Letar ngn efter en spelare till 360:in ?
https://www.minhembi.../marknad/158762
mvh
Johan
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 26 December 2007 - 20:01
Tillgång på spelarna kan man se på elgigantens hemsida. Själv köpte jag min i Lund och säljaren sa att det inte varit någon rusning ö.h. efter spelaren.
Letar ngn efter en spelare till 360:in ? https://www.minhembi.../marknad/158762 mvh Johan Postad 26 December 2007 - 20:01
Tänkte köpa mig en HD-E1 på Mediamarkt i Norrköping idag men de verkade bara ha demoexemplaret kvar så det fick bli en HD-EP30 istället för 2490kr.
Postad 26 December 2007 - 20:05
Fick EP10:an för 1990:-? Inkl 5 filmer? Det var isf ett riktigt kap. Jag har själv köpt mig en E1 idag men funderar på att köpa en EP10:a istället då jag kommer använda en AX200 som bildvisare, 24fps ni vet. Är dock lite fundersam, om inte E1:an visar kattskit med AX200 så kanske det är värt att behålla den. Postad 26 December 2007 - 20:10
Japp, jag fick EP10:an för 1990:-.
De hade en hög blandad med E1:or och EP10:or i Västerås. Verkar inte som de förstod skillnaden, för det satt handskrivna mellandagsrea-lappar på alla där det stod 1990:-. Tänkte att de kanske skulle säga något i kassan, men nope. Och jag klagar ju inte De 5 filmerna får ju alla som köper en Toshiba HD DVD eller Xbox-addon. Bara att skriva ut formuläret från HD DVD Europes sida och fylla i. Redigerat av nervsjuk, 26 December 2007 - 20:14. Postad 26 December 2007 - 20:16
Bara att gratulera ibland måste man göra klipp Nog ingen idé att åka till Västerås i morgon då dom säkert har kommit på missen Redigerat av _FredriK_, 26 December 2007 - 20:23. Postad 26 December 2007 - 20:21
He he...tackar tackar
Om det bara gick snabbare och smidigare att ladda ned ny firmware. Tog en j-vla lång tid att ladda ned typ 10 av 40 filer, och sedan så säger den att nedladdningen misslyckades, prova igen om en stund. Postad 26 December 2007 - 20:34
Det enklaste tycker jag är att ladda ner firmwaren och bränna ut den på en cd. Har fungerat klockrent de gångerna jag har uppgraderat min XA1.
Postad 26 December 2007 - 20:36
Skall åka och köpa en imorn i Karlstad, blir en fin julklapp till mig själv
Postad 26 December 2007 - 20:43
Du kommer inte bli missnöjd! Måste för övrigt säga att jag hade relativt bra flyt i min Transformers film ändå? Köpte dock min på Mediamarkt här hemma i Sverige, men ändå? Redigerat av maxtax, 26 December 2007 - 20:43. Postad 26 December 2007 - 20:48
Får gratulera då, du känner inte för att droppa förbi imorgon o köpa en till mig oxå Postad 26 December 2007 - 20:51
Skulle jag kunna göra, men jag jobbar imorgon... Vart bor du?
Jag har laddat ned från Toshiba, men i zip-filen ligger det en .prg-fil. Den filen kännder varken Nero eller ImgBurn igen. Hur bränner jag den? Postad 26 December 2007 - 21:14
Jäklar vilken skillnad det blev i bildkvalitet! Köpte Matrix trilogin och blev lyrisk av att se vilken skillnad det blev på mina 92". Har inte hunnit kolla igenom alla tre filmerna men har faktiskt inte sett något judder, kanske inte är så känslig för det. Alltså 1990:- är ju kaffepengar om man ser till vad man får, känns som att denna kommer att duga tills de finare spelarna eller combospelarna kommer ner i pris.
Postad 26 December 2007 - 23:45
PC City har E1n "in stock" igen
Redigerat av diabolo, 26 December 2007 - 23:47. Postad 26 December 2007 - 23:46
jag fick inte firmware uppdateringen att fungera, "server not found" eller någonting sådant fick jag. Nu försöker jag ladda ner via datorn och bränna en skiva istälet och hoppas det går bättre.
Postad 26 December 2007 - 23:55
Det vore lite intressant att få höra vad du tycker när Toshiban bryter arm mot din gamla Sony DVP-NS76h i DVD prestandan . Ns75an ska ju vara ganska hyffsad på att scala upp DVD formatet. Postad 27 December 2007 - 00:01
Du måste aktivera DHCP och DNS i nätverksmenyn för att spelaren skall kunna hitta servern. Men nedladdningen fungerar värdelöst, Toshibas server är sååååå slö. Jag laddade ned filen med hjälp av Download Accelerator Plus, gick för sakta annars. När du fått ned filen och zippat upp den så har du en fil som har filändelsen .prg, ändra den till t.ex. .nrg så går den att bränna i Nero utan problem. Bränn på CD-R på låg hasighet och stoppa i den i spelaren, svara sedan ja när den frågar om du vill uppdatera. Det tar en bra stund, men det allt är som det skall. Stäng inte av! När allt är klart så åker släden ut och spelaren stänger av sig. Då är det klart! Ta bort skivan och använd din nyuppdaterade HD DVD-spelare. Postad 27 December 2007 - 00:20
troligen "skit bakom spakarna" men när jag stoppade in skivan sa den att "this is not a dvd record"
Jag har inte nero utan "Record now". Är det en ljud eller dataskiva som jag ska bränna filen med? Postad 27 December 2007 - 00:36
Det du laddat ned är en så kallad iso-fil. Det är en fil som innehåller information om hur den skall brännas och de filerna som skall brännas. Du skall som sagt först byta namn på filändelsen till t.ex. .iso, sedan så skall du hitta någonstans i programmet där du kan välja att öppna/bränna en iso-fil/discimage . Är inte bekant med Record now, men det måste finnas någonstans i programmet. Du skall alltså inte bränna skivan som en dataskiva och bara lägga in filen på den. Går det inte finns det gratisprogram som t.ex. ImgBurn som är gjort för att bränna den typen av filer http://www.imgburn.com/ Edit: Satt och drömde för länge så diabolo hann skriva ett inlägg om det och länka till en väldigt informativ sida. Lycka Till!! Redigerat av nervsjuk, 27 December 2007 - 00:37. Postad 27 December 2007 - 00:45
Toshiban ska ju som sagt också vara ganska hyffsad på att skala men vem bryr sig om DVD prestandan på en HD DVD spelare Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 27 December 2007 - 00:46. Postad 27 December 2007 - 00:57
jag gör det... eftersom jag inte enbart till 100% kommer att köra HD skivor Postad 27 December 2007 - 01:00
Nu har jag lyckats uppdatera utan problem! Tack för tipsen !! Postad 27 December 2007 - 01:26
OJOJOJ Då har du nog minsann gjort ett riktigt kap, visste jag att dom fanns kvar imorgon skulle jag slänga mig i bilen och köra de 8 milen till västerås men det känns ju liiiite ovärt om dom insett sitt misstag Om det finns nån annan som kan kolla upp detta vore d juh guld! Postad 27 December 2007 - 06:44 Jag har en NS76a och kan bara säga att Toshiba presterar minst lika bra bild på dvd-film Postad 27 December 2007 - 07:49
Hmm väldigt lockande att springa iväg och köpa den här, MEN. Har ju en PS3:a redan. Alla filmer verkar ju släppas till HDDVD och BD samtidigt och ingen skillnad i pris heller. Skulle vara för prylfaktorn då, behöver hjälp med mitt beslut
Postad 27 December 2007 - 08:58
Tackar för svar. Känns bra då det var en NS76a jag tänkte köpa men "råkade" komma hem med en Thoshiba istället Jag kommer att lira mycket vanlig DVD och sätter den funktionen högt. HD-dvd ser jag (tills det finns fler, billigare och mer lättillgängliga skivor) nästan som en superbonus och som man kan utnyttja för speciella filmer och tillfällen. Men säg gärna till om jag är helt fel ute med denna Thosiba och vanlig DVD och är då tacksam för tips om vad jag ska köpa istället med samma värde för pengarna. Jag kommer att mata en Optoma HD70 projektor (720p) i första hand och kanske någon ny modern TV framöver (ej inköpt ännu) Men jag måste säga att när jag sent i går natt fick liv i Thoshiban och lyckades hitta en film som gick att scala via komponent (barnens "Super Zebran"...) så dök det upp en bildkvalite på duken som jag aldrig sätt tidigare Postad 27 December 2007 - 09:07
Jaha, då sitter man här på jobbet igen då
Men hann se lite på Superman Returns på HD DVD innan jag gick och lade mig inatt. Fast jag tycker bilden var brusig som f-n på den. Är det någon annan som sett den filmen och kan bekräfta det? Eller är bilden på HD DVD så dålig? Eller ja dålig var den ju inte, bilden var ju grymt bra förutom bruset. Det syns mest i lite mörkare partier, men syns även i ljusare scener också. Postad 27 December 2007 - 09:33
Har inte sett filmen på hddvd själv, men saxar från highdefdigest.com
Det tolkar jag som att bildkvaliteten är riktigt bra - filmen fick dessutom 4,5 av 5 beträffande just bilden. Men alla har iv en personlig idé om vad som är "bra bild" - Kan ju även ha att göra med övrig hårdvara/kablar? Postad 27 December 2007 - 09:40
Kanske skall vara så på filmen, typ "filmbrus".
Kablar kan inte bero på, en 2m HDMI-kabel kan inte påverkas på det sättet. Menyer på spelaren och filmen ser bra ut, likaså introt. Är nog bara så filmen är gjord. Ha en bra dag alla HD DVD ägare! Postad 27 December 2007 - 10:18 Jag tycker absolut att du skall köpa en HDDVD-spelare. Att du redan har en PS3 gör inget, snarare är det väl bara bra då du får tillgång till alla iflmer som släpps. Postad 27 December 2007 - 11:11
hmm nej det finns några 100 HD DVD filmer som inte kommer till BD!! Postad 27 December 2007 - 12:47
Är sugen på denna spelare ,men jag är lite fundersam om det blir så stor skillnad på bilden , dvd spelaren som jag använder nu kör jag med hdmi ,och så skalar den upp filmerna till 720p ,ska jag skita i och köpa HD-dvd´n?
Postad 27 December 2007 - 12:55
Förhoppningsvis slipper vi det här "kriget" snart, det är fan bara en pain in the ass att behöva ha en spelare per format eftersom toshiban vägrar spela upp mina dvd reg1:or, samt tom brända dvder som är regfria. Min förhoppning är att universal INTE skriver på för fler års formatexklusivitet om det ska omförhandlas i mars 2008 så att jag kan få battlestar galactica på bluray, egentligen borde jag inte bry mig nu när jag har en hd-dvdspelare, men jag vill ändå att bluray ska vinna Postad 27 December 2007 - 13:14
uppscalad dvd är inte mkt att hänga i granen när det kommer till HD kvalle, det är ju inte som att artefakter, blödande färger , dålig kontrast osv försvinner bara för att bilden scalas upp, tvärtom kan det bli mkt sämre på en platt TV 42 och uppåt.. Självklart ska du passa på, troligtvis kommer din vanliga DVD piskas av toshibans DVD kvalitet också.. Redigerat av henke007, 27 December 2007 - 13:14. Postad 27 December 2007 - 13:31
i USA kostar den $180 (dollar), ca 1200skr ([url="http://www.hddvd.org/hddvd/"]). Och då får man med 10filmer.
Jag har en kompis som är påväg hem därifrån snart... Funker det att köpa en USA modell och använda i Sverige? Postad 27 December 2007 - 13:34 Ja, HD-DVD är ju regionsfritt så där är det lungt. Men DVD-delen är låst till R1(US) och så måste du mest troligen ha en strömomvandlare. Postad 27 December 2007 - 16:09
Packade upp min HD DVD nu, och jag har aldrig sett en liknande strömsladd! Den passar ju inte i mina vägguttag
Postad 27 December 2007 - 16:09
Jag fick den sista E10'an på Elgiganten i Borlänge!
Det fanns dock ingen blankett för de 5 gratisfilmerna i kartongen... Kunde man skriva ut den från nätet? Mvh MHo Postad 27 December 2007 - 16:12
Jepp. Det är bara att skära till och förstora lite om du inte har en A3 skrivare http://www.hddvdeuro...hddvd_po_se.pdf
Det följer med en x-tra i påsen med fjärren. Postad 27 December 2007 - 16:16
Du fick säkert som jag, 2 strömsladdar i paketet.... Den stora är för engelska strömnätet... Jag fick en vanlig sladd också. Den låg packad tillsammans med ljudsladdar och övrigt... Mvh MHo Postad 27 December 2007 - 18:00
Hur gör man om man är helt blåst på en skrivare. Så då kan man inte få några filmer? För jag fick inte heller någon lap. KASS Postad 27 December 2007 - 18:09
Hur gör man om man är helt blåst på en skrivare. Så då kan man inte få några filmer?
För jag fick inte heller någon lap. KASS [/quote] känner du ingen som har en skrivare? Postad 27 December 2007 - 18:45
De kan säkert skriva ut i affären där du köpte den, borde inte vara några problem tycker jag.
Postad 27 December 2007 - 19:20
Kunde inte låta bli att slå till på denna deal, har precis kopplat in den och insett att jag behöver fler HDMI ingångar
Är för övrigt mkt nöjd även om jag hade lite nojja innan Ska sätta mig å tricksa med filmblanketten och firmware uppdatering nu Postad 27 December 2007 - 20:08
Ni har förstått att om ni uppdaterar firmware innan ni patchar den så kommer ni inte få en regionsfri dvd-spelare?
Postad 27 December 2007 - 20:21
Ja, tänk på att om ni lägger in det nyaste firmwaret 2.7 då kan ni ej lägga in det regionsfria firmwaret 2.5.1.
Det går inte att backa d.v.s. att lägga på ett tidigare firmware t.ex. 2.5 ifall ni har 2.7 installerat! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |