Nokia N81 och N82
358 svar till detta ämne
Postad 27 January 2008 - 03:33
hunter1sweden
-
hunter1sweden
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
N82 nya konkurent
Samsung i550 Svarta " nalle " är snygg. Nån som vet nåtgot om i450 ?
samsung i550
E-tuna Rockar Fett 
Men den va ju ganska mkt större än n82 å så saknar den wlan.
Stämmer men, Tydligen har i550 bättre batteri och så 2.6" display = gör den lite längre ( Samsung har 14 st knappar som styr Mobilen, 12 st på N82:an ) men den är sammtidigt tunnare än Nokian. Äpplen lr päron båda är goda...
Postad 27 January 2008 - 11:15
BlinkingLEDs
-
BlinkingLEDs
-
Lärjunge
-
-
363 inlägg
N82 nya konkurent
samsung i550
E-tuna Rockar Fett 
Stämmer men, Tydligen har i550 bättre batteri och så 2.6" display = gör den lite längre ( Samsung har 14 st knappar som styr Mobilen, 12 st på N82:an ) men den är sammtidigt tunnare än Nokian.
Äpplen lr päron båda är goda... 
Den är ju både längre och bredare å så saknar den ju riktig blixt.
Postad 27 January 2008 - 12:06
hunter1sweden
-
hunter1sweden
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
N82 nya konkurent
samsung i550
E-tuna Rockar Fett 
Stämmer men, Tydligen har i550 bättre batteri och så 2.6" display = gör den lite längre ( Samsung har 14 st knappar som styr Mobilen, 12 st på N82:an ) men den är sammtidigt tunnare än Nokian.
BlinkingLEDs läs, sen tänk sen skriv. 115 x 53 x 13.8 mm på Samsung och 112 x 50.2 x 17.3 mm på Nokia är inte mkt "större" som du nämner. Samsung har 150 MB built-in memory, Nokia har bara 100 MB. Som jag skrev tidagare är det en konkurent inte en KOPIA. Du är nöjd med din "nalle" vi fattar. P.S du glöm inte att klaga på att Samsung är svart + gjord i sydkorea också D.S
Postad 27 January 2008 - 13:28
YaKoSTaR
-
YaKoSTaR
-
Användare
-
-
116 inlägg
Är kartorna verkligen uppdaterade i Nokia Maps? När jag frågar efter närmaste bio så finns inte en bio som byggdes för 5 år sen registrerad :S
Postad 27 January 2008 - 13:56
BlinkingLEDs
-
BlinkingLEDs
-
Lärjunge
-
-
363 inlägg
N82 nya konkurent
samsung i550
E-tuna Rockar Fett 
BlinkingLEDs läs, sen tänk sen skriv. 115 x 53 x 13.8 mm på Samsung och 112 x 50.2 x 17.3 mm på Nokia är inte mkt "större" som du nämner. Samsung har 150 MB built-in memory, Nokia har bara 100 MB. Som jag skrev tidagare är det en konkurent inte en KOPIA.
Du är nöjd med din "nalle" vi fattar. P.S du glöm inte att klaga på att Samsung är svart + gjord i sydkorea också D.S 
Du kan ju starta en Samsung i550 tråd tycker jag Kolla på denna jämförelse, där tycker jag att den ser ganska fläskig ut.
Redigerat av BlinkingLEDs, 28 January 2008 - 19:55.
Postad 27 January 2008 - 14:03
asshole_eyes
-
asshole_eyes
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Japp, du får med allt och kan börja direkt. Dock får du bara med 3mån navigation så vill du fortsätta få röstanvisningar samt pilar som visar vart du ska får du betala till Nokia en inte helt gratis summa. Det som ev. kostar är om du använder A-GPS, vilket gör att du hittar signal snabbare, men du kan stänga av detta om du inte vill att de ska kosta någonting. Ska du åka utanför norden finns det kartor att ladda hem gratis via nokia.se.
Tànkte bara fràga en sak. Jag aktiverade gratis gps och det hòll o nàgra dagar... Inte 3 mànader som sàgs. Vad kan ha blivit fel? Funkar det att làgga in tredjepartsprogram typ route66, garmin eller tomtom och anvànda GPS:en HELT gratis?
Det verkar konstigt... hände inte för mig. Exakt hur aktiverade du tjänsten? På Nokia.se kan alla med Nokia Maps installerat få 3 dagars prov men om du via din N82 går in i ''extra tjänster'' och sedan ''röstnavigering'' så kommer du fram till en sida med några olika ställen på. Den som är gratis är den som heter Norden: Sverige/Norge/Danmark/Finland (jag som trodde Island var med i norden ;o) och det är den som är gratis i tre månader om du aktiverar via mobilen. Om du gjorde så och det ändå inte fungerar får du väl kontakta Nokia Care.
Tack. Jag aktiverade som du har beskrivit. Det dumma är, och anledningen till att det för mig inte "funkar" är att aktiveringen gäller för Norden, men jag bor i Italien... Det går inte att ändra gratisperioden?
Postad 27 January 2008 - 19:33
Kurvan
-
Kurvan
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag "laddade" ner Garmin mobile XT med kartor o allt! Kan rekomenderas istället för Nokia maps!
Postad 28 January 2008 - 10:10
hunter1sweden
-
hunter1sweden
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
N82 nya konkurent
samsung i550
E-tuna Rockar Fett 
BlinkingLEDs läs, sen tänk sen skriv. 115 x 53 x 13.8 mm på Samsung och 112 x 50.2 x 17.3 mm på Nokia är inte mkt "större" som du nämner. Samsung har 150 MB built-in memory, Nokia har bara 100 MB. Som jag skrev tidagare är det en konkurent inte en KOPIA.
Du är nöjd med din "nalle" vi fattar. P.S du glöm inte att klaga på att Samsung är svart + gjord i sydkorea också D.S 
Du kan ju starta en Samsung i550 tråd tycker jag Kolla på [url="http://<object%20width="425"%20height="355"><param%20name="movie"%20value="http://www.youtube.com/v/yiFiyCdNHio&rel=1"></param><param%20name="wmode"%20value="transparent"></param><embed%20src="http://www.youtube.com/v/yiFiyCdNHio&rel=1"%20type="application/x-shockwave-flash"%20wmode="transparent"%20width="425"%20height="355"></embed></object>"]denna[/url] jämförelse, där tycker jag att den ser ganska fläskig ut. 
Länken funkar inte, gör rätt gör om
Postad 28 January 2008 - 17:12
vicster
-
vicster
-
Användare
-
-
108 inlägg
Japp, du får med allt och kan börja direkt. Dock får du bara med 3mån navigation så vill du fortsätta få röstanvisningar samt pilar som visar vart du ska får du betala till Nokia en inte helt gratis summa. Det som ev. kostar är om du använder A-GPS, vilket gör att du hittar signal snabbare, men du kan stänga av detta om du inte vill att de ska kosta någonting. Ska du åka utanför norden finns det kartor att ladda hem gratis via nokia.se.
Tànkte bara fràga en sak. Jag aktiverade gratis gps och det hòll o nàgra dagar... Inte 3 mànader som sàgs. Vad kan ha blivit fel? Funkar det att làgga in tredjepartsprogram typ route66, garmin eller tomtom och anvànda GPS:en HELT gratis?
Det verkar konstigt... hände inte för mig. Exakt hur aktiverade du tjänsten? På Nokia.se kan alla med Nokia Maps installerat få 3 dagars prov men om du via din N82 går in i ''extra tjänster'' och sedan ''röstnavigering'' så kommer du fram till en sida med några olika ställen på. Den som är gratis är den som heter Norden: Sverige/Norge/Danmark/Finland (jag som trodde Island var med i norden ;o) och det är den som är gratis i tre månader om du aktiverar via mobilen. Om du gjorde så och det ändå inte fungerar får du väl kontakta Nokia Care.
Tack. Jag aktiverade som du har beskrivit. Det dumma är, och anledningen till att det för mig inte "funkar" är att aktiveringen gäller för Norden, men jag bor i Italien... Det går inte att ändra gratisperioden?
Du kan inte ändra den om du köpt den i Sverige och sedan flyttat till Italien, iaf inte på egen hand. Prova att kontakta Nokia i Italien o se om de kan göra något annars så får du nog köpa licens om du vill navigera med din N82. Men du måste ju inte heller låsa dig till Nokia Maps, det finns ju många andra bra (rent av bättre) program för navigering.
Postad 28 January 2008 - 17:24
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
vet någon av er ifall det kommer en ny snyggare N82a?
Skulle köpt den direkt om jag tyckte mer om utseendet (+ helst en större skärm men det lär man få vänta på?)
Postad 28 January 2008 - 19:55
BlinkingLEDs
-
BlinkingLEDs
-
Lärjunge
-
-
363 inlägg
[/quote]
Länken funkar inte, gör rätt gör om
[/quote]
nu funkar den
Postad 29 January 2008 - 08:29
hunter1sweden
-
hunter1sweden
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Fy f-n va stor å klumpig Samsung var mot Nokia :-]
När du står uppe på kaknästornet å ska hoppa, använd då i550:an som fallskärm...
Redigerat av hunter1sweden, 30 January 2008 - 04:25.
Postad 29 January 2008 - 09:29
JockeBlg
-
JockeBlg
-
Användare
-
-
112 inlägg
Vill bara påpeka till er som inte kunde använda Mail For Exchange på N82. Nu kan ni det med nya Mail for exchange 2.2. Använder den själv
Är det någon som vet om det krävs några speciella inställningar på Exchange-servern för att få Mail For Exchange att fungera. Jag har tidigare använt MS Activesync på en HTC och det har fungerat bra, så kontot är förberett för mobil synkning. Funkar detta utan problem så blir det en N82, annars får jag nog köpa en HTC Touch Cruise, då våran driftansvariga inte vill ändra på inställningarna för Exchange.
Postad 05 February 2008 - 11:18
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
Yttligare ett test at telefonen jag inte sett tidigare i tråden: http://www.maxteknik...c...7&Itemid=30hittade länken i en n82 annons på blocket. Är riktigt sugen på n82:an, har en SEk750i som när joysticken funkar är helt ok som telefon men den är den ju gammal som gatan å saknar alla moderna grejer. borde ha blivit utbytt samma dag som abbet gick ut mao för 6 mån sen men beslutsångesten över vilken telefon man ska ha gör att det drar ut på tiden. Hade bestämmt mig för en n95 först å sen n95 8gb men nej denna n82:a vill jag ha=) Har comviq som leverantör men ska byta till tre då jag i huset jag flyttat till har ganska dålig mottagning. Sen att tre med bomben friends har så man ringer gratis till alla hemtelefoner gör inget och att man skickar gratis sms/mms och även videosamtal gör inget =) (nån som verkligen använder videsamtal? hehe). att man sedan på vanliga abben kan lägga på tjänsten som bomben friends mm och det dras från tex 199kr abbet gör inget direkt=) Grejen är att tre inte säljer denna telefon och visst kan jag skaffa löst abb och köpa en obunden telefon men tror jag kommer lösa det genom att köpa en K770 med 24mån abb (tjejen tvingar mig att köpa samma telefon som henne å hon vill ha k770 =/) men sedan när jag tröttnat på den efter nån månad köper jag en n82 antingen i butik eller en ny på blocket. på så sätt får jag k770:n gratis, abb måste man ju ha iaf. Ser att frågan kommit upp tidigare om tre på denna telefon men har inte sett nått svar men alla abb ska ju funka på alla telefoner så länge det är 3g mm? Dom tester jag läst påpekar att n82 inte kommer upp i samma ljudkvalitet som SE mobiler och att det saknas separat musikknapp men kör inte så mkt musik då det är inget som stör mig. däremot undrar jag vad dom tänkte med när dom satter hörlurskontakter uppe på telefon. har man telefon i fickan blir det ju antingen belastning på kontakten eller så får man vända på telefon när man ska se låtnamn å byta låt..eller tänker jag fel? laddkabeln är den nya micro-usb som både SE, nokia och samsung? ska gå över till? hoppas det då man kan ladda den överallt framöver. måste vara det bästa som hänt då telefonerna drar så mkt ström numera. Har även för mig att kalender/påminnselse el larm funktionen var mkt bättre på min gamla *rotar i lådan* nokia 6610 än på k750:n. påminnelser kunde jag snozza å mkt bättre val för upprepning mm Nån som kört både SE och nokia nyligen å kan berätta? PS jag lovar att jag nån gång under mitt liv ska kunna göra ett kort inlägg =D men man blir ju hög när man tänker på all underbar elektronik =)
Postad 05 February 2008 - 16:34
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Nya firmwaren 11.0.117 ligger nu ute på NSU för oss med "Svenska" telefoner.
Postad 06 February 2008 - 14:58
hunter1sweden
-
hunter1sweden
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
News Nokia N82 Black version pops uphttp://www.gsmarena....up-news-427.phpE-tuna Rockar Fett
Postad 07 February 2008 - 23:25
anderscc
-
anderscc
-
Amatör
-
-
51 inlägg
nsu va e det för hemsida ?
Postad 08 February 2008 - 10:47
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Provar uppdatera men får bara " telefonmodellen stöds för närvarande inte"
Postad 08 February 2008 - 16:24
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
NSU är ingen hemsida, det är Nokia Software Updater.
Det finns där emot på Nokias hemsida för nedladdning.
För er som får upp att telefonen ej stöds, testa att uppdatera NSU till V1.4.23en (engelsk) och försök igen.
Postad 08 February 2008 - 19:19
anderscc
-
anderscc
-
Amatör
-
-
51 inlägg
kommer du komma ett svart skal tro ?? hade vart guld isåfall
kan man ens byta skal på denna ??
Redigerat av anderscc, 08 February 2008 - 19:36.
Postad 08 February 2008 - 23:11
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Så uppdaterat nu! Ingen skillnad direkt
Postad 10 February 2008 - 13:32
BlinkingLEDs
-
BlinkingLEDs
-
Lärjunge
-
-
363 inlägg
Jag kan inte uppdatera min n82. Den hittas inte av nsu. Har testat med både svensk och engelsk version. Någon som har nån ide vad det kan vara som strular?
Edit: Kopplade in den i en annan usb- port så funka det.
Redigerat av BlinkingLEDs, 10 February 2008 - 14:05.
Postad 18 February 2008 - 17:28
asshole_eyes
-
asshole_eyes
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Du kan inte ändra den om du köpt den i Sverige och sedan flyttat till Italien, iaf inte på egen hand. Prova att kontakta Nokia i Italien o se om de kan göra något annars så får du nog köpa licens om du vill navigera med din N82. Men du måste ju inte heller låsa dig till Nokia Maps, det finns ju många andra bra (rent av bättre) program för navigering. 
Det àr precis det jag ville veta. Vilket gps-program àr bàst? Jag vill helst ha ett gratis, finns det? Om nàgon vet nàgonting om detta sà svara gàrna och beràtta hur ni har gjort... A-gps KAN jag bara inte anvànda mig av, det kostar helt enkelt fòr mkt. Det dras 4-5 euro pà nàgra fòrsòk... Tack.
Postad 27 February 2008 - 21:00
Unregistered1bfc3216
-
Unregistered1bfc3216
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Tjenare på er, tänkte bara tipsa lite om att Cyberphoto säljer N82 Black nu.... Kanske kan vara av intresse, misstänker det i alla fall... http://www.cyberphot...hp?article=N82B
Redigerat av Unregistered1bfc3216, 27 February 2008 - 21:00.
Postad 28 February 2008 - 09:52
Petcar
-
Petcar
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hejsan!
Jag funderar på att köpa en N82.
Jag satt och lekte lite med kompisens N82:a.
Märkte att när jag kör med "joysticken" i menyer o dyl. att man väldigt lätt av misstag trycker på mittenknappen fastän man ville åt vänster eller höger vilket innebär att man hamnar i fel meny.
Jag sa det till kompisen och då sa han att det är samma för han.
Ingen av oss har direkt grova stora fingrar.
Han har haft sin i en vecka nu och han har inte vant sig vid det än , han hamnar fortfarande i fel menyer väldigt ofta.
Nån mer som har samma problem eller är det specifikt för hans telefon?
Mvh Peter
Postad 07 March 2008 - 15:10
peastrip
-
peastrip
-
Rookie
-
3 inlägg
Hejsan. Finns det en smartsearch funktion i N82an? Dvs att om du trycker på 6an följt av 2an så ska man få fram alla man har i telefonboken som börjar på Na och Ma osv.. Natalie, Magnus, Mats osv.. Så som det funkar i många windows-mobiler. Hade en Qtek där det fanns en sån funktion. Sony Ericsson har ju i sina senaste telefoner den funktionen åxå. Finns det en sån funktion i N82an?
Mvh Köpsugen
Postad 09 March 2008 - 22:07
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Hejsan! Jag funderar på att köpa en N82. Jag satt och lekte lite med kompisens N82:a. Märkte att när jag kör med "joysticken" i menyer o dyl. att man väldigt lätt av misstag trycker på mittenknappen fastän man ville åt vänster eller höger vilket innebär att man hamnar i fel meny. Jag sa det till kompisen och då sa han att det är samma för han. Ingen av oss har direkt grova stora fingrar. Han har haft sin i en vecka nu och han har inte vant sig vid det än , han hamnar fortfarande i fel menyer väldigt ofta.
Nån mer som har samma problem eller är det specifikt för hans telefon?
Mvh Peter
Samma här Rent generellt käns joysticken / naviwheel / styrkorset på N82 väldigt lågbudget. N81ans / N96ans ser betydligt mer välbyggda ut, utan att ha testat dessa iofs. Dessutom är ju den "riktiga" naviwheel-finessen borttagen
Postad 09 March 2008 - 22:15
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Dom tester jag läst påpekar att n82 inte kommer upp i samma ljudkvalitet som SE mobiler och att det saknas separat musikknapp men kör inte så mkt musik då det är inget som stör mig. däremot undrar jag vad dom tänkte med när dom satter hörlurskontakter uppe på telefon. har man telefon i fickan blir det ju antingen belastning på kontakten eller så får man vända på telefon när man ska se låtnamn å byta låt..eller tänker jag fel?
laddkabeln är den nya micro-usb som både SE, nokia och samsung? ska gå över till? hoppas det då man kan ladda den överallt framöver. måste vara det bästa som hänt då telefonerna drar så mkt ström numera.
Går väl inte att ladda N82 eller någon annan Nokia N-serie via micro-USB kontakten eller? Tycker ljudet är riktigt bra, iaf inte sämre än W710i. Beror förstås mycket på hörlurarna, men W710 har möjligen något bättre basåtergivning på rikigt låga frekevenser, medan jag gillar N82ans ljudåtergivning bättre över hela registret. Beträffande 3.5-pluggen i toppen, har ingen aning om vad du menar eller hur du tänker?
Postad 09 March 2008 - 22:35
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Hejsan. Finns det en smartsearch funktion i N82an? Dvs att om du trycker på 6an följt av 2an så ska man få fram alla man har i telefonboken som börjar på Na och Ma osv.. Natalie, Magnus, Mats osv.. Så som det funkar i många windows-mobiler. Hade en Qtek där det fanns en sån funktion. Sony Ericsson har ju i sina senaste telefoner den funktionen åxå. Finns det en sån funktion i N82an?
Mvh Köpsugen
Har testat detta "out of the box" men inget sådant funkar. Den vill däremot tilldela snabbupprigning till varje nummertanget om man håller ner mer än 1.5 sekunder Det finns alltid en sökfunktion aktiv som kan söka i princip hela telefonens innehåll (telefonbok, meddelanden, program, musik, bilder etc.) Man når den som standard genom att trycka på "naviwheel" knappen i vänteläget, för att sedan börja knappa in sökbokstäverna.
Postad 10 March 2008 - 22:26
peastrip
-
peastrip
-
Rookie
-
3 inlägg
Mvh Köpsugen Har testat detta "out of the box" men inget sådant funkar. Den vill däremot tilldela snabbupprigning till varje nummertanget om man håller ner mer än 1.5 sekunder
Det finns alltid en sökfunktion aktiv som kan söka i princip hela telefonens innehåll (telefonbok, meddelanden, program, musik, bilder etc.) Man når den som standard genom att trycka på "naviwheel" knappen i vänteläget, för att sedan börja knappa in sökbokstäverna.
Ok tack för infon. Den sökfunktionen verkar ju hyfsad. Synd på smartsearch funktionen men ska nog ändå uppdatera mig från min N73a..
Postad 12 March 2008 - 18:13
Valross
-
Valross
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag "laddade" ner Garmin mobile XT med kartor o allt! Kan rekomenderas istället för Nokia maps!
Jag ska köpa min N82 nästa vecka och är lite lätt kontrollfreak, varför jag gärna vill ha bestämt mig för vilket GPS-program jag ska använda innan och bara kan installera det hela när jag väl får telefonen i handen. Ett par frågor, hoppas du (eller någon annan, jag är inte den som är den...  )har tid och lust att svara: - Kan man lägga till egna PoI:s med Garmin Mobile XT? Jag tänker fartkameror... - När du skriver "laddade ner", vad innebär det? Köpte du det ffrån Garmin eller köpte du det från, säg, Piratviken...? - Hur mycket plats tar det hela på minneskortet? - Finns det röstanvisningar i paketet eller får man betala extra för det som med Nokias egen variant? Tacksam för svar! Allt gott! /Valross
Postad 17 March 2008 - 10:41
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hur nöjda är ni som har N82 med dels batteriet och dels musikspelaren?
Kameran antar jag att de flesta tycker är riktigt bra?
Hur fungerar GPS:en?
Vad har ni annars för synpunkter på N82? Som en sammanfattning av vad som sagts i denna tråd...
Postad 19 March 2008 - 19:37
Kurvan
-
Kurvan
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag ska köpa min N82 nästa vecka och är lite lätt kontrollfreak, varför jag gärna vill ha bestämt mig för vilket GPS-program jag ska använda innan och bara kan installera det hela när jag väl får telefonen i handen. Ett par frågor, hoppas du (eller någon annan, jag är inte den som är den... )har tid och lust att svara:
- Kan man lägga till egna PoI:s med Garmin Mobile XT? Jag tänker fartkameror... - När du skriver "laddade ner", vad innebär det? Köpte du det ffrån Garmin eller köpte du det från, säg, Piratviken...? - Hur mycket plats tar det hela på minneskortet? - Finns det röstanvisningar i paketet eller får man betala extra för det som med Nokias egen variant?
Tacksam för svar! Allt gott!
/Valross
Mobilen blir i princip som en Garmin GPS. Du kan via Garmins olika hjälpprogram ladda in tex. olika POI. Hittade i viken. Du har svensk röstnavigering Här finns allt du behöver : http://www.n95an.se/Lycka till! Mvh Kurvan
Postad 19 March 2008 - 20:50
Valross
-
Valross
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag ska köpa min N82 nästa vecka och är lite lätt kontrollfreak, varför jag gärna vill ha bestämt mig för vilket GPS-program jag ska använda innan och bara kan installera det hela när jag väl får telefonen i handen. Ett par frågor, hoppas du (eller någon annan, jag är inte den som är den... )har tid och lust att svara:
- Kan man lägga till egna PoI:s med Garmin Mobile XT? Jag tänker fartkameror... - När du skriver "laddade ner", vad innebär det? Köpte du det ffrån Garmin eller köpte du det från, säg, Piratviken...? - Hur mycket plats tar det hela på minneskortet? - Finns det röstanvisningar i paketet eller får man betala extra för det som med Nokias egen variant?
Tacksam för svar! Allt gott!
/Valross
Mobilen blir i princip som en Garmin GPS. Du kan via Garmins olika hjälpprogram ladda in tex. olika POI. Hittade i viken. Du har svensk röstnavigering Här finns allt du behöver : http://www.n95an.se/
Lycka till! Mvh Kurvan
Klockrent, tackar för detta! Nu återstår bara att vänta på den svarta versionen av N82 och sedan kommer livet att bli en gladare plats att vara på!
Postad 08 April 2008 - 19:40
Deeman
-
Deeman
-
Rookie
-
6 inlägg
Är det nån mer än jag som har stora problem med n82, min stängs av i tid och otid. Hänger sig och man får ta ut batteriet. Händer vid olika tillfällen ex vid musiklyssning vi wlan surf.
Har uppdaterat till den senaste mjukvaran men det funkar lika dåligt ändå!
Är det nån mer som har samma problem!?
Postad 09 April 2008 - 17:05
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Ny firmware ute igen, 20.0.062 heter denna! 
Och ny version av NSU också för den delen.
Postad 10 April 2008 - 21:58
Deeman
-
Deeman
-
Rookie
-
6 inlägg
Vore ju bra om det funkade med...hela programmet låser sig vid uppdatering!!
Funkar inte på Vista.
Tur man har en dator med XP hemma.
Redigerat av Deeman, 10 April 2008 - 22:12.
Postad 11 April 2008 - 21:07
Fabbe86
-
Fabbe86
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hur fanken gör man så att man kan bläddra in i mobilens mappar från datorn via wlan? Ja kan surfa med mobilen via wlan så den är ansluten så att säga..
N82
Postad 16 April 2008 - 14:45
gurra777
-
gurra777
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hur fanken gör man så att man kan bläddra in i mobilens mappar från datorn via wlan? Ja kan surfa med mobilen via wlan så den är ansluten så att säga.. N82
Se http://www.telexy.co...s/Products.aspx
Postad 16 April 2008 - 15:57
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
jag fick min svarta n82a idag
finns kartor för norden redan i den eller är det bara röstnavigeringen som är förinstallerad och gratis i ett år?
edit: lyckades hitta info på paketet, det finns kartor för norden inlagda redan innan, imorgon startar jag navigeringen..
edit 2: hittade hem från backaplan i gbg med navigatorns hjälp. Verkar fungera över förväntan
En till fråga (av säkert flera kommande): När jag konverterar tex family guy avsnitt som är 180mb stora till .mp4 format i 320*240 så blir dom typ 210mb, alltså större. Borde dom inte bli mindre? (använder SUPER ©)
Redigerat av Mahti, 16 April 2008 - 18:16.
Postad 16 April 2008 - 18:20
Valross
-
Valross
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
jag fick min svarta n82a idag edit 2: hittade hem från backaplan i gbg med navigatorns hjälp. Verkar fungera över förväntan
Precis vad jag behövde, någon i Göteborg som hittat N82 Black i butik! Var köpte du den och, om du inte misstycker för att jag frågar, hur mycket betalade du? Är navigeringsknappen bättre på den svarta utgåvan, som det har spekulerats om? Jag har väntat på den svarta versionen länge nu, vill inte vänta längre
Postad 16 April 2008 - 18:55
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Precis vad jag behövde, någon i Göteborg som hittat N82 Black i butik! Var köpte du den och, om du inte misstycker för att jag frågar, hur mycket betalade du? Är navigeringsknappen bättre på den svarta utgåvan, som det har spekulerats om? Jag har väntat på den svarta versionen länge nu, vill inte vänta längre 
Köpte den inte i en fysik butik.. Köpte den dyrare än katshings pris på 4190kr kan jag säga dig, men det hade med bättre sevice och sånt att göra. Jag har inte testat den tidigare N82an då jag absolut inte ville ha den i den färgen  Jag har inte några problem med mitt kors iaf
Postad 17 April 2008 - 12:01
Valross
-
Valross
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Köpte den inte i en fysik butik.. Köpte den dyrare än katshings pris på 4190kr kan jag säga dig, men det hade med bättre sevice och sånt att göra. Jag har inte testat den tidigare N82an då jag absolut inte ville ha den i den färgen Jag har inte några problem med mitt kors iaf 
Ack mina förhoppningar, så brutalt krossade...och så vidare i melodramats tecken  Nåja, jag tvingas väl således faktiskt motionera lite genom att springa runt och leta efter en fysisk affär som säljer N82 black, det överlever jag nog. Skönt att höra att styrkorset inte irriterar dig, det låter lovande!
Postad 17 April 2008 - 15:45
Fabbe86
-
Fabbe86
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag har silver versionen fast när jag kollar modellen i telefonen är det en "n82-1" någon som vet vad 1an står för?
jag hade även senaste uppdateringen i telefonen när jag köpte den förra veckan.
Och tacka vet jag symsmb som underlättar en hel del när man ska föra över saker i nätverket
Redigerat av Fabbe86, 17 April 2008 - 15:45.
Postad 17 April 2008 - 16:24
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Jag har silver versionen fast när jag kollar modellen i telefonen är det en "n82-1" någon som vet vad 1an står för? jag hade även senaste uppdateringen i telefonen när jag köpte den förra veckan.
Och tacka vet jag symsmb som underlättar en hel del när man ska föra över saker i nätverket 
N82 -1 står det på mitt paket som den svarta kom i, dock så vet jag och bryr mig inte så värst om vad det betyder. Hur slipper man meddelanden under GPS navigering som ploppar upp? Har 2 olika meddelanden som poppar upp titt som tätt, det ena säger att det kan bli dyrt med massa datatrafik fast jag inte har någon datatrafik. Det andra säger att jag inte har nätverksanslutning.. Trots dessa meddelanden så fungerar gps som det ska.. Någon som vet ifall HOCKEY screensaver fungerar på N82? LänkNågra andra bra program som ni har på era n82or? ps. kan man ladda via USB? min laddarstapel blinkade inte iaf när jag stoppade i USBn ps2. hur fungerar det med taggning av fotona? Hur ser jag på gps vart fotona är tagna?
Redigerat av Mahti, 17 April 2008 - 17:05.
Postad 19 April 2008 - 12:18
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Kan någon lägga upp bilder som är fotade på rörliga mål, eller bilder som är fotade när ni rör på er. Kan man stänga av fokuslampan. Är det någon form av skydd över displayen som på typ n73 ( att det är en plastskärm i skalet över displayen) n95 har ju sin skärm direkt å utan skydd.
Postad 25 April 2008 - 12:17
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Vilket bluetooth stereo headste är bra till N82an?
Bluetooth-headset BH-903?
Jabra BT3030?
Postad 07 May 2008 - 18:09
Petcar
-
Petcar
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hejsan!
Hur är N82:an som videospelare?
Om jag har förstått det hela rätt så stödjer den mer eller mindre alla format som tex. divx och xvid
Måste man ändå konvertera dom till rätt upplösning eller hur funkar det?
Medföljer ett sådant program när man köper telefonen?
Mvh Peter
Postad 09 May 2008 - 08:41
Petcar
-
Petcar
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hejsan!
Jag har nu köpt en N82
Generellt väldigt nöjd än sålänge.
Har lagt in lite musik och filmer.
Men nu när jag går in i "videocenter" och väljer "mina videor" där jag har lagt mina filmer så blir jag utkastad från den menyn , efter typ 10 sek.
Är jag snabb och trycker på en film så börjar den spela upp filmen i max en sek. och sen blir jag utslängd.
Vad kan det bero på?
Tacksam för svar
Mvh Peter
Postad 09 May 2008 - 08:59
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Utan att igentligen veta nå om den här telefonen så brukar man i det allra flesta fall behöva konvertera film/serier till den upplösning du har på telefonen.
Finns ett gratis program som heter SUPER..Dock tycker jag det är rätt krångligt.
Annars får du leta efter andra..Finns massor olika program som fixar det...Oftast kostar dom en slant
Finns vissa telefoner som fixar att man spelar upp divx/xvid okonverterat.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|