
sword2006
-
sword2006
-
Rookie
-
5 inlägg
Tack för era svar!
Vips så har "Bra ljud&bild"-priset försvunnit från listan. Men en Panasonic it will be...
Mvh
Sword
Postad 08 juni 2006 - 06:56
pikemaster
-
pikemaster
-
Rookie
-
9 inlägg
Den som väntar på något gott (?) väntar alltid för länge.
Beställde en EH-65 från Dustin den 8:e maj. Då var prel leverans den 11/5, sedan den 31/5 och nu är det satt till den 7/6, och jag har en känsla av att det kan ta längre än så.
Så med andra ord, dagens I-landsproblem är det faktum att VM kommer inledas på 32" TV istället för 88" projektorduk.
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket riktigt. Nytt prel leveransdatum är 12/6. :-(
<{POST_SNAPBACK}>
Nu är VM räddat. Var in en sväng på Power igår, och där fanns ett ex så det fick bli så. Tusenlappen dyrare, men det får det vara värt. Tack för ordet. Nu är jag nöjd igen.
Postad 08 juni 2006 - 19:14
SundaySailor
-
SundaySailor
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Kunde inte hålla mig längre. Knep sista exet av 65:an på Powers hylla i helgen. Lyckades slippa undan "säljarna" också, vilket förvånade tjejerna i kassan.
Jag har inte testat med projektorn än, men både bild och ljud känns mycket bra. Funktionen är helt OK. Bruksanvisningen är ganska grötig. Fjärrkontrollen är sämre än den till min gamla Panasonic-spelare från förra millenniet. Men det är ju resultatet som räknas... och det är BRA!
Än så länge är jag mycket nöjd.
Postad 08 juni 2006 - 19:26
bengtk
-
bengtk
-
Rookie
-
5 inlägg
Har beställt en canal digital HD-box & funderar på att skaffa mig en EH-65.
Hur kopplar man från boxen > DVD > HD-LCD utan att tappa bildkvalitet?
Någon som har ett bra tips?
Postad 09 juni 2006 - 13:47
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Nu står det den 12:de på min leverans. Fy f##n va trött jag blir. Det slutar väll med att den inte kommer förren efter VM.
Postad 09 juni 2006 - 15:00
pikemaster
-
pikemaster
-
Rookie
-
9 inlägg
Nu står det den 12:de på min leverans. Fy f##n va trött jag blir. Det slutar väll med att den inte kommer förren efter VM.
<{POST_SNAPBACK}>
Samma som för mig. Följ mitt exempel och avbeställ och köp den över disk istället. Kostar en tusenlapp mer, men å andra sidan är det bara VM vart fjärde år... Lycka till!
Postad 09 juni 2006 - 15:54
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Samma som för mig. Följ mitt exempel och avbeställ och köp den över disk istället. Kostar en tusenlapp mer, men å andra sidan är det bara VM vart fjärde år... Lycka till!
<{POST_SNAPBACK}>
Skulle vilja göra så men jag har bara ingen tusing till övers. Har lämnat in båtmotorn på reparation, kommer att kosta runt 10 000kr  . Så tyvärr (för mig) så måste jag vänta......
Postad 09 juni 2006 - 21:23
Unregisterede7866599
-
Unregisterede7866599
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Tittar på fotboll just nu på projektorn.... :-)
MEN, bilden dras ut horisontellt och eftersom det finns svarta sorgkanter i sändningen så är det lite synd, man vill ju utnyttja skärmen på höjden också.
Har någon en bättre idé om hur man ställer in fotbolls-VM på bästa sätt?
Kör via HDMI på en Z3.
Postad 09 juni 2006 - 23:18
Unregistered7da3224d
-
Unregistered7da3224d
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Kan någon bekräfta eller avkräfta om Panasonic 65:an klarar att lagra "icke-kopieringsskyddade DVD filmer" på hårddisken? Dvs kopiera "icke-kopieringsskyddad DVD" till hårddisk och sedan spela upp från disken genom något menysystem? Jag gissar ju att spelaren klarar att lagra innehåll från Panasonics egna DVD videkokameror ner till hårddisken, så då borde det väl finnas möjlighet att även lagra från andra DVD skivor?
I så fall, kan man använda denna spelaren som ett multimediacenter för att välja filmer från hårddisken på ett smidigt sätt, eller är det krånglig menyhantering?
Mvh
Postad 10 juni 2006 - 09:23
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Ni som har fått hem den kan ni svara på en fråga. Om jag kopplar comhem boxen med scart till DVD:n och sedan compkabel ut till projen. Blir det en proggresiv signal eller interlaced dito. Eller måste jag köpa en HDMI kabel för att kunna se en proggresiv bild?
Postad 10 juni 2006 - 09:40
Zip_thn
-
Zip_thn
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kan någon bekräfta eller avkräfta om Panasonic 65:an klarar att lagra "icke-kopieringsskyddade DVD filmer" på hårddisken? Dvs kopiera "icke-kopieringsskyddad DVD" till hårddisk och sedan spela upp från disken genom något menysystem? Jag gissar ju att spelaren klarar att lagra innehåll från Panasonics egna DVD videkokameror ner till hårddisken, så då borde det väl finnas möjlighet att även lagra från andra DVD skivor?
I så fall, kan man använda denna spelaren som ett multimediacenter för att välja filmer från hårddisken på ett smidigt sätt, eller är det krånglig menyhantering?
Mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Kort svar: Ja! Testade nyss och så här funkar det: DVD-filmen spelas in i realtid till hårddisken. Och allt som du gör under tiden syns på den inspelade filmen. Så alla menyer som du går in i innan du kör igång filmen syns alltså även när du sedan tittar på den från hårddisken. Det innebär också att om man vill ha text och glömmer att välja det när man kopierar så finns det ingen text på hårddisken. Men det fungerar alltså att kopiera "Icke kopieringsskyddade DVD filmer" till hårddisken.
Postad 10 juni 2006 - 20:41
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Ni som har fått hem den kan ni svara på en fråga. Om jag kopplar comhem boxen med scart till DVD:n och sedan compkabel ut till projen. Blir det en proggresiv signal eller interlaced dito. Eller måste jag köpa en HDMI kabel för att kunna se en proggresiv bild?
<{POST_SNAPBACK}>
Finns det ingen som kör med componentkabel??
Postad 10 juni 2006 - 22:14
Unregistered7da3224d
-
Unregistered7da3224d
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Kort svar: Ja! Testade nyss och så här funkar det:
DVD-filmen spelas in i realtid till hårddisken. Och allt som du gör under tiden syns på den inspelade filmen. Så alla menyer som du går in i innan du kör igång filmen syns alltså även när du sedan tittar på den från hårddisken. Det innebär också att om man vill ha text och glömmer att välja det när man kopierar så finns det ingen text på hårddisken.
Men det fungerar alltså att kopiera "Icke kopieringsskyddade DVD filmer" till hårddisken.
<{POST_SNAPBACK}>
Toppen och tack! PS! Provade du med +R / -R eller RW skiva ? Mvh
Postad 11 juni 2006 - 13:23
Zip_thn
-
Zip_thn
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej,
Testade med -R. Funkade utmärkt enligt ovan.
Gjorde även ett test nu med +RW men det gick inte alls. Spelaren sa att skivan inte var korrekt formaterad och ville inte alls spela den:-( Har ingen -RW för att testa det. Någon annan kanske kan göra det?
Postad 11 juni 2006 - 20:28
SundaySailor
-
SundaySailor
-
Amatör
-
-
51 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har inte hunnit koppla in projjen via komponent ännu (gamla dvd:n hade bara S-video). Enligt bruxen kan man dock välja progressiv utsignal på komponentutgången. Det finns dock en del kryptiska noteringar i samband med detta som antyder att man inte kan ha RGB ut på SCART samtidigt som progressiv-inställningen är påslagen. Jag skulle vilja ha en vanlig RGB ut till TV:n och en progressiv signal till projektorn och inte behöva ändra inställningar varje gång jag ska titta på den ena eller den andra, men det verkar kört. Om progressiv är påslagen kan man bara få ut kompositvideo eller S-video via scart. Detta enligt bruksanvisningen, alltså. Jag har inte testat i praktiken.
