TF5700PVRt - Rapportera fel/önskade funktioner
Topfield TF5700PVRt 160GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Topfield TF5700PVRt HDMI 250GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Topfield TF5700PVRt (3284 inlägg)
|
11 år sedan |
Topfield Digitalboxar (633 inlägg)
|
16 år sedan |
Marksända Digitalboxar med DVB-textning? (22 inlägg)
|
18 år sedan |
DVB-T mottagar test i Ljud&Bild (7 inlägg)
|
18 år sedan |
PVR-Box till Boxer (15 inlägg)
|
18 år sedan |
Gästbok för fridde (1 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 12 October 2007 - 08:13
Postad 14 October 2007 - 20:28
Det låter som en råtta flyttat in i den
Någon annan som haft samma problem?
Har TF5700PVRt som fungerat perfekt sedan december -06.
/John
Postad 14 October 2007 - 22:17
Det låter inte som rasslande plåt?Det låter som en råtta flyttat in i den
. Gnäller och låter om hårddisken. Började nu ikväll.
Lägg ett finger lite försiktigt på topp plåten, ovanpå lådan till vänster, straxt innanför frontpanelen. Tystnar det?
Bara ett tips.
Postad 15 October 2007 - 16:46
Det låter inte som rasslande plåt?Det låter som en råtta flyttat in i den
. Gnäller och låter om hårddisken. Började nu ikväll.
Lägg ett finger lite försiktigt på topp plåten, ovanpå lådan till vänster, straxt innanför frontpanelen. Tystnar det?
Bara ett tips.
Nej det är inte plåten utan man hör att det är hårddisk-armen som låter.
Sen kan den vara tyst ett tag, sen börjar den igen. Låter som om den gott torr.
Lät den stå på hela dagen idag, när jag kom hem stod det "dd 5" i displayen. Inga knapptryckningar hjälpte utan när jag försökte stänga av stod det bara "off". Sen var det bara att slita sladden.
Postad 15 October 2007 - 18:41
Tänkte försöka formatera om men alla hårddisk-menyer är nersläkta.
Får väl plocka fram min gamla Force 530.
Postad 15 October 2007 - 20:45
Aj, det där låter som en rejäl hårddisk-krash. "dd 5" är förmodligen ett felmeddelande från boxen, dom är inte så väldokumenterade tyvärr (utom dom som har med firmware-uppgradering att göra). Så det är nog bara att lämna in boxen på reparation, det där borde ju garantin täcka.Blir bara värre och värre, har nu ingen kontakt med hårddisken alls.
![]()
Tänkte försöka formatera om men alla hårddisk-menyer är nersläkta.
Får väl plocka fram min gamla Force 530.
Postad 19 October 2007 - 23:12
Redigerat av Bo_B, 19 October 2007 - 23:15.
Postad 18 December 2007 - 22:26
"Sätt i kortet" vid återupptagning av uppspelningar från kodade kanaler: inte fixat. (inlägg)
Finns det fortfarande ingen lösning på detta? Jag är så irriterad så jag kokar. Boxafan hänger sig ju dessutom rätt ofta när man (för att kunna titta på en inspelning) måste hoppa fram eller tillbaka några sekunder med resultat att man får boota om hela maskinen. Inte så skoj när man kanske har en eller två inspelningar på gång...
Min Force 530T buggade också, men den kostade ju skit och femtio, så jag tänkte jag skulle få lite kvalitet nu när jag gick över till den betydligt dyrare Toppyn...stor besvikelse.
Postad 19 December 2007 - 09:06
Jo föressten, det var fixat i firmware 3.0, men å andra sidan är EPG-skördaren trasig så boxen hänger sig ändå. Vi får väl avvakta att firmware 3.13 släpps för de svenska burkarna (finns för de finska TF5100-modellerna) och se om EPG-buggen är fixad där (den var nämligen trasig ända sedan firmware 2.95 för dom finska modellerna)."Sätt i kortet" vid återupptagning av uppspelningar från kodade kanaler: inte fixat. (inlägg)
Finns det fortfarande ingen lösning på detta? Jag är så irriterad så jag kokar. Boxafan hänger sig ju dessutom rätt ofta när man (för att kunna titta på en inspelning) måste hoppa fram eller tillbaka några sekunder med resultat att man får boota om hela maskinen. Inte så skoj när man kanske har en eller två inspelningar på gång...
Min Force 530T buggade också, men den kostade ju skit och femtio, så jag tänkte jag skulle få lite kvalitet nu när jag gick över till den betydligt dyrare Toppyn...stor besvikelse.
Postad 19 December 2007 - 12:29
Postad 19 December 2007 - 18:17
Jo föressten, det var fixat i firmware 3.0, men å andra sidan är EPG-skördaren trasig så boxen hänger sig ändå. Vi får väl avvakta att firmware 3.13 släpps för de svenska burkarna (finns för de finska TF5100-modellerna) och se om EPG-buggen är fixad där (den var nämligen trasig ända sedan firmware 2.95 för dom finska modellerna).
Inte att rekommendera att köra 3.0 då om jag tolkar dig rätt. den här EPG-buggen (som jag inte fattat vad den går ut på riktigt får jag lov att erkänna) vill man kanske undvika.
3.13 får vi hoppas på.
Postad 20 December 2007 - 08:42
jag skrev till topfield om EPG problemen mm. Då skickade dom mig en beta firmaware till TF5700 HDMI det som skiljer mot TF5100 HDMI är att versionen är 3.16 och daterad den 13/12-2007. Denna firmware hade problem med att klockan fick fel tid. Ställde jag klockan manuellt så blev det fel i EPG'n. Så vi får vänta ett tag till innan dom får fram en firmware som fungerar.
Underbart, då är det på G i alla fall. Jag har ju läst på den finska (3.13) , dock har jag haft så mycket att göra så jag har inte hunnit kolla på TV öht. än mindre checka EPG-problemet. Ska undersöka mer ikväll, efter att jag plockat ut min disk, överfört alla inspelningar till min PC, satt tillbka disken i boxen och formaterat, plockat ut den igen och fört tillbaka alla inspelningar.
/Robban
Postad 20 December 2007 - 15:55
3.0 var jättebra (eftersom den fixade flera problem med MyStuff) ända tills Boxer förlängde sin EPG från 24 timmar till 6-7 dygn. Då gick EPG-skördaren i firmware 3.0 fullständigt i spinn och tar upp nästan all CPU-tid vilket gör boxen seg som sirap att jobba med och t.ex textremsor (på TCM, Animal Planet etc) sackar efter helt otroligt mycket, nedstängning tar >10 sek. och så vidare. Så det stämmer, i dagsläget bör man absolut inte köra firmware 3.0...Jo föressten, det var fixat i firmware 3.0, men å andra sidan är EPG-skördaren trasig så boxen hänger sig ändå. Vi får väl avvakta att firmware 3.13 släpps för de svenska burkarna (finns för de finska TF5100-modellerna) och se om EPG-buggen är fixad där (den var nämligen trasig ända sedan firmware 2.95 för dom finska modellerna).
Inte att rekommendera att köra 3.0 då om jag tolkar dig rätt. den här EPG-buggen (som jag inte fattat vad den går ut på riktigt får jag lov att erkänna) vill man kanske undvika.
3.13 får vi hoppas på.
Postad 21 December 2007 - 17:19
Min box ställer i alla fall inte klockan av sig själv efter ett strömavbrott. (Orkade bara vänta en kvart innan jag slog igång den manuellt).
Har läst nånstans på forumet att den borde göra det (ver. 2.87) och att det finns en patch för HDMI-modellen (jag har dock inte HDMI)
Har förresten lagt in den patchen också, men blev ingen skillnad...
Någon mer som har samma problem?
Postad 21 December 2007 - 23:47
Hur fungerar era boxar efter ett strömavbrott?
Min box ställer i alla fall inte klockan av sig själv efter ett strömavbrott. (Orkade bara vänta en kvart innan jag slog igång den manuellt).
Har läst nånstans på forumet att den borde göra det (ver. 2.87) och att det finns en patch för HDMI-modellen (jag har dock inte HDMI)
Har förresten lagt in den patchen också, men blev ingen skillnad...
Någon mer som har samma problem?
Postad 28 December 2007 - 15:15
3.0 var jättebra (eftersom den fixade flera problem med MyStuff) ända tills Boxer förlängde sin EPG från 24 timmar till 6-7 dygn. Då gick EPG-skördaren i firmware 3.0 fullständigt i spinn och tar upp nästan all CPU-tid vilket gör boxen seg som sirap att jobba med och t.ex textremsor (på TCM, Animal Planet etc) sackar efter helt otroligt mycket, nedstängning tar >10 sek. och så vidare. Så det stämmer, i dagsläget bör man absolut inte köra firmware 3.0...Jo föressten, det var fixat i firmware 3.0, men å andra sidan är EPG-skördaren trasig så boxen hänger sig ändå. Vi får väl avvakta att firmware 3.13 släpps för de svenska burkarna (finns för de finska TF5100-modellerna) och se om EPG-buggen är fixad där (den var nämligen trasig ända sedan firmware 2.95 för dom finska modellerna).
3.13 får vi hoppas på.
Även med DescExt-patchen? (Istf Description Extender-tap)
http://forum.toppy.o...opic.php?t=9380
Jag kör 3.0 + De-patchen och inbillar mig att den funkar bra. (vi har ju samma box)
Postad 28 December 2007 - 18:24
Har inte testat DescExt-patchen faktiskt. Ska göra det vid tillfälle. Menar du att din TF5700 HDMI alltså inte låser sig eller trögar ner sig på det vis jag (och andra) beskrivit, när du kör med den patchen i din firmware? Mycket intressant...3.0 var jättebra (eftersom den fixade flera problem med MyStuff) ända tills Boxer förlängde sin EPG från 24 timmar till 6-7 dygn. Då gick EPG-skördaren i firmware 3.0 fullständigt i spinn och tar upp nästan all CPU-tid vilket gör boxen seg som sirap att jobba med och t.ex textremsor (på TCM, Animal Planet etc) sackar efter helt otroligt mycket, nedstängning tar >10 sek. och så vidare. Så det stämmer, i dagsläget bör man absolut inte köra firmware 3.0...
Även med DescExt-patchen? (Istf Description Extender-tap)
http://forum.toppy.o...opic.php?t=9380
Jag kör 3.0 + De-patchen och inbillar mig att den funkar bra. (vi har ju samma box)
Postad 28 December 2007 - 23:53
Jag provkörde boxen utan några patchar först. När jag kollade på text-tv märkte jag att den startar på sidan 100 vid första aktiveringen. Bläddrar jag sedan några sidor framåt, till t.ex. 105 och stänger av text-tv, så startar den på samma sida (105) när jag slår på text-tv igen.
Jag patchade den sedan med [Z] (Disable 0 Aspect switching) och [R] (RecRoundel) och provade med text-tv igen.
Nu startar den alltid på sidan 100, även om jag stängt av text-tv på en annan sida. Det är skumt.
Fler som har samma problem med att text-tv alltid börjar om på sidan 100?
Provade nu med att patcha bara den ena eller bara den andra, men samma problem. Skumt!
Jag kör förresten med FWPatcher - kan det vara en del av problemet?
Redigerat av Unregistered345c2d61, 29 December 2007 - 00:26.
Postad 04 January 2008 - 06:42
Postad 04 January 2008 - 14:02
Har inte testat DescExt-patchen faktiskt. Ska göra det vid tillfälle. Menar du att din TF5700 HDMI alltså inte låser sig eller trögar ner sig på det vis jag (och andra) beskrivit, när du kör med den patchen i din firmware? Mycket intressant...
Inbillar mig att den sköter sig.
Ibland kan den tröttna på mig när jag är för ivrig med fjärren och den spelar in 2 kodade kanaler och jag tittar på en tredje som behöver dekodas.. Men om den krachar så är error recoveryn mycket bättre med 5.5(1) känns det som.
Har dessa patchar: De F H T2 S X Z som patchas med FWpatcher/TFDN usb
(har stängt av display-Tap:en)
Postad 11 January 2008 - 09:52
Har varit i mail kontakt med en person vid namn Hoze Li på Topfield och bad honom skicka den senaste firmewaren till TF5700pvrt. Fick en fil som heter TF5700PVRt_Testversion.tfd. Han bad mig samtidigt att inte sprida den så att den blev "public" oavsett resultat utan återkomma till honom om den verkade vara stabil eller om det fanns problem, berätta vad som ej fungerade. Tyvärr är jag ingen expert på detta område utan mest suttit och smygläst era inlägg ;-) och testat mig fram efterhand som Ni löst problemen. (Tack för er hjälp) Undrar nu om någon som är mer kunnig än mig (de flesta antagligen) och intersserad av att få denna fil mailad till sig och se om det är någon ny version eller om det är samma som andra fått?! Om så är fallet...svara på detta inlägget.
/SwedXit
Redigerat av Unregistereda681f977, 11 January 2008 - 12:38.
Postad 12 January 2008 - 13:20
Fick plocka bort alla mina taps ur autostart-mappen, nu återstår att testa mig fram till vilken som hänger maskinen.
Igår saknades EPG info på vissa av SVT's kanaler, maskinen började bli skakig redan då...
Nån mer med problem, eller är det bara jag?
5710 PVRt HDMI
MyStuff, DescriptionExtender, Eit2Mei, TapCommander, TF5000Display.
Postad 12 January 2008 - 22:16
EPG problem igår 13/1 och hängd Topfield idag!
Fick plocka bort alla mina taps ur autostart-mappen, nu återstår att testa mig fram till vilken som hänger maskinen.
Igår saknades EPG info på vissa av SVT's kanaler, maskinen började bli skakig redan då...
5710 PVRt HDMI
DescriptionExtender, oavsett version, tokhänger min Topfield.
Bilden fryser och jag får slå av strömmen.
Nån mer som drabbats?
Postad 12 January 2008 - 22:53
EPG problem igår 13/1 och hängd Topfield idag!
5710 PVRt HDMI
DescriptionExtender, oavsett version, tokhänger min Topfield.
Bilden fryser och jag får slå av strömmen.
Nån mer som drabbats?
Postad 18 January 2008 - 11:28
Jag har en TF5700PVRt (TF NPTs 3.00), och har en NSLU2 ansluten för att ladda upp 7 dagars EPG-data som jag hämtar med xmltv via internet. Har dessutom installerat ToppyWeb så att jag kan se EPG-listan i en web-sida + lägga till/ta bort timer-inställningar via web-servern på NSLU2.
Har noterat ett par saker... Efter att ha installerat EPG_uploader3.25 (vilket behövs för att hantera timer-inställingarna), så har jag märkt att EPG_uploader får konstiga kanal-namn (från toppyns API) på de kanaler som innehåller svenska tecken. (Typ SVT2 Västnytt, TV4 Göteborg).
Dessa namn inleds med asci-tecken 5, dvs "\005SVT2 Västnytt" och "\005TV4 Göteborg". Alla andra kanaler ser ok ut. (typ "SVT1", "TV3"). Detta gjorde det väldigt svårt att skapa fungerande konfig-filer, och kanalerna ser konstiga ut i web-gränssnittet.
Samma konstiga tecken (ascii \005) har jag sett på vissa inspelade program (rec-filer) som är gjorde utan några TAPs installerade. (Detta även på program som inte innehåller svenska tecken)
Var skall man rapportera buggar som detta?
/Christian
Postad 18 January 2008 - 11:54
Detta konstiga tecken finns även i TF5000PVRt och TF4000PVRCoCI. Jag tror det kommer från EPG datan. I 4000-maskinen så syns inte detta osynliga tecken, men man kan klura ut att det är där. Vid rename så blinkar inte markören på första tecknet. Däremot så gör den det om man går ett steg till höger. Nedan klistrar jag in endel av ett mail till Topfield i Korea då jag diskuterade fel i TF5000PVRt med dom.Samma konstiga tecken (ascii \005) har jag sett på vissa inspelade program (rec-filer) som är gjorde utan några TAPs installerade. (Detta även på program som inte innehåller svenska tecken)
I have discover some strange behaviour in the box regarding Swedish
characters.
If the recording get a name with Swedish characters in the box, based on
the EPG information. There is no problem to transfer such files to the PC.
The only thing that happen is that the Swedish characters will not be
right on the PC. They will be exchange with underscore. So no problem with
the special Swedish characters in the filename. These files will also get
a underscore as the first character in the file name, because of the
strange non-printable character. However some interesting thing happened
if the file are renamed in the box, before transfer. If I delete the first
non-printable character in the file that have Swedish characters, the
Swedish character will be correctly in the file name in the PC and the
strange first char will be gone, i.e. no underscores. I have done a couple
of screen captures to show this. Note that in both cases the Swedish
characters will be displayed correctly in the box (PVR list).
It is enough with just deleting the first non-printable character. This is
actually possible even that this char is not showed in the box. In the PVR
list choose rename and when the on-screen keyboard are showed. Press the
delete button once, the first non-printable character will be deleted.
After this press the save button. Now if this file are transferred to the
PC and include Swedish characters these will be displayed correctly.
It's also possible to see that the marker in the name field of the rename
dialog (keyboard screen) are different if there are a non-printable
character first in the file or not. If no strange first character, the
marker will flicker be on the first character. If there are a
non-printable first character the marker is not visible.
For me, right now, it seems to be a good idea not to include this
non-printable character (0x05) in the file name at all. It seems to only
create problem or strange behaviour. Or do you know a good reason for this
to be included in the file name?
PS. Skicka gärna in en felrapport via deras web.
//Michael
Postad 18 January 2008 - 13:30
Detta konstiga tecken finns även i TF5000PVRt och TF4000PVRCoCI. Jag tror det kommer från EPG datan. I 4000-maskinen så syns inte detta osynliga tecken, men man kan klura ut att det är där. Vid rename så blinkar inte markören på första tecknet. Däremot så gör den det om man går ett steg till höger. Nedan klistrar jag in endel av ett mail till Topfield i Korea då jag diskuterade fel i TF5000PVRt med dom.
Tack för svaret... Bra att veta att det finns andra som upplevt samma problem. Jag skall försöka skicka en bug-rapport också, och hoppas att man får en lösning på problemet.
/Christian
Postad 24 January 2008 - 14:57
Tack för svaret... Bra att veta att det finns andra som upplevt samma problem. Jag skall försöka skicka en bug-rapport också, och hoppas att man får en lösning på problemet.
Deras kontakt formulär på http://www.topfield.co.kr/ har varit nere i en vecka nu...
Det kallar jag för bra support och stor möjlighet att komma i kontakt med dem.
Är det någon som har en email-address till någon lämplig person... T.ex. Hoze Li, som andra har pratat om.
/Christian
Postad 07 February 2008 - 09:00
Låter ju lovande, dom har alltså fixat TF5100-boxarna för våra finska grannar som får in Boxers signaler (snacka om ironiskt, att våra svenskköpta boxar nu är sämre anpassade för att hantera Boxers signaler än de finska boxarna!). Nån som testat hur det funkar med TF5100-firmware på TF5700 - det verkar ju vara samma box under skalet? Om ingen har något att varna för så tror jag att jag ska modifiera en sådan firmware och testa...The receiver was occasionally malfunctioned at the stream which has lots of EIT data. This is fixed.
Redigerat av DVBgeek, 07 February 2008 - 09:10.
Postad 07 February 2008 - 12:16
Postad 12 February 2008 - 14:37
Jag skrev till Topfield och frågade om dom snart skulle släppa någon ny firmware till TF5700 HDMI. Enligt Yi, Hoze på Topfield så hade dom en firmware klar men den skulle kvalitets testas först. Gick allt bra så skulle dom släppa den om några veckor.
Sa han nått om vad dom hade fixat?
*dregglar*
Postad 12 February 2008 - 19:48
Jag skrev till Topfield och frågade om dom snart skulle släppa någon ny firmware till TF5700 HDMI. Enligt Yi, Hoze på Topfield så hade dom en firmware klar men den skulle kvalitets testas först. Gick allt bra så skulle dom släppa den om några veckor.
*dregglar*
Ingen som vet nåt om ny firmware till TF 5710-modellen (HDMI)?
Postad 13 February 2008 - 00:49
*dregglar*
Ingen som vet nåt om ny firmware till TF 5710-modellen (HDMI)?
Verkar va många som har problem med EPG på sina toppy jag kör med Epg navigator funkar klockrent sällan några tomma hål i menyn
http://myweb.tiscali...k/epgnavigator/
Postad 13 February 2008 - 06:29
Om man använder MyStuff 5.51 och har en Windowsdator kopplad till Internet så kan man köra mitt program för att hämta EPG via nätet och ladda över till Toppyn.Verkar va många som har problem med EPG på sina toppy jag kör med Epg navigator funkar klockrent sällan några tomma hål i menyn
http://myweb.tiscali...k/epgnavigator/
Programmet kan hämtas här: XMLTV2MEI för Windows
Efter att jag tröttnat på problemen med Boxers EPG och Toppyn så skrev jag programmet för nån månad sedan och därefter har jag en dryg veckas EPG alltid tillgänglig i min box.
/Bosse
Postad 13 February 2008 - 16:23
Jag tycker genre/kategori delen är alldeles för dålig hos swedb.
Postad 13 February 2008 - 19:04
Hej alla...
Har varit i mail kontakt med en person vid namn Hoze Li på Topfield och bad honom skicka den senaste firmewaren till TF5700pvrt. Fick en fil som heter TF5700PVRt_Testversion.tfd. Han bad mig samtidigt att inte sprida den så att den blev "public" oavsett resultat utan återkomma till honom om den verkade vara stabil eller om det fanns problem, berätta vad som ej fungerade. Tyvärr är jag ingen expert på detta område utan mest suttit och smygläst era inlägg ;-) och testat mig fram efterhand som Ni löst problemen. (Tack för er hjälp) Undrar nu om någon som är mer kunnig än mig (de flesta antagligen) och intersserad av att få denna fil mailad till sig och se om det är någon ny version eller om det är samma som andra fått?! Om så är fallet...svara på detta inlägget.
/SwedXit
Har nu premiärtestat versionen Hoze Li skicka till mig. Verkar faktiskt som om de löst EPG-problemet. Enligt Hoze läggs denna versionen ut inom en snar framtid. Har även passat på att testa MyStuff 5.51 med den nya firmwaren och alltverkar fungera fint tills jag försöker stänga av boxen. Då verkar boxen hänga sig och de berömda 4 prickarna dyker upp. Rycka sladden är enda lösningen. Vet inte om detta fenomen beror på MyStuff senaste version (har inte testat den tidigare) eller den nya firmwaren.
Just detta problemet är nu löst...fanns en funktion i MyStuff där man kunde välja att låta Toppyn´s egna program sköta nedstängningen. /SwedXit
Redigerat av Unregistereda681f977, 14 February 2008 - 15:14.
Postad 16 February 2008 - 22:01
Om man stegade mellan raderna i menyn så kom de fram en och en men i övrigt var bilden fortfarande svart.
Som tur var fungerade standby-knappen så boxen gick hela tiden att starta om.
Började leta som en galning i trådarna här på minhembio men kunde inte hitta något liknande trots att jag hade en känsla av att jag sett problemet förut. Tänkte direkt att det var någon TAP som var boven.
Fick till slut en ingivelse att besöka det eminenta formumet på toppy.org.uk. Där fanns en tråd om korrupta inspelningar som kunde spöka till det.
Som tur är funkar USB-koppling från start så hårddisken på toppyn var inga problem att komma åt. Passade på att ta bort alla TAPs i Autostart-mappen och alla filer som slutade på .del (? tror de kallas så, inspelningar som tagits bort från arkivet men fortfarande finns kvar på disken under annan filändelse)
Hittade slutligen den troliga orsaken till mitt problem. En inspelning som startat tidigare på morgonen...
När jag tog bort den och startade om boxen kunde jag ta mig igenom en ny kanalsökning och boxen har sedan dess funkat kanon.
Slutsats: Korrupta inspelningar kan orsaka mycket konstigt beteende hos toppyn.
Måste tilläga att jag valde att lägga in firmware 3.00 innan problemet fick sin lösning. Boxen har inte visat några som helst symptom av EPG-buggen som diskuterats så livligt i trådarna här. Hade den inlagd för några månader sedan och allt funkade den gången i cirka 24 timmar innan buggen kickade in.
Har nu kört boxen i två dagar med en full EPG (bättre än för några dar sen då jag hade FW 2.84) och boxen är hittills mycket stabil.
Edit: Nu är ju en ny version av firmwaren på gång så v3.00 har väl spelat ut sin roll som alternativ firmware...
Redigerat av svegust, 16 February 2008 - 22:04.
Postad 20 February 2008 - 07:51
Halloj,
Håller på att testa nån beta version från Hoze Li på Topfield som ska ersätta 3.00 med EPG-buggen i. Har haft ett par problem som jag rapporterat tillbaks till Hoze, men informationen där ifrån är långsam. Ett problem har varit att boxen hänger sig (efter ett tag, 30-120min) när jag spelar in på en (eller 2) mux(ar) och tittar på ett annat program samtidigt. Bilden fryser och det enda som fungerar på boxen/fjärren är powerknappen. Felet har både uppstått när jag försökt byta kanal, men även av sig själv. Startar man om verifieras filerna och sedan är allt frid och fröjd, förutom inspelningen då. Jag själv har inte upptäckt detta problem i de äldre versionerna (2.8x), men skulle gärna veta om ni andra haft liknande problem i dessa versioner. Om jag fattade Hoze Li (som troligen inte själv är någon programutvecklare) rätt så bygger de flesta boxarna vi har i sverige på samma firmware med små revideringar.
( Vill även tillägga att jag mot bättre vetande testar denna beta´n MED My Stuff 5.51 installerad, så om ni misstänker att denna TAP´s är boven får ni gärna skriva det. Anledningen till att jag har My Stuff installerat är frun, som redan hatar Topfield pga allt strul och det enda som hon är något sånär nöjd med är just My Stuff..hihi)
/SwedXit
Postad 20 February 2008 - 08:24
Postad 20 February 2008 - 09:47
Kör också 3.00 och har ett flertal gånger råkat ut för frysning när jag spelat in på 2 och tittat på ett 3:e samtidigt och enda lösningen är att starta om.
Har du då kört med några andra TAP´s installerade samtidigt.....som tex. My Stuff eller liknande?
Fick nämligen precis svar från Hoze att han inte fått in några liknande felrapporteringar när man bara använt Topfields egna firmware utan installerade TAP´s eller firmware patchar.
Postad 20 February 2008 - 10:37
Postad 20 February 2008 - 20:06
Har inte varit med om några låsningar vid inspelning av två program samtidigt som jag tittat på ett tredje (inspelat material).
Har däremot observerat att EPG uppför sig konstigt. När man växlar till läget där man ser flera kanaler på en gång och stegar upp och ner mellan sidorna så kan program försvinna ur EPG'n. Men växlar man till att bara se en kanals EPG så finns alla program med igen.
Dessutom brukar inte EPG alltid stega fram till aktuell tid i EPG utan kan lagga med någon timme...
Klockan stämmer men den visar ändå gamla program i info-rutan och i EPG'n.
Har nu också observerat att den tar några extra sekunder på sig innan den stänger av sig och då visas en lite punkt i displayen.
Börjar likan EPG-bugen...
Postad 20 February 2008 - 20:42
Den funkar fint. Har inte haft några problem alls som verkar specifika för just v3.00. Har faktiskt inte heller märkt några förbättringar. Kanalerna kan söka om sig själva ibland, även om det är ca en månad emellan. Det problemet hade jag ju med v2.84 också så...
EPG-buggen går också omärkt förbi eftersom jag hämtar EPG via internet.
Jag har provat att spela in två kanaler, titta på en tredje och ha bild-i-bild på en fjärde utan att den har hängt sig.
Redigerat av Unregistered345c2d61, 20 February 2008 - 20:43.
Postad 21 February 2008 - 13:30
Jag har kört v3.00 i ett par månader nu.
Den funkar fint. Har inte haft några problem alls som verkar specifika för just v3.00. Har faktiskt inte heller märkt några förbättringar. Kanalerna kan söka om sig själva ibland, även om det är ca en månad emellan. Det problemet hade jag ju med v2.84 också så...
EPG-buggen går också omärkt förbi eftersom jag hämtar EPG via internet.
Jag har provat att spela in två kanaler, titta på en tredje och ha bild-i-bild på en fjärde utan att den har hängt sig.
Själv har jag precis tröttnat på 3.00 pga att den blivit trögare och trögare...
Så nu rullar januari2007-fw igen med De/F/H/T2/S/X/Z-patcharna. Hoppas den blir kvickare och inte missar en massa inspelningar för att den är trött...
Postad 21 February 2008 - 21:41
och låsningarna sker när jag spolar fram eller tillbaka eller hoppar med hjälp av skipit i det 3:e programmet som jag tittar på.Den enda tap's jag kört när låsningarna uppstått är skipit
En annan sak som uppstår ibland är att förprogrammerade inspelningar bara spelar in en liten bit i början av programmen, men jag har inte riktigt ringat in när just detta fel uppstår. Är det nån annan som kör v3.00 som råkat ut för detta och vet i vilka situationer det sker så att man kan undvika det?
Postad 24 February 2008 - 16:27
Tjena Jack71,När man använder paus när man kikar på t ex en fotbollsmatch så slutar boxen att pausa när jag har en inspelning som börjar på en annan kanal. Fler som upplevt detta och går det att komma runt detta problem? Blev vansinnig igår när jag skulle se Liverpoolmatchen o hade paus och när jag satt mig ner slogs matchen igång live efter 15 minuter för att tjejen skulle spela in Gynning
Hade förstås kunnat spela in fotbollen också o börjat kolla ikapp från början men tänkte kolla om det finns lösningar??
Vill bara berätta att detta problemet/felet är framfört till Hoze Li på Topfield.
/SwedXit
Postad 02 March 2008 - 21:36
Postad 04 March 2008 - 09:56
Jag kör firmware 3.0 och tycker att boxen är trög och undrar hur man gör för att lägga tillbaka version 2.87? Provade för nån månad sen men när jag skickade över den "nya" firmwaren så händer det inget??
1. Ta hem firmwaren från topfields hemsida.
2. Patcha den mpa FWPather.exe
3. Tryck in den med usb-kabeln och TFDN_usb.exe (starta om boxen, den laddar firmware när den bootar)
4. När den programmerar räknar den upp/ned på skärm/diskplay. När det står end så rycker du ut strömmen och sätter i sladden igen.
Windows-programmen: http://www.toppy.org...Setup_1.0.4.zip
Patchar: http://www.toppy.org....html?hdfw.html
Vilka patchar man skall använda? Det är jag nog inte rätt man att avgöra... Kolla forumet. Bo_B & DVBgeek har bra koll på patchar.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Topfield TF5700PVRt
406 filmer
6 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?