Vantage HD 7100, HDTVbox + HDD
782 svar till detta ämne
Postad 21 december 2007 - 13:45
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Hej alla glada Vantage ägare. Det lönar sig att skicka in buggrapporter till Vantage hemsida fick igenom att de ska tala om vad de uppdaterar med info fil samt att de jobbar med buggarna. Det finns ny Orginal firmware ( 010900 ) på Vantage hemsida men då försvinner patchfunktionerna ( kommer nog ny ganska snart ). Infofil text. English
20.12.2007 Version: 010900 (Please make factory default) - OSD Bugfix in FTP Explorer - Timer Bugfix, Ending time of timer event 1 can be starting time of timer event 2 - Recording of Radio channels possible - Eurobird 9° added - EPG Style setting possible (OSD setting--> EPG mode--> weekly & daily) - Slow motion added (press 2x Play, Vantage Player will be modified with next release)
11.12.2007 Version: 018000 - HD suisse problem fixed - OSD Bugfix - Minor Bugfix
06.12.2007 Version: 010700 - NIT-Seach Bugfix
30.11.2007 Version: 010500 - OSD Bugfix - Increasing number of timer slots from 6 to 20 - Possibility to set the date on timer - increasing of download speed
14.11.2007 Version 010300 - Installation Guide bugfix - OSD bugfix - manual scan bugfix
Postad 21 december 2007 - 19:04
Unregistereda8f82565
-
Unregistereda8f82565
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Vilken satellit sänder SVT-HD via?
Behöver jag nå'got kort eller är det bara att köra?
Jag har nu min parabol inriktad mot ASTRA/Hotbird - finns där något sevärt i HD-väg eller bör jag rikta om min parabol?
Om jag köper ett CD-abbonnemang kommer denna box då att funka - jag har inget gammalt abbonnemang/box ?
H.S.
Postad 21 december 2007 - 19:56
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Vilken satellit sänder SVT-HD via? Behöver jag nå'got kort eller är det bara att köra? Jag har nu min parabol inriktad mot ASTRA/Hotbird - finns där något sevärt i HD-väg eller bör jag rikta om min parabol? Om jag köper ett CD-abbonnemang kommer denna box då att funka - jag har inget gammalt abbonnemang/box ?
H.S.
Finns inte alla svar i den här tråden?
Postad 22 december 2007 - 18:05
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Det finns en ny tråd på MinHembio som handlar om buggar i Vantage 7100 , skriv gärna där när ni upptäcker nya buggar samt läs första inlägg. Vantage 7100 - Rapporter om buggarGod Jul alla Vantage ägare samt övriga forumsläsare
Postad 23 december 2007 - 12:18
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Det finns ett nytt test av boxen från HDTVTotal.com HDTVTotal.com testar Vantage 7100Det finns även ett galleri med bilder från Vantage boxen ( boxen,fjärr,menyer samt tvbilder ) grabbar fastna inte på sidan 8 nu bara  . Vantage 7100 galleriFör den som behöver översätta finns här babelfish . Visst är den snygg.
vantage_hd_7100s_front_iso_left.jpg 194,51K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 23 december 2007 - 12:43.
Postad 24 december 2007 - 09:52
Unregistered21d231e6
-
Unregistered21d231e6
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Dolby digital via hdmi funkar detta på vantage 7100
Postad 24 december 2007 - 13:19
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Hej Knippla
Du får bara ut 2.0 via hdmi.
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 24 december 2007 - 16:46.
Postad 25 december 2007 - 16:04
Unregistered21d231e6
-
Unregistered21d231e6
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Är snart ägare till en vantage 7100 skulle behöva lite råd om hur man kopplar upp den
bild och ljud mässigt och de för och nackdelar ni vantage 7100 ägare upplever.
Postad 25 december 2007 - 22:19
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Vilken satellit sänder SVT-HD via? Behöver jag nå'got kort eller är det bara att köra? Jag har nu min parabol inriktad mot ASTRA/Hotbird - finns där något sevärt i HD-väg eller bör jag rikta om min parabol? Om jag köper ett CD-abbonnemang kommer denna box då att funka - jag har inget gammalt abbonnemang/box ?
H.S.
För svt HD, SVT kanalerna SD, TV 4 SD kan du beställa ett kort från Canal Digital (utan att ha deras mottagare) där du betalar en engångsavgift på ca 700 kr. Perfekt om man tänkt köpa denna box för endast SVT HD och alla frikanaler i rymden.
Redigerat av ruva, 25 december 2007 - 22:20.
Postad 25 december 2007 - 23:09
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
För svt HD, SVT kanalerna SD, TV 4 SD kan du beställa ett kort från Canal Digital (utan att ha deras mottagare) där du betalar en engångsavgift på ca 700 kr. Perfekt om man tänkt köpa denna box för endast SVT HD och alla frikanaler i rymden.
ara en not. Ej betala, deponera. Den dag du sänder åter kortet får du dina pengar åter. Annars ser denna box jekligt trevlig ut. Inga fläktar? Suveränt!
Redigerat av Monshi, 25 december 2007 - 23:10.
Postad 28 december 2007 - 13:59
T.P.
-
T.P.
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Har någon hittat den patchade versionen av senaste mjukvaran 010900?
Undrar vad är det som tar sån tid att fixa den? 010801 kom ut dan efter original mjukvaran.
De har kodat om Premiere och det ser inte ut att vara en riktig AU som hämtar nya nycklar själv?
Finns det någon ny version av 010801 med nya Premiere nycklar?
Postad 29 december 2007 - 22:38
Unregistered66227a14
-
Unregistered66227a14
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Någon som tar emot BBC HD, behövs väl inget abonnemang för det?
Postad 30 december 2007 - 16:10
T.P.
-
T.P.
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Jag kan svara på min egen fråga angående Premiere. Det är bara att leta fram nya nycklar på t.ex. http://vantage-kicks-ass.net/ och skriva in de i menyn Kanalinställningar/ Ändra koder/NagraVision och Provider 000501, så får man bild på Premiere HD igen Någon som tar emot BBC HD, behövs väl inget abonnemang för det?
Nej, du behöver inget abonnemang för att se BBC HD, men däremot behöver du en jätte stor parabolantenn för att få in Astra 2 på 28.2°E i Sverige.
Postad 31 december 2007 - 00:49
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Någon som tar emot BBC HD, behövs väl inget abonnemang för det?
Signalen är riktad mot brittiska öarna. Att man kan på vissa ställen i vårt avlånga land, kunna ta in den strålen är en annan sak. I norra Halland - har jag förstått - krävs en 2 meters parabol och 0,3 db lnb. I delar av Stockholmstrakten ryktas det om att det finns de som klarat sig med mindre utrustning konstigt nog.
Postad 31 december 2007 - 11:22
mhellquist
-
mhellquist
-
Rookie
-
4 inlägg
Någon som tar emot BBC HD, behövs väl inget abonnemang för det? Signalen är riktad mot brittiska öarna. Att man kan på vissa ställen i vårt avlånga land, kunna ta in den strålen är en annan sak. I norra Halland - har jag förstått - krävs en 2 meters parabol och 0,3 db lnb. I delar av Stockholmstrakten ryktas det om att det finns de som klarat sig med mindre utrustning konstigt nog.
Jag bor strax utanför Stockholm och ser de fria BBC-kanalerna BBC1-4 samt ITV1 & ITV2+1 med perfekt mottagning förutom vid kraftig nederbörd. Har en 1-meters-antenn sedan ett halvår, men har sett dessa kanaler med bra kvalitet sedan ett par år med min tidigare 85-centimeters parabol. 1-metaren gör att jag tål lite mer regn/snö än tidigare. Astra2D är dock extremt riktningskänslig, så jag ser en dedikerad eller motordriven parabol som ett måste. Kör f.n en Samsung 9500, men skall skaffa en Vantage 7100TS så snart den finns tillgänglig.
Postad 31 december 2007 - 13:18
steninge
-
steninge
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Någon som tar emot BBC HD, behövs väl inget abonnemang för det? Signalen är riktad mot brittiska öarna. Att man kan på vissa ställen i vårt avlånga land, kunna ta in den strålen är en annan sak. I norra Halland - har jag förstått - krävs en 2 meters parabol och 0,3 db lnb. I delar av Stockholmstrakten ryktas det om att det finns de som klarat sig med mindre utrustning konstigt nog.
Länk till Lyngsat http://www.lyngsat-m...ps/astra2d.html
Postad 31 december 2007 - 14:39
Unregisteredafc8f69d
-
Unregisteredafc8f69d
-
Användare
-
-
215 inlägg
Finns en ny original firmware 011000.
Postad 31 december 2007 - 14:57
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Finns även en patchad uppdatering ute också.
Postad 03 januari 2008 - 12:30
T.P.
-
T.P.
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Ny mjukvara igen 011101.
I beskrivningen står det Premiere AU FIx, så förhoppningsvis så slipper man skriva in nya nycklar varje gång de kodar om.
Postad 07 januari 2008 - 22:40
Unregistered66227a14
-
Unregistered66227a14
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Aangående BBC HD. Jag tar sedan länge emot BBC 1-4 från Astra 2d och har beställt en Vantage 7100, men innan jag bryter förpackningen tänkte jag kolla om jag får in HD-kanalen i kanallistan på min gamla Force digitalbox (som inte är gjord för HD), men jag får inte upp någon kanal som heter BBC HD när jag söker av Astra 2(får inte in Premiere HD heller förresten i kanallistan).Har ni något tips?
Niklas
Postad 08 januari 2008 - 10:27
knugen
-
knugen
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Aangående BBC HD. Jag tar sedan länge emot BBC 1-4 från Astra 2d och har beställt en Vantage 7100, men innan jag bryter förpackningen tänkte jag kolla om jag får in HD-kanalen i kanallistan på min gamla Force digitalbox (som inte är gjord för HD), men jag får inte upp någon kanal som heter BBC HD när jag söker av Astra 2(får inte in Premiere HD heller förresten i kanallistan).Har ni något tips?
Niklas
Du kan lugnt koppla in din nya Vantage,anledningen till att din gamla Force inte hittar några HD-kanaler är att dom sänder i DVB-S2 som Forcen inte klarar,Vantagen däremot klarar ju den saken galant.P.S missa inte HD suisse på Hotbird,enastående bild. Lycka till!
Postad 08 januari 2008 - 12:31
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Niklas Du kan lugnt koppla in din nya Vantage,anledningen till att din gamla Force inte hittar några HD-kanaler är att dom sänder i DVB-S2 som Forcen inte klarar,Vantagen däremot klarar ju den saken galant.P.S missa inte HD suisse på Hotbird,enastående bild. Lycka till!
Ifall du kan ta in Eurobird 9 på 9 Öst så har du Melody Zen HD ( knivskarp bild + avslappnings musik ) och även Venice HD med bra bild.
Postad 08 januari 2008 - 13:03
T.P.
-
T.P.
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Niklas Du kan lugnt koppla in din nya Vantage,anledningen till att din gamla Force inte hittar några HD-kanaler är att dom sänder i DVB-S2 som Forcen inte klarar,Vantagen däremot klarar ju den saken galant.P.S missa inte HD suisse på Hotbird,enastående bild. Lycka till!
BBC HD sänder inte i DVB-S2 utan i DVB-S. Men det är förståss som du säger, Force känner inte av DVB-S2 och inte DVB-S kanaler som sänds i MPEG-4. Får du idag in BBC 1-4 med din Force, så kommer du att få in BBC HD med Vantage.
Postad 08 januari 2008 - 22:30
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
Några snabba frågor.
1. Updaterar man över nätverket med programvaran eller via serieport? Jag har nämligen ingen sådan.
2. Finns det rekomedationer på externdiskar som funkar bra "och inte tappar kontakten.
3. Funkar det att spela in undertexter än?
/F
Postad 08 januari 2008 - 22:43
xjeldc
-
xjeldc
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Några snabba frågor.
1. Updaterar man över nätverket med programvaran eller via serieport? Jag har nämligen ingen sådan.
2. Finns det rekomedationer på externdiskar som funkar bra "och inte tappar kontakten.
3. Funkar det att spela in undertexter än?
/F
1. Man kan uppdatera via serieport, satellit, USB-minne eller Ethernet-port. 2. Jag har en Iomega 320 GB från Kjell&Co, fungerar utmärkt. WD MyBook fungerar INTE bra. 3. Nej, inte ännu.
Postad 08 januari 2008 - 23:47
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Hur ofta måste man uppdatera kortet i CD egna box, på ett ungefär?
Postad 08 januari 2008 - 23:52
Unregisteredb9132af6
-
Unregisteredb9132af6
-
Rookie
-
6 inlägg
Det oppdaterer seg i Vantage tuneren så det behøver du ikke.
Postad 09 januari 2008 - 00:07
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Det oppdaterer seg i Vantage tuneren så det behøver du ikke.
Va? Jag trodde det var det den INTE klarade ännu? Men om det stämmer så blir det svårt att låta bli att köpa den här boxen.
Redigerat av thetias, 09 januari 2008 - 00:11.
Postad 09 januari 2008 - 06:36
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
CD:s kort har aldrig varit knutna till någon speciell box för att uppdatera sig, så det har alltid gått bra med vilken satellitbox som helst med en Conaxläsare för att få kortet uppdaterat.
Postad 09 januari 2008 - 11:03
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Hej.
Jag kan i princip inget om satellit så jag kanske har lite rockiefrågor nu.
Jag sitter i dagsläget med en fet 32" och Boxer abb. Min plan är att till fotbolls EM i sommar skall jag kunna se matcherna i HD, sen även OS.
Jag kommer att skaffa mig en platt TV under våren och det är ju ej lätt att välja men det är ingen fråga för denna tråden. Dock när jag har min nya TV kommer jag behöva köra med satellit och det bör inte vara något problem att smälla upp en parabol på huset. Nu till mina frågor ang detta.
Jag vill ha en box som kan spela in (har en Force med hdd nu som fungerar ypperligt). Vad jag har förstått så är CD egna hdd-box riktigt urusel. Då verkar denna box vara mycket bättre. Dessutom hade det varit trevligt att ta in fler kanaler och gärna HD (alla gratis) förutom de som CD erhåller, jag vill nog ej ha fler betalabbonemang. Detta går väl med denna box om jag fattat saken rätt. Vad behövs för det? Fler huvuden till parabolen? Hur ställer man in detta, mha en installatör?
Är detta den bästa boxen för mig med ovan önskemål?
Förmodar att jag måste beställa en CD hd-box för att få deras HD kanaler till denna box.
Postad 09 januari 2008 - 12:18
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
CD:s kort har aldrig varit knutna till någon speciell box för att uppdatera sig, så det har alltid gått bra med vilken satellitbox som helst med en Conaxläsare för att få kortet uppdaterat.
Okej, jag måste läst något förvirrat inlägg fel.
Postad 09 januari 2008 - 12:44
T.P.
-
T.P.
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Hej.
Jag kan i princip inget om satellit så jag kanske har lite rockiefrågor nu. Jag sitter i dagsläget med en fet 32" och Boxer abb. Min plan är att till fotbolls EM i sommar skall jag kunna se matcherna i HD, sen även OS. Jag kommer att skaffa mig en platt TV under våren och det är ju ej lätt att välja men det är ingen fråga för denna tråden. Dock när jag har min nya TV kommer jag behöva köra med satellit och det bör inte vara något problem att smälla upp en parabol på huset. Nu till mina frågor ang detta.
Jag vill ha en box som kan spela in (har en Force med hdd nu som fungerar ypperligt). Vad jag har förstått så är CD egna hdd-box riktigt urusel. Då verkar denna box vara mycket bättre. Dessutom hade det varit trevligt att ta in fler kanaler och gärna HD (alla gratis) förutom de som CD erhåller, jag vill nog ej ha fler betalabbonemang. Detta går väl med denna box om jag fattat saken rätt. Vad behövs för det? Fler huvuden till parabolen? Hur ställer man in detta, mha en installatör? Är detta den bästa boxen för mig med ovan önskemål?
Förmodar att jag måste beställa en CD hd-box för att få deras HD kanaler till denna box.
Jag såg att Neptunsat säljer ett paket, där det ingår Vantage HD7100S och T55 parabol, 10m kabel, 4 LNBer och en switch. Alltså allt du behöver för att ta in HD kanaler från Astra, Hotbird, Sirius och Thor. Det är ett bra parabolpaket. Har du aldrig satt upp en vanlig parabol själv, blir inte T55 lätt. Jag fick ta hjälp av min far som är en före detta parabol installatör. Det är en bra box och det fungerar med både CD och Viasat. Du kan spela in och sedan spela upp det inspelade materialet på din dator genom att ansluta USB hårddisken till din dator. Den har lite små buggar, men det kommer att fixas ganska snart. Glöm inte att du även behöver köpa en USB hårddisk som inte ingår när du köper boxen!
Postad 09 januari 2008 - 17:00
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Hej.
Jag kan i princip inget om satellit så jag kanske har lite rockiefrågor nu. Jag sitter i dagsläget med en fet 32" och Boxer abb. Min plan är att till fotbolls EM i sommar skall jag kunna se matcherna i HD, sen även OS. Jag kommer att skaffa mig en platt TV under våren och det är ju ej lätt att välja men det är ingen fråga för denna tråden. Dock när jag har min nya TV kommer jag behöva köra med satellit och det bör inte vara något problem att smälla upp en parabol på huset. Nu till mina frågor ang detta.
Jag vill ha en box som kan spela in (har en Force med hdd nu som fungerar ypperligt). Vad jag har förstått så är CD egna hdd-box riktigt urusel. Då verkar denna box vara mycket bättre. Dessutom hade det varit trevligt att ta in fler kanaler och gärna HD (alla gratis) förutom de som CD erhåller, jag vill nog ej ha fler betalabbonemang. Detta går väl med denna box om jag fattat saken rätt. Vad behövs för det? Fler huvuden till parabolen? Hur ställer man in detta, mha en installatör? Är detta den bästa boxen för mig med ovan önskemål?
Förmodar att jag måste beställa en CD hd-box för att få deras HD kanaler till denna box. Jag såg att Neptunsat säljer ett paket, där det ingår Vantage HD7100S och T55 parabol, 10m kabel, 4 LNBer och en switch. Alltså allt du behöver för att ta in HD kanaler från Astra, Hotbird, Sirius och Thor. Det är ett bra parabolpaket. Har du aldrig satt upp en vanlig parabol själv, blir inte T55 lätt. Jag fick ta hjälp av min far som är en före detta parabol installatör.
Det är en bra box och det fungerar med både CD och Viasat. Du kan spela in och sedan spela upp det inspelade materialet på din dator genom att ansluta USB hårddisken till din dator. Den har lite små buggar, men det kommer att fixas ganska snart. Glöm inte att du även behöver köpa en USB hårddisk som inte ingår när du köper boxen!
Om man kopplar en usb disk till denna box kan man ej spela upp inspelningen från boxen direkt? Eller måste man till en annan dator för uppspelning?
Postad 09 januari 2008 - 19:15
T.P.
-
T.P.
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Hej.
Förmodar att jag måste beställa en CD hd-box för att få deras HD kanaler till denna box. Jag såg att Neptunsat säljer ett paket, där det ingår Vantage HD7100S och T55 parabol, 10m kabel, 4 LNBer och en switch. Alltså allt du behöver för att ta in HD kanaler från Astra, Hotbird, Sirius och Thor. Det är ett bra parabolpaket. Har du aldrig satt upp en vanlig parabol själv, blir inte T55 lätt. Jag fick ta hjälp av min far som är en före detta parabol installatör.
Det är en bra box och det fungerar med både CD och Viasat. Du kan spela in och sedan spela upp det inspelade materialet på din dator genom att ansluta USB hårddisken till din dator. Den har lite små buggar, men det kommer att fixas ganska snart. Glöm inte att du även behöver köpa en USB hårddisk som inte ingår när du köper boxen!
Om man kopplar en usb disk till denna box kan man ej spela upp inspelningen från boxen direkt? Eller måste man till en annan dator för uppspelning?
Du kan spela upp dina inspelningar direkt från boxen också, men genom att koppla USB disken till datorn kan du bränna dina inspelningar till en DVD eller konvertera de till Divx om du så vill.
Postad 09 januari 2008 - 19:38
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Hej.
Du kan spela upp dina inspelningar direkt från boxen också, men genom att koppla USB disken till datorn kan du bränna dina inspelningar till en DVD eller konvertera de till Divx om du så vill.
Ok, najs.
Postad 09 januari 2008 - 23:18
Unregistered66227a14
-
Unregistered66227a14
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Hej igen!
Nu har jag kopplat in boxen och sökt kanaler. Har två frågor:
1. Hur uppdaterar man mjukvaran enklast, med ett knapptryck på fjärrkontrollen?
2. Får in BBC 1-4 och flera HD-kanaler (t ex Channel 4 HD, Sky Arts HD, SKy One HD, Sky Movies HD) Får dock inte in BBC HD eller Premiere HD . Hittar ni några fel i mina inställningar eller har andra tips?
Longitud 28.2E
LNB-nedre frekvens Universal 2
LNB övre frekv 9750/10750
DiSEqC 2
Ton 22kHz Auto
Omkopplare 12V
Motor Nej
DiSEqC 1.11
Postad 10 januari 2008 - 01:59
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
BBC HD ligger Astra2D. Har du kunnat se nått från den tidigare? Den har en footprint som inte är ämnat för oss utanför UK så du behöver en stor tallrik för att ha chans. Det brukar finnas en spill signal i STHLMs trakten som klarar sig med 1-1.2m tallrik. Premiere ligger på 19.2E http://se.kingofsat.net/hdtv.php
Postad 10 januari 2008 - 07:27
Unregistered66227a14
-
Unregistered66227a14
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Vunabo: Förstår att jag inte får in Premiere eftersom den ligger på 19.2E, men varför får jag inte in BBC HD när jag får in t ex BBC 1-4, Channel 4 Hd och Sky HD från Astra2D 28.2E?
Postad 10 januari 2008 - 09:09
steninge
-
steninge
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Postad 10 januari 2008 - 12:56
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1 886 inlägg
Vunabo: Förstår att jag inte får in Premiere eftersom den ligger på 19.2E, men varför får jag inte in BBC HD när jag får in t ex BBC 1-4, Channel 4 Hd och Sky HD från Astra2D 28.2E?
Därför BBC HD ligger på vertikal polarisation på Astra 2D, du behöver åtminstone en 150cm parabol i Sthlm för vertikala transpondrarna. Däremot går dom horisontella BBC1-4 samt ITV1 samt ITV2+1 går in fint här i Sthlm med en motorstyrd Fibostöp 90cm. Skaffa större parabol så går det med BBC HD.
Postad 10 januari 2008 - 13:41
Unregistered66227a14
-
Unregistered66227a14
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Därför BBC HD ligger på vertikal polarisation på Astra 2D, du behöver åtminstone en 150cm parabol i Sthlm för vertikala transpondrarna.
Däremot går dom horisontella BBC1-4 samt ITV1 samt ITV2+1 går in fint här i Sthlm med en motorstyrd Fibostöp 90cm.
Skaffa större parabol så går det med BBC HD.
Tack för infon! Jag har en 150cm bred (160cm hög) parabol, som är installerad av ett proffs (sthlm). Signalen är dock hyffsat svag, ligger väl mellan 80-88. Borde en installatör kunna tweaka till riktningen så att de funkar ändå?.. alternativt hjälper en spänningsförstärkare? *** Sedan två andra frågor: 1. Enligt specifikationerna kan man välja att 576i ska skickas ut, men jag kan inte välja det på boxen endast 576p. 2. När jag väljer YPbPr så skickar den ut RGB. Hur löser jag detta, hjälper firmware uppdatering? Använder HDMI.
Redigerat av Unregistered66227a14, 10 januari 2008 - 13:42.
Postad 10 januari 2008 - 18:27
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Dom du får in ligger INTE på 2D utan på andra satelliter med samma position. http://se.kingofsat.net/pos-28.2E.php
Postad 11 januari 2008 - 08:34
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
Dom du får in ligger INTE på 2D utan på andra satelliter med samma position. http://se.kingofsat.net/pos-28.2E.php
BBC 1-4 ligger väl på 2D eller kan man få in dem på någon annan?
Postad 11 januari 2008 - 08:49
mhellquist
-
mhellquist
-
Rookie
-
4 inlägg
BBC2.jpg 42,51K
1 Antal nerladdningarVunabo: Förstår att jag inte får in Premiere eftersom den ligger på 19.2E, men varför får jag inte in BBC HD när jag får in t ex BBC 1-4, Channel 4 Hd och Sky HD från Astra2D 28.2E?
Hej Nu är jag förvirrad... Mina BBC-kanaler stämmer överens med de detaljer som finns på kingofsat & lyngsat för Astra2D. Bifogar bild med exempel för BBC2. Varifrån skulle jag få denna signal om inte från Astra2D? Jag använder 1-meters parabol, men det funkar även med 85-cm (Stockholm).
Postad 11 januari 2008 - 09:27
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Hej.
Hej. Du skriver att jag kan få in Astra, Hotbird, Sirius och Thor. Finns det flera varianter av dessa? Såg i en länk nedan om HD kanaler men blev inte riktigt klok på det. Dessutom kan man få in nån av dem utan att betala nån sorts abbonemang? Finns det mycket fria kanaler på dessa 4 satelliter (HD/SD)?
Postad 11 januari 2008 - 11:47
tolvman
-
tolvman
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
>mhellquist
astra 2d vågrät/horizontal går in i bl.a. stockholmstrakten på en 85 cm parabol, dock inte hela dygnet och i regn och snöväder, vertikala tror jag är tji med 85 och även 100cm.
har själv en 85 cm och funderar på hur mycket större som krävs för vertikala astra2d 24/7
räcker en visiosat 120cm eller är det cm 120 som gäller
>vilse
ja en massa HD av varierande teknisk kvalite, en massa SD också, minst en 1500 gratis kanaler, dock mängder med skräp, sirius och thor är väl nästan bara betalkanaler
Postad 11 januari 2008 - 11:59
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1 886 inlägg
har själv en 85 cm och funderar på hur mycket större som krävs för vertikala astra2d 24/7 räcker en visiosat 120cm eller är det cm 120 som gäller
En 150cm går det med, www.satshop24.de säljer Giberitni 150 och skickar till Sverige.
Postad 11 januari 2008 - 12:03
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
>mhellquist astra 2d vågrät/horizontal går in i bl.a. stockholmstrakten på en 85 cm parabol, dock inte hela dygnet och i regn och snöväder, vertikala tror jag är tji med 85 och även 100cm.
har själv en 85 cm och funderar på hur mycket större som krävs för vertikala astra2d 24/7 räcker en visiosat 120cm eller är det cm 120 som gäller
>vilse ja en massa HD av varierande teknisk kvalite, en massa SD också, minst en 1500 gratis kanaler, dock mängder med skräp, sirius och thor är väl nästan bara betalkanaler
Kör med en gammal Barcom 120cm och få ibland in 2D vertikalt med en del pixlar, så man måste nog upp i 150cm eller kanske en 125cm Giobertini om man skall se BBC HD i Stockholmstrakten.
Postad 11 januari 2008 - 13:57
tolvman
-
tolvman
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
>k.k. Barcom 120cm är det den i alu/stålplåt (har bara sett den på 10m + avstånd) snarlik utseende som archsat 120 med stödstag kl 4 och 8, eller är det en en channelmaster med barcom namn med sidostag kl 3 och 9, och vilket LNB model/fabrikat kör du med? har själv en 85 cm och funderar på hur mycket större som krävs för vertikala astra2d 24/7 räcker en visiosat 120cm eller är det cm 120 som gäller En 150cm går det med, www.satshop24.de säljer Giberitni 150 och skickar till Sverige.
ja men den är just 150cm och kostar lika mycket(3ksek) som en 120cm channelmaster som många hävdar att den räcker, och vill helst ha en så liten som möjligt som tar in astra2d V, webbshopparna i tyskland är fulla dem gibertini och visosat och vialuna men inte hittat CMaster
Postad 11 januari 2008 - 14:16
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Det är Channelmaster med Barcom namn med sidostag kl 3 och 9 som jag har och en Digiality TC-22, twin, c-120. Jag tittar nu på G4Film som har ganska mycket pixlar, så med en proffsinställnng och en bra LNB kan man nog se Astra 2D (BBC HD) vertikal om vädret är bra som i dag. Men jag skulle nog gå upp en storlek eller en lite modernare parabol (min är från 1988) för att säkerställa bilden.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|