Postad 12 juni 2006 - 16:54
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har inte hunnit koppla in projjen via komponent ännu (gamla dvd:n hade bara S-video).
Enligt bruxen kan man dock välja progressiv utsignal på komponentutgången. Det finns dock en del kryptiska noteringar i samband med detta som antyder att man inte kan ha RGB ut på SCART samtidigt som progressiv-inställningen är påslagen. Jag skulle vilja ha en vanlig RGB ut till TV:n och en progressiv signal till projektorn och inte behöva ändra inställningar varje gång jag ska titta på den ena eller den andra, men det verkar kört. Om progressiv är påslagen kan man bara få ut kompositvideo eller S-video via scart.
Detta enligt bruksanvisningen, alltså. Jag har inte testat i praktiken.
<{POST_SNAPBACK}>
Är det samma problem med HDMI??
Postad 12 juni 2006 - 17:38
gustav_80
-
gustav_80
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Finns 65:an att köpa regionsfri någonstans i Göteborg eller finns den att köpa på nätet regions fri? och i så fall var?
//Gustav
Postad 13 juni 2006 - 06:52
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
[quote name='azzy' date='Jun 12 2006, 17:54 '] Enligt bruxen kan man dock välja progressiv utsignal på komponentutgången. Det finns dock en del kryptiska noteringar i samband med detta som antyder att man inte kan ha RGB ut på SCART samtidigt som progressiv-inställningen är påslagen. Jag skulle vilja ha en vanlig RGB ut till TV:n och en progressiv signal till projektorn och inte behöva ändra inställningar varje gång jag ska titta på den ena eller den andra, men det verkar kört. Om progressiv är påslagen kan man bara få ut kompositvideo eller S-video via scart. Detta enligt bruksanvisningen, alltså. Jag har inte testat i praktiken. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Är det samma problem med HDMI?? <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Verkar så
panna_hdmi.JPG 56,61K
147 Antal nerladdningarOftast så går det inte att kombinera progressiv utgång med Scart-RGB ut, däremot klarar den nog HDMI och progressiv komponent samtidigt elis
Postad 13 juni 2006 - 07:38
Unregisteredd0598281
-
Unregisteredd0598281
-
Användare
-
-
126 inlägg
Nu när jag skaffat en PV60 Plasma så kanske man skulle bytat ut sin Pioneer DVD Recorder till en EH65 istället eftersom den är HD-ready. Det är inte min Pioneer 530H.
Vad tror ni om det?
Postad 13 juni 2006 - 12:32
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Nja, det steget blir inte så stort. Du kör väl komponent idag antar jag? Steget från Pioneer 520 med RGB scart till en Thomson med HDMI blev däremot stort för mig (har en Pioneer HD-plasma).
Postad 13 juni 2006 - 12:56
koj
-
koj
-
Rookie
-
4 inlägg
Hur bra blir bildkvaliten när man spelar in genom Boxer på 55, 65 ?
Postad 13 juni 2006 - 13:15
Unregisteredd0598281
-
Unregisteredd0598281
-
Användare
-
-
126 inlägg
Nja, det steget blir inte så stort. Du kör väl komponent idag antar jag? Steget från Pioneer 520 med RGB scart till en Thomson med HDMI blev däremot stort för mig (har en Pioneer HD-plasma).
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör bara RGB-scart från min Pioneer DVD recorder till Panasonic Plasman. Varför skulle inte steget från att köra komponent till att köra HDMI bli så stort? Pioneer 530 har ju inte stöd för HDMI alls.
Postad 13 juni 2006 - 14:55
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Komponent är mkt bättre än RGB. Ibland får man t.o.m. bättre bild med komponent än med HDMI... Låna en komponentkabel och testa innan du köper ny spelare!
Postad 13 juni 2006 - 16:26
smalbenet
-
smalbenet
-
Användare
-
-
161 inlägg
Sådär nu fick man ett nytt leveransbesked från dustin, 10/7, känns skönt..........
Postad 13 juni 2006 - 16:31
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
NU står det den 20:de. Börjar att fatta dom som ville ha Kiss spelarna. Dom fick ju vänta bra länge innan dom kom. Får hoppas att Sverige tar sig vidare från gruppspelet så att man får nån användning för spelaren.. Suck o stön................
Postad 13 juni 2006 - 17:13
Unregisteredd0598281
-
Unregisteredd0598281
-
Användare
-
-
126 inlägg
Komponent är mkt bättre än RGB. Ibland får man t.o.m. bättre bild med komponent än med HDMI... Låna en komponentkabel och testa innan du köper ny spelare!
<{POST_SNAPBACK}>
Tack, det ska jag göra. Är clicktronic kablarna bra? Men om jag så småningom vill se HD-material så måste jag ju ha en riktig HD-spelare med HDMI utgång. Men det finns väl knappt något material att tillgå. Har bara sett ett fåtal filmer och några akvarie/bras dvd.
Postad 13 juni 2006 - 23:43
Yosa
-
Yosa
-
Rookie
-
9 inlägg
Har beställt en canal digital HD-box & funderar på att skaffa mig en EH-65. Hur kopplar man från boxen > DVD > HD-LCD utan att tappa bildkvalitet? Någon som har ett bra tips?
<{POST_SNAPBACK}>
Har fått min HD-box från CD funderar i samma banor. Du kan inte köra HDMI från HD-boxen till denna rec eftersom den inte har HDMI-in. Detta kommer formodligen bli svårt att få till även fortsättningsvis eftersom HD-boxen har HDMI-ut med HDCP kopieringsskydd. Så här står det ordagant i HD-boxens manual. "Observera att videosignalen på AUX SCART inte är av HD-kvalitet utan endast i SD och formatet 16/9 i HD-video endast visas i formatet 4/3 letterbox. Om boxens HD-utgångar används (YUV eller HDMI) producerar TV-SCART endast video i PAL-standard (RGB cut)." och på tekniska data. " SD-utgång SD-ingång TV-SCART - RGB ut, CVBS, ljud H/V AUX SCART - CVBS, S-video, RGB in, ljud H/V HD utgång RCA - Y, Pb, Pr, ljud H/V HDMI med HDPC" Vad detta innebär i praktiken i kombination med recen ovan tål att funderas på. För min del lutar det definitivt åt denna ändå eftersom jag redan har TH-42PV60 som TV  Den har ju dubbla HDMI-ingångar så spela upp DVD m.m. fungerar utan problem, går ju att köra komponent in också. Bästa inspelningskvalitet uppnås med denna rec via SCART RGB vilket ger SD eller? Letar ett bra pris just nu, hittar jag ett så blir det nog köp inom kort. Kan återkomma om ett tag med lite svar på hur det fungerar i praktiken inom kort. Att ha HD-in via box och spela in SD på recen för att senare titta på det uppskalat till HD känns lite konstigt men det kanske duger... Finns det några bra alternativ idag? /Yo
Redigerat av Yosa, 14 juni 2006 - 00:13.
Postad 14 juni 2006 - 21:24
Unregisteredd0598281
-
Unregisteredd0598281
-
Användare
-
-
126 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tack, det ska jag göra. Är clicktronic kablarna bra? Men om jag så småningom vill se HD-material så måste jag ju ha en riktig HD-spelare med HDMI utgång. Men det finns väl knappt något material att tillgå. Har bara sett ett fåtal filmer och några akvarie/bras dvd.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag köpte komponentkablar idag men jag märker knappt någon skillnad på min Pioneer 530H & Panna plasma. Men det kanske är jag som ser suddigt =) Men det måste väl ändå vara bättre med en EH65 med HDMI utgång kopplad till PV60 plasman? Då skalar den väl upp och gör om vanliga dvd-filmer så det ser lite bättre ut och sen när hd-material finns att tillgå så blir det riktigt bra bild, eller har jag fått något om bakfoten?
Postad 22 juni 2006 - 15:10
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Lionheart jag får intryck av du tror att EH65 är HD-Ready och kan spela HD (High Definition) material. Den är inte HD-ready och kan inte spela upp HD-material.
Den har HDD (Hard Disk Drive) och kan skala upp den ursprungliga bilden till högra upplösning (720P eller 1080i).
Postad 25 juni 2006 - 15:47
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Nu står det att Datorbutiken har fått in nio st spelare. Får väll se om jag tillhör de lyckliga. Typiskt att man kanske får hem den nu när Sverige har åkt ur.....
Postad 25 juni 2006 - 17:38
Anders01
-
Anders01
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
...och Inwarehouse ska få in sina den 27'e. Surt att det är samma pris som gäller trots så låååååång väntetid. Hade jag haft ett alternativ hade jag inte varit sen att ändra mig...
Postad 27 juni 2006 - 09:23
Lackner
-
Lackner
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Nu har jag kollat runt lite på det här forumet och läst trådar om olika spelare och det mesta blir ju mer eller mindre sågat.. Men EH65:an verkar klara sig bra, inte så mycket klagomål där..
Är den ett bra köp om man vill ha en spelare med den utrustningen?
Är det någonting viktigt som fattas på den som man bör ha?
Postad 27 juni 2006 - 17:34
Unregistered92cfc93c
-
Unregistered92cfc93c
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har oxå blivit intresserad av EH65 men har en fråga till er ägare:
Är det problem med att spela kopieringsskyddade CD's som nämns tidigt i tråden (innan maskinen ens släppts tror jag)?
Postad 29 juni 2006 - 10:29
Unregisteredde0efea0
-
Unregisteredde0efea0
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har lite problem med min EH65'a.
Jag har comhem analogt, och har kopplat EH65'an via HDMI till min projektor (PT900E eller vad den nu heter...).
Iaf: när jag kollar på tv så blir det utdraget, förutom på Sollentunas lokalkanal! Då verkar den hajja att det är 4:3 och trycker ihop bilden (jag har valt att den ska köra ut signalen som '16:9' med svarta sidokanter).
Det verkar helt enkelt som att hårddisk-inspelaren får för sig att kanalerna, typ Eurosport, sänder i 16:9 format och därför drar den ut bilden. Men det är ju helt fel förstås...
Så hur gör jag för att stanga av den automatiska avkänningsfunktionen och alltid köra 4:3 när källan är antennkabeln?
Tilläggas bör kanske att jag i projektorn inte kan ställa om Aspect till 4:3 när jag kör HDMI-ingången. Kör jag scart från hårddiskinspelaren går det, men bilden blir ju inte lika skarp.
Postad 30 juni 2006 - 10:57
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Jag har för mig att jag har läst ett test av Panna 900 som sa att en 720p bild inte kan tryckas ihop
till 4:3 format av projjen (var även andra projjar i testet som hade samma problem)
Testa att köra 576p och kolla om det går att köra i 4:3 då
elis
Postad 30 juni 2006 - 11:21
völund
-
völund
-
Användare
-
-
147 inlägg
Hejsan!
Min panasonic mdr-65eh spelare vill inte spela filmer inspelade med DVD+RW skivor.
Fungerar inte heller med divx filmer från CD-R.
riktigt dåligt tycker jag.
Postad 30 juni 2006 - 14:00
jln
-
jln
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
Hejsan!
Min panasonic mdr-65eh spelare vill inte spela filmer inspelade med DVD+RW skivor. Fungerar inte heller med divx filmer från CD-R. riktigt dåligt tycker jag.
<{POST_SNAPBACK}>
Den kan inte spela DVD+RW skivor brända på datorn men med brända skivor från en annan stationär brännar funkar alldeles utmärkt. Men brända DVD+R från en datorn går alldeles utmärkt.
Postad 30 juni 2006 - 14:17
Unregisteredde0efea0
-
Unregisteredde0efea0
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har för mig att jag har läst ett test av Panna 900 som sa att en 720p bild inte kan tryckas ihop till 4:3 format av projjen (var även andra projjar i testet som hade samma problem) Testa att köra 576p och kolla om det går att köra i 4:3 då
Tack för tipset, ska testa detta! Kan ju vara en väg att gå, fast då får man ju inte 720p-uppskalningen som man gärna vill ha. _Egentligen_ är det ju inte projektorns fel. 65'an verkar ju auto-detecta fel format på bilden. Jag har märkt att när jag spelat in program och sedan tittat på dom så visar inspelaren dom i 4:3 istället för 16:9 som det blir när man kör live-tv på samma kanal.
Postad 30 juni 2006 - 19:31
Lackner
-
Lackner
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hejsan!
Min panasonic mdr-65eh spelare vill inte spela filmer inspelade med DVD+RW skivor. Fungerar inte heller med divx filmer från CD-R. riktigt dåligt tycker jag.
<{POST_SNAPBACK}>
Är det verkligen så illa att den inte kan spela dvd+rw skivor? låter ju helt värdelöst.. funkar det med dvd-rw?
Postad 01 juli 2006 - 10:53
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Jag har för mig att jag har läst ett test av Panna 900 som sa att en 720p bild inte kan tryckas ihop till 4:3 format av projjen (var även andra projjar i testet som hade samma problem) Testa att köra 576p och kolla om det går att köra i 4:3 då
Tack för tipset, ska testa detta! Kan ju vara en väg att gå, fast då får man ju inte 720p-uppskalningen som man gärna vill ha.
_Egentligen_ är det ju inte projektorns fel. 65'an verkar ju auto-detecta fel format på bilden.
Jag har märkt att när jag spelat in program och sedan tittat på dom så visar inspelaren dom i 4:3 istället för 16:9 som det blir när man kör live-tv på samma kanal.
<{POST_SNAPBACK}>
720p-uppskalning får du men via projjen istället för via recordern, det är inte alls säkert att recordern skalar bättre än projjen, prova och se om du märker ngn skillnad överhuvudtaget... Spelar du in på skiva eller på HDD'n när recordern visar 4:3 istället för 16:9, vet att vissa recorders har problem att visa rätt AR vid inspelning på skiva elis
Postad 03 juli 2006 - 18:16
Unregisteredde0efea0
-
Unregisteredde0efea0
-
Rookie
-
7 inlägg
720p-uppskalning får du men via projjen istället för via recordern, det är inte alls säkert att recordern skalar bättre än projjen, prova och se om du märker ngn skillnad överhuvudtaget...
Jippi! Kör jag 576p ut från recordern så kan mkt riktigt projektorn växla lägen precis som via scart-ingången. En mindre kabel är lätt värt den eventuella kvalitetsminskning det kan bli att använda projektorns uppskalning istället för recorderns (om det nu är nån skillnad, som du påpekar inte behöver vara fallet). Spelar du in på skiva eller på HDD'n när recordern visar 4:3 istället för 16:9, vet att vissa recorders har problem att visa rätt AR vid inspelning på skiva
HDD Edit: det är alltså så att recordern visar 16:9 istället för 4:3, inte tvärtom.
Redigerat av Unregisteredde0efea0, 03 juli 2006 - 18:19.
Postad 03 juli 2006 - 21:26
bonk
-
bonk
-
Rookie
-
5 inlägg
 Hur ser man en film som man har lagt på en rw skiva???
När man sätter i en rw skiva + eller - med en film på så säger den att "this disc is not formatted properly", det går ej att få igång den,.R skivor funkar utmärkt. det vore konstigt om det inte skulle kunna gå att se filmer på rw skivor
Postad 04 juli 2006 - 03:38
BestRip
-
BestRip
-
Användare
-
-
145 inlägg
Någon som kan svara på det här...?
Uppskalning från vanlig videosignalkälla är bäst i Panasonic DVDR-HDD EH65 eller i en Denon AVR-2807? För att sedan ses på en LG PM1M/MA.
Gör det stooor skillnad att skala upp bildinfon?
Postad 04 juli 2006 - 07:51
völund
-
völund
-
Användare
-
-
147 inlägg
Hejsan!
Jag har upptäckt att den inte tar DVD+RW skivor i min spelare ;(
Riktigt dåligt tycker jag när man brännt alla barnens DVD till +RW.
Köpte bla panasonicen för att den hanterade så många olika format (trodde jag).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|