Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 5310

277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia 5310 XpressMusic (Mobiltelefoner) 4 7.327586 (57) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 30 April 2008 - 22:03

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Fick min helsvarta 5310 idag. Första intrycket är mycket bra! Den levererades med nya mjukvaran och allting har flytet på fint. Lite ovant då jag ALLTID ägt en (Sony) Ericsson innan men jag har hittat många små finesser som SE saknar. Men en fråga - kan man se batterinivån på något ställe?

Redigerat av Unregistered4352927d, 02 May 2008 - 08:56.

Postad 02 May 2008 - 08:48

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Batterinivån ser du på ikonen i hörnet, men det finns ingen procentangivelse som SE har.
Angående den blå på nollan så håller du inne den så kommer du till nokias wap-läsare...dock föredrar jag opera.

Postad 02 May 2008 - 08:55

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Batterinivån ser du på ikonen i hörnet, men det finns ingen procentangivelse som SE har.
Angående den blå på nollan så håller du inne den så kommer du till nokias wap-läsare...dock föredrar jag opera.

Ah, ok. Var procentangivelse jag letade efter men jag kan nog leva utan det. :unsure: Och även jag föredrar Opera Mini. Älskar denna telefon mer och mer desto mer jag använder den!

Redigerat av Unregistered4352927d, 02 May 2008 - 08:56.

Postad 04 May 2008 - 11:21

pjh891013
  • pjh891013
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det betyder alltså att man kan stoppa in ett 8gb kort utan problem fast Nokia uppger att telefonen bara funkar med upp till 4gb på sin hemsida. Scandisc uppger ju att deras kort funkar i telefonen på deras hemsida så det känns en aning förvirrat.

Postad 05 May 2008 - 20:44

Gäddan
  • Gäddan
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tja jag har en fråga till er andra 5310 ägare, när jag ringer någon och har hedsetet i kommer det inga ton signaler, tar jag ut hedsetet och kör i telefonens högtalere kommer det vanliga ton signaler. Är det så? eller är det någon inställning som jag inte har hittat?

Postad 30 May 2008 - 19:16

UnBr34KaBl3
  • UnBr34KaBl3
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör om man vill uppdatera Opera Mini versionen som finns inbyggt till en nyare version? Den vägrar när jag försöker.

Postad 02 June 2008 - 08:56

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Prova MobiMB som kan ta bort de flesta filer.

Postad 08 June 2008 - 20:49

zagor
  • zagor
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man gör om man vill uppdatera Opera Mini versionen som finns inbyggt till en nyare version? Den vägrar när jag försöker.

Klicka inte på den första länken "Hämta Opera Mini", utan gå ner och klicka på "Om den här versionen inte kan installeras eller om du vill installera en tidigare version klickar du här". Då får du en ny sida med olika signerade binärer. Den första, med "multiple certificates", fungerade för mig (och därför har jag inte provat de andra).

Postad 26 June 2008 - 22:12

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Är lite sugen på denna telefon. Om man lägger in ett antal kataloger med musik i telefonen(eller på minneskortet då), kan man bläddra runt bland dom och spela upp? Alltså utan att sortera på album- artist med taggar? Det fungerar på SE lurarna iallafall.

Postad 27 June 2008 - 08:34

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Tänkte bara rapportera lite om större minneskort.
Köpte ett 8GB Sandisk minneskort och det fungerar bra.

Ganska segt när man skall titta på minneskortet med galleriet och varken telefonen eller PC-Suite visar mer än 4 GB, det går alltså inte att föra över mer musik än 4 GB till telefon med MusicMusic Manager ;)
Men jag kopierar över allt på kortet utan music manager nu, kör med kortläsaren man fick med och det går mycket fortare än med telefonens USB.

:m

Postad 27 June 2008 - 10:13

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Danne,

Man kan lägga in musik i valfri eller ny (under-)katalog, t ex genom att helt enkelt föra över kataloger och filer direkt till minneskortet. I telefonen kan man sedan mha Galleriet bläddra bland musikfiler och spela upp valfri fil varvid resten av filerna i katalogen läggs till i spellistan. I Galleriet kan man dock inte göra något annat som att t ex lägga till låtar i spellistan. Det måste göras i Mediaspelarens musikhanterare. Den verkar dock vara tätt knuten till ID3 taggar och har man inte dem i ordning kan det bli lite konstigt där. Jag har inte riktigt förstått mig på den så jag använder Galleriet och musikhanteraren när det inte finns något annat val. Det är inte helt optimalt men funkar hyfsat ok.

Liksom Marco9000 har jag ett 8GB Sandisk SDHC minneskort och för över filer från linux vilket fungerar klockrent. T ex visas UTF8-kodade tecken rätt, t ex åäö och ryska bokstäver.

Postad 27 June 2008 - 11:30

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Seron, Ok, tack för svaret! Det är just det att alla id3 taggar är väl inte helt i sin ordning. Och har jag en katalog med musikfiler så vill jag kunna spela upp dom efter varandra utan problem. Låter som att det fungerar bra då med denna.

Hur är batteritiden på era telefoner?

Postad 27 June 2008 - 21:17

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
När jag lyssnar på musik med bluetooth lurar är batteriet slut på en dag. Med "vanlig" användning varar batteriet 2-3 dagar.

Postad 29 June 2008 - 16:56

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med vitskärm och att musiken stanar lite då och då? fortfarande alltså, jag har den senaste uppdateringen tror jag iaf.

Postad 01 July 2008 - 18:43

Raggmunk
  • Raggmunk
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ja jag har problem med det. Dock inte lika mycket som med den första version 3.60. Bytte sen till 3.63 och då funkade det perfekt. Nu har jag den senaste 5.någonting och med den händer det ibland att den hänger sig vid musikuppspelning dock endast när det är låtbyte.

Postad 10 July 2008 - 15:10

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Finns det något sätt så man kan se tiden och om det kommit meddelande eller ej utan att ta bort knapplåset och kolla? Alltså det borde kunna visas i displayen när den ligger i "viloläge" eller vad jag ska kalla det. Skärmen är ju typ helt svart och den lyser ju knappt upp bara för att man kommer åt nån knapp heller.

Postad 15 July 2008 - 14:12

Unregistered6ddc6dae
  • Unregistered6ddc6dae
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Finns det något sätt så man kan se tiden och om det kommit meddelande eller ej utan att ta bort knapplåset och kolla? Alltså det borde kunna visas i displayen när den ligger i "viloläge" eller vad jag ska kalla det. Skärmen är ju typ helt svart och den lyser ju knappt upp bara för att man kommer åt nån knapp heller.

Klicka på "lägga-på-knappen" (alltså den röda knappen) så tänds displayen även om du har knapplåset på.

Postad 03 August 2008 - 16:54

Rudd
  • Rudd
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
EDIT: Fixade problemet, ignorera inlägg. :lol:

Redigerat av Rudd, 03 August 2008 - 17:09.

Postad 13 August 2008 - 21:32

boriZ
  • boriZ
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej
Finns det någon som upplever att telefonen har dålig mottagning. Min är rent ut sagt bedrövlig.
Har haft den inne en gång men måste lämna in den igen och få den utbytt. Annars är luren kanon.

/boriZ

Postad 19 August 2008 - 12:56

Unregisteredc152235c
  • Unregisteredc152235c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Vilket minneskort på 8 gig fungerade? Är det dom från Sandisk som heter MicroSD eller MicroSDHC? Är 5310 kompatibel med båda sorterna? Helt klockrent om det gick!

Postad 19 August 2008 - 18:26

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Vilket minneskort på 8 gig fungerade? Är det dom från Sandisk som heter MicroSD eller MicroSDHC? Är 5310 kompatibel med båda sorterna? Helt klockrent om det gick!

Jag köpte denna. :)
http://www.mycom.se/...oducts_id=54676
Tillverkarens artikelnummer är enligt sidan
SDSDQR-8192-E12M

Lycka till!

Postad 19 August 2008 - 22:18

halmstaden
  • halmstaden
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Måste man använda det eländiga PC Suite för att lägga över musik? När en kompis lägger in musik går det extremt långsamt.. Annars verkar denna lur go ! Spec den svarta

Postad 08 September 2008 - 04:16

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Ny firmware 7.0.1 finns nu tillgänglig. Har uppdaterat min mobil med beteckning 0545809. Telefonen verkar snabbare i menyer, t ex visning av bild-listor. Bilderna kommer nästan på en gång. Har inte märkt något annat.

Jag hade hoppats på att det skulle följa med certifikat till gmail och annat men fortfarande måste jag godkänna att program ska få ansluta till nätet. Har sett att det på nyare utgåvor med samma mjukvara fungerar utan sådant godkännande.

edit: den visar numera rikitg(are) minneskortsstorlek för SDHC. För mitt 8GB kort visar den numera 7.6GB som total kapacitet isf några få GB.

Redigerat av Seron, 19 September 2008 - 11:09.

Postad 15 September 2008 - 21:01

Kossan-muu
  • Kossan-muu
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
okey, alltså jag har läst igenom hela tråden nu som tog ett tag eftersom det var 8 sidor nu när jag började läsa :blink: , allafall så verkar ju den här mobilen bra och jag funderar på att köpa den, men asså undrar bara, är mjukvaran fixad nu lr? lr stänger den fortfarande av sig lite då å då när man lyssnar på musik ? Också, håller bateritiden i 18timmar lr nära där om man skulle lyssna på musik i hörlurar isträck. För jag har hört att att lyssna på musik ska ta mer än å prata, men vet inte om de mena i högtalarna då :) , allafall känns det lite konstigt sånafall om man max ska kunna snacka i den i 5.4 timmar men kunna lyssna på musik i upp till 18 timmar.

Tack på förhand om det fortfarande är folk som checkar den här tråden och skulle komma med ett litet svar :P

Postad 18 September 2008 - 10:09

Unregisteredc152235c
  • Unregisteredc152235c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jävligt nöjd med denna lur! Kan b ero på att jag gick från en 10 år gammal nokia dock..

Enda problemet är batteritiden och mottagningen? Får ladda var 18 timme! och då anvädner jag den inte mycket mer än min 10 år gamla lur som höll laddningen i 36-48 timmar! Pratar kanske 30 min om dagen och skickar 10-20 sms.. Sällan jag lyssnar på musik i den på vardagar och den räcker ändå inte längre. ?? Hur är era? mottagningen sviktar också en hel del..

Har version 5,xx nånting, kan det hjälp att uppdatera? har inga problem med omstarter och så..

Postad 18 September 2008 - 10:16

Unregisteredc152235c
  • Unregisteredc152235c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Eftersom det fungerar med ett 8 gigs SDHC kort, borde det inte fungera med ett 16 el 32 också? Nån som testat? Mitt 8 är fullt...

Postad 19 September 2008 - 11:51

j.rask
  • j.rask
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ang. Nokia Music Manager:

Jag har problem med att föra över musik från mitt iTunes-bibliotek till telefonen. Har inga problem att föra över annan musik. Nån som vet vad jag kan göra?

Postad 22 September 2008 - 06:10

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jävligt nöjd med denna lur! Kan b ero på att jag gick från en 10 år gammal nokia dock..

Enda problemet är batteritiden och mottagningen? Får ladda var 18 timme!

Det låter för kort. Min håller minst ett dygn fastän jag lyssnar på musik några timmar. Och utan musik minst två dygn. Själv ringer och smsar jag kanske mindre men å andra sidan surfar jag rätt mycket. Jag har fw 7.01 men det var ungefär likadant med fw 5.xx.

Postad 25 September 2008 - 21:35

Qhristian
  • Qhristian
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag får denna mobil på lördag och eftersom jag kommer använda den här inom arbetet undrar jag vart det går att köpa en mobilväska till denna mobil ?

Inom jord/lantbruk går telefoner åt som smör i solskenet.. vill gärna ha den här hel ett tag :P

Postad 25 September 2008 - 21:58

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Ytterligare ny programvara är släppt. Denna gång 8.32. Och den är en besvikelse. Ännu fler fler program kräver certifikat varenda gång de används, i alla fall i min telefon. Och certifikaten sparas inte. Jag har en ganska tidig model. Jag vet att en del andra nyare inte har detta problem (dvs har nödvändiga certifikat). Någonting har hänt med teckenkodningen också och en del filnamn med unicode-kodade tecken har blivit ersatta med _. Inget nytt vad jag kan se förutom att Nokia prackat på ytterligare bokmärken som inte går att radera.

Postad 27 September 2008 - 12:27

Kossan-muu
  • Kossan-muu
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
tja, asså har bara en liten fråga, jag e inte direkt high tech på mobiler liksom ;) , föredrar att hålla på med datorer :D , så jag undrar bara, om jag skulle köpa den här så verkar det som jag inte kommer få nått minneskort till. Så spelar det någon roll vad jag tänkte köpa för något ? Tittade på webhallen och hittade det här http://www.webhallen...od.php?id=74807 , det är ju 4:a gig å verkar billigt, men asså funkar det för det första ? eller funkar det och är segt lr vad ? ;) , annars vad är det för minneskort jag ska leta efter ?

Postad 27 September 2008 - 18:36

viridae
  • viridae
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

tja, asså har bara en liten fråga, jag e inte direkt high tech på mobiler liksom :P , föredrar att hålla på med datorer :D , så jag undrar bara, om jag skulle köpa den här så verkar det som jag inte kommer få nått minneskort till. Så spelar det någon roll vad jag tänkte köpa för något ? Tittade på webhallen och hittade det här http://www.webhallen...od.php?id=74807 , det är ju 4:a gig å verkar billigt, men asså funkar det för det första ? eller funkar det och är segt lr vad ? :unsure: , annars vad är det för minneskort jag ska leta efter ?

du får minneskort med telefonen, så vitt jag vet var det bara de blåa hos phonehouse som inte hade det, min svarta från pc-city hade 2gb

Postad 27 September 2008 - 21:25

Mindcrime
  • Mindcrime
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa denna mobil men jag är tveksam när det gäller det "gamla" (?) omstart problemet som uppstod
när man lyssnade på musik. Har detta problem helt försvunnit i och med de senaste firmware uppdateringarna sen sommaren?

Postad 27 September 2008 - 22:06

Kossan-muu
  • Kossan-muu
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

du får minneskort med telefonen, så vitt jag vet var det bara de blåa hos phonehouse som inte hade det, min svarta från pc-city hade 2gb

mm, precis, den blåa verkar man inte få nått med, och jag har köpt den blåa, för det var den enda som fanns :unsure:.
Har beställt en från e2save.se, och där verkar det inte som man får något med, men det spelar inte någon större roll eftersom jag fick den för 1099kr, det var öppnad förpackning, så vet inte om de har snott minneskortet när de ändå hade öppnat den lr nått :D . Men det spelar ingen större roll för mig eftersom jag fick, lr kommer få den, så billigt, plus full garanti å allt det där.

Så min fråga kvarstår, något speciellt minneskort man ska ha ? :P

Postad 29 September 2008 - 01:30

Shevvy
  • Shevvy
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag har en 5310 (blå om det spelar någon roll) och jag upplever att ljudnivån på själva "högtalaren" är väldigt låg när ringsignaler sätter igång vid inkommande samtal...
mer likt Stegrande ljudnivå. Jag har gjort uppdatering för några månader sedan, har det kommit någon ny uppdatering som fixar detta eller?

Någon annan som upplever detta och kanske har någon enklare lösning? Ja jag har höjt ljudet till max och Ja jag har kollat så att det inte är på "stegrande". :(

mVh

PS. Sorry.. kollade igenom resten av tråden och märkte att en uppdatering (5.81) ska fixa detta, ska testa och hoppas att det funkar!

Redigerat av Shevvy, 29 September 2008 - 01:34.

Postad 30 September 2008 - 19:07

Unregistered16245767
  • Unregistered16245767
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej!
Hur står sig Nokia 5310 mot Sony Ericssons nya w302?
Någon som vet?

Mvh
Gustav

Postad 26 October 2008 - 03:14

Bariba
  • Bariba
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej!

Har nyss införskaffat den svarta modellen och kan meddela att 16GB Micro SDHC från Sandisk fungerar fint :huh: Vad jag däremot haft lite problem med är själva inläggandet av musik. Till att börja med har jag Mac, vilket innebär att PC Suite inte går att använda. Har istället använt iSync och Bluetooth som går långsamt. Kan man snabba på överförseln mellan mobil och dator på nåt vis eller är det helt ens uppladdningshastighet som avgör?

Det som blivit problem är att Nokia Multimedia Transfer vid inläggandet av låtar från iTunes inte alltid förstår vilka låtar som ska vara vart och heta vad. Antar att det handlar om ID3-taggar, men att sitta och ändra dessa eller konvertera om massa låtar till iTunes 8.01-kodning känns ändå rätt drygt. Finns det nån som vet ett smidigare sätt att göra detta? Kan man på nåt sätt ändra till S60 så namnen går att korrigera direkt i telefonen? (http://www.mobilforu...artistnamn.html)

Tack på förhand!

EDIT: Har version 8.32 i telefonen.

Redigerat av Bariba, 26 October 2008 - 03:15.

Postad 27 October 2008 - 09:35

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Min kompis hade tänkt att köpa 5310. Han vill ha den vita modellen men på dom ställena jag har kollat är den bara dyrare än dom andra färgerna som röd och blå t. ex. Någon som har sett den med samma pris som den röda modellen?

Postad 11 November 2008 - 23:10

205Mi16
  • 205Mi16
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan hitta 5310:an i svart/silver som på denna länken http://www.brc.se/so...H...S&VGR=K1100
Läser man texten under så är den de säljer vit/silver. Verkar inte finnas i Sverige vad jag ser. Eller?

Postad 20 November 2008 - 16:31

JMF
  • JMF
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Går det inte att göra så att skärmen på den här telefonen blir helt släckt? Jag provade sätta på knapplåset och då slocknade bakgrundsbelysningen efter ett tag. MEN skärmen visade fortfarande en del saker (några ikoner och klocka om jag minns rätt). Det känns som att mobilen drar en massa batteri i onödan om skärmen är på hela tiden.

Nån som vet om det går att släcka skärmen helt när mobilen är igång/knapplås? :P

Tacksam för svar!

Postad 29 November 2008 - 02:07

Bariba
  • Bariba
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Min telefon slocknar helt efter ett tag med skärmsläckare och klocka i mörker. Vet inte om det finns något smidigare sätt att få den i vila direkt. Neb gå in på inställningar --> Display och kolla. Ta bort skärmsläckare och på med energispar & sparläget. Kanske hjälper lite :) Jag tycker batterierna är okej ändå, lyssnar mycket på musik och använder den rätt ofta men håller ändå minst två dagar.

Vad jag undrar är om och isf vilket headset ni andra använder? Ljudadaptern (Nokia AD-57) som jag fick med min 5310 fungerar fint när man vill använda den. Dock hittar jag inget sätt för att "låsa" den eller vad man ska säga. Om jag tex har den inkopplad och går ute på stan (med telefonens knapplås på!) räcker det att man bara kommer åt ljudadaptern nån sekund för att den automatiska röstigenkänningen går igång. Såklart hör den något ljud och tolkar det efter namnen i min kontaktlista och sen håller den på och ringer upp massa folk. Sjukt irriterande så har typ slutat ha den :( Någon som vet ifall det går att fixa detta??? Eller måste man köpa nya grejer? Vad ska man ha då isf? Vill gärna ha med 3,5mm uttag.

Postad 29 November 2008 - 08:13

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Själv kör jag Nokia HS-45, det är bättre tycker jag, smidigare, snyggare och det går att låsa. :)
Det är gjort för N95 och har en stoppknapp men det funkar bra tycker jag.

Postad 29 November 2008 - 11:04

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
@Bariba: Jag använder Philps SHB-6100 bluetooth headset. Inte 3,5 mm anslutning men jag tycker det är en bra kompromiss. Då går det att låsa telefonen men styra volym start/stop och fram/bak från headsetet. Ljudet är ganska bra tycker jag, och så får man ett headset att prata i på köpet som dock inte funkar något vidare när det blåser. Och så slipper man sladden.

Postad 29 November 2008 - 23:51

Bariba
  • Bariba
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tack för svaren!

HS-45 ser ut att vara bra och är billigt :)

Känner mig, utan att veta mycket, skeptisk till BT-headsets även om det som Seron rekommenderade verkar helt okej. Blir det inte strålning eftersom det måste gå signaler från mobilen till headsetet? Dessutom gillar jag att ha små, diskreta hörlurar. När det kommer sådana utan sladd, då ######r :(

Postad 16 December 2008 - 00:32

Unregistereda138be49
  • Unregistereda138be49
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Apropå problem med krånglande musikspelare - här kanske är en lösning.

Köpte 5310 och 4 gb SDHC-kort tidigare i höst, formaterade kortet i datorn och dundrade in musikfiler i roten på kortet. Telefonen hittade alla filer och spelade dem, men med jämna (ganska täta) mellanrum stannade den och tog en evighet på sig för att uppdatera biblioteket. Precis som beskrivits flera ggr i denna tråd.

Då formaterade jag minneskortet i telefonen - för att vara säker på att filsystemet stämmer med telefonens behov (kanske helt onödigt, vad vet jag).
Sedan kopplade jag telefonen via usb-kabel till datorn och förde över EN mp3-fil via nokias eget program. Då skapades en mapp med namnet "music" i minneskortets rot. Sedan fyllde jag den mappen med musik via minneskortläsare i datorn, vilket förstås gick oerhört mycket snabbare än via usb-kabel till telefonen. En del av musiken ligger i album-mappar, några i mapp med artistnamn och undermapp albumnamn, men de flesta mp3-orna ligger bara direkt i "music"-mappen.

Funkar klockrent! Inte ett stopp, omstart eller biblioteksuppdatering efter ovanstående, vilket jag gjorde för säkert en månad sedan. Alla id3-taggar läses felfritt. Spellistor funkar felfritt. Har inte haft ett enda problem.

Så kanske en lösning kan vara att kolla att man har all musik i en mapp med namnet "music". Det där med att formatera kortet i telefonen för att få rätt filsystem är kanske bara min skrockfullhet, jag vet inte. Men det funkar för mig i alla fall.

Jag kanske slår in öppna dörrar och alla andra på planeten kanske redan har löst problemet för länge sen. Men i annat fall kan ni ju i alla fall pröva ovanstående.

Postad 16 January 2009 - 03:20

006699
  • 006699
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
ÄR OCH HAR VARIT FRUKTANSVÄRT NÖJD MED MIN. ANVÄNDER INTE FÖR MUSIC I FÖRSTA AHND UTAN FÖR DET TUNNA FORMATET OCH DENLILLA MINIDATOR DEN FAKTISKT ÄR. dISPLAYRUTAN SPRACK I TURKIET AV MIN KÄRABRORSDOTER 2,5 ÅR I SOMRAS. ÅKT I GOLVET ETT FLERTAL GÅNGER-FUKAR ÄNDÅ!!! TILLS I FÖRRGÅR-GER SVAR ME VISAR INGET PÅ DISPLAY SVART. DYRT ATT ÅTGÄRDA? NGN SOM VET? FATTIG SOM EN KYRKRÅTTA OCH HAR PRECIS BUNDIT ABBONEMANG 2 ÅR! SONEN FICK DEN TILLHÖRANDE ABBON. ALLA TELENR MM. KAN MAN FÖRA ÖVER VIA USB? NGN SOM KAN RÄDDA DET SOM FINNS SPARAT OM DET BARA ÄR ATT KASSERA? fÖRRVIRRAD OCH DEPPIG :)

Postad 05 March 2009 - 06:11

grillchips
  • grillchips
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hejsan! Har läst igenom hela tråden nu för att hoppas hitta något som kan lösa mitt problem.
Har några idéer men jag vet inte om jag vågar genomföra dessa.

Det klassiska: den startar om sig var 5e minut och har gjort så i ca en dag.
Har haft den sen november 08 och aldrig haft några som helst problem med den, minst av allt detta. Det uppstod när jag vaknade igår morse.

Folk påpekar att man ska köra ny software-uppdatering och fine, jag lyckades koppla in luren och se att det fanns ny mjukvara tillgänglig även fast jag redan har V 05.81. Med det menar jag att problemet skulle väl vara löst vid de senare uppdateringarna?
Och jag skulle mycket väl kunna testa att köra uppdateringen men då den startar om sig i princip var femte minut så känns det oerhört riskabelt då jag redan förlorat en telefon (Nokia N73) vid mjukvaru-uppdatering eftersom den dog mitt i det hela.
Garantin gick ut i december 08 så.. Ja. Vad kan man göra? Kan man gå till en Nokia service-butik och be dom kolla trots att garantin har gått ut? Tips och förslag mottages varmt!

Postad 05 March 2009 - 07:38

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Det var ett tag sen så jag minns inte om det är relevant men jag har ett svagt minne av att det kan hjälpa att ta ut minneskortet.

Postad 05 March 2009 - 07:39

grillchips
  • grillchips
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Det var ett tag sen så jag minns inte om det är relevant men jag har ett svagt minne av att det kan hjälpa att ta ut minneskortet.

Har testat detta utan något som helst resultat. :blink:

Postad 05 March 2009 - 07:42

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Återställning till fabriksinställningar (reset)?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.