Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommande spel- Nintendo Wii

751 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 22 februari 2007 - 20:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
När Metroid kommer blir det andra bullar. Kommer sätta standarden för FPS på Wii.

#202

Postad 23 februari 2007 - 08:33

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Det kommer nog att komma mängder med spel framöver. Med den enorma succe wii blivit så är det nog få speltillverkare som vill vara utanför.
UBI Soft var med tidigt från början och kunde därför släppa en massa spel omgående. De som hakar på tåget nu behöver nog en stund för att lära sig utveckla till wii.

Som många skrivit tidigare har det funnits en hel del portningar. Jag tror detta kommer bli annorlunda framöver. Alla vill vara med och tjäna pengar, wii är glödhet och givetvis kommer företag utveckla exklusiva titlar till wii pga detta.

Fick även syn på detta diagram (fult att klistra in andras bilder så jag länkar till det istället)
http://gonintendo.co...nshot_large.jpg

Diagrammet visar antal titlar som släpps per månad (troligen i usa). Vi ser ut att ha mycket att välja på framöver :D

Är enormt sugen på fire emblem till wii. När jag dessutom läste att om man klarat det till GC och har minneskortet i får man lite extra bonusprylar i nya fire emblem till wii var det inget att tveka på: Jag måste klara fire emblem igen till gc :D så jag har en del att pyssla med tills det kommer bra spel.

Fick även mitt wii fixat så jag kan spela import (ntsc) gamecubespel. Så nu har jag äntligen möjlighet att spela Tales of symphonia + Baten Kaitos Origins som jag haft liggandes ett tag pga att de är ntsc B)

#203

Postad 23 februari 2007 - 10:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Kanske skulle spela klart fire emblem till GC då :D
Hur bär du dig åt för att lira import GC spel? Har en massa sånna till min gamla GC.

Redigerat av Unregistereddc471864, 23 februari 2007 - 10:33.


#204

Postad 23 februari 2007 - 10:37

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Kanske skulle spela klart fire emblem till GC då :D
Hur bär du dig åt för att lira import GC spel? Har en massa sånna till min gamla GC.

<{POST_SNAPBACK}>


Man måste göra en sak som jag inte vet om man får skriva om i detta forum :D
Vissa använder det till olagligheter själv använder jag det just för att kunna spela mina gamla import-GC, funkar utmärkt med alla spel jag testat.
Önskade att det även gick till import wiispel men tyvärr bara GC.

#205

Postad 23 februari 2007 - 11:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ok. Du får gärna skicka ett PM om hur du gör. Min Freeloader funkar iaf inte :D

#206

Postad 23 februari 2007 - 11:39

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Jag kan svara här så alla ser: man måste få någon att löda in lite extra "hårdvara" eller så gör man det själv som jag gjorde.
Så allt vad garantier heter ryker men jag tycker det är värt det eftersom jag då kan spela alla mina gamla ntsc-spel till gc. Eftersom jag inte har min GC kvar så kan jag inte använda dom annars.

#207

Postad 24 februari 2007 - 11:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Första recensionen på SSX Blur:

http://www.gamedaily...223140409990001

Och Sonic ligger runt 75% på Gamerankings... lite mindre än vad jag trott men verkar som det duger med tanke på spelbristen för tillfället.

#208

Postad 24 februari 2007 - 14:33

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
"Se SSX Blur spelas"

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=17982

#209

Postad 24 februari 2007 - 18:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Matt på IGN säger så här i sin blog (och det är rätt självklart iofs)

There are some potentially crazy-awesome games coming down the pipeline for Wii, by the way. You guys have no idea. I know that's vague -- has to be, but I've seen some stuff that you simply have no idea even exists and frankly, if you did, you'd flip out. Comments like these have a way of backfiring on me and i'm sure some people will be annoyed that I've even brought up, since I'm unable to give even a hint about the projects in question. Others will undoubtedly say that I'm merely making crap up because there's no way anybody can disprove statements that are intentionally so unrevealing. But whatev. I know that if I was in your position, I'd be happy just to know that some very cool, unexpected stuff is brewing somewhere way behind-the-scenes. I swear, when this stuff finally shows up, I'll let you know that I blogged about it way back when. In the meantime, this is probably good material for the IGN Wii message boards.


http://blogs.ign.com...47675/#comments

#210

Postad 25 februari 2007 - 12:05

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0

"Se SSX Blur spelas"

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=17982

<{POST_SNAPBACK}>


Såg ju riktigt coolt ut, tycker SSX är riktigt bra spel.

#211

Postad 25 februari 2007 - 14:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
54 bilder på Mario Party 8:

http://www.neogaf.co...ad.php?t=143931

Se där, ett snickarspel precis som jag frågade efter :rolleyes:

Postad bild
Postad bild

#212

Postad 27 februari 2007 - 09:57

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
"Godzilla: Unleashed Wii-filmat"

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=18011

Det ser riktigt dåligt ut :blink:

#213

Postad 27 februari 2007 - 11:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

"Godzilla: Unleashed Wii-filmat"

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=18011

Det ser riktigt dåligt ut :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

..den gameplay-film som vi fått tag på är enligt våra källor tagen från den stationära konsolen.

Ja, inte är det DS iallafall :( . Ser man klart och tydligt. Faktum är att jag tycker den här versionen är snyggare än Xbox versionerna.

Ser rätt intressant ut ändå, man ser att de använder wiimoten för att slåss som i boxning. Och laserstrålekampen är nog en kamp om att skaka snabbast eller något. Småintressant, men antagligen inget jag skulle köpa.

#214

Postad 27 februari 2007 - 11:37

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Mja, ser ju ut som om det är en energiboll som åker mellan dom två godzillorna när dom "connectar" strålen, fick för mig att man kanske ska skaka eller slå med remoten när den bollen är vid sin godzilla.

#215

Postad 27 februari 2007 - 11:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Det är också möjligt.

#216

Postad 28 februari 2007 - 16:03

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0
Sonic är helt okay spel.
Elebits är sjukt kul =)

#217

Postad 28 februari 2007 - 20:33

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Oj vad den mekaniska godzillan sparkade stjärt! :)

Såg inte ut som om godzilla handlade särskilt mycket om skicklighet, bara ett sånt där spel där man ska trycka snababst och hårdast. Såg inte alls kul ut. Man som bara vevar.

#218

Postad 28 februari 2007 - 23:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Såg inte ut som om godzilla handlade särskilt mycket om skicklighet, bara ett sånt där spel där man ska trycka snababst och hårdast. Såg inte alls kul ut. Man som bara vevar.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, de kan ju inte vara speciellt mobila så de kan undvika slag och så :)

#219

Postad 01 mars 2007 - 13:59

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Då är förhoppningsvis det nya Mortal Kombat som ska komma ut till Wii roligare.

#220

Postad 02 mars 2007 - 21:52

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Hmf! Jag vill kunna kasta in mina gamla n64-spel till Nintendo och få dem tillbaka i VC istället. Känns lite trist att behöva köpa alla sina n64-spel en gång till. Gaaah! varrrför fick inte varken Excite Truck eller Sonic speciellt bra betyg? Jag vill inte köpa nåt som fått sämre betyg än... tja, 8 (av 10) iaf.

Super Paper Mario kommer nionde april i USA, nån som har nåt releasedatum för oss bleka svennar? Känns som att man måste chippa sin Wii så man kan lira NTSC-spel ändå. Fast jag ska försöka vänta ett tag och se var chip-utvecklingen leder.

Åååh, jag vill ha mer än bara titta-vad-skoj-det-är-att-vifta-tillsammans-spel! Man kanske måste köpa sig en PS3:a? Trots att jag är lack på Sony för att de dödade härliga Lik-Sang. (R.I.P.)

Hahaha! Mycket mummel om allt möjligt i detta inlägg märker jag...

#221

Postad 04 mars 2007 - 11:22

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Wii-trailer: Heatseeker


Ser riktigt kul ut imo.

#222

Postad 04 mars 2007 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
IGN hade en preview igår och de tyckte det hade potential men var inte säkra på slutresultatet. Som Burnout fast med flygplan.

#223

Postad 08 mars 2007 - 16:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Super Paper Mario som demades igen på GDC ser skithäftigt ut :D

Kolla Gametrailers för demon. Som Super Mario Bros fast med en extra dimension och RPG elements.

#224

Postad 08 mars 2007 - 18:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hmm. Tveksamt. Paper Mario till GC var tokbra. Det här ser inte alls lika bra ut. Men man fick inte se så mycket heller iofs.

#225

Postad 08 mars 2007 - 22:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Ny Super Mario Galaxy trailer :D

http://media.nintend...sidYuj27aoR.mov

#226

Postad 09 mars 2007 - 00:34

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
FAN, måste super mario galaxy se så ###### kul ut :D .Först PS3 med HOME och little big planet, nu Nintendo med världens tjockaste gubbe (mario) :lol: .

#227

Postad 09 mars 2007 - 03:15

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Super Paper Mario som demades igen på GDC ser skithäftigt ut  :D

Kul trailer, speciellt killen som demar. Han verkar ju vara lyrisk över det i varje fall... :P

Stilen på spelet ser dock ut som något som man kan spela på webben, typ ett flash-spel. Vore kul att se ett mario-spel med grafik och fysik som Little Big Planet. :lol:

#228

Postad 09 mars 2007 - 07:04

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
själv tycker jag grafiken var riktigt fin.Snyggaste wii spelet so far.

#229

Postad 09 mars 2007 - 12:13

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Super Paper Mario som demades igen på GDC ser skithäftigt ut  :)

Kolla Gametrailers för demon. Som Super Mario Bros fast med en extra dimension och RPG elements.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan man få be om en länk kanske?

Ang. Super Mario Galaxy, så verkar det lite smårörigt.. men om man inte känne sig helt vilsen hela tiden så kan det nog vara sjukt kul!

#230

Postad 09 mars 2007 - 12:59

snedvridet
  • snedvridet
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Super Paper Mario som demades igen på GDC ser skithäftigt ut  :)

Kolla Gametrailers för demon. Som Super Mario Bros fast med en extra dimension och RPG elements.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan man få be om en länk kanske?

Ang. Super Mario Galaxy, så verkar det lite smårörigt.. men om man inte känne sig helt vilsen hela tiden så kan det nog vara sjukt kul!

<{POST_SNAPBACK}>


http://www.gametrail...pe=mov&id=17646

http://www.gametrail...pe=mov&id=17607

http://www.gametrail...pe=mov&id=17611

#231

Postad 09 mars 2007 - 14:40

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
tackar! :)

#232

Postad 09 mars 2007 - 15:06

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
jag hoppas Mario galaxy inte bara handlar om att hoppa från små planeter hela tiden.Jag vill se att man går runt normalt också.Spela upp o ner 80% av spelet blir nog mer jobbigt än roligt men det ser iallafall kul ut o väldigt snyggt.

#233

Postad 09 mars 2007 - 15:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Super Paper Mario som demades igen på GDC ser skithäftigt ut  :)

Kul trailer, speciellt killen som demar. Han verkar ju vara lyrisk över det i varje fall... ;)

Stilen på spelet ser dock ut som något som man kan spela på webben, typ ett flash-spel. Vore kul att se ett mario-spel med grafik och fysik som Little Big Planet. :)

<{POST_SNAPBACK}>

IGN gillade det också, skulle iofs tro att alla spelsiter har ett positivt intryck av det :)

Super Paper Mario debuts for Wii in America in April. Look out for more coverage leading up to the launch, but until then, rest assured that (so far) just about every facet of the game has us both dazzled and clamoring for more.


Angående stilen så är det förstås meningen att det ska se simpelt ut. Har du aldrig spelat Paper Mario? Samma stil där. Och det är imo väldigt styliserat och nostalagiskt.

Jag undrar om vi någonsin kommer få se Mario ta en realistisk vändning som LBP, jag skulle inte tro det. Med mer grafiskt kraftiga konsoler tror jag vi kommer få se mer avancerad celshading. Mario passar inte i verklighetens värld (se filmen :rolleyes: ).

Spel som Zelda och Metroid får de gärna göra superverkliga dock :) .

Edit: Ray, han simmade ju i en "värld" och hoppade runt på lavapelare typ i en annan. Jag hoppas också det blir lite mer vanligt spelande.

Redigerat av Zoiler, 09 mars 2007 - 15:55.


#234

Postad 09 mars 2007 - 16:39

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
jo, jag såg att han simmade, hoppas bara inte han simmade i en liten swimming pool på en liten planet. :)

#235

Postad 09 mars 2007 - 17:11

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Gah... man blev ju inte lite sugen på super paper mario nu. Nån som kan tänkas veta när det släpps på vår sida jordklotet?

#236

Postad 09 mars 2007 - 17:26

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Man går rätt mycket "upp och ned" osv i t.e.x super mario sunshine också, och det funkar rätt bra. Tror nog att super mario galaxy blirr rätt likt det och super mario 64 i slutändan i alla fall. De visar nog mest bara nyheterna :)

#237

Postad 09 mars 2007 - 23:05

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Angående stilen så är det förstås meningen att det ska se simpelt ut. Har du aldrig spelat Paper Mario? Samma stil där. Och det är imo väldigt styliserat och nostalagiskt.

Jag undrar om vi någonsin kommer få se Mario ta en realistisk vändning som LBP, jag skulle inte tro det. Med mer grafiskt kraftiga konsoler tror jag vi kommer få se mer avancerad celshading. Mario passar inte i verklighetens värld (se filmen  :) ).

Bästa grafiska stilen i ett Mario-spel är utan tvekan Yoshis Island-spelen. Så ska ett mario-spel se ut. Inte en massa fyrkantiga moln och märkliga "matematik-symboler bland molnen. IMO.

Ett nytt Yoshi's Island skulle funka med LBP-grafik.

Det nya Super Paper Mario försöker vara enkelt och flörta med orginalen, men det känns som de har krånglat till det lite för mycket. Iaf av demon att döma. Gillar stilen mer på det första Paper Mario.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 09 mars 2007 - 23:09.


#238

Postad 09 mars 2007 - 23:48

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
jag tycker nya paper mario (wii) ser otroligt roligt och snyggt ut.Jag gillar att dom har tagit steget till mer plattform än RPG.Blir som att uppleva ett nytt 2D mario igen :) .

#239

Postad 10 mars 2007 - 00:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Jäklar vad det haglar lovord över SPM :)

Gamespot

Today we got our first hands-on time with the game at the Nintendo booth at the 2007 Game Developers Conference in San Francisco, and now we have a very good idea of what Super Paper Mario is: awesome.

Our time with Super Paper Mario left us with an overwhelmingly positive impression, and there seem to be few upcoming Wii titles that hold as much promise.


Gamespy

Spiffy: Flipside feature rocks; plays more like a classic action Mario; hugely promising. 

Iffy: Only got a brief encounter with the game; we need this game sooner rather than later.

After playing two of the levels on show at GDC 2007, I need no more convincing: Super Paper Mario on the Wii is shaping up to be everything I wanted it to be and more besides. I'm not going to whine about only playing two levels before getting hoofed off the controller -- which incidentally is held "handlebar" style like in Excite Truck -- so instead I'll concentrate on the excellence of the game itself.

My time with Super Paper Mario was all too short, and I fully intend to go back to Nintendo's booth tomorrow to play the remaining two demo levels. I'm really very excited about the prospect of getting some extended preview time with this one, and fans of Mario -- and let's face it, there's more than a few million of you out there -- are going to be very happy campers when this one hits.


1up

In short, our brief time with Super Paper Mario suggests an innovative, imaginative game that brings together series standards and genre tropes into something that looks and feels incredibly original, yet pleasantly classic.


RPGamer

While it's unclear if this new Paper Mario is an RPG or action platformer, it is clear that it will definitely be one of the most enjoyable titles this year.


IGNs intryck några poster upp.

Det här spelet kommer sälja miljoner. Jag var inte ens speciellt hypad för detta innan GDC men efter demon och alla lovord så är jag definitivt det :)

#240

Postad 10 mars 2007 - 20:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Paper Mario Kommer väl till Europa till jul ungefär om Nintendo Europe är lika snabba som vanligt.
Funderar starkt på att sälja min EU Wii och importera.
Kolla releaselistan på svenska nintendo så fattar ni vad jag menar :angry:

#241

Postad 10 mars 2007 - 22:15

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
radiozo: Hittils har *de flesta* USA-spel fungerat mha chip. Om vi hoppas att speltillverkarna inte ska börja förhindra detta, så kanske du kan behålla din pal wii :angry: + att det säkerligen kommer komma swap-skiva inom en snar framtid!

Redigerat av Grimmy, 10 mars 2007 - 22:15.


#242

Postad 11 mars 2007 - 13:03

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Allvarligt, de måste skärpa till sig och släppa titlarna bra mycket snabbare än vad de gör nu. Om inte Paper Mario släpps i... maj senast, så finns det ingen som helst anledning att inte chippa sin Wii. Nintendo kan vara så värdelösa. De tigger verkligen om chippning.

Redigerat av Zoiler, 11 mars 2007 - 14:23.


#243

Postad 11 mars 2007 - 13:05

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
eller ja, swap-skiva låter strålande. Heja heja!

#244

Postad 11 mars 2007 - 13:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jo jag hoppas på en freeloader till Wii spel inom de närmaste månaderna.

#245

Postad 13 mars 2007 - 23:24

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Är det nån som vet om det finns nån bra sida där releasdatumen för kommande spel för europa finns?

#246

Postad 13 mars 2007 - 23:31

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
tothegame.com

#247

Postad 14 mars 2007 - 01:43

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
ARGH! Uppdaterade XBMC i min krysslåda och förlorade alla saves. Trodde de låg på C: som jag hade backuppat, men icke, de låg på E:. Sån ångest. Måste köpa The Godfather - Blackhand Edition när det kommer nästa torsdag och återigen strypa mig till framgång! :oD

Pst, skulle inte någon admin kunna slå ihop https://www.minhembi.../produkt/145809 och https://www.minhembi.../produkt/148783 då det är samma produkt.

Fixat /Zoiler

Redigerat av peppe eng, 15 mars 2007 - 16:32.


#248

Postad 14 mars 2007 - 21:57

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
2 players för super mario galaxy.Spela med en kompis online om du vill.

http://www.strategyi...ber/3/blog/2182

#249

Postad 15 mars 2007 - 13:50

Ka11e
  • Ka11e
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

2 players för super mario galaxy.Spela med en kompis online om du vill.

http://www.strategyi...ber/3/blog/2182

<{POST_SNAPBACK}>

Låter fin fint, det enda jag har emot min Wii är det här med Online gaming, hoppas dom tar tag i detta!

#250

Postad 16 mars 2007 - 23:47

Demir
  • Demir
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

2 players för super mario galaxy.Spela med en kompis online om du vill.

http://www.strategyi...ber/3/blog/2182

Inte för att vara en elak snubbe men det står faktist på sidan; "Super Mario Galaxy could feature a 2 player mode".

Alltså att den kan ha det. Vidare så står det inte i nyheten om det är till internet eller MP direkt på en konsol.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.