Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital HDTV (mpeg4) Box med hårddisk

859 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 augusti 2007 - 15:03

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Dubbel! :P

Redigerat av Veritas, 27 augusti 2007 - 15:03.

Postad 27 augusti 2007 - 15:07

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Om man tex skaffar toppfields box istället och inte har nått HD abonemang hos CD, hur gör man då, får man skaffa det hos dom utan att köpa box av dom?

Postad 27 augusti 2007 - 16:23

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Om man tex skaffar toppfields box istället och inte har nått HD abonemang hos CD, hur gör man då, får man skaffa det hos dom utan att köpa box av dom?

<{POST_SNAPBACK}>

Du får väl säga att du köpt en HD-box på nätet, det lär drälla av dem så fort den nya boxen är ute, så det är inte något onaturligt.

Postad 27 augusti 2007 - 16:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Vad som gäller för mig och Politby samt även en hel del andra är att vi måste ha en HD-box som klarar mer än 1 satellit då vi antingen har flera abonnemang eller vill kunna ta in fria kanaler ( SD,HD ) från andra satelliter. Köper man en sådan box som CD nu ska släppa så är du i händerna på CD som styr vad du ska se och betala. Om du sen tänker att jag kanske skulle välja Viasat ( med deras HD satsning ) så får du köpa en ny HD-box och då har du kommit upp till vad en " riktig" HD-box med PVR kostar idag. Du kommer även kunna byta HDD i de flesta HD-boxar med PVR idag men inte CD's HD-box.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har flera abonnemang, jag har både Viasat Guld och CD:s familjeabonnemang. Man måste troligtvis välja system när man väljer box. Technisat har inbyggd Conax, det kommer andra med inbyggd NDS. Jag är tveksam till att en box som klarar "allt" kommer att fungera i längden. EPG:n är av högsta prioritet på PVR-box, något som man kanske bara får med respektive leverantörs box, men det återstår att se.

Visst kan man välja Viasat, de kommer säkert med en subventionerad box, garanterat inte dyrare än cd:s 2995 kr. Jag har iofs svårt att tro att Viasat kommer att matcha CD:s utbud på HD-kanaler när det gäller sport, filmer eller dokumentärer, se bara hur det ser ut på SD idag.

Man kan troligtvis byta HDD i CD:s box, men då tappar man garantin. Som iofs går ut om ett år...

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar som om många har glömt att denna tråd heter CANAL DIGITAL HDTV Box med hårddisk!
Vill ni ha en box som kan ta in flera satelliter så beklaga er inte i denna tråd, tack! Vi vet redan att denna box är exklusivt för Canal Digital och man får ju anta att de som köper den begriper det. :P

Postad 27 augusti 2007 - 17:38

Ankan_G
  • Ankan_G
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du får väl säga att du köpt en HD-box på nätet, det lär drälla av dem så fort den nya boxen är ute, så det är inte något onaturligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt deras vilkor så borde man inte kunna få köpa enbart ett kort med tanke på att du inte får sälja din box.
"Kunden får inte överlåta, hyra ut, låna ut eller lämna ifrån sig Boxen eller Kortet och ansvarar för att Boxen och Kortet hanteras försiktigt och enligt CD:s instruktioner. Tekniska eller andra ingrepp eller annan manipulation får inte ske."

Postad 27 augusti 2007 - 17:39

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Vad som gäller för mig och Politby samt även en hel del andra är att vi måste ha en HD-box som klarar mer än 1 satellit då vi antingen har flera abonnemang eller vill kunna ta in fria kanaler ( SD,HD ) från andra satelliter. Köper man en sådan box som CD nu ska släppa så är du i händerna på CD som styr vad du ska se och betala. Om du sen tänker att jag kanske skulle välja Viasat ( med deras HD satsning ) så får du köpa en ny HD-box och då har du kommit upp till vad en " riktig" HD-box med PVR kostar idag. Du kommer även kunna byta HDD i de flesta HD-boxar med PVR idag men inte CD's HD-box.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har flera abonnemang, jag har både Viasat Guld och CD:s familjeabonnemang. Man måste troligtvis välja system när man väljer box. Technisat har inbyggd Conax, det kommer andra med inbyggd NDS. Jag är tveksam till att en box som klarar "allt" kommer att fungera i längden. EPG:n är av högsta prioritet på PVR-box, något som man kanske bara får med respektive leverantörs box, men det återstår att se.

