Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Far cry 2

440 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Far Cry 2 (PC) (PC-spel) 1 5.962962 (26) Inga priser
Far Cry 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 6.562498 (15) 149:-
Far Cry 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7.833332 (5) 162:-
1 relaterade trådar

Postad 23 October 2008 - 09:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hehe..Jamen de var ju då skönt iaf..Slipper jag ha ångest över att inte ha råd att köpa det ;)

Postad 23 October 2008 - 09:46

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
OK, va bra då vet man det, så då skiter man att betala för det då med andra ord, sparade jag lite pengar här ;)

synd bara att det verkar vara så jäkla dåligt, jag har läst lite på fler forum här nu och samma kritik överallt och det som jag läst visar ju på att det verkligen inte är något att lägga några pengar på, och än värre sin dyrbara tid....

tråkiga är ju bar det att jag hade hoppats på att få sitta o spela lite ny kvalitet, men som det låter överallt så är det ju kört, och Gamereactor hade rätt som vanligt... :D
Jag kan inte förstå vart eran negativa inställning till den tidningen kommer ifrån ?? ;)
Den e gratis och den innehåller mycket roligt att läsa + att jag oftast tycker att deras resenationer stämmer extremt bra med verkligheten och man jämför med dem flesta andra speltidningar....

Redigerat av DVD-ai, 23 October 2008 - 09:50.

Postad 23 October 2008 - 09:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
well, I had 60 bucks in pocket, and I was debating myself either I should get Far Cry2 or wait one more week and get Fallout3.

I read all the reviews out there so far, and chose Far cry2.
I have played 5 hours of its single player mode, and dear God, I hate this game.
The ad said it is Free-Roaming and lots of missions, and you get to choose a faction and do quests for them and so on.

They also said the map is large and lot of beautiful, gorgeous locaions to check out.
But most of them all, Ubisoft said something like "great game with great replayable value, it will take at 100 hours for usual gamers..."

man, was I a fool to believe that.

The map is huge (no fast travel) , but mostly the locations look all the same..and most annoying thingsis that
the enemies are hard to kill, but once they are killed, they respawn back in one minute...which is terribland enemies spawn in all intersecting directions and they are annoying as hell...and unlike RPG games, in this FPS game,
it is so unrewarding to kill an enemy since all you get to loot is their broken weapon.
anyways, I didnt wanted to post review on Far cry2.

I just envy all of you who couldnt buy Far cry2...and I really envy some of you who hesitated between Far cry2 and Fallout3, and chose Fallout 3.

;)

Postad 23 October 2008 - 09:52

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Jepp önskar att jag testade det innan jag pröjsade för det. Screw you Ubisoft!!

Tur att man har Dead Space att trösta sig med iallafall.
Skulle lagt pengarna på Fallout 3...

än en gång ett F.U. till Ubisoft och ett REDIGT F.U. till alla recensenter som lurar oss.
Luktar konspiration ;) hehe

Funderar på om jag ska sälja spelet på tradera. Men det känns bara taskigt att lura på nån annan skiten.
Kanske skulle göra en video på Youtube där jag tänder eld på skiten ;)

Redigerat av Svante Skoog, 23 October 2008 - 09:56.

Postad 23 October 2008 - 10:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

tråkiga är ju bar det att jag hade hoppats på att få sitta o spela lite ny kvalitet, men som det låter överallt så är det ju kört, och Gamereactor hade rätt som vanligt... ;)

Ja det verkar vara enda tidningen som vågar säga vad dom tycker om spelet. All heder till dom! ;)

Postad 23 October 2008 - 10:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jepp önskar att jag testade det innan jag pröjsade för det. Screw you Ubisoft!!

Tur att man har Dead Space att trösta sig med iallafall.
Skulle lagt pengarna på Fallout 3...

än en gång ett F.U. till Ubisoft och ett REDIGT F.U. till alla recensenter som lurar oss.
Luktar konspiration ;) hehe

Funderar på om jag ska sälja spelet på tradera. Men det känns bara taskigt att lura på nån annan skiten.
Kanske skulle göra en video på Youtube där jag tänder eld på skiten :D

Haha, underbar ide, gör det fort medans det fortfarande är new release på det och många kan tänkas titta på videon och bry sig... :)
vore solklart om du gjorde det, bara för att visa på verkligen vilket h###### skit spel det är med store bokstäver, att redan en dag efter releasen så är det konstaterat att det inte är något att ha !

hårda ord mot Ubisoft, som jag kan hålla med om inte har gjort mycket vettigt i sina dar som jag verkligen har uppskattat. då inte på samma sätt som t.ex. Bungie eller Crytek för att bara ta två...
men det finns faktiskt ett spel som Ubisoft har gjort som jag har varit total freek på och det e Ghost Recon serien till före senaste utgåvan då jag hade tröttnat totalt...

Postad 23 October 2008 - 10:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Ska se om jag kan låna en videokamera så ska det bannemej eldas! :)

Postad 23 October 2008 - 10:10

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

crytek har väl inte gjort något speciellt bra hittils? :>

Jo, Crysis tycker jag är sjukt mycket bättre än i alla fall 95% av det som finns på marknaden, även om spelet rent "spelmässigt" inte är något banbrytande direkt, men det håller riktigt hög standard och är underhållande (enligt mig)
Men i nivå med den helt underbart fantastiska spelupplevelse det va att för första gången sätta sig med Halo framför TVn med en extremt stor Xbox konstroll i handen kommer aldrig något spel att vara, det e helt enkelt något som sitter så djupt "in-printat" i skallen på mig att det är orubbligt...
Men Crysis är ett bra spel, helt klart, även om mycket av upplevelsen av spelet kommer genom grafiken som är något extra och speciellt precis när spelet kom ut så fanns dte ju inget liknande :)

Redigerat av DVD-ai, 23 October 2008 - 10:15.

Postad 23 October 2008 - 10:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Saxat från Gamespy:

"Unfortunately, these moments of open-ended anarchy are spaced frustratingly far apart. The pacing of the game is way off. The majority of your time is spent driving to or from missions or safe houses or bus stops. The roads aren't open: every couple of minutes you encounter a checkpoint that you'll have to shoot your way through or detour around. The first few times you blast through a checkpoint it's fun. After the fifth or sixth time you shoot up the same group of guys at the same checkpoint it gets stale. These encounters aren't tactically interesting and they usually play out the same way, every time.

Patrolling vehicles will also attack you as you drive. These patrols always behave the same way: the vehicle guns straight at you and rams your car. The driver gets out and starts shooting you, while the guy on the mounted machinegun opens fire. How do you handle this? The same way every time: You leap out of your seat into your own mounted machine guy. You shoot out the gunner. You blow away the driver. You jump out the back of your truck. You walk around the front, pop the hood, repair the engine, then close the hood. You walk back to the driver's side and get in. We're describing this process in excruciating detail because you'll be doing it over and over, over and over, over and over again."

Härlig variation :)

Postad 23 October 2008 - 10:42

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Tur att man inte förbokade som man hade tänkt mao...! Det kanske finns möjlighet att komma över spelet för en 50-lapp och provspela framöver nångång... 50 spänn slipper man ju ha ångest för iaf...!!

Postad 23 October 2008 - 11:06

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
känns trist att läsa alla dessa hårda ord =(. får se om det verkligen är så illa när man själv får spelet, vilket förhoppningsvis dimper ner i lådan om nån timme (sen post är sen).

för övrigt, hur är baneditorn? funkar det bra? enkelt att göra banor? frustrerande jobbigt? hur är det? =)

Postad 23 October 2008 - 12:27

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

hårda ord mot Ubisoft, som jag kan hålla med om inte har gjort mycket vettigt i sina dar som jag verkligen har uppskattat.

Jag tyckte Tom Clancy's Rainbow Six Vegas var skoj, lirade det mycket :)

Aja som sagt många hårda ord.... kanske PC-versionen som är så kass *hoppas* ;)

Postad 23 October 2008 - 12:43

suazio
  • suazio
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Det här låter ju inget vidare, såg fram emot att åka och hämta ut Dead Space och FarCry2 idag från ebgames. Ska kolla hur mycket man få i inbyte för FC2 och se om jag kan byta det mot Fable 2 smidigt. Men ska ge det en chans iaf.

Postad 23 October 2008 - 12:48

Unregisteredc9faabc2
  • Unregisteredc9faabc2
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Var ju tur att man gick in och kollade här innan man satte sig i bilen till Mediamarkt. Jag såg fram emot att spela Far Cry 2, men blev nästan glad av att läsa att det är dåligt. Har nyss blivit sambo och flickvännen blir väl kanske gladare av att man hjälper till och packar upp grejer än att man springer runt i jungeln och skjuter folk =)

Postad 23 October 2008 - 12:51

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Jag ska hem och testa spelet själv innan jag fördömer det.

Kollar man flashbacks tråd om spelet så är det många som tycker det skitbra! + att alla recencenter som ger det höga betyg. Verkar vara helt individuellt vad man tycker... Jag är optimist tills motsatsen bevisats.

https://www.flashbac...t...304&page=40

Kanske är skillnad till xbox360?

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 23 October 2008 - 12:52.

Postad 23 October 2008 - 13:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
jag har visserligen inte spelat mer än ca en timme nu, men jag gillar det helt klart ;)
var skiträdd att jag hade gjort ett dåligt köp när jag såg vad alla skrev, men än så länge tycker jag verkligen inte det :D

ska sätta mig och pilla lite på baneditorn nu :)

Postad 23 October 2008 - 14:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

jag har visserligen inte spelat mer än ca en timme nu, men jag gillar det helt klart ;)
var skiträdd att jag hade gjort ett dåligt köp när jag såg vad alla skrev, men än så länge tycker jag verkligen inte det :D

ska sätta mig och pilla lite på baneditorn nu :)

Kul att du verkar gilla det iallafall. Smaken är som sagt olika.
Men kom gärna med omdömme när du spelat några timmar till :D

Postad 23 October 2008 - 15:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

och Gamereactor hade rätt som vanligt... :)

Öh, för att Svante Skoog säger det och du "tycker" att många på forum säger det?

Jag har läst om massor som gillar det och nu har vi en som gillar det i tråden (såna verkar ju ha högre status än alla recensenter sammanlagt på något vänster) också så kanske lite tidigt att säga?

Postad 23 October 2008 - 16:25

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
ja det var ju synd,hade hoppats på detta spel ;)
får vänta på COD 5 istället då :)

Postad 23 October 2008 - 16:57

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Hmm 86% Avg på Gameranking är ju inte så illa så det är uppenbart att iaf spelrecensenter tycks gilla Far Cry 2. Ubisoft är inte nybörjare på fps spel den saken är klar och i fallet Far Cry 2 tycks dom ha siktat in sig på en öppen värld med flera sätt att genomföra sina mål. Bara en sådan sak att man kan sätta eld på miljön och denna sprider sig verkar riktigt intressant och att man sedan kan välja om man vill genomföra uppdraget på dagen eller på natten gör ju inte spelet sämre heller. Det som är avgörande i den här typen av spel är ain och där verkar FC2 ha en del problem men detta kanske kommer fixas med patchar. Ta Falcon 4 som fick väldigt mycket kritik för att det släpptes för tidigt och inte var färdigt för att efter några patchar ansågs vara ett av de bästa flygsimulatorerna i modern tid...

Postad 23 October 2008 - 17:12

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Hmm...oroväckande sågningar här. Men jag lever på hoppet ;)

Släpps inte detta spel imorgon förresten? :)

Postad 23 October 2008 - 17:28

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får fram vapnen i ban editorn på Xbox 360 måste vara helt blind.

Postad 23 October 2008 - 17:34

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Hmm...oroväckande sågningar här. Men jag lever på hoppet ;)

Släpps inte detta spel imorgon förresten? :)

Kom idag.

Postad 23 October 2008 - 17:45

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Suttit en 1 timme med spelet nu, det här är å ska inte jämföras med tex COD.

Hittils är intrycket klart ok!

Jag återkommer med intryck...

Redigerat av dallan1981, 24 October 2008 - 02:41.

Postad 23 October 2008 - 18:38

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Nee detta är inget höjdar lir, jag har spelat 2 timmar SP, och grafiken är väldigt bra på sina ställen å mindre bra ibland, styrningen gillar jag inte(hitils iaf)hittar lixom ingen precision.

Testade precis att komma in å testa online men kommer inte ens i ngn match??

Kommer naturligtvis spela/testa spelet mer i helgen nu.... men hitils så är helhetsintrycket mediokert överlag.

Nu ska jag lira COD! :)

Postad 23 October 2008 - 20:19

CBarrow
  • CBarrow
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Har nu lirat ungefär 3 timmar (på PS3) och håller med dallan1981 angående styrningen. Känns en smula hattigt.
Är ju säkert en tillvänjningsfråga också. COD har dock bättre styrning helt klart.

Första intrycket är att det är ett rätt ok spel. Kommer ju spela igenom det iaf innan det börjar samla damm på spelhyllan.

Rent spontant så känns det mer som ett 300-350 kronorsspel än ett 600kronors.

Men imorrn ska jag ge det ett par timmar till och se hur det går :)

Postad 23 October 2008 - 22:10

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Nu har jag lirat lite sp men framförallt lite capture the diamond och team deathmatch så det är mp-läghe jag recenserar nu :)

Betyget blir väll godkänt med inte mer. Miljöerna och banorna är underbart utformade och detaljerade. Testade även lira en bana en annan snubbe hade gjort och det går verkligen göra stora banor med höööga berg med sköna sniperspots med mängder av olika typer av byggnader, broar, träd stenar m.m.... dessutom blandade fordon från vanliga bilar till jeepar med kulsprutor.

Nu till det negativa. Spelkänslan... och detta sänker tyvärr spelet nåt enormt enligt mig. Det känns lixom laggit... ungefär som Bad companydemot när det kom ut. Man kan börja skjuta på en motståndare från fem meters håll och sätta 10 skott i magen för att fortfarande se att snubben lever. Skott i pannan med sniper är ett måste för att motståndarna ska dö, jag har skjutit massor folk rakt i bröstet men det händer ingenting, de bara skadas och springer och gömmer sig. Att snipea någon som rör sig är bara att glömma... först på grund av att de rör sig alldelses för hackigt, borde va mjukare... dessutom är styrningen ganska hackig och som nån sa ingen precision (Bortskämd med cod4s grymma känsla antar jag). När man ska snipea någon på långt håll är ofta huvudet ganska litet och det kan ta upp till 4-5 sekunder att få in siktet i pannan på grund av styrningen och då gäller det att träffa på milimetern... Känns som de använt samma motor Novalogic hade i Delta Force Landwarrior fast gjort allt snyggare, ungefär samma rörelse på gubbarna.

Blir besviken på ubisoft, tycker de lyckades bra i RB6 vegas men här har de tagit ett steg bakåt i spelkänsla.

Så betyget blir njaaaa.... fattar inte vad speltillverkarna håller på med. Cod4 är ju forttfarande ljusår bättre än konkurenterna. Men som sagt miljöerna och allt är läckrert. Sitta 100 meter upp på en bergstopp i nåt vakttorn och snipea någon 200 meter bort i skön afrikamiljö, tanken är grym men synd att det inte funkar i praktiken...

Hade de bara fixat hacket och styrningen och att folk dör när man skjuter på dem hade det fått en 4:a men nu blir de 3 hembioanläggningar av 5 möjliga!

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 23 October 2008 - 22:17.

Postad 24 October 2008 - 02:51

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
haze_ :

Hur gjorde du för att komma in online?, det funkade bara eller?

Jag slutar jobbet nu snart och när jag kommer hem ska jag testa lite mer tänkte jag å då vill man ju självklart testa online delen.

Hur F¤N kan man släppa ett spel med simpel spelkontroll i dagsläget, hur F¤N kan man som ansvarig ha så dålig koll? det e ju F¤N sjukt!

Om inte spelet ger mig ngn positivitism efter 2-3 timmar spelande till, så säljer jag det idag till en arbetskamrat.

Men det är ju synd, för själva tanken/grafiken osv är ju väldigt bra, och detta spelet hade kunnat bli hur bra som helst med sin yta å frihet å stämning. - för konceptet tycker jag är klockrent.

Jag tycker oxå det känns väldigt likt BF:BC demot i styrningen/skadeverkan på fiender, för att inte säga identisk.

Postad 24 October 2008 - 05:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
de här lter inte bra,, hade tänkt köpa spelet idag men är nu osäker,, förresten, går det att bygga egna banor eller vad pratar ni om?

Postad 24 October 2008 - 06:59

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

haze_ :

Hur gjorde du för att komma in online?, det funkade bara eller?

Jag slutar jobbet nu snart och när jag kommer hem ska jag testa lite mer tänkte jag å då vill man ju självklart testa online delen.

Hur F¤N kan man släppa ett spel med simpel spelkontroll i dagsläget, hur F¤N kan man som ansvarig ha så dålig koll? det e ju F¤N sjukt!

Om inte spelet ger mig ngn positivitism efter 2-3 timmar spelande till, så säljer jag det idag till en arbetskamrat.

Men det är ju synd, för själva tanken/grafiken osv är ju väldigt bra, och detta spelet hade kunnat bli hur bra som helst med sin yta å frihet å stämning. - för konceptet tycker jag är klockrent.

Jag tycker oxå det känns väldigt likt BF:BC demot i styrningen/skadeverkan på fiender, för att inte säga identisk.

Ja det var bara och gå in och köra.
Men de har sånt där system så alla ska trycka att de är "redo" för att spela så kan ta en stund.

Som du säger så skulle det kunna bli hur bra som helst för konceptet är klockrent. Cod4s spelkänsla och styrningar på dessa banor och denna miljön hade vart det ultimata. Känns som de lagt in onödiga saker för att göra det realistiskt.... Tex att springa känns bara jobbigt då hela gubben ska skaka och flänga med armarna. Dessutom så skakar hela bilden varje gång nån slänger en granat i ens närområde.

Ska köra lite mera ikväll...

Postad 24 October 2008 - 07:07

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Har kört lite mer SP nu, å det är lite roligare nu, tycker det är rätt svårt faktiskt...

Kommer fortfarande inte in online :)

Postad 24 October 2008 - 07:12

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Det där med styrning kan jag hålla med om men man vänjer sig nog. Jag tyckte likadant när GTA4 kom, var inte helt överens med stryningen till att börja med.

Vad jag däremot reagerar på är följande: (skall försöka hålla mig ifrån spoilers)

Precis i början, uppdrag ett hittade jag två banditer att döda. Så vanan trogen smög jag fram i terrängen, tog fram automatkarbinen och satte ett headshot i första så att det stänkte om det. Nummer två fick en mindre skur då han börjar röra sig efter skott nummer ett.

Plötsligt blir jag beskjuten av mr headshot (trots splattereffekt efter träff) så jag skickar honom ett par skott i brösttrakten. Detta räcker inte utan jag får mata på några till innan han ger sig. Det är då jag upptäcker att mr bröstskott också lever så jag får ta honom igen också.

Jag kör på normal-nivån till att börja med och jag hoppas inte det fortsätter så här, skotten lär snabbt ta slut om det går ett halv mag till varje fiende. Inget realistiskt alls även om jag är medveten om att inget är särskilt realistiskt.

Postad 24 October 2008 - 07:20

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Det där med styrning kan jag hålla med om men man vänjer sig nog. Jag tyckte likadant när GTA4 kom, var inte helt överens med stryningen till att börja med.

Vad jag däremot reagerar på är följande: (skall försöka hålla mig ifrån spoilers)

Precis i början, uppdrag ett hittade jag två banditer att döda. Så vanan trogen smög jag fram i terrängen, tog fram automatkarbinen och satte ett headshot i första så att det stänkte om det. Nummer två fick en mindre skur då han börjar röra sig efter skott nummer ett.

Plötsligt blir jag beskjuten av mr headshot (trots splattereffekt efter träff) så jag skickar honom ett par skott i brösttrakten. Detta räcker inte utan jag får mata på några till innan han ger sig. Det är då jag upptäcker att mr bröstskott också lever så jag får ta honom igen också.

Jag kör på normal-nivån till att börja med och jag hoppas inte det fortsätter så här, skotten lär snabbt ta slut om det går ett halv mag till varje fiende. Inget realistiskt alls även om jag är medveten om att inget är särskilt realistiskt.

Detta stör jag mig oxå på ngt fruktansvärt, hur i ****! kan man välja att släppa spelet med denna skade efekten???

Dom som har tyckt att "detta blir ju bra" och godkänt detta måste ju sakna förstånd totalt!!

Jag undrar VARFÖR???????????????????????????? har dom valt att ha det så i spelet VARFÖR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????

Postad 24 October 2008 - 07:34

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Spelade någon timme igår och det enda negativa hittills är det som flera i tråden redan påpekat...Ibland är det svårt att få ihjäl fienden. Har också klippt en gubbe, gått vidare till nästa bara för att sedan återigen bli skjuten av gubbe1 som av någon konstig anledning överlevt.

Positivt är miljöerna som jag tycker är riktigt nice, spelet känns stort och det verkar finnas mycket att "hitta". Jag spelar mest som avkoppling och då passar det lugna tempot väldigt bra. (Spelar på normal) Det är inte så hysterisk action som i exempelvis cod. Detta är definitivt ingen rail-shooter även om fiender respawnar....Det hade ju blivit en väldigt tom karta annars?

Har som sagt bara spelat en liten stund och inte hunnit uppgradera några färdigheter eller vapen ännu men än så länge är helhetsintrycket gott.

Tänkte testa online innan sängdags igår kväll men fick inte till det alls. Lyckades aldrig komma in på någon server, ser fram emot att testa senare under helgen.....

Lasse

Postad 24 October 2008 - 08:19

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Skaffa detta igår.
Det som gjorde mig glad var att jag kunde köra på Ultra High iställning på 1600* med 8 AA och spelet låg aldrig under 30 FPS.

Sen va iofs inte spelet så kul:(

Postad 24 October 2008 - 09:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Testat lite till. Har inget annat att spela/göra ändå just nu :)
Alltstå spelet är inte värdelöst men det är så bedövande tråkigt.
Och varje gång man gör ett uppdrag så känns det som "Jaha, och hur mycket förde detta storyn framåt?"
Känns ju bara onödigt. I GTA4 t.ex. så känns det ju som man verkligen uträttar nåt.

Recensenterna MÅSTE ha varit mutade av Ubisoft. Spelet känns som sagt "trasigt/ofärdigt".
Hade dom jobbat med det 6 månader till kanske spelet hade blivit suveränt.

Antingen ett spel man älskar eller hatar, och som helt klart kommer att dela upp folk i två läger :blink:

Tur att man får Dead Space idag så man får nåt KUL att göra :blink:

Redigerat av Svante Skoog, 24 October 2008 - 09:26.

Postad 24 October 2008 - 09:27

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
GameReactors recension kanske inte är så missvisande ändå! (Petter 7/10), Jonas 5/10)

Postad 24 October 2008 - 09:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

GameReactors recension kanske inte är så missvisande ändå! (Petter 7/10), Jonas 5/10)

Har inte läst deras recension än, men Jonas poäng är nog vad jag själv skulle ge det, KANSKE en svag 6:a för att det är riktigt snygg grafik på vissa ställen, dock kan grafiken vara ruskigt ful också, speciellt inomhus och alla figurer som ser ut stt ha klistrats in från nåt spel från 1999 fast i hög upplösning :blink:

Edit: Har nu läst recensionen och jag ligger nånstans mellan Jonas och Petter :blink:
Riktigt bra och lång recension, värd att läsa :)

Redigerat av Svante Skoog, 24 October 2008 - 10:02.

Postad 24 October 2008 - 10:09

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
nu har det hänt nåt skitskumt. varje gång jag gör vissa grejer, t.ex ska kolla kartan, så vill gubben snurra runt =S. trodde först att jag kanske hade hållt in kontrollen på nåt sätt när jag startade, så jag startade om allt, men problemet kvarstår. ganska irriterande att spela när gubben vill vända sig konstant >.<

Postad 24 October 2008 - 10:52

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

nu har det hänt nåt skitskumt. varje gång jag gör vissa grejer, t.ex ska kolla kartan, så vill gubben snurra runt =S. trodde först att jag kanske hade hållt in kontrollen på nåt sätt när jag startade, så jag startade om allt, men problemet kvarstår. ganska irriterande att spela när gubben vill vända sig konstant >.<

Testa ryck ur Guitar Hero kontrollern el. likn om dessa är ikopplade.
Så löste jag detta problem tidigare iallafall.

Postad 24 October 2008 - 11:16

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
jaså det kan ställa till problem? aja, det löste sig iallafall till slut. vet inte om det löste sig av sig själv eller om det var för att jag tog ur och satte i batterierna, men nu funkar det iallafall =P. ska tänka på gitarren om det händer igen.

för övrigt, hur många diamantväskor har ni funnit? jag ligger på runt 30

Postad 24 October 2008 - 12:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Öh, för att Svante Skoog säger det och du "tycker" att många på forum säger det?

Jag har läst om massor som gillar det och nu har vi en som gillar det i tråden (såna verkar ju ha högre status än alla recensenter sammanlagt på något vänster) också så kanske lite tidigt att säga?

Ta det lungt nu... jag bara "hjavlades" lite när jag fick chansen :blink:
För jag va liksom inte helt seriös i mitt uttalande när jag skrev "GameReactors hadde rätt som vanligt" det va med "glimten i ögat" som man säger.

FarCry2 kan säkert vara ett bra spel, men av allt jag har läst på diverse sidor, så är det sant att jag tycker att det verkar vara en "flopp" snarare än topp. och jag kommer nog inte att köpa det då jag redan testat det hos en polare som är lika besviken och vi båda ratar nu spelet.
Men kanske va lite tidigt att säga så, men det va ju fortfarande min högst personerliga åsikt och det e väll den som är meningen att man ska få använda på ett forum av den här sorten, eller hur ? :)

//David

Postad 24 October 2008 - 12:24

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Detta stör jag mig oxå på ngt fruktansvärt, hur i ****! kan man välja att släppa spelet med denna skade efekten???

Dom som har tyckt att "detta blir ju bra" och godkänt detta måste ju sakna förstånd totalt!!

Jag undrar VARFÖR???????????????????????????? har dom valt att ha det så i spelet VARFÖR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????

crysis effekten... totalt värdelöst :)

Postad 24 October 2008 - 12:45

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

crysis effekten... totalt värdelöst :)

je det e väll något som man måste säga är ganska störande till och från, ibland blir man riktigt förbannad över tat man på lite håll ligger gömd och skjuter, och så kommer en gubbe "som inte går att döda" !!! tömmer att magg, sedan så tröttnar man och ställer sig upp för att spreja ner det lilla fan !!

Postad 24 October 2008 - 12:47

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
MP-läge.
Styrningen är en vanesak och den kan jag leva med / lära mig.... Fixar de bara så att gubbarna dör lite lättare så kan jag nog börja gilla detta ändå. De borde höja vapnens skadlighet med ungefär 100% typ :)

Känns så tråkigt när man ska skjuta någon med sniperbössan och träffar men gubben skadas bara och givetvis springer han iväg och gömmer sig. vad tjänade jag på detta. Gubben har mindre liv och nån annan får lättare och döda honom. Skulle det finnas assist i detta spelet hade jag haft mångdubbelt fler assist än kills.

Ska försöka samla ihop lite mer diamanter så man kan köpa en kraftfullare arsenal, kanske går bättre då.
Nån som vet ungefär hur många vapen det finns och låsa upp i mp-läge, hur många diamanter man behöver sammanlagt?

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 24 October 2008 - 12:52.

Postad 24 October 2008 - 13:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men kanske va lite tidigt att säga så, men det va ju fortfarande min högst personerliga åsikt och det e väll den som är meningen att man ska få använda på ett forum av den här sorten, eller hur ?

Dina personliga åsikter får du såklart ha. Det jag reagerade på var att du inte testade spelet själv innan du förklarade spelet som skräp (vilket du tydligen sa med glimten i ögat).

Jag menar, jag har ofta sett spel som verkar bra och får bra recensioner, och sedan kommer typ en eller två på forumet och säger tvärtemot och då får de gudastatus och utrankar alla tidigare åsikter om spelet (för en del personer). Sånt kommer jag aldrig förstå :)

Anyway, det här låter som sunda tips:

Err, in no way, no. Some people are exaggerating, and others have only played for a short while. To really "get" this game, IMO (and hear me out here, not trying to be elitist) you have to play for several hours to get into the right mindset, or at least some people do. As you can see in this thread, many people are flip-floping after playing more, they hate it and then they start loving it. The game deserves every 90+ grade it's gotten according to me, and it's one of the best games I've played this year. Obivously there will be genuine haters and the game certainly isn't for everyone, but what I'm saying is that many complaints come as a gut reaction to the first couple of hours, when the game hasn't even started yet. Then you get new guns, start buying upgrades, the world opens up completely and you start seeing that it isn't as repetitive as you first thought and that you don't have to empty a whole clip to gun down one guy anymore. The game could've benefited a lot from a better pacing at the start, and giving the player a taste of the possibilities that open up later in the game. Sadly many people take the "if it's not awesome after 2 hours, it's not worth it" approach, and Far Cry 2 really doesn't work like that. This also shows in the review scores, since reviewers are forced to play the whole game instead of giving up in the beginning. Sad, really :blink:

Nu när jag tänker efter. Det här spelet är meningen att hålla i 30 timmar i campaignmode. Av vad jag läst, så svajar åsikterna fram och tillbaka, och spelet blir bättre ju längre man kommer. Har man lagt 5 timmar på spelet så har man spelat ca 1/6. Det är ju inget.

Om ni spelar längre så kommer ni med andra ord slippa problemet med att fienderna tar så lång tid att döda.

Postad 24 October 2008 - 13:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Snyggt är det iaf:

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

So you guys remember the video of the gnu running into the stopped car and dying? Well it happened to me today. Three times. In a row. With zebras.

Postad bild

Hehe :)

Postad 24 October 2008 - 14:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Nu när jag tänker efter. Det här spelet är meningen att hålla i 30 timmar i campaignmode. Av vad jag läst, så svajar åsikterna fram och tillbaka, och spelet blir bättre ju längre man kommer. Har man lagt 5 timmar på spelet så har man spelat ca 1/6. Det är ju inget.

Jo visst, men man ska inte behöva plåga sig igenom tristess i 8-10 timmar innan spelet tar fart och blir kul.
Ta spel som Oblivion som kan ta MINST 100 timmar att gå igenom, men det är en bra start på spelet som fångar en DIREKT. Och tyvärr har Far Cry 2 en fruktansvärt tråkig story och miljö som verkligen skulle behöva en rejäl skjuts i början för att spelare inte ska ge upp det och tro att det kommer att fortsätta på samma trista och enformiga spår.

De gamers som sitter dygnet runt och spelar har säkert bättre tålamod att hålla ut första 10 timmarna :)

Tyvärr har Ubisoft fyllt ut de 30 timmarna som spelet ska hålla med bedövande tråkiga transportsträckor. Och det är inte direkt GTA underhållning längs vägen :blink:

Men som sagt. Alla tycker vi olika :blink:

Redigerat av Svante Skoog, 24 October 2008 - 14:22.

Postad 24 October 2008 - 14:49

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
ska man ha klarat 1/6 på 5 timmar? :)
jag måste ha gjort nåt fel. jag ligger kvar på 4%, trots flertalet uppdrag. måste vara för att dom flesta varit vapenuppdrag men ändå :blink:

Postad 24 October 2008 - 14:54

cosmic_carbone
  • cosmic_carbone
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är själv en väldigt casual gamer som kör nån kväll i veckan men fastnade direkt för FC2. Genom det lägre tempot så blir det väldigt mycket mer fokus på rätt val av taktik och stridsteknik, något man inte direkt är bortskämd med från andra spel. Bästa spelet på länge och då har jag bara kört ca 4 timmar än.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.