Jag funderar på att köpa detta moderkort.
Jag kollade på abit's hemsida och enligt dom så fungerar min cpu med moderkortet.
Så jag behöver inte flasha bios för att kunna andvända min E7200?
Varför i hela friden skulle du vilja köpa detta kortet?
7 relaterade trådar
Postad 22 augusti 2008 - 22:24
Varför i hela friden skulle du vilja köpa detta kortet? Postad 23 augusti 2008 - 07:45
Varför inte? Jag vill ha ett mini atx moderkort med hdmi till ett vettigt pris. Postad 23 augusti 2008 - 09:06 Stödjer bara FSB 1333 via bios-uppgradering, och det är inte ens på riktigt utan det överklockas. ATI-kretsen på kortet suger p**g (allergisk mot de flesta ATI) Flashproceduren har fått mer än en användare på fall när BIOS skall uppdateras Krånglar med USB-portarna vid POST, inte alla tgb fungerar (det tog mer än ett halvår innan WOL fixades.. taskig support.. osv, osv...) Det måste finnas bättre alternativ nu, kortet är ju 1.5 år gammalt, köp nått mordernare! Postad 24 augusti 2008 - 23:00
Det har ju kommit massor med bra kort efter detta. Detta kortet är utdaterat, kolla när tråden skapades... Postad 26 augusti 2008 - 18:12
Har precis bytt från e6400 till e8400 och jag lyckas inte få igång det. Har liknande rigg men jag får ingen bild vid boot. Sätter jag i e6400an startar allt upp som det ska, men sätter jag i 8400an så blir det bara svart. Jag har den senaste biosversionen 19 och jag har testat att både Nolla biosen samt köra med värden från e6400. Har någon nått tips? skulle verkligen uppskatta att få igång denna riggen. Postad 13 december 2009 - 13:33 Postad 14 december 2009 - 05:03
Vilket OS kör du? Min Win7-installation (och även min förra Vista-installation) startar hur bra som helst utan att jag gjort någon inställning... Postad 19 december 2009 - 17:50 Det strulade under XP (Mediaportal hade CPU-race om man inte hade en viss version av ATI:s driver, standby var svajigt, USB-stöd vi boot obefintligt, WOL fungerade ej osv osv) Nu har jag dragit på Win7 x64 Enterprise. Fick installera mitt D-Link DWA-160 för hand men annars hittades allt. Guld och gröna skogar förutom: det hörs inget ljud hur man än väljer. Standby fungerar en gång av femtiotolv. När burken väl är i standby är det ett mindre **** att få igång den, ofta kommer man inte ens till BIOS-infon. Så fort en komponent går sönder köper jag allt nytt och glömmer Fatal1ty F-I90HD, även om det fick bäst i test i Snadlådan (Techworld). Så trött jag är på detta skräp.... /m Postad 19 december 2009 - 21:07 För att få det att fungera, radera enheten i device manager, ladda ned och installera: drivern för realtek, Observera att drivern för Realtek ej går på innan du raderat enheten i device manager. Nu är det ljud in min htpc men det här j-vla moderkortet suger fett - Feallatio borde det heta. /m Postad 02 december 2010 - 15:54
Skulle behöva lite hjälp. Är så att jag uppgraderade ramminnet från 2 till 4 GB. Men nu visar det bara 3,75 GB i windows 7, det är ultimate 64 bitars versionen. Kortet ska ju stöda upp till 8 GB och använder inte det inbyggda grafikkortet som delas med minnet utan ett externt. Minnet som används är
Postad 02 december 2010 - 20:52
Nu är det ett tag sedan jag körde någon maskin med detta moderkortet men finns det inte en option i BiOS, "memory remap" eller liknande? Postad 06 december 2010 - 17:27
Nej tyvär hittar jag inte någon liknande inställning, men tack ändå. Glömde nämna att jag aldrig har uppdaterat bios om nu det kan vara felet. Har ingen diskettstation vilken man måste ha har jag för mig. Postad 06 december 2010 - 23:12 Man uppdaterar från USB normalt. Postad 02 mars 2014 - 18:10
Finns det möjligtvis nån chans att du har denna drivrutin kvar? då zip filen på hemsidan verkar aningen skadad. Postad 03 mars 2014 - 09:37 http://www.realtek.cz/realtek-download.php?realtek=ALC885&system=6 ? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |