Redigerat av Fräddä, 19 november 2007 - 17:37.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
239:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
100:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 19 november 2007 - 17:36
Postad 19 november 2007 - 20:59
Då vet jag vad jag har att vänta i slutet på veckan då - En konsol som fortfarande inte är fixad. Gaaaahh!!! Men om inte de på servicen kan fixa den så måste man ju få en ny eller hur fungerar det egentligen...
Postad 04 december 2007 - 15:06
Nintendo borde kunna sälja en DVD-channel i sin shop för en rimlig penning. Jag är förvånad över att de inte redan gör det.
Måste man inte ha en digital/coaxial ljudutgång för att få lov att köra dvd-playback i en maskin (officellt), något som Wii saknar...
Tror inte det blir någon DVD-Channel till Wii....
Postad 10 december 2007 - 20:01
Är det någon annan som har fått sitt Wii utbytt av Bergsala? Låg era sparningar och loggar också kvar? Kan man verkligen föra över loggarna till andra Wii?
Jag litar nämligen inte på Bergsala som ni kanske förstår.
Postad 11 december 2007 - 10:04
Har äntligen fått en ny Wii nu av Bergsala men blev lite fundersam om det verkligen var en ny.. Alla sladdar och handkontroller var de gamla och när jag startade mitt Wii så fanns alla gamla sparningar och alla loggar om vilka dagar och hur länge man lirat låg kvar i minnnet, även mina kontaker. Men sen kollade jag om konsol nr stämde med mitt gamla och det gjorde det iaf inte.
Är det någon annan som har fått sitt Wii utbytt av Bergsala? Låg era sparningar och loggar också kvar? Kan man verkligen föra över loggarna till andra Wii?
Jag litar nämligen inte på Bergsala som ni kanske förstår.
Jag vet att de flyttar över alla ens poäng i shopen och alla köpta spel om man får en ny konsol genom service. Skulle inte förvåna mig om de även flyttar över loggar m.m.
Postad 03 januari 2008 - 08:56
Har inte lyckats hitta någon inställning så att man startar spelet som sitter i automatiskt när man sätter på wii. När jag startar den nu kommer man ju alltid till huvudmenyn först och sen får klicka in i spelet... Nån som vet?
Postad 03 januari 2008 - 13:17
Var och köpte mig ett wii häromdam och funderar på en grej....
Har inte lyckats hitta någon inställning så att man startar spelet som sitter i automatiskt när man sätter på wii. När jag startar den nu kommer man ju alltid till huvudmenyn först och sen får klicka in i spelet... Nån som vet?
Den funktionen finns nog inte. Men om du matar in ett spel i en avstängd Wii så startar spelet direkt, om jag inte minns fel.
Postad 19 januari 2008 - 07:39
Har ibland problem med att om man har classic controller inkopplad så när man startar ett spel så är det precis som om röra sig till vänster knappen är nertryckt hela tiden fast den inte är det. Alltså handen på skärmen och även i detta fallet Super mario rör sig åt vänster automatiskt. Drar man ur kontrollen och sätter i den igen så funkar det.
Nån med samma problem? Något man ska felanmäla?
Mvh D
Redigerat av Doraso, 19 januari 2008 - 14:11.
Postad 01 februari 2008 - 12:14
Postad 06 februari 2008 - 21:36
Byter dem ut den direkt om man skickar in den eller måste man skicka in hela wii'n?
EDIT: Har läst lite mer i tråden och fått svar på min fråga

Redigerat av optimus, 06 februari 2008 - 21:38.
Postad 23 februari 2008 - 17:25
Någon som har samma problem eller är det någon som vet vad som har hänt?
Postad 26 februari 2008 - 13:41
Har läst igenom tråden och sett att en del verkar ha problem med ljudet och att konsolen hänger sig. Mitt wii har lagt av helt. Skulle spela lite guitar hero när allt hänger sig och det börjar tjuta nåt otroligt:S Konsolen reagerade varken på Reset eller på Powerknappen, så enda sättet att stänga av konsolen var genom att bryta strömmen och nu så går det inte starta den längre. Lampan lyser inte ens orange när den är i standby...
Min gjorde samma sak när jag gick in i online-lobbyn. Men jag höll in powerknappen på Wii:t och då stängdes den av. Sen startade jag som vanligt och det fungerade fint...
Postad 26 februari 2008 - 14:06
Postad 26 februari 2008 - 17:52
Runt "cd-luckan"?
Vad kan ha hänt? Flimmrar och har sig.. Dö skumt.. Misstänker att någon hund sprungit in i den nu när syrran varit här med odjuren..

Postad 26 februari 2008 - 18:08
Kom idag hem och konsollen lyser blått??
Runt "cd-luckan"?
Vad kan ha hänt? Flimmrar och har sig.. Dö skumt.. Misstänker att någon hund sprungit in i den nu när syrran varit här med odjuren..
haha.. de betyder ju att det finns en uppdatering tillgänglig.. starta konsollen å gå in på meddelande fliken nere i högra hörnet i menyn

Postad 26 februari 2008 - 18:22
Postad 26 februari 2008 - 18:51
haha.. de betyder ju att det finns en uppdatering tillgänglig.. starta konsollen å gå in på meddelande fliken nere i högra hörnet i menyn
lycka till
Hahaha.. Tror jag ska hålla mig till min Xbox..

Tack för snabbt svar..

*edit: Nu är det fixat..

Redigerat av Darth Tojayz, 26 februari 2008 - 19:00.
Postad 15 mars 2008 - 13:47
I alla fall så skickade jag in mitt Wii men bifogade tillsammans med felbeskrivningen ett litet brev där jag påpekade att jag tyckte det var väldigt tråkigt att Wii:t gick sönder så fort relativt till andra Nintendo konsoler jag ägt och som alla har fungerat utan problem i en handfull år i alla fall. Skickade inte med några krav eller så bara en liten tja kalla det en vädjan till deras servickänsla. Min tanke med det hela var att kanske skickar dom med ett VC spel eller nått annat som inte kostar dem särskillt mycket som något litet plåster på såret. Döm om min förvåning när jag fick tillbaka Wii:t ett par verckor senare och det på fakturan står under Betalnings villkoren "utan debitering".
Det kallar jag kundservice! Tummen upp för Bergsala och kanske framförallt den service tekniker som tog hand om just mitt ärende.
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 17 mars 2008 - 17:46
När jag spelar SNES/NES-spel på VC så börjar bilden flimra/vibrera. Har aldrig varit med om detta problem innan. Om det är intressant så har jag en Samsung 37" LCD-TV LE37M86BD.
Postad 17 mars 2008 - 21:18
Har ingen aning om detta problem har med mitt Wii eller med min TV att göra. Men postar det här iaf.
När jag spelar SNES/NES-spel på VC så börjar bilden flimra/vibrera. Har aldrig varit med om detta problem innan. Om det är intressant så har jag en Samsung 37" LCD-TV LE37M86BD.
va använder du dig av för kablar? komposit eller komponent? funkar INGA vc spel? va är det för en kabel om det är komponent? & om det är komponent har du ställt in så du kör hdtv?
Postad 18 mars 2008 - 20:01
Har köpt en Samsung Plasma (SAMSUNG 50" PLASMA-TV PS50Q97HDX/XEE)
Köpte samtidigt en komponentkabel, men jag får ingen bild via komponentkabeln, bara om jag kopplar om till den "vanliga kabeln", och då kan jag ju inte ens välja "Component" i Wii-menyn.
Hur gör man i vanliga fall för att få bild ur Wii:et på komponentkabeln?
Postad 19 mars 2008 - 08:04
När det kommer till VC spel så har jag för mig att jag läst nånstanns att vissa TV apparater och/eller vissa kablar inte gillar dem. Sen beror det ju på lite som fragme nämnde, flimrar det på alla spel? bla Super Mario 3 har ju lite flimmer tendenser hos mig och hos flera andra om jag förstått det rätt.
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 28 mars 2008 - 14:59
Maskinen i sig är ju extremt tyst. Men dvd läsaren måste ha det högsta läsljudet av alla konsolerna. Har ni andra likadant?
Mvh D
Postad 29 mars 2008 - 18:54
Hej!
Maskinen i sig är ju extremt tyst. Men dvd läsaren måste ha det högsta läsljudet av alla konsolerna. Har ni andra likadant?
Mvh D
nä min läsare e väldigt tyst. vet dock ej om de är läsaren eller nätagget i min maskin som låter.. e väldans tyst båda delarna
Postad 29 mars 2008 - 21:54
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 04 april 2008 - 08:03
Det är inte det surrande ljudet jag tänker på utan ljudet som låter ungefär som när en diskett läses i en dator. Inte riktigt samma ljud men liknande

Fast kanske var det ni tänkte på också

Mvh D
Postad 04 april 2008 - 08:55
Postad 04 april 2008 - 14:45
Hej!
Det är inte det surrande ljudet jag tänker på utan ljudet som låter ungefär som när en diskett läses i en dator. Inte riktigt samma ljud men liknande![]()
Fast kanske var det ni tänkte på också
Mvh D
då låter min nog likadant som din.. alltså det är ju inget överdrivet ljud.. precis som du säger.. låter som en disket läses in på en dator.. de är nog normalt. den gör ju även det när den går ut från en del olika wii kanaler.. tror de faktiskt startar om systemet precis som på ds åså ska det vara.
varför låter wii så mycket när den är avstängd? det är ständigt detta lilla buzzande ljudet hela tiden, är det så på alla wii? fast när man sätter på den blir den genast tyst istället haha.
är det när du kör den i standby eller helt av?. min låter i vilket fall som helst ingen i dem 2 lägena.
Postad 04 april 2008 - 14:50
Kan det inte vara nätdelen som låter i ditt fall? Finns ju en del fall med tjutande nätdel.
Mvh D
Postad 10 april 2008 - 09:38
Tips på lösning eller är det bara tacka och ta emot från Nintendo.
Postad 10 april 2008 - 09:42
Jo, det är nätdelen som surrar. Vad göras? är det något problem som jag ska ta hand om eller (att den kommer gå sönder senare)?Raynilsson:
Kan det inte vara nätdelen som låter i ditt fall? Finns ju en del fall med tjutande nätdel.
Mvh D
Postad 10 april 2008 - 10:13
Tycker det verkar som alla surrar? Har en kompis som bytt sin, men även den nya låter när Wii:t är i standby. Själv störs jag inte av surrandet, utan har bara låtit det vara. Drar alltid ut sladden när jag inte använder Wii:t under en längre tid. När maskinen är igång så är den alltid knäpptyst.Jo, det är nätdelen som surrar. Vad göras? är det något problem som jag ska ta hand om eller (att den kommer gå sönder senare)?
Postad 10 april 2008 - 10:23
yupp, exakt samma som här, när man sätter på wii så är den hur tyst som helst(nätdelen).Tycker det verkar som alla surrar? Har en kompis som bytt sin, men även den nya låter när Wii:t är i standby. Själv störs jag inte av surrandet, utan har bara låtit det vara. Drar alltid ut sladden när jag inte använder Wii:t under en längre tid. När maskinen är igång så är den alltid knäpptyst.
Postad 10 april 2008 - 10:43
Jag har en projektor, med förstärkaren på 10 m bort. Förstärkaren har inte ingångar för komponent, Så jag behöver en 10-12 meter lång kabel för koppla till en Wii > Projektorn.
Hur kan detta lösas bäst?
Postad 10 april 2008 - 11:06
+sätta wiin på projektorn o köpa en wireless sensor bar.Har ett litet problem, Wii är på ingånde.
Jag har en projektor, med förstärkaren på 10 m bort. Förstärkaren har inte ingångar för komponent, Så jag behöver en 10-12 meter lång kabel för koppla till en Wii > Projektorn.
+köpa en ny förstärkare
Känner inte till någon komponent kabel till wii som är 12 meter lång tyvärr.
Postad 15 april 2008 - 10:52
Postad 18 april 2008 - 07:58
Har ett litet problem, Wii är på ingånde.
Köp en vanlig rca-adapter och en 10m komponent sladd och koppla ihop. Alternativt kan du köra med en rca-switch så du kan koppla fler maskiner än wii-t till projektorn. Jag kör med en sådan nu, xbox 360 + dator in i rca-switch och 15m clicktronics komponent ut till proj. RCA-switchen tror jag gick på 200 spänn.
Postad 22 april 2008 - 18:46
yupp, exakt samma som här, när man sätter på wii så är den hur tyst som helst(nätdelen).
Kontakta Bergsala för att få nätdelen utbytt. Detta står bl.a tidigare i tråden.
Postad 22 april 2008 - 18:49
Hur många är det som har problem med pixlar när ni spelar Wii på er Lcd tv? Jag fick hem min WIi igår och kopplade in den via komponent. Spelar Wii sports osv ser ut som ljuspixlar ibland på skärmen när man rör sig. Alltså de finns inga felaktiga pixlar på tvn ser ut som något "grafik" fel då o då bara. Har ställt Wiin som Hdtv 480p i systemet.
Tips på lösning eller är det bara tacka och ta emot från Nintendo.
Jag fick pixelfel efter en tid. Wii'n hade mest stått i standby och det spelade ingen roll vilka kablar, TV-läge eller spel jag matade den med. Efter sökningar på nätet så har jag förstått att det var det trådlösa nätverkskortet i Wii som fick GPU'n att överhetta (i standby!) och således bli förstört...
På min nya Wii har jag stängt av WiiConnect24 osv., för att undvika att det händer denna också...
Känns ju underligt om det skulle vara samma fel på din eftersom du precis fått din?
Redigerat av LiMiT, 22 april 2008 - 18:49.
Postad 23 april 2008 - 07:01
Mitt wii vibrerar mkt när det är stående i ställningen man får med. Lägger man det ner så är det knäpptyst men i stående ställning så blir det vibrationer i tv bänken och därmed låter det mkt mer än liggande.
Någon annan som tänkt på samma sak?
Mvh D
Postad 23 april 2008 - 09:59
Hej!
Mitt wii vibrerar mkt när det är stående i ställningen man får med. Lägger man det ner så är det knäpptyst men i stående ställning så blir det vibrationer i tv bänken och därmed låter det mkt mer än liggande.
Mvh D
Har samma fenomen med min nya Wii, vibrerar klart ljudligare i stående läge än den förra.
Postad 23 april 2008 - 12:37
Hej!
Mvh D
Ja. Men vrider jag ställningen en aning åt ena hållet så brukar det sluta.
Postad 02 maj 2008 - 17:31
Edit:
Jag har sökt som en dåre över hela nätet efter några amerikaner eller liknande som har detta problem. Det enda stället jag hittat någon som sett det på är dock här på minhembio.
I mitt fall är det som så att bilden skakar vid instruktionen om att man skall använda wrist-strap, i shop-channel, när opera laddas och när man tittar på historiken över hur mycket man spelar under dagen.
Det skakar dock i vissa spel också. I Wii fit är det hopplöst eftersom i princip alla instruktioner, body test, balance test osv lider av sådan här skakande bild. Det är särskilt värdelöst när ens uppgift är att stå helt stilla och hålla en prick exakt i mitten på skärmen när den skakar som bara den.
Däremot skakar det aldrig under "riktiga" spelmoment utan det är alltid under instruktioner, tutorials etc.
För mig skakar det ENDAST med 480p. Aldrig 576i eller 480i och således inte med komposit heller eftersom den bara klarar de senare.
Jag är påväg att hiva ut maskinen genom fönstret för det här skakandet som gör mig tokig. Kan det ha något med NTSC-spel eller chipp att göra? Jag vet att jag och Radiozo har chippat och jag antar att även Radiozo spelat NSTC-spel då. Är det någon som har detta problem utan chippad konsol?
Redigerat av Grimmy, 06 maj 2008 - 08:50.
Postad 06 maj 2008 - 08:54
Någon som löst problemet med skakande bild som bland annat jag och Radiozo har stött på över komponent? Det har inte varit så störande förren nu när jag köpt Wii fit. Nu skakar bilden ofta i instruktionerna m.m. så man ser ofta. Störande som bara den.
Edit:
Jag har sökt som en dåre över hela nätet efter några amerikaner eller liknande som har detta problem. Det enda stället jag hittat någon som sett det på är dock här på minhembio.
I mitt fall är det som så att bilden skakar vid instruktionen om att man skall använda wrist-strap, i shop-channel, när opera laddas och när man tittar på historiken över hur mycket man spelar under dagen.
Det skakar dock i vissa spel också. I Wii fit är det hopplöst eftersom i princip alla instruktioner, body test, balance test osv lider av sådan här skakande bild. Det är särskilt värdelöst när ens uppgift är att stå helt stilla och hålla en prick exakt i mitten på skärmen när den skakar som bara den.
Däremot skakar det aldrig under "riktiga" spelmoment utan det är alltid under instruktioner, tutorials etc.
För mig skakar det ENDAST med 480p. Aldrig 576i eller 480i och således inte med komposit heller eftersom den bara klarar de senare.
Jag är påväg att hiva ut maskinen genom fönstret för det här skakandet som gör mig tokig. Kan det ha något med NTSC-spel eller chipp att göra? Jag vet att jag och Radiozo har chippat och jag antar att även Radiozo spelat NSTC-spel då. Är det någon som har detta problem utan chippad konsol?
Frågat Bergsala?
Wii Fit är inte släppt i USA än.
Postad 06 maj 2008 - 14:01

Problemet fanns ju före Wii fit, men kanske så störde man sig inte på det så mycket innan. Kanske dyker upp lite mer om detta när Wii fit släpps i USA då.
Postad 06 augusti 2008 - 20:53
Har läst igenom tråden och sett att en del verkar ha problem med ljudet och att konsolen hänger sig. Mitt wii har lagt av helt. Skulle spela lite guitar hero när allt hänger sig och det börjar tjuta nåt otroligt:S Konsolen reagerade varken på Reset eller på Powerknappen, så enda sättet att stänga av konsolen var genom att bryta strömmen och nu så går det inte starta den längre. Lampan lyser inte ens orange när den är i standby...
Har hänt samma sak för mig två gånger när jag spelat Guitar hero. Har rykt sladden båda gångerna då inget annat verkade hjälpa.
Nu har maskinen lagt av helt då jag haft den ca 1 1/2 månad. Får ingen kontakt med dosan den blinkar bara. Har även prövat att kalibrera som man ska göra när man köper ny dosa, funkade inte heller. Misstänker starkt att det är sensorgrejen som lagt av. Har ett par kattungar vars favogrej är att slå ner den från tvn. Någon som har ett liknande problem? Tänkte köpa en wireless från netonnet eller dylikt och testa om det funkar. Annars blir det att lämna in den med 4 veckors väntetid!
// Sat
Postad 25 september 2008 - 19:40
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar