Achievmentsranking är uppe
680 svar till detta ämne
Postad 09 January 2008 - 16:42
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Du tror alltså att jag ljuger om såna bagateller
Bagateller?!?! Jag trodde på dig ändå
Relax. FTIW, jag tror också på dig. Hade bara varit skoj att se vilka spel du satsat på och vilka achivements du orkat skaffa. Finns en hel drös med statistik som hade roligt att jämföra. Nätversksladd följde väl med i paketet? Det jobbiga med att flytta boxen hade väl varit nätagget. Det är det som hindrar mig från att skaffa en VGA kabel till monitorn så man kan spela när TV:n är upptagen. Fast säg som det är; du vill inte erkänna att du OCKSÅ skaffat DoA:X2.
Postad 09 January 2008 - 16:46
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Ca 30k efter ett års ägo är inget speciellt.
Jag har lite mer än 13 och har haft boxen i ca 2 år och har väl en 60-70 spel så nog är 30 mycket på ett år... Iofs så lirar jag inte så mycket och när jag lirar så blir det ofta samma spel och det tjänar man ju tyvärr inte så myckte achievements på...
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 09 January 2008 - 16:47.
Postad 09 January 2008 - 16:58
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
30'000 är ju skitmycket på bara ett år!
Jag har fått ihop 10'000 poäng och jag har spelat ganska många spel, köpte boxen för 10 månader sedan typ.
1000GS i månaden tycker jag själv är bra.
Postad 09 January 2008 - 17:17
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Oki, jag lever. Ledsen för att jag inte uppdaterat MyGamerCard listan på ett bra tag, sen typ oktober eller nåt  Men jag tröttnade efter att en forumuppdatering gjorde att mitt program som läste av tråden inte längre funkade och sen hopade sig användarna och jag orkade inte göra det manuellt
Men NU har jag sammanställt HELA GamerTag tråden och tagit ut ALLA GT:s. Ja, alltså även såna som var med i listan ett tag och sen mystiskt försvunnit för att någon råkat deleta. I fortsättningen funderar jag på om jag inte kan få starta en ny tråd där jag får första post där jag har en kommaseparerad lista med alla användare. Det är en del problem med att folk inte är konsekventa med hur de skriver in sin GT som jag vill undvika. Dessutom känns det tämligen menlöst att skriva in vilka spel man vill spela då den informationen blir daterad för att ingen orkar uppdatera.
Vad man kan göra är att gå in MinHemBioToppen och filtrera listan på det spel man vill hitta folk i. Då får du fram dem hur snabbt och enkelt som helst.
Något som hände vid uppdateringen är att ett fåtal folk försvann från Toppen (bla VF KING SLAYER 1 som hade en topp placering). Detta är inget jag medvetet gjort för att eliminera motstånd men det är för att de helt enkelt inte skrivit sin GT i GamerTag tråden. Eftersom vi börjar närma oss gränsen för hur många GT:s som kan finns i listan får jag börja sålla lite snart. Troligtvis börjar jag med att ta bort folk som har 0p, eller så kanske jag skapar en A och en B liga eller nåt liknande. Vad tycker ni? Just nu är det så att det är ENBART är folk som skrivit GT i Gamertagtården som är med i listan.
Vad gäller achievments så har jag precis spelat mig genom höstan spel och njutit hårt och skall nu ta upp "racet" igen. Beställde precis en del enkla skitspel för att få lite moment igen  (iofs GRAW2 & DIRT har jag velat spela länge)
Skall även försöka bli lite mer aktiv i postande. Har lite för mycket oläst i 360 forumet bara. Tar ett tag att gå genom.
-lk
Postad 09 January 2008 - 19:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nätversksladd följde väl med i paketet? Det jobbiga med att flytta boxen hade väl varit nätagget. Det är det som hindrar mig från att skaffa en VGA kabel till monitorn så man kan spela när TV:n är upptagen.
Jag köpte begagnat så jag tror inte han lade med den. Fast säg som det är; du vill inte erkänna att du OCKSÅ skaffat DoA:X2. 
Jag hade mina funderingar men...nej . Efter att ha "spelat", om man nu kan kalla det det, ettan som fick bättre betyg än uppföljaren så tyckte jag inte det var värt det. Om achievments varit lätta så kanske... Ska du inte göra en tråd om spelet? Jag har lite mer än 13 och har haft boxen i ca 2 år och har väl en 60-70 spel så nog är 30 mycket på ett år... 30'000 är ju skitmycket på bara ett år!
Well, allting är ju relativt.. Jag menar 30 000 är ju inget som är "otroligt" eller så. Räknade ut att det var ca 80 om dagen.. och då känns det mycket. Men man får det mer i klumpar iofs. I fortsättningen funderar jag på om jag inte kan få starta en ny tråd där jag får första post där jag har en kommaseparerad lista med alla användare. Det är en del problem med att folk inte är konsekventa med hur de skriver in sin GT som jag vill undvika. Dessutom känns det tämligen menlöst att skriva in vilka spel man vill spela då den informationen blir daterad för att ingen orkar uppdatera.
Om det underlättar så go ahead. Då klistrar jag den när du är färdig och tar bort den andra. Vad tycker ni? Just nu är det så att det är ENBART är folk som skrivit GT i Gamertagtården som är med i listan.
A och B liga lät rätt intressant faktiskt. Tror det uppskattas och sedan slipper du väl... om någon som du sållar bort plötsligt blir rambo och går upp på topp 10 så hålls det koll på automatiskt. Å andra sidan blir det jobbigt att föra över mellan A och B ligan? Kanske får göra det varje halvår eller nåt? Dunno. Skall även försöka bli lite mer aktiv i postande. Har lite för mycket oläst i 360 forumet bara. Tar ett tag att gå genom.
Jag undrade vad som hänt med dig
Postad 09 January 2008 - 20:24
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Okej det blir nog bra men vadå A- och B-liga? Alltså en med aktiva och en med lite mer inaktiva spelare eller?
Förresten, hur får man sitt gamercard som avatar? Så som Lillkille har, måste man printscreena, klippa ut och ändra storlek och själv lägga in här eller hur ska man göra?
Postad 09 January 2008 - 20:58
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Man kan ju göra det lite enklare för sig och bara plocka ut en enkel version som .jpg och ladda upp...
Tyvärr går det nog inte att göra automagiskt. Det finns en tråd i hjälp delen av forumet om hur man väljer en URL som avatar istället för bara en .jpg, men det är ingen som svarat på den...
Edit: Försökte scripta det med hjälp av iMacros i Firefox men det gick sådär. Orkar någon så PMa gärna resultatet.
Redigerat av Unregistered6810b893, 09 January 2008 - 21:57.
Postad 10 January 2008 - 00:05
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Okej det blir nog bra men vadå A- och B-liga? Alltså en med aktiva och en med lite mer inaktiva spelare eller?
Tror MyGamerCard har en gräns på 250 användare i en lista (vilket vi nu börjar närma oss). Tanken är att man skapar 2 listor med 125 i varje. De med hös gamerscore och de med låg. Och sen några ggr om året kan jag skyffla runt. Förresten, hur får man sitt gamercard som avatar? Så som Lillkille har, måste man printscreena, klippa ut och ändra storlek och själv lägga in här eller hur ska man göra?
Tror det har med en global inställning i forumprogrammet som tillåter användare att ha remote url avatar:er eller ej. Jag la till min url avatar för länge länge sen när det var tillåtet. Det verkar inte vara tillåtet längre (eller kanske en miss i inställningarna när ip.boarden här uppdaterades). Lustigt att de med externa avatarer fortfarande fungerar. Kan förstå dock att man inte tillåter externa länkar med tanka på all fulkod som kan smyga sig då (speciellt flash och skit). Sen hatar jag själv forum som tillåter tex rörliga gifar och annat bajs. Blir så oerhört plottrigt. -lk
Postad 10 January 2008 - 00:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Okej det blir nog bra men vadå A- och B-liga? Alltså en med aktiva och en med lite mer inaktiva spelare eller? Tror MyGamerCard har en gräns på 250 användare i en lista (vilket vi nu börjar närma oss). Tanken är att man skapar 2 listor med 125 i varje. De med hös gamerscore och de med låg. Och sen några ggr om året kan jag skyffla runt.
125 i varje? 250 väl? Annars tjänar man ingen plats.
Postad 10 January 2008 - 08:54
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
125 i varje? 250 väl? Annars tjänar man ingen plats.
Naturligtvis. Menade att nu i början blir det 125 i varje; precis när man delar upp det. För att sedan ökar fram till max igen. -lk
Postad 10 January 2008 - 09:00
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Säg till när du nått Level 50 på Forza och bara har en sisådär 20 bilar kvar, då kan du få mina som tack för ditt jobb.
Postad 10 January 2008 - 14:27
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Säg till när du nått Level 50 på Forza och bara har en sisådär 20 bilar kvar, då kan du få mina som tack för ditt jobb. 
Tackar! Blir några extra achievements där då va? Precis börjat spela Forza och har ärligt talat tröttnat lite. Både på spelet och att jag inte använt ratten så mycket som jag trodde jag skulle göra. Men när jag väl är där uppe på lvl50 kontaktar jag dig igen  Inga andra spel du vill achievementhunta lite i? Coop alltså eller i MP. Jag har en del kvar i Crackdown som jag kan tänka mig. -lk
Postad 10 January 2008 - 15:17
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Tackar! Blir några extra achievements där då va?
De stora är väl de 4 'hemliga' achivementen som ger 120 poäng (all production/all tuner/all race/all total). Precis börjat spela Forza och har ärligt talat tröttnat lite.
Jo, det blir tråkigare sen. Speciellt när man (eller datorn egentligen) måste köra 3 endurance races bara för att få råd med EN race bil. Inga andra spel du vill achievementhunta lite i? Coop alltså eller i MP. Jag har en del kvar i Crackdown som jag kan tänka mig.
Tag Teamer på Psycotic hade varit nice.
Postad 24 January 2008 - 09:42
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
När man är mitt uppe i missbruket är det svårt att erkänna hur allvarligt det är, eller hur? 
Äsch, så länge scorewhoring inte styr mitt liv så anser jag det inte vara ett missbruk. Vissa anser att det är sjukt eller onödigt men så kan man ju egentligen resonera kring alla hobbies. Så länge individen tycker det är roligt så och att ingen annan kommer till skada så är det ju lugnt. Frrsten, såg att snubben med mest gamerscore har lagt upp sin gamertag till försäljning. Om ni är intresserade av att få ett 200000+ försprång i MinhembioToppen  Dock har han sen länge sysslat med gamesaving och avancerad boosting och därmed blivit bannad från XBL. Alltså hans tag är bannad, inte boxen som i normalfallet; flashning. BOOBS ! (bara för att vara lite ontopic) -lk
Postad 24 January 2008 - 09:53
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Men Lillkille.. seriously... Hour of Victory? H o u r o f V i c t o r y? Nej min brittiske vän, du är sjukare än oss by FAR 
Ja, jag vet. Jag trodde faktiskt min höga tolerans mot skitspel skulle göra att jag kunde ta mig genom det. Och det låter onekligen lite småkul att kunna ta sig genom banan med 3 olika gubbar på olika sätt. Men fy fan. Det toppar nu min lista på sämst 360-spel. Det är möjligt att jag pinar mig genom det nån kväll (ja, ´det är så kort, jag kom till dryga hälften efter nåt timmes spel med en gubbe). Men då får jag verkligen vara i mitt mest masochistiska tillstånd. Bara Bomberman: Act Zero som ligger lägre än HoV (ja, jag tycker Hour of Victory förtjänar en tuff "of" akronym). Men Bomberman har inga lätta achievements så det skippar jag nog (om det nu inte dyker upp för en 10:a nånstans). Skinkhalva! -lk
Postad 24 January 2008 - 10:40
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
sen länge sysslat med gamesaving och avancerad boosting och därmed blivit bannad från XBL
Vad räknas som avancerad boosting? Är det fusk att, tex, signa ut och in för att undvika att ett slumpmässigt inslag i spelet sparas? Och ifall detta fusk är fixat i en patch, vägra ladda ner sagda patch? min höga tolerans mot skitspel
Tänkte personligen börja jobba mig igenom den här listan för att unvika att hamna minhembios B-lista när/om splitten sker.  Areola! Edit: Ooops. Hans inlägg blev flyttade.
Redigerat av Unregistered6810b893, 24 January 2008 - 10:41.
Postad 24 January 2008 - 10:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Hour of Victory.. och jag såg att du hade Pimp My Ride också  . Jag menar, inte ens när jag var i mina achievments glansdagar så sjönk jag till spel under 40%  (tror Fuzion Frenzy 2 var sämst med sina 51% och det var droppen som fick.. etc).
Hur går det med Star Trek Legacy förresten? Såg att du har 25 pts där. Nog vad jag fick också innan jag bestämde mig för att spelet inte RIKTIGT var min kopp te
Hitman är ett annat ganska svårt spel som jag spelar nu. Silent Assasin x 5 på alla svårighetsgraderna -_-
Ska du inte köpa Blazing Angels II snart? Roligare än ettan med bättre och mer spridda achievments.
Redigerat av Zoiler, 24 January 2008 - 10:48.
Postad 24 January 2008 - 10:52
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Vad räknas som avancerad boosting? Är det fusk att, tex, signa ut och in för att undvika att ett slumpmässigt inslag i spelet sparas? Och ifall detta fusk är fixat i en patch, vägra ladda ner sagda patch? 
Kanske att ta hjälp av kompisar och sånt för att klara onlineachievments. 1000 kills så låter någon sig dö 1000 ggr t ex. Tänkte personligen börja jobba mig igenom den här listan för att unvika att hamna minhembios B-lista när/om splitten sker. 
Finns enklare spel än dem dessutom. Ni behöver inte säga kvinnliga kroppsdelar längre for the record
Postad 24 January 2008 - 13:09
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Vad räknas som avancerad boosting? Är det fusk att, tex, signa ut och in för att undvika att ett slumpmässigt inslag i spelet sparas? Och ifall detta fusk är fixat i en patch, vägra ladda ner sagda patch? 
Jag är lite osäker på vad boosting egentligen innebär enligt MS (det står i deras Terms of Service att man inte "får" göra det). Men ditt exempel är väl något som jag skulle kunna göra om det innebar att man fick en achievement. Vet att jag har tex utnyttjat nåt loophole i nåt spel för att kunnat få ytterligare achievments. Det hela är ganska mycket gråzon. Men vad den här snubben gjorde var ganska avancerade saker för att säkerställa att han fick med sig sina boostingpolare i rankade MP matcher osv. Kickar folk som faktiskt inte var villiga att hjälpa honom med att stå still och få en kula i pannan 10000 ggr och sånt. Massa skit. Sen om jag skulle fråga dig om du var sugen på ett game Crackdown bara för att jaga ett antal achievemtns så skulle vissa se det som boosting också. Tänkte personligen börja jobba mig igenom den här listan för att unvika att hamna minhembios B-lista när/om splitten sker. 
Kollar den listan också, och även en annan som för statistik över hur många personer som har klarat % antal achievements/score i alla spel. Bra listor bägge 2. På den sistnämnda får man se upp med gamesavers dock. Relativt många människor som tex klarat alla achievements i Ridge Racer 6. Något som är i princip omöjligt och OERHÖRT tidskrävande (även om jag ibland försöker mig på det  ) Svårighet 1 listan på achieve360points har jag gått igenom nu tror jag. Förutom regionskodade spel som inte funkar på min PAL maskin. Tror NBA2K6 var den som gick snabbast. Tog alla achievements under en match. Hook me up om du vill boosta nån dag  Carcasonne eller Crackdown kanske? Jag har de flesta coop achievements i Crackdown men saknar fulla stats och så. Det kan man ju få på köpet genom att köra genom coop bossar och sånt som du saknar. Jag har iaf planerat att skicka ett mess till dig sen när jag klarat alla race i Forza 2 om du fortfarande är sugen på att ge bort bilar  Fast man kanske har såpass mycket pengar då att man kan köpa alla bilar man saknar? Jag kör faktiskt alla race själv utan hired drivers och har väl +10% på profits. Får man ihop tillräckligt med pengar då ? -lk
Postad 24 January 2008 - 13:24
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Hour of Victory.. och jag såg att du hade Pimp My Ride också . Jag menar, inte ens när jag var i mina achievments glansdagar så sjönk jag till spel under 40% (tror Fuzion Frenzy 2 var sämst med sina 51% och det var droppen som fick.. etc).
Pimp my Ride ja! Skall nog ta mig genom det iaf. Har ingen aning om hur lång tid det tar, men det lilla jag lirat var det rätt OK, inte i närheten av hur illa HoV var. Äsch, får jag en schysst deal på ett lågt rankat spel och jag vet att det är enkla achievements så plockar jag i princip alltid upp det. Det är bara planera hur man tar så mycke poäng som möjligt för minsta ansträngning så är det oftast ganska smärtfritt. Hur går det med Star Trek Legacy förresten? Såg att du har 25 pts där. Nog vad jag fick också innan jag bestämde mig för att spelet inte RIKTIGT var min kopp te 
Var bra besviken på Star Trek Legacy. Jag är ingen trekkie, har inte sett annat än den gamla serien med Leonard Nimoy och gubbarna men har ändå en förkärlek för Trek spel. Älskade Bridge Commander och hoppades att Legacy skulle vara liknande sköna känsla. Men neee ... vet inte. Kanske ger det en andra chans nån dag. Hitman är ett annat ganska svårt spel som jag spelar nu. Silent Assasin x 5 på alla svårighetsgraderna -_-
Hitman påbörjade jag förra året. Tyckte det var riktigt bra, dock blev jag galen när jag inte klarade Mardi Gras banan assassin stajl. Så jag la det på is. Kommer troligtvis sätta igång med det nån gång i framtiden. Vill ju se resten av banorna om inte annat. Ska du inte köpa Blazing Angels II snart? Roligare än ettan med bättre och mer spridda achievments.
Har inga planer för denna alls. Skall beta genom ett tiotal spel nu, sen får vi se vad som dyker upp. Har lite för många påbörjade spel just nu. Vill ju även avsluta Forza2, CoD4 och Orange Box. Själv, vad spelar du nu? -lk
Postad 24 January 2008 - 13:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Kollar den listan också, och även en annan som för statistik över hur många personer som har klarat % antal achievements/score i alla spel. Bra listor bägge 2.
Tror jag vet vilken du menar, den är bra. Ridge Racer är svinsvårt eller om inte svårt så åtminstone tidskrävande. Speciellt som spelet är högst mediokert och bara blir sämre ju mer man tvingas spela om samma bana om och om och om igen. Hitman påbörjade jag förra året. Tyckte det var riktigt bra, dock blev jag galen när jag inte klarade Mardi Gras banan assassin stajl. Så jag la det på is. Kommer troligtvis sätta igång med det nån gång i framtiden. Vill ju se resten av banorna om inte annat.
Förvisso har jag redan varvat Hitman på Xbox men kände för achievments och det skulle vara lite snyggare också (plus att det är bra). Fick ett bra pris så jag kommer tjäna på det. Dessutom körde jag inte assassin utan blodbad på xbox- blir lite annorlunda att spela så. Själv, vad spelar du nu?
Playstation 2 och DS för det mesta  (försöker ta in på backloggen nu när ingenting släpptes under jul) . 360 har fått stiga åt sidan ett tag, sporadspelar PES men inget annat. Drar nog igång något spel snart, Test Drive eller Condemned kanske.
Postad 24 January 2008 - 16:09
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Sen om jag skulle fråga dig om du var sugen på ett game Crackdown bara för att jaga ett antal achievemtns så skulle vissa se det som boosting också.
Isåfall får de vara duktigt trångsynta. En sak är ju om man plockar multiplayer achivements genom att motståndaren inte uppför sig 'normalt', men så är ju inte fallet i Crackdown. Hook me up om du vill boosta nån dag Carcasonne eller Crackdown kanske?
Carcassone hade varit skönt att få ur världen. Har du tankat hem fulla Undertow än? 200 gratis achivementpoäng juh. Iallafall om man har lite kreativ coop.  Crackdown letar jag fortfarande orbs i. Har en fin grid på papper med 300 uppritade rutor i. Utgår från att jag tar alla gröna när jag ändå letar hidden. Kartan jag har hjälper dock inte mycket. Ofta som man tror att man 'råkat' ta en orb under normalt spelande och man inte har gjort det. Tyvärr är min vardag hopplös för coop då jag måste vara säker på att både fru och dotter sover djupt innan jag vet att jag får några timmars ostört spelande framför mig. Samt att jag inte vågar störa dig mitt i ditt achivementletande i Cars.  Tror nog INTE att man har råd med alla bilarna i Forza även om du kör 'ärligt'. Har för mig att jag hade råd till hela min hemmaregion, ett byte till annan region (så dessa bilar också blir billgare) och hälften av de bilarna innan mina pengar tog slut. Då 'slappkörde' jag igenom de sista bitarna på runt -10% till +10% svårighetsgrad + datorn som tar hälften fick köra alla endurance races. Orka vara koncentrerad i en timme för att inte göra något misstag.  Men det är ju bara bra om du får råd till så många bilar som möjligt, mindre jobbigt att ge bort bilar då.  Förresten, glöm inte att köpa de bilar du vill ha på auktionen. Oftast billigare (om det är 'standard'-bilar) samt att du får achivementen också. Förresten, du har en missat en lätt PGR3 achivement om du har själva spelet kvar. "Pro Racer Badge": 60p.
Postad 24 January 2008 - 16:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tyvärr är min vardag hopplös för coop då jag måste vara säker på att både fru och dotter sover djupt innan jag vet att jag får några timmars ostört spelande framför mig. Samt att jag inte vågar störa dig mitt i ditt achivementletande i Cars. 
Hallåe, han har ju redan klarat 1000/1000 på Cars! Förresten, du har en missat en lätt PGR3 achivement om du har själva spelet kvar. "Pro Racer Badge": 60p.
Vad var det nu igen?
Postad 24 January 2008 - 16:44
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Förresten, du har en missat en lätt PGR3 achivement om du har själva spelet kvar. "Pro Racer Badge": 60p. Vad var det nu igen? Pro Racer Badge - Pro Racer Badge. (60)(Earn a Platinum medal using manual transmission, practice with the manuel, and pick a race without a lot of turns, i.e. New York. Or pick a Speech Challange.)
Postad 24 January 2008 - 16:47
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Tog den på den första speedchallengen (en stor vänsterkurva) med F50n. Utan optimal växling så passerade jag kameran med GOD marginal.
Postad 24 January 2008 - 16:50
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Tror jag vet vilken du menar, den är bra.
Tror den heter gamerscorewhore nåt. Innehåller massor med statistik kring achievements, gamerscore och spel. Klart intressant. Sen tycker jag mygamercard har en bra funktion där man kan se alla sina spelade spel och om man själv ligger under eller över medelantalet achievements som alla användare har. Ligger man under kan man ju anta att man saknar en del enklare achievements i de spelen. Playstation 2 och DS för det mesta (försöker ta in på backloggen nu när ingenting släpptes under jul) . 360 har fått stiga åt sidan ett tag, sporadspelar PES men inget annat. Drar nog igång något spel snart, Test Drive eller Condemned kanske.
Condemned är nog snabbare poäng än TDU. Båda är riktigt bra spel. Fan, Condemned sket man knäck vid vissa tillfällen. Riktigt läskigt; blev bra besviken på FEAR som många tyckte var äckligare. FEAR förlitar sig mer på den gamla klassiska tråkiga HOPPA TILL skrämsel effekten medans Condemned var mer att man kom in i en ny bana och helt plötsligt har man gåshud för stämningen är så j-a läskig. Hoppas mycket på 2:an nu. TDU. Inte den bästa känslan i bilarna, men ej heller dålig. Pluspoängen ligger i hur de integrerat allt på ön, med loppen osv som man får köra runt till. Hoppas man får till det liknande i nya Burnout. Ett tips på TDU är att man INTE behöver köra ALLA vägar för att få till den achievmenten, bara de "större". Om man kör alla lopp så bör man få den tror jag. -lk
Postad 24 January 2008 - 17:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Pro Racer Badge - Pro Racer Badge. (60)
Ah, den ja. Den fixades utan problem. Condemned är nog snabbare poäng än TDU. Båda är riktigt bra spel. Fan, Condemned sket man knäck vid vissa tillfällen. Riktigt läskigt; blev bra besviken på FEAR som många tyckte var äckligare. FEAR förlitar sig mer på den gamla klassiska tråkiga HOPPA TILL skrämsel effekten medans Condemned var mer att man kom in i en ny bana och helt plötsligt har man gåshud för stämningen är så j-a läskig. Hoppas mycket på 2:an nu.
FEAR var inte alls läskigt nej. Kanske för att det var så drattans repetitivt.
Postad 24 January 2008 - 17:27
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Carcassone hade varit skönt att få ur världen. Har du tankat hem fulla Undertow än? 200 gratis achivementpoäng juh. Iallafall om man har lite kreativ coop. 
Lite osäker på vad jag har kvar i Carcassone. Jag tar en match mot datorn ibland för jag tycker det är ett ganska mysigt spel. Favorit bland mina arkad just nu (bäst är ju Zuma, men den har jag gett upp på nu, det är för svårt med de sista achievementsen). Tror det finns ett gäng MP i Carcassone iaf. Om inte annat är det ju ballare att lira mot folk än mot datorn iaf. Crackdown letar jag fortfarande orbs i. Har en fin grid på papper med 300 uppritade rutor i. Utgår från att jag tar alla gröna när jag ändå letar hidden. Kartan jag har hjälper dock inte mycket. Ofta som man tror att man 'råkat' ta en orb under normalt spelande och man inte har gjort det.
Jag spelade så förut också. Spelade "normalt" första gången genom spelet för att sedan leta efter alla pryttlar med karta på en andra genomkörare. Men jag måste erkänna att nu kör jag med en karta första gången genom. Men bara för att det är j-a irriterande att när man letar efter tex en orb och att den inte finns där men kartan säger att den skall vara där. Och man inte vet om man tog den när körde igenom spelet på 1:a gången eller om man bara letar på fel ställe. UGGGHH. Så jag gav upp till slut och gör nu det enda rätta  Använder karta på 1:a genomköraren. Fast jag tror det bara är Assassin's och CrackDown jag gjort så på nu. Tex CoD4 som har briefcas:es att leta efter har jag nu tagit på andra genomköraren (som jag kör på Veteran). Första gången genom tog jag på Normal och hittade säkert 4/5 av alla briefcases normalt. Men lite fusk är det. Men man är ju ännu sjukare om man letar efter alla orbs på egen hand. Tyvärr är min vardag hopplös för coop då jag måste vara säker på att både fru och dotter sover djupt innan jag vet att jag får några timmars ostört spelande framför mig. Samt att jag inte vågar störa dig mitt i ditt achivementletande i Cars. 
Klar med Cars! (S)lirar mig genom Dirt just nu. Ja, lirar mest kvällstid i veckorna. Brukar inte bli allt för sent; sätter frugan framför nån sjukhusserie på TV:n och lirar själv mellan 20-22, ibland lite senare. Det är bara störa när som. Jag gör det samma om jag ser dig online när jag inte spelar nåt annat. Tror nog INTE att man har råd med alla bilarna i Forza även om du kör 'ärligt'. Har för mig att jag hade råd till hela min hemmaregion, ett byte till annan region (så dessa bilar också blir billgare) och hälften av de bilarna innan mina pengar tog slut. Då 'slappkörde' jag igenom de sista bitarna på runt -10% till +10% svårighetsgrad + datorn som tar hälften fick köra alla endurance races. Orka vara koncentrerad i en timme för att inte göra något misstag.  Men det är ju bara bra om du får råd till så många bilar som möjligt, mindre jobbigt att ge bort bilar då.  Förresten, glöm inte att köpa de bilar du vill ha på auktionen. Oftast billigare (om det är 'standard'-bilar) samt att du får achivementen också.
Jag har fortfarande ganska långt kvar på kärriären och har inte börjat köpa så mycket bilar än; det räcker gott och väl, än så länge, med dem man vinner och modda dem lite inför loppen. Kommer sen göra som du säger, köpa alla standard bilar så billigt som möjligt och sen be dig snällt om de dyra R1 bilarna  . Är det så tajt i Endurance loppen att ett litet misstag och det är kört? Kan väl tänka mig att köra dem "för hand", men skulle troligtvis gå bärsärk om man blev omkörd sista varvet bara för att man råkat ta en liten 360 i det våta gräset. Det är ju ändå ganska goa pengar man kan vinna på dem ju. Förresten, du har en missat en lätt PGR3 achivement om du har själva spelet kvar. "Pro Racer Badge": 60p.
Skall kolla in den. Var inte så scorewhorig när jag körde PGR3 sist. Möjligt att jag inte tänkt på den då. Sist jag var inne i det spelet fastnade jag bara med att skyffla runt i mina garage så jag inte ställde skitbilar bland favoriterna. Fast det får man inga poäng för  -lk
Postad 24 January 2008 - 19:35
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Samlade in en hel del poäng idag  Nog en sisådär 200G iaf.
Spelade Dirt och blev klar med karriärläget, med fulla poäng.
Nu är det bara tre championships kvar så har jag det jag vill i achievementsvägar i det spelet.
Angående att ha lite poäng i spel, ni ska se mina pinsamma poäng på t ex Moto GP 07, GRAW 2, Snooker och Mass effect.. Både Moto Gp och GRAW2 har jag dessutom kvar men pallar inte spela dem.
Postad 24 January 2008 - 20:00
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Angående att ha lite poäng i spel, ni ska se mina pinsamma poäng
Om vi ska skryta: Bioshock: 20p (Köpte det med boxen, har inte hunnit spela det ordentligt än) Gears of War: 10p (Tidsbrist igen) DoA4: 20p (Klarar inte av slutbossen, så jag är förbannad på det just nu) Halo3: 0p (Köpte det den dagen det kom, har inte ens satt in det i x-lådan)
Postad 24 January 2008 - 20:17
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Angående att ha lite poäng i spel, ni ska se mina pinsamma poäng på t ex Moto GP 07, GRAW 2, Snooker och Mass effect.. Både Moto Gp och GRAW2 har jag dessutom kvar men pallar inte spela dem.
Du slår säkerligen mig i Moto GP iaf. Jag har 0. "Spelade" lite, blev påkörd hela tiden så jag ramlade och stängde av. Synd, det var roligare på Xbox. DoA4: 20p (Klarar inte av slutbossen, så jag är förbannad på det just nu)
Tror jag har över 300p i det (svårt att få mycket utan online). Klarat slutbossen närapå oändligt antal ggr. Ja, den är tråkig =/.
Postad 24 January 2008 - 20:44
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Hehe okej. Tycker det är synd bara att det drar ner ens %-tal av GS bara för man testar spelet en gång liksom.
Särskillt när man inte är den som tvunget försöker få +90% GS på varje spel
Postad 31 January 2008 - 20:05
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Edit: Försökte scripta det med hjälp av iMacros i Firefox men det gick sådär. Orkar någon så PMa gärna resultatet. 
Muhahaha. Nu lyckades jag få en iMacros att köra en uppdatering av avataren. Två problem dock; filuppladdning fungerar inte i Firefox så man får köra en separat script-version tills de har fixat det. Samt att avataren cachas av browserna så ingen ser uppdateringen ändå. :/
Postad 14 February 2008 - 09:29
torslanda423
-
torslanda423
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
well, jag har precis satt mina första 1000 pts - heh, och känner mig helt amazed över era toppscores på topp 50, hur är det möjligt..att bara ens ha råd att köpa spelen, tid att spela dom och skills att dominera dom så hårt - fasen så imponerande alltså, keep it up..!
Postad 14 February 2008 - 12:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det är inte meningen att du ska peppa dem
Redigerat av Zoiler, 14 February 2008 - 12:07.
Postad 14 February 2008 - 12:39
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Det är inte meningen att du ska peppa dem 
Varför inte? Om halva Sverige stannar upp för att Kallur lyckas sänka världsrekord med en hundradel så tror jag det finns plats för ett fåtal scorewhore beundrare. -lk (som närmar sig sakta men säkert 50000)
Postad 14 February 2008 - 14:20
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Det är ju fan att man har gett sig på att få 1000/1000 i DoA:X2. Lär knappast boosta ens gamerscore nått nämnvärt den här sidan jul...
Tror jag har plöjt ner 24h ingame i det nu för 80 fin-fina poäng.
Nej tacka vet jag Burnout Paradise som gett mig 640 poäng för 50+h ingame.
Får väl se om jag kan låna Cars eller nått.
Postad 14 February 2008 - 16:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det är ju fan att man har gett sig på att få 1000/1000 i DoA:X2. Lär knappast boosta ens gamerscore nått nämnvärt den här sidan jul...
Jo, men du får tänka på att det är mer beundransvärt att ha så mycket i DoA:X2. Det är nog inte så många som har. Jag var först i Sverige (på mygamercard åtminstone) att ta Infernoachievment i EDF och det tog över 50 timmar. Jag värdesätter det låååångt mycket mer än 1000 sunkiga poäng i NBA2K6 Däremot kan jag inte säga att jag är så intresserad av spel där det tar ultralång tid att ta alla achievments. Dvs spel där man helt enkelt måste plöja ned massa onödig tid för att få dem men som inte egentligen är "svårt". Men tar du 1000 i DoA så är det klart imponerande (och lite sjukt med tanke på hur dåligt du tycker spelet är =P). Varför inte? Om halva Sverige stannar upp för att Kallur lyckas sänka världsrekord med en hundradel så tror jag det finns plats för ett fåtal scorewhore beundrare.
Halvskämt, jag tillhör ju själv kategorin han menar.
Postad 14 February 2008 - 17:10
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Varför inte? Om halva Sverige stannar upp för att Kallur lyckas sänka världsrekord med en hundradel så tror jag det finns plats för ett fåtal scorewhore beundrare. Halvskämt, jag tillhör ju själv kategorin han menar.
Jag förstod det  När äre dags att lägga till dig till GS listan då? Så även du får ta del av fördelarna det ger. Sponsoravtal, groupies, vipkön på favvohaket, brev från kungen etc ... Du vet att jag inte tror på dina EDF påståenden förran jag ser dem!  -lk
Postad 15 February 2008 - 00:28
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Du vet att jag inte tror på dina EDF påståenden förran jag ser dem! 
Haha, det gör inget. Jag klarar mig utan kändisskapet som infinner sig för achievmentkungarna. Bara skönt att slippa paparazzin Ps. Skaffa EDF och kör lite så kan du komma till mig för tips och tricks när det blir för svårt  . Pps: Det är även ett bra spel =/
Postad 15 February 2008 - 09:36
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Har en liten undran om nån har fått Perseverance achievmenten på Flatout
Jag har försökt på alla olika spelsätt. Men jag får den bara inte!! Nåt tips??
Redigerat av Majorglenn, 15 February 2008 - 09:38.
Postad 15 February 2008 - 10:20
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Hittade en liten fin funktion i MyGamerCard.net
Om man är registrerad och går in och kikar på sin användare och de spel man har så kan man sortera dem efter nåt de kallar "Effort". Nätverket har sen tidigare ett medel antal GS på alla spel (baserat på alla dess användares GS på det specifika spelet). Denna siffra jämförs sedan mot antalet GS du tagit i det spelet. På så sett kan man kolla om man ligger över eller under GS snittet för spelet.
Skitkäckt för att kolla vilka spel som man har som man missat lite enkla achievements i.
Tex har jag overachieved Blazing Angels med drygt 1000% då jag har full pott i det men snittet ligger på dryga 100 GS. Pimp my ride är något jag, stolt, kan säga att jag är en overachiever i.
-lk
Postad 15 February 2008 - 11:28
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Måste vara ny funktion, inte sett den innan. Men bra härlig. Gott att veta vilket spel man bör börja spela när man är färdig med Paradise.
Personligen ligger jag 526% på Forza 2 och 482% på DoA:X2.
Postad 15 February 2008 - 11:56
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Häftigt. Men hur exakt är mygamercard? Baserar de sin statistik på de personer som är registrerande på mygemarcard, eller baseras den på alla personer worldwide som är uppkopplade på live? Jag menar, på mygemarcard står det att jag har country rank 1.184 och world rank 203.750. Det låter lite högt med endast drygt 11.000 i gamerscore.
Postad 15 February 2008 - 12:28
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Måste vara ny funktion, inte sett den innan. Men bra härlig. Gott att veta vilket spel man bör börja spela när man är färdig med Paradise. 
Personligen ligger jag 526% på Forza 2 och 482% på DoA:X2. 
Vet inte riktigt när de la till den men la själv märke till det för några dagar sen. Håller inte så mycket kolla på vad som händer på sajten fastän jag kikar på min användare och Sverige och MinHembioToppen ganska ofta. -lk
Postad 15 February 2008 - 12:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag har försökt på alla olika spelsätt. Men jag får den bara inte!! Nåt tips??
Den låser du upp när du spelar spelet ordentligt. Efter massa restarts på samma bana så kommer du få den.
Postad 15 February 2008 - 14:32
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Häftigt. Men hur exakt är mygamercard? Baserar de sin statistik på de personer som är registrerande på mygemarcard, eller baseras den på alla personer worldwide som är uppkopplade på live? Jag menar, på mygemarcard står det att jag har country rank 1.184 och world rank 203.750. Det låter lite högt med endast drygt 11.000 i gamerscore.
Jag undrar faktiskt samma sak. Försökte hitta info:n för några månader sen men hitta inget. Men när man tittar i vissa listor och tittar på en specifik person så står det om den personen är registrerad MGC medlem eller ej. Det får mig att tro att MGC innehåller ALLA Live medlemmar. Men samtidigt är det som du säger att det "känns" inte riktigt som det finns över 10 miljoner personer på listorn iom att man ligger rel. högt på listorna med relativt låga poäng. Jag vet inte. Du får gärna återkomma med svaret här när/om du får reda på nåt. -lk
Postad 16 February 2008 - 19:14
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Jag har försökt på alla olika spelsätt. Men jag får den bara inte!! Nåt tips?? Den låser du upp när du spelar spelet ordentligt. Efter massa restarts på samma bana så kommer du få den.
ok.. man tackar ska ge mig på den igen!
Postad 17 February 2008 - 13:41
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja skam den som ger sig. Jag fick den rätt tidigt iaf.
Postad 03 March 2008 - 23:18
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Passerade 10000 gränsen me råge nu.. 9735 för 20 min sen.. nu 10255
Edit: 10755 nu
Redigerat av Majorglenn, 03 March 2008 - 23:51.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|