Rock Band
548 svar till detta ämne
Postad 09 April 2008 - 13:03
Kocho
-
Kocho
-
Användare
-
-
237 inlägg
Jag undrar samma sak som tidigare inlägg, om GH gitarren passar till rockband? Har köpt rockband i present till mannen och nu ville en annan köpa en extra gitarr till rockband, går det?
Om jag har förstått rätt ska endast xbox360 guitar hero gitarren funka till rock band. Alltså funkar inte Guitar hero gitarr till ps3.
Postad 09 April 2008 - 13:08
stroszek
-
stroszek
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Fick tag på tullarna idag, paketet kommer fram till mig i morrn, åkte på moms på ca 300 kr, så totalt har jag betalat runt 1900 kronor med frakt för mitt Rock Band paket när det anländer till mig, levererades på 8 arbetsdagar, inte fy skam!
Hej, beställde också ett ex från presstartinc. Hur många arbetsdagar tog det för paktet att komma fram från och med att det på USPS står att den skickats iväg? Lade ordern den 29e mars och väntar på att det ska dyka upp
Postad 09 April 2008 - 13:21
Leifi
-
Leifi
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej, beställde också ett ex från presstartinc. Hur många arbetsdagar tog det för paktet att komma fram från och med att det på USPS står att den skickats iväg?
Lade ordern den 29e mars och väntar på att det ska dyka upp 
Mitt paket lämnade Kennedy Airport den 1e april och kom fram till Tullen i Sthlm den 7e, dvs 4 arbetsdagar, sen nådde det mig i dag, 2 arbetsdagar senare. Beror lite på också om du tog Priority eller Standard shipping.
Redigerat av Leifi, 09 April 2008 - 13:22.
Postad 09 April 2008 - 13:36
Madzak
-
Madzak
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej, beställde också ett ex från presstartinc. Hur många arbetsdagar tog det för paktet att komma fram från och med att det på USPS står att den skickats iväg?
Lade ordern den 29e mars och väntar på att det ska dyka upp 
Har oxå beställt från presstartinc, gjorde det den 21:e mars med priority mail international som fraktalternativ. Så här ser min historik ut från USPS tracker. -Into Foreign Customs, April 07, 2008, 12:57 pm -Arrived Abroad, April 07, 2008, 12:57 pm, SWEDEN -International Dispatch, April 04, 2008, 9:32 am, NJI -Electronic Shipping Info Received, March 27, 2008 Och så här ser det ut från postens tracker: -7 apr kl 12:58 Malmö, Försändelsen har sorterats -7 apr kl 12:57 UPK Malmö, Posten har tagit emot försändelsen -7 apr kl 12:57 UPK Malmö, Under tullbehandling Snackade med posten i malmö idag och fick bekräftat att paketet var klart i tullen och borde skickas vidare under dagen. Så min förhoppning är att kunna rocka loss imorgon kväll.
Redigerat av Madzak, 09 April 2008 - 14:41.
Postad 09 April 2008 - 14:37
stroszek
-
stroszek
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ah, tack för svaren! Tog priority som fraktalternativ och så här ser min USPS tracker ut hittills:
International Dispatch, April 06, 2008, 3:57 pm, NJI
Electronic Shipping Info Received, April 01, 2008
Ser ut som att det tar några dagar till.
Postad 09 April 2008 - 14:43
SynX84
-
SynX84
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ah, tack för svaren! Tog priority som fraktalternativ och så här ser min USPS tracker ut hittills:
International Dispatch, April 06, 2008, 3:57 pm, NJI Electronic Shipping Info Received, April 01, 2008
Ser ut som att det tar några dagar till.
Fy fan! Jag köpte ett ex av rock band av pressstartinc. Och det skickades precis sammtidigt som dig. När jag söker efter paketet så står d lika. International Dispatch, April 06, 2008, 3:57 pm, NJI Electronic Shipping Info Received, April 01, 2008 Jaja tror inte man hinner få det före innan veckans slut
Postad 09 April 2008 - 15:14
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Någon som vet nå fler butiker som säljer Rock Band och skickar till Sverige? Är ju sjukt att VG+ tar över 1400 kr bara för frakten när säljare på eBay tar under 600 kr.
Postad 09 April 2008 - 17:22
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Postad 09 April 2008 - 17:21
Er11k
-
Er11k
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Jag är liksom alla andra helt vriden med att få tag i Rockband!
Nästa vecka åker jag på semester till USA och tänkte då köpa med mig Rockband. Då är det den ständiga frågan.
TULL?
Klarar jag tullen om jag slänger ner rockbandpaketet i min stora resväska eller synar de det och det blir tullavgift ändå?
Jag har hört från vissa att om jag inte säger nåt så blir det inga avgifter, medan andra har sagt att jag ska öppna alla kartonger m.m och lägga instrumenten löst lite överallt i väskan.
Så, vad gör jag?
//Erik
Postad 09 April 2008 - 17:32
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Hej! Jag är liksom alla andra helt vriden med att få tag i Rockband! Nästa vecka åker jag på semester till USA och tänkte då köpa med mig Rockband. Då är det den ständiga frågan. TULL?
Klarar jag tullen om jag slänger ner rockbandpaketet i min stora resväska eller synar de det och det blir tullavgift ändå? Jag har hört från vissa att om jag inte säger nåt så blir det inga avgifter, medan andra har sagt att jag ska öppna alla kartonger m.m och lägga instrumenten löst lite överallt i väskan.
Så, vad gör jag?
//Erik
Tullverket säger så här: När du reser till Sverige från ett land utanför EU får du ta med dig varor till ett sammanlagt värde av 1700 kronor tull- och skattefritt.
Så ska du inte ta med dig något annat av större värde ska det inte vara nåt problem alls. Kanske går bra att gömma i en väska med om du ska ta med dig nåt annat, har aldrig varit i US så jag vet inte hur noga dom kollar väskor men jag har aldrig fått visa nåt i tullen på ca 20 resor oavsett land jag varit i.
Postad 10 April 2008 - 07:16
Leifi
-
Leifi
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Kan bara säga att Rock Band is the shiet! Sjukt svårt med trummor - även för en som spelat i flera år. Gitarren gillade jag skarpt, en stor förbättring jämt emot Guitar Hero. Fingrarna kan vandra lättare tack vare inga utåtbuktande knappar, och noterna är mycket bättre utsatta vilket ger en bättre spelkänsla. Kort sagt - I LOVE ROCK BAND! Ska testa att sjunga lite ikväll
Postad 10 April 2008 - 07:28
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
Låter kanon Leifi
Har spelat trummor mycket innan! Så det ska bli roligast att testa!!
Står på postens tracking: 7 April (Malmö) under tullbehandling. Borde dyka upp snart tycker man 
Skickat airmail priority (Från privatperson). Hoppas han la med kvittot, hörde att tullarna tar rubbet
nu för tiden och finns inget kvitto med så kräver dom in en kopia på det.
Postad 10 April 2008 - 07:42
Leifi
-
Leifi
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Låter kanon Leifi 
Har spelat trummor mycket innan! Så det ska bli roligast att testa!!
Står på postens tracking: 7 April (Malmö) under tullbehandling. Borde dyka upp snart tycker man  Skickat airmail priority (Från privatperson). Hoppas han la med kvittot, hörde att tullarna tar rubbet nu för tiden och finns inget kvitto med så kräver dom in en kopia på det.
Då har du nog bara lite otur. Ring och prata med Postens kundtjänst så kan de säkert skaka fram ett nummer dit paketet ligger. Vem beställde du ifrån?
Postad 10 April 2008 - 08:01
Madzak
-
Madzak
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Då har du nog bara lite otur. Ring och prata med Postens kundtjänst så kan de säkert skaka fram ett nummer dit paketet ligger. Vem beställde du ifrån?
Tel till UPK Malmö är 040-590633, ring dit så kan de nog ge dig lite mer info om hur de går och när paketet förväntas skickas. Jag fick i varje fall svar på det. Och idag har jag fått reda på att paketet har nått mig i götet. Gött, ikväll kan det bli rock'n roll!
Redigerat av Madzak, 10 April 2008 - 08:01.
Postad 10 April 2008 - 08:22
Leifi
-
Leifi
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tel till UPK Malmö är 040-590633, ring dit så kan de nog ge dig lite mer info om hur de går och när paketet förväntas skickas. Jag fick i varje fall svar på det. Och idag har jag fått reda på att paketet har nått mig i götet. Gött, ikväll kan det bli rock'n roll! 
Gött! Helig är den känsla när man öppnar Rock Band-paketet
Postad 10 April 2008 - 08:28
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
ja ringde precis det numret och det är färdigtullat som igår. Så senast imorgon har jag det  )
Bara till att ladda upp för duktigt med rock i helgen!!
Postad 10 April 2008 - 16:20
mesost
-
mesost
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag åker till usa om några veckor och är fruktansvärt sugen på att köpa med mig rockband hem. Men är detta möjligt? kan man få med sig det i bagaget eller hur löser man det på bästa sätt? Någon som har erfarenhet av att köpa saker i Usa och få hem det till sverige?
Mvh Jakob
Postad 11 April 2008 - 06:31
Leifi
-
Leifi
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag åker till usa om några veckor och är fruktansvärt sugen på att köpa med mig rockband hem. Men är detta möjligt? kan man få med sig det i bagaget eller hur löser man det på bästa sätt? Någon som har erfarenhet av att köpa saker i Usa och få hem det till sverige?
Mvh Jakob
Ja, man kan ju faktiskt ta och läsa i tråden, typ en sida bakåt. Allt upp till 1700 kronor tror jag det var får du ta in tullfritt. Så köper du Rock Band och nån liten pryl till bör det inte vara några problem att ta in.
Postad 11 April 2008 - 07:02
Madzak
-
Madzak
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Då så var man äntligen lyckligt lottad ägare till Rock Band.  En liten sammanställning ang. inköpet. Beställde ett ex från eBay, säljare var Pressstartinc. Paketet gick på 159$ + 90$ i frakt (priority mail international) vilket i svenska pengar blev ca 1600:-. På detta fick jag betala 350:- i moms/tull + 100:- för någon avgift till posten!? Så hela kalaset gick på 2050:-. Billigare än EU-releasen i varje fall.
Här kommer frakthistoriken för den intresserade som väntar på sitt paket eller funderar på att importera:
-Delivered Abroad, April 10, 2008, 3:37 pm, SWEDEN (Göteborg)
-Attempted Delivery Abroad, April 10, 2008, 9:33 am, SWEDEN
-Out of Foreign Customs, April 09, 2008, 2:36 pm
-Into Foreign Customs, April 07, 2008, 12:57 pm (UPK Malmö)
-Arrived Abroad, April 07, 2008, 12:57 pm, SWEDEN
-International Dispatch, April 04, 2008, 9:32 am, NJI
-Electronic Shipping Info Received, March 27, 2008
-Beställning gjordes 21:e mars (långfredag)
Hela leveransen tog exakt den tid som var sagd. Så jag är helt nöjd trots att det tog sin lilla tid. 
Paketet var i nyskick när det kom hem och alla prylar funkade felfritt. Så varför vänta tills det släpps i sverige när man smidigt kan importera till en billigare peng?
I helgen blir det rock'n roll!!!!
Postad 11 April 2008 - 21:43
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Sist jag provad fungerade inte GH1 eller 2 till PS3. Men det var ett tag sedan.
Spelet i sig funkar bra, men tyvärr inte gitarrerna... Nån som fått den kombinationen att funka, dvs guitarhero 2 tillsamman med guitarheros 3 gitarrer?
Redigerat av Pajje, 13 April 2008 - 09:28.
Postad 12 April 2008 - 09:28
Unregistereda7124cf7
-
Unregistereda7124cf7
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
kan man köpa låtarna som finn i US-storen om man importerar rockband från USA?
Postad 12 April 2008 - 15:54
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
kan man köpa låtarna som finn i US-storen om man importerar rockband från USA?
Inga problem. Fick mitt Rock Band igår och har handlat i US storen.
Postad 12 April 2008 - 23:41
Baruba
-
Baruba
-
Användare
-
-
142 inlägg
Som många andra så är jag väldigt sugen på att beställa från USA, vem orkar vänta?
Men sitter o funderar på vars det är billigaste att handla ifrån som kan skicka till sverige? Ebay är väl troligast billigast men då blir det väl jobbigt med garantier o sånt? Sen har jag hört att Rockband endast kostar ca 1000kr därborta, är det allt då (instrument + spel) och isf vars kan man beställa till sånt pris?
Alla ni härinne som har beställt från staterna, vars har ni beställt ifrån, hur mkt kostade paketet, frakten, frakttid o allt sånt? Vad kan ni rekomendera?
Postad 14 April 2008 - 07:48
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
Ja, jag köpte mitt Rock Band av en svensk kille som sålde via tradera och var i Detroit. Jag köpte på "buyitnow" 1500:-.
Han skickade det den 2 April och jag hade det den 11 April. Det skickades via Airmail priority. Tycker det var
en snabb lev.
Har spelat ganska mycket GH3 innan (SatyrGBS på guitarhero.com) och tycker mig än sålänge fått bekräftat att det är något som inte riktigt stämmer med GH3. Först o främst är gitarren suverän mot GH3 gitarren. "Strummnings-knappen" är mjuk och klickar inte och lite ovan i början men det dröjer inte länge innan det sitter som en smäck. Inbillade mig ofta "DEN DÄR NOTEN MISSA JAG INTE &%&/¤"på GH3. Men på Rock Band känner jag att missar jag så beror det helt på mig. Notknapparna ligger jämns med halsen så det är lätt att "dra" mellan noterna oxå, suveränt. När man kör "tapping" kunde man hålla nere notknappen innan noten kom på GH3. Men på Rock band måsta man "tappa" precis när noten ska tryckas på.
Förra Fredagen var jag nere på en lokal Krog och tävlade i GH3. Jag och en till kille var i final och final-låten var såklart TTFAF (på Hard). Han vann med knapp marginal (båda hade 84% notehits) jag hade nog 176k och han 184k i poäng. Vi satt o tjöta lite efteråt och han sa att han brukar spela på Wii och då ligger han oftast runt 400k i poäng det var något som inte stämmde.
Spelar man "enklare" låtar märker man inte av något lagg men med lite svårare låtar och snabba upp-ner strummningar missas det ofta på GH3 (PS3).
En kväll efter spela jag lite GH3, kalibrerade när jag började spela, efter någon timma inbillade jag mig att jag missade massa o kalibrera igen. Nu blev det ett helt annat resultat i ms, så det verkar variera oxå. Tror inte det beror på kringutrustning, att det varierar alltså, då detta fenomen inte uppstår på Rock band.
Men iof sa killen som spela på Wii att han kör med "tjock-tv" för att eliminera risken för lagg.
Trummorna var jag mycket nyfiken på då jag spelat en del innan. Laddade hem Blinded by fear med At the Gates då jag spelat den mycket innan och man kan säga att det blev katastrof. Det tar en stund att vänja sig då dom tar bort en del av baskagg takterna och sen får man vänja sig vid vad harmonix tycker man ska slå på. Men man har iaf lite nytta av att ha spelat innnan.
Kan sen konstatera att jag inte är någon sångfågel iaf. Hua mig.....
Bara lite tankar om detta
Edit: På paketen stod det porto 36,20 dollar, tullen tog 380:-.
Redigerat av casshern, 14 April 2008 - 07:51.
Postad 15 April 2008 - 21:24
sebulba
-
sebulba
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Ska hämta ut mitt Rock Band imorrn hos Posten, jippi!!!!
Dum fråga kanske, men jag undrar om man får med trumpinnar?
Postad 15 April 2008 - 21:27
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Ja klart du får me trumpinnarna, fick iaf jag
Rock on!
Postad 15 April 2008 - 21:50
abakar
-
abakar
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
är det nån här med spelet som kan sjunga på expert får ni gärna höra av er
spelar hyfsat regelbundet 3 player men har inte hittat nån bra vokalist
folk som vill spela tillsammans överhuvudtaget får gärna lägga till mig @ psn, nick abakar86
Postad 16 April 2008 - 09:07
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
är det nån här med spelet som kan sjunga på expert får ni gärna höra av er
spelar hyfsat regelbundet 3 player men har inte hittat nån bra vokalist 
folk som vill spela tillsammans överhuvudtaget får gärna lägga till mig @ psn, nick abakar86
Jag har nick Oceanic. Kan dock inte sjunga som sagt Försökte länka spelet till rockband.com. Gick sådär, borde vara förbjudet att ha I:n och 1:or eller O:n och 0:or i lösenord.....  . Får väl pröva mig fram.
Postad 16 April 2008 - 09:31
abakar
-
abakar
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag har nick Oceanic. Kan dock inte sjunga som sagt
Försökte länka spelet till rockband.com. Gick sådär, borde vara förbjudet att ha I:n och 1:or eller O:n och 0:or i lösenord..... . Får väl pröva mig fram.
mjo, tog mig några försök oxå innan den ville koppla mitt PSN med rockband.com
Postad 17 April 2008 - 11:35
sebulba
-
sebulba
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Ja klart du får me trumpinnarna, fick iaf jag 
Rock on!
Bra tack! Vill bara vara på den säkra sidan.
Postad 18 April 2008 - 15:20
abakar
-
abakar
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Postad 18 April 2008 - 22:30
Bolle1
-
Bolle1
-
Användare
-
-
138 inlägg
jag får inte micken att funka??
stoppar in den i usb porten men händer ingenting?
gör jag nått fel
och måste man köpa en egen usb hubb för att få alla 3 instrumenten att funka , finns ju bara 2 uttag, trodde såklart att det ingick
johan
Postad 19 April 2008 - 02:09
SynX84
-
SynX84
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
jag får inte micken att funka?? stoppar in den i usb porten men händer ingenting? gör jag nått fel och måste man köpa en egen usb hubb för att få alla 3 instrumenten att funka , finns ju bara 2 uttag, trodde såklart att det ingick
johan
Jag hade samma problem jag också, för innan jag börja fatta att man ska köra igång sin sixasis kontroll på samma kanal som porten micken är på, om du förstår vad jag menar. När fan nu blir d lägg dax efter en fylla..... h0h0
Postad 19 April 2008 - 10:40
Bolle1
-
Bolle1
-
Användare
-
-
138 inlägg
hur menar du att man ska göra?
när jag stoppar i mick och tex trummor så lyser trummorna upp och visar att den är conevted men det händer inget när man stoppar i micken.
Hur ska jag koppla ihop det du skrev ??
Postad 19 April 2008 - 14:01
SynX84
-
SynX84
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
hur menar du att man ska göra? när jag stoppar i mick och tex trummor så lyser trummorna upp och visar att den är conevted men det händer inget när man stoppar i micken. Hur ska jag koppla ihop det du skrev ??
Stoppa in micken i en av usbportarna, sen kör du igång playstation3 dosan alltså du väljer svåritsgrad för micken och allt genom playstation 3 dosan.
Postad 19 April 2008 - 16:21
Qramohn
-
Qramohn
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Och nästa vecka släpps hela Judas Priests "Screaming for vengeance" platta som DLC..
Kommer bli grymt!
Postad 21 April 2008 - 10:56
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Vet någon om det finns att få tag på i England? Ska till Manchester (Old Trafford  ) i början av maj.
Har ps3 40gb hos mig, och 60gb hos tjejen
Postad 22 April 2008 - 06:46
Madzak
-
Madzak
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Måste börja med att säg att Rock Band är ju ett grymt spel. Dock så har jag lite synpunkter på hårdvaran, men det är saker som man lätt kan fixa själv. Till att börja med så tycker jag att trummorna låter lite väl mycket, detta gick lätt att åtgärda genom att ta ett gäng runda musmattor och fästa på trummorna. Dämpar djudet en hel del och ser faktiskt helt ok ut.  Sen så är det den svampiga strumbaren som gjorde att man missade massor av noter som jag normalt sett borde klara, fanns liksom ingen känsla. Fixade detta genom att beställa nya switchar monterade på ett kretskort specialgjort för Rock Band gitarren, kostade 32$ inkl. frakt och kan beställas här http://www.bytearts.com/. Kan rekommendera denna fix för de som mer gillar Guitar Heros gitarr med klick istället för svamp. Enkel installation och mycket bättre känsla. Snabb leverans var det oxå.
Postad 22 April 2008 - 14:31
MazteR
-
MazteR
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hejsan, Tänkte undra om ni vet när Rock bank släpps till PS3, har kollat runt på sidor men inte hittat, har oxå kollat igenom denna tråden lite men hittar inget om det.
Skulle vilja ha det nu, ser så j*vla coolt ut =)
Edit: har det släppts i USA?
Kan man beställa det, går det genom tull?
Tack =)
Redigerat av MazteR, 22 April 2008 - 14:39.
Postad 22 April 2008 - 15:25
Baruba
-
Baruba
-
Användare
-
-
142 inlägg
Vet någon om det finns att få tag på i England? Ska till Manchester (Old Trafford ) i början av maj.
Har ps3 40gb hos mig, och 60gb hos tjejen
Sweet. Jag var på Theatre Of Dreams när dom krossade Villa för ett par veckor sedan förövrigt... Angående Rock Band så tror jag inte det finns i england heller, släpps väl i hela europa samtidigt, men jag ska inte säga för mkt då jag inte är 100%... Kan vara så att t.ex tyskland o england får grejer lanserade där tidigare än i norden då jag har för mig att hört nåt om det men jag tror dock till största sannolikhet att dom inte har fått det än iaf... Men vänta tills nån annan som har full koll svarar...
Postad 22 April 2008 - 22:58
stevenD
-
stevenD
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
Hur stort är innehållet i Rock Band bundlen? Ska över til staterna nästa vecka och funtar på att köpa om det går. Tror ni det går att plocka upp grejerna ur kartongen och få ner det i en resväska? Gitarren etc går väl att montera isär?
Postad 23 April 2008 - 07:32
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
Hur stort är innehållet i Rock Band bundlen? Ska över til staterna nästa vecka och funtar på att köpa om det går. Tror ni det går att plocka upp grejerna ur kartongen och få ner det i en resväska? Gitarren etc går väl att montera isär?
Njaa halsen på gitarren är inte lös som på GH3 gitarren ,utan bara "toppen", där man skulle fäst strängarna så att säga. Sedan sitter dom 4 "pukorna" ihop men det ska väl gå att få ner sakerna i en väska så det blir lite mindre iaf.
Postad 26 April 2008 - 21:17
Saxne
-
Saxne
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ni som köpt Rock Band via Ebay... På vilket sätt har era säljare skickat paketet till er? Har en bekant till en bekant som ska skicka över Rock Band till mig. Hon påstod att frakten skulle bli ungefär 360dollar, tyckte det lät mycket när jag läste era fraktpriser... Många har ju fått det skickat för ungefär dryga 100dollarslappen...
Postad 26 April 2008 - 21:55
SynX84
-
SynX84
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
När jag köpte av en kille på ebay så gick frakten på 90dollar så d var ju inte alls farligt de, och det skickades med USPS Priority Mail International.
Postad 26 April 2008 - 22:32
Saxne
-
Saxne
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
När jag köpte av en kille på ebay så gick frakten på 90dollar så d var ju inte alls farligt de, och det skickades med USPS Priority Mail International.
Ja det var ungefär så jag trodde det skulle kosta... får väl ta kontakt med henne igen och berätta om USPS Priority Mail International Tack för svaret
Postad 28 April 2008 - 11:32
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Yes!
Har precis inhandlat Rock Band + extra gitarr från Ebay. Nu kvarstår en outhärdlig väntan tills paketet är hemma,
(6-10 dagar).
Frakten gick på $115 med USPS Priority International.
Postad 29 April 2008 - 22:31
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
Yes!
Har precis inhandlat Rock Band + extra gitarr från Ebay. Nu kvarstår en outhärdlig väntan tills paketet är hemma, (6-10 dagar).
Frakten gick på $115 med USPS Priority International.
Hur mycket fick du punga ut?
Postad 30 April 2008 - 12:43
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Hur mycket fick du punga ut?
Totalen gick på 380 dollar, ca: 2300 kr. Sen tillkommer eventuell tull och moms så runt 3000 kr kan vara en rimlig gissning Vi är tre personer som chippar in en tusenlapp var så det är inte så farligt. Ska man köpa paketet i Sverige när det väl släpps med en extra gitarr kommer man nog hamna på en liknande summa. Beställde även en förstärkning för pedalen till trummorna på Ebay eftersom de har en tendens att gå sönder. Kostade ca: 180 kr med frakt på Ebay. ( Finns dock ett flertal varianter så det går komma undan billigare )
Postad 02 May 2008 - 15:55
Sujok
-
Sujok
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Går det att få tar på en gitarr i Sverige som funkar till Rock Band?
Postad 02 May 2008 - 19:25
abakar
-
abakar
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Går ju beställa extra gitarrer från USA http://videogames.ba.../e/014633159127lägg på 35dollar frakt från sidan och möjligtvis lite tull
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|