tyckte inte det var nått vidare
Redigerat av Andreas_Johanss, 18 November 2007 - 18:41.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 18 November 2007 - 16:39
ska testa Photo Ro...
tyckte inte det var nått vidare Redigerat av Andreas_Johanss, 18 November 2007 - 18:41. Postad 18 November 2007 - 16:45
Det där med tillvalen hos 3; jag funderar på att ta det tillvalet för 99 kr/mån där man kan surfa en del (?) Hur mkt kan man då surfa runt med 3g-nätet? Fick en saftig räkning i höstas på 800 kr för endast användningen av "wapen" på min n95a Postad 18 November 2007 - 16:45
Hur är det med spelsidan då?
Någon som kör några bra spel? Hur får man tag på detta? Pris eller kan man "fixa" gratish! ;D Postad 18 November 2007 - 16:54
Vad jag förstår så är tillvalet som kostar 99kr/mån. Där kan man surfa upp till 1 Gb imånaden i en hastighet på 0,384 mbit/s... men bästa vore nog om du kontakta 3 och kanske får en liten present Redigerat av Unregistered1273, 18 November 2007 - 16:54. Postad 18 November 2007 - 23:13
det finns otroligt många spel och program som man kan "fixa gratish". bara att kolla på rätt ställen. men jag antar att detta forumet är fel ställe för det? Postad 18 November 2007 - 23:49
Okej! Jag förstår. Längtar verkligen efter N95an Postad 18 November 2007 - 23:51
Skulle varit kanon om ni kunde Länka till bra program och spel. Så man vet var man hittar alla grejer ni föreslår man ska lägga in.
Postad 18 November 2007 - 23:57
Jag vet, jag startar en tråd Här har du Länkbas för Nokia N95 Redigerat av Unregistered1273, 19 November 2007 - 00:29. Postad 19 November 2007 - 07:09 Kanon bra, hoppas de kommer lite tips. Postad 19 November 2007 - 12:59
Var det något fel på den här tråden? Program och Spel till N95:an
Postad 19 November 2007 - 14:28
Nej, missat den, dock förs det diskussioner där, vilket INTE är Länkbasens syfte... Förlåt om det stör dig. Ska länka till den tråden iallafall, om man har frågor angående Program och Spel. Postad 19 November 2007 - 18:56 Hehe häng på då. Åker till Budapest den 27e, kommer hem den 1a. Försöker få till en resa till Amsterdam (Nokia World 2007) i december, men det verkar skita sig. Jag beställde min på Expansys.se, men SimonCells.com i USA har en oxå. Jag antar att expansys skickar med brittisk laddare och engelsk manual, men det känns inte som ett problem för mig. Du kan följa hur min beställning går på min hemsida.Är väldigt intresserad utav det, skulle verkligen uppskattas med mer information senare. Ja precis... Katshing (och alla andra "svenska" shoppar kommer inte ha den förrens 1a Januari, tre (3) skrev en deal med Nokia och fick ensamrätten fram tills dess i Sverige). Coreplayer klarar divX/xvid utmärkt (men kan ha en förmåga att sacka efter med ljudet om filerna är jättestora), och även den kan man ladda hem gratis på min sida och testa. Jag tror att ljudsackningen har med kodningen att göra - det lär dyka upp en guide på hur man bäst rippar en film. Postad 19 November 2007 - 19:28
Iofs spelar det ingen roll vilket språk manualen är på, utan det som spelar roll vad mobilen har för språk (menyn osv) och då jag mailade Expansys och de sade att det inte fanns något svensk språk på mobilen, utan bara Engelska - Franska - Italienska - Spanska - Portugisiska - Tyska. Jag väntar Postad 19 November 2007 - 20:55
tyvärr har länket gått ut..innan jag han ladda hem den med=( hittade den här: http://www.howardfor...p...ge=80&pp=15 han kanske har postat den igen..vet ej Postad 19 November 2007 - 21:06
jag har ett stort problem..när jag ska se klipp på youtube, svenskafans etc får jag meddelandet:
"Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobes Flash Player. Get the latest Flash player." men när jag trycker på länken står det att jag inte kan ladda hem hjälp=( Postad 19 November 2007 - 23:36 Ja men det är heller inga problem då man med lite trixande kan fixa även detta... Det involverar ändring av produkt koden (som kan göra att garantin slutar gälla). Det är inget jag rekommenderar för osäkra användare. Med risk för att enbart upplevas som att jag gör reklam för min hemsida.... om ni är intresserade gå in på http://www.simplysym...a-n95-firmware/ Postad 19 November 2007 - 23:51
jag vet inte om någon mobiltelefon idag, som har integrerad flash i webbläsaren. men vill du se valfritt youtube klipp kan du göra som dom postar i denna tråden från www.symbian-freak.com. youtubeklipp i mobilen eller så går du till videocenter i mobilen och så kan du se ett urval av alla klipp. Postad 20 November 2007 - 00:02
Eller så köper man en HTC TyTn II
Bara installera TCPMP och en flashbundle så är det bara att surfa in på riktiga youtube å se över wlan..Skönt Postad 20 November 2007 - 09:28
haha okej, alla winmobiles klarar det då. eller bara tytn 2? fast med min n95a kan jag köra vissa winmobile program. kanske ska testa detta
Postad 20 November 2007 - 10:24
på viewty kan du iaf lägga upp filmerna du just har tagit
Off:Moparman , long time no see Postad 20 November 2007 - 19:19
Hej alla ni som köpt en N95 8GB, är det någon som upplever det berömda högfrekventa pipet från displayen/högtalaren vid samtal. Det verkar vara riktigt vanligt på den vanliga N95:an i alla fall.
Jag är inne på min 3:e telefon som piper nu (N95 gamla modellen). Denna kommer tillbaks från verkstaden i övermorgon. Är den inte fixad måste jag försöka häva köpet, pipet skär i hela kroppen. Annars kanon-nöjd med telefonen, kanske värt att vänta på 8GB modellen i så fall. Postad 20 November 2007 - 19:32
Inget pip här iallafall =) Postad 20 November 2007 - 20:14
Här hittar ni skärmssläckarna! Postad 20 November 2007 - 21:33
men alltså, visst n95-2 har 8gb inbyggt. men jag längtar bara tills 16gb och 32gb microsd korten
Postad 20 November 2007 - 22:19
Man tackar!!! Postad 20 November 2007 - 22:38
Bortsett från att det kommer ta ett tag innan de kommer och att de kommer kosta en slant så har du en poäng, men den stora förbättringen på N95 8GB RAM-minnet inte det inbyggda flashminnet. Gamla N95 har för lite RAM, det går inte multitaska med den. Med dubbelt så mycket minne samt demand paging så blir det en helt annan sak. Postad 21 November 2007 - 09:04
jag har hört att demand paging ska komma i den nya firmwaren (20 eller 21). och även lite mer ram minne ska frigöras i nya fw:n (ca 28 ledigt). Postad 21 November 2007 - 14:10
Är det någon som orkar ta sig tid med att förklara hur jag ska göra för att kunna använda mig av skärmsläckaren med de stora siffrorna i inlägg ovan ? Har bara haft SE telefoner tidigare så jag är novis på S60. Speciellt biten med symbiansigned och signering av .sis mm.
MVh Postad 21 November 2007 - 15:53
En sak som glatt överaskade mig var att man kunde välja att ha ett alarm på alla arbetsdagar vilket är bra då jag använder luren som väckarklocka.
Men... sen när jag tryckte på snooze några gånger och sedan villa stänga av snozze innan den hade pipit igen så var jag tvungen att slå av alarmet, dvs det försvann för alla dagar.. liten sak men irriterande. annars supernöjd med min N95 8Gb Postad 21 November 2007 - 17:28
Vart stänger man av detta? Postad 21 November 2007 - 18:53
tools>settings>phone>network>network mode ändra från dual mode till gsm eller umts. gsm är endast 2g. umts är endast 3g. dual mode är båda då. Postad 21 November 2007 - 18:56
Det är inte självklart om man har en låst telefon...
Funkar då inte på min TyTn II låst till Tre iaf Postad 21 November 2007 - 19:55
Har låst min N95 så jag kan bara välja mellan dual mode och UMTS. 3G forever.
Postad 21 November 2007 - 20:03
Liten nyhet för er som väntar på en helt clean n95 8gb.
Komplett.se börjar sälja den nu på fredag, preliminärt. Inte många kvar nu =) Den är HELT clean N95 8gb och har SVENSKT meny språk! (har både mailat och ringt) edit: Skulle tippa på att det är en norsk import (då komplett finns också i norge) , som har då alla språk i norden - svenska - norska - danska - finska. Redigerat av Nufi3e, 21 November 2007 - 20:06. Postad 21 November 2007 - 20:31
varför har du låst den? för att komma åt 3's tjänster eller? Postad 21 November 2007 - 22:38
I dagsläget går det bara att få tag på den med svensk meny på det sättet: låst till 3! (som Inlägg #214 nämde) Jag skaffade också mobilen på det sättet! Har de senaste X antal åren haft "rena" mobiler utan "branding" & utan operatörs låsning, men Tre:s erbjudande nu var så lockande, med så bra pris & ensamrätt på denna underbara mobilen så jag bara var tvungen! Riktigt bra pris faktiskt!
Nepp, inget pip.... Lycka till med din mobil.... (vet inte om jag skall hoppas på olycka förvisso... då kan du ju köpa en 8GB istället ja! Tjäna! Belsebub Postad 22 November 2007 - 04:29
Japp det stämmer, jag var tvungen att köpa den via 3 men jag ångar det inte en sekund. Postad 22 November 2007 - 15:32
Fick mobilen nu, Den piper som vanligt Blir en reklamation. Postad 22 November 2007 - 18:39
Hade själv 3st N95 som pep, så jag gav upp.
Det är ett jobbigt fel eftersom alla inte hör det, en del säger, nej då, min piper inte så sätter man den till örat och visst piper den.. Hoppas verkligen inte 8GB lider av samma fel.. har dock inte läst något om några pipande 8GB.. Postad 22 November 2007 - 21:58
Köpte denna telefon idag! Bra tips angående de lös-sittande skärmarna. Fick känna på 3 telefoner innan jag hittade en som satt fast.
Sitter nu och försöker få igång GPS:en men den vill inte. Har fört över svenska kartor med hjälp av map loader. Trycker sedan på Kartor på telefonen, och då vill den att jag connectar till mitt WAN. Jag connectar till WAN:et. Sedan så står den bara och "tickar", dvs de tre plupparna i nedre högra hörnan laddas. Den fastnar samt på 100 kB. Har ju hört att det ska ta lite tid att få positioneringen på GPS:en, men jag väntade på det där tickandet i 5 minuter, kommer fortfarande inte fram någon positionering. Vart kan jag förresten se vilka kartor jag har fört över till telefonen? Börjar bli orolig att de svenska kartorna på något sätt inte kom in i telefonen med hjälp av map loader. Postad 22 November 2007 - 23:08
Första uppdateringen ute nu! Frågan är dock om det finns tillgängligt för era 3-Brandade mobiler..
Postad 23 November 2007 - 11:45
Köpte min av 3 och är rätt nöjd med den.
Det enda jag tycker är ett riktigt bottennapp är ljudet i headeset:et som följer med - när man lyssnar på musik. Ingen bas eller mellanregister utan bara diskant. Man ska kanske inte förvänta sig så mycket på det området men tidigare headset har iaf varit någolunda ok. I vilket fall så letar jag nu efter ett trådlöst (bluetooth) headset med bra ljud i och som kan hantera samtal. En stort plus vore om det hade en display också. Efter lite letande såg jag att Sony Ericsson har ett (Bluetooth HBH-DS980) med just det jag eftersöker men att det inte fungerar fullt ut till N95 8GB. Nummer visas när det ringer men inte namn + att man inte kommer åt adressboken. Kanske inte så mycket att störa sig på men det vore kul om det fungerade. Annars så finns även Pulsar 260 men det har ingen display. Är det någon som känner till något alternativ till SE's headset? Postad 23 November 2007 - 12:36
Det tar lång tid för telefonen att hitta sateliterna, ännu längre tid första gången man kopplar upp... kan ta 10min... Du måste stå stilla utomhus på ett öppet område (inte nära höga hus berg etc) och du behöver inte vara uppkopplad mot något nätverk. Om du laddat över de ca 1,5GB stora europa-kartpaketet till telefonen kan du ställa in "anslut till nätverk: aldrig" Postad 23 November 2007 - 12:44
Som vanligt är ALLTID hörlurarna som följer med telefoner, Ipods m.m. skit, har inte ens testat de medföljande lurarna... Dock kommer du aldrig få bra ljud i trådlösa BT-lurar. Det fina med den medföljande HF:en är ju att man kan byta lurarna och fortfarande använda alla HF funktioner. Postad 24 November 2007 - 13:13
Ett par snabba frågor:
Hur växlar man till "ljudlöst läge"? Har kollat igenom hela manualen, men jag hittar det inte... Och finns det ingen vibration i mobilen som man kan koppla till ringsignalen? Hjälp en stackars nybörjare! Postad 24 November 2007 - 13:34
antingen så trycker du en gång på av/på-knappen (den uppe på telefonen och sedan väljer silent) eller så håller du i # i 2 sekunder (tror det var #, kan inte testa nu då jag har en annan funktion på den)
Postad 24 November 2007 - 13:50
Stämmer bra det. Tackar!
Nu är det bara om man kan ha vibration samtidigt som rington...? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |