Det går att flytta filer i Microsoft ActiveSync och det fungerar jätte bra. Pricis som du nämnar är det enklare att bara koppla en kabel och där efter flytta filer. Det är ingen raketfart men det går ganska skabligt tycker jag.Det finns ett program som gör att datorn ser minneskortet som flyttbar disk när du kopplar in Mobilen med sladd...Går massor fortare tydligen..Inte testat själv..
Men vore skönt att slippa in å ut med kortet hela tiden
* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *
HTC Touch Cruise
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
HTC Touch Cruise II
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
GPS på en HTC TC (4 inlägg)
|
18 år sedan |
Glofiish X800 eller HTC Touch Cruise (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 31 January 2008 - 10:04
Postad 31 January 2008 - 11:58
För den ska ju klara USB 2,0 å nå såna hastigheter kommer man inte i närheten av i vanliga fall..
GPS kostar inget att använda..Bara ladda ner en karta å tuta å köra
De som kostar är nåra bytes/vecka för att få gps att låsa snabbare .
Postad 31 January 2008 - 13:38
Någon som har testat Tengo thumb för att skriva med? Vad tycker ni om det?
Postad 31 January 2008 - 13:43
Postad 31 January 2008 - 14:38
Postad 31 January 2008 - 14:41
"here a little workaround for all those people annoyed by the poor performance while scrolling through your programs. Just turn off the cleartype feature. you will recognize a great performance boost while scrolling. ok, you loose some smootheness, but it's worth a try while wating for the coreect drivers...."
http://forum.xda-dev...ad.php?t=364258
Postad 31 January 2008 - 15:51
Jag slängde med enn 8GB SDHC kort när jag ändå var i köpatagen,
Jag beställde från MegaStore, det är första gången jag beställer därifrån och hoppas att dom kan svara upp med snabb leverans.
Synd att det blev lite smolk i bägaren så här på sluttampen innan den släpptes men jag har ändå läst så mycket bra om telefonen, jag har bara läst positiva recensioner i flera månader ända fram tills nu då det börjat trilla in negativa vibbar....
Jag håller tummarna och hoppas att det inte är så hemskt som en del vill få det till.
Tjena,
Postad 31 January 2008 - 15:56
Kan någon som har TC hemma publicera ett par bilder på de olika mjukvarutangentborden!
Jag skulle vilja se hur tangentbordslayouten ser ut för de svenska tecknen.
Tacksam för denna hjälp !!!
Cheers,
Postad 31 January 2008 - 18:46
Jag har förstått att det inte kostar nåt med själva gpspositioneringen utan att det är kartor som kostar men ingår det alltså kartor till cruisen? Vore riktigt bra isåfall.
Postad 31 January 2008 - 19:42
Postad 31 January 2008 - 20:01
Är det Opera eller internetexplorer?
Jag har en S730 som har samma processor och kör med IE.
När jag surfar här på forumet med lowfi versionen av forumet så
går det segare och segare ju längre ner jag kommer på en tråd... irriterande.
Tänkte om det funkade bättre med cruise....
//Micke
Postad 31 January 2008 - 20:23
Postad 31 January 2008 - 20:40
Jag hittar både Opera och IE på min HTC Touch iaf, har inte provat något av dom ännu för att kunna göra en värdig jämförelse. Hur som helst känns hela telefonen snabbare än min gamla Qtek 9100.
Om möjligt, kan du kolla vilken version du har på Opera?
Skulle vara lite intressant och veta.
//Micke
Postad 31 January 2008 - 21:34
Tyker faktiskt att Internet Explorer fungerar lika bra i Windows Mobile om jag skall vara helt ärlig.
Redigerat av Birken, 31 January 2008 - 21:39.
Postad 31 January 2008 - 22:28
Testa att scrolla lite längre med IE... då funkar det sämre.. I alla fall med min S730.Opera 8.65 som är senaste versionen.
Tyker faktiskt att Internet Explorer fungerar lika bra i Windows Mobile om jag skall vara helt ärlig.
//Micke
Postad 01 February 2008 - 08:50
Det finns ett program som gör att datorn ser minneskortet som flyttbar disk när du kopplar in Mobilen med sladd...Går massor fortare tydligen..Inte testat själv..
Men vore skönt att slippa in å ut med kortet hela tiden
Företaget Softick har en lösning!!!
Kolla in länken
SOFTICK - CARDEXPO II
Postad 01 February 2008 - 08:59
Tänkte köoa ett 8GB kort.
Postad 01 February 2008 - 09:49
Postad 01 February 2008 - 10:56
Postad 01 February 2008 - 11:45
Sidan finns väl fortfarande. Dock är länken från deras supportsida borta.Jag undrar varför HTC har tagit bort Touch Cruise från Supportsidan på deras hemsida. Himla skumt för den har funnits där tidigare och jag har tillochmed laddat hem manualen till den för någon månad sen.
http://www.europe.ht...cruise/support/
Postad 01 February 2008 - 13:12
så man får en uppfattning hur telefonen känns. Intrycket är helt klart att den känns
smidigare i verkligheten!! Skrollhjulet kändes si-sådär men misstänker att det inte är verkliga
kvalitén som i den färdiga produkten!
Åh ha-begäret ökar på och jag finner mig själv att refresha denna sida i jakt på nya kommentarer ang cruisen!
Kom igen nu, ni som har den, ge oss ris och ros
Postad 01 February 2008 - 14:35
http://forum.xda-dev...ad.php?t=364376
Väntar otåligt på min leverans..
Postad 01 February 2008 - 14:56
Om någon är bra insatt i pda och speciellt wm6 världen så skulle jag gärna vilja ha lite tips på bra forum och freewaresidor som kan vara bra. Vill gärna ha tips på webbsidor med theman och krimskrams med=)
PS. Detta har ju blitt nya F5 objektet...jag är inte ensam va=)?.DS
Redigerat av euf0ria, 01 February 2008 - 15:22.
Postad 01 February 2008 - 15:31
1. Om man nu köper en mobil med GPS-funktionalitet, kan man då ladda ner/köpa hela kartor på ngt annat sätt än att ladda ner dem och betala trafikavgift (t.ex. gprs)?
2. När man kör GPSnavigering på en sådan, då tillkommer inga samtalskostnader/leverantörskosnatder??
Postad 01 February 2008 - 15:57
Åsikter från Cruise-ägare, " Happy vs Not with Polaris", 73% är nöjda.
Haha jag med, vad har du beställt ifrån?
..Katshing skulle ju fått in idag men icke, hittills.
Postad 01 February 2008 - 16:03
Inwarehouse, de hade satt bekräftat leveransdatum till 29/2!! Så jag avbokade i förrgår pga detta. Så ser jag igår att de har fått in fyra stycken för leverans - dålig kundservice, att de inte varnade mig när jag avbokade just med anledning av den försenade leveranstiden!Åsikter från Cruise-ägare, " Happy vs Not with Polaris", 73% är nöjda.
Haha jag med, vad har du beställt ifrån?
..Katshing skulle ju fått in idag men icke, hittills.
Men jag han boka en av dessa, status nu är 'På väg till utlämningsställe'..
Jag har också fått en undanlagd på Katshing, men jag tror jag nöjer mig med en
Postad 01 February 2008 - 16:23
Postad 01 February 2008 - 17:08
Postad 01 February 2008 - 17:31
Postad 01 February 2008 - 17:34
Hehe... andreas du hann skriva före... men va fan snacka han om då han jag ringde till...?!?!?
Redigerat av primeaniac, 01 February 2008 - 17:36.
Postad 01 February 2008 - 17:46
Postad 01 February 2008 - 17:54
Postad 01 February 2008 - 18:31
VAd menas med : Försändelsen har sorterats ?
Att de kastar runt paketet mellan varandra på posten...
Jamen man kanske ska ta å beställa en då... väntat tillräcklig många minuter nu...
Redigerat av primeaniac, 01 February 2008 - 18:32.
Postad 01 February 2008 - 20:38
Postad 01 February 2008 - 20:50
jag har också bokat en på Katshing.se.
Igår var jag nr 28 i kö och imorse var det nr 30 (sedan sjönk det till 28 igen)...
Och under dagen sjönk det till 24. Enligt det besked som jag fick idag var att de fick in ett få antal igår,
de trodde att det skulle komma in flera under dagen idag men det blev inte så
Det kan vara så att en del har avbokat och köpt telefonen ifrån någon annan butik, därav den minskade kön.
Mvh
/Mattias
Postad 01 February 2008 - 21:04
Postad 01 February 2008 - 21:10
Postad 01 February 2008 - 21:15
Bra att du retasHEjsan jag bestälde från kasthing jag med , fick den idag så har den framför mig nu
ruggit fin är den
Postad 01 February 2008 - 21:29
Program jag kan rekommendera är CorePlayer som får filmerna att flyta bra. Inget hackande i filmerna som stör mig plus den läser alla filmförmat. För att få filmerna bra konverterar jag dom innan med PocketDivXEncodersom är ett bra freeware program.
Lite länkar till freeware program:
http://www.pdagold.c...re/list.asp?p=1
http://www.pocketpcf...om/en/index.php
http://www.freewarepocketpc.net/
http://www.mobiletop...ket-pc/freeware
http://www.wm6software.net/
Redigerat av Birken, 01 February 2008 - 21:30.
Postad 01 February 2008 - 21:36
Hej,
jag har också bokat en på Katshing.se.
Igår var jag nr 28 i kö och imorse var det nr 30 (sedan sjönk det till 28 igen)...
Och under dagen sjönk det till 24. Enligt det besked som jag fick idag var att de fick in ett få antal igår,
de trodde att det skulle komma in flera under dagen idag men det blev inte så![]()
Det kan vara så att en del har avbokat och köpt telefonen ifrån någon annan butik, därav den minskade kön.
Mvh
/Mattias
Till mig sa de att det inte kommit in några alls men att det kunde komma senare under dagen, skumt att de inte nämde samma sak till mig, så de fick några få på tors och nu några idag, får väl hoppas på de får en större leverans på måndag, känns dock skumt att de kommer några få i taget.
Edit: Härligt att höra birken och tack för länkarna!
Redigerat av Unregistered5db556bb, 01 February 2008 - 21:38.
Postad 01 February 2008 - 21:39
Ett tips kan vara att passa på att köpa en karta från Tomtoms hemsida då de just nu har halva priset på "Western Europe" för Navigator 6, endast 49 Eurosar.Här kommer kanske ngr dummar frågor:
1. Om man nu köper en mobil med GPS-funktionalitet, kan man då ladda ner/köpa hela kartor på ngt annat sätt än att ladda ner dem och betala trafikavgift (t.ex. gprs)?
2. När man kör GPSnavigering på en sådan, då tillkommer inga samtalskostnader/leverantörskosnatder??
Tomtom
/Jocke
Postad 01 February 2008 - 23:05
"Nu efter drygt två dagar in mitt ägo blir jag bara mera och mera nöjd. Den är riktigt bra och käns snabb i menyer och program."
Okey, precis det jag ville höra, tack! Kanske dags för mig att släppa sargen och beställa en. Schysst med alla länkarna - keep us posted
Postad 02 February 2008 - 12:47
Redigerat av arcspin, 02 February 2008 - 17:58.
Postad 02 February 2008 - 13:14
Det här hör väl inte hemma i den här tråden? Den handlar om Cruise telefonen och inga SD-kort.KINGSTON släpper 16GB SDHC kort.
http://www.kingston....8/flash/01e.asp
Kommer troligtvis att kosta skjortan ($231.00).... till att börja med i alla fall
Beställde TC i torsdags...fick besked om att TC skickades i fredags...Riktigt snabbt jobbat av MEGASTORE.SE
Julafton kom sent...men den kom till slut *ler*
Postad 02 February 2008 - 14:01
Bra att du retasHEjsan jag bestälde från kasthing jag med , fick den idag så har den framför mig nu
ruggit fin är den
. Beställde du den för längesen? Jag har en vanlig pda nu. Men det blirr nytt med wlan och telefon och det nya windows mobile.
Jo jag boka den den 10 januari
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
GPS på en HTC TC
7 bilder
34 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?