Nya Markboxar Från Sagem
724 svar till detta ämne
Postad 21 januari 2008 - 19:54
Dizdaz
-
Dizdaz
-
Användare
-
-
132 inlägg
Hmmm.....
Tog en liten koll på antennsignalen efter ett antal frysningar, och den visar Signalstyrka 98 % - Signalkvalite 98%.
Men Signalstyrkan visar en röd stapel = dåligt... Signalkvalite visar grönt = bra....
Mee fatta nothing......
Postad 21 januari 2008 - 22:02
Janne i Torhamn
-
Janne i Torhamn
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Jag har oxå en boxer av märket DVR64160 och är jätte nöjd med alla funtioner å så, men...
Fjärrkontrollen är extremt känslig?! Är detta ett vanligt fel lr är det kanske bara min fjärr? Jag har provat med nya batterier men det gjorde ingen skillnad.
Jag har gjort proceduren med fabriksåterställning som "haboso" skrev (tack föresten) detta hjälpte till en del men den är fortfarande bra seg å känslig??'
Sen undrar jag även om det går att få ut filmerna som man har på boxen? Annars är jag grymt nöjd med boxen! Rekomenderas varmt om jag bara får fart på fjärren
Jadå du kan ta ut filmerna på USB-minne. Dock händer det att boxen inte hittar USB.minnet ibland om man hoppar runt i menyer i onödan. Går man däremot direkt in i överföringsmenyn så funkar det. Men...hastigheten är samma som när man spelar upp en film, så det tar tid !! När du sen tankat över USB-minnet till datorn så kan man ju spara i det formatet, eller konvertera om man vill bränna en DVD. Det finns en fransk kille som gjort en del program för det. Både att konvertera filformat, och att läsa direkt från hårddisken på boxen.
Postad 23 januari 2008 - 10:44
rockis
-
rockis
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har oxå en boxer av märket DVR64160 och är jätte nöjd med alla funtioner å så, men...
Fjärrkontrollen är extremt känslig?! Är detta ett vanligt fel lr är det kanske bara min fjärr? Jag har provat med nya batterier men det gjorde ingen skillnad.
Jag har gjort proceduren med fabriksåterställning som "haboso" skrev (tack föresten) detta hjälpte till en del men den är fortfarande bra seg å känslig??'
Sen undrar jag även om det går att få ut filmerna som man har på boxen? Annars är jag grymt nöjd med boxen! Rekomenderas varmt om jag bara får fart på fjärren
Jadå du kan ta ut filmerna på USB-minne. Dock händer det att boxen inte hittar USB.minnet ibland om man hoppar runt i menyer i onödan. Går man däremot direkt in i överföringsmenyn så funkar det.
Men...hastigheten är samma som när man spelar upp en film, så det tar tid !!
När du sen tankat över USB-minnet till datorn så kan man ju spara i det formatet, eller konvertera om man vill bränna en DVD.
Det finns en fransk kille som gjort en del program för det. Både att konvertera filformat, och att läsa direkt från hårddisken på boxen.
Funderar på att skaffa denna box, men blev lite betänksam när jag läser detta om USB. Finns det alltså ingen direktöverföring med kabel från PVRen till PC? Har nu en Dilog DT550 och den har kabelöverföring. Gå synnerligen långsamt men funkar. Dilog har allt sparat i *.HAV-format. Finns ett företag som heter Haenlein-Software.de som gör en programvara, DVR Studio, som kan konvertera detta till JPEG eller DVD. Den klarar en massa andra format också. Programmet är super! Vad har Sagem för format på sina filer?
Postad 27 januari 2008 - 18:23
joeljoel
-
joeljoel
-
Användare
-
-
174 inlägg
Eh, skulle de skicka ut ngn ny version nu snart eller har jag missuppfattat saken?
Postad 28 januari 2008 - 21:20
rocky77
-
rocky77
-
Användare
-
-
123 inlägg
Hmmm.....
Tog en liten koll på antennsignalen efter ett antal frysningar, och den visar Signalstyrka 98 % - Signalkvalite 98%. Men Signalstyrkan visar en röd stapel = dåligt... Signalkvalite visar grönt = bra....
Mee fatta nothing...... 
Du har för stark signal, skulle vara max 80% på båda sa dom på sagems support, har skaffat ett dämpmotstånd jag satt på antennkabeln för att få ner signalen...
Postad 28 januari 2008 - 21:52
Dizdaz
-
Dizdaz
-
Användare
-
-
132 inlägg
Hmmm.....
Tog en liten koll på antennsignalen efter ett antal frysningar, och den visar Signalstyrka 98 % - Signalkvalite 98%. Men Signalstyrkan visar en röd stapel = dåligt... Signalkvalite visar grönt = bra....
Mee fatta nothing...... 
Du har för stark signal, skulle vara max 80% på båda sa dom på sagems support, har skaffat ett dämpmotstånd jag satt på antennkabeln för att få ner signalen...
Jo, jag vet..... Har sänkt signalen från antennförstärkaren men med samma resultat som tidigare, tyvärr......! Tyckte bara att det var lite lustigt att signalen är "dålig" när den visra 98%
Postad 30 januari 2008 - 17:56
navysailor
-
navysailor
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har som alla andra haft problem med avbrutna inspelningar m.m med det har fixat sig efter nedladdning av 0.7.7B programvaran.
Nu återstår bara problemet med pixelstörningar i bilden på 64160:an.
Signalstyrkan är mellan 50% och 98% beroende på hur mycket jag krämar ur lågbrusförstärkaren i masten. Signalkvalitet är alltid 98%, blir gul då och då.
BER hoppar frisk och stannar bara tillfäligt på < 1*E-07
C/N hoppar hela tiden mellan 13-21 dB varje sekund.
Jag har haft den inne på Sagem efter kontakt med supporten. Fick tillbaka boxen och de sa att den var OK!?
Så! Kanske fel på min antenn? Men jag tror inte det då tre andra boxar (Sagem, Grundig, Denver) funkar helt kanon med 100% /100% och stabil C/N på 24 dB. Har även bytt alla kablar och köpt och testat både Yagi- och Gitter antenn med lågbrusförstärkare och masten är bara 13 km bort (jag kan se den). Kollade en box i en butik och deras värden stod nästan helt stilla på(80%, 98%,1*E-07, 24 dB).
Känns som att det är fel på boxen! Är det någon som känner igen felet/ symptomen med hoppande värden? Vad står era värden på?
Tacksam för hjälp!
(ps: jag har skickat in den igen via butiken)
Postad 01 februari 2008 - 08:38
Janne i Torhamn
-
Janne i Torhamn
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Jag hade en del problem tidigare men efter uppdatering = OK.
Men hur såg det ut i butiken när de kopplade upp boxen?
Jag antar ju att de provar i butiken först innan de skickar den på service, eller hur ?
OCH.......har du inte problem med inspelningarna ???????????
Jag kan INTE spela in 2 program samtidigt sedan boxen uppdaterades, och det är ett mycket allvarligt fel.
Vidare så krånglar det med Navigatorfunktionerna, men det felet är ju inte lika allvarligt.
till Rockis:
Filformatet på själva inspelningen heter TS.
Det finns program som konverterar, och även program för att läsa ut filen direkt från disken,
....om nu någon vågar öppna boxen å meka.
Janne
Postad 01 februari 2008 - 14:00
jnne
-
jnne
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej.
Ny här men följt denna tråd en tid då jag har en DVR 6240T sedan några månader som fungerar ganska bra om man jämför med andra problem här.
Det jag stör mig på är att boxen låter för mycket, fläkten surrar konstant efter att den varit påslagen i några minuter. Är det så för er också? Eller är det värt att lämna in den?
Har den placerad i en tvbänk där det är öppet framtill och stängt bakom boxen.
//Janne
Postad 01 februari 2008 - 15:36
Jo C
-
Jo C
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej
Var i kontakt med Sagems kundservice för ca 3 veckor sedan.
Mitt ärende var då framför allt att jag ej hade komponent möjligheten, då jag vill använda boxen med en projektor.
Det skulle då komma en ny programmvara i slutet på Januari, som skulle lösa det problemet och inspelnings problemen.
Som vi alla vet så har det blivit Februari och det har inte kommit någon ny programvara.
Jag pratade med Sagem kundservice för ca 20 minuter sedan. Svaret var då inte lovande, då programvaran fortfarande testades och de visste inte när den var färdigtestad, sedan så hade dom inte fått någon tid för sända ut programvaran. Tiden som hon nämde var inom ett par veckor, men efter lite påstötningar var det inget hon kunde lova för dom vet inte.
Vad är det som händer?
Hur kan man sälja produkter som inte fungerar på ett tillfredställande sätt!
Att man inte har en plan för att rätta till problemet och att kunna delge informationen till sina kunder. De har ju inte en anning om när problemet är löst.
Det enda vi vet är att det kommer en ny programvara och vi kan bara hoppas att den funkar.
Vad händer om ett antal månader när sagem släpper en ny maskin, slutar man att ha updateringar på sina gamla maskiner.....(om det behövs)
/Johan
Postad 02 februari 2008 - 15:35
tolvman
-
tolvman
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Vad är det som händer? Hur kan man sälja produkter som inte fungerar på ett tillfredställande sätt! Att man inte har en plan för att rätta till problemet och att kunna delge informationen till sina kunder. De har ju inte en anning om när problemet är löst.
Det enda vi vet är att det kommer en ny programvara och vi kan bara hoppas att den funkar. Vad händer om ett antal månader när sagem släpper en ny maskin, slutar man att ha updateringar på sina gamla maskiner.....(om det behövs) /Johan
Johan, de(sagem) behöver inte ens släppa en ny maskin innan de stänger av släpp/utveckling av fw för att fixa buggar, ex.vis 7 dagars epg i itd-75,
Postad 04 februari 2008 - 17:06
navysailor
-
navysailor
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag hade en del problem tidigare men efter uppdatering = OK. Men hur såg det ut i butiken när de kopplade upp boxen? Jag antar ju att de provar i butiken först innan de skickar den på service, eller hur ?
OCH.......har du inte problem med inspelningarna ??????????? Jag kan INTE spela in 2 program samtidigt sedan boxen uppdaterades, och det är ett mycket allvarligt fel.
Vidare så krånglar det med Navigatorfunktionerna, men det felet är ju inte lika allvarligt.
Janne
Jag har inga problem med inspelning efter 0.7.7b uppdatering och fabriksåterställning och ny kanalsökning. I butiken funkade inte bilden (pixlade) och värdena heller men då vågade inte personalen (som inte var tekniker) säga med 100% att deras signal/antenn var bra denna dag....
Postad 06 februari 2008 - 12:06
Janne i Torhamn
-
Janne i Torhamn
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Navysailor:
och du kan alltså spela in 2 program SAMTIDIGT ??
Vill bara kolla igen, så jag vet om jag ska lämna in min box, för min box klarar INTE av det.
inte sedan sista uppdateringen kom...
Janne
Postad 06 februari 2008 - 14:03
bela00
-
bela00
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har en DVR64160 och har uppgraderat, återställt fabriksinställningar och gjort ny kanalsökning efter tips som jag hittat här - tack alla som är engagerade och ger en info...
Ett fel som jag stött på är att bild i bild (PiP) inte fungerar längre. Har någon mer upplevt det, och i så fall kanske löst problemet?
Postad 06 februari 2008 - 16:15
haboso
-
haboso
-
Användare
-
-
189 inlägg
Hej!
Jag fick idag en box utskickad ifrån Sagem med den nya mjukvaran version 0.8.1B. De kontaktade mig pga att jag har haft problem med min box, där de ville att jag skulle testa denna version innan den skickas ut i luften. Killen på Sagem sa att de ville få feedback ifrån slutkonsumenter angående den nya mjukvaran innan de releasar den på marknaden. Det han påpekade var att han behövde min feedback om hur den funkar senast i slutet av nästa vecka. Tanken är att denna mjukvara ska ut i luften i februari månad och detta är sluttestet av denna mjukvara. Vad jag har märkt är att komponent är tillbaka i val av bildinställningar, text-tv minne och boxen har blivit snabbare :-) Ska hårdtesta i helgen och se hur den fungerar. Ju snabbare jag var med feedbacken desto snabbare skulle de kunna få ut den enligt honom.
Håller er uppdaterade!
Postad 06 februari 2008 - 23:03
johfrd
-
johfrd
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej!
Är det någon här som har erfarenhet av att uppgradera till en större hårddisk?
Det kommer ju en mjukvaruppgradering snart så man kanske ska passa på 
Det jag har hittat på nätet är så gammalt och gäller bara pvr versionerna ( http://www.avforums....ad.php?t=390834).
Ni som har 250GB modellen vad är det för hårddisk i den?
Postad 07 februari 2008 - 00:28
smurf69
-
smurf69
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej!
Jag fick idag en box utskickad ifrån Sagem med den nya mjukvaran version 0.8.1B. De kontaktade mig pga att jag har haft problem med min box, där de ville att jag skulle testa denna version innan den skickas ut i luften. Killen på Sagem sa att de ville få feedback ifrån slutkonsumenter angående den nya mjukvaran innan de releasar den på marknaden. Det han påpekade var att han behövde min feedback om hur den funkar senast i slutet av nästa vecka. Tanken är att denna mjukvara ska ut i luften i februari månad och detta är sluttestet av denna mjukvara. Vad jag har märkt är att komponent är tillbaka i val av bildinställningar, text-tv minne och boxen har blivit snabbare :-) Ska hårdtesta i helgen och se hur den fungerar. Ju snabbare jag var med feedbacken desto snabbare skulle de kunna få ut den enligt honom.
Håller er uppdaterade!
Får for guds skyld håpe att den nye programvaran fungerar bättre än den opålitlige 0.7xxx som vi har. Jag ringde supporten igen nu, och klagade på denna värdelöse box, och meddelade dom om att dom inte får ordning på den med den här nya programvaran som kommer nu, så får dom varsågod köpa tillbaka vår box, vilket han förstod mycket väl, då den inte har fungerat nåt bra sen vi köpte den. - Opålitliga inspelningar, man vet aldrig om en inspelning kommer att starta. - Plötseligen så fungerar inte timeshift. - Världens seeegaste respons från fjärrkontrollen. - Boxen hänger sig, måste dra ut strömmen rätt så ofta. - Hårddisken blev mer aktiv efter senaste uppdateringen, så den låter på tok för mycket. Dom vågar väl inte skicka nån provbox hit, med nya programvaran, då skulle den säkert bli underkänd direkt.... Rapportera gärna hur den fungerar.
Postad 07 februari 2008 - 13:14
Dizdaz
-
Dizdaz
-
Användare
-
-
132 inlägg
Hej!
Håller er uppdaterade!
Härligt, vi väntar med spänning......
Postad 07 februari 2008 - 17:37
Rog
-
Rog
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej!
Håller er uppdaterade! Härligt, vi väntar med spänning...... 
Bara kom med info och kolla gärna så de får rätt på den tröga fjärren...... Rog
Postad 07 februari 2008 - 18:12
navysailor
-
navysailor
-
Rookie
-
8 inlägg
Navysailor:
och du kan alltså spela in 2 program SAMTIDIGT ??
Vill bara kolla igen, så jag vet om jag ska lämna in min box, för min box klarar INTE av det. inte sedan sista uppdateringen kom...
Janne
Ja jag har testat spela in två samtidigt, men bara i någon minut. Kan inte testa igen då den fortfarande är på service.
Postad 10 februari 2008 - 20:32
haboso
-
haboso
-
Användare
-
-
189 inlägg
Hej!
Håller er uppdaterade!
Nu har jag hårdtestat min lånebox ifrån Sagem under hela helgen! Jag är faktist mycket positivt överraskad, inte en enda inspelning missades över alla planeringar jag gjorde. Jag la boxen på en massa inspelningar över natten ända in på morgonen där jag sedan gjorde en avstämning på det jag hade i timer listan och vad som var inspelat på inspelningslistan allt stämde till 100 ovanligt :-) Idag körde jag en massa inspelningar på samma sätt men har använt boxen samtidigt i time shift lägen, tittat på ett program ifrån disken samtidigt som jag har spelat in 2 andra live. Bifogar min timer lista samt inspelningslista, gick också utan några överraskningar... Jag ska rapportera detta till Sagem imorgon!
Postad 10 februari 2008 - 22:04
smurf69
-
smurf69
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Men hur e det med segheten med fjärrkontrollen?
Har dom fiksat det också eller?
Postad 13 februari 2008 - 00:05
haboso
-
haboso
-
Användare
-
-
189 inlägg
Den nya mjukvaran känns kvickare än den som ligger i luften just nu! Då menar jag fjärrkontrollen att boxen reagerar snabbare på kommandon ifrån fjärren.
Postad 13 februari 2008 - 13:38
Unregistered93324e54
-
Unregistered93324e54
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Fick följande besked idag ifrånm SAGEM gällande att apparaten låser sig oftare efter uppdatering i December
"Det är ett mjukvaruproblem, du kan gå in i användarinställningar, användarinställningar igen, där det står recording type, ändra till timer (det står program idag). I slutet av feb. kommer det ytterliggare en ny mjukvara som skall fixa detta problem."
Har inte hunnit att testa men min hänger sig säkert 1-2 gånger under de kansk 3-4 timmarna jag använder den om dagen
Postad 13 februari 2008 - 17:38
Rog
-
Rog
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej!
Håller er uppdaterade!
Nu har jag hårdtestat min lånebox ifrån Sagem under hela helgen! Jag är faktist mycket positivt överraskad, inte en enda inspelning missades över alla planeringar jag gjorde. Jag la boxen på en massa inspelningar över natten ända in på morgonen där jag sedan gjorde en avstämning på det jag hade i timer listan och vad som var inspelat på inspelningslistan allt stämde till 100 ovanligt :-)
Idag körde jag en massa inspelningar på samma sätt men har använt boxen samtidigt i time shift lägen, tittat på ett program ifrån disken samtidigt som jag har spelat in 2 andra live. Bifogar min timer lista samt inspelningslista, gick också utan några överraskningar...
Jag ska rapportera detta till Sagem imorgon!
Bra jobbat. Skönt med engagerade människor som hjälper alla..... TACK //Rog
Postad 13 februari 2008 - 23:36
digitaltvexpertense
-
digitaltvexpertense
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Hej alla!
Vi har ikväll varit på möte med Boxer och ett gäng hårdvaruleverantörer inklusive Sagem.
Det framkom en hel del intressant om vad framtiden innehåller vad gäller nya kanaler, frekvenser etc.
Vi har nu lite info gällande statusen vad gäller Sagem DVR nyaste mjukvara. Vi träffade ansvarig person på Sagem, som gav ett mycket bra intryck och vi litar på det han säger till 100%:
Mjukvaran är klar.
Har testats med positivt resultat av Sagem/Boxer och Teracom.
Den finns just nu också för test hos c:a 10 stycken nitiskt prövande privatpersoner med geografisk spridning. Personer som upplevt bekymmer. Ingen av dessa har ännu ringt och rapporterat något fel.
Mjukvaran kommer att ligga i luften under februari månad (observera 29 dagar), och innehåller också en del nyheter som inte funnits med innan....... Intressanta sådana. Definitivt datum spikas inom kort.
Hade Gött så länge!
//Digitaltvexperten
Postad 14 februari 2008 - 00:20
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Stort tack till Haboso och digitaltvexperten för rapporterna!
En liten fråga till Haboso angående senaste firmware; har de aktiverat komponent-utgången igen än?
Och en fråga riktad till er som använde komponentutgången innan den försvann; var utsignalen progressiv och hur hanterade boxen 4:3-material, fanns möjlighet till pillarboxing?
Postad 14 februari 2008 - 06:58
digitaltvexpertense
-
digitaltvexpertense
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Jag kan svara på del ett av frågan, Ja! Den är aktiv.
//Göran
Postad 14 februari 2008 - 13:02
Dizdaz
-
Dizdaz
-
Användare
-
-
132 inlägg
Hej alla!
Vi har ikväll varit på möte med Boxer och ett gäng hårdvaruleverantörer inklusive Sagem. Det framkom en hel del intressant om vad framtiden innehåller vad gäller nya kanaler, frekvenser etc.
Vi har nu lite info gällande statusen vad gäller Sagem DVR nyaste mjukvara. Vi träffade ansvarig person på Sagem, som gav ett mycket bra intryck och vi litar på det han säger till 100%:
Mjukvaran är klar.
Den finns just nu också för test hos c:a 10 stycken nitiskt prövande privatpersoner med geografisk spridning. Personer som upplevt bekymmer. Ingen av dessa har ännu ringt och rapporterat något fel.
Mjukvaran kommer att ligga i luften under februari månad (observera 29 dagar), och innehåller också en del nyheter som inte funnits med innan....... Intressanta sådana. Definitivt datum spikas inom kort.
Hade Gött så länge!
//Digitaltvexperten
Vi ser med spänning fram mot det datumet.....
Postad 18 februari 2008 - 09:51
Unregistered1e1c5adc
-
Unregistered1e1c5adc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej alla!
Vi har ikväll varit på möte med Boxer och ett gäng hårdvaruleverantörer inklusive Sagem. Det framkom en hel del intressant om vad framtiden innehåller vad gäller nya kanaler, frekvenser etc.
Mjukvaran är klar.
Hade Gött så länge!
//Digitaltvexperten
Låter mycket intressant. Framför allt blir jag nyfiken på Boxers nyheter. Kan du komma med lite tips? Vilka kanaler, HD-kanaler, HD-boxar, tidsplan mm? /G
Postad 18 februari 2008 - 21:36
maxiie91
-
maxiie91
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
hur är det med DVR64160T, den har ju USB2.0, går det flytta över ett inspelat program till en extern hdd för att sedan spelas upp i en dator? vi sitter nämligen och behöver uppgradera från den gamla VHS spelaren...
Postad 19 februari 2008 - 09:51
haboso
-
haboso
-
Användare
-
-
189 inlägg
hur är det med DVR64160T, den har ju USB2.0, går det flytta över ett inspelat program till en extern hdd för att sedan spelas upp i en dator? vi sitter nämligen och behöver uppgradera från den gamla VHS spelaren...
Det går i inspelningslistan att importera samt exportera sina inspelade program i den nya mjukvaran!
Postad 19 februari 2008 - 10:48
smurf69
-
smurf69
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
hur är det med DVR64160T, den har ju USB2.0, går det flytta över ett inspelat program till en extern hdd för att sedan spelas upp i en dator? vi sitter nämligen och behöver uppgradera från den gamla VHS spelaren... Det går i inspelningslistan att importera samt exportera sina inspelade program i den nya mjukvaran!
Men sen att det tar 1,5 gånger så lång tid som själva programmet, att flytta filen till ett USB 2.0 minne är en annan sak, men dom kanske har förbättrat det i den nya programvaran. Hoppas verkligen det, annar är det en ganska så värdelös funktion.
Postad 19 februari 2008 - 10:58
maxiie91
-
maxiie91
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
hur är det med DVR64160T, den har ju USB2.0, går det flytta över ett inspelat program till en extern hdd för att sedan spelas upp i en dator? vi sitter nämligen och behöver uppgradera från den gamla VHS spelaren... Det går i inspelningslistan att importera samt exportera sina inspelade program i den nya mjukvaran!
Men sen att det tar 1,5 gånger så lång tid som själva programmet, att flytta filen till ett USB 2.0 minne är en annan sak, men dom kanske har förbättrat det i den nya programvaran. Hoppas verkligen det, annar är det en ganska så värdelös funktion.
och det går att titta på det inspelade programmen i datorn utan att behöva greja med filerna?
Postad 19 februari 2008 - 13:53
smurf69
-
smurf69
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
filerna får ändelsen .TS (transport stream). Det borde finnas nån spelare som klarar av det skulle jag tro.
Postad 19 februari 2008 - 14:17
BenganJ
-
BenganJ
-
Användare
-
-
160 inlägg
Kan meddela att Boxer erbjuder DVR 64160 för 1295 kr om man nytecknar eller förlänger sitt Boxer abb i 24 månader. Då ingår också Boxer Navigator gratis (ord. 39 kr/månad) under dessa 24 månader. Leveranstid c:a 10 dagar. Nu hoppas jag bara att den nya programvaran kommer innan boxen anländer...
Postad 20 februari 2008 - 14:39
Unregistered93324e54
-
Unregistered93324e54
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Alltså krasst sett gällande importerning och exportering av filer...borde inte SAGEM vara skyldiga att tillhandahålla mjukvaran till detta ändamål. Annars ser jag inte meningen med att kunna göra det...
Postad 20 februari 2008 - 14:46
Unregistered93324e54
-
Unregistered93324e54
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Alltså krasst sett gällande importerning och exportering av filer...borde inte SAGEM vara skyldiga att tillhandahålla mjukvaran till detta ändamål. Annars ser jag inte meningen med att kunna göra det... Fick lite tips på en sida... http://www.moviecode...ics/6060p1.html
Postad 20 februari 2008 - 16:09
smurf69
-
smurf69
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Varför skulle Sagem vara skyldiga att ge dig mjukvara för detta ändamål?
Det är faktisk upphovsrättsskyddat material, och ska väl behandlas därefter.
Sluta klaga, och var glad att du över huvudtaget kan få ut materialet från boxen.
Postad 21 februari 2008 - 09:10
Dizdaz
-
Dizdaz
-
Användare
-
-
132 inlägg
Alltså krasst sett gällande importerning och exportering av filer...borde inte SAGEM vara skyldiga att tillhandahålla mjukvaran till detta ändamål. Annars ser jag inte meningen med att kunna göra det...
Fick lite tips på en sida... http://www.moviecode...ics/6060p1.html
Anledningen till att man KAN är för att du ska kunna säkerhetskopiera dina filmer/program. Skulle hårddisken paja eller något annat gå sönder med resultat att man får en ny box eller hårdisk, så pluggar du bara i kontakten och för över dina säkerhetskopierade filmer/program till boxen......
Postad 21 februari 2008 - 11:59
Janne i Torhamn
-
Janne i Torhamn
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Som jag skrev i ett tidigare svar så finns programvara för konvertering.
Både för det man plockar ut via USB, och även via metoden att direrkt koppla in sig på hårddisken (på egen risk..)
Tyvärr är det mesta av denna info på franska, då man hittar denna info på franska användarforum.
Janne
Postad 21 februari 2008 - 12:58
Unregistered93324e54
-
Unregistered93324e54
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Varför skulle Sagem vara skyldiga att ge dig mjukvara för detta ändamål? Det är faktisk upphovsrättsskyddat material, och ska väl behandlas därefter. Sluta klaga, och var glad att du över huvudtaget kan få ut materialet från boxen.
Du smurfen, vem är det som klagar??? Det var endast en tanke om funktionen. Gällande upphovsrätten har du korrekt, OM avseendet är vidare distribution. Annars har du full rätt att lagra information för eget bruk. Men som "Dizdaz" påpekar så är väl tanken mer en fråga om att göra back-up och den primära funktionen att kunna föra över bilder för att visa på sin box. Nåväl, tänker inte ge mig in på någon pajkastning...
Postad 21 februari 2008 - 14:58
digitaltvexpertense
-
digitaltvexpertense
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Hej alla!
Mjukvaran är klar.
Hade Gött så länge!
//Digitaltvexperten
Låter mycket intressant. Framför allt blir jag nyfiken på Boxers nyheter. Kan du komma med lite tips? Vilka kanaler, HD-kanaler, HD-boxar, tidsplan mm?
/G
Sorry! Jag får inte berätta, så fort jag får så berättar jag. //Göran
Postad 21 februari 2008 - 17:52
smurf69
-
smurf69
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Varför skulle Sagem vara skyldiga att ge dig mjukvara för detta ändamål? Det är faktisk upphovsrättsskyddat material, och ska väl behandlas därefter. Sluta klaga, och var glad att du över huvudtaget kan få ut materialet från boxen.
Du smurfen, vem är det som klagar??? Det var endast en tanke om funktionen. Gällande upphovsrätten har du korrekt, OM avseendet är vidare distribution. Annars har du full rätt att lagra information för eget bruk.
Men som "Dizdaz" påpekar så är väl tanken mer en fråga om att göra back-up och den primära funktionen att kunna föra över bilder för att visa på sin box. Nåväl, tänker inte ge mig in på någon pajkastning...
Och varför behöver man en codec för att göra en säkerhetskopia? Ska man bara säkerhetskopiera kan man lika godt bara kopiera över filerna på en extern hårddisk, för att sedan kopiera över på en evt. ny box när den tiden kommer, till det behövs inga codec. Däremot behövs en codec om man vill spela upp eller arbeta med filerna på sin dator. Så, varför skall Sagem hålla nån med programvara för att spela upp filerna?
Postad 23 februari 2008 - 10:39
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
10 dagar sedan det skrevs, någon uppdatering hur det går med den nya firmwaren? Eller ligger den redan ute?
