Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 som mediacenter

209 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 May 2009 - 17:54

Downfall
  • Downfall
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej tack för en bra tråd och forum!

Har läst en del och fått en betydligt bättre inblick av ps3:ans möjligheter.

Men menar ni att det går att byta hårddisk i ps3an till en större och sedan kopiera över (via t.ex. TVersity) all media från datorn och sedan spela upp i ps3an? Det vore fantastiskt!

Eller skulle det vara bättre att köpa en extern hdd och lägga in all media på den och sedan spela upp på ps3an via USB ingången?

Såg också att någon rekommenderade en NAS.
..en extern hdd med nätverk vad jag fatta det som? En sådan kanske är ännu bättre än dom ovannämnda alternativen?

Vad är det bästa alternativet? Jag vill kunna visa all typ av media på ps3an :)

Tacksam för svar!

Mvh Downfall

Postad 18 May 2009 - 18:10

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Hej tack för en bra tråd och forum!

Har läst en del och fått en betydligt bättre inblick av ps3:ans möjligheter.

Men menar ni att det går att byta hårddisk i ps3an till en större och sedan kopiera över (via t.ex. TVersity) all media från datorn och sedan spela upp i ps3an? Det vore fantastiskt!

Javisst går det.

Eller skulle det vara bättre att köpa en extern hdd och lägga in all media på den och sedan spela upp på ps3an via USB ingången?

Inte direkt bättre om du inte vill kunna använda samma HD till flera enheter (t.ex. en dator).

Såg också att någon rekommenderade en NAS.
..en extern hdd med nätverk vad jag fatta det som? En sådan kanske är ännu bättre än dom ovannämnda alternativen?

En NAS är som en liten server som ofta kan göra en massa saker förutom att agera som en hårddisk. Fördelen med en NAS är att du kan komma åt samma filer från alla dina enheter samtidigt (PS3, dator osv) från ett enda ställe.

Postad 18 May 2009 - 19:19

Downfall
  • Downfall
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Javisst går det.

Inte direkt bättre om du inte vill kunna använda samma HD till flera enheter (t.ex. en dator).

En NAS är som en liten server som ofta kan göra en massa saker förutom att agera som en hårddisk. Fördelen med en NAS är att du kan komma åt samma filer från alla dina enheter samtidigt (PS3, dator osv) från ett enda ställe.

Tack för svar!

Det där med att byta hårddisk låter toppen.
Den externa hårddisken ska inte användas till något annat än all media för uppspelning på ps3an.
Så vad är bäst, en extern att koppla i USB porten på PS3an eller att byta interna hdd:n i ps3an?

Om man byter till en större intern hdd i ps3an och lägger in en massa media så förmodar jag att detta slöar ner ps3an något. Kan det påverka spel/blu-ray någonting då?

Någon som har bytt hdd och lagt in media på den..?
Något att rekommendera?

Mvh Downfall

Postad 19 May 2009 - 10:04

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Den externa hårddisken ska inte användas till något annat än all media för uppspelning på ps3an.
Så vad är bäst, en extern att koppla i USB porten på PS3an eller att byta interna hdd:n i ps3an?

Det är klart bäst och snyggast att byta den interna disken.

Om man byter till en större intern hdd i ps3an och lägger in en massa media så förmodar jag att detta slöar ner ps3an något. Kan det påverka spel/blu-ray någonting då?

Det skall inte påverka prestandan överhuvudtaget, snarare kanske öka den marginellt om du byter till en disk med högre varvtal och/eller snabbare accesstider. Dock kan det leda till högre ljudnivåer.

Postad 19 May 2009 - 20:02

Downfall
  • Downfall
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Okej tack för tipset! Det lutar nog åt att byta interna hårddisken till en större.
Jag testade idag att föra över en mp3:a till hårddisken på ps3an genom TVersity.
Eller rättare sagt, jag delade ut min media i nätverket och sen genom menyerna i ps3an kopierade jag över mp3 filen från datorn till ps3ans hårddisk.

Men hur kopierar man tillbaka någonting från ps3ans hårddisk tillbaka till datorn?
Går det att göra, eller kan man bara kopiera TILL ps3an ?

Mvh Downfall

Postad 20 May 2009 - 09:01

chryllo
  • chryllo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Någon som har bytt hdd och lagt in media på den..?
Något att rekommendera?

Rekommenderar oxå
Förutom att man slipper en extern burk så kan man ha filer större än 4GB (överförda via tex PMS) och man får en snyggare presentation out-of-th-box i XMB av media på den interna hårddisken jämfört med extern/nätverk

Postad 20 May 2009 - 09:10

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Det skall inte påverka prestandan överhuvudtaget, snarare kanske öka den marginellt om du byter till en disk med högre varvtal och/eller snabbare accesstider. Dock kan det leda till högre ljudnivåer.

Det som också kan vara lite "risky" med att sätta i en med högre varvtal är att PS3:an blir varmare.
Därför rekommenderar jag att du sätter i en 5400RPM-disk.
T ex: http://www.komplett....aspx?sku=343402

Postad 17 June 2009 - 18:34

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Joost finns nu i en PS3-optimerad variant:
http://labs.joost.com/blog/?p=70

Postad 11 January 2011 - 14:51

beeny
  • beeny
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Går det streama musik från datorn och samtidigt göra annat på ps3 tex surfa internet?? Multitaska?
Verkar inte som det funkar ;)

Redigerat av beeny, 11 January 2011 - 14:52.

Postad 12 January 2011 - 22:28

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Går det streama musik från datorn och samtidigt göra annat på ps3 tex surfa internet?? Multitaska?
Verkar inte som det funkar :)

Multitaska går ju, vet inte om det där med streamingen funkar med multitask. Vet att det går att spela mp3 från ps3 samtidigt som du surfar iaf..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.