Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza 2

887 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om Forza 2? 5 är bäst (119 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om Forza 2? 5 är bäst

1. 1 (4 röster [3.36%])

Procent av omröstning: 3.36%

2. 2 (1 röster [0.84%])

Procent av omröstning: 0.84%

3. 3 (11 röster [9.24%])

Procent av omröstning: 9.24%

4. 4 (47 röster [39.50%])

Procent av omröstning: 39.50%

5. 5 (56 röster [47.06%])

Procent av omröstning: 47.06%

Rösta Gäster kan inte rösta
Forza Motorsport 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.114284 (34) 99:-
Forza Motorsport 2 - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 14 May 2007 - 14:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Vad man också får tänka på när man jämför grafiken med andra spel är att inget annat spel kommer ens i närheten av den realistiska, avancerade fysikmotor spelet använder sig av. Det måste ha tagit lång tid att få det rätt, då hinner man inte fokusera lika mycket på grafiken. Plus alla licenserade bilar och banor osv.

Även om jag tycker det är snyggt så det räcker och blir över. Det finns ingen bild på den Här sidan som kunde gjorts på Xbox. Då har man nog glömt av hur det såg ut om man tycker det :rolleyes:

Grafiken kommer inte ändra sig mycket till retail btw. Säger Che i en intervju i länken ovan.

Postad 14 May 2007 - 15:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Visst är det säkert så men jag tycker ändå det är lite synd...
Men så länge allt annar är bra så :rolleyes:

Zoiler har du testat demot ?

Redigerat av moparman, 14 May 2007 - 15:38.

Postad 14 May 2007 - 15:38

mill
  • mill
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Live for Speed har i mina ögon mkt mkt bättre fysikmotor än Forza 2

Redigerat av mill, 14 May 2007 - 15:40.

Postad 14 May 2007 - 15:39

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Liev for Speed har i mina ögon mkt mkt bättre fysikmotor än Forza 2

<{POST_SNAPBACK}>

Men det är så svårt att spela på en Xbox 360. :rolleyes:

Postad 14 May 2007 - 15:44

mill
  • mill
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Liev for Speed har i mina ögon mkt mkt bättre fysikmotor än Forza 2

<{POST_SNAPBACK}>

Men det är så svårt att spela på en Xbox 360. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Sant!

Tycker det här med (verkliga) avancerade bilsimulatorer faller lite platt på konsoll för

a) man behöver ratt och denna ska helst spännas fast i bordet (som oftast inte går på typiska soffbord)
B) man vill oftast ha aktiv sittposition, och det är inte specielltl skönt i soffan
c) man får bättre fartkänsla om man sitter nära (kolla tex Sony-nissen som sitter ca 0,5 m från en 70"s tv)
d) ingen vidare känsla med kontroll och det behövs om man vill köra slacker-style, och det är en av de stora fördelarna med tv-spel :)

Redigerat av mill, 14 May 2007 - 15:45.

Postad 14 May 2007 - 20:23

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Jag kör R-bilarna på ca 53.3 sekunder. Corvetten var ju toooksvår att köra hehe, "än slant han dit, å än slant han dit, å än slant han ner i diket"! :rolleyes:
Får jag skylla på feber, halsont och tjock i bihålerna? B)

Efter jag nött en hel del med ratt, så tänkte jag prova med HK, och huga så svårt. Armarna ville svänga och slänga med handkontrollen, tror nån liten hjärncell fortfarande trodde jag höll i ratten. ;)
Dock fick jag ungefär samma tider, var inte några märkvärdiga tider så jag brydde mig inte om att notera så exakt.

Nåja, R-klasser har aldrig lockat mig. Jag kör hellre nån våldvässad gatbil i kanske C eller B-klass, möjligtvis kan jag sträcka mig till A-klassen. ;)

Postad 14 May 2007 - 20:37

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Jag kör R-bilarna på ca 53.3 sekunder. Corvetten var ju toooksvår att köra hehe, "än slant han dit, å än slant han dit, å än slant han ner i diket"! :rolleyes:
Får jag skylla på feber, halsont och tjock i bihålerna? :wub:

Efter jag nött en hel del med ratt, så tänkte jag prova med HK, och huga så svårt. Armarna ville svänga och slänga med handkontrollen, tror nån liten hjärncell fortfarande trodde jag höll i ratten. ;)
Dock fick jag ungefär samma tider, var inte några märkvärdiga tider så jag brydde mig inte om att notera så exakt.

Nåja, R-klasser har aldrig lockat mig. Jag kör hellre nån våldvässad gatbil i kanske C eller B-klass, möjligtvis kan jag sträcka mig till A-klassen. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, var det inte du som skulle förnedra oss alla när du kom hem? :P

Tyckte att min tid var ganska bra innan jag kollade på turn 10 hemsidan... B)
Blir inte roligt att möta killar i multiplayer som ligger och kör 49 tider...
Skulle vara roligt att prova med ratt men tror inte att ens ratt kommer hjälpa mig till så låga tider. :D

Postad 14 May 2007 - 21:54

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Jamen alltså, febern... *host host* :rolleyes:

Postad 14 May 2007 - 22:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hmm...Men är det inte nå som är fel om man inte kör betydligt snabbare med ratt ?
Borde väl vara mer optimerat för ratt ?

Postad 14 May 2007 - 22:54

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Låter bra...Får se om man får ihop pengar att köpa ratten och spelet  :rolleyes:

Kom igen nu...Vad har ni för bästa tid och med vilken bil ?

<{POST_SNAPBACK}>

52.878 Porshe GT1, handkontroll, automat och bromslinje. Har kört snabbare men alltid dragit på mig strafftid. AI suger verkligen ibland.

<{POST_SNAPBACK}>

definera varför AIn suger? för jag har inte stött på något bilspel med så bra AI som detta har!
låter som att du är sur för att du inte kommer förbi dom, o det är ju i så fall BRA AI, annars så har jag ännu inte efter säkert 9 timmars spelade av detta demo inte blivit påkörd av en AI gubbe utan att jag har varit direkt eller indirekt vållande.
AIn är superb, enda man kan klaga på att dom kör för sakta, men det är bara för att det är medium svårighetsgrad inställd i demot.

Postad 14 May 2007 - 23:20

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Att den suger är väl att ta i men att det skulle vara så bra som du påstår är i mitt tycke också att ta i.

Det åker precis som de vore programerade, vilket de också är... Flera gånger som jag blivit påkörd bakifrån när jag fått ett lite släpp, legat något före in i en kurva och blivit avtryckt ifrån sidan. Har blivit krockad av att bara stå still. Allt beror enligt mig på att AI är programerad att köra i idealspåret, kanske därför som du tycker det är svårt att köra om och uppfattar det som bra AI. ;)

Det naturliga vore ju att styra undan och köra om framförvarande om denne får ett kast och en dålig utgång ur en kurva. Samma gäller ju om den framför bromsar och ännu mer om han/hon står still.

Kollat på ett antal repriser och tycker nog AI beter sig underligt emellanåt. Dock har jag inte spelat så många timmar som dig men kommer nog inte ändra uppfattning om jag spelar 4 timmar till... :rolleyes:

Postad 15 May 2007 - 09:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm jag har väl kanske bara spelat 2 timmar men nog tycker även jag att ai är sådär..
Stör mig som f*n att jag ska straffas för att en pucko bil kör in i mig när jag håller en rak linje i starten :D

Tror ibland att det är folkrace dom kör...

Edit

Extra jobbigt är det när man är på väg mot en bra tid åså blir man oskyldigt avtryckt av banan..
kanske bara är jag som kör för sakta :)

Redigerat av moparman, 15 May 2007 - 09:15.

Postad 15 May 2007 - 10:02

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Det har jag inte märkt av alls, men det kan vara så att det är bara för jag ligger före mina motståndare och inte bredvid dem :)

Postad 15 May 2007 - 10:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hehe...Så är det nog :)

Postad 15 May 2007 - 10:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Kan tänka mig att folk kommer försöka preja en av vägen när detta spel går online, så var det iaf i Forza till gamla Xboxen, det hade inte heller nåpot straffsystem på detta. Man flyger väldigt lätt av vägen om någon kör in i sidan av bilen vilket många utnyttjade i det första Forza Motorsport.
Det borde dock finnas något straffsystem för det, tex att man blir diskad eller får 10 sekunders tillägg om man medvetet prejar någon av vägen.

Postad 15 May 2007 - 10:54

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Det är tråkigt att köra mot folk online som prejjas och har sig. Det tar liksom bort hela tävlingen på något sätt och blir inte alls lika kul.

Till exempel när de kör rakt in i en det första de gör när rejset börjar, känns osportsligt.

Postad 15 May 2007 - 11:27

mill
  • mill
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
va? det finns ju redan i demot straffsystem i form av tidstillägg.

Postad 15 May 2007 - 13:46

Sicken
  • Sicken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, tidstillägg, men blir du nedflyttad några placeringar?

Postad 15 May 2007 - 14:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tror ni verkligen att folk kommer att hålla på så ?
Då delar trillar av bilen kan det väl inte vara så lockande att preja folk av vägen ?

Postad 15 May 2007 - 14:36

Ampeninjo
  • Ampeninjo
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Skulle inte det även kosta stålar att laga en kvaddad bil? Då kan man ju inte hålla på att köra in i folk hur som helst. Skall bli intressant att lägga vantarna på detta lir...

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Fungerar inte Live så att man kan 'banna' folk man inte vill spela med så slipper man se dem igen?

mill
  • mill
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Va? Blir man inte det när man kommit i mål? Tog jag för givet. Vad är det annars för mening? :)

Aja, hur som helst så kommer det i så fal vara med i fullversionen. En annan sak är ju att ens bil går i sönder, och att det kostar pengar att reparera, så man kanske tänker sig för en gång eller två innan man tjoffar in i ngn.

Postad 15 May 2007 - 17:25

Sicken
  • Sicken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Va? Blir man inte det när man kommit i mål? Tog jag för givet. Vad är det annars för mening? :)

Jag vet inte, har inte testat därav min fråga :D.

Aja, hur som helst så kommer det i så fal vara med i fullversionen. En annan sak är ju att ens bil går i sönder, och att det kostar pengar att reparera, så man kanske tänker sig för en gång eller två innan man tjoffar in i ngn.

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut, annars kommer hela turneringsupplägget att va ganska ointressant. Ett potentiellt problem är att man anlitar "hitmans" som eliminerar duktiga motståndare i ett tidigt skede av en turnering ,på uppdrag av någon annan, och i gengäld får någon form av kompensation, kanske riktiga $. Den risken är ganska överhängande om där kommer finnas turneringar med IRL-prispengar.

Postad 15 May 2007 - 18:12

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Fast är prejjarna organiserade så blir jag imponerad.

Jag själv lär jag inte ställa upp i ngra turneringar med riktiga priser, men risken att de tänker så mycket känns ganska liten.

Edit

Och har ni sett trailern från nordslingan?

Det ser bara för mysigt ut med solen som tittar fram mellan träden, jag blir nästan gråtfärdig.

Redigerat av lifter, 15 May 2007 - 18:44.

Postad 15 May 2007 - 20:02

roger_w
  • roger_w
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Vem betalar skadorna på min bil ifall nån annan kör in i mig då? :)

Postad 15 May 2007 - 22:22

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Ja inte lär det finnas ngra försäkringsbolag :)

Postad 16 May 2007 - 00:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
När jag köpte ratten och provade PGR3 blev jag så jäkla besviken. Helt värdelös force feedback i det spelet. Det är som natt och dag att jämföra PGR3 och Forza 2. Forza 2 är helt underbart med ratt!
Har aldrig varit med om lika bra force feedback tidigare.

När det gäller grafiken så tycker jag det ser mer än tillräckligt bra ut. GRafiken är det sista man bryr sig om när man kör för fullt ändå.
Synd det är så långt kvar till den 29:e bara :)

Får trösta mig med Spiderman 3 och Marvel Ultimate Alliance så länge.

Postad 16 May 2007 - 17:34

Sicken
  • Sicken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Synd det är så långt kvar till den 29:e bara :D

Sitter du i USA?

Postad 16 May 2007 - 17:36

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Kommer jag ihåg rätt sitter Radiozo med USA-box... :D
Eller försökte du insinuera något annat? :D

Postad 16 May 2007 - 17:43

Sicken
  • Sicken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Haha, insinuera vadå? :D

Aha, I see. Tänkte inte på den möjligheten att man inte behövde befinna sig USA. Dock är väl leveransen ett par dagar över Atlanten.

Postad 16 May 2007 - 17:45

Sicken
  • Sicken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jag själv lär jag inte ställa upp i ngra turneringar med riktiga priser, men risken att de tänker så mycket känns ganska liten.

De behöver inte va särskilt organiserade. Bara att säga till en polare att preja en viss snubbe och att han då får en liten slant för det. Dock är det ju worst case scenario.

Postad 16 May 2007 - 17:46

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Förresten, back to topic. :D

Apropå bilarna i demot och dessa "handling", så är det kanske inte riktigt optimerat så som man kan tänka sig att dom är "in real life". Dom har kanske medvetet sänkt traction och dylikt, just för att lämna rum för upgrades då man väl börjar trimma/modifiera bilen. För vore den näst intill perfekt skulle det inte vara roligt att trimma. :D

Så angående hur bilarna beter sig kanske vi får vänta till vi kan lägga på lite eftermarknadsprylar.

(Jösses vad många engelska ord i den texten. :D)

Postad 16 May 2007 - 17:49

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

De behöver inte va särskilt organiserade. Bara att säga till en polare att preja en viss snubbe och att han då får en liten slant för det. Dock är det ju worst case scenario.

<{POST_SNAPBACK}>

KÖPES: Lyhörd och reaktionssnabb rotetvåa. Du ska kunna kommandon som PREJA, BROMSA, FÖRSTÖR. Tatueringar och medlemsskap i hemsk motorklubb meriterande!
Låter detta som jobbet för dig, tveka inte att skicka ett mail till "[email protected]"!

:D

Postad 17 May 2007 - 09:25

Sicken
  • Sicken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

KÖPES: Lyhörd och reaktionssnabb rotetvåa. Du ska kunna kommandon som PREJA, BROMSA, FÖRSTÖR. Tatueringar och medlemsskap i hemsk motorklubb meriterande!
Låter detta som jobbet för dig, tveka inte att skicka ett mail till "[email protected]"!

;)

<{POST_SNAPBACK}>

HAHA! Stor humor :D. Lite NFS Carbon över det hela.

Redigerat av Sicken, 17 May 2007 - 09:26.

Postad 17 May 2007 - 10:35

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

jo.men man kan ju välja att ge de som prejjar ;) ett dåligt betyg, då kommer man ju inte "paras" ihop med den användare igen.... :D

Postad 17 May 2007 - 20:20

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Jag tycker att spelet saknar lite fartkänsla.. Iaf om man jämför med TDU..

Postad 17 May 2007 - 20:27

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Känns lite fel att jämföra TDU med Forza2. Forza2 är ett bilspel... ;)

Postad 17 May 2007 - 22:26

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Njae, det är väl TDU som är ett bilspel, forza2 klassas väl som någon sorts simulator?

Postad 18 May 2007 - 01:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
TDU har ju ingen känsla alls. Det är ju en medelmåttig arcaderacer.

Postad 18 May 2007 - 11:52

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Jag tyckte TDU var riktigt bra. Nej visst, man kan inte göra någonting utöver att racea men det hade ju fartkänsla iaf.. Jag kommer visserligen att köpa Forza 2 ändå, I was just saying...

Postad 18 May 2007 - 13:05

Unregistered13971276
  • Unregistered13971276
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
åhhhhh!!!!! :)
Fan va gött! Missat denna tråden och fick idag se vilka bilar som kommer att finnas i spelet!
Min bil är med, Saab 9-3 Aero -02! Men det bästa är att min drömbil, den hårdaste Opeln av dom alla, LOTUS OMEGA finns med! Helt ###### UNDERBART! ;) Sitter här och är helt lycklig! Adrenalinet har redan börjat pumpa!!!

Det enda jag tycker är LITE synd är att MS-ratten inte har någon växelspak... =(

/Emil

Postad 18 May 2007 - 23:20

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
http://forums.forzam...ead/149491.aspx

Några har redan fått Forza2 ;)

Själv väntar jag nog till hösten, känns fel att släppa ett så här bra (tror jag) spel när sommaren är på gång. :)

Postad 19 May 2007 - 15:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Forza 2 fick 9/9/9/9 i japanska speltidningen Famitsu.

Postad 19 May 2007 - 18:48

Sicken
  • Sicken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Forza 2 fick 9/9/9/9 i japanska speltidningen Famitsu.

<{POST_SNAPBACK}>

Läste det också i den nya Pitpassen. Riktigt imponerande må jag säga.

Postad 20 May 2007 - 01:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jepp. Ett av få spel som MS har producerat som fått så höga betyg.

Postad 20 May 2007 - 04:13

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Vilket betyder att deras betygsgrunder oftast är helt skeva?

Forza 2 är ju (även fast det kanske är jälit bra) långt ifrån det enda bra spelet från microsoft gs. Det är tråkigt med partiska recensenter (stava?)

Postad 20 May 2007 - 06:16

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Forza 2 Behind the Scenes

Postad 20 May 2007 - 11:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Vilket betyder att deras betygsgrunder oftast är helt skeva?

Forza 2 är ju (även fast det kanske är jälit bra) långt ifrån det enda bra spelet från microsoft gs. Det är tråkigt med partiska recensenter (stava?)

<{POST_SNAPBACK}>

Tvärtom de har bara extremt höga krav. Välidgt få spel som får så höga betyg.

Postad 20 May 2007 - 15:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Det är inte alls ovanligt med så höga betyg till spel från Famitsu. Halo och Halo 2 hade någorlunda sånt betyg också om jag inte missminner mig. Test Drive Unlimited var inte så långt ifrån det heller nyss. På det senaste har Famitsu gett bättre betyg till MS spel än förut dock.

Annars är det inte att de är partiska.. de är japaner :blink:

Postad 21 May 2007 - 09:35

Infernoo
  • Infernoo
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Jag har en liten fråga till alla som har kört demot angående grafiken på forza. (Jag har bara sett HD filmerna)

Många verkar tydligen klaga på att forza 2 verkar sakna AA och att bilarna är kantiga osv. kan man jämföra grafiken med något annat spel tex PGR3, NFS-most wanted m.m.? Vilket bilspel har bäst samt mest realistisk grafik?

Körde nämligen PGR3 nyss (älskade grafiken i det spelet när jag köpte det :wub: ) för att kolla just AA och även den verkar ha väldigt begränsad AA (om den ens har någon).
Om man skulle jämför Forza 2 med PGR 3, vilket av dessa har bäst grafik?

mvh
Infernoo

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.