Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jobbigaste I-landsproblemet?

236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 February 2010 - 21:28

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0

Du, sy in namnet....
Går att köpa små lappar med namn på, enkla att sy in.

Skulle du sitta och SY fast lappar i t-shirts, tröjor, byxor, strumpor (2 i varje par), kalsonger, shorts osv... Till 3 barn... Nä, vi stryker fast namnlappar med efternamn och telefonnummer. Dock så hjälper inte det när man sorterar tvätten...

Ska väl tilläggas att även de lappar man stryker på släpper efter 10 tvättar... :)

/Johan

Postad 23 February 2010 - 22:20

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
sy fast en grön tråd eller grön garnbit på några cm i kragen ärmen eller var som helst, sockskaftet, fillingresåren etc.

Postad 24 February 2010 - 00:05

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
linser som krånglar. grah!

Postad 24 February 2010 - 00:49

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

När varmvattnet tar slut i duschen.

Men det är väl nästan ett U-Landsproblem, i I-landet har vi fjärrvärme :)

Postad 24 February 2010 - 11:19

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

När varmvattnet tar slut i duschen.

Känns ju som ett U-landsproblem om man inte har tillräckligt med varmvatten.

Edit: Såg inte att andra hade kommenterat det redan :)

Redigerat av derpious, 24 February 2010 - 11:20.

Postad 24 February 2010 - 11:31

F.A
  • F.A
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Att på ica svära över att det inte finns färskt bröd på en söndag eftermiddag.
Att klaga på att det inte finns det bröd man vill ha när man står i ett berg av sorter, typ 40 olika typer.

Postad 24 February 2010 - 16:37

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
När man går en "dungeon" i world of warcraft och inte kan "loota" mer för man har ingen plats i sina väskor

Postad 24 February 2010 - 18:49

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0
När TV-programmen börjar fem i

Postad 24 February 2010 - 22:21

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0

sy fast en grön tråd eller grön garnbit på några cm i kragen ärmen eller var som helst, sockskaftet, fillingresåren etc.

Men då är jag ju tvungen att sy igen... :)

/Johan

Postad 24 February 2010 - 22:28

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Men då är jag ju tvungen att sy igen... :)

/Johan

ja, trä en garnbit i en nål, trä nålen genom tyget, slit av, knyt en råbandsknop, börja om med nästa plagg :lol:

För att återgå till topic: När man köper ost och inser att man bakom en massa annan mat i kylen redan har 2kg ost som börjar bli gammal. Då måste man riva osten och frysa in. Finns det nåt drygare än att dra fram den jädra matberedaren och fixa med påsar och annat dravel.

Postad 24 February 2010 - 22:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

När TV-programmen börjar fem i

...eller halv

Postad 25 February 2010 - 11:52

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
När man för typ 27 gången i rad inte vinner någonting på lotto och känner att det är typiskt att inte jag kan få bli miljonär.

Postad 25 February 2010 - 20:36

papperskatt
  • papperskatt
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Att allt tillverkas i plast. :unsure:

Redigerat av papperskatt, 25 February 2010 - 20:37.

Postad 25 February 2010 - 21:54

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
När man väntar på hissen i över 5 minuter för att åka upp 2 våningar och trappen ligger precis bredvid e riktigt jobbigt...

Postad 26 February 2010 - 23:39

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
När ens eget bankkonto som myndig är bevakat och kontrollerat av sina föräldrar, trots de senaste tre års sommarjobbens kroppsligt slitande arbete . . .

Postad 27 February 2010 - 04:58

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Men det är väl inget problem? Skaffa ett nytt konto, som bara du har tillgång till. Dina föräldrar har ingen som helst rättighet att ha koll på ditt konto. Säg ifrån och skaffa nytt. Så enkelt är det.

Postad 27 February 2010 - 23:30

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Men det är väl inget problem? Skaffa ett nytt konto, som bara du har tillgång till. Dina föräldrar har ingen som helst rättighet att ha koll på ditt konto. Säg ifrån och skaffa nytt. Så enkelt är det.

det är där ilandsproblemet börjar, förstår du vilket pappersarbete det innebär för att få lönen dit? :P

Postad 28 February 2010 - 00:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Är väl bara att säga till på jobbet, jag förstår inte problemet, faktiskt.

Sedan förstår jag inte heller varför dina föräldrar är inne på ditt konto (de har inte där att göra om du är myndig), men det är en annan sak.

Postad 28 February 2010 - 00:53

jim65
  • jim65
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
När dom höjer biopriset med 5:-

Postad 28 February 2010 - 02:47

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
När kexchokladen är trasig i förpackningen. (hände mej nyss)

När dom höjde priset på Dippen på MAX med 1:-, så jag inte får hela den på personalrabatten (Arlanda), utan får betala en krona extra. (rabatt 5:-, Dip 6:- )

Också har vi min kronjuvel över störande saker.
-->Slagborrmaskin klockan 8-9 på morgonen i ett betonghus, när man själv är ledig från jobbet, eller har sovmorgon. Fruktansvärt irriterande. :P

För övrigt kan jag hålla med om att täcken som korvar sej i påslakanet även det är grymt störande..

Postad 02 March 2010 - 21:55

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

När man väntar på hissen i över 5 minuter för att åka upp 2 våningar och trappen ligger precis bredvid e riktigt jobbigt...

Haha..skitbra!

Postad 04 March 2010 - 01:51

Johanpixels
  • Johanpixels
  • Forumräv

• 760 inlägg
  • 0
När folk kör i 60-70 på 90väg och inte en ... vågar köra om, så man får köra om en & en.

Postad 10 March 2010 - 23:17

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Dagens:

När folk envisas med att cykla på bilvägen, när det finns en cykelväg 2 meter bredvid. :blink: Cykelvägen finns ju där av en anledning.

Postad 11 March 2010 - 00:07

Unregisteredc698c527
  • Unregisteredc698c527
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
...när tanten brett ut kaviaren med smörkniven

Postad 11 March 2010 - 09:14

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Dagens:

När folk envisas med att cykla på bilvägen, när det finns en cykelväg 2 meter bredvid. :blink: Cykelvägen finns ju där av en anledning.

ska jag försvara dessa herrar en aning? Ja, detta var vad man är mest irriterad på så jag drar det ur den synvinkeln

• Vart ¤#&¤&# går cykelvägen! Den svänger av här till...whatever.
    • dvs i nya områden man inte cyklat förr i är det mycket svårt att hitta. Vägarna är bra skyltade, man vet vart de går.
  • Vem har kört på denna mjuka cykelbana med tungt fordon! Det är rena tvättbrädan!
    • Ja, asfalten är ofta bättre på vägen. Potthål, veck, grov asfalt, långa arbeten (grushål) osv är inte ovanliga.
  • En "#%" korsning! Nu igen.
    • Cykelvägar ofta kombinerade med övergångsställen på så vis att cyklisten har dåligt sikt och har plikt att lämna företräde via alla påfarter/korsningar.
  • Långsamma idioter som går i bredd!
    • Inte kul att susa förbi i 30 km/h eller mer på en smal cykelväg.
  • Säsongsaktuellt: varför har de inte snöröjt cykelvägen!
    • Bara för att det finns lite snö slutar inte folk att cykla. Givetvis söker sig en cyklist då till det bästa väglaget vilket ofta är på vägen. MEN är det isigt där, då gör man bäst i att hålla sig på cykelvägen.
I princip håller jag med dig, cyklister gör bäst i att vara på sina gena vägar men det finns ursäkter att vara på vägen. Inte minst om man tränar och cyklar i hastigheter över 30 km/h. Då fungerar det oftast bättre att samsas med hårda bilar än med mjuka människor och hårda barnvagnar.

Redigerat av Monshi, 11 March 2010 - 09:15.

Postad 11 March 2010 - 13:37

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

ska jag försvara dessa herrar en aning? Ja, detta var vad man är mest irriterad på så jag drar det ur den synvinkeln

• dvs i nya områden man inte cyklat förr i är det mycket svårt att hitta. Vägarna är bra skyltade, man vet vart de går.
  • Vem har kört på denna mjuka cykelbana med tungt fordon! Det är rena tvättbrädan!
    • Ja, asfalten är ofta bättre på vägen. Potthål, veck, grov asfalt, långa arbeten (grushål) osv är inte ovanliga.
    • Cykelvägar ofta kombinerade med övergångsställen på så vis att cyklisten har dåligt sikt och har plikt att lämna företräde via alla påfarter/korsningar.
    • Bara för att det finns lite snö slutar inte folk att cykla. Givetvis söker sig en cyklist då till det bästa väglaget vilket ofta är på vägen. MEN är det isigt där, då gör man bäst i att hålla sig på cykelvägen.
I princip håller jag med dig, cyklister gör bäst i att vara på sina gena vägar men det finns ursäkter att vara på vägen. Inte minst om man tränar och cyklar i hastigheter över 30 km/h. Då fungerar det oftast bättre att samsas med hårda bilar än med mjuka människor och hårda barnvagnar.

Självklart förstår jag att folk i vissa fall cyklar på bilvägen ibland, men det fallet som var igår, var på en ganska smal väg, cykelvägen är bra röjd och inga arbeten där vad jag kunde se, plus att den går längs med den vanliga bilvägen tills den är slut. Det är bara en kort bit egentligen. Detta var dessutom en äldre herre som cyklade med hund.

Men som sagt, det finns undantag för allt, så jag förstår vad du menar. :blink:

Postad 11 March 2010 - 20:32

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

[*]Långsamma idioter som går i bredd![list]
[*]Inte kul att susa förbi i 30 km/h eller mer på en smal cykelväg.

Och det blir alltså bättre för att cyklisten i 30 km/h befinner sig på den smala vägen, där bilarna kör i 70-90 km/h? Nä, där går att tillämpa samma resonemang, dessutom är det större risk för livshotande skador när cyklisten befinner sig bland bilister än när gångar befinner sig bland cyklister.

Postad 11 March 2010 - 21:52

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Och det blir alltså bättre för att cyklisten i 30 km/h befinner sig på den smala vägen, där bilarna kör i 70-90 km/h? Nä, där går att tillämpa samma resonemang, dessutom är det större risk för livshotande skador när cyklisten befinner sig bland bilister än när gångar befinner sig bland cyklister.

det kan vi ta i en annan tråd tycker jag....

Postad 12 March 2010 - 00:52

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Varför det? Det är ett I-landsproblem för bilister, får inte de problemen tas här?

Postad 12 March 2010 - 09:29

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Varför det? Det är ett I-landsproblem för bilister, får inte de problemen tas här?

Okej, då går jag i svar då.
Givetvis ska man inte cykla på motorvägen.
Man brukar även vanligen hålla sig borta från smala 70+ km/h vägar med. Det är inte kul att cykla där. Det finns inte alltid det alternativet tyvärr, man måste i princip reka ett område först för att hitta cykelvägarna och även då, som sagt, är det ofta inte lämpligt att susa fram för snabbt.

Men det ska sägas, det är de som tränar på cykel, som cyklar lite snabbare än gubbe med hund. De som vinglar fram i under 20 km/h SKA hålla sig på cykelvägar när dessa finns.

Postad 25 March 2010 - 00:25

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Största i lands problemet som finns (dock har inte jag haft turen och ha detta problem men vet en som har) det är när man måste dela upp sina pengar på olika banker för att banken inte kan försäkra hela beloppet :)

Postad 20 October 2010 - 07:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Folk som i sociala sammanhang utan att skämta sätter på musik på laptopen och spelar upp den med de inbyggda högtalarna.

Mobilkameror med typ 8 megapixlar men med så dålig optik (minimala linser) att de tar sämre bilder än en analog engångskamera för 25 kronor. En megaixel hade varit mer än nog.
"Jaaa! Jag har en åttamegapixelkamera i mobilen så att jag snabbare fyller upp minnet med kaffesumpsbilder!!"

Postad 20 October 2010 - 14:50

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Dagens i-landsproblem: Att få presenter.

"-Ååh tack" och sen le snällt.

/Christian

Postad 20 October 2010 - 15:23

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

+ Att de som går på cykelbanan inte vill flytta sig/går i sin egna värld/har hörlurar så man får göra en livsfarlig omkörning.

Hände här om dagen på en cykelbana, låg i en trevlig hastighet på 30km/h+ jag plingar till med plingklockan i godtid, paret flyttar sig inte, jag plingar till en gång till men eftersom jag nu har närmat mig så mycket så finns det inte så mycket att göra åt det än att dra ut i slänten bredvid för att undvika en kollison, som tur var så hoppade gubben till precis när jag passerade "åt rätt håll" Gångare tror att de tamefan äger cykel/gång banan (givetvis finns det duktiga också), det är samma högertrafik där som på vägen.

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 20 October 2010 - 15:25.

Postad 20 October 2010 - 15:31

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Jag röstar för hårdplastförpackningar (när ska tillverkare lära sig egentligen?) och kabelhärvor.

Postad 03 November 2010 - 21:01

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Att läsa denna tråd fast man börde sova/jobba...och känna igen sig alldeles för mycket i den.
Att man måste gå fram till 360:in för att byta spel fast man installerat dem på hdd:en
Orka komma ihåg alla förkortningar IRL på nätet.
Komma ihåg att köpa tvättlappar till blöj bytena.
För många snussorter att välja på (gäller även öl, whiskey, film, och musik).

ATT TELIA INTE LYCKATS LEVERERA MITT BREDBAND OCH TV PÅ FYRA MÅNADER!!!
;)

Postad 05 November 2010 - 11:16

graltan
  • graltan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Dagens i-landsproblem: Att få presenter.

"-Ååh tack" och sen le snällt.

/Christian

ja! folk tittar sådär nöjt och uppmuntrande och man bah "yes, ännu mer skräp för 500 kronor som jag inte tycker passar in i mitt hem. tack för den". sen får man något matchande nästa år för att man inte vågade säga ifrån och helt plötsigt har man ett skitfult hem, och fem år senare vräker man skiten till myrornas och får börja om på nu kula med fula grejer. phu.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.