![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
Postad 20 augusti 2006 - 22:11
Postad 20 augusti 2006 - 22:13

Under 10 loppor för en helt ok 40" LCD kan ju inte vara annat Àn en iaf mycket prisvÀrd affÀr.
Men ######r va dom försvann snabbt nu mot slutet, sidan gick trögt som tusan nÀr jag var inne o knappade mig fram till en bestÀllning..... försvann Àven 5st pÄ dom ca 20min det tog.
Postad 20 augusti 2006 - 22:48

Jag vill ha en skÀrm med bra analog-tuner, sÄ det blir vÀl till att köpa en lite dyrare...
Lycka till med era inköp

Postad 20 augusti 2006 - 23:07
Hm, har hittat Ànnu fler döda pixlar pÄ min skÀrm. Tittar man noga sÄ.... FÄr gÄ igenom den ordentligt och se om den ska ersÀttas.
Hur mÄnga har du hittat dÄ?, Àr det fler Àn 12
Jag skulle prova nÄt av de dÀr Undead-pixel-programmen och fick dÀrmed bli vÀldigt nÀrgÄngen med TVn. DÄ hittade jag 2 till pÄ samma stÀlle och 1 pÄ ett annat stÀlle, dvs totalt 5 har jag hittat nu. PÄ hÄll syns de inte, inte heller i lÀgre upplösningar.
Postad 20 augusti 2006 - 23:14
Om jag nu ska köpa en tv för 10 000 (som Àr vÀldigt mkt pengar för jag som 17 Äring) mÄste jag veta att den levererar en bra bild! DÀrför avstod jag frÄn denna och ska köpa en A321, kÀnns betydligt bÀttre men mindre.
Postad 20 augusti 2006 - 23:17
Postad 20 augusti 2006 - 23:26
Postad 21 augusti 2006 - 07:06
priset e fortfarande 9995:- , 12 st kvar... ska man eller?!
Fan... Àr ni ensamstÄende eller har ni ingen Mamma att frÄga...
massa trams bara i trÄden, köp eller inte... tror inte sÄ mÄnga Àr intresserade
hur du gör

Postad 21 augusti 2006 - 08:08
Priset Àr för övrigt höjt nu till 12995:-
Skit oxÄ... hade tÀnkt att klippa en jÀvel ! Men noway nu nÀr det Àr 3 lax dyrare.......

FÄr vÀnta tills nÀsta runda av veckansklipp....

Postad 21 augusti 2006 - 10:28

Dessutom har komplett.se nytt veckans erbjudande som jag blev lite sugen pÄ, LCD-skÀrm för dator för 2200:-, kan bli dyrt det hÀr i slutÀndan, suck..
Postad 22 augusti 2006 - 06:15

Postad 22 augusti 2006 - 10:42
Ciao
Postad 22 augusti 2006 - 11:39
Har haft denna TV sedan i fredags och kan bara konstatera att det var helt rÀtt köp för mig!
Inga problem att fÄ till 1:1 pixelmappning via DVI (1366*768). SkÀrpan Àr fantastisk i Windows, inga problem att t.ex surfa pÄ nÀtet ifrÄn TV-soffan pÄ 3.5M avstÄnd (Àndrat till 120 dpi fonter)
Kör marksÀnd digital-TV via HTPC:n och det ser mycket bra ut. TV:n Àr som tidigare nÀmnts knÀpptyst.
En död pixel hade mitt exemplar, den lyser blÄtt och sitter mitt pÄ skÀrmen. Inte en chans att se den pÄ lÀngre avstÄnd Àn 1M dock, sÄ det Àr inget som stör.
Jag var lite bekymrad för designen ocksÄ, tyckte den sÄg lite plastig ut pÄ bilderna men den Àr faktiskt riktigt snygg i verkligheten. Kvalitétsintrycket pÄ TV och fjÀrr Àr ok, vÀl i klass med mer etablerade mÀrken tycker jag.
Ljusstyrkan och kontrasten rÀcker gott till. SvÀrtan kunde varit bÀttre, fick lite panik i början dÄ hörnen lyste vÀldigt mycket. Detta ordnade dock till sig efter nÄgra minuter (nÄn slags "inkörning" eller bara temperaturkÀnslighet, vad vet jag)
Slutsats: Ja, det finns bÀttre LCD-TVs, men stÀll dig frÄgan om det Àr vÀrt de extra pengarna för att fÄ lite bÀttre svÀrta eller kanske bÀttre bildbehandling (speciellt om du tÀnker köra digital TV och DVI...)
Jag var tvungen att lÀgga in ett registry-hack för att MCE inte skulle byta uppdateringsfrekvens dÄ man kör i fullskÀrm, men detta problem kanske Àr allmÀnt kÀnt.
NÀ... hur göra det (registerhacket alltsÄ)

Postad 22 augusti 2006 - 11:55
Genom att Àndra denna registrynyckel sÄ förhindrar man att MCE byter uppdateringsfrekvens nÀr man vÀxlar till fullskÀrmslÀge. Man kan tydligen Àven köra "dxdiag" och sÀtta uppdateringsfrekvensen manuellt under "Ytterligare hjÀlp -> à sidosÀtt", jag fick inte detta att fungera..
Det Àr bara att kavla upp Àrmarna vad gÀller meckande i registryt om man vill fÄ MCE att fungera ordentligt verkar det som.

Postad 22 augusti 2006 - 15:38
Se hÀr.
Genom att Àndra denna registrynyckel sÄ förhindrar man att MCE byter uppdateringsfrekvens nÀr man vÀxlar till fullskÀrmslÀge. Man kan tydligen Àven köra "dxdiag" och sÀtta uppdateringsfrekvensen manuellt under "Ytterligare hjÀlp -> à sidosÀtt", jag fick inte detta att fungera..
Det Ă€r bara att kavla upp Ă€rmarna vad gĂ€ller meckande i registryt om man vill fĂ„ MCE att fungera ordentligt verkar det som.ÂJag hĂ„ller just nu pĂ„ att labba med lite andra nycklar för att begrĂ€nsa vilka DVB-T-frekvenser som ska scannas av MCE..
oki... dÀr fanns det ju mÄnga som tyckte och tÀnkte... kan du klippa ur just det som fick det att fungilera för dej.. och klippa in det hÀr vore det mumma

har idag fÄtt hem den :-) men fÄr inte datorn att fixa rÀtt upplösning sÄ det finns lite pill innan det kommer bilder, men det kommer sÀker nÄgon annan före

Bara sÄ ni vet... Biltemas snik DVI-Kabel passade inte i min tv... satt 4st stift vid det stora flata stiftet som det inte fanns hÄl för pÄ tvŽn... klippte bort dessa

Redigerat av .com, 22 augusti 2006 - 15:47.
Postad 22 augusti 2006 - 15:59
2..Type in "regedit" and hit enter
3.Navigate "to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Media Center"
4.Double click on "EnableRefreshRateChange", change the value in the "Value Data" field from "1" to "0", press ok and close the registry...
Trist med DVI-kabeln.. Det finns ju olika sorters DVI-kabel, den du ska ha heter DVI-D
Postad 22 augusti 2006 - 17:25

Men jag förstÄr mig inte riktigt pÄ dator>dvi>tv. FÄr bra bild men jag lyckas inte fÄ till upplösningen 1366x768 som ska till för att det ska bli pixelmappat. Hur gör man? Sitter med ett ATI grafikkort om det Àr till nÄgon hjÀlp.
Postad 22 augusti 2006 - 17:45
//David
Postad 22 augusti 2006 - 18:38
Fick hem min idag och visst Ă€r jag grymt nöjd men ett problem bara. Ăr det nĂ„gon speciell DVI kabel till ATI:s grafikkort? Jag sitter sjĂ€lv med ett Radeon X850XT men DVI porten ser inte likadan ut pĂ„ grafikkortet som den pĂ„ TV:n. NĂ„gon som vet vilken kabel jag tros behöva?
//David
Du ska ha en sÄdan som passar i tv:n, grafikkortet kan anvÀnda sig av i princip alla dvi-kablar, medans tv:n vill ha en dvi-d. (massa smÄ piggar och en avlÄng utan smÄ pÄ sidorna)

Postad 22 augusti 2006 - 18:46
Ăr det sĂ„ pĂ„ alla LCD aparater eller Ă€r det hĂ€r en sölig variant? 8ms trodde jag var Ă„t det bĂ€ttre hĂ„llet.
Skulle jag slippa problemet om jag hade en plasma.
Kan det vara nÄgot annat som Àr knas?
Jag har boxer som tv kÀlla.
Postad 22 augusti 2006 - 19:35

En överaskning var att den blev sÄ varm... blir alla det?
en fin skÀrmslÀckare... och den skulle fungera som braskamin oxÄ

Redigerat av .com, 22 augusti 2006 - 19:44.
Postad 22 augusti 2006 - 19:48
Postad 22 augusti 2006 - 20:01
Postad 22 augusti 2006 - 20:07
Ingen som bara kan nÀmna lite snabbt hur man fÄr in upplösning 1366x768 frÄn datorn till tvn :/ ?
Jag har ocksÄ problem med 1366X768, min dator (Catalyst Control Center) sÀger att max uplösning Àr 1280X720.
Har kopplat med DVI frÄn ett Radeon 9800.
Postad 22 augusti 2006 - 20:12
Ingen som bara kan nÀmna lite snabbt hur man fÄr in upplösning 1366x768 frÄn datorn till tvn :/ ?
Jag har ocksÄ problem med 1366X768, min dator (Catalyst Control Center) sÀger att max uplösning Àr 1280X720.
Har kopplat med DVI frÄn ett Radeon 9800.
Samma hÀr, typ. Eller jag kan fÄ in 1360x768 i windows bildskÀrminstÀllnigar. Men dÄ blir bilden för stor för tvn och hela "fönstret" fÄr inte plats pÄ skÀrmen. Vet inte vad som kan vara fel, eller vad man ska göra för att fÄ till detta bra.
Postad 22 augusti 2006 - 20:18
Postad 22 augusti 2006 - 20:20
Postad 22 augusti 2006 - 20:39
Se till att ni anvĂ€nder Utökat skrivbord. Och prova att Ă€ndra upplösningen pĂ„ den andra skĂ€rmen sĂ„ hoppar det fram. SĂ„ var det för mig i alla fall. Ăven om jag inte alltid fĂ„r 1366, utan oftast bara 1360 men 3 rader borta pĂ„ varje sida klarar jag mig utan.
Saken Àr ju den att nÀr jag har upplösningen 1360x768 sÄ försvinner inte bara 3 rader pÄ kanterna utan Àven nÄgra rader pÄ höjden, eller ganska mÄnga, vilket Àr störande ibland. Ska det vara sÄ?
Postad 22 augusti 2006 - 21:34
Finns en guide över hur man fÄr Àkta pixelmapping, beror dock mycket pÄ grafikkortet... Jag fÄr 1:1 via vga frÄn det inbyggda grafikkortet pÄ min bÀrbara sÄ det Àr bara att försöka vidare...
Postad 22 augusti 2006 - 22:01
Postad 22 augusti 2006 - 22:59
Ska köpa en DVI kabel imorrn och försöka fÄ ut vettig bild frÄn datorn.
NÄgra bilder pÄ pjÀsen finns i mitt galleri..
Postad 23 augusti 2006 - 01:02
"22 aug kl 16:15 FörsÀndelsen Àr pÄ vÀg till mottagaren. "
...och ingen tv blev det...hÄller tummarna för att det blir idag.
Postad 23 augusti 2006 - 01:19
Fick min idag, har kopplat in den Ä kollat lite pÄ vanlig sunkig "Tele2Vision" analogtv som erbjuds hÀr i huset. Varken besviken eller lyrisk, kvaliteten duger att titta pÄ.
Ska köpa en DVI kabel imorrn och försöka fÄ ut vettig bild frÄn datorn.
NÄgra bilder pÄ pjÀsen finns i mitt galleri..
Grattis. Vad blev det för frakt pÄ den? Den e nu pÄ tilbud i Norge til 8995 norska, men her e frakten pÄ 1500 norske kroner, og det tykker jag er lite dyrt.

Redigerat av Rolle12, 23 augusti 2006 - 01:20.
Postad 23 augusti 2006 - 01:20

Nu skulle jag behöva lite tips, har inte uppgraderat mina komponenter pÄ över ett Är sÄ det Àr god tid..
AMD Athlon 64 3200+
Abit NF8 S754
2 x PC3200 DDR-DIMM 512MB
GeForce FX5200 128MB DDR AGP TV-Out/DVI...
1. Ăr det ens vĂ€srt att uppgradera med ett AGP kort, ex köpa GF 6600/6800 eller byta i princip allt och byta till PCI express?
2. NÄgon som vet nÄt ang Pinnacle Showcase 200, kan det va nÄt?
3. Har aldrig riktigt satsat pÄ en HDPC, Àr helt efterbliven pÄ TV-kort. Hur pass vÀrt Àr det att kolla pÄ TV genom datorn?
Kanske http://www.komplett.....asp?sku=323320 ? (kommer ej ihÄg om mb stöder 8X..)
22 aug kl 22:08
Ărebro 2, FörsĂ€ndelsen har ankommit och sorterats pĂ„ den uppsamlande Godsterminalen.
Med lite tur sÄ Àr den hÀr imorn, helskinnad

Redigerat av Cerno, 23 augusti 2006 - 01:36.
Postad 23 augusti 2006 - 05:44
Var tvungen att inhandla en jag med.. Fick skattepengarna samma dag som jag lÀste trÄden, 11000
, mÄste vara ett tecken.
Ărebro 2, FörsĂ€ndelsen har ankommit och sorterats pĂ„ den uppsamlande Godsterminalen.
21 aug kl 22:27
StÄr det för mig fortfarande.. Hoppas att det bara Àr posten som Àr dÄlig pÄ att updatera.
Hade rÀknat med att fÄ den idag

Postad 23 augusti 2006 - 06:31
Var tvungen att inhandla en jag med.. Fick skattepengarna samma dag som jag lÀste trÄden, 11000
, mÄste vara ett tecken.
Nu skulle jag behöva lite tips, har inte uppgraderat mina komponenter pÄ över ett Är sÄ det Àr god tid..
AMD Athlon 64 3200+
Abit NF8 S754
2 x PC3200 DDR-DIMM 512MB
GeForce FX5200 128MB DDR AGP TV-Out/DVI...
1. Ăr det ens vĂ€srt att uppgradera med ett AGP kort, ex köpa GF 6600/6800 eller byta i princip allt och byta till PCI express?
2. NÄgon som vet nÄt ang Pinnacle Showcase 200, kan det va nÄt?
3. Har aldrig riktigt satsat pÄ en HDPC, Àr helt efterbliven pÄ TV-kort. Hur pass vÀrt Àr det att kolla pÄ TV genom datorn?
Kanske http://www.komplett.....asp?sku=323320 ? (kommer ej ihÄg om mb stöder 8X..)
bra grejor hÀr
Postad 23 augusti 2006 - 06:35
1.From start menu select "Run"
2..Type in "regedit" and hit enter
3.Navigate "to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Media Center"
4.Double click on "EnableRefreshRateChange", change the value in the "Value Data" field from "1" to "0", press ok and close the registry...
Trist med DVI-kabeln.. Det finns ju olika sorters DVI-kabel, den du ska ha heter DVI-D
hmm... hittar inte "EnableRefreshRateChange"

Postad 23 augusti 2006 - 07:31
, mÄste vara ett tecken.
21 aug kl 22:27
StÄr det för mig fortfarande.. Hoppas att det bara Àr posten som Àr dÄlig pÄ att updatera.
Hade rÀknat med att fÄ den idag
Ah, sĂ„ stĂ„r det för mig ocksĂ„ (klockslag 22.39 dock). Den har alltsĂ„ varit i Ărebro tvĂ„ dagar nu! Ringt till posten och de visste inget. De sa att systemet ibland inte uppdateras sĂ„ den skulle kunna ha kommit till mitt företagscenter. Ringde dĂ€rför dit o kollade men icke. TVjĂ€#€ln Ă€r alltsĂ„ fortfarande i Ărebro! Starkt jobbat posten. Har ni andra fĂ„tt den levererad frĂ„n Norge?
Skulle höra av mig till kundtjÀnst igen om det inte hÀnde nÄgot under dagen.
Börjar fundera pÄ att ha den som sovrumsTV

Postad 23 augusti 2006 - 08:20
Komplett skickar vÀl allt frÄn Norge? Har för mig att deras lager ligger dÀr och att de bara har ett litet servicestÀlle (och nmera hÀmtlader) i Gbg.Har ni andra fÄtt den levererad frÄn Norge?
Postad 23 augusti 2006 - 08:29
Postad 23 augusti 2006 - 08:37

Postad 23 augusti 2006 - 08:52
Postad 23 augusti 2006 - 09:00
Blev en TV för mig med.
Ăr dock lite fundersam över hur man fixar till bilden för XBOX 360.
Jag har köpt en VGA kabel till den och fÄr inte till det med upplösningar över 1024x768.
Antingen Àr det TV:n som inte fattar att xboxen Àr instÀlld pÄ 1366x768 eller sÄ klarar inte XBOXen av att stÀlla in 1366x768 via vga kablen.
NÀr jag stÀller in upplösningar över 1024x768 sÄ ser tv:n alla upplösningar som 1024x768 i 60Hz.
Jag kan dock stÀlla in wide lÀge men det Àr ju inte riktig 1:1 pixelmappning typ eller ger xboxen en anamorphic bild via vga ocksÄ ? (mÄnga frÄgor hÀr)
Man kanske mÄste ha en komponentkabel för att detta ska funka?
Annars Àr jag mycket nöjd med tv:n förutom att den flimrar nÀr man byter analoga kanaler, funderar pÄ om det har med att tv försöker kolla vad försorts sÀndning som visas och gör nÄtt och sÄ visar den det. Kan ju vara sÄ att de vill visa kanalen snabbt och vÀntar inte tills bilden har stabiliserats.
/P
Postad 23 augusti 2006 - 09:43
Fösta intryck:
-Inga döda eller lysande pixlar
-OK bild via comhem analogt men inte mer, mÄste fixa digitalt
-HD material och dvd-filmer ger otroligt fin bild
-XBOX spelen blir som nya om dom klarar 720p vilket mÄnga faktiskt gör
Mycket nöjd över detta planerade impulsköp

Har ni frÄgor Àr det bara att köra pÄ sÄ ska jag försöka svara
Postad 23 augusti 2006 - 09:48
Valde du hempaket som leveranssÀtt? Jag valde företagspaket. Lite billigare, men man fÄr Äka och hÀmta sjÀlv hos posten.
Jag valde företagspaket och vÀntade mig att fÄ hÀmta det pÄ posten, men över 35kg sÄ körde dom hem vilket sorts paket man Àn hade bestÀllt, sÄ det Àr ju bara att tacka och ta emot

Postad 23 augusti 2006 - 09:50
Jag bestÀllde i söndags med företagspaket och fick det levererat till dörren av posten kl 10 pÄ tisdag morgon sÄ jag Àr mycket positivt överaskad. Trodde jag skule bli tvugen att ge mig av och hÀmta den sjÀlv.
Fösta intryck:
-Inga döda eller lysande pixlar
-OK bild via comhem analogt men inte mer, mÄste fixa digitalt
-HD material och dvd-filmer ger otroligt fin bild
-XBOX spelen blir som nya om dom klarar 720p vilket mÄnga faktiskt gör
Mycket nöjd över detta planerade impulsköp
Har ni frÄgor Àr det bara att köra pÄ sÄ ska jag försöka svara
NÀr du kör xbox i 720p, spelar du ntsc spel dÄ?? Har sjÀlv en chippad xbox hemma och funderar pÄ att köpa en komponent-kabel och koppla in den till tvn, men dÄ mÄste man som sagt köra med ntsc-spel va?
Postad 23 augusti 2006 - 10:11
clasohlson har för 149 som fungerarBara sÄ ni vet... Biltemas snik DVI-Kabel passade inte i min tv... satt 4st stift vid det stora flata stiftet som det inte fanns hÄl för pÄ tvŽn... klippte bort dessa
men det stora flatstiftet verkade oxÄ för stort
![]()

0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar