Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony DVD/HDD-inspelare 2007

897 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 augusti 2007 - 10:58

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
En sak som irriterar mig lite är att texningarna inte följer avsnitten på divx filer på min 750. :) Har jag flera avsnitt med Lost t ex så hoppar den till nästa avsnitt som den ska. Men subben stannar på första filen hela tiden. Man måste "leta" upp rätt sub med subtitles knappen. PÅ min förra spelare (LG-188) så hittade den rätt fil om den heter samma. Sedan tycker jag att storleken på undertexerna är lite för litet för mig iaf, annars är jag mycket nöjd med min maskin. Kan rekomendera den till alla. :huh:

Edit: saknar Show-View oxo,,,

Redigerat av Unregistered9c62f4d9, 10 augusti 2007 - 11:18.

Postad 10 augusti 2007 - 12:42

HonkyTonk
  • HonkyTonk
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ang CA-modul och inwarehouse!
får inget svar på frågan om deras 870:a har plats för en CA-module där man kan placera boxerkortet. någon som köpt från inwarehouse som kan bekräfta om det finns eller ej. I manualen som går att ladda ned från inwarehouse anges att plats för CA-module finns.
//honkytonk

<{POST_SNAPBACK}>

Står det i manualen så ska den ju vara utrustad med CA slot. Men annars ska det väl inte vara så svårt att lyfta luren och ringa till dom och fråga :huh:

Edit : Ringde upp dom och frågade. Det är som du säger lite svårt att få fram svar från dom. Verkar lite okunniga om det dom säljer. Men det svar jag fick var att det är Svenska maskiner och då ska dom vara utrustade med CA slot. Bad dom att ändra på hemsidan så att det framgår lite tydligare. :)

<{POST_SNAPBACK}>

har idag efter ytterliggare ett försök fått svaret att det "ska" ha plats för CA. synd bara att deras är slut och kommer in först i början på september, de har ju så bra pris.

Postad 12 augusti 2007 - 06:55

heddan99
  • heddan99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ang CA-modul och inwarehouse!
får inget svar på frågan om deras 870:a har plats för en CA-module där man kan placera boxerkortet. någon som köpt från inwarehouse som kan bekräfta om det finns eller ej. I manualen som går att ladda ned från inwarehouse anges att plats för CA-module finns.
//honkytonk

<{POST_SNAPBACK}>

Står det i manualen så ska den ju vara utrustad med CA slot. Men annars ska det väl inte vara så svårt att lyfta luren och ringa till dom och fråga :)

Edit : Ringde upp dom och frågade. Det är som du säger lite svårt att få fram svar från dom. Verkar lite okunniga om det dom säljer. Men det svar jag fick var att det är Svenska maskiner och då ska dom vara utrustade med CA slot. Bad dom att ändra på hemsidan så att det framgår lite tydligare. :D

<{POST_SNAPBACK}>

har idag efter ytterliggare ett försök fått svaret att det "ska" ha plats för CA. synd bara att deras är slut och kommer in först i början på september, de har ju så bra pris.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,
Jag skulle inte lita för mycket på dem då de verkar ge olika svar till olika personer. Jag skickade samma fråga för ett par veckor sedan och fick detta svar tillbaks. Andra personer i forumet har fått samma svar som mig.

"Hej!
Detta är den europeiska versionen vi säljer. Anledningen till att vi länkar till den svenska manualen är att många kunder vill ha en svensk anvisning.

Med vänlig hälsning
Mats Andersson
"

Jag bad dem också uppdatera deras hemsida för att förtydliga att den versionen de sålde inte hade CA modul. Speciellt då de länkar till en svensk manual.

Är inte säker på detta men tror att om det står att tillverkarens nr är RDRHXD870S.EC2 är det modellen utan CA modul. Någon kanske kan bekräfta eller dementera.

Postad 12 augusti 2007 - 11:34

HonkyTonk
  • HonkyTonk
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej,
Jag skulle inte lita för mycket på dem då de verkar ge olika svar till olika personer. Jag skickade samma fråga för ett par veckor sedan och fick detta svar tillbaks. Andra personer i forumet har fått samma svar som mig.

"Hej!
Detta är den europeiska versionen vi säljer. Anledningen till att vi länkar till den svenska manualen är att många kunder vill ha en svensk anvisning.

Med vänlig hälsning
Mats Andersson
"

Jag bad dem också uppdatera deras hemsida för att förtydliga att den versionen de sålde inte hade CA modul. Speciellt då de länkar till en svensk manual.

Är inte säker på detta men tror att om det står att tillverkarens nr är RDRHXD870S.EC2 är det modellen utan CA modul. Någon kanske kan bekräfta eller dementera.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

oj oj vad ska man tro om inwarehouse? :)
följande svar fick jag:

"Hej

RDR-HXD870 ska ha CA plats.

Mvh
Otto Sandström"

De kanske inte vet vad vi frågar om eller så säljer de olika maskiner.

Postad 13 augusti 2007 - 19:45

Mattias Malm
  • Mattias Malm
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
När jag ringde Inwarehouse och frågade fick jag svaret att den INTE har plats för CA-modul. Jag uppfattade att säljaren visste vad jag frågade efter och at han var säker. Hade han svarat "ja" så hade jag nog beställt en. Nu gjorde jag inte det.

Postad 14 augusti 2007 - 09:24

pboh1
  • pboh1
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Observera att många butiksanställda blandar ihop "finns det PLATS för CA-modul?" och "INGÅR CA-modul?".
Förvirringen skapas eftersom butikerna vill tjäna extra på att sälja en CA-modul för att göra apparaten komplett. Jag skulle vara väldigt noggrann med att ställa frågan och dubbelkolla vad de egentligen menar när de säger att CA-modul finns eller inte. Är själv intresserad av att köpa en 970 från Inwarehouse men de skjuter ju upp leveranstiden hela tiden. Konstigt att de inte lägger ut info om CA-modulplats på hemsidan. Ännu mer konstigt är att SONY släpper apparater med exakt samma modellbeteckning med och utan plats för CA-modul. Antingen borde de utrusta dem likadant (dvs med plats för CA-modul) för alla marknader eller ge dem olika namn.
Med den förvirring som råder i nuläget vill man ogärna näthandla denna produkt. Speciellt från dem som saknar utlämningsställe. (Har dom utlämningsställe kan man ju reklamera direkt om det är fel apparat. Det syns ju utanpå kartongen om den är med eller utan CA-modul)

Postad 14 augusti 2007 - 09:46

Unregistered2b49caf0
  • Unregistered2b49caf0
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej!

Svärfar har köpt en 870 men jag har inte haft tid att testa den ännu, men han är väldigt nöjd. Jag hade tänkt att bränna ner lite DivX/Xvid för honom och undrar hur den presterar med detta material. Vad skall man bränna texten som, srt eller sub? Hur hanterar den packed bitstream? Ge gärna en beskrivning om hur ni tycker den presterar med denna typ av material.

//mondo

Postad 14 augusti 2007 - 11:40

henkemannen
  • henkemannen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hur ser det ut när man spelat in? Jag har precis lämnat tillbaks min Samsung 830 eftersom inget fungerar som det skall (enligt mig). Bl.a. blev det en enda röra på inspelningarna.
Alltså fråga:

1.) Kan man skapa någon biblioteksstruktur så att program som jag vill se ligger under mitt namn och ungarnas under deras. Helt okey ifall det bara går att flytta efter genomförd inspelning.
2.) Om jag drar in lite video filmer. Ligger dessa då på samma plats (inspelningslistan) och hkan hanteras av ev. biblioteksstruktur
3.) Några tips på hur man kopierar över DVD:er (skyddade) så att man kan ställa undan DVD:n
4.) Är nränning till DVD smidig? På Samsung var man tvungen att kopiera från titellista till någon annan lista. Därefter kopiera och sedan stänga skivan. För 30 minuter inspelning tog detta c:a 2 timmar!!!!

Postad 14 augusti 2007 - 22:42

biggles1
  • biggles1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Mina nybörjarfunderingar rör sig runt samma problem som många andra här, där jag har min nyinköpta Sony HXD870, en TV utan digitalmottagare (en scart) samt en extern digitalmottagare.

1) Jag undrar nu, finns det NÅGOT sätt som gör att jag kan komma runt problemet med att inte kunna spela in ett program samtidigt som jag tittar på ett annat? Scart-växel vid TV´n kanske, eller ...?

2) Har kopplat in min externa digitala mottagare mot "Line 1/Decoder" (scart) OCH som släpper igenom videosignalen till TV´n, OM jag stänger av 870? Något sätt att få den att fungera då 870 är på?

Mvh Biggles1

P.S. I övrigt känns burken bra än så länge, med bra bild, låg ljudnivå och vettiga menyer.

Postad 14 augusti 2007 - 23:33

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Mina nybörjarfunderingar rör sig runt samma problem som många andra här, där jag har min nyinköpta Sony HXD870, en TV utan digitalmottagare (en scart) samt en extern digitalmottagare.

1) Jag undrar nu, finns det NÅGOT sätt som gör att jag kan komma runt problemet med att inte kunna spela in ett program samtidigt som jag tittar på ett annat? Scart-växel vid TV´n kanske, eller ...?

2) Har kopplat in min externa digitala mottagare mot "Line 1/Decoder" (scart) OCH som släpper igenom videosignalen till TV´n, OM jag stänger av 870? Något sätt att få den att fungera då 870 är på?

Mvh Biggles1

P.S. I övrigt känns burken bra än så länge, med bra bild, låg ljudnivå och vettiga menyer.

<{POST_SNAPBACK}>

På fjärren till min Sony 710 finns en knapp TV/Video som möjliggör tittande via scartinkopplad mottagare. Dock har jag anslutit via ingång Line 3

Postad 15 augusti 2007 - 10:46

biggles1
  • biggles1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Mvh Biggles1

<{POST_SNAPBACK}>

På fjärren till min Sony 710 finns en knapp TV/Video som möjliggör tittande via scartinkopplad mottagare. Dock har jag anslutit via ingång Line 3

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Jo jag kan växla mellan TV/DVD/HDD/m.m. via remote´n, men det fungerar inte med den externa digitala mottagaren och ingång Line 1. Se gärna på den här länken om hur remote´n ser ut.

https://www.minhembi...dpost&p=1454390

Hm ... jag kom just på en grej som kanske skulle kunna lösa problemet, återkommer!

----- TILLÄGG EFTER TEST -----

YESSSS, ...

..... jag tror att jag löst "problemet" då jag nu verkar kunna både se på ett program och spela in ett annat, SAMTIDIGT *ler*.

Jag gjorde helt enkelt så att jag kopplade den externa digitala mottagaren via RF IN på TV´n (tidigare via SCART) och la den på en egen kanalplats. Kopplade sedan in 870 mot TV´n med SCART.

Väljer sedan via 870 fjärrkontroll (knapp för TV-ingång), om jag skall titta på AV-1 (870) eller på kanal 40 (TV´n), som då hanteras som två olika ingångar?

Verkar som att jag inte är ute och cyklar, då det fungera när jag nu testat olika varianter!

Det kanske inte är den bästa lösningen, men ger mig förhoppningsfullt den möjligheten jag var ute efter, att spela in ett program medan jag titta på ett annat *ler*. Får nog en lite sämre bild via RF IN på TV´n, men det kan jag ta då jag ändå kommer att använda 870 som mitt 1:a handsval.

Kommer någon på ett bättre lösning, så dela gärna med Er.

Mvh biggles1

Redigerat av biggles1, 15 augusti 2007 - 11:04.

Postad 15 augusti 2007 - 11:45

henkemannen
  • henkemannen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Grymt Biggles!!! Jag testade denna lösning för en annan maskin och det fungerad.
Eftersom det dräller av gamla digitalboxar får man "nästan" dubbla mottagare OCH slipper åka till skroten...

Postad 15 augusti 2007 - 12:49

biggles1
  • biggles1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hur ser det ut när man spelat in? Jag har precis lämnat tillbaks min Samsung 830 eftersom inget fungerar som det skall (enligt mig). Bl.a. blev det en enda röra på inspelningarna.
Alltså fråga:

1.) Kan man skapa någon biblioteksstruktur så att program som jag vill se ligger under mitt namn och ungarnas under deras. Helt okey ifall det bara går att flytta efter genomförd inspelning.
2.) Om jag drar in lite video filmer. Ligger dessa då på samma plats (inspelningslistan) och hkan hanteras av ev. biblioteksstruktur
3.) Några tips på hur man kopierar över DVD:er (skyddade) så att man kan ställa undan DVD:n
4.) Är nränning till DVD smidig? På Samsung var man tvungen att kopiera från titellista till någon annan lista. Därefter kopiera och sedan stänga skivan. För 30 minuter inspelning tog detta c:a 2 timmar!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Henkemannen,

Min maskin är helt nyinköpt (har haft maskinen i 18 tim *ler*) så ta mina svar för vad de är *ler*:

Bästa tipset är nog att själv läsa manualen som en tidigare användare lagt ut på:

https://www.minhembi...dpost&p=1475153

Kommentarer i övrigt till dina frågor:

1.) Har själv inte testat av detta ännu MEN ser att du kan kategorisera dina filmer genom att hänföra dem till en "genre" typ sport, familj, dokumentär m.m OCH där det även finns 5 st extra "genrer" som du själv namnsätter typ dina barns namn.

Verkar väldigt smidigt och enkelt och du listar sedan filmerna efter Titel, Datum eller Genre.

2.) - Vad jag förstår så hamnar de i listan som vilken inspelad film som helst, där du sedan själv hanterar dem enligt punkten ovan.

3.) - Har inget tips, utan här får någon annan hoppa in!

Enda reflektionen jag har är att 160GB i all ära, men misstänker att hårddisken fyllas väldigt snabbt ändå utan att även lägga in sina DVD´er. Jag tänker därför inte spela in mina DVD´er på HDD´n utan istället ställa undan den gamla DVD´n och använda den som är i 870.

4.) - Har ännu inte prövat detta, men enligt manualen känns det väldigt smidigt. Det enda man måste tänka på är att "stänga" DVD´n om den skall användas i annan apparat än i 870 och är då ett extra åtgärd som måste göras via meny´n.

Det skulle vara allt och dela gärna med dig av dina erfarenheter.

Mvh biggles1

Postad 15 augusti 2007 - 12:57

biggles1
  • biggles1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Grymt Biggles!!! Jag testade denna lösning för en annan maskin och det fungerad.
Eftersom det dräller av gamla digitalboxar får man "nästan" dubbla mottagare OCH slipper åka till skroten...

<{POST_SNAPBACK}>

Tack!

Hoppas nu att det verkligen fungerar, för då är det en bra lösning i all sin enkelhet *ler*.

Har letat igenom flera forum och detta har inte nämnts någonstans vilket förvånar mig, då många efterlyser just denna funktionen. Är därför lite misstänksam mot om det är något jag missat, men hittills har det fungerat när jag testat i olika varianter.

Är det någon som hittar en blotta som tillför ämnet något, så säg gärna till *ler*.

Mvh biggles1

Postad 15 augusti 2007 - 22:26

Arvin
  • Arvin
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Sony . se . uk. fr osv anvander sig egentligen av exakt samma sourcecode  eller website.
Det ar nog samma websidan fast dom har nagot form av oversattningsystem till varje land.
Jag ringde igen :)  och fragade vad var @@ Emplacement interface commune @@ (CI interfacet) och han kunde helt enkelt inte svara pa och visste inte ens varfor det sta pa websidan overhuvutaget.
Det ar bara nar jag berattade om vi hade det i skandinavien att han borjade fatta lite.
Sa ja ! dessa manniskor kan ingenting och bara laser under @@ specifikation fliken @@ for att kunna hjalpa kunderna.
Jag ringde sen till FNAC butiken och dar fick jag prata med en riktigt saljare och sa att det fanns inget CI interface pa HX870.

Pa Pixmania.fr HX870 kostar 450e eller ca 4500kr vilket ar rimligt pris.

billigare till sverige? nu vet vi varfor! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Nu blev det rörigt.
Har dom en HX870 i FR?
Har den eller har den inte CI-slot?
Varför vet vi nu att den HXD870 är billigare i Sverige?

Får Pixmania verkligen sälja RDR-HXD870 utan CI-slot till Sverige? Under det namnet?
När man går in på Pixmania framstår det som en svensk butik. Men det är fel alltså.

<{POST_SNAPBACK}>

Allt som kopt fran Pixmania skickas ifran Frankrike och vissa saker ifran Tyskland.
Det ar ungefar samma som Komplett.se som finns aven i UK, France, holland osv.... Men huvudkontoret och lager finns i Norge, tror dom aven har lager i Holland.
Eftersom det ar ett franskt foretag sa dom borde ha FR eller europeisk versionen i lager.
ISF blir det versionen utan CI slot.
Pixmania saljer HX870 3800kr pa svenska websidan men kostar 4500kr till franska marknaden.
Det ar ju skumt! Jag tror att dom vet att Skandianavia versionen har CI slot och deras inte har. Darfor dom saljer HX870 FR billigare.

Jag ringde till bada Sony France och FNAC och dom har sagt att det fanns inga CI slot.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag vet!!! ar gjort samma tabbe och beställde från PIX!! skickade tilbaks den för den är gjord för den franska regionen, finns ej ca-slot och endast fransk manual!!! Har inte fått tilbaks pengarna!

Postad 15 augusti 2007 - 22:28

Arvin
  • Arvin
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Sony . se . uk. fr osv anvander sig egentligen av exakt samma sourcecode  eller website.
Det ar nog samma websidan fast dom har nagot form av oversattningsystem till varje land.
Jag ringde igen :)  och fragade vad var @@ Emplacement interface commune @@ (CI interfacet) och han kunde helt enkelt inte svara pa och visste inte ens varfor det sta pa websidan overhuvutaget.
Det ar bara nar jag berattade om vi hade det i skandinavien att han borjade fatta lite.
Sa ja ! dessa manniskor kan ingenting och bara laser under @@ specifikation fliken @@ for att kunna hjalpa kunderna.
Jag ringde sen till FNAC butiken och dar fick jag prata med en riktigt saljare och sa att det fanns inget CI interface pa HX870.

Pa Pixmania.fr HX870 kostar 450e eller ca 4500kr vilket ar rimligt pris.

billigare till sverige? nu vet vi varfor! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Nu blev det rörigt.
Har dom en HX870 i FR?
Har den eller har den inte CI-slot?
Varför vet vi nu att den HXD870 är billigare i Sverige?

Får Pixmania verkligen sälja RDR-HXD870 utan CI-slot till Sverige? Under det namnet?
När man går in på Pixmania framstår det som en svensk butik. Men det är fel alltså.

<{POST_SNAPBACK}>

Allt som kopt fran Pixmania skickas ifran Frankrike och vissa saker ifran Tyskland.
Det ar ungefar samma som Komplett.se som finns aven i UK, France, holland osv.... Men huvudkontoret och lager finns i Norge, tror dom aven har lager i Holland.
Eftersom det ar ett franskt foretag sa dom borde ha FR eller europeisk versionen i lager.
ISF blir det versionen utan CI slot.
Pixmania saljer HX870 3800kr pa svenska websidan men kostar 4500kr till franska marknaden.
Det ar ju skumt! Jag tror att dom vet att Skandianavia versionen har CI slot och deras inte har. Darfor dom saljer HX870 FR billigare.

Jag ringde till bada Sony France och FNAC och dom har sagt att det fanns inga CI slot.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 16 augusti 2007 - 12:50

henkemannen
  • henkemannen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
DivX på HDD:n
Det står i egenskaper för RDR-HXD870 att den klarar DivX. Innebär det att jag även kan lagra filar i DivX format bredvid vanliga inspelningar? Alltså kopiera DVD:er till HDD och köra som vanligt. Detta skulle göra att HDD:n rymmer många DVD:Er och jag kan undvika att kiddsen håller på med diskluckan... Några kommentarer i ämnet - kopiera över DVD:er till HDD och få plats med så mycket som möjligt.

Postad 16 augusti 2007 - 12:56

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

DivX på HDD:n
Det står i egenskaper för RDR-HXD870  att den klarar DivX. Innebär det att jag även kan lagra filar i DivX format bredvid vanliga inspelningar? Alltså kopiera DVD:er till HDD och köra som vanligt. Detta skulle göra att HDD:n rymmer många DVD:Er och jag kan undvika att kiddsen håller på med diskluckan... Några kommentarer i ämnet - kopiera över DVD:er till HDD och få plats med så mycket som möjligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej.
Divx kan bara spelas upp från DVD/CD.
Du kan inte kopiera över divx till HDD:n.

Redigerat av JockeJ, 17 augusti 2007 - 16:05.

Postad 16 augusti 2007 - 15:23

nicfro
  • nicfro
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!
Jag packade upp min HXD870 i går. Underbar maskin! En grej bara. Då jag använder den digitala EPG'n kan jag se 7 dagar framåt för mina danska kanaler (bor i Skåne :blink: ). MEN! För alla de svenska kanalerna (SVT1, SVT2, Barnkanalen etc) får jag bara tillgång till ett dygns EPG. Jag kör enbart gratiskanaler.

Vems är felet? Sony? Boxer? Teracom?

Nån som har en aning?
/Nicklas

Postad 16 augusti 2007 - 16:44

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Boxers !

Dom dribblar med EPGn ibland är 1,2 eller 7 dagar.

Postad 16 augusti 2007 - 17:04

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Divx kan bara spelas upp från USB eller DVD/CD.
Du kan inte kopiera över divx till HDD:n.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Kan man verkligen spela film från usb? :blink:

Postad 16 augusti 2007 - 18:53

Mattias Malm
  • Mattias Malm
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Om man kan spela film från USB vore det intressant att veta om man kan koppla in en extern HD full med filmer. Fungerar det?

Postad 16 augusti 2007 - 19:14

Ztrazz
  • Ztrazz
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som jämfört bild och ljud med Yamaha 1700 ? Om inte så är det ändå intressant med era upplevelser av bild o ljud( inte bara film utan även cd).

Postad 16 augusti 2007 - 21:42

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Hur är det med regionfrihet på de här maskinerna? Jag tänkte skaffa en 970:a när de kommer, men kom just på att om man skall ersätta den gamla DVD:n så är det ju inte helt fel om den även klarar R1-material.

Säljs de konverterade eller kan man göra det på egen hand?

Postad 17 augusti 2007 - 06:43

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Kan man verkligen spela film från usb?  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har för mig att jag har läst det i alla fall :blink:
Ska testa när jag kommer hem.

Redigerat av JockeJ, 17 augusti 2007 - 06:44.

Postad 17 augusti 2007 - 16:06

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Kan man verkligen spela film från usb?  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har för mig att jag har läst det i alla fall :blink:
Ska testa när jag kommer hem.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det kan man inte....
Det var en liten besvikelse. ;)

Postad 17 augusti 2007 - 20:05

henkemannen
  • henkemannen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Skit att man inte kan lagra DivX.

Några tips på hur man skulle kunna lägga in komprimerade DVD:er till HDD:n. Man kan ju komprimera med t.ex. DVD Shrink för att få ned storlek (och kvalitet). Skulle det fungera med att rippa en DVD på datorn, komprimera den med DVD Shrink och spela / spela in den till DVD:n?

Postad 20 augusti 2007 - 09:29

Unregistered24b5653e
  • Unregistered24b5653e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej,
Har just köpt en HXD870, och har lite frågor/funderingar.

Jag tycker den är mycket sämre på att spela brända filmer än min gamla DVD spelare.
Har provat några DVD+R filmer, men flera av dom hackar eller stoppar helt. Dom flesta har varit i 480p format så det kan ju hända att den har problem med NTSC? Min spelare är köpt regionsfri från NetOnNet
När jag kör samma skiva i min gamla Centrum spelare så går det hur bra som helst.

Är det någon som har liknande problem eller tips om skivformat eller så?

Ett annat problem är att DVB mottagaren verkar ha sämre känslighet än den inbyggda i min PX70 TV. Har hittills haft en liten antenn inomhus, men nu blir det problem med flera kanaler.
Inget oöverkomligt problem då jag kan flytta ut antennen genom fönstret, men lite strul blir det ju.
Någon som upplevt samma problem?

I övrigt verkar den kanon, med bra bild och bra funktioner, och det är jättebra med dubbla antenningångar så att jag kan få in både kabelkanaler och DVB.

Postad 21 augusti 2007 - 16:39

Unregistered1cf4719f
  • Unregistered1cf4719f
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag köpte igår en ny tv och behöver akut ny dvd-(in-)spelare.

Sony vill jag ha, så långt är det bestämt.

Men varför skulle jag behöva ngn annan modell än: RDR-HX650???

Det jag vill kunna göra är:

-Se DVD genom HDMI utgång.

-Kunna spela in från tv. (via Comhems Humax HD box)

Så ngn dekoder behöver jag iaf inte. Vad har 750 som inte 650 har?

Hittar ingen skillnad...

Sjyst om ngn kan svara =)

Postad 21 augusti 2007 - 16:53

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
RDR-HX650 saknar USB-ingångar och iLink-anslutning. Den kan heller inte visa bildspel med musik, eller fungera som mp3-jukebox.

Postad 21 augusti 2007 - 17:21

Unregistered1cf4719f
  • Unregistered1cf4719f
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Följdfrågor:

Vad är I-link? Är det Sonys namn på DV-ingång eller vad? För att överföra från min DV-kamera till skiva/hd då eller?

Hur kopplar man ihop en 650/750 till min Humax box förresten?

Postad 22 augusti 2007 - 07:10

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Följdfrågor:

Vad är I-link? Är det Sonys namn på DV-ingång eller vad?För att överföra från min DV-kamera till skiva/hd då eller?

Hur kopplar man ihop en 650/750 till min Humax box förresten?

<{POST_SNAPBACK}>

Japp!

Postad 23 augusti 2007 - 15:16

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
i.link/FireWire/IEE1394/DV-In - Kärt barn har många namn...

Kan man verkligen mata/spela in HD-material på de här maskinerna?

Postad 23 augusti 2007 - 16:00

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

i.link/FireWire/IEE1394/DV-In - Kärt barn har många namn...

Kan man verkligen mata/spela in HD-material på de här maskinerna?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, ingetdera.

Redigerat av JockeJ, 23 augusti 2007 - 16:04.

Postad 23 augusti 2007 - 16:05

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Fick bara för mig att PadeGbg tänkte försöka sig på det med sin Humax HD-box.

Postad 23 augusti 2007 - 16:20

elu77
  • elu77
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ok, en (måhända dum) fråga om funktionen TV-paus:

Jag har precis inhandlat modellen HX650 och sitter och skummar igenom manualen då jag finner detta:

"Det går inte att använda TV-paus funktionen för att spela in från en komponent som är ansluten till Line 1/Decoder uttaget"

Problemet jag har är att jag vill kunna pausa program från digitalboxen (en Samsung för ComHem), men boxen är ju ansluten via en scart-sladd till just "Line1/Decoder" ingången och det är inte så mycket jag kan göra åt det...(?)

Känns jäkligt trist om denna spelare bara kan använda funktionen paus när man tittar på TV som inte går via digitalboxen (dvs ComHems grundutbud)

Någon som har en smart lösning på ovanstående?

Postad 23 augusti 2007 - 16:24

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Ja, välj rätt ingång, line in 1 eller av1 borde det heta när du "tittar på boxen", tryck "rec" sen "Play" och "pause" för att pausa.

Redigerat av JockeJ, 23 augusti 2007 - 16:31.

Postad 23 augusti 2007 - 16:30

elu77
  • elu77
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ja, om du överhuvudtaget kan spela in från scart/line in 1, så borde det bara var att trycka på rec i stället för tv-paus. Sen trycker du play för att börja titta.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för snabbt svar.

Du menar alltså att detta funkar på motsvarande sätt. Jag kan alltså börja titta på inspelningen fastän den fortfarande spelar in? Är det den funktionen som heter "Chase play" i manualen?

Postad 23 augusti 2007 - 16:33

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Ja, helt rätt. "tv-pause" knappen är egentligen en genväg till det jag beskrev. Sen har den lite mer funktioner om tv:n är utrustad med smartlink och skickar signalen till DVD:n.

Postad 23 augusti 2007 - 17:42

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
ang. smartlink, får inte den att funka riktig.

Normalt ska ju DVD/sony trigga rätt AV ingång på TV, men det gör den inte men om t.ex. går in i spelarens menu då triggas rätt AV ingång, märkligt ???

Postad 24 augusti 2007 - 10:15

Darob
  • Darob
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Intresserad av en HXD870 som verkar riktigt bra. Vore dock tacksam för lite kloka synpunkter vad gäller anslutningar/kopplingar angående kommande HD-sändningar. Har Boxer och räknar med att det efterhand kommer igång HD-sändningar i marknätet, även från betalkanalerna. Boxer har testat en modul för detta som sätts in i tevens CA-modul och verkar därifrån kopplas in i tevens HDMI-ingång via en klumpig sladd.

Finns på bild:

http://www.boxer.se/...isplay=254:1491

Frågan är hur man löser detta med HXD870 eller motsvarande DVD. Var CA-sloten sitter på denna apparat vet jag inte men även om den sitter på baksidan, och sladden därmed kan döljas, verkar det inte finnas någon HDMI-ingång?

Finns det någon bra lösning på detta utan att köpa till en HD-box separat, vill ju minimera antalet komponenter?

Om man måste köpa HD-box separat antar jag att man måste köra utsignal via komponent eller HDMI för att behålla upplösningen, men HXD870 verkar bara ha s-video och kompositingång.

Måste man istället splitta antennsignalen och köra HD-modulen via tevens slot och vanliga digitalkanaler via DVDn? Det kräver ju i så fall dubbla boxerkort (och abonnemang) vilket man ju inte har lust med.

Är inte säker på att jag har fattat det här rätt då det verkar alltför krångligt att få ihop det. Någon som har koll?

Postad 24 augusti 2007 - 16:51

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Inte alls säker att det blir något av detta, Neotion har skjutit upp Boxer testen tills Q2-2008 pga att man prioriterar Franska markanden, allt enl. säker källa på Boxer.

Postad 24 augusti 2007 - 20:36

Hellfear
  • Hellfear
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hej är på väg å ska köpa dvd och var från början intresserad av Panasonic´s
maskiner men har mer å mer fastnat för en HXD870 och funderar på era erfarenheter med
brända skivor,läste att någon hade lite problem med dom, skulle vara tacksam om några
kunde svara på om den är kinkig eller sväljer allt?

Postad 24 augusti 2007 - 22:27

henkemannen
  • henkemannen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Idiotfråga...

Jag har sökt med ljus och lykta i tråden efter svar på följande fundering:
Eftersom jag tänker använda 870'n som digitalbox kommer den alltid att vara påslagen.

Fungerar timer inspelning i detta läge eller måste maskinen vara i stand-by läge (baserat på dålig erfarenhet av Samsung 830)? Alltså, har inspelningen högre prioritet och bryter andra aktiviteter som maskinen för tillfället håller på med.

Slutligen: Time shift/chase play. Kan jag se början på ett program under inspelningen ifall den startats med timern?? (Inte heller detta fungerar för Samsung). Scenario - kommer hem 20 minuter efter att inspelningen startats och vill se inspelningen från början direkt.

TAck för svar.

Snart en 870 ägare???

Postad 24 augusti 2007 - 23:00

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0

Idiotfråga...

Jag har sökt med ljus och lykta i tråden efter svar på följande fundering:
Eftersom jag tänker använda 870'n som digitalbox kommer den alltid att vara påslagen.

Fungerar timer inspelning i detta läge eller måste maskinen vara i stand-by läge (baserat på dålig erfarenhet av Samsung 830)? Alltså, har inspelningen högre prioritet och bryter andra aktiviteter som maskinen för tillfället håller på med.

Slutligen: Time shift/chase play. Kan jag se början på ett program under inspelningen ifall den startats med timern?? (Inte heller detta fungerar för Samsung). Scenario - kommer hem 20 minuter efter att inspelningen startats och vill se inspelningen från början direkt.

TAck för svar.

Snart en 870 ägare???

<{POST_SNAPBACK}>

1) Fungerade redan på 720
2) Fungerade redan på 720
så det borde banne mig funka på 870, men vänta kanske på en bekräftelse?

Redigerat av ungern, 25 augusti 2007 - 12:01.

Postad 25 augusti 2007 - 09:47

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Javisst fungerar detta även på 870 :)

Postad 25 augusti 2007 - 16:35

zigge10
  • zigge10
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej är på väg å ska köpa dvd och var från början intresserad av Panasonic´s
maskiner men har mer å mer fastnat för en HXD870 och funderar på era erfarenheter med
brända skivor,läste att någon hade lite problem med dom, skulle vara tacksam om några
kunde svara på om den är kinkig eller sväljer allt?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej är också inne på att köpa en av sonys dvd inpelare, dock utan digital mottagare.
Känner en kompis som har en äldre modell "rdr HX 820"som tar det mesta när det gäller brända skivor. Men jag har också hört lite varierande åsikter om de nya spelarna, så även jag skulle bli tacksam för lite omdömen om detta.

Undrar även om inspelningskvaliten är acceptabel i de lite lägre nivåerna som tex Lp-mode.

Tack på förhand.

Postad 26 augusti 2007 - 22:06

NX3
  • NX3
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Howdy,

Jag har fått för mig att Pioneer LX60 och Sony 970 är samma maskin - är jag fel ute eller ? De verkar tami17on identiska i spec osv...

Postad 27 augusti 2007 - 10:27

dd5348
  • dd5348
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Enligt Per-Martin Öhman, produktchef på Sony, är en variant som klarar Comhems utbud
i antågande. Är osäker på om han uppgav tiden för lanseringen till vintern/våren. Ring och fråga

Comhem varianten skulle dock ej klara HD-utbudet vilket är vara avgörande för min del.

Detta var mycket intressant för mig, någon som vet när en variant som klarar Comhems utbud kommer släppas?

(jag klarar mig utan HD utbudet)

Postad 29 augusti 2007 - 08:09

balahir
  • balahir
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad SIBA håller på med ang HX650? Först sänkte de priset i fredag till 2490, sedan höjde de i fredags em till 3390. I måndags morse var priset igen på 2490, och då la jag en order som ännu inte sänts, och nu onsdag morgon är priset 3390 igen.

???

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.