Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Creative Zen Vision:M

215 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Creative Zen Vision:M 30GB (MP3-spelare) 1 9.232558 (42) Inga priser
Creative Zen Vision:M 60GB (MP3-spelare) 1 7.666666 (2) Inga priser

Postad 19 July 2007 - 22:58

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Nää, det är inte det heller.. Jag gör allting rätt och den laddar lite efter jag valt bilden, sedan flyger jag tillbaka ut till menyn som vanligt men bakgrundsbilden är densamma. Gör precis som dem visar i denna video runt 3:50 --> http://youtube.com/watch?v=mEnbzlJsMLs
Fast utgången skiljer sig lite, där ändras deras bakgrundsbild men det gör inte min...

Vad behöver man göra för att uppdatera firmwiren? Jag har laddat ner 2 st olika installationer av 1.62.02 verisionen och datorn hittar spelaren men efter att jag klickat upgrade så står det "firmware upgrade failed!"?

Edit: Jag har nu löst mitt problem, det var firmwaren som krånglade..

Så här gjorde jag: Jag laddade ned den nyaste firmwiren (1.62.02 i mitt fall) sedan startade jag spelaren i recovery mode (Det gör man genom att föra startknappen till start positionen och sedan trycka på reset knappen med ett gem) där inne gick jag in på "reload firmware" vilket rensar bort den min gamla firmware. När det var klart kopplade jag in den till datorn igen och då dyker det som vanligt upp en text där det står "Docked" på spelaren (trots att den är i recovery mode) sedan startade jag uppdateringen och efter ett par minuter så är den klar efter att ha startat om sig själv och alla mina filer var kvar och nu går det som vanligt att byta bakgrund precis som det är tänkt..

Redigerat av Keepan, 20 July 2007 - 14:31.

Postad 29 August 2007 - 17:30

Hayles
  • Hayles
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nyss inhandlat en sådan här leksak och är mycket nöjd. En liten fråga bara; Finns det någon gräns på hur stora filer man kan föra över? Skulle lägga över en film på 700mb, men den ville inte. Var tvungen att konvertera om jag ville ha över den. Är det nåt fel på filen eller kan M:en helt enkelt inte ta emot så stora filer?

Edit: Kom på en till fråga. Jag har läst att det är i nåt av de medföljande programmen som man kan ändra tags till sina mp3s i. Vilket av dom är det?

Redigerat av Hayles, 29 August 2007 - 17:45.

Postad 30 August 2007 - 09:08

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Hej,
Grattis till leksaken.
Du kan föra över filer på max 3 gig storlek. Problemet att du inte fick in filen är att det var en filmfilm som inte spelare stödjer.

Kör den senaste uppdateringen från creatives hemsida så tar den fler format än ursprungsversion av firmw.

Postad 30 August 2007 - 22:30

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Ibland vill inte spelaren acceptera videofiler, då får man t ex. använda windows media player eller creatives synk program för att föra över videofilerna. Har också problem med att spelaren inte vill ta emot dem trots att den stödjer formaten.. Undrar föresten om man skulle kunna byta ut spelaren till en ny pga. detta? min börjar bli lite repig :)

Tänkte även rekommendera att ni bygger er en egen liten docknings-station (om ni inte har lust att slänga ut 500 spänn i onödan). Så här har jag gjort: Ni använder den vanliga dongeln, köp till en valfri 3.5 mm's kabel (clicktronic kan jag rekommendera) och sedan saknas det bara en laddare och vad passar bättre där än en helt vanlig PSP laddare. Den laddaren har nästintill identisk specifikation som den som creative erbjuder (den har tom. lite lägre specs så det är ingen fara att skada batteriet) och den kostar inte änns hälften hade jag för mig.

Så har jag kört nu en dryga månad och jag är hel nöjd, jag har aldrig haft problem med att bli utan batteri (då jag kör med mp3n till min reciver varje dag) och ljudet är super, bättre än vad min dator vill ge. Kan också tillägga att det går dubbelt/tredubbelt så snabbt som att ladda via datorn.

Vill man sedan ha sina spelare att stå i sin "station" så får man väll bygga till någon ställning av massiv ek eller liknande så har man en snyggare station dessutom :)

Bara en tanke för er med risig ekonomi som jag själv och inte har lust att betala ett par hundringar extra för ingenting. :)

Postad 07 September 2007 - 10:06

Unregistereda35271f1
  • Unregistereda35271f1
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Jag funderar på att köpa en sån här leksak men undrar lite hur det fungerar med tex
- Koppla en kamera direkt till den? Upplys mig gärna, ni som provat.
- Om jag för över en film från datorn hur skalar jag den i storlek (pixlar) om den är för stor? Vilka program kan jag använda för detta? Eller har jag missuppfattat nåt?

Tack!

JSPR

Postad 25 October 2007 - 02:37

Unregistered8ba3f57d
  • Unregistered8ba3f57d
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
En snabb fråga angående "stjärnsystemet". När man "betygsätter" en låt med tex 5 stjärnor, vad händer i praktiken? Kommer denna låt att spelas upp oftare när man tex kör shuffle? Är det enda funktionen? Har haft min M ganska länge nu men aldrig satt mig in i just stjärnbiten =) Har precis suttit och läst hela tråden och lärde mig faktiskt några nya grejer. Bra tråd! peace

Kom på en grej till, någon som provat att använda sig av Notmad?

http://www.redchairs...are.com/notmad/

Drog ner freeversionen men ens valmöjligheter va kraftigt begränsade så jag kände inte att man kunde prova hur det funkar "på riktigt". Någon som provat en betald variant? Va väldigt inne på att hitta nått som fixade id3tagningen bättre än creatives orginalgrejer ett tag när man precis fått spelarn, nu har man väl vant sig mer. Men kul om någon har provat å kan ge lite feedback. peace igen

Redigerat av Unregistered8ba3f57d, 25 October 2007 - 02:44.

Postad 09 November 2007 - 00:10

Brumm
  • Brumm
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag gillar denna spelare! Bra stöd för videofiler och bra funktioner i övrigt gör att den vinner lätt över ipod om jag får bestämma!
TIPS! Clas Ohlson säljer ut denna för 1695kr just nu. Jag köpte min i Kalmar idag och där fanns det ett fåtal kvar, så var snabb så kan du göra ett klipp!
700 spänn billigare än billigast på nätet e ju inte illa!

Postad 11 November 2007 - 19:39

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Jag köpte en ZVM på SIBA igår för 1890:- Har ännu inte bestämt mig för om jag ska behålla den (SIBA har jobbiga öppet köp regler så jag får inte ens känna på den) eller köpa en Ipod Video 30gb.

+/- för ZVM:
+xvid kompabilitet
+bra video-ut
-formatet
-måste använda dongeln för att koppla till datorn
-ingen bokmärkesfunktion för spellistor (för ljudböcker från cd)
-fungerar inte med os x (har just köpt en MacBook)

+/- för iPod 30gb
+itms stöd (köper en del serier därifrån)
+har redan ett itunes bibliotek med musik och tv
+fungerar med os x
+lite lättare och mindre
+snyggare design (inte så viktigt, men heller inte oviktigt)
-ingen radio (jag lyssnar väldigt sällan på radio live, lyssnar mer på podcasts)
-måste konvertera mina xvid filer
-dyrare (2190 är det billigaste jag har hittat den för)

Helst av allt hade jag föredragit en Zen (med fullt xvid stöd och gärna video-ut).

Någon som har några tankar?

Postad 13 November 2007 - 20:50

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Slutade med att jag lämnade tillbaka båda, Clas Ohlson hade bara repiga demo och returex kvar. Efter en fin stund med en iPod Touch idag som verkligen gav mersmak är jag än mer kluven.

Postad 06 March 2008 - 15:19

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Nu har jag tänkt att skaka liv i den här gamla tråden!

Men nu till problemet som jag fått med min Creative zen vision m.

Jag har haft min spelare i ca 2år & nu en dag då jag skulle slå på den så ville inte min spelare starta trotts att jag provade med att ladda den mer.

Det är bara den där där blå lampan uppe vid startläget som lyser i övrigt så kommer det varken ljud eller bild ur den.

Kan det ha blivit nåt fel på hårddisken?

Någon som vet?

Vad bör jag göra?

Osäker på om dom kan göra nåt på expert i Umeå där den är köpt.
Möjligtvis skicka iväg den men vem vet vad det kommer att kosta.

Hur svårt är det att byta hårddisk i spelaren?

Hur lång är garantin på en sån här spelare?

Redigerat av Unregistered1092, 06 March 2008 - 15:20.

Postad 06 March 2008 - 21:58

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

Nu har jag tänkt att skaka liv i den här gamla tråden!

Men nu till problemet som jag fått med min Creative zen vision m.

Jag har haft min spelare i ca 2år & nu en dag då jag skulle slå på den så ville inte min spelare starta trotts att jag provade med att ladda den mer.

Det är bara den där där blå lampan uppe vid startläget som lyser i övrigt så kommer det varken ljud eller bild ur den.

Kan det ha blivit nåt fel på hårddisken?

Någon som vet?

Vad bör jag göra?

Osäker på om dom kan göra nåt på expert i Umeå där den är köpt.
Möjligtvis skicka iväg den men vem vet vad det kommer att kosta.

Hur svårt är det att byta hårddisk i spelaren?

Hur lång är garantin på en sån här spelare?

Du bör absolut ta kontakt med Creative i Sverige, maken till bra service jag fick när jag lämnade in ett par högtalare till dem. Betalade frakt + att jag fick en ny högtalare trots att garantin gått ut.

Postad 07 March 2008 - 00:17

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Mm det låter bra då ska jag prova göra det efter helgen.

Postad 30 March 2008 - 16:12

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Jag kanske ska säga nu att jag tror att creative är ett sånt där företag som medvetet försöker att sätta käppar i hjulen då det knappt finns varken mailadress eller telefon nr på deras hemsida som man kan nå dom på.

Har även pratat lite med min bror som varit ägare av en ipod också med hårddisk men som pajade & jag hörde att det tydligen skulle bli billigare att köpa en ny apparat än att byta hårddisken på en sån där.

Jag har ifs bara ägt den ca 1,5år men dagens grejer verkar inte hålla längre & jag vet inte om det finns någon garanti på själva hårddisken i spelaren borde vara 3-5års garanti på hårddisken presis som i en vanlig dator.

Jag tar mig rätten att trampa lite över topic nu också.

Jag vill minnas att för 14-15år sedan så köpte jag mig en bärbar Sony walkman sport med kassettband som vände sig själv & den är mer använd än min creative & den fungerar fortfarande lika bra utan problem.

Så man kan ju undra om dom gör grejerna sämre med flit idag eller vad som egentligen blir bättre.

Jag har inte funderat så mycket på om jag ska orka prata med expert där den är köpt eller hur jag nu ska göra så får dom försöka få tag i creative.

Postad 01 April 2008 - 15:41

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Är det någon som varit i kontakt med den fysiska butiken ni köpt eran mp3/mediaspelare i & fått bra hjälp med att reklamera?
För creative är lite svåra att få tag i som sagt!

Postad 19 January 2009 - 23:51

Unregistered38753
  • Unregistered38753
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Har en zen vision:m som är ca 3 år gammal. Har ett stort problem med den. Den har sönder hörlurar! Köpte nya hörlurar till den och efter ca 1 månads användning så är den högra hörluren död (även med andra uppspelare), trodde jag fått ett par kassa lurar så reklamerade dem och tog en annan sort, samma sak där, högra luren avtar först gradvis i volym för att till sist inte låta någonting. Vänstra luren funkar utan problem. Lyssnar inte särskilt starkt. Känns som då garantin har gått ut att det blir dags för en ny spelare. Tråkigt eftersom den funkar bra i övrigt. Någon annan med samma problem?

Postad 10 February 2009 - 10:20

johan09
  • johan09
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Håller med senaste inläggen. Grymt svårt att få telekontakt med Creative. Har själv mailat deras support och fått svaret att de ej kan laga något där garantin har gått ut, har ej ZVM 60gb.

Mitt problem är att hörlurskontakten glappar, kommer bara mono ljud. Vet någon om det finns någon verkstad i Sverige dit man kan skicka och få lagat?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.