Jag började lira igår, men jag förstår seriöst inte storyn.
Är det jag som är dum?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 24 November 2007 - 16:28
Men storyn kan du la berätta?
Jag började lira igår, men jag förstår seriöst inte storyn. Är det jag som är dum? Postad 24 November 2007 - 17:10
Avslöjar handlingen då vissa personer ville veta
Spoiler
Postad 25 November 2007 - 01:55
Finns dock en bättre recension av storynhttp://en.wikipedia.org/wiki/Assassin's_Creed dock på engelska
Redigerat av folke_folkesson, 25 November 2007 - 01:56. Postad 25 November 2007 - 07:42
Jag vet att folk råkat ut för frysningar även efter uppdatering till FW 2.01, men nog har det blivit bättre än det var innan? Spelade ett par timmar igår (första gången med FW 2.01) och stötte aldrig på problem.
Postad 25 November 2007 - 08:52
Hur ofta hänger det sig egentligen för folk, tycker det låter som om det skulle hänga sig stup i kvarten, men för mig har det hängt sig kanske 3 ggr på bra många timmar, alltså inget farligt enligt mig..
Postad 25 November 2007 - 11:27 Samma här. Har hängt sig 3 ggr på typ 20 timmar och alltid exakt i början Postad 25 November 2007 - 11:28
Det hängde sig 3 gånger för mig totalt under hela spelet. Efter uppdateringen hände det aldrig.
Postad 25 November 2007 - 21:05
Vet ej ifall detta är en repost, men i sådana fall så är den tillägnad till nya tittare!
En liten video om en kanske eventuell uppföljare till tvåan? Ser i mina ögon ut att vara ännu bättre grafik http://spel.feber.se...assins_creed_2/ Postad 25 November 2007 - 21:21
Länken fungerar inte..
Verkar vara något fel på deras sida Edit: Nu fungera det igen såg jag! Redigerat av MTD, 25 November 2007 - 21:23. Postad 25 November 2007 - 21:46
nu har ja ju inte spelat klart AC 1 om man ska kalla det så
Postad 25 November 2007 - 21:49
Nu så här efter att ha klarat ut spelet, har jag suttit och googlat om mer fakta om Assassin´s Creed
- VARNING - nedanför kommer citat och dylikt som kan klassas som spoilers och jag råder att
Spoiler
Hoppas att det anses vara tacksamt hos er som väljer att läsa innehållet. För mig var det så i alla fall. Mitt betyg till spelet i helhet är:
Postad 26 November 2007 - 15:09
It's been said before men det tåls att sägas igen.
Det här spelet är det största slöseriet på en grym spelmotor och fenomenalt artwork jag någonsin varit med om. Spelet briljerar tekniskt, kontrollen är för det mesta härlig, ljudet (framförallt på 360) är bra men sen faller det pladask. Man gör EXAKT samma sak hela tiden. Alla uppdrag, icke-vesäntliga konvsersationer, karaktärer osv. är bara upprepningar. Det är knappt ens värt att kalla ett spel, det finns ju INGET under den flashiga ytan. Storyn i bakgrunden är väl ganska ok om än lite förutsägbar och uttjatad men man känner sig inte ett skit delaktig i något man gör alls. Sen finns det en del speltekniska missar som känns oförlåtliga som att om man misslyckas med ett uppdrag så åker man inte tillbaka i tiden eller rewindar eller startar om. Man går bara tillbaka till utgångspunkten, lyssnar på samma menlösa tjatter för tionde gången och provar igen, ad infinitum. Och den där jäkla tränaren utan för byrån "show them what it is to wield a blade" med sin irriterande Dracula-accent. När man hört samma jäkla fras från samma jäkla gubbe på samma jäkla ställe vill man ju bara kasta handkontrollen i väggen. Det är inte bara gameplayet som är repetativt, det är allt i hela spelet. Allt känns bara som en massa ointelligenta loopar som går om och om igen. Utvecklingsförfarandet: 1 år: skapa spelmotorn. 6 månader: göra assets och designa schyssta cutscenes. 1 månad: läsa lite DaVinci-koden och kolla Matrix och skriv sedan ihop ett manus. 1 vecka: låta några voiceactors spela in karaktärernas fras (ja i singular) och copy pasta ut det i världen. 1 dag: designa uppdragen och copy pasta ut dem i ett par olika städer. 1 timme: se till att komprimera icke-vitala karaktärers voice acting till något som påminner om gammal real audio-kvalitet på PS3-versione (vi måste spara plats, det får bara plats 50 gig på en BD-skiva). 1 minut: buggfixa (att PS3-versionen lider av tearing, frame rate drops, audio dropouts och att spelet bara fryser typ varannan gång man kör det är inte buggar för övrigt, det är finesser som är där för att öka spelglädjen). Jag hade nästan kunnat låta UBI komma undan med det om de bara gjort själva morden häftiga men de är de inte, det slutar mer eller mindre alltid bara i actionscener ala dålig åttiotalsaction där man är omringad av tio gubbar som slåss mot en max två åt gången typ. Varför kan jag inte på ett snyggt sätt få sneaka mig på och lönnmörda så som man hela tiden antar att man borde göra. Sen är ju vissa saker i spelet bara löjliga. Varför blir folk mindre misstänksamma mot mig för att jag knäpper händerna? Varför tycker folk att jag är knäpp och vakter att jag verkar kriminell bara för att jag springer? Baaaah, ändå har jag någon löjlig förhoppning om att UBI kommer att fixa till mycket av bristerna tills uppföljarna... Redigerat av Unregistered92d7e447, 26 November 2007 - 15:10. Postad 26 November 2007 - 15:29
Ubisoft logik det där Har du sett deras andra spel Haze som är på gång? De har inte orkat göra ngn bra AI så de ger spelaren en färdighet som gör dem otroligt korkade istället så de bara står och glor Postad 26 November 2007 - 18:39
För er som fortfarande har "frysningar" så är tydligen en patch på väg enligt FZ.se
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=22794 Postad 26 November 2007 - 20:20
Och glöm för guds skull inte att kolla på länkarna som länkar till youtube!! *asg* Postad 27 November 2007 - 00:15
Fan va jag är trött på dethär spelet nu, har suttit o spelat, nej förresten, försökt spela, i ungefär en timme nu och på den tiden har spelet låst sig tre gånger. Som om detta inte vor nog så är det mellan låsningarna helskumma tillfällen då spelet "hackar till" vilket alltsomoftast resulterar i att man ramlar av taket man springer på och hamnar rakt i en hög av 10 vakter som på något mystiskt sätt får vingar och flyger ner 10 våningar efter en. När man har gjort det tvingas man lyssna på deras tjat "i should kill you right now" i ca 2 minuter medan man desperat försöker springa iväg, men det går inte eftersom styrsystemet är så JÄVLA okänsligt. När man väl har kommit iväg en bit så hackar det till igen.... O så börjar det om.... O allt detta för att du råkade rida lite snabbt förbi en vakt.. Men oj. Jag kom undan?!?! Hur gick det till.. Nähä. Där hängde sig skiten IGEN.
O sa jag att det är enformigt också? Edit: Fan.. fyra gånger. Tydligen funkar det sådär att ta upp "Legend" på kartan, nån annan som har det problemet?? Detta har stått för två av hängningarna ikväll och till skillnad från dom två andra gångerna har jag också varit tvungen att trycka på knappen på baksidan för att starta om. Annars har det bara gått att trycks på PS-knappen och ta "avsluta spelet" varpå konsollen har startat om sig själv.. Redigerat av goliat_43, 27 November 2007 - 00:30. Postad 27 November 2007 - 01:21
Jag skulle nog lägga spelet åt sidan och vänta på en patch. Bedrövligt att de släpper ett så buggigt spel.
Själv har jag inte haft några problem men jag har iofs 360 versionen. Borde komma en patch ganska snart. Postad 27 November 2007 - 11:49
Ja, det här spelet är inte så bra som man först trodde alltså.
Håller med i ganska mkt av det som sagts innan. Frysningarna gör att jag drar av en hel poäng. Sen tycker jag att det är drygt att ta sig mellan olika platser till fots i städerna eller med häst mellan städerna när man inte kan springa/galoppera utan att man blir jagad, va f-n liksom.... De hade gott kunnat slänga in lite gåtor/pussel eller hinderprylar som i Prince of Persia-spelen för att få det mer varierat. 3.5/5 Postad 27 November 2007 - 18:51
Själv har hängningarna inte varit något större problem, men jag funderar på att sälja spelet till EB games...någon som vet hur mycket man får
Postad 28 November 2007 - 15:37
Någon som läst boken "Den siste tempelriddaren" av Raymond någonting?
Postad 28 November 2007 - 22:52
Ja, var väl sådär.......okej som resesällskap men knappast inget som vinner något pris. Egentligen bara ytterligare en författare som försöker casha in på den hype som Da vinci koden skapade. Da Vinci koden, som ju oblygt helt bygger på de teorier som lanserades i "Holy blood holy graal" som faktiskt var riktigt bra när jag läste den för en herrans massa år sedan, ligger i någon kartong här hemma tror jag. Rekommenderas om man vill läsa en kul konspirationsteori....inget som har med verkligheten att göra dock. Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 29 November 2007 - 07:29. Postad 03 December 2007 - 07:28
Enda felet var att det var alldeles för kort!
Något enformigt också, men på det stora hela ett utomordentligt bra spel! Postad 05 December 2007 - 23:14
Köpte spelet häromdan bara spelat i cirkus 2timmar så ingen STÖRRE uppfattning om det ännu mer än att det är grymt snyggt.
Men en sak jag verkligen stör mig på som någon mer idenna tråd skrev om varför blir vakterna helt rasande om man tex springer förbi dem med hästen, har jag missat något kanske? Postad 14 December 2007 - 01:46
Efter att ha klarat ut AC och läst på: SPOILER länk så börjar man få grepp om vad det handlar om! men är infon på sidan sant? källa? eller är det deras gissningar?
Postad 14 December 2007 - 09:59
Det är trafik-vakter, så klart. Och det är max 30km/h som gäller. Postad 14 December 2007 - 10:04
Spelat kanske 70% av spelet nu och har sett till att köra alla miniuppdrag i varje stadsdel.. miniuppdragen är sjukt repetativa, klättra i 11 torn.. rädda 11 personer som har 4 olika repliker.. tycker de borde kunnat iaf klämt in lite fler alternativa "tacktal" för omväxlingens skull.
Pickpocket, stealth assissination, slå en informer etc tycker jag är helt ok.. Samla flaggor är väl inte lika roligt Dock är själv huvuduppdragen väldigt roliga och intressanta tycker jag, hoppas verkligen att det blir mer sånt om de gör en uppföljare. I övrigt tycker jag kontrollerna funkar väldigt bra, grafik är ju underbar etc men 0 replay value när man är klar kan jag tänka mig 7/10 Postad 15 December 2007 - 12:45
Spelade klart AC igår och tycker verkligen storyn var gripande och jag längtar efter nästa del. Men som många andra säger så är det verkligen upprepande gameplay (gjorde alla miniuppdrag dessutom
Om man ser till grafiken så är den ju helt otrolig, fick fasen pirr i magen de första 10 gågerna jag gjorde leap of faith från ett torn. Allting är otroligt detaljerat och snyggt och huvudkaraktären rör sig verkligen realistiskt genom städerna. Trodde först att det skulle vara jättemycket att hålla koll på när man skulle klättra o hoppa runt men det är hur simpelt som helst, enormt härligt att flyga fram över staden längs dess tak! Summerat blir detta: Grafik: 10/10 Ljud: 5/10 Story: 10/10 Gameplay: 3/10 TOTAL: 7/10 Väl värt att spela. NU är det dags att ge sig på Uncharted: Drakes Fortune EDIT: Någon som vet vad man får reda på (om man får reda på nått) när man samlat alla flaggor osv? Redigerat av Unregisterede94bb78b, 15 December 2007 - 12:46. Postad 16 December 2007 - 20:17
jag hörde eller drömde att det skulle finnas en bugg/fusk som gjorde att man kunde hoppa längre?! hittar det inte på google, så jag frågar här istället! vet ni hur man gör för att det ska funka?
Postad 18 December 2007 - 13:20
Klarade av AC igår och jag har en fråga till er andra som har klarat av det.
Spoiler
Postad 19 December 2007 - 22:05
Posted Fri November 30 2007 09:42
"Following consumer feedback regarding some issues while playing Assassin’s Creed for PlayStation 3, a corrective update has been developed and will be released worldwide on the PLAYSTATION® Network over the next few days. You can proceed to installation simply by launching your Assassin’s Creed game. Please note that release times of this update may vary depending on your location. Thank you again for your patience." Har denna kommit ännu? källa: http://forums.ubi.co...3361042116/p/13 Postad 20 December 2007 - 09:04
Var sugen att köpa detta lir men efter att ha läst igenom tråden så tror jag att jag lägger mina pengar på nått annat istället. Synd, det verkade klart häftigt men om det fryser och har fullt med framedrops så e det inget för mej.
/B Postad 20 December 2007 - 15:48
Spoiler
Postad 20 December 2007 - 16:25 Frysningarna är, i alla fall för mig, eliminerade sedan FW 2.01 kom. Det enda jag skäl jag ser till att ta sig en extra funderare innan man köper är snarare att spelet kan bli lite enformigt. Postad 20 December 2007 - 18:28
Är det sant att Xbox 360-versionen skickar ut 1080p medan vi PS3-användare får nöja oss med 720p?
Jag har också hört att ljussättningen ska vara bättre på Xbox 360. Kan någon verifiera detta? Behöver Xbox 360 också spara en massa game data på hårddisken eller finns inte det på Xbox 360 eftersom Core Edition inte har hårddisk från början och man vill att även de ska kunna köra? Eller känner Assassin's Creed av om man har hårddisk på Xbox 360 kanske? Fast huvudfrågan är nog ändå vad som blir bättre när den sparar game data på hårddisken? Postad 04 January 2008 - 13:30
Tjo!
Köpte spelet för nån vecka sen, så började jag spela. Dom första uppdragen ska man ju lösa 2 investigations eller va det är. Så jag gick upp i första View Pointen så ser man ju vart man hittar första uppdraget.. så står det ju: Complete View Point 1/9. Så jag gjorde ju så att jag hoppade upp i alla view points även om jag inte behövda, pga att jag ville få alla färdiga. Men nu när jag kommer till staden för 2a gången och ska lösa massa nya investigations så finns ju inga på min karta? O alla view points har jag ju varit uppe i... skulle jag varit mer rädd om view pointsen? Inte använt dom i onödan? Postad 04 January 2008 - 13:33
Det är olika distrikt i städerna, så dina viewpoints du har "låst" upp är kvar.
Postad 04 January 2008 - 13:47
Yes, men jag har fått uppdrag i samma distrikt.. men jag ser inga "uppdrag" på min karta? Ska jag behöva springa runt o leta bland alla gångar tills jag hitta min uppdrag alltså? Känns ju som d är väldigt nerjobbat? Postad 04 January 2008 - 14:09
Testa att klättra upp igen där det ska finnas viewpoint. De kanske blir synliga efter det.
Postad 04 January 2008 - 14:10
Uppdragen är inte i samma distrikt utan i ett av de två du antagligen ser lite mörkare på kartan.
I ett av de distrikten ska du leta efter viewpoints. Gå bara till gränsen mellan distrikten och titta upp efter en möjlig viewpoint så hittar du snart en och efter att du klättrat upp i den och tryckt trekant kommer de andra viewpoints och ev. uppdrag upp på kartan. Mvh Kimme Postad 04 January 2008 - 14:12
Hej
Kan vara samma sak som förvirrde mig när jag återkom för att göra uppdrag i Damaskus andra gången: Du kan låsa upp viewpoints i östra delen (fattiga distriktet?), men där finns inga investigations. Istället får du ta dig till den västra delen (rich?), och klättra upp på en viewpoint där. Dessa viewpoints verkade inte visas på kartan per default så det var lite förvirrande. Hoppas du förstår hur jag menar. Postad 04 January 2008 - 18:07
tackar för denna info, jag har precis samma problem. Fattade inte alls alla viewpoints var tagna.......
Postad 04 January 2008 - 21:11 vet inte riktigt vad du menar med "laggar", jag hade problem med att bilden fastnade, "hängde sig". Men efter uppdatringen som kom så har det funkat bra. För vrigt tycker jag det är ett snyggt spel, men som man tröttnar fort på. Sedan gillar jag inte inte "new age" temat med att man "återupplever ett tidigare liv". För mig samlar spel nu damm, cod4 som gäller! Postad 04 January 2008 - 21:16 Hackar?vet inte riktigt vad du menar med "laggar" Postad 04 January 2008 - 21:37
Kör du XBOX360 eller? Prova skruva ner upplösning. Va kör du på för utmatning och inställningar? Postad 04 January 2008 - 22:05 VAD? Spoilertagga tack. Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 January 2008 - 22:05. Postad 04 January 2008 - 22:48
Lite frågor...ja har lirat Assasins creed i några dagar å det e faktiskt jävligt massivt. Men jag undrar följande: Brukar ni plocka upp alla miljoner flaggor? Döda alla "supervakter"? Göra alla pickpocket/investigations på spelet? Får man något ut av det? De känns som om det kommer ta hela livet att plocka alla flaggor etc
Postad 05 January 2008 - 13:21
Orkade bara plocka upp de flaggor som jag såg direkt, eller assassinata alla Templars som råkade hamna i vägen.
Gjorde däremot alla investigations, pick pockets, eaves dropping etc uppdrag, vilket enl. mig bara gjorde spelet mer tråkigt eftersom det alltid var i stort sätt det samma. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |