Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty 4: Modern Warfare

256 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 november 2007 - 21:20

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0
Intressant att de lyckats få det se så bra ut då, även fast det är i så "låg" upplösning. I Halo 3 ser det mycket sämre ut (även fast jag inte stör mig på det), antagligen pga dålig AA då.

Postad 18 november 2007 - 16:33

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Råkade ändra till en upplösning i spelet som inte funkar, nu blir min skärm bara svart men jag hör allt ljud.
Hur tar jag mej till för att byta tillbaka när jag inte ser någe :)

Postad 18 november 2007 - 17:31

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
Fy faen detta spel är beroendeframkallande!,spelat hela helgen... :)

Postad 19 november 2007 - 08:19

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Råkade ändra till en upplösning i spelet som inte funkar, nu blir min skärm bara svart men jag hör allt ljud.
Hur tar jag mej till för att byta tillbaka när jag inte ser någe :)

Finns en genväg för att starta spelet i safe mode i spelmappen eller finns säkert också i program-menyn i spelets mapp. Då återställer den alla grafikinställningar.

Postad 19 november 2007 - 10:01

Unregisteredf664f8f0
  • Unregisteredf664f8f0
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Haha min kompis berättade att hans polare (känner inte han så mycket så kan inte säga att han är min polare, men jag känner han väl helt okej, vi bor på samma gata... aja skitsamma haha) hade fått en adrenalin kick av CoD4 :) :)

Postad 19 november 2007 - 11:46

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Haha min kompis berättade att hans polare (känner inte han så mycket så kan inte säga att han är min polare, men jag känner han väl helt okej, vi bor på samma gata... aja skitsamma haha) hade fått en adrenalin kick av CoD4 :) :)

Får jag ofta av spel, inte så ofta i singleplayer men väldigt ofta om man spelar online.

Postad 19 november 2007 - 14:03

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0

Inte ovanligt för mig heller, speciellt vid intensiva livematcher eller i närkamp i splitscreen med en polare

/Daniel

Postad 19 november 2007 - 21:54

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0

Haha min kompis berättade att hans polare (känner inte han så mycket så kan inte säga att han är min polare, men jag känner han väl helt okej, vi bor på samma gata... aja skitsamma haha) hade fått en adrenalin kick av CoD4 :rolleyes: :lol:

det är väl därför man sitter å nöter timme efter timme efter timme :(

Postad 22 november 2007 - 23:28

Unregisteredf664f8f0
  • Unregisteredf664f8f0
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Har aldrig fått det när jag spelat något, men förstår verkligen er som har fått det av CoD4, herre######r vilket spel :)! Sjukt roligt.

Postad 23 november 2007 - 21:31

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1 621 inlägg
  • 0
Suveränt spel. Ogillade de gamla spelen så ren tur att jag testade detta.

Postad 24 november 2007 - 19:24

Unregisteredc5472c21
  • Unregisteredc5472c21
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Ruggit roligt spel faktist, förutom att jag tycker det är lite förmycket mejja ner fiender hela tiden.
att man måste springa fram för att dom ska sluta komma.
stealt banan som nån nämde längre upp har varit roligast hitils tills slutet som bara kändes fånigt. samt att jag gillar sniper grejen. borde komma ett bra sniper spel helt klart.
men helt klart ett toppen spel, som ändå är ganska svårt. iallfall om man kör på näst svårast.

Multiplayer delen tyckte jag inte så mycket om, är inte så många spel jag gillar att spela multi iförsig.

Postad 25 november 2007 - 12:18

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Allt är borta på mitt spel. Trots att jag har klarat spelet så finns inget av det kvar. Och på multiplayer delen så hade jag grad 33 och nu är jag på grad 1 igen!!
Någon mer som råkat ut för det här???

Postad 29 november 2007 - 16:52

Mars
  • Mars
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Kom en patch ganska tidigt som skulle fixa något liknande problem...

Postad 09 december 2007 - 19:55

Unregistered8c7c8fc3
  • Unregistered8c7c8fc3
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Uppgraderade just spelet med 1.3 patchen men nu tar jag mig inte in på ett enda spel i MP. Någon som upplever samma sak?

Någon som vet hur man återgår till den äldre patchen 1.2?

Postad 09 december 2007 - 21:56

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
jo det är förbannat irriterande!
Kommer in efter 10 försök,när ska dom fixa detta?
har ju vart problem ända sen jag köpte det,nu har dom patchat två ggr men ja har då inte märkt nån skillnad....
Sen har jag nått lagg hack som irriterar nåt fruktansvärt typ 30-40 sek imellan varann,det går tungt tvärt och sen blir det bra igen,har 70fps på grafiken så det är inte det,nån fler som upplevt detta?

Redigerat av Unregisteredc17c0c25, 09 december 2007 - 22:13.

Postad 27 februari 2008 - 10:20

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Vi testade COD4 på ett LAN nyligen, och ingen av oss kör detta på nätet utan har endast kört campain.

Vi blev lite förvånade över att man "levlar" även när man kör en LAN match... gänget som spelar har dessvärre lite olika färdigheter i FPS så vi la ner cod4 direkt eftersom vissa skulle levla ifrånd e andra ganska snabbt, så min fråga är följande:
Går det att stänga av levlingen, alternativt låsa den till en nivå för alla deltagare?
Behövs nån patch/mod isf?

Postad 27 februari 2008 - 15:08

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Vi testade COD4 på ett LAN nyligen, och ingen av oss kör detta på nätet utan har endast kört campain.

Vi blev lite förvånade över att man "levlar" även när man kör en LAN match... gänget som spelar har dessvärre lite olika färdigheter i FPS så vi la ner cod4 direkt eftersom vissa skulle levla ifrånd e andra ganska snabbt, så min fråga är följande:
Går det att stänga av levlingen, alternativt låsa den till en nivå för alla deltagare?
Behövs nån patch/mod isf?

Ni måste varit uppkopplade på nätet på något sätt, kanske genom nåt trådlöst närverk?
Är era datorer/xboxar m.m. bara ihopkopplade med varandra ska det ej gå att levla.
Alla stats finns ju lagrade på en server och laddas ner varje gång du loggar in för och spela
så det skulle inet funka om man inte har åtkomst till servern. Kanske att det ser ut som ni levlar
men nästa gång ni loggar in på nätet kommer de riktiga statsen laddas ner antar jag, de ni hade
sist när ni spela på nätet.

Allt är borta på mitt spel. Trots att jag har klarat spelet så finns inget av det kvar. Och på multiplayer delen så hade jag grad 33 och nu är jag på grad 1 igen!!
Någon mer som råkat ut för det här???

Dina stats har inte laddats ner på ett korrekt sätt, stäng av datorn och ta en paus och logga in igen. Kan hända att du får göra det ett par gånger men dina stats (lvl 33) har iaf inte försvunnit... kolla Infinity wards forum för mer info, tror till och med det finns info om detta problem här på forumet.

Postad 27 februari 2008 - 15:19

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Ni måste varit uppkopplade på nätet på något sätt, kanske genom nåt trådlöst närverk?
Är era datorer/xboxar m.m. bara ihopkopplade med varandra ska det ej gå att levla.
Alla stats finns ju lagrade på en server och laddas ner varje gång du loggar in för och spela
så det skulle inet funka om man inte har åtkomst till servern. Kanske att det ser ut som ni levlar
men nästa gång ni loggar in på nätet kommer de riktiga statsen laddas ner antar jag, de ni hade
sist när ni spela på nätet.

Nja... kan inte vara 100% säker men är ändå ganska säker att ingen hade koppling till nätet...
Och levla gjorde jag efter en liten stunds test... möjligtvis att det inte har nåt att göra med statsen på Cod-servern, men i så fall levlar man lokalt också... tyvärr.
Det är ju begränsningar på vapen också när man startar.

Redigerat av PsychoCheF, 27 februari 2008 - 15:21.

Postad 25 mars 2008 - 18:01

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Jag bara måste uttala mig efter att ha köpt detta spel och spelat genom ca 10 timmar av kampanjläget.
Vilken ENORM BESVIKELSE!!! Hur kan ett såhär ytligt och känslolöst spel få så goda resencioner som det fått i pressen? Det är ju precis samma spel som COD1,2 och 3 fast i "modern tid" och "modern stil"! Du gör precis samma sak som i de tidigare spelen, göm dig bakom ett bord som fienderna inte kan skjuta igenom av någon konstig anledning, titta upp och knäpp en fiende som bara tittar fram som en sån där jordekorre på tivolit, ducka igen, repetera. Sedan ska du göra en "speciell uppgift" som består av att springa till en punkt som är lika enkel att hitta som ens egen högertumme och hämta en grej som man sedan ska använda genom att trycka på "f" eller MB1. Till skillnad från WW2-spelen där detta fungerar i en större utsträckning känns denna typ av speldesign hopplöst malplacerad då man oftast spelar som en typ av "strikeforce" som ska röra sig snabbt och undvika öppet krig (som ändå ALLTID utbryter).

Nästa sak jag måste klaga på är AI:n. Hur kan Infinity Ward göra ett spel som är så otroligt visuellt tilltalande och häftigt men som inte utvecklats ett dugg från första spelet i serien? Jag spelar på Hard och antingen är fienderna hopplöst dumma och värdelösa, eller så skjuter de en i huvudet med ett skott när de springer för fullt i sidled. Och ens kamrater är (i stort sett) lika endimensionella som de alltid varit, de klarar inte att täcka en även om det är vad de ropar att de ska göra, de kan stå fem meter ifrån en fiende, som tittar tillbaka på dem, ingen skjuter utan när jag sträcker upp huvudet från ett skydd vänder sig han om och skjuter mig. Hur kan sådant INTE göra en galen!??!

Nu lärr de flesta här ta fram eldkastarna för att flama, och jag ska försöka svara så gott jag kan. Det finns mer att ta av, men jag blir så upprörd av att skriva om detta att jag tappar fokus.

Postad 25 mars 2008 - 19:07

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

Jag bara måste uttala mig efter att ha köpt detta spel och spelat genom ca 10 timmar av kampanjläget.
Vilken ENORM BESVIKELSE!!! Hur kan ett såhär ytligt och känslolöst spel få så goda resencioner som det fått i pressen? Det är ju precis samma spel som COD1,2 och 3 fast i "modern tid" och "modern stil"! Du gör precis samma sak som i de tidigare spelen, göm dig bakom ett bord som fienderna inte kan skjuta igenom av någon konstig anledning, titta upp och knäpp en fiende som bara tittar fram som en sån där jordekorre på tivolit, ducka igen, repetera. Sedan ska du göra en "speciell uppgift" som består av att springa till en punkt som är lika enkel att hitta som ens egen högertumme och hämta en grej som man sedan ska använda genom att trycka på "f" eller MB1. Till skillnad från WW2-spelen där detta fungerar i en större utsträckning känns denna typ av speldesign hopplöst malplacerad då man oftast spelar som en typ av "strikeforce" som ska röra sig snabbt och undvika öppet krig (som ändå ALLTID utbryter).

Nästa sak jag måste klaga på är AI:n. Hur kan Infinity Ward göra ett spel som är så otroligt visuellt tilltalande och häftigt men som inte utvecklats ett dugg från första spelet i serien? Jag spelar på Hard och antingen är fienderna hopplöst dumma och värdelösa, eller så skjuter de en i huvudet med ett skott när de springer för fullt i sidled. Och ens kamrater är (i stort sett) lika endimensionella som de alltid varit, de klarar inte att täcka en även om det är vad de ropar att de ska göra, de kan stå fem meter ifrån en fiende, som tittar tillbaka på dem, ingen skjuter utan när jag sträcker upp huvudet från ett skydd vänder sig han om och skjuter mig. Hur kan sådant INTE göra en galen!??!

Nu lärr de flesta här ta fram eldkastarna för att flama, och jag ska försöka svara så gott jag kan. Det finns mer att ta av, men jag blir så upprörd av att skriva om detta att jag tappar fokus.

Nöjer mig med att säga att du är rätt ensam med dina åsikter om detta spel.

Postad 25 mars 2008 - 20:21

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Håller med till stor del. Single player är ett väldigt tradiotionellt spel med samma gamla mekanik, väldigt linjärt och där spelaren är i fokus - dina lagkamrater gör inte jobbet åt dig (såklart) så du kan inte sitta och trycka längst bak och glida med på ett bananskal. Ett helt OK singleplayer-spel med sköna och varierande uppdrag som förstörs väldigt mycket av oändlig respawn på fiender om man inte avancerar.

Singleplayer-spelet är roligast i Arcade-mode. :)

Multiplayerdelen dock är en helt annan sak - Fanatiskt.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 mars 2008 - 20:41.

Postad 25 mars 2008 - 20:47

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Nöjer mig med att säga att du är rätt ensam med dina åsikter om detta spel.

Yupp, rätt ensam som sagt... du har inte spelat det här online eller?

Postad 26 mars 2008 - 13:41

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Jag måste fortsätt att utveckla min kritik idag känns det som.
Härmed poängterar jag att jag INTE spelat en sekund online! Jag tror att detta spel är mycket bra i multiplayer dock, de tidigare spelen har ju varit kul och detta erbjuder så mycket mer än de tidigare på denna front. Men jag talade med en kompis igår om COD4 som han köpte för att bara spela MP på, han har alltså inte spelat en sekund Single-player. Han beklagade sig över rankingsystemet, som belönar de som spelat länge och straffar de nya, hans ord, genom att erfarna spelare får bonusar som nya vapen mm. och de nya måste spala med sämre vapen och utrustning. Är inte det lite konstigt? Känns det motiverande att komma in som ny spelare och inte känna till kartor eller taktiker och sedan inte ens få spela på samma villkor (de som till skillnad från aim, kunskap av kartor och sniperstället osv. faktiskt går att styra) som de som redan fått rutin på spelandet?

Nåja, mitt beklagande var inte över MP utan det överraskande infantila SP-läget.

Spelet börjar mycket lovande med en engagerande film och en häftig presentation av spelet. Men efter ett par uppdrag då man känner att man gjort allt flera gånger redan börjar det gå på tomgång. "Försvara en punkt mot massor av spawnande enäggstvillingar", "Nå punkt A på tid, sedan ska du till punkt B på tid, sedan ska du tillbaka till punkt A igen- på tid!" och så vidare... COD4 ger till en början (presentationen, det första uppdragen och inte minst namnet) intrycket av att vara ett lite mer taktiskt FPS än Doom3 eller HL2, men i slutändan finner jag mig själv framåtrusande med geväret vid höften och dödande fiender till höger och vänster utan problem. Vid det tillfället stannade jag upp och tänkte för mig själv: "is this what I signed up for?". Detta var inte vad värvningsaffisherna (spelets inledning) lovade mig. Jag har alltid stört mig på det faktum i COD-serien att man 95% av tiden inte behöver titta genom siktet för att träffa en motståndare i huvudet på 30 meter, vad är det för typ av krigssimulation? Det finns ju inte en människa som klarar det. Jag har dock alltid haft överseende med detta och funnit föregångarna underhållande och stundtals episka. Men i COD 4 blir det bara för mycket! Spelet utlovar en taktiskt simulation av modern krigsföring, och jag tänkte mig då kanske en blandning mellan Rainbow 6 och COD, men vad är det för typ av spel där ens medspelare inte kan upptäcka, än mindre skjuta en motståndade som står två meter framför dem i ett upplyst rum? Sedan att fienden inte skjuter på det uppenbart största hotet, alltså min kompis, utan skjuter mig istället som ligger och skjuter genom ett fönster två rum bort är rakt ut sakt j**ligt frustrerande! Det första SWAT-spelet hade bättre AI än "Årets bästa FPS"! Är det acceptabelt? Jag har blivit sumpad av mina lagkamrater allt för många gånger för att känna att jag är en del av en taktisk enhet. Krasst sett är SP-läget bara en ren shooter i förklädnad med en massa statister. Trist också att man egentligen kan ta oändligt med skada bara man lägger sig ner och stånkar några sekunder mellan. Någon övre gräns för skada borde ju finnas.

Det finns ingen som skulle vilja kommentera detta? Tack till Morlock iaf som orkade bemöda sig att svara. Jag vill inte flama detta spel bara för att sticka ut eller för att få uppärksamhet, utan jag är faktiskt otroligt besviken. Hoppas det finns någon som kan ge mg några bra anledningar till att få upp suget till att spela SP-läget till sitt slut. Ja vill verkligen tycka om detta spel men nu känner jag bara ilska varje gång jag ser ikonen på skrivbordet.

Peace out /
Dannovarius

Postad 26 mars 2008 - 14:39

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Hmm, jag har aldrig förstått att COD ska vara en taktisk krigssimulator? Utan alltid sett det som ett actionspel, vilket jag trodde det utgav sig för att vara, och som det lyckas bra som.

Postad 26 mars 2008 - 17:40

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Inte spelat färdigt singelplayern... för mig är CoD serien, likt BF serien, rena rama Multiplayerspel! :)

Postad 26 mars 2008 - 17:49

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0

Hmm, jag har aldrig förstått att COD ska vara en taktisk krigssimulator? Utan alltid sett det som ett actionspel, vilket jag trodde det utgav sig för att vara, och som det lyckas bra som.

COD 1,2 och 3 är mer eller mindre rena rama actionspel, med filmisk känsla. Men jag får i alla fall känslan av att COD 4 vill utvecklas och bli ett lite annat spel än dess föregångare var. Jag menar, vad ger första uppdraget för intryck egentligen? Du och några andra SAS-soldater bordar en lastfartyg för att säkra några hemliga dokument. Inte din normala shooter direkt. Kunde lika gärna ha varit ett uppdrag direkt från valfritt spel ur Rainbow 6-serien. Ingen som har något att säga om MP då?

Postad 26 mars 2008 - 18:34

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Helt ärligt skiter jag i om SP har brister. Spelat igenom det en gång, sedan räcker det. MP är det som gäller.

Tycker att det här med vapenuppgraderandet fungerar bra, man har något att längta till. När du når level 4 (och det gör t.om. jag efter bara ett par matcher, t.om. i Search and Destroy, vilket inte är den mest "levlande" spelformen) kan du skapa egna "gubbar".

När du har dödat 25 fiender med ett vapen så har du rödpunktssikte. Och med tanke på att du har M4 omgående (och M16? Kommer inte riktigt ihåg, men annars får du i alla fall M16 tidigt), så... Dessa två tycker jag är bland de bättre vapnen. Och rödpunktssikte är det som de flesta använder, oavsett hur mycket de uppgraderat vapnen.

3 granater eller claymores får du inte förrän senare och det är lite surt. Men å andra sidan tar det inte så enormt lång tid att få.

Om man sedan märker att: Skit, jag orkar inte gå runt fler gånger. Så är det bara att stanna när man kommer till level 55 första gången (istället för att gå in i prestige-mode och börja om).

Postad 27 mars 2008 - 08:55

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

COD 1,2 och 3 är mer eller mindre rena rama actionspel, med filmisk känsla. Men jag får i alla fall känslan av att COD 4 vill utvecklas och bli ett lite annat spel än dess föregångare var. Jag menar, vad ger första uppdraget för intryck egentligen? Du och några andra SAS-soldater bordar en lastfartyg för att säkra några hemliga dokument. Inte din normala shooter direkt. Kunde lika gärna ha varit ett uppdrag direkt från valfritt spel ur Rainbow 6-serien. Ingen som har något att säga om MP då?

Måste nog hålla med morlock på denna punkten att cod serien är action spel och inget annat. Även om man hämtar några hemliga dokument så är det fortfarande ett renodlat action uppdrag. Krävs inga taktikter what-so-ever att klara uppdraget utan det är bara att panga på med första bästa pikadoll. Och varför kan inte ett sådant uppdrag finnas i ett action spel förstår jag inte? Jag fick iaf intrycket att det var ett action spel jag spelade inte någon krigs simulator.

Postad 27 mars 2008 - 12:29

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Så ni håller inte med om att COD4 försöker vara aningen verklighetstrogen? Jag har alltid tyckt att det har varit lite av seriens storhet, inte att det varit direkt jätteverkligt, men att det iaf get ett lite filmisk realism som gjort att det engagerar och att man står ut med alla linjära banor. Jag antar att den största besvikelsen för mig med SP är att det verkligen inte utvecklats sedan COD1. Visst är grafiken väldigt snygg, den har utvecklats, men inget annat har gjort det... Är det bara jag som blir less på att göra samma saker och egentligen spela samma spel fast på fyra olika titlar? Totalt kanske man har lagt ut 1600:- på samma spel, fast med olika grafik. Jag känner inte till någon spelserie som utvecklats mindre än denna. Till och med Quake 4 kändes lite nytt och fräscht (ett tag i alla fall :D )!

Postad 27 mars 2008 - 13:45

shaman958
  • shaman958
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0

Så ni håller inte med om att COD4 försöker vara aningen verklighetstrogen? Jag har alltid tyckt att det har varit lite av seriens storhet, inte att det varit direkt jätteverkligt, men att det iaf get ett lite filmisk realism som gjort att det engagerar och att man står ut med alla linjära banor. Jag antar att den största besvikelsen för mig med SP är att det verkligen inte utvecklats sedan COD1. Visst är grafiken väldigt snygg, den har utvecklats, men inget annat har gjort det... Är det bara jag som blir less på att göra samma saker och egentligen spela samma spel fast på fyra olika titlar? Totalt kanske man har lagt ut 1600:- på samma spel, fast med olika grafik. Jag känner inte till någon spelserie som utvecklats mindre än denna. Till och med Quake 4 kändes lite nytt och fräscht (ett tag i alla fall :D )!

som tidigare har skrivit så spelar det ingen roll för mig vad dom forsöker vara....man spelar online och där är det superbt som underhållning! kan nog hålla med om att AI i SP mode borde vara bättre men....det är inget som stör mig när jag kämpar mot gapiga franskmänn online :D

blir lite som man besväras över att ens nya bil inte tål 40° värme och sandstormar när man bor i Sverige.

Postad 31 mars 2008 - 15:09

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som tröttnat på public servers och att det verkar som att väldigt många fuskar vilket är väldigt tröttsamt, någon som kör pivat server eller vet någon får gärna höra av ig om ni behöver mer folk :)

Det du levlar sparas lokalt på en fil på din dator, så om du tar bort spelet / formaterar om så försvinner alla "achivement" du gjort i MP.

Postad 31 mars 2008 - 15:31

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som tröttnat på public servers och att det verkar som att väldigt många fuskar vilket är väldigt tröttsamt, någon som kör pivat server eller vet någon får gärna höra av ig om ni behöver mer folk :)

Det du levlar sparas lokalt på en fil på din dator, så om du tar bort spelet / formaterar om så försvinner alla "achivement" du gjort i MP.

Hur fuskar man på CoD? Is that even possible??

Postad 31 mars 2008 - 15:48

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

Han spelar nog PC versionen.

Postad 31 mars 2008 - 16:26

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
är inte punkbuster till för att stoppa fusk?
ibland tror man ju dock att vissa fuskar iofs

Postad 31 mars 2008 - 17:18

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

Den som litar på att punkbuster stoppar fusk lever i en naiv värld :) Fusk skaparna ligger alltid ett steg före.

Postad 31 mars 2008 - 18:21

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0

Goolga på tex. COD4 hack eller cheat så dyker det upp en del :D

Helt korrekt :)

Nja det skulle vara en roligare värld om de gjorde det, men det är som virus de ligger alltid steget före.

Postad 31 mars 2008 - 19:46

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Oh, ja då är det ju en annan sak. Men på konsoll gåre la inte att fuska? Hoppas ja inte iaf.

Postad 31 mars 2008 - 22:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Infinity Ward has revealed that its Xbox Live-topping shooter Call of Duty 4 is attracting "between 1.2 and 1.3 million users every day" just on Microsoft's service – with PS3 numbers "monstrously huge".

Speaking to our sister site Eurogamer.net in London last week during the unveiling of the new downloadable maps for the game, producer Mark Rubin revealed that Infinity Ward had been hitting these figures "consistently for the past two-to-three months, Monday through Sunday. It's crazy."

He added: "That's just 360. There's even more on the other platforms [PS3 and PC], but we just don't have the same numbering system. Overall, even without the other consoles, we are beating the competition. PS3 numbers are monstrously huge. No other game has come close, either online current, or total unique users in a day."

The hugely popular contemporary update to the studio's previously WWII-focused war franchise has been fighting with Bungie's Halo 3 for the top spot on the Xbox Live rankings since its release, but has pulled clear in recent months. Speaking on the rivalry, Rubin commented:

"We've created a lot of heartache for a lot of companies who go up against it. I think Halo's website says they get something around 845,000 to a million [per day]."

Call of Duty is understood to have sold over 7 million units so far. While Rubin refused to confirm the percentage of online users, he admitted it had exceeded expectations:

"I don't have an exact number for you, but it turns out to be a startling number of people. For a lot this is there first time playing a multiplayer game on console or PC. We're getting really high numbers."

http://www.gamesindu...uty-4-every-day

CoD4 är det "nya" onlinespelet to play :)

Postad 01 april 2008 - 11:04

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Jag spelade ut SP-läget igår. Jag ansträngde mig för att strunta i mina "störpunkter" och iställer njuta av spelet, vilket väl gick sådär. Det var helt okej, det måste jag säga, men visst hade det med ganska enkla medel kunnat bli så mycket bättre. Nu kanske jag ska försöka mig på MP, det ska ju ändå vara där som spelet lyfter. Vi får väl se.

Postad 01 april 2008 - 16:29

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
har inte ens startat Sp ännu ;)
har haft spelet sen det kom ut....
När kommer dom nya banorna måntro?

Postad 01 april 2008 - 22:49

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Vet faktiskt inte när de nya banorna kommer. Och just idag vågar jag inte lite på något datum som sägs...

Postad 29 oktober 2008 - 01:36

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
Tror ni att någon köper COD4 hos PCCity (längst ner på listan)? :(

https://www.prisjakt...kt.php?p=287357

Postad 29 oktober 2008 - 03:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag köpte 2, GOTY lixom! Måste vara ngt speciellt med den utgåvan :(

Postad 06 mars 2009 - 14:15

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Är detta spel roligare än Battlefield 2? En smaksak iofs men är det bättre? ..

Postad 12 november 2009 - 20:01

hence_
  • hence_
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag gjorde ett misstag i SP och valde för svår nivå. Kan man byta till lägre svårighetsgrad nu mitt i, och hur isåfall?

Postad 12 november 2009 - 21:34

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Jag gjorde ett misstag i SP och valde för svår nivå. Kan man byta till lägre svårighetsgrad nu mitt i, och hur isåfall?

Finns väl bland inställningarna när du pausar spelet, har du ens försökt att kolla där? Brukar inte vara så svårt att hitta.

Postad 13 november 2009 - 20:26

hence_
  • hence_
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Finns väl bland inställningarna när du pausar spelet, har du ens försökt att kolla där? Brukar inte vara så svårt att hitta.

Hittar inte det nånstans..

Postad 14 november 2009 - 05:40

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0

Är detta spel roligare än Battlefield 2? En smaksak iofs men är det bättre? ..

Det är två stycken fundamentalt olika typer av FPS-spel. MW2 är mycket mindre kartor, fullt ös för det mesta av det jag kört(team och free for all) hittils. Har inte hunnit med att spela CTF ännu i MW2. Jag skulle vilja påstå att MW2 har lite av det som är bra ur spel som combat arms, etc, som har lite samma känsla. Hit-registreringen tycker jag påminner om Unreal eller Quake till sina håll. Den fungerar väldigt bra och hästlängder bättre än CS:S och BF2. Å andra sidan så har ju även 2142 många gånger bättre träffregistering än bf2 också så det ska bli spännande att se vad Bad Company 2 och BF3 kommer med.

Postad 23 juli 2010 - 09:00

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2 097 inlägg
  • 0
Sevärd video med någon som gjort en låt av skjutandet i COD4

Postad 07 februari 2011 - 18:59

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Dags att väcka tråden.

Vet inte om folk fortfarande spelar detta spel, men MP har blivit så sjukt kasst. Jag råkade ut för en XP-rollback där jag nu ligger på -25billioner i XP. Kan inte göra ett skit i MP-läget mao. Det jag gjorde var att jag dödade en snubbe på en hackad server.

Ringer activision om hjälp och får dryga svaret tillbaka:

Hej,

Tack för ditt mail.

För fortsatt kommunikation i detta ärende, vänligen ange följande ärendenummer: ************* när du kontaktar Activision Kundtjänst.

Vi beklagar det som hänt med din användare och vi ser över detta problem. Vi önskar såklart också att sådant här aldrig skulle drabba någon. Activision kan tyvärr inte återställa eller modifiera någon spelares rank eller stats.
En del servrar är hackade för att spelarnas rank och stats ska höjas väldigt fort. Dessa kanaler är speciellt utsatta för rank rollbacks och hackade konton. Vi råder alla att hålla sig undan från dom.

Du är välkommen att kontakta oss för ytterligare information om våra produkter och tjänster.

Med vänliga hälsningar
Kundsupportspecialist

-------

Har nu tappat förtroendet för detta bolag totalt och tänker bojkotta deras produkter i all framtid, kan man supporta sina kunder på sämre sätt? En enkelt restet av mitt konto, som jag kan leva med, hade löst saken. Men inte det, nä nu får jag väll ranka upp mig från 15 billioner (lär ta 37 år). Kul med MP-läge i detta spel jo tack.

UNDVIK!

//Loryquai

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.