Postad 23 februari 2008 - 13:49
haboso
-
haboso
-
Användare
-
-
189 inlägg
Mjukvaran kommer att ligga i luften under februari månad (observera 29 dagar), och innehåller också en del nyheter som inte funnits med innan....... Intressanta sådana. Definitivt datum spikas inom kort. 10 dagar sedan det skrevs, någon uppdatering hur det går med den nya firmwaren? Eller ligger den redan ute?
Talade med min kontakt på Sagem, han sa att troligtvis ligger den i luften den 28 eller 29 februari, lyckas inte Teracom med det så ligger den i luften garanterat första veckan i mars (v.10).
Postad 26 februari 2008 - 22:26
soad
-
soad
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Får inte min Sagem DVR 64250 att starta ikväll!
Har funkat fint i en månad nu, men ikväll händer det inget när jag trycker på fjärren.
Har testat att dra ut sladden och ha den ute i ca en timme, men det hjälpte inte. Kan det var fel på fjärrkontrollen?
Finns det någon "Power-knapp" på boxen... jag hittar ingen iaf.
Postad 28 februari 2008 - 09:02
navysailor
-
navysailor
-
Rookie
-
8 inlägg
Får inte min Sagem DVR 64250 att starta ikväll!
Har funkat fint i en månad nu, men ikväll händer det inget när jag trycker på fjärren.
Har testat att dra ut sladden och ha den ute i ca en timme, men det hjälpte inte. Kan det var fel på fjärrkontrollen?
Finns det någon "Power-knapp" på boxen... jag hittar ingen iaf.
Efter fel på signal och bildkvalitet fick vi en ny box efter andra reparationsförsöket. Den första boxen hade även mjukvarufel med inspelning m.m som alla andra här i forumet. Den nya boxen funkade några dagar sen dog den. Den vill inte starta när man trycker på fjärrkontrollen och drar man ut ström, scart och annten samt väntar några timmar kunde man ibland få igång den. Men efter 10 minuter låste den sig på vald kanal. Efter kontakt med sagem suport fick vi skicka in den för service. Vi har inte någon vidare tur med dessa sagemboxar och vill snart häva köpet då det inte blivit många timmar tv sedan vi köpte den första boxen i november. Den är fortfarande på service... Mitt förslag är att vända sig till sagem suport eller butiken för reparation. /N
Postad 28 februari 2008 - 12:55
Urbo
-
Urbo
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Idag lämnade jag in min 5:e Sagem box på service.
Har haft 3 st PVR-64160T, alla har farit in och ut på reparation eller utbyte.
Det slutade med att jag fick en ny DVR-64160T istället.
Den första pajade ihop efter 2 veckor med att det bliev ingen signal styrka eller kvalitet, de låg konstant på 2%.
Fick en ny, efter 2 veckor hände samma sak med den nya. I butiken fick de också signalkvalitet 2% men signalstyrkan var något bättre, de sa att det är inget fel... - Åk hem och gör en ny kanalsökning var rådet.
Självklart fungerade inte detta, har lämnat tillbaka den idag igen, den ska skickas på service, suck...
Köpte en dyr box pga alla "bra" funktioner men den fungerar ju aldrig, det här blir sista försöket.
Strular den ännu när den kommer tillbaka från service så kräver jag pengarna tillbaka eller en box av ett annat märke.
Några rekommendationer?
Redigerat av Urbo, 28 februari 2008 - 12:56.
Postad 28 februari 2008 - 19:21
Herrkarlsson
-
Herrkarlsson
-
Rookie
-
2 inlägg
Verkar ju nästan som att jag har haft tur med min box då, det enda jag har att klaga på är att bild- i - bild funktionen bara fungerar i ca 10 min efter uppstart, sen står det bara "bild ej tillgänglig". Men spelar in gör den, fast om man spelar in två program efter varandra där det sista programet har samma starttid som det första har sluttid, så hänger sig boxen och slutar aldirig att spela in, fast man kan ju justera tiden manuellt, lägger man in en "pause" på någon minut mellan programmen så brukar det funka... Vet inte om jag är nöjd eller inte, den fungerar ju till 90% men dom där sista 10% retar en...Hoppas den nya firmwaren blir en förbättring...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|