såg en sak nu när jag satt och kollade på lite bilder... varför har den silverfärgad fot på en del och helsvart på andra? lätt snyggast med den silvriga ju...
Redigerat av snovvebovve, 04 November 2006 - 10:58.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 04 November 2006 - 10:44
men ojsan så köpsugen jag blev nu... men hur är det med det där ljusläckaget egentligen?
såg en sak nu när jag satt och kollade på lite bilder... varför har den silverfärgad fot på en del och helsvart på andra? lätt snyggast med den silvriga ju... Redigerat av snovvebovve, 04 November 2006 - 10:58. Postad 04 November 2006 - 12:13
Väldigt litet för de flesta, n del verkar dock ha mer. Jag får hem två skärmar i början av veckan så jag ska undersöka dom också. Postad 04 November 2006 - 15:20
För sjutton gubbar grabbar, om ni ska posta bilder, ställ in ISO-känsligheten och exponeringen så att det ser ut ungefär som med blotta ögat.
Det här är ganska verklighetstrogna bilder. ISO 200, slutartid 1/4 sekund, -1/3EV exponering på den första. Den andra är också på ISO 200, med slutartid på 1/160 sekunder, -2EV exponering. ![]() L204WT vs HP vs19e (19 tum) ![]() Brightness-referens. Lustigt nog står LGn på 35 brightness, medan HPn står på 75. LGn är verkligen grymt mycket ljusstarkare på max. Jag är nöjd med skärmen, den visar färger oändligt mycket bättre än HPn. Stör mig lite på ljusläckage uppe och nere, men jämfört med HPn verkar det inte alls vara så farligt. Verkar det jämförtbart med era skärmar? Dock har jag en lysande grön pixel i mitten någon tum från vänster kant, men pixlarna är så små att den knappt syns. Enligt Siba skulle dock tilläggsförsäkringen även täcka pixelfel, så vi får se om jag försöker få skärmen utbytt. Redigerat av Jickel, 04 November 2006 - 16:36. Postad 04 November 2006 - 16:38 Skärmen från sidan med väggfäste (Limited Label - WM557, 299kr på siba) Så sitter den just nu fäst på väggen i dagsljus. Bild med svart bakgrund. Snett uppifrån. Är väldigt nöjd med skärmen, var inne i nordstan på siba och köpte denna skärmen igår, torsdag, för 2690kr med ett väggfäste för 299kr. Det där med att den läcker ljus är inget farligt alls tycker jag, inget man tänker på heller för den delen. Foten är ju som vi alla vet plastig så jag övervägde att köpa ett väggfäste åt den men stötte på lite problem med designen på skärmen vid monteringen. Skärmfotdelen består av tre delar som man ska sätta ihop. Den översta delen som sitter fast i skärmen har jag inte kommit på hur man ska demontera den, det verkar vara väldigt svårt iallafall, och det verkar också vara svårt att demontera skalet med för den delen. Ja, grejen var att fotfästet stack ut en bit när jag skulle montera den på väggfästet så det blev svårt att köra in den i det läget den skulle sitta i, eller gick inte alls. Jag fick helt enkelt lösa det med att bara använda de två översta skruvarna på vesafästet på skärmen och vinkla ut metallplattan lite som sitter på skärmen. Men som det är nu är det inga problem alls, var bara lite stökigt med det i början när man ville ha upp den på väggen, men vad gör det nu egentligen... Redigerat av bNet, 04 November 2006 - 16:49. Postad 05 November 2006 - 00:35
bNet: Oj, känns nästan som att du får skaffa ett mindre skrivbord för på bilderna känns det som att det är låångt mellan tangentbord/mus fram till skärmen?
Postad 05 November 2006 - 10:16
Nu har jag äntligen fått min L204WT, som jag har väntat...
Mina omdömen: Utseendemässigt: Jag har silvervarianten med fot i silver/svart. Den är snygg, med en stilren tunn silverkant runt panelen. Jag gillar att alla knappar är bakom panelen i högerkanten. Man vänjer sig snabbt vid det, och det gör fronten ännu renare. Foten är ful, men det är av sekundär betydelse. Mekaniskt: Foten är plastig och instabil när man rör på den för att ställa in vinkeln, men när man väl ställt in den som man vill ha den så spelar det ingen roll, tycker jag. Ljusläckaget: min läckte lite i överkant, men när man drog ner ljuset från 100% till mer rimliga 60% blev läckaget försumbart. Panelen: Upplösningen är underbar, man får plats med massor på skrivbordet. Skärpan är bra, som den brukar vara på en TFT-skärm, så om den är antireflexbehandlad så är det åtminstone inget som gör bilden suddig. Det är, tack och lov, en klassiskt "matt" panel som är tämligen okänslig för belysning och reflexer. Jag hatar alla dessa TrueLife/Bright View/Diamond View/X-Black/Crystal Bright/Crystal View och allt vad de heter. Vill jag spegla mig går jag till badrummet, när jag sitter vid datorn vill jag bara se datorbilden. Svärtan är okej men inget extraordinärt, LCD har rent konstruktionsmässigt en klar nackdel i detta avseende jämfört med t ex CRT. Kontrasten är okej, men den har problem med hög- och lågdagrar. Framförallt högdagrar verkar den ha svårt att få till, riktigt ljusa nyanser blir lätt vita. Jag har dock inte mixtrat så mycket med inställningar ännu så jag ska inte döma ut den helt på detta område ännu. Betraktningsvinkeln är dock typisk för en TN-skärm och gör att man aldrig kan prata om bra färger på en skärm med TN-panel, oavsett hur många bitar de använder sig av ("fuskbitar" eller ej är egalt). Horisontella betraktningsvinkeln: Tittar man på skärmen snett från sidorna blir bilden grönaktig. Man behöver inte stå mycket vid sidan av mitten för att fenomenet ska uppträda, att sitta två bredvid varann och kolla film är nog ingen hit, skulle jag tro. Vertikala betraktningsvinkeln: Tittar man på skärmen uppifrån blir bilden blåaktig och "inverterad", och underifrån blir den grönaktig. Men som vanligt på TN-paneler så är denna vinkel ännu snävare, så till den milda grad att samma färg/nyans på övre delen av skärmen ser helt annorlunda ut på undre delen av skärmen. Detta är ganska uppenbart om man gör följande: Scrolla en forumsida upp och ner. Balken där signum och datum står är betydligt ljusare i nederkant än den är upptill. Jag sitter inte extremt nära skärmen, mitt bord är 80 cm djupt och jag har skärmen så långt bak på bordet som det går, så jag har ca 60 cm mellan ögonen och skärmen. Det här fenomenet är visserligen ganska normalt för TN-paneler, men jag hoppades, och trodde efter att ha läst folks omdömen på diverse forum (bl a detta), att den här TN-panelen skulle vara bättre i det avseendet, men icke. Sammanfattning bildkvalitet: Bra skärpa, inga reflexer, ingen ytbehandling som gör bilden "dimmig". Problem med kontrast i låg- och högdagrar, samt påtagliga betraktningsvinkelproblem (kan detta bero på/förstärkas av ytbehandling?). När man köper denna skärm bör man ha klart för sig att den INTE är märkbart bättre än de flesta andra skärmar som har TN-panel avseende just betraktningsvinklarna. Det är ingen "revolutionerande" TN-panel i denna skärm, som en del omdömen på ett par forum på nätet har fått mig att tro. Att säga att betraktningsvinkeln är 160 grader, som specen säger, är i mitt tycke ren lögn. Summa summarum: Jag är inte helt nöjd med skärmen, men den får nog duga ett tag i alla fall. Dels orkar jag inte börja skicka tillbaks den, och sen så är den trots allt klart bättre än skärmen på min bärbara dator, och jag slipper sitta med skärmen alldeles framför näsan. Dessutom var den riktigt billig, och det är ju trevligt. Redigerat av pajala73, 05 November 2006 - 13:16. Postad 05 November 2006 - 15:20
Visst är det aningen luftigt, men det tycker jag om. Mycket friare nu från hur det var innan, då hade jag en 21" crt.. så du kanske förstår i grund och botten varför jag har ett djupt skrivbord Postad 05 November 2006 - 22:59
Jag köpte precis en L204WT skärm och är inte helt nöjd. Hade innan en Samsung 17" med DVI och hade perfekt bild, nu kör jag med DVI på denna med såklart, men tycker bilden är sämre. Om man tittar på svart text på en grå bakgrund tex, som i ett vanligt windows formulär o liknande så ser jag som ett vitt "sken" runt de svarta bokstäverna, det har jag sett innan på monitorer med analog ingång o det fick jag på samsungskärmen när jag körde analogt, men aldrig med DVI kabel, ska det vara så på denna? Om man går in i menyn på skärmen och sedan ner till inställningarna för SKÄRPA så kan man ju justera den i 10 steg, drar man upp den mot 10 så förstärks denna effekten och 4 och neråt så blir det ju bara suddigt så varför nån vill ha det vet jag inte? 5an är den jag kör o jag ser då detta problemet?
Min skärm som är nått med eller ska det verkligen vara så? Postad 06 November 2006 - 01:10
Samuel: Jag ser verkligen inget liknande, pixlarna runt om bokstäverna ser helt "normala" ut. Trist för dig. :/
Jag har nu märkt att backlight bleeding i skärmens över- och underkant (och vad jag kan se, i stort sett bara just där) ökar från i stort sett inget alls till ganska påtaglig styrka de första 10-15 minutrarna efter att man slagit på skärmen! Vad jag kan se verkar inte skärmen i övrigt öka i ljusstyrka. Även på 0 brightness syns bleeding:en. Det vore trevligt om någon annan kunde kolla om de upplever samma sak. I början, när skärmen är "kall", är verkligen över- och underkanten inte ett dugg ljusare än resten av den något något ojämna svärtan. Postad 06 November 2006 - 07:13
Det är möjligtvis inte så lätt att se det, är man van vid en CRT så lär man inte märka det, men har man suttit med en TFT och analog ingång så har man nog märkt av fenomenet. Det är inte alls lika mycket på denna skärmen som en med analog ingång, men jag ser det ändå, vilket jag inte alls fick på min gamla skärm.
pixlarna runt tex en bokstav blir lite lite ljusare än vad de borde vara, så det är som om pixeln som kommer efter en svart blir lite för ljus mot vad den borde vara. Ingen annan som märkt detta? Eller är det bara min skärm? Postad 06 November 2006 - 11:13
samuel: Det är alltså vid statisk text detta sker? Vitt sken efter svarta figurer kan ju annars uppkomma som en effekt av "overdrive" vid rörliga bilder, något som en viss Samsung-skärm (var det 940bf?) med 2 ms i responstid tyudligen led av.
Postad 06 November 2006 - 12:04
ja det är vid statisk text, som tex texten här i internet explorer uppe i menyn "Arkiv Redigera Visa Favoriter Verktyg Hjälp" De får ett vitt sken runt sig, det är inte alls mycket, inte alls som på en skärm med analog ingång, men man ser det ändå. För att förstärka effekten kan man öka skärpan i skärmmenyn, då ser man det tydligare, men jag får det lite vid skärpa=5 också och alla lägra än 5 är ju bara suddiga så de går ju inte att använda
Postad 07 November 2006 - 00:00
jag märkte precis att om jag tittar på skärmen lite uppifrån så försvinner problemet istortsett, medans om jag tittar underifrån så blir det värre, verkar ju lite dumt att man ska vara tvungen att se skärmen ovanifrån? Vill helst ha ögonhöjden ungefär i mitten av skärmen, det kunde jag med min gamla skärm utan problem. Nån annan som märkt detta? Testa att titta på vanlig svart text mot grå bakgrund (som i windows formulären) och titta underifrån så syns det bäst, det blir en vit "skugga" runt texten, eller är det nått med min skärm? Verkar ju funka bra för övrigt.
Postad 07 November 2006 - 00:15
Vad är detta nu då? Dell fot/stativ på en lg-skärmen
Så efter som jag hade en gammal slaktad dell-skärm med schysst fot, så modifera jag den lite, och efter som de redan fanns vesa-fästen i dell-skärmens chassi så passa den perfekt.
DSC00340.JPG 450.67K
143 Antal nerladdningar
DSC00342.JPG 367.73K
84 Antal nerladdningar
DSC00346.JPG 378.45K
54 Antal nerladdningar
DSC00341.JPG 458.23K
95 Antal nerladdningar
DSC00344.JPG 344.5K
65 Antal nerladdningar
DSC00345.JPG 350.65K
81 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered7293005e, 07 November 2006 - 00:24. Postad 07 November 2006 - 08:18
Beställde min LG 204WT från SIBA i fredags efter middag och hämtade ut den igår måndag! Skärmen äger helt klart! Riktigt nice skärm, mycket för pengarna!
Postad 07 November 2006 - 11:34
Kul att man bor i långbortistan, jag beställde torsdag förmiddag och har inte kunnat hämta ut den än. Den bör dock dyka upp på ICA här på Ålidhem i Umeå nu på eftermiddagen.
Nu ska jag kila iväg med generatorn till bilen i rggsäcken och se om jag kan få cykeln reparerad samt reservdelar till bilen, snart funkar ingenting här känns det som... Edit: Okay, Skärm nr 1: Har riktigt input lag om man kör med dvi, blev illamående av att försöka spela, fungerar bra med vga. Skärm nr 2: Anti-reflex behandligen är rejält skrapad, eller så är det den smutsigaste yta jag sett på en ny skärm, iaf, ska köpa en microfiberduk i morgon så att jag kan vara hundra på att det inte är smuts. Men blir nog en rma.... Skärm nr 1 kansek åker på rma också, kan ju vara kul med dvi... Redigerat av Unregisteredab349fae, 07 November 2006 - 22:54. Postad 08 November 2006 - 11:46 Kan du kolla om det e samma panel i de båda eftersom bara den ena har input-lag? Eller om någonting annat skiljer de båda åt? Redigerat av StarChild, 08 November 2006 - 11:47. Postad 08 November 2006 - 11:52
Alltså, bara den ena jag monterat ihop än. den andra var föresten inte skrapad. Lyckades rengöra den, tror det var nå silikon eller nåt men det släppte direkt i princip då jag började rengöra.
Postad 09 November 2006 - 07:42
Men jag som var inställd på denna skärmen och så höjer siba priset innan de får in den på lager ¤#&"!#"¤
Postad 09 November 2006 - 22:12
men fuck, vad var det bra för??? Postad 10 November 2006 - 00:20
To slow grabbar, men man får se det från den ljusa sidan, den är fortfarande relativt "billig". Efter att ha kalibrerat in skärmarna är jag nu riktigt nöjd, funkar väldigt bra i spel samt mina ögon gillar lcd betydligt bättre än crt.
Postad 10 November 2006 - 10:39
Semlan>>
Har ej hunnit packa upp min..det blir i helgen det! Tänkte höra vad du har dina inställningar på din skärm? Alla andra verkar ju vara missnöjda med sina inställningar så dela med dig! Redigerat av Dum-Dan, 10 November 2006 - 11:58. Postad 10 November 2006 - 12:49
Brightness: 30-40, pillar alltid på den här, inte bestämt mig än.
Contrast: 60 Gamma:0 Color: 6500k Sharpness:4 Är dom jag kör med just nu och de fungerar okej, inte pillat lika mycket med andra skärmen eftersom den står vid tjejens dator. Kanske ska säga att jag inte riktigt är 100% (Trots att jag skrev det...*s*....men jag är aldrig nöjd över något ändå.), det finns alltid rum för förbättringar. Redigerat av Unregisteredab349fae, 10 November 2006 - 12:52. Postad 11 November 2006 - 13:13
Jag har en död pixel lite till höger ovanför "windows ramen" där nere.. Har öppet köp, men denna skärm har jag itne stört mig alls på blödningen.
Nu har siba höjt priset också, så jag skulle på "betala" några hundra extra för en ny skärm väl? Hur skulle ni gjort, nöjt er, eller bytt? Postad 11 November 2006 - 17:29
Är det någon här som lyckats få bort fotfästet bak på skärmen? Alltså det fästet som sitter fast i skärmen.
Skulle gärna vilja få bort det så jag kan få upp skärmen på väggen. Postad 12 November 2006 - 01:10
Jag fick öppna upp skärmen genom att ta bort ramen på framsidan, och skruva ur skruvarna ur vesa fästerna och lyfta ur själva innehållet ur själva skalet, och sen skruva loss fotfästet från insidan, Detta gjorde jag för att även om jag fick bort benet till foten så skulle själva fästet till benet ta i mitt dellstativ jag använder se några inlägg upp. OBS: Bänd inte med skruvmejsel i skåran runt om sidorna, de kommer bara skapa fula märken, utan tag tag iden lilla kant som jag visar på bilden. Och pressa försiktigt utan och neråt de funka för mig. I hörnen kan de va svårast att lossa ramen, så där kan de va bra att ha en skruvmejsel till hjälp, och bända på dom ställerna du har fått loss tillräckligt mkt för att inte skada plasten. Även om en del plastklips kan gå sönder så gick de att sätta ihop ändå. Akta lcd-panelen bara den är av glas.
DSC00350.JPG 233.66K
108 Antal nerladdningarGörs på egen risk, tar inget ansvar ifall ni förstör era skärmar pga av detta. Redigerat av Unregistered7293005e, 12 November 2006 - 01:16. Postad 12 November 2006 - 10:34 Är den värd att köpa då? Postad 12 November 2006 - 11:39
skulle aldrig tänka mig att du måste betala mellanskillnad när du byter skärmen mot en ny bara för att priset skulle gått upp. jag skulle absolut inte gått med på det iaf... edit förvisso om du menar att du lämnar tillbaks den på öppet köp och sen köper en ny blir det nog kanske så. vet inte hur LG:s pixelpolicy ser ut med byten... Redigerat av snovvebovve, 12 November 2006 - 11:42. Postad 12 November 2006 - 12:02
Kan ju ringa och höra med dom så jag slipper köra fram och tillbaka i onödan.. borde jag kolla upp LGs pixelgaranti innan, och isåfall, vart hittar jag den? Om inte LGs garanti hjälper så kan manju ha tur och träffa på en hjälpsam Siba anställd som byter den ändå. Jag var smart denna gången och har ännu inte satt på foten till skärmen (har den staplad på böcker Postad 12 November 2006 - 15:50
Säker på att den är död då och inte bara fastnat? om den har fastnat så kan man få igång den igen med lite olika program.
Postad 12 November 2006 - 17:33
Den lyser blått när jag har svart bakgrund, den har väl bara fastnat då? Men har testat ett "blinkande" program i typ 20 minuter, och att massera den med tops (dock inte så jättehårt). Detta hjälpte inte iaf, några fler förslag innan jag byter skärmen? Postad 12 November 2006 - 22:26
Mahti: Har du öppet köp så har du ju med Bytesrätt.. och då byter du bara skärmen. Inga pengar imellan. LG:s pixelgaranti hjälper inte i detta fall.
Redigerat av StarChild, 12 November 2006 - 22:27. Postad 12 November 2006 - 22:47
Bytesrätt innebär ju inte att han får byta en felfri vara mot en annan felfri vara. Klart som faan att han kommer att få lägga pengar emellan till den andra skärmen, om dom inte är snälla dvs.
Postad 13 November 2006 - 11:26
semlan: bytesrätt gäller som du säger mellan en felfri vara till en annan felfri vara. Men eftersom denna vara inte går på pixelgarantin så klassas den som felfri.. Annars hade det ju inte varit någe problem med att lämna tillbaka varan för att den var delvis defekt.
Han ska inte lägga pengar för att byta skärmen mot en likadan skärm. Kontakta din lokala konsumentvägledare om du är osäker. Dum-Dan: Att det bara gäller oöppnade förpackningar är återförsäljarna som försöker luras med. Det är dock så att de kan kräva att förpackningen ska vara i orginalskick. Och i orginalskick så räknas även om en tejp är bruten.. Dock så kan de neka en om man brutit upp och skadat förpackningen. Redigerat av StarChild, 13 November 2006 - 11:28. Postad 13 November 2006 - 22:24
Jag hänger inte med, varför ska han inte lägga pengar emellan om han ska lämna tillbaka sin felfria skärm och köpa en ny? Om priset varit samma hade han ju bara kunnat lämna tillbaka den där och köpt en annan, nu är ju dock priset 300kr högre. Postad 14 November 2006 - 12:08
semlan: Han ska inte lämna tillbaka den och köpa en ny. Han ska byta den, bytesrätt.
Postad 14 November 2006 - 12:40
"Bytesrätt
En del affärer som inte tillämpar öppet köp kan i stället erbjuda dig bytesrätt. Det innebär att du kan lämna tillbaka varan och välja en annan i stället. Artikeln på teckenspråk Ibland erbjuds du ett tillgodokvitto om du ångrar köpet. Du får alltså inte igen dina pengar. Dina skyldigheter när du köper med bytesrätt är i stort sett desamma som vid öppet köp. Innan du betalar, fråga när du senast måste lämna tillbaka varan. Spara alltid kvittot. Det står ofta "Reavaror bytes ej" i affärerna, vilket är lätt att missförstå. Självklart har du rätt att klaga på en reavara - om det är något fel på den." De alternativ jag ser eftersom varan är hel är att SIBA är snäll och bara byter hans skärm mot en annan. Eller att han antingen använder "Öppet köp" som de har 30 dagar eller "ångerrätt" 14 dagar, och sen köper en annan skärm, dvs 300kr emellan. Men som sagt, de kan ju vara snälla också. Redigerat av Unregisteredab349fae, 14 November 2006 - 12:44. Postad 14 November 2006 - 13:26
semlan: Det citat du postade bekräftar ju varken ditt eller mitt argument.
Sedan så gäller ångerrätten endast med distansavtal. Dvs. bl.a. över internet. Vad jag förstod så köpte han varan i butik? Postad 14 November 2006 - 13:45
Du har ju inte fått fram EN anledning till att han borde få byta skärmen utan att lägga pengar emellan medans jag försöker visa att han inte borde få byta den. Som jag ser det är enda sättet han skulle kunna få byta den är om någon på SIba är snäll och låter honom byta ut skärmen trots att de inte behöver. Hade priset varit samma hade han ju bara behövt lämna igen den och köpt en ny men nu är det 300kr emellan. Varför ska dom byta ut den mot en annan skärm när det inte är något fel på den!?!!
Sen missade jag det där med ångerrätten, har han köpt den över Internet så blir det ju bara svårare att få den utbytt mot en annan för det är iaf min erfarenhet att det är lättare att få igenom saker aniskte mot ansikte än via telefon eller mail. Här är föresten vart jag länkade om bytesrätt från: http://www.konsument...ngArticleId=127 Här har du lite mer läsbart om du känner för att fördjupa dig istället för att bara hävda att jag har fel och jag inte bevisat ett skit: http://www.konsument...gCategoryId=622 Om du hittar något som stödjer dig grattis, men jag tror (Och hoppas, för annars har jag ju fel, men någon gång ska ju vara den första...;o) det är ganska självklart: * Han får lämna igen varan i 30 dagar på SIBA. * Om han köpt det via Internet får han betala frakten tillbaka, men han lär få 30 dagar istället för 14 antar jag. * När han lämnat igen varan får han köpa en ny för 300kr mer. * Han träffar på en snäll kille/tjej på Siba som låter honom byta trots att de inte behöver låta honom byta ut skärmen mot en annan. * Han kan ha sönder skärmen så de byter den mot en ny, men det är ju inte direkt rätt. Sen har vi döda pixel teorin,, hittade inget på LG sida vilket tyder på att dom inte vill visa hur kass den är (Företag har ju en tendens att inte visa upp dåliga saker.): Från Dustins hemsida: http://www.dustin.se...pixelpolicy.pdf Från gremlin.net, vad det nu är: http://www.gremlin.n...ownloads/LG.pdf Från behardware.com: http://www.behardwar...t/imprimer/519/ Chansen finns ju att han får byta skärmen mot en annan utan pengar emellan men det är ju inget som han har en rättighet som konsument att göra, det är bara om SIBA är snälla. Redigerat av Unregisteredab349fae, 14 November 2006 - 14:09. Postad 14 November 2006 - 14:33
semlan: Jag häver inte bara ur mig. Jag grundar min uppfattning på egen erfarenhet samt pratat öga mot öga med en konsumentombudsman ett antal gånger. Samt mailkonversationer med en konsumentombudsman, samt ARN. Jag har även läst igenom en hel del på ko.se redan innan jag påstår någonting. Lägg märket till att jag länkade till ko.se redan flera inlägg sedan.
Dock så kan jag inte hitta någonting som styrker mitt påstående, dock hittar jag heller inte någonting som styrker ditt. Jag är heller inte helt omöjlig om det skulle visa sig att jag har fel. Men ska jag vara petig så har ju inte du heller någonting som styrket ditt påstående. Tråkigt att du låter detta bli personligt med dina uttalanden. LG:s pixelpolicy på denna skärm är ISO 13406-2 KlassII samt egna stängare krav: http://nordic.lge.co.....cy 050429.pdf Redigerat av StarChild, 14 November 2006 - 15:14. Postad 14 November 2006 - 15:03
Men varför ska han få byta ut en felfri vara? Jag ser ingen anledning någonstans i någon regel att han ska få byta ut en felfri vara. Det enda jag kan se är om man tolkar en död pixel som ett fel, då blir det givetvis ett utbyte för då har vi inte längre en felfri vara.
Jag tror personligen att han han mycket väl antagligen kommer att få skärmen utbytt i sin Siba butik, men jag tror inte han har någon konsumenträttslig rättighet att få den utbytt, om den anses vara hel. Jag skulle ringa konsumentvägledaren här i Umeå, men givetvis stänger dom nu, så jag får ringa i morgon. Kanske ska testa att ringa min faster sen i kväll och se vad hon säger, hon är konsumentvägledare i en annan kommun, men jag litar inte riktigt på hennes tekniska kunnande om datorer och dylikt, vilket jag tror krävs i den här frågan. Det var förövrigt lite svårt att hitta en text som sa att "En död pixel ger rätt att byta ut en lcd-skärm", det är den ENDA anledningen jag kan se till att dom måste byta ut hans skärm, nu efter att jag suttit och läst igenom mina konsumenträttigheter flera gånger på en dag. Du får hemskt gärna dela med dig av vad dom egentligen sa till dig så att jag kan få med det i mitt samtal med konsumentvägledaren (I morgon antar jag att det blir.). Redigerat av Unregisteredab349fae, 14 November 2006 - 15:09. Postad 15 November 2006 - 01:38
Nån som använder denna skärm till Xbox 360? Tacksam om nån kunde berätta om det är en skärm som funkar bra till 360.
Postad 20 November 2006 - 18:41
Ville bara meddela er två om att jag fick byta skärmen, fast dom hade den inte på lager så jag fick persentkort och får hämta den när den kommit in för samma pris som jag köpte den Siba har alltid varit snälla mot mig.. tack för all info jag fick av er 2 också.
Jag tänker använda skärmen till min xbox360, ville först ha en skärm som fungerar innan jag köper VGA kabeln bara.. kommer funka bra tills jag har råd med projektor tror jag. (+ så kan man ta med skärmen lätt) Postad 20 November 2006 - 23:49
Jag köpte en L204WT idag och har testat den i några timmar. Blev ett lyft från min gammla 19" CRT men har egentligen inget mer att säga just nu. Någon som har nån idé om vilken upplösning man bör köra på den här skärmen för bästa bild?
Postad 20 November 2006 - 23:59
den upplösningen lcd-panelen har 1650x1050pix. Postad 21 November 2006 - 15:30
är det den som kallas för native upplösning och är det detta man borde köra skärmen i för bästa resultat?
Postad 21 November 2006 - 15:33 Ja, 1650x1050 @ 60Hz är Native på denna skärmen. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |