Bara att grinda på...lätt snabbt och man får eq pgav RR också.
Postad 29 September 2008 - 15:39
Postad 29 September 2008 - 15:42
håller med dig radiozo.... teh grind has sat in... och de är inte att leka med, dödar nonstop med min black orc utan problem, men tar ändå typ 1timme per bubbla...... visst man kan få bra exp i bgs också, men typ 5-10k är inte så fasligt mycket :> sen tar ju bgsn längre tid också.... får se hur det blir när fallout/fable släpps. kanske man släpper det helt och hållet.
och då har jag ändå överlevt everquest1 grinden med alla dess timesinks och njutit bra mycket mer av det :>
Jepp. Det här är hemskt.
Betan var tydligen inte alls såhär. De har ändrat expen efter betan. Vad de missat är att det nu inte finns tillräckligt med content pga det så folk är rätt sura nu för att grindande. Battelgrounds/scenarios poppar så sällan också.
Guilden jag spelar i har princip slutat spela för det är så sjukt segt efter lvl 20. Gör de inte ngt åt det här så kommer 90% sluta första månaden.
Jag har andra spel att spela så mig kvittar det
Håller inte med er...rankerna är ju löjligt lätta, jag har rankat 1-25 endast genom scenarios ( man tar självis questen för genomförande av scenariot samt "döda X spelare questen" detta brukar ge ca 8-16 000 xp / scenario beroende lite på vinst/förlust osv på rank 22+ ( t3 scenarios ) Tor anroc är bäst eftersom den är tidbegränsad 15? min.
Satt i kö i 3 timmar igår. Inte ett enda scenario dök upp så det är rätt svårt att få några exp av det
Postad 29 September 2008 - 16:17
tier1 bgs fick man ju köra hela tiden, men fick köa i 2 timmar i går under primetime.. det är inte speciellt bra kötider
Postad 29 September 2008 - 18:34
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 September 2008 - 18:34.
Postad 29 September 2008 - 21:44
Sjukt långa köer bara för att komma in på sin gubbe. Var över 700 i kö nyss på Eight Peaks.
När man väl har köat klart för att komma in ska man köa för senarios som också är obegripligt att det ska ta så lång tid med så pass många som spelar. Eftersom det är så ont om quest efter rank 20 så är senario i princip det ända alternativet till grinding.
Hade höga förhoppningar på detta spelet men blev besviken.
Postad 30 September 2008 - 08:07
Ger också upp nu.
Sjukt långa köer bara för att komma in på sin gubbe. Var över 700 i kö nyss på Eight Peaks.
När man väl har köat klart för att komma in ska man köa för senarios som också är obegripligt att det ska ta så lång tid med så pass många som spelar. Eftersom det är så ont om quest efter rank 20 så är senario i princip det ända alternativet till grinding.
Hade höga förhoppningar på detta spelet men blev besviken.
Fattar inget, känner inte igen mig...spelar ni destruction?? Själv lirar jag order och har aldrig haft några kötider i scenarios sedan retail releasen ( brukar vara mellan 1-max 15min kö på scenarios ) och jag har som sagt rankat bara genom att köra scenarios t1-t3.
Ja gearen är bättre i PQs men orka grinda pqs innan rank 35+ när eqn börjar spela roll...att hålla sig "up to date" eq mässigt genom levelprocessen är ju bara tidskrävande.
Men det låter som ni har problem som grundar sig på att destruction utnumrerar order 2:1 vilket leder till långa scenario köer samt påloggingsköer....testa skapa en order på en server med full destro och med/high order pop och sedan är det bara att som jag signa upp sig för scenarios och se xp:n rulla in.
Postad 30 September 2008 - 09:53
Servern är Axe Bite Pass och Den är High Order och Full Destruction men vad hjälper det. Extremt lite scenarion efter tier 2. Jag hade inga problem alls i tier 2 men nu är det helt stopp. Har inga problem att logga in. Det är scenarios som aldrig ngnsin dyker upp.
Redigerat av Unregistereddc471864, 30 September 2008 - 09:56.
Postad 30 September 2008 - 11:06
Jag spelar order och det finns inga scenarios i tier 3 på min server. Ett scenario på 5 timmar i helgen. Det är antingen det eller grinda som gäller. Fattar inte varför det tar så ###### lång tid för det att dyka upp.
Servern är Axe Bite Pass och Den är High Order och Full Destruction men vad hjälper det. Extremt lite scenarion efter tier 2. Jag hade inga problem alls i tier 2 men nu är det helt stopp. Har inga problem att logga in. Det är scenarios som aldrig ngnsin dyker upp.
Men men har du kollat alla områden...hos oss är det Highelf scenariot som gäller för t3 dvs Tor Anroc... på t2 var det Dwarf Mourkain Temple och för t1 antingen Khaines Embrace eller Nordenwatch.
Spelar på Eltharion med Full/full pop...
Postad 30 September 2008 - 12:24
Postad 30 September 2008 - 14:34
karak 8p var ju med i en clone om inte annat, så köerna att logga på borde inte vara så höga :>
Postad 30 September 2008 - 14:36
Men jag kör PQ's, QUests i alla raszoner och Scenarios + en del Open RvR, känns aldrig som en grind för mig i alla fall. Tar det bar alugnt och accepterar den expen som kommer in
Postad 30 September 2008 - 15:29
får väl se hur det blir senare, men det lär ju komma mer content, helt klart :>
Postad 01 October 2008 - 08:25
Jag lirar också på Eight Peaks Destruction.. köerna är ju jobbiga, men samtidigt vill jag inte byta till en server som har low/low population. Lirade betan sedan 2007 så kan i princip alla quests redan etc. Men har inte behövt "grinda" något ännu, i Tier 3 är det väl typ bara Tor Anroc scenariot som körs på Eight Peaks, vilket är en skam eftersom Order äger Destruction i detta scenario.
Men jag kör PQ's, QUests i alla raszoner och Scenarios + en del Open RvR, känns aldrig som en grind för mig i alla fall. Tar det bar alugnt och accepterar den expen som kommer in
Märkte det. Körde Tor Anroc i ett par timmar igår och fick nästan en halv lvl. Men inte fan vinner order hela tiden. Förlorade lika ofta som vi vann.
Nu vet jag iaf vilket scenario det är folk kör. Satt och väntade 3 timmar i sträck på Empire scenariona men de dök aldrig upp.
Det blir endast scenarios till lvl 26 för mig sen kan jag köra lite quests och PQ's igen ett litet tag iaf.
Finns inte så många quests att köra bara så det blir väl en halv lvl quests sen scenarios i ett par levlar igen.
Funkar men det blir lite långtråkigt.
Postad 01 October 2008 - 09:11
Märkte det. Körde Tor Anroc i ett par timmar igår och fick nästan en halv lvl. Men inte fan vinner order hela tiden. Förlorade lika ofta som vi vann.
Nu vet jag iaf vilket scenario det är folk kör. Satt och väntade 3 timmar i sträck på Empire scenariona men de dök aldrig upp.
Det blir endast scenarios till lvl 26 för mig sen kan jag köra lite quests och PQ's igen ett litet tag iaf.
Finns inte så många quests att köra bara så det blir väl en halv lvl quests sen scenarios i ett par levlar igen.
Funkar men det blir lite långtråkigt.
Ja scenario farming är helt klart lättaste xp grinden, snabbaste är tydligen att grinda pq mobs (steg 1) solo eller i liten grupp ( eller det var det tills de tog bort xp-bonusen för fast kills ). Vår första rank 40 tog sig upp på ca 1,5v genom att sologrinda pq questmobs ( En disciple of khaine i gillet Server Police ).
Själv gillar jag scenario farming bättre då jag skulle bli grymt uttråkad av att grinda pq-questmobs solo!! Tog iaf rank 30-31 igår endast genom att köra Tor Anroc i ca 6h
En trist grej jag upptäckte var att köerna verkar ha växt sen "server cloningen" vi hade redan tidigt på kvällen 150+ kö och destro hade runt 400+. Server lagget under primetime var inte heller o leka med men det är väl bara att bita ihop och hoppas GOA får ordning på sina servrar framöver.
Postad 01 October 2008 - 09:30
Postad 01 October 2008 - 11:04
Postad 01 October 2008 - 12:04
De flesta har passerat t3 och vi har faktiskt ett helt gäng redan på rank 40.
Tänkte fortsätta pressa lite och ta det lugnare när jag nått 40.
Postad 04 October 2008 - 11:20
Postad 04 October 2008 - 14:21
Redigerat av Deep9, 09 October 2008 - 10:26.
Postad 05 October 2008 - 23:47
Postad 06 October 2008 - 01:05
Själv har jag nog rushat en del pgav av att jag vill hålla mig på ungefär samma nivå som min gilleskamrater.
De flesta har passerat t3 och vi har faktiskt ett helt gäng redan på rank 40.
Tänkte fortsätta pressa lite och ta det lugnare när jag nått 40.
Ligger på 26.5 med min "main". Pallar inte spela så mycket med den. SEgt att grinda så jag tar det lugnt med massa scenarios istället. Det blir ngn timme par dag bara Resten lägger jag på nya chars. Har testat lite olika på bägge sidor.
Ohh, kör också på karak eight peaks, order! Nöter T3 Scenario atm. Vi kan ju köra lite radiozo? Heter Mell ingame : )
Spelar inte på den servern. Spelar på Axe Bite Pass och Bartok, Barlok eller ngt sånt. Order på Axe Bite.
Postad 08 October 2008 - 21:12
Postad 08 October 2008 - 22:21
Kollade på hemsidan men hittade ingen, någon som vet?
Jag vill ju inte köpa grisen i säcken så att säga, ingen stor fan av MMO egentligen men har alltid gillar Games Workshop på något sätt samt fantasy genre.
Postad 08 October 2008 - 23:11
Bara tvungen att lägga in en kommentar. Var ju med i tidig beta men hoppade eftersom jag tröttnat på betor ...
men det verkar ju grymt lovande annars. Men... kollade upp kostnaden om man köper en nyckel online, 449 spänn på EAstore. Halloj? Det verkar ju inte klokt att man skall betala lika mycket som för spelet med låda, CD och handböcker (plus kostnader för fysisk frakt etc) som för en licensnyckel som skickas med epost? Suck.
Kostar 370 på direct2drive.co.uk. Visst lite dyrt kanske men man slipper vänta på posten och kan tanka hem det direkt. MAnualen är ingame ändå.
Finns det någon "trial" på detta spel, typ som WOW's 10 dagars eller som LOTRO 14 dagars "trial"??
Kollade på hemsidan men hittade ingen, någon som vet?
Jag vill ju inte köpa grisen i säcken så att säga, ingen stor fan av MMO egentligen men har alltid gillar Games Workshop på något sätt samt fantasy genre.
Finns ingen trial än. Det lär nog dröja till nästa år eller så.
Postad 10 October 2008 - 11:23
tack på förhand
Postad 10 October 2008 - 12:34
Tja! Funderar på att börja spela men har lite funderingar angående spelet. Dels hur ranknings systemet i PVP funkar(vilken är den högsta ranken), hur ekonomin funkar(alltså om den är bra eller om man i slutändan har pengar man inte ens kan göra av med) samt vilken klass som minst folk spelar.
tack på förhand
Max lvl på din char är lvl 40 och maxlvl i pvp är lvl 80
Ekonomin är värdelös. Finns inget att lägga pengar på annat än mount som man köper vid lvl 20.
Crafting är ett skämt och väldigt buggigt.
Gissar på att Squig Herder på Destruction och White Lion på Order är de minst spelade klasserna.
Postad 10 October 2008 - 14:45
Max lvl på din char är lvl 40 och maxlvl i pvp är lvl 80
Ekonomin är värdelös. Finns inget att lägga pengar på annat än mount som man köper vid lvl 20.
Crafting är ett skämt och väldigt buggigt.
Gissar på att Squig Herder på Destruction och White Lion på Order är de minst spelade klasserna.
Okej verkar lagom lovande, avvaktar kanske ytterligare ett tag med andra ord.
Postad 10 October 2008 - 14:50
Okej verkar lagom lovande, avvaktar kanske ytterligare ett tag med andra ord.
Spelet är skitkul men det enda som är ngt att ha är pvp. PVE är totalt värdelöst.
Postad 10 October 2008 - 16:50
Kommer fråns Conans urtråkiga PvP till detta lirs strålande PvE
Well, än så länge bara lvl 8 med min Archmage...
Postad 15 October 2008 - 13:52
Postad 15 October 2008 - 14:23
legendary dungeonen ( första, mt gunbad ) är småskoj. men ska mans pela pve gör man nog bättre i att lira wow eller eq2
Ska se om jag kan få ihopa lite guildfolk å köra Gunbad i helgen. Vi har inte gjort ett dugg gemensamt hittills. Alla bara kör scenarion. Inget fel med det. JAg tycker också scenarion är skitkul men det hade varit trevligt att testa ngt annat också.
Börjar bli grymt beroende av detta spelet nu. Har 6 "gubbar".
Rank 30 Bright Wizard
Rank 19 Rune Priest
Rank 11 Iron Breaker
Rank 10 Witch Elf
Rank 10 Chosen
Rank 8 Sorceress
Postad 15 October 2008 - 23:37
faaast börjar lessna, grinda samma scenario till döddagar... bara äta lava tills man kräks i t3... springa i ett äckligt djungel tempel i t2 osv osv
nääääääe... tur det är en bra spelhöst i övrigt
Redigerat av izikiel, 15 October 2008 - 23:39.
Postad 16 October 2008 - 08:17
pqsn inne i gunbad är småcoola, sen är det ju alltid roligt att nita giants :>
faaast börjar lessna, grinda samma scenario till döddagar... bara äta lava tills man kräks i t3... springa i ett äckligt djungel tempel i t2 osv osv
nääääääe... tur det är en bra spelhöst i övrigt
Kör inte scenarion då. Gör ngt annat.
Postad 16 October 2008 - 13:19
men jaja, man lär väl få se vad som händer.
Postad 16 October 2008 - 16:07
Postad 16 October 2008 - 18:00
iofs har jag blivit mer och mer sugen på att plocka fram mina warhammer figurer och leka runt med, så det är väl en positiv sak
Postad 20 October 2008 - 09:07
Ska se om jag kan få ihopa lite guildfolk å köra Gunbad i helgen. Vi har inte gjort ett dugg gemensamt hittills. Alla bara kör scenarion. Inget fel med det. JAg tycker också scenarion är skitkul men det hade varit trevligt att testa ngt annat också.
Börjar bli grymt beroende av detta spelet nu. Har 6 "gubbar".
Rank 30 Bright Wizard
Rank 19 Rune Priest
Rank 11 Iron Breaker
Rank 10 Witch Elf
Rank 10 Chosen
Rank 8 Sorceress
...haha du ser ut som ett riktigt "freak"
Postad 20 October 2008 - 11:50
Postad 20 October 2008 - 12:08
Postad 20 October 2008 - 12:17
dps klasser går sjukt fort att levla, bara lämna gruppen och köra solo och man drar in ofantligt med exp i scenarios
Jo men jag spelar inte så. Det är inte schysst mot gruppen. Tycker de borde tvinga alla att spela i 2 warband istället.
Det är inte ett single player spel.
Har lagt drygt 5 dagar till lvl 33 så så jäkla snabbt går det inte. Gissar på att det kommer ta ca 8 dagar played att nå lvl 40
Redigerat av Unregistereddc471864, 20 October 2008 - 12:18.
Postad 21 October 2008 - 05:49
tråkigt man kan göra så
Postad 21 October 2008 - 08:12
har en sorc på 28, typ 1.5 dagars played... bara solat iofs... sjysst? -> nej, effektivt?-> ja
tråkigt man kan göra så
Iofs jag ska erkänna att jag kör solo ibland också. Brukar börja i grupp men om jag inte får ngn hjälp så ser jag ingen anledning att stanna kvar i gruppen.
Får jag inga heals och ingen tank som skyddar mig så kan jag lika gärna spela solo.
99% av alla tanks och healers verkar inte fatta vad deras jobb är.
Tanks ska inte attackera. De ska försvara de som kan göra ngn skada. Tar ju veckor för en tank att ha ihjäl ngt.
Siktar på lvl 40 i början på nästa vecka. Går mycket snabbare i tier 4 än i tier 3 tycker jag. De har nog fixat exp rewardsen nu. Får nästan 10k per quest.
Redigerat av Unregistereddc471864, 21 October 2008 - 08:13.
Postad 21 October 2008 - 09:34
3-4shottar en brightwizard med min black orc, så nog kan man göra skada som tank :>
men i t3 är det ju mest bara knockbacks som gäller, och då man inte har något effektivt att stoppa dps osv på casters healers så äre ju bara knockbacks än igen, och snares.... annars har man inget. Fast jag sätter alltid guard på en healer/dps iaf sen hur effektivt det är i längden är ju en annan fråga, istället för att ta ~100 per smäll tar man helt plötsligt 3-500 per smäll :>
Postad 21 October 2008 - 11:20
Iofs jag ska erkänna att jag kör solo ibland också. Brukar börja i grupp men om jag inte får ngn hjälp så ser jag ingen anledning att stanna kvar i gruppen.
Får jag inga heals och ingen tank som skyddar mig så kan jag lika gärna spela solo.
99% av alla tanks och healers verkar inte fatta vad deras jobb är.
Tanks ska inte attackera. De ska försvara de som kan göra ngn skada. Tar ju veckor för en tank att ha ihjäl ngt.
Siktar på lvl 40 i början på nästa vecka. Går mycket snabbare i tier 4 än i tier 3 tycker jag. De har nog fixat exp rewardsen nu. Får nästan 10k per quest.
..kul med såna som tycker väldigt mycket angående hur folk skall spela sina karaktärer, jag kan ju också tycka att healers skall heala istället för att försöka dpsa men vad hjälper det om spelaren bakom karaktären tycker annorlunda.
I pugs är det bara att gilla läget vill man ha organiserade grupper får man köra premade. Bra tanks skall både attackera och skydda sin healer men för det krävs det att healern verkligen healar sin tank och det skulla aldrig falla mig in att lägga guard på en pug BW. ( eller ju det har faktiskt hänt när jag och bwn var ensamma i en grupp då en grupp var full och alla andra soloade )
Anledningen till att tanks måste attackera är att man måste bryta upp fiendens formationen då det är tämligen menlöst att stå och banka på fiendens tanks när de har ranged dps och healers bakom, och i det läget kan jag lova dig att du som squishy bw inte vill vara först in.
Jag och två gilleskamrater brukar löra scenarios i grupp om ironbreaker / runepriest / brightwizard i det läget brukar jag guarda bwn och sätta rpn som oathfriend och konsentrera mig på att hålla de båda vid liv och samtidigt hjälpa till med snares och dps på target, ovan scenario hade aldrig funkat i en pug. ( har varit med om att jag blivit påhoppad och rootad påväg att cappa artifakten i Serpents Passage och haft en rp i närheten som istället för att hålla mig vid liv "7500 hp 600 tough", bestämde sig för att dpsa varpå jag sakta sakta men säkert dog och vi loosade artifakten ...när jag påtalar detta efteråt skryter han bara med att hans dps var mer än min...*suck*)
Postad 21 October 2008 - 12:14
..kul med såna som tycker väldigt mycket angående hur folk skall spela sina karaktärer, jag kan ju också tycka att healers skall heala istället för att försöka dpsa men vad hjälper det om spelaren bakom karaktären tycker annorlunda.
I pugs är det bara att gilla läget vill man ha organiserade grupper får man köra premade. Bra tanks skall både attackera och skydda sin healer men för det krävs det att healern verkligen healar sin tank och det skulla aldrig falla mig in att lägga guard på en pug BW. ( eller ju det har faktiskt hänt när jag och bwn var ensamma i en grupp då en grupp var full och alla andra soloade )
Anledningen till att tanks måste attackera är att man måste bryta upp fiendens formationen då det är tämligen menlöst att stå och banka på fiendens tanks när de har ranged dps och healers bakom, och i det läget kan jag lova dig att du som squishy bw inte vill vara först in.
Jag och två gilleskamrater brukar löra scenarios i grupp om ironbreaker / runepriest / brightwizard i det läget brukar jag guarda bwn och sätta rpn som oathfriend och konsentrera mig på att hålla de båda vid liv och samtidigt hjälpa till med snares och dps på target, ovan scenario hade aldrig funkat i en pug. ( har varit med om att jag blivit påhoppad och rootad påväg att cappa artifakten i Serpents Passage och haft en rp i närheten som istället för att hålla mig vid liv "7500 hp 600 tough", bestämde sig för att dpsa varpå jag sakta sakta men säkert dog och vi loosade artifakten ...när jag påtalar detta efteråt skryter han bara med att hans dps var mer än min...*suck*)
Ingen som bryr sig om objectives i tier 4. Det är meninglöst att lägga tid på det då man får betydligt mer renown på att lägga tiden på att slåss istället. Jag vägrar iaf springa med den där prylen. Det är slöseri med tid. Ynka 600rp för att vinna är inte värt det.
Postad 28 October 2008 - 10:05
"ful dualbox" = recruit a friend på sig själv / 2 aktiva sessioner / en på follow / alt tab mellan sessionerna.
Verkligen lazer xp det här med recruit a friend.
Postad 28 October 2008 - 14:57
för enformigt, otroligt kass pve, ingen mening med pvp etcetc
Postad 28 October 2008 - 17:10
valde att inte förnya, blir nog eq2 nu när nya expansionen kommer eller komma ikapp i konsolspelen :>
för enformigt, otroligt kass pve, ingen mening med pvp etcetc
Lutar åt samma här. Kul tills man når tier 4 och kommer på att det enda vettiga sättet att få bra gear är att köra PVE instanser. Jag köpte inte spelet för att spela några ###### instanser. Jag köpte det för PVP. Mycket trist.
Jag hatar instanser mer än ngt annat. Sitta och vänta i timmar för att få ihop en grupp och sen måste ngn dra efter 45 minuter. USCH!
Spelet kommer tappa hur mycket folk som helst nu när den fria månaden tagit slut.
Postad 29 October 2008 - 14:33
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?