Samsung PS-50P96FD
458 svar till detta ämne
Postad 23 december 2007 - 12:02
Tobbe1975
-
Tobbe1975
-
Användare
-
-
138 inlägg
Frågor:
Lider modellen av buzzing/oljud från strömförsörjningen (kan låta olika mkt beroende på om det är en ljus eller mörk bild som visas)? Är 24p jämnt och fint? Är svärtan och detaljerna i svärtan bra?
1. Inget som stör mig. 2. 24p ej testat. 3. Upplever svärtan mkt bra. Pioneer är säkert lite vassare men när den sitter på väggen hemma och du inte kan jämnföra den sida vid sida med en Pioneer så tycker jag att det är riktigt bra svärta. Det enda som jag tycker är att Samsung kunnat kosta på fjärren lite mer. Lite plastig känsla. I övrigt är jag supernöjd...
Postad 23 december 2007 - 15:09
nurfen
-
nurfen
-
Veteran
-
-
2 031 inlägg
Frågor:
Lider modellen av buzzing/oljud från strömförsörjningen (kan låta olika mkt beroende på om det är en ljus eller mörk bild som visas)? Är 24p jämnt och fint? Är svärtan och detaljerna i svärtan bra?
1. Inget som stör mig. 2. 24p ej testat. 3. Upplever svärtan mkt bra. Pioneer är säkert lite vassare men när den sitter på väggen hemma och du inte kan jämnföra den sida vid sida med en Pioneer så tycker jag att det är riktigt bra svärta.
Det enda som jag tycker är att Samsung kunnat kosta på fjärren lite mer. Lite plastig känsla. I övrigt är jag supernöjd...
När du skriver "Inget som stör mig", är det ett ja eller ett nej? Finns det där? Hur nära måste man vara för att höra det?
Postad 25 december 2007 - 07:29
Toxicarea
-
Toxicarea
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Ang. buzzet som en del hört på sina, det har inte jag alls, spelar ingen roll om jag lyssnar på sidorna, över, under, framirfån etc. nada buzzande.
Kanske haft tur.
Sen skulle jag tro att det ljudet försvinner så fort man tittar på något, dvs. andra ljud "dränker" buzzet.
Fjärren kan jag hålla med om att den borde kunnat vara lite vassare.
Svärtan har jag inte tyckt en enda gång hitills att den borde varit bättre.
Postad 25 december 2007 - 18:22
Tobbe1975
-
Tobbe1975
-
Användare
-
-
138 inlägg
Frågor:
1. Inget som stör mig. 2. 24p ej testat. 3. Upplever svärtan mkt bra. Pioneer är säkert lite vassare men när den sitter på väggen hemma och du inte kan jämnföra den sida vid sida med en Pioneer så tycker jag att det är riktigt bra svärta.
Det enda som jag tycker är att Samsung kunnat kosta på fjärren lite mer. Lite plastig känsla. I övrigt är jag supernöjd...
När du skriver "Inget som stör mig", är det ett ja eller ett nej? Finns det där? Hur nära måste man vara för att höra det?
Brukar vara petig ang missljud men jag har hört detta trots jag sett några filmer på låg volym.
Postad 25 december 2007 - 19:48
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
[/quote]
Brukar vara petig ang missljud men jag har hört detta trots jag sett några filmer på låg volym.
[/quote]
Jag antar att det ska stå att du INTE hört det annars verkar den meningen lite udda...???
Postad 25 december 2007 - 20:15
nurfen
-
nurfen
-
Veteran
-
-
2 031 inlägg
Jag antar att det ska stå att du INTE hört det annars verkar den meningen lite udda...??? 
Haha, jag antar samma sak..
Postad 25 december 2007 - 21:51
Tobbe1975
-
Tobbe1975
-
Användare
-
-
138 inlägg
Ops!! Sorry, det stämmer  Glömde ordet inte...
Postad 27 december 2007 - 16:08
Tobbe1975
-
Tobbe1975
-
Användare
-
-
138 inlägg
Nu finns det några fler bilder i mitt album.
Trevlig nyår!!
Postad 01 januari 2008 - 12:19
PeugeotNisse
-
PeugeotNisse
-
Användare
-
-
117 inlägg
Hej på er alla!
Får bli antingen en 50P96HD eller en Panasonic TH-50PZ700. Frågan är bara vilken.
med vänlig hälsning
PeugeotNisse
Postad 03 januari 2008 - 19:38
SysOp
-
SysOp
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej och god fortsättning på er alla! Jag var till Media Markt i Kungens Kurva (sthlm) för några dagar sedan, såg där Pana TH-50PZ700 som matades med 1080p "tror jag" och det så MYCKET vackert ut. Såg även lillebror till denna Pana TH-50PZ70 och jag tyckte den såg alldeles för matt ut jämfört med ett par samsungs och Pioneers bredvid, typ som glaset skulle vara lite dimmigt. Personligen gillade jag det INTE. Tyvärr så hade dom ingen Samsung P96FD inne och jag frågade om dom skulle få in, "tror inte det" sa killen. Detta var väldigt synd eftersom jag är 96% säker att en sådan ska jag köpa, men jag är så där jobbigt nojjig och vill ha 100% klarhet  Dom sista frågetecknen jag har kvar kring Samsungen P96FD innan jag nått 100% är: - Rödfärgen: Som jag förstått så lev. TVen med mycket färger men att det utan problem går att ta bort detta "helt" om man nu vill, stämmer detta så +1% Suddig vid rörelser?Lite orolig för detta ( se nedan), är detta bara ibland och när det syns så är det då väldigt lite??? For really quick motion, such as the ships during the space battle that kicks off Star Wars Episode III: The Revenge of the Sith, can look a touch blurry at times. Bringing in the Movie Plus mode definitely helps such motion look crisper, but only at the expense of some quite noticeable noise around the moving objects' edges. In other words, we couldn't get motion totally perfect no matter what we tried.Är det bara ibland som detta händer och när detta händer så är det knappt störande så blir det direkt +1%, däremot om detta är typ "jämt" och man märker detta rätt mycket så blir det ett klart minus. En annan sak: Är det bara vid "dålig källa" som detta "kan" synas? och vid bra källa som blue-ray, DVD osv. syns detta ej? En sista fråga till alla innan jag troligen i morgon skickar iväg en beställning, vad skulle motivera er till att jag köper en Panasonic TH-50PZ70/TH-50PZ700 istället för en Samsung P96FD??? Tack! Ha en trevlig kväll!
Postad 04 januari 2008 - 11:07
Veidit
-
Veidit
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Finns det en serieport på 50" P96FD? blir lättare att styra från datorn då.
Postad 04 januari 2008 - 15:38
Toxicarea
-
Toxicarea
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej och god fortsättning på er alla!
Jag var till Media Markt i Kungens Kurva (sthlm) för några dagar sedan, såg där Pana TH-50PZ700 som matades med 1080p "tror jag" och det så MYCKET vackert ut. Såg även lillebror till denna Pana TH-50PZ70 och jag tyckte den såg alldeles för matt ut jämfört med ett par samsungs och Pioneers bredvid, typ som glaset skulle vara lite dimmigt. Personligen gillade jag det INTE.
Tyvärr så hade dom ingen Samsung P96FD inne och jag frågade om dom skulle få in, "tror inte det" sa killen. Detta var väldigt synd eftersom jag är 96% säker att en sådan ska jag köpa, men jag är så där jobbigt nojjig och vill ha 100% klarhet 
Dom sista frågetecknen jag har kvar kring Samsungen P96FD innan jag nått 100% är:
- Rödfärgen: Som jag förstått så lev. TVen med mycket färger men att det utan problem går att ta bort detta "helt" om man nu vill, stämmer detta så +1%
Suddig vid rörelser? Lite orolig för detta ( se nedan), är detta bara ibland och när det syns så är det då väldigt lite???
For really quick motion, such as the ships during the space battle that kicks off Star Wars Episode III: The Revenge of the Sith, can look a touch blurry at times. Bringing in the Movie Plus mode definitely helps such motion look crisper, but only at the expense of some quite noticeable noise around the moving objects' edges. In other words, we couldn't get motion totally perfect no matter what we tried.
Är det bara ibland som detta händer och när detta händer så är det knappt störande så blir det direkt +1%, däremot om detta är typ "jämt" och man märker detta rätt mycket så blir det ett klart minus. En annan sak: Är det bara vid "dålig källa" som detta "kan" synas? och vid bra källa som blue-ray, DVD osv. syns detta ej?
En sista fråga till alla innan jag troligen i morgon skickar iväg en beställning, vad skulle motivera er till att jag köper en Panasonic TH-50PZ70/TH-50PZ700 istället för en Samsung P96FD???
Tack!
Ha en trevlig kväll!
Den överdrivna färgen upplevde jag med och var inga problem att justera bort. Suddig bild eller ghosting skulla jag kalla det blir väldigt tydlig på dålig källa, när vi fick hem vår apparat hade vi comhems grundutbud, dvs. analogt in till tv´n, då var det mycket tydligt. Efter 2v beställde vi digitaltv medium från comhem och bilden blev mycket bättre, dock skiljer det vilken kanal man tittar på idag, upplever TV4´s olika kanaler och SVT vara något bättre än övriga. Signalkvalitet ligger på ca 75-80% enligt boxen. Sen om det är tv eller boxen vet jag inte och lägger inte ner så stor vikt på detta eftersom det uppkommer till 90% på filmer. Vid bra källa, för mig dvd, x264, xvid etc. finns inget av ovan problem alls, utan bara en underbar bild, även dagtid med dagsljus strålande in från sidan =) Jag var med på Mediamarkt och kollade bla Samsung, Pioneer och Panna, är dock inte 100 säker på vilken Panna det var, men den kostade i runda slängar runt 30k och jag blev minst sagt besviken på bilden. Men jag var där för att jämföra Samsung-Pioneer och la ingen tid på att undersöka Panna mer ingående. Åkte tillbaka dagen efter och kollade igen när det var lite lugnare där och beställde sen vår 3 dagar senare. Köpte min via Bra ljud och bild i Helsingborg, frakt ingick i priset och speditören hjälpte mig bära upp den, kom hem på 2 dagar och är en Nordisk version. Dom var 3é billigast, men billigast av alla med frakt inräknad.
Postad 04 januari 2008 - 19:38
SysOp
-
SysOp
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej och god fortsättning på er alla!
Jag var till Media Markt i Kungens Kurva (sthlm) för några dagar sedan, såg där Pana TH-50PZ700 som matades med 1080p "tror jag" och det så MYCKET vackert ut. Såg även lillebror till denna Pana TH-50PZ70 och jag tyckte den såg alldeles för matt ut jämfört med ett par samsungs och Pioneers bredvid, typ som glaset skulle vara lite dimmigt. Personligen gillade jag det INTE.
Tyvärr så hade dom ingen Samsung P96FD inne och jag frågade om dom skulle få in, "tror inte det" sa killen. Detta var väldigt synd eftersom jag är 96% säker att en sådan ska jag köpa, men jag är så där jobbigt nojjig och vill ha 100% klarhet 
Dom sista frågetecknen jag har kvar kring Samsungen P96FD innan jag nått 100% är:
- Rödfärgen: Som jag förstått så lev. TVen med mycket färger men att det utan problem går att ta bort detta "helt" om man nu vill, stämmer detta så +1%
Suddig vid rörelser? Lite orolig för detta ( se nedan), är detta bara ibland och när det syns så är det då väldigt lite???
For really quick motion, such as the ships during the space battle that kicks off Star Wars Episode III: The Revenge of the Sith, can look a touch blurry at times. Bringing in the Movie Plus mode definitely helps such motion look crisper, but only at the expense of some quite noticeable noise around the moving objects' edges. In other words, we couldn't get motion totally perfect no matter what we tried.
Är det bara ibland som detta händer och när detta händer så är det knappt störande så blir det direkt +1%, däremot om detta är typ "jämt" och man märker detta rätt mycket så blir det ett klart minus. En annan sak: Är det bara vid "dålig källa" som detta "kan" synas? och vid bra källa som blue-ray, DVD osv. syns detta ej?
En sista fråga till alla innan jag troligen i morgon skickar iväg en beställning, vad skulle motivera er till att jag köper en Panasonic TH-50PZ70/TH-50PZ700 istället för en Samsung P96FD???
Tack!
Ha en trevlig kväll!
Den överdrivna färgen upplevde jag med och var inga problem att justera bort. Suddig bild eller ghosting skulla jag kalla det blir väldigt tydlig på dålig källa, när vi fick hem vår apparat hade vi comhems grundutbud, dvs. analogt in till tv´n, då var det mycket tydligt. Efter 2v beställde vi digitaltv medium från comhem och bilden blev mycket bättre, dock skiljer det vilken kanal man tittar på idag, upplever TV4´s olika kanaler och SVT vara något bättre än övriga. Signalkvalitet ligger på ca 75-80% enligt boxen. Sen om det är tv eller boxen vet jag inte och lägger inte ner så stor vikt på detta eftersom det uppkommer till 90% på filmer. Vid bra källa, för mig dvd, x264, xvid etc. finns inget av ovan problem alls, utan bara en underbar bild, även dagtid med dagsljus strålande in från sidan =)
Jag var med på Mediamarkt och kollade bla Samsung, Pioneer och Panna, är dock inte 100 säker på vilken Panna det var, men den kostade i runda slängar runt 30k och jag blev minst sagt besviken på bilden. Men jag var där för att jämföra Samsung-Pioneer och la ingen tid på att undersöka Panna mer ingående. Åkte tillbaka dagen efter och kollade igen när det var lite lugnare där och beställde sen vår 3 dagar senare.
Köpte min via Bra ljud och bild i Helsingborg, frakt ingick i priset och speditören hjälpte mig bära upp den, kom hem på 2 dagar och är en Nordisk version. Dom var 3é billigast, men billigast av alla med frakt inräknad.
Tack Toxicarea för ditt mycket bra inlägg! Allt låter då MYCKET lovande! Har nu i allafall precis gjort min beställning från Fyndbörsen  beställde även detta hemmabio paket: Samsung HT-TXQ120R https://www.prisjakt...kt.php?p=168717Trevlig helg på er alla!
Postad 05 januari 2008 - 22:37
Toxicarea
-
Toxicarea
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
En liten uppdatering till mitt tidigare inlägg.
Ikväll, 20080105, kör TV4 Sagan om dom 2 tornen, dels digitalt och i HD.
Vanliga digitala står på här.
I denna film finns tex INGA släpningar eller ghosting, som jag sa innan skiljer det mellan kanalerna och kan även uppleva lite skillnad från dag till annan.
Så visst på dålig källa presterar den kanske inte vad man hade väntat, men och andra sidan får man inte glömma att bilden skalas upp.
Mao, skit in, skit ut
För dom pengar den kostar, vad den presterar med bra källa blir 95% mycket nöjda, jag kan inte tro annat.
Visst kan kanske Pioneer prestera något bättre på sin 50" fullhd men till vilket pris?
Ca 50k ut till kund, mao 25k mer än Samsung, jag kan köpa den för ca 35k men tycker ändå inte det är värt mellanskillanden mot att ev. få det lite bättre.
Ovan gäller även svärta vilket jag upplever Samsungen inte har några alls problem med.
Postad 06 januari 2008 - 00:25
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Jag har idag en Pioneer 50" plasma (2 år gammal) som jag funderar på att ersätta med en annan plasma, men denna gång full HD. Jag har några saker som är viktigt.
1. Är denna TV känslig för inbränningar? Går det att spela dataspel på den? (pioneer har detta problem)
2. Någon som kan uttala sig om bildkvaliteten jämfört med Pionner plasma, dom vinner ju allt just nu.
3. Klarar den 1080p/24
Postad 06 januari 2008 - 02:50
Unregistered245f857c
-
Unregistered245f857c
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag är också intresserad av denna TV - verkar mycket fin och ser trevlig ut också i de butiker jag tittat på den.
Min undran är om någon här har Canal Digitals utbud via parabol och i så fall hur sändningarna upplevs. Både angående standardboxen och HD-boxen är intressant.
Postad 06 januari 2008 - 16:14
Toxicarea
-
Toxicarea
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Inbränningar är inget jag upplevt, ännu, har tex somnat i soffan med en dvd igång som sen loopat menyn i kanske 4-5tim, inga spår av inbränningar.
Spel vet jag inte hur det förhåller sig, har iofs htpc kopplad mot den men spelar aldrig, inte via xboxen heller.
1080p/24 ska den klara enligt den klistrade tråden ang. just detta.
Som jag nämde innan ang. pioneer-samsung, jag upplever pioneer´s 50" fullhd som något bättre, men för den merkostnaden det innnebär att skaffa pioneer´s känns det inte på något sätt motiverat.
Postad 08 januari 2008 - 22:39
PutteSophie
-
PutteSophie
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Haha nu har vi äntligen fått vår P96:a..Jisses vilken skillnad mot vår gamla 32"...
Och vilken ###### bild!!! Vi kolla på Shrek 3 och det var ju en sann njutning för ögonen..
Om där är folk som är i valet i kvalet på denna teve så kööp, ni kommer inte bli besvikna någonstans.
Kanske lägger upp bilder till veckan
Nä nu har jag inte tid att sitta på nätet, nu ska vi plöja oss igenom filmer..
Putte
Postad 09 januari 2008 - 14:48
trenchi
-
trenchi
-
Rookie
-
5 inlägg
Postad 09 januari 2008 - 19:49
Toxicarea
-
Toxicarea
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Tja där ser man, då hade jag inte så fel ändå
Postad 09 januari 2008 - 20:08
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
någon som vet om den fixar 1920x1080 i 50/60hz från datorn via HDMI?
Postad 11 januari 2008 - 12:14
Unregistered22fcf352
-
Unregistered22fcf352
-
Rookie
-
8 inlägg
Idag har jag beställt en PS50P96FDX/XEE från en lokal tv-handlare.
Leverans på onsdag, känns som en evighet  .
Det verkar ju va en vettig TV och dom flesta som har en verkar nöjda med den.
Känns skönt att slippa en 28" tjock-tv i vardagsrummet.
Postad 11 januari 2008 - 13:45
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Bara att gratulera...!! Det kommer bli en rejäl skillnad i storlek... men man vänjer sig fort...!!
Postad 12 januari 2008 - 00:50
cantona10
-
cantona10
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hybe, ja klarar både 50 och 60 i 1920X1080, jag har den kopplad till HTPC och har kört båda upplösningarna, en fin fin tv.
Postad 12 januari 2008 - 10:51
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
Hybe, ja klarar både 50 och 60 i 1920X1080, jag har den kopplad till HTPC och har kört båda upplösningarna, en fin fin tv.
sjyst! via HDMI också?
Postad 13 januari 2008 - 18:37
Veidit
-
Veidit
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Då jag vill använda min htpc så undrar jag om någon kan verifiera om den stöder Pixelmappning via HDMI-ingången?
Postad 14 januari 2008 - 13:04
Russia
-
Russia
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Nån som vet vad det är för skillnad på Samsung PS-50P96FD50 och Samsung PS-50P96FDX50?
Postad 14 januari 2008 - 16:36
Unregistered22fcf352
-
Unregistered22fcf352
-
Rookie
-
8 inlägg
Nån som vet vad det är för skillnad på Samsung PS-50P96FD50 och Samsung PS-50P96FDX50?
Enligt min lokala TV-handlare så har FDX en bättre panel än FD.
Postad 14 januari 2008 - 17:38
syke
-
syke
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nån som vet vad det är för skillnad på Samsung PS-50P96FD50 och Samsung PS-50P96FDX50? Enligt min lokala TV-handlare så har FDX en bättre panel än FD.
Och enligt Radiobutiken Ekerö är det bara en utfyllnadsbokstav som inte har någon betydelse.
Postad 14 januari 2008 - 18:27
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Jag skulle sätta mina pengar på ovanstående inlägg.....
Postad 15 januari 2008 - 21:01
Russia
-
Russia
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Nån som vet vad det är för skillnad på Samsung PS-50P96FD50 och Samsung PS-50P96FDX50? Enligt min lokala TV-handlare så har FDX en bättre panel än FD.
Och enligt Radiobutiken Ekerö är det bara en utfyllnadsbokstav som inte har någon betydelse. 
Har beställt den nu från dem. Enligt Radiobutiken Ekerö som varit i kontakt med Samsung så står det för vilken region TVn säljs i..........
Postad 15 januari 2008 - 22:05
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Ja eller var den är tillverkad nånstans... Ex. Tjeckien... Spanien mm har jag för mig...!
Postad 15 januari 2008 - 22:57
cantona10
-
cantona10
-
Amatör
-
-
69 inlägg
ja, jag kör HDMI, och har provat 50/60Hz. Den pixelmappar också
Postad 16 januari 2008 - 08:03
SysOp
-
SysOp
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej hopp,
Fick min P96:a igår  har dock inte hunnit att testa den alls i princip, slog på den o såg att den funka, såg att kontrast var på 100% fick sedan lov att dra till jobbet
En fråga till er rutinerade: Finns det någon länk till "bra" inställningar för P96:an? jag letade lite men hittade inget, någon som har annars har lust att dela med sig av bra inställningar?
Fråga 2: Vad gäller för plasma nu för tiden, ska man sänka kontrasten i början för att "köra in TVn?"
Tacksam för svar!
Ha en trevlig dag!
Postad 16 januari 2008 - 08:16
nurfen
-
nurfen
-
Veteran
-
-
2 031 inlägg
Man ska aldrig köra på 100% kontrast. Ställ ner den till max 50% i början.
Postad 16 januari 2008 - 13:11
syke
-
syke
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Har beställt den nu från dem. Enligt Radiobutiken Ekerö som varit i kontakt med Samsung så står det för vilken region TVn säljs i..........
Jag har också bokat hos dom. Nu när man äntligen bestämt sig känns väntan lååååång.
Postad 16 januari 2008 - 14:19
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Hej hopp,
Fick min P96:a igår har dock inte hunnit att testa den alls i princip, slog på den o såg att den funka, såg att kontrast var på 100% fick sedan lov att dra till jobbet 
En fråga till er rutinerade: Finns det någon länk till "bra" inställningar för P96:an? jag letade lite men hittade inget, någon som har annars har lust att dela med sig av bra inställningar?
Fråga 2: Vad gäller för plasma nu för tiden, ska man sänka kontrasten i början för att "köra in TVn?"
Tacksam för svar!
Ha en trevlig dag!
Jag skulle rekommendera att du tar en titt i DEN HÄR tråden... jag lade upp en Break-In-DVD som du kan ladda ner... bränna över och sen köra igång ett tag.... om du inte har för bråttom...!!
Postad 16 januari 2008 - 15:27
SysOp
-
SysOp
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tack Hylle och syke!
Postad 17 januari 2008 - 11:23
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Det var så lite såååå.....!!
Postad 17 januari 2008 - 18:45
Unregistered22fcf352
-
Unregistered22fcf352
-
Rookie
-
8 inlägg
Fick hem min TV igår.
Det var riktigt kul att se på film. Jag tyckte det blev mkt bra film med DVD, uppskalat till 1080i.
Just nu rullar en Break In-skiva.
En liten fråga. Måste man ha en CA-modul för att få in digitala kanaler över huvud taget?
Jag trodde det bara var när man ska ha abonnemang och ett programkort.
TVn hittar inga kanaler när jag gör en sökning i digitalboxen. Det ska väl finnas några få gratiskanaler?
Postad 17 januari 2008 - 19:01
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Gratiskanalerna ska du få in... typ Kanal 1, Tv2 och 4 mfl mfl....!!
Postad 17 januari 2008 - 19:28
Unregistered22fcf352
-
Unregistered22fcf352
-
Rookie
-
8 inlägg
Då var det som jag trodde.
Undrar vad som kan vara fel då. Jag får luska lite i det.
Skulle va kul o få igång det, jag tror att jag kan få in SVT HD också.
Postad 17 januari 2008 - 19:31
syke
-
syke
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hjälp! Har som sagt bokat en sån här nu, är det vettigt eller ska man vänta ett litet tag för att se vad som släpps från LG / Pana nu i mars / april?
Postad 17 januari 2008 - 19:46
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Då var det som jag trodde.
Undrar vad som kan vara fel då. Jag får luska lite i det. Skulle va kul o få igång det, jag tror att jag kan få in SVT HD också.
Det är väl bara de fria kanalerna du kan plocka in via den inbyggda boxen... För att se HD kanalerna lär du behöva en HDTV box..... Hjälp! Har som sagt bokat en sån här nu, är det vettigt eller ska man vänta ett litet tag för att se vad som släpps från LG / Pana nu i mars / april?
Och om du väntar till mars/april så kommer det nåt nytt efter sommaren.... och väntar du tills dess så kommer det nåt nytt till vintern.... och så rullar det på....!
Postad 17 januari 2008 - 19:52
Unregistered22fcf352
-
Unregistered22fcf352
-
Rookie
-
8 inlägg
Det är väl bara de fria kanalerna du kan plocka in via den inbyggda boxen... För att se HD kanalerna lär du behöva en HDTV box.....
Ok. Men i vilket fall så får jag inte in dom andra kanalerna heller. Får bara upp "Kontrollera antennanslutning". Jaja, får kika in till TV-handlarn imorrn. Nu är det hanboll som gäller
Postad 17 januari 2008 - 22:06
Unregistered22fcf352
-
Unregistered22fcf352
-
Rookie
-
8 inlägg
Nu har jag hittat problemet. Jag gick in och kollade på kabelleverantörens hemsida.
Här i Köping där jag bor sänder dom digitalt i DVB-C, inte DVB-T som den inbyggda boxen.
Däremot så får jag in 28 kanaler gratis, några utländska dock.
Det blir nog till att skaffa en DVB-C box så kanske man får lite bättre bild när man ska se vanlig TV.
Postad 18 januari 2008 - 08:03
cantona10
-
cantona10
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Ja, bilden blir mycket, mycket bättre med en separat digitalbox, i alla fall i mitt fall. Att titta på kanalerna genom TV-kortet i HTPCn är som natt och dag kontra den inbyggda mottageren.
Postad 18 januari 2008 - 12:03
Unregistered22fcf352
-
Unregistered22fcf352
-
Rookie
-
8 inlägg
Ok. Det lutar åt att jag köper en Samsungbox. T.ex. DCB-B270Z. Jag antar att med en Samsungbox så borde det funka bra att använda TV-fjärren också, så kanske man kan slippa en extra fjärr.
Synd bara att HD-boxar är så pass dyra. Det känns inte värt att betala mer än det dubbla bara för att få en kanal extra (SVT HD). Det får bli senare när dom är billigare, eller om man ska skaffa abonnemang nån gång.
Postad 18 januari 2008 - 12:45
TomasA
-
TomasA
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Sitter i beslutsångest!
Nu har ju en 2.000 kronor billigare modell kommit: Samsung PS-50Q91H
Men den hittar jag inte spec på hos www.SAMSUNG.se
Här på PRISJAKT kan man se att den saknar digitalbox, med den box som finns i Q96/Q97 kan jag ändå inte använda.
Tyvärr finns inge uppgoft om Optiskt ljud ut men jag gissar att det finns det.
Dessutom står det att denna har högre ljusstyrka - 1500 cd/m2 istället för 1300 cd/m2 som 97/96. Men kan den uppgiften komma från 42:an som har denna ljusstyrka. Kan någon bekräfta eller dementera?
Skulle vilja se 91:a live men det är bara InWarehouse och Komplett som har den på lager.
(De sammarbetar ju,,,)
Kan någon ge mig info om PS-50Q91H ( https://www.prisjakt...kt.php?p=169405)
Såg också en PS-50Q92Samsung PS-50Q92 ( https://www.prisjakt...kt.php?p=173561)
Hare
// Tomas
Redigerat av TomasA, 18 januari 2008 - 12:47.
Postad 18 januari 2008 - 12:54
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Jag tror att din fråga skulla passa bättre i Den Officiella Q96 & Q97 Tråden........!! Ställ samma fråga där så får du garanterat bättre svar... Det är ju trots allt en del skillnad på Q och P modellerna....!!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|