Visst kan man välja Viasat, de kommer säkert med en subventionerad box, garanterat inte dyrare än cd:s 2995 kr. Jag har iofs svårt att tro att Viasat kommer att matcha CD:s utbud på HD-kanaler när det gäller sport, filmer eller dokumentärer, se bara hur det ser ut på SD idag.

Man kan troligtvis byta HDD i CD:s box, men då tappar man garantin. Som iofs går ut om ett år...

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar som om många har glömt att denna tråd heter CANAL DIGITAL HDTV Box med hårddisk!
Vill ni ha en box som kan ta in flera satelliter så beklaga er inte i denna tråd, tack! Vi vet redan att denna box är exklusivt för Canal Digital och man får ju anta att de som köper den begriper det. :P

<{POST_SNAPBACK}>

Men vi diskuterar den nya HD-boxen från CD samt diskuterar alternativ som är bättre. Vi har även diskuterat hur CD inte uppfyller sina löften när det gäller HD-boxar ( firmwareuppdateringar ) som gör att man kan utnyttja sin HD-box som det var meningen. Tänk om CD gör likadant med den "nya" HD-boxen, att man lovar men ger f*n i att uppfylla sina löften utan tänker vi släpper en ny HD-box 2008 och då får de köpa den för 3000 kr igen.
Eftersom vi är kunder hos CD kräver vi bra och bättre HD-boxar ( titta på SKY ) samt att vi vill kunna välja fritt själva. Du kanske får tacka oss som är på "hugget" hela tiden en dag.
// Hifighost

Postad 27 augusti 2007 - 17:39

oveb
  • oveb
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Vill ni ha en box som kan ta in flera satelliter så beklaga er inte i denna tråd, tack! Vi vet redan att denna box är exklusivt för Canal Digital och man får ju anta att de som köper den begriper det.  :P

Det är ohyffsat att skrika ! Ät en pepparkaka eller nått...

Postad 27 augusti 2007 - 17:40

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt deras vilkor så borde man inte kunna få köpa enbart ett kort med tanke på att du inte får sälja din box.
"Kunden får inte överlåta, hyra ut, låna ut eller lämna ifrån sig Boxen eller Kortet och ansvarar för att Boxen och Kortet hanteras försiktigt och enligt CD:s instruktioner. Tekniska eller andra ingrepp eller annan manipulation får inte ske."

<{POST_SNAPBACK}>

Ok

får nog ta den här boxen då, har försig inga tankar på att ratta in andra sateliter.

Skulle försig vilja ha sky sport HD

men jag får nöja mig med den här

Postad 27 augusti 2007 - 18:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Vill ni ha en box som kan ta in flera satelliter så beklaga er inte i denna tråd, tack! Vi vet redan att denna box är exklusivt för Canal Digital och man får ju anta att de som köper den begriper det.  :P

Det är ohyffsat att skrika ! Ät en pepparkaka eller nått...

<{POST_SNAPBACK}>

Åt tårta precis :) så nu kan jag vara mer saklig... :) Annars var det inte skrik, utan mer en betoning om att det handlar om CD's egen box och inte konkurrerande alternativ. Vill jag läsa om andra boxar så kan jag ju byta forum. Men självklart vore det utmärkt om även CD's box kunde ta in kanaler från andra satelliter, men det kräver ju också en annan antenn, annat LNB mm än den som man får av CD och det kan ju inte vara CD's problem. De flesta av oss CD-kunder vill nog ha det så enkelt som möjligt och inte hålla på och trixa med flera satelliter mm.

Postad 27 augusti 2007 - 18:44

MONROVIA
  • MONROVIA
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Någon som listat ut vad CDs HD-box a´ 2995:- är för box ? Dvs tillverkare och beteckning.
Sorry om jag missat det tidigare i tråden.

Inte SAGEM väl...

Postad 27 augusti 2007 - 18:49

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Men vi diskuterar den nya HD-boxen från CD samt diskuterar alternativ som är bättre.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi ska nog inte gå händelserna i förväg och döma ut CD:s PVR box eller hylla någon annan tillverkares box. Inga av dessa finns på marknaden, så ingen kan inte säga vilken som är bra och vilken som är dålig.

Någon som har sett en bild på baksidan?

Redigerat av Veritas, 27 augusti 2007 - 18:50.

Postad 27 augusti 2007 - 18:53

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Någon som listat ut vad CDs HD-box a´ 2995:- är för box ? Dvs tillverkare och beteckning.
Sorry om jag missat det tidigare i tråden.

Inte SAGEM väl...

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det e sagem

Postad 28 augusti 2007 - 08:20

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Jag ser i tråden vissa tankar och resonemang kring att slå till eller avvakta med ett köp.

Jag själv har resonerat enligt följande:
* Jag behåller nuvarande CD HDTV box (just utbytt mot en som funkar!!)
* Min Nokia 9902s får fortsätt agera hårdiskbandare (jag har dubbla slingor från parabol, en till HDTV-boxen och en till Nokian)

Varför:
* det händer mycket i närtid. Jag vill inte låsa mig till CD för 2 år till rakt av
* den första HDTV boxen från Sagem är ett outvecklat buggmonster, vad är det som säger att bara för att Sagem gjort en än mer komplicerad box, så kommer de att ha allt på banan?
* vad jag har förstått så är det bara Thor som stöds - vad med Astra, Hotbird och Sirius?
* endast en kortplats för CD, dvs ingen modulplats för annat (tex Boxer eller Viasat (NDS med Dragon CAM))
* utan att veta helt klart så kan man kanske utgå ifrån att boxen inte kan sortera egna kanallistor och inte klarar att inte lägga samman mark- och satellitkanaler i samma lista?

Postad 28 augusti 2007 - 09:17

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Jag kan leva utan möjlighet att ta in flera satelliter och fria kanaler, men hoppas verkligen att den kommer att ha redigerbara favoritlistor och att man kan lägga samman mark- och satellitkanaler i samma lista.

Jag undrar hur vi kunder kan vidarebefordra våra önskemål om kommande HDTV HDD box till utvecklare och tekniker. Mejla kundtjänst hjälper ju inte.

Postad 28 augusti 2007 - 09:33

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

* det händer mycket i närtid. Jag vill inte låsa mig till CD för 2 år till rakt av
* den första HDTV boxen från Sagem är ett outvecklat buggmonster, vad är det som säger att bara för att Sagem gjort en än mer komplicerad box, så kommer de att ha allt på banan?
* vad jag har förstått så är det bara Thor som stöds - vad med Astra, Hotbird och Sirius?
* endast en kortplats för CD, dvs ingen modulplats för annat (tex Boxer eller Viasat (NDS med Dragon CAM))
* utan att veta helt klart så kan man kanske utgå ifrån att boxen inte kan sortera egna kanallistor och inte klarar att inte lägga samman mark- och satellitkanaler i samma lista?

<{POST_SNAPBACK}>

Vi får väl se hur bra/dåligt boxen fungerar, Sagem har tidigare visat att de kan tillverka boxar som är lika stabila som andra tillverkares produkter. Vissa nämner SKY som något föredöme, deras box har definitivt inte varit buggfri och har pajat HDMI-ingången för många ägare. Det finns ingen box idag som är buggfri, HDTV och mpeg4 är en ny teknik och man får nog räkna med lite problem. Vad talar för att Sagems nya HDD-box är bättre? Det har gått över ett år sedan den första Sagem HD-boxen stressades fram för att vara klar till fotbolls-VM. Nu finns det ingen sådan deadline vilket troligen borgar för en stabilare produkt vid release. Den första Sagem-boxen är f ö inte något buggmonster idag, den saknar vissa funktioner som EPG mm, men i övrigt så funkar min box alldeles utmärkt.

När det gäller modulplats så har det skrivits följande tidigare i tråden:

Jag kollade ett par saker med CD som intresserade mig:

Den har plats för CA-modul så att man kan mickla i ett Boxerkort.

Den klarar att spela in marksända kanaler samtidigt som man tittar på Sat.

Den klarar inte marksända HD-kanaler.

<{POST_SNAPBACK}>

Redigerat av Veritas, 28 augusti 2007 - 09:34.

Postad 28 augusti 2007 - 12:38

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Man behöver inte använda båda tunerserna för att det ska funka att spela in på den kanal man tittar på va ? Man missar bara möjligheten att spela in på en kanal man inte tittar på ?

Har nämligen redan en quad LNB men alla utagen är redan kopplade/upptagna.

Postad 28 augusti 2007 - 13:29

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Man behöver inte använda båda tunerserna för att det ska funka att spela in på den kanal man tittar på va ? Man missar bara möjligheten att spela in på en kanal man inte tittar på ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det stämmer, men har man tur och det finns även utgångar från tuners så kan man se program samt spela in så länge de håller sig inom samma transpondergrupp (låga frekvenser V, höga frekvenser V, låga frekvenser H eller Höga frekvenser H). Dvs utgången från tuner ett kopplas ihop med ingången på tuner 2.

Postad 28 augusti 2007 - 14:01

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Jag ser i tråden vissa tankar och resonemang kring att slå till eller avvakta med ett köp.

Jag själv har resonerat enligt följande:
* Jag behåller nuvarande CD HDTV box (just utbytt mot en som funkar!!)
* Min Nokia 9902s får fortsätt agera hårdiskbandare (jag har dubbla slingor från parabol, en till HDTV-boxen och en till Nokian)

Varför:

<{POST_SNAPBACK}>

:) Kenta2 du har min röst i nästa val :o <_<
Kunde inte sagt det bättre själv, men det som är självklart för vissa framstår som utopi för andra tydligen.

Postad 28 augusti 2007 - 14:54

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Kunde inte sagt det bättre själv, men det som är självklart för vissa framstår som utopi för andra tydligen.

<{POST_SNAPBACK}>

Say what? Det där sista förstår jag inte...vad är självklart och vad är en utopi?

Utopi, ett tänkt idealsamhälle. I vardagsbruk kan ordet ibland användas i bemärkelsen orealistisk.

Postad 28 augusti 2007 - 15:00

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det stämmer, men har man tur och det finns även utgångar från tuners så kan man se program samt spela in så länge de håller sig inom samma transpondergrupp (låga frekvenser V, höga frekvenser V, låga frekvenser H eller Höga frekvenser H). Dvs utgången från tuner ett kopplas ihop med ingången på tuner 2.

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter bra ! bara att lägga beställning då.

Postad 28 augusti 2007 - 20:02

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Har beställt nya HD boxen så man inte längre ska vara låst när frun
spelar in alla d###### serier utan det går att skifta kanal närsomhelst
bara det !!!
Har inte Canal + total något i stil med Viasat Guld tvillingabb. där man ju
endast betalar 99:- för nr.2 eller måste man upp med 389:- gånger 2 ???

Postad 28 augusti 2007 - 20:37

oveb
  • oveb
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

bara det !!!

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla in deras webplats så hittar du det du söker. 80SEK/månad inkl mottagare tror jag det var...

Postad 28 augusti 2007 - 21:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

bara det !!!

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla in deras webplats så hittar du det du söker. 80SEK/månad inkl mottagare tror jag det var...

<{POST_SNAPBACK}>

Fast då är inte Canal + med på kort 2 utan bara Familjepaketet. 180 kr tar de om man ska ha Canal + på kort 2. :D

Redigerat av agpath, 28 augusti 2007 - 21:58.

Postad 29 augusti 2007 - 09:29

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Fast då är inte Canal + med på kort 2 utan bara Familjepaketet. 180 kr tar de om man ska ha Canal + på kort 2. :)

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Tack för infon.
Vet du om även + HD ingår i kort 2, då jag kommer att ha kvar min gamla HD box ?
Tycker 2995:- är o.k för den nya spec. om man betalt 10:- för gamlingen.
Med Viasat +boxen har jag betalt 5990:- för 3 boxar med 410 GB o rubbet kanaler!
Har även Pioneers 160 GB inspelare, det börjar bli rörigt vad man ska ha var????
Någon som har liknande som kan komma med förslag, har TV på 2 platser
Nr 1 har Nokia med Viasat o CD, HD box och HDD inspelare
Nr 2 har Viasat + boxen
När HD boxen med hårddisk kommer så HJÄLP !!! vaddå I-landsproblem !!!

Postad 29 augusti 2007 - 09:42

Unregisteredb1a668e0
  • Unregisteredb1a668e0
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Varit trogen Canaldigital sedan 97 då jag gick i från Viasat. Har just nu Canal+total för 229:- (efter att ha plöjt in en jäkla massa pengar i alla år på hela deras övriga paketflora som jag aldrig ser) och tycker det fungerar bra. Jag ringde om erbjudandet och bad att få boxen för 2995:- och behålla Canal+total utan familjepaketet.

Fick som svar att detta inte var något att förhandla om. Jag fick ta familjepaketet för 189:- eller familjepaketet och Canal+ för 389:-. Att jag nämnde boxer eller viasat som alternativ tyckte tjejen i luren var högst ointressant för hennes del. Härligt att höra deras serviceanda efter att stått i lång telefonkö.

Man kanske får titta på dreambox...

Postad 29 augusti 2007 - 10:05

TomJones83
  • TomJones83
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Varit trogen Canaldigital sedan 97 då jag gick i från Viasat. Har just nu Canal+total för 229:- (efter att ha plöjt in en jäkla massa pengar i alla år på hela deras övriga paketflora som jag aldrig ser) och tycker det fungerar bra. Jag ringde om erbjudandet och bad att få boxen för 2995:- och behålla Canal+total utan familjepaketet.

Fick som svar att detta inte var något att förhandla om. Jag fick ta familjepaketet för 189:- eller familjepaketet och Canal+ för 389:-. Att jag nämnde boxer eller viasat som alternativ tyckte tjejen i luren var högst ointressant för hennes del. Härligt att höra deras serviceanda efter att stått i lång telefonkö.

Man kanske får titta på dreambox...

<{POST_SNAPBACK}>

Det var inte kul att höra, jag hade själv tänkt göra en liknande lösning då jag inte är intresserad av att betala för familjepaketet som jag ändå inte utnyttjar. Man får dock ha lite förståelse för "tjejen i luren", hon måste ju som anställd följa de erbjudanden som är förutbestämda av företaget och har knappast någon makt i den frågan. Kanske man skulle skicka ett mejl med sina synpunkter...

Postad 29 augusti 2007 - 10:19

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Jag är också väldigt sugen på att beställa denna men jag är livrädd för den av Canal Digital utlovade 'pairingen'. I dagens läge funkar det fint att ta med CD kortet till stugan och CD mottagaren där. Hur blir det om man beställer den nya HD PVR boxen ? Då får man ett nytt kort.

Dessutom funkar det fint med SmartWi och två andra CD burkar i huset idag , Hur blir funktionen när nya HD PVR boxen skall med och 'tjattra' ?

Den Force 1189S med 80Gb disk jag har idag funkar finfint. Den sålde ju faktiskt CD på mig för flera år sedan när jag förlängde abonnemanget. Så man borde väl kunna kräva att den skall funka i fortsättningen också eller ?

Samtidigt vill jag se Elitserien i HD...

Redigerat av Unregistered220d6a49, 29 augusti 2007 - 10:20.

Postad 29 augusti 2007 - 19:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
[quote name='GTO-66' date='Aug 29 2007, 10:29 ']
Fast då är inte Canal + med på kort 2 utan bara Familjepaketet. 180 kr tar de om man ska ha Canal + på kort 2. :D

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Tack för infon.
Vet du om även + HD ingår i kort 2, då jag kommer att ha kvar min gamla HD box ?
Tycker 2995:- är o.k för den nya spec. om man betalt 10:- för gamlingen.
Med Viasat +boxen har jag betalt 5990:- för 3 boxar med 410 GB o rubbet kanaler!
Har även Pioneers 160 GB inspelare, det börjar bli rörigt vad man ska ha var????
Någon som har liknande som kan komma med förslag, har TV på 2 platser
Nr 1 har Nokia med Viasat o CD, HD box och HDD inspelare
Nr 2 har Viasat + boxen
När HD boxen med hårddisk kommer så HJÄLP !!! vaddå I-landsproblem !!!

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]
HD finns inte som alternativ till extrakortet, det blir till att flytta kortet mellan boxarna i så fall, verkar det som :)

Postad 29 augusti 2007 - 19:56

oveb
  • oveb
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Man får dock ha lite förståelse för "tjejen i luren", hon måste ju som anställd följa de erbjudanden som är förutbestämda av företaget och har knappast någon makt i den frågan. Kanske man skulle skicka ett mejl med sina synpunkter...

Med tanke på att deras kundtjänst ibland kallar Canaldigital för "dom" så är antagligen kundtjänsten outsourcat till någon.

Då bryr sig säkert inte personalen ett endaste dugg !!

Postad 29 augusti 2007 - 21:34

TomJones83
  • TomJones83
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
[/quote]

Med tanke på att deras kundtjänst ibland kallar Canaldigital för "dom" så är antagligen kundtjänsten outsourcat till någon.

Då bryr sig säkert inte personalen ett endaste dugg !!

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Det är det garanterat, det gäller dock 99% av alla företag man ringer till...

Om de bryr sig eller inte beror nog mest på vem man pratar med och deras egen inställning samt hur seriöst företaget är, de jag pratat med på CD har oftast varit riktigt duktiga och hjälpsamma men visst sitter det en och annan tomte där också...

Sorry för OT!

Postad 30 augusti 2007 - 11:26

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Canal+ HD funkar på mitt "extrakort" som jag betalar 180kr/mån för...

Lundis

Postad 30 augusti 2007 - 12:02

hulle_245
  • hulle_245
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
http://www.canaldigi...le____9386.aspx

"Vi tar nu in förhandsbeställningar på den inspelningsbara HD-boxen och kommer kunna leverera den under oktober 2007" ;)

men 2995:- plus att förlänga 24 månade igen låter inte så lovande :D

Mer intresant läsning om den nya boxen

http://www.prylporta..._MKF729.dbp.asp

Postad bild

Postad 30 augusti 2007 - 12:09

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

http://www.canaldigi...le____9386.aspx

"Vi tar nu in förhandsbeställningar på den inspelningsbara HD-boxen och kommer kunna leverera den under oktober 2007"  ;)

men 2995:- plus att förlänga 24 månade igen låter inte så lovande  :P

Mer intresant läsning om den nya boxen

http://www.prylporta..._MKF729.dbp.asp

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Du har inte läst tidigare inlägg i tråden va? :D

Postad 30 augusti 2007 - 12:48

hulle_245
  • hulle_245
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jo men har inte sett någon bild på boxen och inga länka till CD eller andra informations sidor ;)

Postad 30 augusti 2007 - 13:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Finns på sidan 3 i tråden men det är OK. ;)

Postad 30 augusti 2007 - 13:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Canal+ HD funkar på mitt "extrakort" som jag betalar 180kr/mån för...

Lundis

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, men den ingår i Canal + Total. Övriga HD-kanaler som ingår i HD-paketet ingår väl inte i extrakortet?

Postad 31 augusti 2007 - 07:27

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Jag har läst en del på detta forum och också frågat Canal Digital (se svar nedan - det är nästan lite roligt :)).

Är det säkert att den klarar Boxer kort?

Vad händer om jag inte kan byta mikrovågshuvud?

Kommunikation med Canal Digital...
* Klarar den även kodade DVB-T (marksänd digital) kanaler, dvs. kan jag stoppa in ett boxer kort.

* Jag har svårt att byta mitt mikrovågshuvud (eller rättare sagt svårt att få plats med en kabel till i mina kanaler). Funkar boxen ändå (förutom att jag inte kan titta på ett program och spela in ett annat)?

Svar från CD:
Hej och tack för ditt mail

Här är en kort specifikation på PVR HD:

Bildutgångar:
HDMI
Component
Scart (2st)

Ljudutgångar
S/pdif
vanlig stereoutgång (röd,vit)

Övrigt:
2 sat antenningångar
1 terrest antenningång
1 terrest antennutgång
1 kortfack
Måtten på boxen i mm:
Bredd: 421 mm
Höjd: 45 mm
Djup: 210 mm

Lite intressant information i och för sig men inte något svar på mina frågor... Svaret "1 kortfack" gör ju att jag har svårt att tro på den som skrev att den skall fixa kodade marksända kanaler.

Postad 31 augusti 2007 - 07:54

Dino_Zoff
  • Dino_Zoff
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Hur är det med ljudet? Spelar boxen bara in stereo även om sändningen är i 5.1?

Postad 31 augusti 2007 - 08:29

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Kan jag inte tänka mig. Markboxarna frånn sagem spelar in båda ljudspåren. Det gjorde i alla fall min gamla PVR6280

Postad 31 augusti 2007 - 13:30

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Om boxen har terrest antennutgång, tyder det på en RF-modulator ?

Postad 31 augusti 2007 - 14:39

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Om boxen har terrest antennutgång, tyder det på en RF-modulator ?

<{POST_SNAPBACK}>

Troligen inte, varken Comboboxen eller CD HD-box har det, det är bara loop-trough utgång i dessa två boxar.

Postad 31 augusti 2007 - 21:35

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
CD brukar se till att RF-moduler blockas om de finns (tex CDs Combobox har egentligen en sådan grundfunktionalitet, men den har de blockat) eller att hårdvaran saknar detta. De gillar inte att man kan skapa en antennsignal som man kan skicka till en annan TV.

Redigerat av kenta2, 31 augusti 2007 - 21:36.

Postad 01 september 2007 - 11:34

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Har beställt en jag med kan inte vänta längre.Men är det ingen som vety när CD börjar att leverera ut boxen .Kundtjänst säger i oktober radiohandlaren säger mitten av september ingen som vet garanterat vill ha den nu

Postad 01 september 2007 - 13:46

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0

Har beställt en jag med kan inte vänta längre.Men är det ingen som vety när CD börjar att leverera ut boxen .Kundtjänst säger i oktober radiohandlaren säger mitten av september ingen som vet garanterat vill ha den nu

<{POST_SNAPBACK}>

mitten av oktober för folk som redan är kund hemskickad, slutet av septembeer i butik för nya kunder. :(

Postad 01 september 2007 - 14:37

Heja Gais
  • Heja Gais
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Kan ngn förklara för mig varför jag måste dra en kabel till från parabolen?java script:emoticon(':wub:')
Kan jag inte bara sätta in antennkabeln från parabolen till en splitter och därifrån till de två antenningångarna på den nya boxen? Jag har bara två kablar från min antennmast, en från parabolen och en från boxerantennen. Blir jävligt meckigt att dra en ny antennkabel...java script:emoticon(':D')

Postad 01 september 2007 - 17:26

oveb
  • oveb
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Kan ngn förklara för mig varför jag måste dra en kabel till från parabolen?java script:emoticon(':wub:')
Kan jag inte bara sätta in antennkabeln från parabolen till en splitter och därifrån till de två antenningångarna på den nya boxen? Jag har bara två kablar från min antennmast, en från parabolen och en från boxerantennen. Blir jävligt meckigt att dra en ny antennkabel...java script:emoticon(':D')

<{POST_SNAPBACK}>

Förenklat så kan man säga att ett huvud bara kan ta emot en frekvens åt gången.

EDIT: Det går att "splitta" den vanliga antennen för att slippa dra ytterligare en. Kolla på kjell.com

Redigerat av oveb, 01 september 2007 - 17:28.

Postad 01 september 2007 - 19:31

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Heja Gais: Så här har jag "uppfattat" det hela :wub:

Med den nya mottagaren medföljer ett nytt microvågshuvud av "dubbeltyp" dvs. det har två utgångar. Därför så måste man ha en "dubbelkabel" mellan huvud och mottagare.

Och detta krävs då mottagaren har dubbla tuners för satellit, dvs. för att spela in på en kanal och se på en annan...

/Lennart

Postad 01 september 2007 - 20:45

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Innebär det alltså att om man är ny kund och har beställt den nya hdboxen.Genom en butik så får man den i slutet av september Scrapanatchi

Redigerat av pjay1, 01 september 2007 - 20:46.

Postad 02 september 2007 - 17:32

oveb
  • oveb
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
CD har "lovat" mer information under September. Det bör finnas tid att avbeställa innan de börjar levereras om något i spec'en verkar kass.

Jag är själv helt övertygad om att den kommer att kännas oerhört omodern när bindningstiden gått ut...

Postad 02 september 2007 - 20:21

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Hur smidigt brukar det vara att komma åt hårddisken i liknande boxar? Brukar dom vara hermetiskt inneslutna eller är det bara att lyfta på locket och koppla loss den?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.